Reklama
Dnes je úterý 05.11.2024     svátek má Miriam

Mění se systém úhrady regulačních poplatků


15.1.2010 Rozhovory/Komentáře (28), autor:
admin

JIHLAVA - Kraj Vysočina změní od začátku února systém hrazení regulačních poplatků ve svých zdravotnických zařízeních.

 O jakou změnu jde a jak se tato změna v praxi dotkne pacientů, jsme se zeptali hejtmana Jiřího Běhounka:

 "Důvodem této administrativní změny je platná evropská legislativa. Ta kraji nedovoluje poskytovat jednotlivým nemocnicím peníze k řešení darů za poplatky tak, jak tomu bylo doposud. I když nepatříme mezi kraje, s nimiž ministerstvo vnitra zahájilo správní řízení, ke konci prosince jsme s předstihem rozhodli o tom, že ukončíme příkazní smlouvy s našimi nemocnicemi. Až dosud tyto smlouvy úhrady poplatků řešily. Ministerstvo vnitra nás tak nyní nemůže nařknout z toho, že nepostupujeme v souladu se zákonem."

 

 V čem se tato změna dotkne pacientů?

 "Lidé mohou peníze za regulační poplatky dostávat dál, ale bude to pro ně o něco složitější. Pacienti, kteří nechtěli poplatek hradit, do současné doby podepisovali darovací smlouvu, a peníze jim byly okamžitě vráceny přímo ve zdravotnických zařízeních.

Od února budou muset poplatek nejprve zaplatit, a pokud budou mít zájem o dar, nechají si vystavit účetní doklad, který připojí k vyplněné darovací smlouvě. Smlouvu si musí vyplnit sami a poslat nebo osobně doručit společně s účetními doklady na podatelnu krajského úřadu. Rada kraje pak jednou za tři měsíce poskytnutí darů schválí a peníze zašle zpět pacientům."

 

 Jakým způsobem budete lidem peníze vracet?

 "Peníze bychom měli zasílat vždy čtvrtletně na účet pacientů nebo složenkou na jejich poštovní adresu. V případě platby složenkou musí jít kvůli úhradě poštovnému o částku vyšší než 90 korun."

 

 Nezdá se vám, že tento způsob bude zejména pro starší pacienty příliš složitý?

 "Připouštím, že bude složitější, ale jiné řešení nebylo možné zvolit. Naší snahou je, abychom obyvatelům kraje všechny nejasnosti kolem nového způsobu úhrady vysvětlili. Proto připravujeme k novému postupu při úhradě regulačních poplatků informační kampaň na našich webových stránkách, na webových stránkách jednotlivých nemocnic, a také v krajských novinách."

 

 Kde pacient nový formulář darovací smlouvy získá?

 "Návrh darovací smlouvy bude v únoru k dispozici ve všech krajských nemocnicích a na recepci sídla kraje v Jihlavě. V elektronické podobě bude ke stažení také na webových stránkách kraje a na webových stránkách všech krajských nemocnic ­ v Havlíčkově Brodě, Jihlavě, Novém Městě na Moravě, Pelhřimově a Třebíči."

 

 Bude mít kraj v rozpočtu dostatek prostředků na hrazení poplatků, když ještě nyní přibyde poštovné v případě rozesílání složenek?

 "Kraj Vysočina má za tímto účelem v rozpočtu připraveno 55,5 milionu korun. Předpokládáme, že tato částka bude dostačující."

 Dana ČÍRTKOVÁ

 

 

Diskuze k článku

Nový komentář

A zase vše OK
Takový složitý instrukce, aby se mohl zákon porušovat legálně. Pane Běhounek, poraďte, jak by se šlo podobným způsobem vyhnout daním, nebo povinným dávkám pojištění? Určitě jste dostatečně vzdělaní, aby jste i na to vymysleli nějaký formulář??
Leon-pard | 2010-01-15 19:30:42 | Reagovat
Já taky
Pane Běhounku, mě by zase zajímalo, jak jezdit MHD zadarmo a stejně jako pán předemnou taky nechci platit daně. Pak mi v zákoně ještě vadí, že mají chodcí absolutní přednost, mám se na to vykašlat rovnou nebo musím někde něco prvně podepsat??
Dominik | 2010-01-15 21:48:42 | Reagovat
Aby se mohl zákon porušovat legálně....... paráda, co to proboha je zákon PORUŠOVANÝ LEGÁLNĚ ?????
Hugo Chávez | 2010-01-19 15:07:17 | Reagovat
chytráci
Co má zase toto znamenat? To už je vrchol všeho. Zde se ukazuje hloupost všech politiků a jim podobných. Nebylo by lepší ty poplatky zrušit úplně než takto složitě je pak zase pacientům vyplácet?!
Adam | 2010-01-16 09:22:14 | Reagovat
My vám soudruzi
ty poplatky vrátíme ať to stojí co to stojí. Je evidentní, že černá díra jménem zdravotnictví ty peníze potřebovala. Už se ani nepamatuji, že by zdravotníci vyhrožovali jak mají málo peněz. Až se zruší poplatky, tak zase začne ten správný tanec. Jedinou možností je opět zvýšit daně či pojištění. Co na tom, že je už u nás vše dražší než na západ od našich hranic. Soudruzi si usmysleli nakupovat hlasy voli(y)čů, tak to holt něco bude stát. Panebože proč zde není feudalismus ? Odevzdal bych desátek a vyližte si všichni politici navzájem co chcete.
Daňový soumar | 2010-01-16 12:21:08 | Reagovat
Poplatky nám byl čert dlužný.Podle mě ty peníze stejně skončí v něčí kapse a zlepšení stavu zdravotnictví to nepomůže.Jestli by nebylo lepší změnit systém našeho zdravotního pojištění,tam se totiž utopí těch peněz nejvíc,na naprosto zbytečný úřednický aparát.Každý sám si může zhruba spočítat,kolik odvádí na tomto pojištění a kolik dostává,pokud je nemocný.Opravuji,pokud se odváží v dnešní době být nemocný.
Venca | 2010-01-16 13:09:03 | Reagovat
Pletete si dojmy s pojmy. Zdravotní pojištění není nemocenské pojištění, jenž je vlastně součástí sociálního pojištění. Z tohoto pojištění se vyplácí nemocenská. Toto pojištění ovšem nemá nic společného se zdravotním pojištěním a poplatky ve zdravotnictví. Je zajímavé že OSVČ si nemusí nemocenské pojištění platit. Samozřejmě potom nemají nárok na nemocenskou. Já bych to zavedl i u zaměstnanců. Kdo nechce a nemarodí ať si žádné nemocenské pojištění neplatí.
Daňový soumar | 2010-01-16 15:19:13 | Reagovat
Já bych šel ještě dál
Platíme si zdravotní a sociální pojištění. Platíme daně z příjmu. Platíme DPH a spotřební daně. Když se staví dům, platíme daň z cihel, za koupi pozemku, když ho budete chtít prodat, zaplatíte převodní a další daně. A to nepočítám poplatky na úřadech za povolení, tiskopisy atd... Když si to člověk uvědomí, je to naprosto šílené! Vlastně není nic co by dnes bylo zadarmo a z čeho se neplatí minimálně alespoň jedna daň. Co nám za všechny tyhle daně vrací stát? Pokud po mě stát nebude chtít třeba jen zdravotní a sociální pojištění, rád si zaplatím u doktora jakoukoliv činnost (samozřejmě i s DPH), protože bez těchto poplatků budu mít vlastně dvojnásobný plat! Pánové politici, nechci důchod (vy už ho vlastně mladším generacím ani neslibujete, pokud si nebudou ještě ukládat bokem), rád si zaplatím lékařskou pomoc, když ji budu potřebovat (alespoń si pohlídám, za co opravdu platím), nechci po vás nemocenskou, jen mi dejte prosím právo volby. Nechci "muset" platit něco co nechci a co třeba neužívám, nebo na co si mohu našetřit sám. Někdo předemnou tu psal o feudalismu a desátcích - ano to byla doba! Doba svobody! Dnes nám pouze ten desátek nechává stát!
Leon-pard | 2010-01-16 15:56:45 | Reagovat
Pletete si dojmy s pojmy. Zdravotní pojištění není nemocenské pojištění, jenž je vlastně součástí sociálního pojištění. Z tohoto pojištění se vyplácí nemocenská. Toto pojištění ovšem nemá nic společného se zdravotním pojištěním a poplatky ve zdravotnictví. Je zajímavé že OSVČ si nemusí nemocenské pojištění platit. Samozřejmě potom nemají nárok na nemocenskou. Já bych to zavedl i u zaměstnanců. Kdo nechce a nemarodí ať si žádné nemocenské pojištění neplatí.
Daňový soumar | 2010-01-16 15:19:14 | Reagovat
Jistě,máte pravdu,špatně sem se vyjádřil.Jde mi o to,že pokud si platím pojištění,měl bych za to něco dostat a ne platit znovu,abych byl ošetřen a následně platit znovu,protože mi doktor předepsal léky.To potom veškeré pojištění ztrácí smysl.Jak píšete,každý by si mohl zvolit jestli chce platit,ať nemocenské nebo zdravotní,nebo jakékoliv.
Venca | 2010-01-16 15:37:42 | Reagovat
Venco
Buď opisuju já od tebe, nebo ty ode mě. :-)))
Leon-pard | 2010-01-16 16:08:21 | Reagovat
Nepůjdem studovat do Plzně? :-)))
Venca | 2010-01-16 16:55:15 | Reagovat
Taky mě to napadlo
Pak by nás třeba vzali i do politiky...a pokud bychom uměli prosadit správné zákony pro správné lidi, tak bychom byli bohatí a úspěšní. Když bysme ale mluvili tak jak píšeme(a nechtěli z lidí dělat blbce), tak bysme v tom lepším případě skončili chudí a vyloučení ze společnosti...
Leon-pard | 2010-01-16 17:08:58 | Reagovat
A ty znáš nějakou stranu s aspoň trochu podobným programem?Zřejmě bysme si museli založit vlastní a stejně by nás dali k ústavnímu soudu pro extremistické názory.
Venca | 2010-01-16 17:13:35 | Reagovat
Víš lidi neradi slyší od někoho pravdu. Nechtějí slyšet, že jsou to roboti. Nechtějí slyšet pravdu ani v osobním životě. Zkus někomu známemu po pravdě říct co si o něm opravdu myslíš... :-) Na tvůj dotaz... přemýšlel jsem o TOP 09, ale Kalouska jsem opravdu moc nemusel kvůli černopr.....ctví, ale trošku mě překvapil názory na státní kasu. Nevím jestli to nebyl jen jeho marketingový tah v době ministrování, ale je pravda že současná pseudosociální společnost nás vede do záhuby. Jen mě vadí jejich základ v KDU a tím pádem konzervatismus (jako názory na potraty, registrované partnerství atd. co s tím souvisí). Současní "u kormidla" rádi převedou dluhy na budoucí generace, protože se o to déle udrží u kormidla. Oni se z toho teď mají dobře a sbírají politické body. A po "nich" potopa. Raději než snížit daně, zvýší závislost lidí na státu (ovečky pak lépe poslouchají)....Nevím jestli mám pokračovat, ten kdo chce to pochopí... Jsem vděčný, že alespoň (zatím) mohu vyjádřit svůj názor a třeba pár lidí prokoukne a taky se vjádří.
Leon-pard | 2010-01-16 18:00:24 | Reagovat
Tenhle tvůj příspěvek sem už četl jinde a tady s tebou asi moc souhlasit nebudu.Já sem nemohl a nemůžu vystát lidovce,ať budou v jakékoliv straně.Lidovci přežili hákový kříž,přežili komunisty,fungovali stejně dobře za ods i za socanů,šli za mocí za jakékoliv vlády.Nevěřím,že když se teď pár lidí trhlo,něco se změní.Podle mě TOP09 půjde na ruku ods a ten,kdo jim dá hlasy,jako by volil modrou.Nejsem zastánce socanů,ale modrý taky nemusím.
Venca | 2010-01-16 19:09:12 | Reagovat
Venco
Já taky černopr.....ky nemusím a mám stejný názor na ně jako ty. Jenže kdo ti co nabízí? ČSSD jsou prodejný jak k..vy, ODS mají pověst korupčníků, komunisty volit nebudu, i kdyby se převlékli za anděly už z principu a o lidovcích jsi to trefně vystihl. Zelení? Ti už skončili (stejně žili v jiným světě). Kdo zbývá? Top 09 mlží, ale prozatím nabízí nejmenší zlo v tom, že částečně ukazuje pravdu o našich financích a co s tím dělat (i když zase mlží). Já nevím co mam dělat... Zase nevolit nikoho? Moc na výběr nemáme. Nebo opravdu nová strana, ale bez peněz...
Leon-pard | 2010-01-16 20:44:26 | Reagovat
Poradím ti,vol monarchistickou stranu Koruna česká,určitě neprohloupíš a na cti neutrpíš,takovou chásku,která tu dnes vládne by Jeho Apoštolské Veličenstvo blahé paměti kaiser Franz Joseph I.nevzalo ke dvoru ani jako čeládku do svých stájí a psinců.Ve všech státech Evropy,kde se udržela monarchie je politická kultura na poměrně dosti vysoké úrovni a pokud nastane i drobný skandál,vyvodí se z něho razantní a tvrdé důsledky-proto je moje volba jasná-Koruna česká.
Maxmilián von Thun-Hohenstein | 2010-01-17 01:15:58 | Reagovat
Ve všech státech,kde mají krále nebo královnu jen na ozdobu,to možná.Třeba taková Británie je prohnilá skrz na skrz. Díky nechci. Jinak,Parde,řeším stejnej problém.Volil bych rád,ale koho?Třeba čas ještě ukáže.
Venca | 2010-01-17 08:50:55 | Reagovat
KAT
Zakládám nový politický subjekt KAT-Klub angažovaných tunelářů.Kdo se přidá?Volte KAT a neprohloupíte.KAT-ten nikdy nezklame.
moribundus | 2010-01-17 02:48:49 | Reagovat
Už aby bylo po volbách a systém placení poplatků zmizel. To co se zavede od února je pěkný paskvil, hlavně se tím"pomůže" důchodcům. Lékárníci se tomu musí smát, ještě že se to nemusí odvézt osobně do Prahy.A pánů doktůrků se to netýká, ti jsou za vodou a třicátky jim pořád cinkají do kasičky.
Francek | 2010-01-17 09:46:40 | Reagovat
Proč
Proč myslíš, že komunisté a kryptokomunisté vyhrajou, tedy vaši? A jestlipak víš, že Rath jako doktor prosazoval poplatky, jestlipak víš, že už i tyto dvě bolševické strany si nechávají otevřená zadní vrátka a poplatky nezavrhují? Stačí číst...
Ladic | 2010-01-18 21:37:02 | Reagovat
Nemáš pravdu
Paroubek udělá cokoliv. Prodá matku, otce, děti (a ty momentálně svým zadlužováním prodává, ale ne svoje - nás všech). On před volbami poplatky zruší, a je schopný rozdávat léky na ulici, kdyby to bylo legální azachránilo mu to kariéru. Je to bezpáteřní chameleon.A ty věříš že prohraje? Hodně lidí je jako primitivní zvířátko. Když mu dáš pamlsek hned, bude tě milovat, protože netuší, že ho vedeš na popravu...
Leon-pard | 2010-01-18 22:21:26 | Reagovat
Opravdu fundovaně vysvětlené "důvody" proč nevolit Paroubka -PROTOŽE MÁ BRADAVICI.Kecy o zadlužování neberu,protože si dobře pamatuju co dělal Tunelpapá Klaus a celá jeho BllauPartei,když si mysleli,že to mají nafurt.Taky si pamatuju,kdo zrušil sociální fond po bolševikovi a "rozkradl" z něj prachy.Byla veselá léta devadesátá.
Hugo Chávez | 2010-01-19 15:12:19 | Reagovat
Lidi vemte rozum do hrsti a nevolte ani socany ani ODS,copak si myslíte,že jsou na světě pouze tyto dvě partaje?Neříkám,že ostatní musí být stoprocentně lepší,ale než se nechávat pořád oblbovat,je lepší volit mimoparlamentní strany,aby ukázaly,jestli to s touhle zemí myslí poctivě.
lidojed | 2010-01-19 18:01:34 | Reagovat
Ať zvolíš kohokoliv, dopůlroku z něho bude papaláš. Nevím, ale jihlavská radnice je důkazem toho, jak rychle se z lidí, co si roky k moci nečuchli, staj papaláši, co je bolej vlasy. Škarydý a Běhounci zase dělaj všechno proto, aby vobešli zákony. Je to děs a běs. Ale je fakt, že partaj, kerá porušuje zákony, nemá bejt na kraji. Jenomže letos jí to spočíst nemůžem, ty budou řádit ještě dva roky. A demokracie? V každý partaji sou bývalí komunisti, slušnej člověk se vždycky partajím vyhne na sto honů...
Petr Novotný | 2010-01-22 20:45:09 | Reagovat
Nechápu,jak můžou být lidé tak zabednění a pořád volit tu modrooranžovou bandu desperátů,když je zcela evidentní,že minimálně 80 procentům populace jejich politika vyloženě škodí,tito škůdci už nemají kde brát,vaří vyloženě jenom z vody a jenom zkouší kam až můžou zajít odíráním poctivých pracujících občanů dalšími poplatky a daněmi.Copak se z vás lidi stalo už takové stádo ovcí,že tohle nevidíte?Už prostě nestačí se chovat sametově,nechat si neustále kydat na hlavu a nadávat v hospodě u piva nebo u televize,je prostě potřeba pořádně hlasitě prásknout dveřmi,aby to slyšeli i ti tam hodně nahoře.Snad máme probůh taky nějakou zodpovědnost vůči našim dětem,aby z nich nebylo jen stádo otroků.Když se rozhlédnete kolem sebe,tak ten mravní úpadek a marasmus je všudypřítomný a na každém rohu.Všude straší zejména mladší lidi komunisty-nevěřte jim,sami nemají mladým lidem co nabídnout tak kolem sebe akorát nenávistně kopou,za dnešní problémy komunisti určitě nemůžou,a to nejsem žádný jejich příznivec za ty může obyčejná lidská chamtivost a nenažranost podporovaná naší někdy až do nebe volající pasivitou a lhostejností.
lidojed | 2010-01-24 00:44:43 | Reagovat
v žádném případě nesouhlasím,v zemi musí být zachován klid a pokud dojde ke vzbouření lidových mas,musí být toto okamžitě potlačeno i za cenu toho,že bude vyhlášen výjimečný stav a stanné právo.Chaos a anarchie zde nemá žádné místo!
stínový ministr vnitra | 2010-01-24 02:45:47 | Reagovat
ReklamaReklama
Reklama
Reklama
12.04.2010 RozhovoryUvědomme si, že žijeme ve šťastné době

Ekonomický růst byl po revoluci dobrým tažným koněm, dnes bychom měli hledat jiné priority, tvrdí ekonom Tomáš Sedláček, který besedoval v Jihlavě.   Ve svých přednáškách i v knize ...

Komentáře (17)
09.04.2010 RozhovoryStát pošle do regionu 290 milionů na silniční stavby

Náměstek ministra dopravy Tomáš Kaas zavítal v úterý na Vysočinu a pojmenoval letošní priority státu při podpoře silničních staveb.    Státní i krajské silnice zůstaly po letošní ...

Komentáře (3)
06.04.2010 RozhovoryVelkoberanovský starosta: Obchvat není na pořadu dne!

Ve funkci starosty Velkého Beranova je necelý půlrok.  Přesto Jaroslav Kokejl tvrdí, že po volbách už dál pokračovat nechce.  Měl jste tehdy ještě jako místostarosta vůbec nějakou představu, ...

Komentáře (1)
02.04.2010 RozhovoryZámek se zkusí zaměřit na děti

Také na Státním zámku v Telči začala včera nová sezona. Podle správce zámku Bohumila Norka objekt letošní dlouhou zimu přežil dobře.  Jaké škody konkrétně zima způsobila?   Jsou ...

Komentáře (0)
30.03.2010 RozhovoryKrize ovlivnila i projekty Rotary

  Nejvyšším představitelem Rotary klubů v Česku a na Slovensku bude od července Martin Timr z Českých Budějovic. O víkendu navštívil Jihlavu.   Každý rotariánský guvernér přichází ...

Komentáře (20)
26.03.2010 RozhovoryKubánská velvyslankyně: Nevzdáme to

  Socialismus jsme si vybrali svobodně a nenecháme si ho vzít, řekla mj. v Jihlavě kubánská velvyslankyně B. E. M. Álvarezová.  Do jihlavského sídla KSČM si velvyslankyni Kuby přišlo ve ...

Komentáře (4)
23.03.2010 RozhovoryStarosta Nechvátal: Méně peněz dostali všichni!

Třešťská radnice odmítá financovat seniorský fotbal, podpory mládeže se nezříká.  Obce na Vysočině musí kvůli přetrvávající krizi v ekonomice šetřit. Při sestavování svých rozpočtů ...

Komentáře (0)
19.03.2010 RozhovoryZima divokou zvěř letos vysílila

Letošní průběh zimy dává  zabrat i divoce žijící zvěři. Myslivci se jí proto snaží  život usnadnit  přikrmováním.  Podle slov MVDr. Karla Křena,  člena okresní myslivecké rady ...

Komentáře (0)
16.03.2010 RozhovoryKrátký: Obec se kvůli čistírně zadluží na desítky let

Do roku 2015 by každá obec v ČR měla mít dokončenou čistírnu odpadních vod.   Hodně skepticky přijal rozhodnutí státu realizovat do roku 2015 čistírny odpadních vod (ČOV) i v malých ...

Komentáře (2)
12.03.2010 RozhovoryCukrovka je hlavní příčinou selhání funkce ledvin

Desetina obyvatel v Česku má nějaký typ chronického onemocnění ledvin.   Prevencí a hlavně včasnou diagnostikou mohou lidé podle primáře interního oddělení jihlavské nemocnice MUDr. ...

Komentáře (0)
09.03.2010 RozhovoryChudíková pověsí lyže na hřebík

Vítězkou ankety Sportovec Jihlavska 2009 se stala orientační běžkyně na lyžích Barbora Chudíková.   Na pódiu jste ohlásila ukončení lyžařské kariéry. Neodvoláte ho? Neodvolám. ...

Komentáře (0)
08.03.2010 RozhovoryDražby: Chceme, aby na ně lidé chodili

Reportáž z dražby na jihlavském soudu vzbudila otázky řady čtenářů JL. Přinášíme nyní odpovědi.  Jak se lze o dražbách z exekucí dozvědět, jaká jsou při nich pravidla a řadu dalších ...

Komentáře (7)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net