Na našich silnicích se Volha 24 proháněla v černé barvě, jako auta ředitelů podniků, důležitých funkcionářů, nebo jako taxíky, i když si ji lidé budou především pamatovat v „barvě“ Veřejné bezpečnosti.
Sovětská limuzína vyráběná firmou GAZ byla lidově pojmenována na „papalášské“ vozidlo. Říkalo se mu též „Sovětský Mercedes“.
Do toho měl však daleko, i když svézt se v něm bylo zcela něco jiného, než v tehdejších tuzemských vozech.
Kdo se v ní projel, a nebylo nás málo, neboť jezdila i jako taxi, ocenil pohodlnou až houpavou jízdu na tehdy kostrbatých silnicích a nerovných dlažebních kostkách.
Předchůdkyní Volhy 24 byla Volha 21, vyráběná od roku 1956 do roku 1970, s typickou „žraločí“ maskou chladiče.
Čtyřiadvacítka byla vyráběna od roku 1970 do roku 1986. Dosahovala rychlosti 140 km/hod., a oproti předchozímu modelu prošla nejpodstatnějším technickým vylepšením - získala plně synchronizovanou čtyřstupňovou převodovku.