Reklama
Dnes je úterý 05.11.2024     svátek má Miriam

Cikrle: Církev je největší sponzor státu


29.1.2010 Rozhovory/Komentáře (60), autor:
admin

JIHLAVA - Brněnský biskup Vojtěch Cirkle požehnal nově otevřenému charitnímu centru sociálních služeb Mahenka v Jihlavě, které začne na jaře poskytovat služby sociálně znevýhodněným lidem. Při této příležitosti jsme se ho zeptali i na další otázky.

 

 Jak hodnotíte tento projekt Charity?

 Mahenka je šancí pro všechny, kteří zde mohou objevit své schopnosti. Mohou zde získat novou naději všichni, kteří se cítí nedostatečně milováni a většinovou společností přehlíženi, protože nepodávají takový pracovní výkon, jaký si společnost představuje. Místo výkonu ale mají větší citlivost a zároveň jsou pro nás všechny důkazem, že plodný život lze prožít i v nemoci, v osamění, s handicapem, protože hlavní smysl života je ve vztazích.

 

 Je tohle i posláním církve?

 Jistě. Vždyť právě Kristus probouzel v lidech schopnost milovat druhé, i když nesplňují očekávání většiny. A ti "znevýhodnění" tohle sami cítí. Proto v Brně vídám žebráky sedět před kostely, a ne před bankami, kde přitom je víc peněz a chodí tam bohatší lidé.

 

 Co dál může církev nabídnout člověku 21. století?

 Stačí, aby ti, kdo se k církvi hlásí, byli navázáni na Ježíše Krista. Ostatní už je věc formy. Pak už je jedno, jestli osloví lidi v malé komunitě, ve farnosti nebo třeba na velké pouti.

 

 Není ovšem už systém správy farností přežitý?

 Nyní už i v naší diecézi probíhá proces slučování farností. Jde o to, aby kněží, jejichž počet klesá, nemuseli místo duchovních věcí řešit administrativní věci jako matriky atd. Samozřejmě že se mohou ozvat lidé v obcích, kde už nebude moc být kněz přítomen každou neděli. Já jim rozumím, ale je tu možnost, že bohoslužbu může sloužit jáhen a na faře může bydlet pastorační asistent. Je to tedy i šance pro větší zapojení laiků do života církve.

 

 Jak se díváte na trvající nejasnosti s církevními restitucemi?

 Bohužel církev je dnes největší sponzor státu. Stát se totiž po zabavení majetku zavázal, že bude mj. platit opravy a provoz nemovitostí. Jenže to dělal velmi málo, takže to dělali lidé svépomocí. Odpůrci navrácení polí a lesů tvrdí, že je církev k životu nepotřebuje. Jenže když se dřív měla opravit střecha na kostele, tak farnost prodala část lesa a měla na opravu. Teď na ni nemá a peníze lidé shánějí mezi sebou a tak vlastně plní něco, k čemu se zavázal stát.

 Jan MAZANEC

 

Diskuze k článku

Nový komentář

Pořád a čímdálvíc si myslím, že by bylo dobré opsat francouzský zákon z roku 1905 (tedy žádný komunistický) o odluce církve od státu,který začíná tak hezky MY FRANCOUZSKÝ NÁROD SI PŘEJEME a který NENECHAL CÍRKVI ANI JEDEN NOČNÍK A ZNÁRODNIL JÍ I FARÁŘOVY BAČKORY. Církev se tak přiblížila Bohu a nemyslela tolik na mamon ,co Cikrle ? Proč ho neopsal Kléma Gottwaldů a radši šel na Te Deum mi zůstává dodnes záhadou.
Bohulibykřesťan | 2010-01-29 09:29:53 | Reagovat
Gilotina
Ta francouzská gilotina tomu komunismu asi nepředcházela, ty osvícený mysliteli? Až do dneška je to zaryto v té krví opilé agónii. Mozek asi nemáte, pokud vám ho neoddělila gilotina, vymyli vám ho soudruzi komunisti!
JacK | 2010-02-06 12:40:07 | Reagovat
Pan Cirkle zřejmě vypil mešního vína víc než je zdrávo a pak měl nějaké vidění.Kdyby to vyšlo prvního dubna,zasmál bych se.Církev celou svou historii kradla a vraždil a vždy žila z cizího.Bohužel žije z cizího i dnes a náš stát ji v tom miliardově podporuje.Jestliže chce církev zpět svůj majetek v restitucích,pak by ho i ona měla vrátit těm,co ho ukradla.
Venca | 2010-01-29 10:49:02 | Reagovat
Vaše názory jsou hodně jednoduché, to že vám ještě dnes někdo občas vrátí peněženku, nebo poskytne potřebnému pomoc jsou dozvuky křesťanské výchovy, ať se to líbí nebo ne. Na církevní majetek si určitě brousí zuby spousta vlčáků, moc toho k "rozkradení" v naší zemi už není, proto se s návratem otálí a vedou různé nepřátelské debaty.
Miky | 2010-01-29 11:21:33 | Reagovat
To taky asi bude nějaký náboženský blábol. Co má co dělat slušný vychování s křesťanskou výchovou?Já pár křesťanů ve svým okolí znám a jsou to lidi,kteří si rádi vezmou,když se nikdo nedívá.Tím nechci říct,že jsou všichni stejní.Jak už sem psal předtím,církev legálním způsobem ke svému majetku nepřišla a teď by ho znovu chtěla.
Venca | 2010-01-29 16:39:03 | Reagovat
etické slabiny
Souhlasím, nejde automaticky spojovat slušné chování s praktikujícími katolíky, je hodně příkladů okolo nás i na politické scéně a sami slušní věřící nevychovance ve svých řadách odsuzují. Netřeba chodit daleko, stačí jihlavské zastupitelstvo, kde můžeme porovnat třeba pana Kodeta se Sedlákem.
Jihlavák | 2010-02-02 09:24:29 | Reagovat
Nejsem věřící, moji rodiče jsou také ateisté a přesto jsem vrátil peněženku i s obnosem. Naopak znám věřící, kteří jsou v kostele ti nejčistší lidé na světě a ve svém životě to jsou pěkná hovada. Církev maximálně může formovat pohled na svět, ale povaha a vlastnosti člověka a jeho postoje jsou věcí výchovy v rodině.
Pepa | 2010-01-30 10:47:11 | Reagovat
Pánové jak psal Miky, vaše slova jsou opravdu hloupá pramenící z demagogie minulého režimu. Církev má na svůj majetek právoplatný nárok, jako kdokoli jiný, komu byl naprávem sebrán. Ona ta církev nebude mít prosperitu, ale aspoň z něj zafinancuje opravy svých nemovitostí a chodu farností, klášterů kongregací. Plus budou peníze na jiné aktivity, třeba nemocniční, děti atp.
Petr | 2010-01-29 16:36:32 | Reagovat
Já,narozdíl od vás,nejsem ničím zblblý a mozek mi taky žádná církev nevymyla.Jestliže náš stát chce dát něco na nemocnice,děti,atd.,může to udělat přímo a ne přes nějaké černoprdelníky.Já nikomu jeho víru neberu,ale nehodlám se vracet do středověku.
Venca | 2010-01-29 16:56:36 | Reagovat
venco, vy rudoprdelníci
jste nás za 40 let dokázali vrátit akorát mezi Darwinovo-Marxistické rudoprdelné vopice. A tam zase nechci jája
jája | 2010-01-29 19:45:08 | Reagovat
Definice
rudoprdelníka: to jsou kromě komunistů také všichni ti, kteří mají za předky, či jiné příbuzné, opice. Ty mají,jak známo, právě onu partii rudou. Komunistům z oné partie navíc čouhá srp a kladivo. Buď fit!
játaky | 2010-02-01 21:34:34 | Reagovat
Venco souhlasím, ač...
Jsem - pro spoustu lidí, kteří si občas přečtou můj názor - kupodivu věřící. Ale nemyslím si, že by církev měla mít nějakou moc. Církev téměř kdykoliv v historii chtěla moc a nebylo to správné, protože moc do rukou církve nepatří. Jejím posláním je dobro a to by mělo být jejím jediným posláním a ne hromadění majetku. Nároky na majetek církve uznám, pokud jej pužije pouze na dobročinné účely - to znamená, že ani korunu nepoužije pro svoji potř
Leon-pard | 2010-01-29 20:26:12 | Reagovat
...omylem se to nedopsalo...
pro svoji potřebu. Vše co majetek- který by církev získala- vydělá by mělo být odevzdáno na dobročinné účely, to by muselo být písemně potvrzeno. Církev nepotřebuje majetek na zlaté sošky, ani luxusní živobytí hodnostářů, ale na to aby činila dobro...
Leon-pard | 2010-01-29 20:39:22 | Reagovat
Parde,já nikomu jeho víru neupírám,jestli to někomu pomáhá,ať si do toho kostela zajde,modlí se,věří.Je to jeho věc.Ale k tomu nejsou potřeba papežové,kardinálové a další hodnostáři,kteří se na církvi jen přiživují a hrabou majetek. Jo a ten rudoprdelník mě pobavil. :-)
Venca | 2010-01-29 22:06:33 | Reagovat
Mě pobavil taky
A o těch hodnostářích jsem už psal, takže bych se opakoval. Církev drž se své víry, ne majetku...
Leon-pard | 2010-01-29 22:14:51 | Reagovat
A kostely a kláštery má opravovat z čeho když ji byly vráceny rujiny? A ekonomicky prospěšnější majetek si nechal stát. (lesy,louky,polnosti)
Petr | 2010-01-30 11:05:13 | Reagovat
jenže takhle náš stát hospodaří skoro se vším,to není jen problém církve.A na druhou stranu,kdyby církev použila všechny peníze co dostane,a že určitě nedostává od státu málo,na kostely a podobně,a ne na svoje papaláše,taky by to vypadalo jinak.
Venca | 2010-01-30 12:04:45 | Reagovat
Teď si mě rozesmál, že nedostává od státu málo peněz. Jdi jim to říci. Ale chlapče, ty furt tvrdíš, že církev ten majetek nakradla, není to pravda a zjisti si jak k němu přicházela, třeba za dob Karla IV. a to nekradla podotýkám. Jenže zde jde o princip, v 50. letech ji byl majetek neprávem odebrán, stejně jako X dalším. Jenže ji v dnešní době nebyl vrácen, proč ji ne a ostatním ano? Taky bys byl rád, kdyby ti zabavili majetek a pak ti ho nevrátili a sousedovi jo?
Petr | 2010-01-30 12:57:03 | Reagovat
Majetek nebyl církvi vrácen,protože ho prostě nenabyla poctivým způsobem.Neříkám,že si ho vyloženě nakradla,ale získávala ho systematickým odíráním prostých lidí,které trvalo po staletí.Snažila se prostý lid držet v co největší nevědomosti,zaostalosti a poslušnosti a ovládat ho jako poslušné stádo ovcí.Desátky,robota,prodej odpustků,zabavování majetku po údajných čarodějnicích-to byl věru dobrý byznys,to se to panečku pěkně podnikalo.Naštěstí od dob Josefa II. to jde s církví docela z kopce,po vyhlášení Československa TGM,který katolickou církev nesnášel založil jako alternativu Církev československou a dobře věděl co dělá.Jinak bych současným vysokým církevním šéfům spíše doporučoval,aby se místo honby za mamonem a neustálým lpěním na svých zkostnatělých dogmatech raději zaměřili na nového a velice nebezpečného nepřítele,který jim vyvstal-a to je islám,může totiž brzo dojít k něčemu jako byly křížové výpravy,ale tentokrát v obráceném gardu.
bezvěrec | 2010-01-30 18:55:24 | Reagovat
1) "Majetek nebyl církvi vrácen,protože ho prostě nenabyla poctivým způsobem." Dobrý argument. Tak ho raději nepoctivě nabyde stát a bude na něm rýžovat. 2) "Neříkám,že si ho vyloženě nakradla, ale získávala ho systematickým odíráním prostých lidí, které trvalo po staletí" Na prostejch lidech by toho nabrala kvanta, to že je stát vykořisťoval dalece víc, to nezmíníte? Neříkám, že církev byla svatá, ale hodně přeháníte. Jen se zeptám, z čeho chcete financovat opravy a údržbu far, kostelů, klášterů a jiných církevních budov? Jo a nejde jen o katolickou církev, majetek nebyl navrácen i jiným církvím.
Petr | 2010-01-31 12:55:17 | Reagovat
i jiným církvím
Jenže to by těm jiným církvím musela vrátit právě katolická církev, ale knihy spálené za doby temna už nikdo nevrátí.
Pravověrný | 2010-01-31 13:37:52 | Reagovat
Ne,ne majetek ve velkém určitě nevracet,maximálně objekty u kterých je jisté že budou využity na dobročinné účely.Těm flanďákům nevěřím ani pozravení,podívejte se třeba na Kalouska,hrál si na kdovíjakého křesťana a přitom střídá partaje jako Belmondo ženský.Když chce církev peníze a majetky,tak ať si založí příspěvkovou organizaci a vybírá si příspěvky od svých oveček,většina národa rozhodně katolíci nejsou,takže není nejmenší důvod aby se řešilo pořád dokola vracení majetku,prostě by se měla církev uskromnit a vzít konečně na vědomí,že už není středověk.
bezvěrec | 2010-02-01 22:55:18 | Reagovat
Já teda nevím, jak to s tou církví bylo, ale ve škole nás učili, že se prej platil nějakej desátek, teda 10 procent daně z příjmu. Když se juknu na daň ze svý superhrubý mzdy, DPH, spotřební daň, tak mi vychází, že z každý koruny, co vydělám, dám státu půlku. Tak teda nevim, raděj bych zase platil desátek a devadesát procent bych měl pro sebe. A církev? Křesťanství? Kdyby toho nebylo, tak tu vládne islám a naše baby choděj zahalený vod hlavy až k patě, a to by se líbilo jenom bohatejm machům, který by chtěli mít čtyry baby jenom pro sebe. Ať se vrátí, co se ukradlo, ať se s tím hospodaří a netunuluje se to a modleme se, ať u nás zní kostelní zvony a ať z Jakuba nezní Alláh Akbar!
Petr Novotný | 2010-02-07 00:59:48 | Reagovat
Ohledně těch daní s vámi musím souhlasit...
Jen mi nějak nesedí, že vám zůstane celá polovina po zaplacení všech daní a poplatků. Jen ze mzdy, když spočítáte kolik za vás odevzdá zaměstnavatel a vy (v podstatě celá částka, co zaměstnavatele stojí zaměstnanec by jste mohl dostat), tak mi vychází menší polovina. A vzhledem k tomu, že daň se platí snad i z prdu a dokonce už jsme tak daleko, že už se platí daň z daní a poplatků, tak můžeme být rádi, že nám zůstane slabých deset procent na osobní spotřebu... Co se týče druhé poloviny vaší reakce, tak si myslím, že je jedno jaká víra vládne (islám, křesťanství, komunismus...), ale je špatné, když se z toho stane demagogie a chytí se toho špatní lidé. V koránu není nic psáno z toho, co nařizují vládnoucí islamisté(zahalování žen, nesvoboda žen atd), stejně tak v bybli není nic psáno o odpustcích, čarodějnicích atd. Dokonce si myslím, že i myšlenka komunismu byla kdysi postavena na dobrém základě (pomoc chudým pracujícím), než byla zneužita. Nic se nesmí přehánět.
Leon-pard | 2010-02-07 14:28:19 | Reagovat
For Venca
Venco musím vás pochválit za pevný názor, vám se jednou bude krásně umírat s pocitem, že jste se nenechal zmanipulovat a nezblbnul jste, jak píšete.Hlavně vydržte, on prý i Husák si nechal před odchodem povolat kněze aby ho zaopatřil a to byl nějaký komunista.
Kolemjdoucí | 2010-01-30 13:10:14 | Reagovat
co pořád všichni máte s tím komunismem?
Venca | 2010-01-30 15:21:23 | Reagovat
...
Třeba to, že se jako komunista vyjadřujete. "Černoprdelník" je označení kněží v lágrech od komunistických bachařů...
Jura | 2010-02-03 15:50:04 | Reagovat
Každý bohužel dnes vidí jenom to co církev kdy udělala špatně, ale co třeba Hospice, charity a první špitály? Ty snad zřídil někdy stát? Nebo to byli hluboce přesvědčení křesťané, kteří to dělali z lásky k bližním po vzoru víry, která byla po staletí předávána v historii křesťanské církve. Nemíchejte dohromady praktiky nenažraných středověkých kněží a racionální smýšlení křesťanů, kteří právě tvoří onu církev. Církev = společenství.
Lukáš | 2010-02-26 14:08:51 | Reagovat
nemáte pravdu
Jak je už popsáno výše, článek se dotýká právě těch nenažrených současníků, tj. hodnostářů diecézí a charitníků, prostě prachsprosté mafie...
pozorovatel | 2010-02-26 15:32:22 | Reagovat
Nase nabozenstvi
Z techto komentaru vypliva ,ze my Cesi cirkev ani nepotrebujeme,hlavne ne cirkev s penezy.Penize to je Nase nabozenstvi a do toho at nam cirkev nesaha.Z cirkevniho nabozenstvi nam uz zbylo jenom Kdoz su bozi bojovnici,kterou si vzdy zaspivane predtim nez se vzdame.
Libor Furbacher | 2010-01-30 00:08:10 | Reagovat
Naučte se česky, jste zřejm
pán Bůh | 2010-01-30 00:49:25 | Reagovat
Další z věcí, kterým nerozumím je, proč by měla církev vstupovat do politiky. Proč církev usiluje o moc a majetek? Ježíš nehromadil majetek a ani neusiloval o slávu (přestože kdyby chtěl, myslím že by způsobyl převrat a stal se králem). Nohy umýval těm nejposlednějším (symbol pokory a uznání) a zastával se zatracovaných. Nakonec skončil na kříži, jako ten nejhorší kriminálník. Pravými představitely církve jsou ti co odejdou pomáhat chudým a nemocným do rozvojových zemí, ti co rozdají svůj majetek chudým a sami žijí v chudobě a pokoře. Nemůže to být někdo, kdo je oblečený, do nejdražšího roucha, kdo jezdí v luxusním obrněném autě a jí ty nejdražší jídla - to je nadčlověk - celebrita - superstar. Představitele církve si představuji někoho jako je třeba dalajlama. Je to skromný člověk, rozumí legraci a hlavně... je to hodný citlivý člověk! Já jsem věřící a jsem tomu velice rád, protože mi to dá někdy sílu překonávat překážky, které se staví vživotě do cesty, ale nejsem na to hrdý a pyšný. A pro mě je důležité, abych si člověka vážil, že je hodný a má třeba i jiné kvality, ne že je to můj farář, nebo biskup.
Leon-pard | 2010-01-30 19:03:57 | Reagovat
Kdo komu slouží?
Tyto výměny názorů se vedou v souvislosti s článkem k nově otevřenému charitnímu centru sociálních služeb Mahenka. Podle zpráv zveřejněných v tisku se projekt vyvíjel asi takto: Byl jeden objekt dílen kraje, ve kterém učil učitel Vymazal. Jednoho dne již primátor a krajský zastupitel za ODS Vymazal pomohl za symbolickou cenu převést krajský objekt dílen na církevní organizaci (Brněnská diecézní charita). Jiného dne Vymazalův věrný přítel, zastupitel a charitní pracovník Schrek vypracoval, ohodnotil a schválil pro financování z prostředků pro město Jihlavu projekt na přebudování objektu dílen na centrum Mahenka pro sociálně vyloučené. Charita užívá ve městě již mnoho objektů pro sociálně vyloučené, proto možná o projekt Mahenka není valný zájem a tak Schrek lanaří mezi sociálně vyloučené nevzdělané záškoláky, feťáky a další asociály bezbranné lidi s postižením. A co na to město? Je velkorysé, schvaluje charitě skoro 20 miliónů z prostředků pro Jihlavu na vybudování dalšího z projektů pro sociálně vyloučené, lehce poskytuje mimořádné dotace v řádech statisíců, u kterých se vzápětí mění účel použití, pravidelně poskytuje nemalé dotace na opravy kostelů, center křesťanské pomoci, center pro rodiny a sociální péči i podobné diskutabilní projekty. A nyní pane Cikrle řekněte, kdo koho sponzoruje? Pokuste se být objektivní.
Ivo T. | 2010-01-31 21:58:37 | Reagovat
no opravdu - kdo komu vlastně slouží?
jestli tady těm lehkým zmatům dobře rozumím, tak tady popisujete situaci kdy stát, potažmo město, se velmi výhodně zbavuje svých povinností (tj. starat se o sociálně slabé), tím že je převede na církev: Ať se stará církev a věřící - oni na to maj! Tak to se zase církev vopravdu vobohatila, to nás zase všechny dobře vokradla!!
jája | 2010-02-01 00:33:45 | Reagovat
ájaj,
co to jajouši blábolíš za zmatenosti ? Toky peněz černou dírou pro sociálně vyloučené jsou dávno jasný.
pozorovatel | 2010-02-01 07:02:00 | Reagovat
áno
ano a zároveň se ujasnilo, že nejvíc si při tom nakradou všichni pozorovatelé
jája | 2010-02-01 12:57:04 | Reagovat
to je
omyl, loupí pouze vykutálení řešitelé...
pozorovatel | 2010-02-01 19:03:31 | Reagovat
jájo (nebo jsi jojo?)
pravda je to asi napůl, nevím, jestli nakradou, to je asi silné slovo, ale řekněme, že získávají zdroje, aby se mohli prosazovat a jako pozorovatelé jsou napojeni na řešitele.
Ivo T. | 2010-02-02 07:57:48 | Reagovat
potrefený?
Myslíte Ivo, že to píše Schrek, že se kvůli pravdě tolik zlobí?
křesťan | 2010-03-03 08:37:26 | Reagovat
Zajímavé propojení ODS a charity, a propo, nebyl zastupitel Schrek v minulosti u Zelených? Mám dojem, že byl na nějaké kandidátce.
Jihlavák | 2010-02-02 05:18:48 | Reagovat
Jasně že jo, a teď se nejspíš chystá do TOPky nebo SSO.
Josef | 2010-02-02 17:22:32 | Reagovat
Vysvětlete mi vy všichni zastánci majetku pro církev ,proč si ne založíte náboženské společnosti a nefinancujete své církve z toho co vyberete ? Vždyť to bratr Kalousek hlásá i pro politické strany ? A "neprávem ukradl" majetek církve i Josef II. A to daleko víc než bolševik.Ona koneckonců očesala církev daleko víc i první republika.Budeme vracet i to až jim zase dojdou ?
Demo Krad | 2010-01-31 19:07:06 | Reagovat
Obraz naší společnosti...
Komentáře jsou jen odrazem úrovně naší společnosti. Majetek státu se převádí do privátních rukou (...) a k tomu se mlčí (...) - ale na církvi se "vidí" jen špína. Je mi jasné, že nějaký Venca církev nepotřebuje, ale má potřebu se tady ukájet svým spravedlivým cítěním a "ponecháním majetku lidu"... Bohužel mám obavy, že to Vencové vyhrají - církev ostrouhá, ale obyčejný člověk z toho nebude mít vůbec nic. Asi bych byl raději, kdyby se majetek vrátil - možná by z něj přece jen něco skončilo v ČR a ne v daňových rájích :-(
Jura | 2010-02-03 16:04:52 | Reagovat
Pravda - Vatikán vlastně není daňovým rájem, tak tam to skončit může. A papínek si za to může pořídit nový zlatý trůn s diamanty...
Pravověrný | 2010-02-03 20:07:21 | Reagovat
...státní majetek se rozkrádá i formou různých švindl arbitráží atd., jinak církevní majetek by určitě nezůstal lidu, postupně by se rozdal různým spolustraníkům a jiným kamarádíčkům prodal za přátelskou cenu. Vždyť víme jak to u nás chodí, nejsem věřící, ale ať to vrátí církvi, tam je alespoň naděje, že se bude užívat k "bohulibím" cílům- hospice, školy, domovy důchodců......
Jura | 2010-02-05 06:09:11 | Reagovat
oprava ostudného překlepu- bohulibým
Jura | 2010-02-05 09:05:43 | Reagovat
Aby ten majetek mohl sloužit bohulibým účelům , musel by se reprodukovat,aby se reprodukoval musela by církev podnikat.Tak to pomoc.Jinak přijde vždycky znova,když dojdou.
Demo Krad | 2010-02-05 13:16:05 | Reagovat
podnikaví
Ale vždyť církev, potažmo její charity, podnikají, klidně bysme se od nich mohli učit (jak čistě švindlovat).
Josef | 2010-02-05 15:41:32 | Reagovat
Doufám,že jim taky daní všechny dotace jako zemědělcům.
Demo Krad | 2010-02-08 10:34:35 | Reagovat
těm se nedaní, těm se hlavně dává a oni laskavě přijímají, mistrně brnkajíc na emoční strunu. . .
Eliška | 2010-02-08 21:05:07 | Reagovat
tak to bohužel nemáte pravdu,dotace se daní.Ale to sem nepatří.
Venca | 2010-02-08 22:27:16 | Reagovat
Dotace se zemědělcům dodaňují,neb státeček nemá prachy.Nevím co je to za nesmysl a jestli to tak funguje i v Unii,ale nedovolají se nikde,protože naše dotace jsou splácány z 80% z unijních peněz a zbytek z našich.Takže stát,když zemědělce dodaní jim vlastně nedává nic víme Eliško ? Dává Unie.
Demo Krad | 2010-02-09 10:17:30 | Reagovat
ztrácíte se v komentářích,
pečlivěji čtěte jednotlivá vlákna, psala jsem o dotacích charitám, ty nemají nic společného s dotacemi pro zemědělce a charity dotace nijak nedaní.
k Demo krad | 2010-02-09 11:34:42 | Reagovat
Reagovala jste na mne a moje písání o ZEMĚDĚLSKÝCH dotacích nebo ne ?
Demo Krad | 2010-02-12 15:46:14 | Reagovat
vysvětlení k Demo Krad
Vaší větu "Doufám,že jim taky daní všechny dotace jako zemědělcům" jsem pochopila tak, že reagujete na předchozí komentář Josefa a zájménem "jim" nahrazujete slovo "charitám" (dostávající dotace a přitom podnikající). No a charitám se dotace nedaní narozdíl od zemědělců. Už si rozumíme?
Eliška | 2010-02-13 08:44:21 | Reagovat
Mě to taky napadlo.
Demo Krad | 2010-02-22 09:55:19 | Reagovat
Tak to je prima, že myslíme podobně. Stejně je to banda nenasy...
Eliška | 2010-02-22 18:51:28 | Reagovat
Církev - největší zlodějové v dějinách
Pámbíčkáři jsou největší zlodějové a pokrytci v dějinách. Nejdřív si nahamouní majetek výběrem desátků, prodejem odpustků a konfiskací majetku protestantů a pak ze sebe ještě dělají chudáky :-Q
Imrich Alfons Potožný | 2010-02-20 21:56:30 | Reagovat
Když tak koukám na to slintání níže
tak mě to utvrzuje v tom, že v Jihlavě a okolí máte ten bolševizmus pořáad pevně zažranej i 20 let po převratu.
Standa | 2010-03-02 14:00:14 | Reagovat
haló, haló
Jó, jó, milý Stando, tak to už ti nezbývá než jet do Pelhřimova a prohlídnout krematorium, ať víš do čeho lezeš.
Hemelka | 2010-03-02 20:11:59 | Reagovat
ReklamaReklama
Reklama
Reklama
12.04.2010 RozhovoryUvědomme si, že žijeme ve šťastné době

Ekonomický růst byl po revoluci dobrým tažným koněm, dnes bychom měli hledat jiné priority, tvrdí ekonom Tomáš Sedláček, který besedoval v Jihlavě.   Ve svých přednáškách i v knize ...

Komentáře (17)
09.04.2010 RozhovoryStát pošle do regionu 290 milionů na silniční stavby

Náměstek ministra dopravy Tomáš Kaas zavítal v úterý na Vysočinu a pojmenoval letošní priority státu při podpoře silničních staveb.    Státní i krajské silnice zůstaly po letošní ...

Komentáře (3)
06.04.2010 RozhovoryVelkoberanovský starosta: Obchvat není na pořadu dne!

Ve funkci starosty Velkého Beranova je necelý půlrok.  Přesto Jaroslav Kokejl tvrdí, že po volbách už dál pokračovat nechce.  Měl jste tehdy ještě jako místostarosta vůbec nějakou představu, ...

Komentáře (1)
02.04.2010 RozhovoryZámek se zkusí zaměřit na děti

Také na Státním zámku v Telči začala včera nová sezona. Podle správce zámku Bohumila Norka objekt letošní dlouhou zimu přežil dobře.  Jaké škody konkrétně zima způsobila?   Jsou ...

Komentáře (0)
30.03.2010 RozhovoryKrize ovlivnila i projekty Rotary

  Nejvyšším představitelem Rotary klubů v Česku a na Slovensku bude od července Martin Timr z Českých Budějovic. O víkendu navštívil Jihlavu.   Každý rotariánský guvernér přichází ...

Komentáře (20)
26.03.2010 RozhovoryKubánská velvyslankyně: Nevzdáme to

  Socialismus jsme si vybrali svobodně a nenecháme si ho vzít, řekla mj. v Jihlavě kubánská velvyslankyně B. E. M. Álvarezová.  Do jihlavského sídla KSČM si velvyslankyni Kuby přišlo ve ...

Komentáře (4)
23.03.2010 RozhovoryStarosta Nechvátal: Méně peněz dostali všichni!

Třešťská radnice odmítá financovat seniorský fotbal, podpory mládeže se nezříká.  Obce na Vysočině musí kvůli přetrvávající krizi v ekonomice šetřit. Při sestavování svých rozpočtů ...

Komentáře (0)
19.03.2010 RozhovoryZima divokou zvěř letos vysílila

Letošní průběh zimy dává  zabrat i divoce žijící zvěři. Myslivci se jí proto snaží  život usnadnit  přikrmováním.  Podle slov MVDr. Karla Křena,  člena okresní myslivecké rady ...

Komentáře (0)
16.03.2010 RozhovoryKrátký: Obec se kvůli čistírně zadluží na desítky let

Do roku 2015 by každá obec v ČR měla mít dokončenou čistírnu odpadních vod.   Hodně skepticky přijal rozhodnutí státu realizovat do roku 2015 čistírny odpadních vod (ČOV) i v malých ...

Komentáře (2)
12.03.2010 RozhovoryCukrovka je hlavní příčinou selhání funkce ledvin

Desetina obyvatel v Česku má nějaký typ chronického onemocnění ledvin.   Prevencí a hlavně včasnou diagnostikou mohou lidé podle primáře interního oddělení jihlavské nemocnice MUDr. ...

Komentáře (0)
09.03.2010 RozhovoryChudíková pověsí lyže na hřebík

Vítězkou ankety Sportovec Jihlavska 2009 se stala orientační běžkyně na lyžích Barbora Chudíková.   Na pódiu jste ohlásila ukončení lyžařské kariéry. Neodvoláte ho? Neodvolám. ...

Komentáře (0)
08.03.2010 RozhovoryDražby: Chceme, aby na ně lidé chodili

Reportáž z dražby na jihlavském soudu vzbudila otázky řady čtenářů JL. Přinášíme nyní odpovědi.  Jak se lze o dražbách z exekucí dozvědět, jaká jsou při nich pravidla a řadu dalších ...

Komentáře (7)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net