Reklama
Dnes je pátek 27.12.2024     svátek má Žaneta

Zvýšení odvodů živnostníkům by pro ně bylo smrtící ranou


19.2.2010 Rozhovory/Komentáře (36), autor:
admin

JIHLAVA - Živnostníkům z Vysočiny se nelíbí, že stát chce zvýšit jejich daňové zatížení. Prostřednictvím Hospodářské komory Jihlava se proto obrátili na svoji centrálu s nesouhlasným stanoviskem k podobným návrhům. 

 Místopředseda HK Jihlava František Bláha v rozhovoru pro JL uvedl, že za současné ekonomické situace jakékoliv další zvýšení daňové zátěže osob samostatně výdělečně činných (OSVČ) je naprosto nepřijatelné.

 

 Jaký dopad měla krize na malé podnikatele a živnostníky  v našem kraji?

 Krize se dotkla všech podnikatelů, ale určitá setrvačnost, která se projevila v loňském roce, nejdříve dopadla na velké firmy. Začaly hledat řešení, omezovat výrobu a propouštět zaměstnance. S určitým zpožděním pak měla krize přímý dopad  na drobné podnikatele a živnostníky. Zejména pak na ty, kteří zajišťovali pro velké firmy různé subdodávky a služby.

 

 Zapříčinila tato situace okamžitý krach některých živnostníků?

 I když propad tržeb a výkonů byl u živnostníků velmi výrazný,  tak musím říci, že jen velice málo z nich s podnikáním skončilo a nechalo se zaregistrovat na úřadu práce. Je to dáno tím, že tito lidé jsou zvyklí na to postarat se sami o sebe a velice rychle dokážou zareagovat na potřeby trhu. 

 Kromě toho jsou zvyklí na velice špatné platební podmínky ze strany svých odběratelů. Na platby od nich čekali i v minulosti, kdy žádná krize nebyla, dlouhou dobu. Proto mohli ještě určitý čas čerpat z dříve  vytvořených zdrojů. O něco snadnější to měli živnostníci, kteří účtují v systému jednoduchého účetnictví. 

 

 V rámci vládních protikrizových řešení se ale před nedávnem objevily návrhy na další zvýšení daňového zatížení živnostníků...  

 Ano, ale jakékoliv zvyšování daňové zátěže a zvyšování odvodů u osob samostatně výdělečně činných (OSVČ) považuji za nepřijatelné a zcela likvidační. Živnostníci na sebe přebírají větší rizika než zaměstnanci, a také vytvářejí další pracovní pozice.  

 Musíme si uvědomit, že živnostník  si na rozdíl od zaměstnance všechno zajišťuje sám - aby měl práci, k ní potřebné pracovní pomůcky. Už jejich dnešní náklady a odpovědnost jsou mnohem větší než u zaměstnance.  

 Tento fakt vyplývá  také z analýz, které říkají, že například přímý daňový vliv na bezdětného živnostníka je větší než na bezdětného zaměstnance. To by si měla tripartita, která takový návrh přednesla,  uvědomit.

 

 Zareagovali jste nějak na snahy tripartity?

 Ano, jsme zásadně proti sjednocení sazeb zdravotního a sociálního pojištění mezi zaměstnanci a živnostníky. Hospodářská komora Jihlava se proto obrátila na Hospodářskou komoru ČR s požadavkem, abychom k těmto návrhům zaslali společně nesouhlasné stanovisko. 

 Nesmyslnost návrhů zvýšit odvody osobám samostatně výdělečně činným  dokazuje růst celkové nezaměstnanosti a zároveň zvýšení počtu podnikatelů. Aktivnější část nezaměstnaných řešila po propuštění svou situaci tím, že se rozhodla sama podnikat. Dokladem toho je údaj, že počet osob samostatně výdělečně činných stoupl v Česku v roce 2009 o téměř 18 000. 

 Pokud ale stát zvedne podnikatelům daně, což odvody na sociálním a zdravotním pojištění jsou, tak mnoho neúspěšných žadatelů o práci si zahájení podnikání rozmyslí. A řada podnikatelů živnost ukončí, což jen zhorší současnou komplikovanou situaci na trhu práce.

 

 Může Hospodářská komora Jihlava živnostníkům v současné složité situaci nějak pomoci?

 Ano, jsme schopni pro ně zajistit potřebné poradenské a konzultační služby, které se týkají zpracování podkladů pro úřad práce v případě zájmu o zapojení do vzdělávacích kurzů v programu „Vzdělávejte se" i dalších projektů. Začínajícím podnikatelům nabízíme pomoc při zpracování podnikatelského záměru a přípravě projektu do aktuálních výzev na získání dotací, které jsou určeny k jejich rozvoji.                                

 

Dana ČÍRTKOVÁ ______________________________  Nezaměstnanost a podnikatelé   Míra nezaměstnanosti ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku v České republice meziročně stoupla podle údajů Českého statistického úřadu o 2,9 procentního bodu na 7,3 procenta. Počet podnikatelů v hlavním zaměstnání, včetně pomáhajících rodinných příslušníků, se zvýšil o téměř 18 tisíc na 830 600. Jejich podíl na celkové zaměstnanosti vzrostl o 0,7 procentního bodu na 16,9 procenta.    

    

 

 

Diskuze k článku

Nový komentář

Živnost
Naše vláda je ostudou národa, je nic netíží protože prachy jim jdou a ne malý, takže proč nenavrhnout zvýšit daně živnostníkům. Aby měli zase, co rozkrádat ve státní pokladně, ale kdyby měli jít dělat rukama tak druhej den by omarodili aspoň na 3 měsíce. Škoda se rozčilovat nad počínáním pitomců z naší vlády, akorát si člověk ničí zdraví a nic se nepomůže.
Marek | 2010-02-19 14:48:46 | Reagovat
Proč ne_
¨Proč nezvýšit daně, když živnostníci dostávají od velkoobchodů vysoké slevy a jejich hodinové sazby jsou rovněž velmi vysoké. Z jejich faktur není zřejmé jaký materiál a za jakou cenu účtují, protože většinou uvádějí celkovou cenu. Je třeba oddělit cenu za materiál a cenu za jejich práci, vlastně přidanou hodnotu.
Petr | 2010-02-19 18:53:18 | Reagovat
Ony totiž existujou 2 formy podnikání a to poctivá a švindlířská. Pokud by podnikatel dodržoval odvod daní jak mu to ukládá zákon tak by si bez vysoký hodinový sazby nevydělal ani na slanou vodu. Řada živnostníků má leasing na stroje a vybavení potřebný k výkonu povolání i zde se to odráží na hodinové sazbě. Samozřejmě, že jsou na světě i tací podnikatelé parchanti, kteří parazitujou na svých zákaznících, ale to bylo a bude zatím pokračovat dál. Mimochodem povinností zákazníka není platit podnikateli fakturu na, který není podrobně popsáno kolik která položka stála peněz a ne jinak je tomu i s fakturací za odvedenou práci. Znám řadu dobrých podnikatelů, kteří si zaslouží platit zlatem, ale setkal jsem se i s případy, že bych toho podnikatele akorát pořádně s chutí nakopal do zadku.
Marek | 2010-02-19 22:18:34 | Reagovat
ano,
existují dvojí podnikatelé, ale i mezi nimi existuje dvojí účetnictví a to bez rozdílu. Jak jinak vysvětlíte, že podnikatel, který je 15 let ve ztrátě, ještě podniká? Příklad: zedníci, drobní obchodníci, automechanici, truhláři (kolik z vás například převzalo dílo takzvaně bez dokladu?) apod.. Stát místo, aby zpřísnil daňový systém, zákony a trestnost krácení daní, tak zvyšuje daně. Kdyby se ale někdo zamyslel nad tím, kolik peněz odtéká prostřednictvím krácení daní, tak by se nestačil divit. Kdyby se legislativou a poslením pravomocí fin. úřadům daly zákonné možnosti toto postihovat, mohly by se daně snižovat a ne zvyšovat. Proto podnikatelé, kteří jsou ve ztrátě, jezdí v nových autech a bydlí v nových domcích. A než nějaký ublížený podnikatel začne reagovat na tento příspěvěk, ať si sáhne do svědomí a zkusí si jen tak orientačně spočítat, o kolik zkrátil daně. Bohužel, naše legislativa je hodně omezená na to, aby tyto podvodníky postihovala. Doufám, že to nebude nastálo a někdo si tuto situaci uvědomí. Blbý zaměstanec zdaní všechno a ani necekne,protože dostane až čistou výplatu, podnikatel krátí daně na minimum a ještě inkasuje bonusy. Fakt nechápu pana Bláhu, jak takévéto věci může říkat, asi neví co se děje.
míla | 2010-02-21 13:05:14 | Reagovat
Nejsem podnikatel, ale vidím to tak, že každá mince má 2 strany. Kdyby daňové zatížení bylo úměrné a jednoduché, nevznikaly by věci, které popisujete. Prostě by bylo jednodušší správně zaplatit daň.
Kajda | 2010-02-21 16:04:38 | Reagovat
zaměřujete se nesprávným směrem. Já vidím jako největší problém naši stád(t)ní správu a místní samosprávu. Tudy utíká zdaleka nejvíc peněz. Budete se asi divit, ale tečou do firem které vedou podvojné účetnictví. Většina těchto firem podléhá auditu. A přesto si troufám tvrdit, že zde jsou největší daňové úniky. Myslím si že prakticky neexistuje veřejná zakázka, která by nebyla někým ovlivněna správným směrem. Takže by mělo být naprosto samozřejmé, že u firem které profitují na státních,krajských či obecních zakázkách bude prováděna častější kontrola z FÚ. Dále si myslím, že by se měl zpřísnit dohled nad stěhováním sídel do Prahy, kde je víceméně daňový ráj protože nemá pražský FÚ kapacity provádět kontroly.
Daňový soumar | 2010-02-21 22:42:34 | Reagovat
Citlivé téma
Vážení páni a paní podnikatelé, OSVČ, daně jsou vždy citlivé téma, nechápu proč by se nemělo sociální a zdravotní pojištění srovnat na úroveň zaměstnanců. Copak si zaměstnanec může uplatnit do nákladů a tím snížit daňový základ, tak jako Vy. Zajímalo by mně, kolik km vykážete jako soukromé při jízdách Vašim firemním autem nebo používáte dokonalejší a těžko odhalitený podvod jménem cestovní náhrady. Sáhněte si do svědomí, vše od toaletního papíru, přes hagienícké a mycí prostředky, nábytek, vybavení domácnosti, zkrátka vše co lze trošku zdůvodnit si uplatníte ve své firmě do nákladů. Ptám se může to udělat zaměstnanec. Nechápu z čeho OSVČ žijí, když několik let posobě vykazují ztrátu. Další problém, provedení služby bez papíru. Mám ještě pokračovat.
Jihlavak | 2010-02-19 19:49:20 | Reagovat
Takhle, pokud vede podnikatel účetnictví (náklady-výnosy) tak by byl hloupej kdyby si nedal do nákladů třeba i ten toaletní papír. O dost jiný je to pokud podnikatel vede daňovou evidenci (příjem-výdej) tady už si nemůže toho tolik odepsat z daní nemůže jako ten, co vede účetnictví. Další věc je ta, když si zákazník řekne, že chce aby mu podnikatel vykonal práci nebo službu bez daňového dokladu. Pak zůstane celá vyplacená částaka podnikateli, protože z ní státu neodvede podnikatel žádnou daň.
Marek | 2010-02-19 22:36:00 | Reagovat
práci udělá bez papírů...ale materiál si určitě v daních zohlední
blbá otázka | 2010-02-21 01:20:06 | Reagovat
jo,
a proto už staří egypťané používali podvojné účetnictví, to je totiž průhledné jako sklo. Evidnece je podle mě asi lobystický účel, to není vůbec možný. Podv. účto by mělo být povinný a to pro všechny, tam je totiž okamžitě hned vidět kudy peníze tečou, kde je takzvaně uvolněný kohoutek, jestli v nákladech, nebo ve výnosech, financích, kapitálu apod., a po čem má berňák jít, kde se má chytit. Ale o to asi není zájem, jinak si to nedokážu vysvětlit. V takový evidenci (slovo daňová je silné slovo) záleží na tom, jestli ten který příjem zapíšu, nebo ne. Kdežto v účetnictví vše souvisí se vším a pochybuji, že by nějaký zedník byl s to propočítat vše má dáti a dal tak, aby to nebylo nápadné a daňoví poradci jsou drazí, že? Nehledě na to, že málokterý si vezme na triko průhledné podvádění, oni totiž vědí, co jim prochází rukama. Proto jsou drazí a pro většinu OSVČ se zdají zbyteční, no bodejť když takzv. podnikatelům legislativa takto nahrává. Tak proč aspoň nejste pane Bláha zticha, to je to nejmenší, co pro ostatní můžete udělat? A nevykládejte, že podnikatelé aspoň nic od státu nechtějí. A co školné, přídavky, bonusy, zdravotnictví, dávky z pracáku (když totiž nejdou kšefty, tak co se nehlásit na pracák a na černo si přivydělat? apodobně).
míla | 2010-02-21 14:15:43 | Reagovat
Hlupáku najdu tě :). Podvojné účetnictví absolutně nic neřeší. Daňová evidence je stejně průkazná jako podvojné účetnictví. Jediný rozdíl je ten, že v daňové evidenci účtujete až v okamžiku zaplacení. Takže daníte opravdu vydělané peníze a ne nějaký fiktivní zisk. Naopak si myslím že větší kouzla se dají dělat v podvojném účetnictví. :)) Takových odborníků jako jste vy je třeba jako soli. Nechcete do parlamentu nebo na ministerstvo. Pracující inteligence vpřed. :))))
Daňový soumar | 2010-02-21 22:23:58 | Reagovat
Nemyslím si, že člověk, který zdaňuje formou daňové evidence, nikoli podvojného účetnictví, musí být zákonitě zlodějem. Navíc si prosím uvědomte, že jeden zedník (OSVČ) má mnohem těžší cestu k tomu udělat si jméno, než zedník zaměstnaný ve firmě, která již takovou propagaci nepotřebuje. To, že se živnostíci přihlašují na ÚP mi též nepřijde jako činnost, která by měla ve veliké míře oloupit náš stát. Vy, pokud nebude mít práci, zareagujete stejným způsobem. Buďme proto v těchto názorech objektivní.
Zuziii | 2010-02-22 09:12:16 | Reagovat
Jenom mi prosím někdo vysvětlete proč Tupohlávek vyhodil OSVČ zaplacené pojistné jako oprávněný náklad.Když ho zaplatí tak musí odvést i daň z toho co zaplatili.A nikdy už nemohou vykázat ztrátu.Že by proto ?
Demo Krad | 2010-02-20 17:29:54 | Reagovat
Jistě
Prznit na Netu někomu příjmení může je slaboduchý jedinec. Gratuluji....klidně to ber osobně.
Ladic | 2010-02-21 18:50:00 | Reagovat
Co naděláš,to jsem pochytil od velkomyslitele ,Estkommtdertaga,fuckera rottenführera Tupola.Já mu to vyřídím.....
Demo Krad | 2010-02-22 09:52:21 | Reagovat
Nebo demokrad.
Jan. | 2010-02-22 11:05:48 | Reagovat
Vše souvisí se vším
Když se zvednou odvody, tak se víc nevybere. Hodně těch kteří to nezvládnou přejdou na pracák a zbytek se to bude muset snažit vyřešit jinak. Stát nejen že víc nevybere, ale bude se muset starat o ty, kteří se snažili postarat se sami o sebe. Je to Kocourkov! Naopak, ať stát sníží odvody a vyháže ze státní správy nadbytečné v kancelářích! Pokud jsou schopní, tak ať se postarají sami o sebe. Většina těch chytráků, co tyhle hlouposti vymýšlí, by si sama za sebe nevydělala ani na slanou vodu.
Leon-pard | 2010-02-21 18:17:51 | Reagovat
ano to tvrdím taky. Podle mě je spíš potřeba rozhýbat trh práce. Ten bude delší dobu pěkně zamrzlý zásluhou zákoníku práce, který prosadila levice s odbory. Ten by mohl platit v době kdy není krize a všechno šlape ve vyjetých kolejích. Většina zaměstnavatelů teď nebude nabírat žádné zaměstnance, protože v době kdy neměli dost zakázek se obtížně a za velkých finančních nákladů zbavovali zaměstnanců pro které neměli práci. To je myslím si vyučilo tak, že radši přibrzdí rozvoj, než aby riskovali problémy, které nastanou po dalším výkyvu jaký opět může nastat. Toto riziko je pro ně přespříliš vysoké.
Daňový soumar | 2010-02-21 22:51:34 | Reagovat
No jo rozhýbat ekonomiku, ale to chce úvěr a to podle našich božských Mirka a světového ministra financí je cesta do pekel.
Demo Krad | 2010-02-22 09:53:59 | Reagovat
Nezaměňoval bych úvěr pro podnikání s půjčkami na uplácení voly(i)čů. To je diametrální rozdíl. Nevýhodou socialismu totiž je, že peníze ostatních nakonec dojdou. :))) Ať je zdaníte jak je zdaníte.
Daňový soumar | 2010-02-22 11:03:51 | Reagovat
A úvěry na veřejné zakázky jsou úvěry na volby nebo podnikání ? I Rooseweltovi nadávali ,že je socialista.Šrotovné taky pomohlo,i když jsme se samozřejmě zachovali čecháčkovsky a nechali je platit ostatní......
Demo Krad | 2010-02-22 11:41:10 | Reagovat
Odkdy jsou 13-té důchody,pastelkovné,sociální dávky pro nepřizpůsobivé, odpouštění třicetikorun atd.atd. investicí nebo veřejnou zakázkou ? :)))). Komiku !!!! A o nejdražších stavebních veřejných zakázkách v Evropě bych raději pomlčel. Takovéhle ptákoviny může psát jen ten co je životně závislý na milodarech a parazitování státu.
Daňový soumar | 2010-02-22 14:44:03 | Reagovat
Souhlasím!!!
Dalo by se ale vymyslet ještě víc nesmyslných a populistických slibů, třeba jízdenky, jídlo, oblečení atd... pro ty, co nemají zaměstnání a zdanit všechny ty, co dělají přesčasy a mají dvě práce, nebo se chtějí živit bez dávek státu! To jsou nepřátelé státu! - A víte proč? Člověk závislý na státu si na to zvykne a je i poslušný volič... Živnostník je moc samostatný a chce se rozhodovat sám - a to je potřeba změnit - nejlépe ho zničit a přetvarovat na člověka závislého na státu. Já být politik a chtít si udržet koryto co nejdéle, tak znovu zakážu soukromý sektor, ale nevím proč to dělají tak sožitě.
Leon-pard | 2010-02-22 21:36:53 | Reagovat
Hele ty pravicová ideologická zaslepenino - Roosewelt dával někomu pastelkovný? Kde jste to objevili ? Na semináři "Jedině pravá je ta pravá " ?
Demo Krad | 2010-02-23 13:17:49 | Reagovat
Kdo to je Roosewelt ? Myslíš F.D. Roosevelta ? Ten ale snad v naší vládě a parlamentu neseděl. Nebo se pletu ?
Daňový soumar | 2010-02-23 14:42:59 | Reagovat
Tak nám Fiat zastavuje výrobu na 14 dní. Jak to sakra vždyť to šrotovné přeci muselo zabrat !!! :)))))
Daňový soumar | 2010-02-22 15:33:58 | Reagovat
Hlele ty vzdělaný pravičáku co neumíš asi číst,šrotovné samozřejmě zabralo doteď.A o 30 korunách nic nepiš,radši si dej pár facek ,ODS je dnes odtroubila jako nepřátelské a arogantní vůči lidem.Komedianti!!!!!!
Demo Krad | 2010-02-23 13:15:46 | Reagovat
HM takže zabralo na chvíli. Ale to je přeci k ničemu, když se vynaložili nemalé prostředky a jsme tam kde jsme byli před tím. Cikáni by hospodařili líp :)))
Daňový soumar | 2010-02-23 14:45:19 | Reagovat
Ano,lepší bylo zrychlit odpisy skupině podnikatelů,aby si mohli zase ulejt nějaký ten milion.Ti to potřebovali v době krize nejvíc.Tím nechci říct,že by šrotovné byl nějaký zázrak.
Venca | 2010-02-23 16:03:39 | Reagovat
Obrat skupina podnikatelů se mi líbí. To je něco jako revanšisti že ? Když nevíte o co se jedná radši nepište takové bláboly. Mě by zajímalo co se dá na základě odpisů "ulejt" za miliony.
Daňový soumar | 2010-02-23 16:50:50 | Reagovat
tak mi to objasněte,co je cílová skupina pana Topolánka.Rád se nechám poučit.Ale hrozně se mi líbí,jak na každého,kdo má jiný názor útočíte a hned ho označujete za levičáka nebo snad je to podle vás přímo komunista.Ale myslím,že komunisté se za svojí totalitní vlády chovali úplně strejně.
Venca | 2010-02-23 18:03:40 | Reagovat
Můžete mi prosím citovat kdy jsem označil někoho za levičáka. Budiž. :) Znáte přísloví o potrefené huse ? Můžete mi říci co je na mých názorech tak pravicového. Já bych řekl, že se jedná pouze o selský rozum.
Daňový soumar | 2010-02-23 18:41:20 | Reagovat
V tom případě beru zpět,zachovat si zdravý rozum je potřeba.Mě se jen moc nelíbí dělení na levici a pravici.Zprasit nebo udělat něco dobře se dá na obou stranách.
Venca | 2010-02-23 18:59:36 | Reagovat
Pro lidi se dvěma děckama v paneláku ,to když mají práci půlrok nebo nemají zázrak je.
Demo Krad | 2010-02-24 11:51:42 | Reagovat
Šrotovné
Šrotovné je hloupost, protože ti podnikatelé, co znám já si stejně nemůžou dovolit nové auto koupit. A těm, co si to dovolit můžou, se mi zase nechce přispívat. Mě připadá, že v téhle republice je vše úplně naopak. V době krize, kdy krachuje spousta živnostníků a ostatní se drží jen tak tak, se zvýší odvody, aby se potopili úplně! Pamatuju si, jak tehdy ještě Špidla jako premiér, taky zvedl odvody. A řekl, že ten kdo si to nemůže dovolit, ať jde radši na pracák. Moji dva podnikající kamarádi to tehdy zabalili a s nimi desetitisíce dalších. A těmhle lidem pak někdo musel platit podporu a hledat zaměstnání. Z našich daní. Takže historie se bude opakovat a státní dluh zase o něco povyskočí...
Leon-pard | 2010-02-26 09:11:48 | Reagovat
Aby se rozhýbala ekonomika je potřeba,aby lidé především začali uvažovat hlavou,přestali poslouchat žvásty všelijakých Paroubků,Topolhánků,Kalousků,Bursíků a jim podobných dalších šmejdů,přestali věřit vymývačům mozků z televize a tisku a využili jarní volby k tomu aby se začalo znovu s čistým štítem.A pokud by to nemělo jít legitimní cestou,je prostě potřeba vzít klacky a hnát tuto sebranku z úřadů svinským krokem.Dokud nám tito budou vládnout bude tu čím dál hůř.
Bonifác Křupalín | 2010-02-23 00:15:01 | Reagovat
ReklamaReklamaReklama
Reklama
12.04.2010 RozhovoryUvědomme si, že žijeme ve šťastné době

Ekonomický růst byl po revoluci dobrým tažným koněm, dnes bychom měli hledat jiné priority, tvrdí ekonom Tomáš Sedláček, který besedoval v Jihlavě.   Ve svých přednáškách i v knize ...

Komentáře (17)
09.04.2010 RozhovoryStát pošle do regionu 290 milionů na silniční stavby

Náměstek ministra dopravy Tomáš Kaas zavítal v úterý na Vysočinu a pojmenoval letošní priority státu při podpoře silničních staveb.    Státní i krajské silnice zůstaly po letošní ...

Komentáře (3)
06.04.2010 RozhovoryVelkoberanovský starosta: Obchvat není na pořadu dne!

Ve funkci starosty Velkého Beranova je necelý půlrok.  Přesto Jaroslav Kokejl tvrdí, že po volbách už dál pokračovat nechce.  Měl jste tehdy ještě jako místostarosta vůbec nějakou představu, ...

Komentáře (1)
02.04.2010 RozhovoryZámek se zkusí zaměřit na děti

Také na Státním zámku v Telči začala včera nová sezona. Podle správce zámku Bohumila Norka objekt letošní dlouhou zimu přežil dobře.  Jaké škody konkrétně zima způsobila?   Jsou ...

Komentáře (0)
30.03.2010 RozhovoryKrize ovlivnila i projekty Rotary

  Nejvyšším představitelem Rotary klubů v Česku a na Slovensku bude od července Martin Timr z Českých Budějovic. O víkendu navštívil Jihlavu.   Každý rotariánský guvernér přichází ...

Komentáře (20)
26.03.2010 RozhovoryKubánská velvyslankyně: Nevzdáme to

  Socialismus jsme si vybrali svobodně a nenecháme si ho vzít, řekla mj. v Jihlavě kubánská velvyslankyně B. E. M. Álvarezová.  Do jihlavského sídla KSČM si velvyslankyni Kuby přišlo ve ...

Komentáře (4)
23.03.2010 RozhovoryStarosta Nechvátal: Méně peněz dostali všichni!

Třešťská radnice odmítá financovat seniorský fotbal, podpory mládeže se nezříká.  Obce na Vysočině musí kvůli přetrvávající krizi v ekonomice šetřit. Při sestavování svých rozpočtů ...

Komentáře (0)
19.03.2010 RozhovoryZima divokou zvěř letos vysílila

Letošní průběh zimy dává  zabrat i divoce žijící zvěři. Myslivci se jí proto snaží  život usnadnit  přikrmováním.  Podle slov MVDr. Karla Křena,  člena okresní myslivecké rady ...

Komentáře (0)
16.03.2010 RozhovoryKrátký: Obec se kvůli čistírně zadluží na desítky let

Do roku 2015 by každá obec v ČR měla mít dokončenou čistírnu odpadních vod.   Hodně skepticky přijal rozhodnutí státu realizovat do roku 2015 čistírny odpadních vod (ČOV) i v malých ...

Komentáře (2)
12.03.2010 RozhovoryCukrovka je hlavní příčinou selhání funkce ledvin

Desetina obyvatel v Česku má nějaký typ chronického onemocnění ledvin.   Prevencí a hlavně včasnou diagnostikou mohou lidé podle primáře interního oddělení jihlavské nemocnice MUDr. ...

Komentáře (0)
09.03.2010 RozhovoryChudíková pověsí lyže na hřebík

Vítězkou ankety Sportovec Jihlavska 2009 se stala orientační běžkyně na lyžích Barbora Chudíková.   Na pódiu jste ohlásila ukončení lyžařské kariéry. Neodvoláte ho? Neodvolám. ...

Komentáře (0)
08.03.2010 RozhovoryDražby: Chceme, aby na ně lidé chodili

Reportáž z dražby na jihlavském soudu vzbudila otázky řady čtenářů JL. Přinášíme nyní odpovědi.  Jak se lze o dražbách z exekucí dozvědět, jaká jsou při nich pravidla a řadu dalších ...

Komentáře (7)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net