Češi se při nákupu nových osobních aut stále více orientují na větší vozy. Podíl malých a miniaut na celkovém prodeji byl v prvním čtvrtletí 28 procent, v roce 2008 jim patřila polovina trhu. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Za přesunem zájmu stojí podle odborníků především pokles cen a marketingové akce prodejců. „Ceny aut klesly v některých segmentech natolik, že si spotřebitelé mohli za stejnou cenu dopřát automobil o třídu vyšší než před rokem či dvěma,“ uvedl vedoucí automobilové expertní skupiny analytické firmy PwC v ČR Jiří Zouhar.
Podle tajemníka svazu Pavla Tunkla dávají zákazníci u největšího hráče na trhu, domácí Škody Auto, přednost Octavii ze střední třídy před malou Fabií.
Octavia byla od ledna do března nejprodávanějším modelem vůbec s téměř 6000 prodanými auty, druhý v její kategorii skončil VW Passat s 341 vozy a třetí Ford Mondeo, který si koupilo 327 zákazníků. Celkově druhá Fabia kraluje kategorii malých aut s odbytem 3795 vozů, následuje Renault Thalia s 1347 zákazníky a Ford Fusion, který si vybralo 843 zájemců.
Třetí z hlediska celkových prodejů skončila Škoda Superb, která patří do vyšší střední třídy. Se 1359 prodanými vozy porazila BMW řady 5 (186 vozů) i Mercedes E (91 vozů). Škoda Yeti byla nejprodávanější ve třídě terénních aut před Dacií Duster a Hyundai iX35, prvenství v segmentu velkoprostorových vozů MPV připadlo Roomsteru rovněž od Škody, který porazil Hyundai iX20 a Kia Venga.
______________________
Nejprodávanější modely na českém trhu v 1. čtvrtletí 2011
model | počet
Škoda Octavia | 5997
Škoda Fabia | 3795
Škoda Superb | 1359
Renault Thalia | 1347
Ford Focus | 1253
Renault Megane | 1041
Škoda Yeti | 1002
Volkswagen Golf | 963
Kia C´eed | 898
Ford Fusion | 843