Dráhy ruší jen jeden rychlík
Od 11. prosince začnou jezdit vlaky po vysočinských tratích podle nového jízdního řádu. Do Pardubic přes Brod z krajské metropole už nepojede rychlík.
Jezdíte rychlíkem z Jihlavy přes Havlíčkův Brod až do Pardubic? Od 11. prosince na to zapomeňte. Na železnicích Vysočiny totiž začne platit nový jízdní řád pro rok 2012. Ten už se stávajícími dvěma páry rychlíkových spojů nepočítá.
Informovala o tom ředitelka krajského centra osobní dopravy Českých drah (ČD) Lenka Horáková na pondělní tiskové konferenci. „Pro nás zůstává hlavní prioritou dostat cestující do školy, do práce a samozřejmě zpátky,“ vysvětluje.
Pro cestující vlakem jde o jedinou zásadní změnu s účinností nového jízdního řádu. Původně se přitom počítalo s tím, že v rámci kraje zcela zanikne kromě toho ještě dalších devět regionálních spojů a u dalších 15 se počítalo s částečnými úpravami.
V kraji podle náměstka generálního ředitele ČD Antonína Blažka jinak zůstává rozsah dopravy na železnici zachovaný v podobě, na jakou byli cestující zvyklí v letošním roce. „Mění se pouze časové polohy vlaků na trati z Horní Cerekve přes Pelhřimov do jihočeského Tábora a koncepce dopravy na trati Jihlava-Třebíč–Brno,“ doplnil pro úplnost.
Libor Joukl jako náměstek hejtmana zdůraznil, že vlaky ČD i podle nového jízdního řádu ujedou celkem 3.921.036 vlakokilometrů. „To znamená, že ujedou stejně jako ve stávajícím roce,“ vypočítal Joukl. Nový jízdní řád pro příští rok se začíná rýsovat vždy od začátku roku zhruba do konce srpna. Ten nadcházející bude platit až do 8. prosince příštího roku. Do té doby dráhy po vysočinských železničních tratích vypraví v pracovní dny v průměru 391 regionálních spojů, o víkendech 245.
„To představuje průměr 349 vlaků denně,“ vypočítala regionální tisková mluvčí ČD Kateřina Šubová.
Nejkratší trasu po železnici v kraji ujedou cestující z Počátek na Pelhřimovsku, a to v délce 1,3 kilometru. Nejdéle však stráví čas ve vlaku, pokud vyjedou z Rapotic na Třebíčsku směrem do cílové stanice v Havlíčkově Brodě, kam ujedou 99 kilometrů.
Diskuze k článku
Nový komentářVše pro lidi
Zrovna spoj Jihlava-Pardubice a zpět používám 3x do měsíce, když cestuji z práce domů. Spoj je podle mně dostatečně vytížen, protože jím cestují i studenti směřující na Pardubické nádraží a pak dále po republice. Musíme poděkovat všem, kteří stojí za zrušením spoje a buďme rádi že budem muset používat autobus ve kterém se budem pěkně mačkat. Díky této optymalizaci strávím na cestě o jednu až dvě hodiny navíc a přitom pěkně připlatím,abych se dostal v neděli do práce. Děkujme našim radním že stojí za svými občany, kteří jsou jejich chlebodárci. Chtěl bych je jednou vidět čekat hodinu na nádraží než vám přijede navazující spoj, fakr supr. Děkuji váš nar...ý dańový poplatník
Buďte v klidu pane Petře. Náš pan prymátor ciklysta vás tam doveze na nosiči a když se nebudete vrtět, dovolí vám zazvonit si na zvoneček.
orangutan | 2011-11-30 16:43:40 |
ReagovatPane Petře ještě je v záloze pan hejtman se svoji luxusní limuzínou.
PROČ PAN HEJTMAN?
Až bude Petr hejtmanem,taky přece nebude vozit ve svém služebním vozidle kdejakého pobudu nebo socku.Za mládí mého dědy platilo přísloví:UČ SE VOLE,BUDEŠ PÁNEM,BUDEŠ JEZDIT TATRAPLÁNEM. Dneska mocipáni mají pravda jiné značky vozidel,ale základní myšlenka platí stále.A taky KAŽDÝ JE STRŮJCEM SVÉHO ŠTĚSTÍ.
A ještě proplácí poplatky v nemocnicích v duchu svého volebního trháku?
Nehulákejte to Kritiku tak nahlas, nebo to uslyší Hégr, klepne ho a co si počneme bez tak schopného ministra?
orangutan | 2011-12-01 11:46:18 |
ReagovatPRO KRITIKA - ANO PROPLÁCÍ A STÁLE BUDOU
Zdravím Hovado
On ten umělec, který si neumí udělat ani vlastní nick, a proto používá cizí, jen projevuje svou omezenost a neznalost. Hezký den.
orangutan | 2011-12-05 08:53:12 |
ReagovatNo vida jak ti milý asdf, kritiku a mnoho dalších sedí tenhle nick.
Konečně ses poznal )
Já znám všechny opičáky v orangutaním lese.
Dokonce i pověstného mandrila s modrým čumákem a rudou pr..lí K, jehož poznávacím znakem je mimo jiné opičení se po Kritikovi. Takže pralesu zdar a rudému mandrilovi zvlášť. Zdravím tě, nevrlý mandrile a přeji dostatek banánů, na které už nemusíš stát frontu u uschlé liány.
orangutan | 2011-12-02 09:26:08 |
ReagovatAutobusové linky se omezují, vlakové spoje také, kde je teď strana zelených a jim podobné eko strany? Nedávno byla velice špatná smogová situace a ze všech stran bylo slyšet, nechte doma auta, nevyjíždějte. Další věc, stát chce, aby lidé za prací dojížděli. A protože autobusem a vlakem je kolikrát nemožné se do práce včas dopravit, každý raději jede autem. Možná to tak stát chce, přeci jen z projeté nafty a benzínu vybere víc na daních, že. Takže podporovat hromadnou dopravu jen na oko, aby se neřeklo, raději jezděte autem, sice z výfuku vypouštíte exhalace, ale zároveň do státní pokladnice přibude víc peněz a ještě ušetříme za dopravu.
Marek Řezáč | 2011-11-30 18:45:59 |
ReagovatSOCKY JENOM NAŘÍKAJÍ
Vážený Petře,jako pracující člověk si máte koupit osobní vůz a vykašlat se na hromadnou dopravu.To,že byl zrušen 1 rychlík není přece tragédie.Jste dospělý člověk a stát se o vás,vy socko,nebude starat jako maminka až do smrti.Jeden rychlík zrušen,v autobuse se nechcete mačkat,no nevím co s vámi.Bylo by nejlepší vás někam nakopat.S pozdravem pro všechny vaše
Správně. A kdo nemá na auto či z nějakého důvodu nemůže mít řidičák, ať si pořídí oslíka. I Pán Ježíš na něm jezdil a bez rychlíku se obešel. Je tu jen jeden malinký rozdíl. Mysleli jsme si, že v roce 2011 bude proti roku 11 přece jen nějaký pokrok.
orangutan | 2011-12-01 01:46:15 |
ReagovatNesouhlasím s panem Hovadem,že by ho pan hejtman nesvezl ve své luxusní limuzíně.Jako bývalý komunista nemá určitě manýry kapitalistů a proto by svezl i socku.
Tak tím si nejsem úplně jist. Říká se, že Poturčenec horší Turka.
Zdravím ORANGUTANA
Kdo nemá řidičák,má si pořídit osobního řidiče jako pan hejtman Běhounek.Myslet znamená, milý orangutane,ho.no vědět.A pokrok ten taky nastal.Nastal v myšlení nás,občanů ,už po necelých 20 ti letech po roce 1989.Kdo z nás by v té době, v roce 1989. věřil tomu,že ve vedení Kraje Vysočina bude bývalý komunista,BÝVALÝ člen KSČ - ZLOČINECKÉ ORGANIZACE, hejtman MUDr. Běhounek.Je to jako zlý sen.Bohužel je to realita.
Můj chápavý orangutaní palec nahoru pro Hovado.
orangutan | 2011-12-01 14:39:11 |
ReagovatHovado je holt hovado.
přesně....a Hovadem zůstane ...
A právě tak K., převlečený za Kritika a asdf zůstane fízláklem nadosmrti, může se barvit na modro jak chce.
MNOHO POVYKU PRO NIC !Věnujte se raději nákupu vánočních dárků,máte-li finance
Náplava | 2011-12-01 14:24:56 |
ReagovatPRO K a asdf
Vážení a to se mám snad kvůli vašim infantilním příspěvkům ZOUT.To snad ne!
Ale,ale hovado ty mi říkej něco o infantilvních článcích.
Příspěvcích.
PRO K
ČLÁNEK NEBO PŘÍSPĚVEK,to je mi celkem jedno.Ptal jsem se,jestli se mám kvůli tomu ZOUT.Abys potom nelitoval.Tak jo nebo ne.Díky za zprávu.
pro Hovado
Nezouvejte se. Pěkně okovanou špičkou mezi půlky tomu bývalému fízlovi jen prospěje.
asdf už je i x ?
Obracejte se na mne, požadujete-li informace, co se děje v orangutaním pralese. Kritika znám, též jeho směšnou atrapu (mandrila s rudou pr..lí a modrým čumákem), s asdf nemám bohužel tu čest, dlouho se neozval, dále znám pana profesora Leona Leonovského, zabývajícího se výzkumem lidoopů, jehož největším vědeckým objevem je tzv. homo stupidus, podepisující se za skutečného Kritika. Zdravím všechny a přeji nádherný víkend.
orangutan | 2011-12-02 09:33:29 |
ReagovatZkuž si umýt nohy když ti tak smrdí.
Bohužel, náš K. byl vyřazen z třídy lidoopů a zařazen mezi pouhé poloopice, jakými jsou komba ušatá, či nártoun příšerný. Každý normální op totiž ví, že se píše ZKUS a ne ZKUŽ.
orangutan | 2011-12-02 09:35:52 |
ReagovatNebudu sprostej, jinak bych vám napsal pár nadávek. Auto samozřejmě vlastním, jako každý správný dělník. Ale na rozdíl od vás uvažuji ekonomicky, když si spočítáte kolik si veme auto, když jedu sám a kolik mě stojí jízdenka tam i zpět tak rozdíl je 300Kč na jednu cestu. Ty můžu investovat někde jinde.
Zrušení rychlíku
Zrušení rychlíku do Pardubic mi nepřipadá být vůbec šťastné řešení (několik let jsem s ním pravidelně jezdil 2xtýdně). Jihlava má s Pardubicemi obecně špatnou veřejnou linkovou dopravu, přičemž tuto trasu využívá hodně studentů mířících do Pardubic, resp. Hradce Králové. Autobusové spojení s Pardubicemi je z Jihlavy skutečně slabé a tento rychlík představoval poměrně solidní způsob cestování bez přestupu. A že není vytížený? Studenti jej vytíží v neděli a pondělí ve směru z Vysočiny, a ve čtvrtek a pátek ve směru z Pardubic. Doufám tedy, že České dráhy alespoň zajistí krátký přestupní interval v Havlíčkově Brodě a dostatečně posílí kapacitu vlaků v době, kdy jezdí studenti.
Souhlasím s váma. Jsem zvědavej jak se ta hromada studentů, kteří budou muset jezdit autobusem do toho jedinýho spoje co z jihlavy jede vejde, když už ten je v půli své cesty narvanej tak že studenti stojí i na schodech aby se vůbec vešli.
PRO PETRA
Jako v Indii a v Bagladéši,ještě na střechu.Ale bacha na trolej.ŠŤASTNOU CESTU.
Na rozdíl od vás, který nezná drážní předpisy je jízda na střeše zakázána, ale pokud se chcete pořádně ohřát tak si na tu střechu vyleste laskavě sám.
Ty rychlíky Pardubice-Jihlava
jsem používal 37 let. Inu všechno dobré někdy končí. Svého času za bolševika byly pouze rychlíky Pardubice - Brod a přestupovalo se na osobák či rychlík až do Znojma nebo naopak. Pardubice-Jihlava jezdil pouze ráno osobák a zpátky jako rychlík, ale dopoledne. Potom konečně někdo myslel hlavou a začaly dva rychlíky Pardubice-Jihlava a dva obráceně. I když odjezdy z Jihlavy se měnily a měnily, protože stejná souprava ráno pokračovala jako osobák do Brna a odpoledne přijela jako osobák z Brna. Ja fakt, že byly nasazovány ty nejhorší vozy, které ČD měly, i když v zimě výborně topily (občas smrděly), o kvalitě kolejí Pardubice - HB raději nemluvit. No jo, tak holt budeme z Pardubic (já už jenom občas) jezdit osobákem 3,5 hodiny nebo 4 hodiny rychlíkem zajížďkou přes Kolín.
Zlatí komunisti.
ALE NO TAK. TAKY MĚLI CHYBY
Měli,ale jen prťavý.
A čemu se divíte?
Vždyť jsou to pořád ti samí, nanejvýš jejich synáčkové.
PRO K. I VŠECHNY OSTATNÍ
Jak píše v utajovaném článku v JL dne 2.12.2011 paní Olga Králová,BYLO LEPŠÍ STÁT VE FRONTĚ NA BANÁNY ZA KOMUNISTŮ NEŽ STÁT V DNEŠNÍ DOBĚ VE FRONTĚ NA PRÁCI NA ÚŘADU PRÁCE NA ULICI BRTNICKÉ V JIHLAVĚ.V tomto srovnání máš K. VELIKOU PRAVDU. A tak zdravím všechny frontové bojovníky,pamětníky front na banány i ty současné frontové bojovníky z Úřadu práce.BUĎME VŠICHNI FIT.