Ilustrační foto: Metrostav a.s.
Po dálničním mostě Vysočina u Velkého Meziříčí se jezdí dvěma jízdními pruhy v každém směru. Skončilo omezení, kdy byl průjezdný jen jeden jízdní pruh pro každý směr. Provoz je plynulý, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
Provoz na dva pruhy byl omezen v pondělí. Bylo nutné upravit dopravní značení, které 70 dnů navádělo řidiče kvůli modernizaci mostu jen na jednu jeho polovinu. ŘSD původně oznámilo, že do režimu dva plus dva pruhy se most vrátily včera dopoledne.
Most, který se na 144. kilometru D1 klene přes údolí řeky Oslavy, je nejvyšším mostem na dálnici. Je dlouhý 425 metrů, vysoký 77,5 metru a široký 29,5 metru. Jde vlastně o dva souběžné ocelové mosty, jeden pro každý směr dálnice. V době svářecích prací na jednom z mostů musela být doprava svedena na most druhý, aby vibrace z dopravy nebránily kvalitně provedenému svařování.
Po modernizaci bude mít most zesílenou hlavní nosnou konstrukci a bude v každém směru o 75 centimetrů širší.
Úsek dálnice mezi exity 141 a 146 u Velkého Meziříčí opravuje firma Metrostav. Práce má dokončit do dubna 2021. Náklady jsou 1,58 miliardy Kč bez daně. Letošní práce skončí podle Rýdla před 15. listopadem.
"Celou dálnici vyklidíme od veškeré práce a necháme ji v plné šíři a plné rychlosti. To je základem pro bezpečnou zimní údržbu," řekl. Jen na Vysočině nyní ŘSD modernizuje dálnici na čtyřech úsecích.