Ilustrační foto: archiv JL
Během několika dnů začnou v krajském městě práce na zasíťování trolejovým vedením ulice Vrchlického. V současné době bylo ukončeno výběrové řízení.
Podle informací Města provede práce zhotovitelská firma za 16 milionů korun. Celkem 85 % z této částky by měla pokrýt evropská dotace.
„Práce budou zahájené během září. K jejich dokončení by mělo dojít do konce listopadu, protože od prosince dojde ke změně v trolejbusových linkách,“ informoval náměstek jihlavského primátora Vratislav Výborný (ČSSD).
Ředitel Dopravního podniku Josef Vilím JL upřesnil, že výstavba bude zahájena 1. září.
Ulici Vrchlického s Dolinou bude od prosince nově spojovat linka „B“. V rámci prací vznikne ve Starých Horách pod železničním přejezdem otočka, kde bude mít linka „B“ konečnou.
Na novém úseku trasy bude linka „B“ obsluhovat tři nové obousměrné zastávky. Jednu u Domu zdraví, druhou u marketu Uni hobby a třetí v ulici Zimní.
Od 1. prosince má také zaniknout okružní linka „BI“. Nahradí ji linka „D“. Ta bude spojovat hlavní nádraží s Domem zdraví. Jezdit bude po stejné trase, jako nyní BI.
U Domu zdraví se tato linka bude otáčet a vracet se ve směru na hlavní nádraží.
V následujících letech chce jihlavský dopravní podnik zakoupit nové trolejbusy a autobusy.
„Chceme koupit devět nových trolejbusů a devět autobusů na stlačený CNG plyn,“ vyjádřil se již dříve náměstek ředitele dopravního podniku Jaroslav Šetek.
S nákupem autobusů pak dopravní podnik počítá v letech 2018 až 2019. Nové trolejbusy by mohly začít jezdit po jihlavských ulicích někdy v letech 2020 až 2022.
Od pátku 1. září navíc končí letní jízdní řád trolejbusových a autobusových linek v Jihlavě. Platit opět začnou standardní jízdní řády.
Diskuze k článku
Zachovat linky B a BI a přidat D
Zánikem klasické linky B a BI bude cestování na hřbitov, dětí do škol značně zkomplikované. Lidé jedoucí z centra, z Březinek, ze Slunce se bez přestupu nedostanou ke hřbitovu, děti tudy jezdí do dvou základních škol, na sportoviště, na internát. Já bych raději nechal linky B a BI ve stávající podobě a linka D by jezdila ze Starých Hor přes S.K.Neumanna, Zimní, kolem UNI hobby k Poliklinice, odtud na Masarykovo náměstí a na Dopravní podnik. Takže lidé jedoucí ze Starých Hor, Horního Kosova a Polikliniky by se bez přestupu dostali až na Dopravní podnik. Tudíž by mohli odpadnout přestupy z linky A na B, které ve špičce kvůli zpoždění stejně nefungují a cestování by tak bylo plynulejší a konfortnější. Ve špičce od 5 do 8 a od 13 do 17.30 by mohl být interval 12 minut a mimo špičku do 20 hodin 15 minut. Lidé by pak netrávili čas dlouhým čekáním na zastávce a ještě by jim ubylo nepříjemné přestupování.
Linka C by navíc mohla z Březinek pokračovat až ke Kauflanu, kde je obchodní zóna a lidé z Březinek by zde i mohli přestoupit na další spoje na Bedřichov a dále, tudíž by nemuseli cestovat do centra a úspora času by byla desetiminutová, dnes je lepší jet autem, nebo pěšky a na kole.
Linka 6, která tím pádem nebude na Vrchlického potřeba by mohla jezdit od Motorpalu na S. K. Neumanna, odtud do ulice Buková, kde vyrostlo nové sídliště, projet na ulici Rantířovská, kde je bytová výstavba a sídlo firem, kam lidé musí autem, či zdlouhavě pěšky, odtud by autobus pokračoval do zastávky U Hřbitova, zde odbočil do stejnojmenné ulice a tou pokračoval až k Seifertově a na Masarykovo náměstí k Městskému nádraží. Na této trase není žádné vhodné spojení a docházková vzdálenost je opravdu velká a lidé jsou pak nuceni použít automobil, vozit děti do škol autem, protože jim tu nic nejede a MHD by mělo reflektovat nové potřeby města a novou výstavbu.
Další problém je kapacita spojů do průmyslové zóny, rychlejší spojení Červeného Kříže s centrem a linka 4 vůbec jezdí v nelogické trase a část průmyslové zóny je zcela neobsloužena, chybějící chodníky a přechody ani netřeba zmiňovat.
Myslím si, že pokud bude MHD lidem blíže k jejich domovu, zaměstnání a kulturou či zábavou, může být pro obyvatele zajímavá a začnou přemýšlet, zda raději nepoužít MHD než automobil, samozřejmě by nebylo od věci zamyslet se nad cenovou politikou, ale vše je otázkou peněz, rozpočtu města.
Marek Řezáč
Tak to je přesné a má to logiku.
......o peníze bych se nabál, město, který jednomu!!! socialistickýmu primátorovi koupí služební autíčko z daní občanů za 1 200 000,- Kč má jistě dostatek prostředků na MHD, která slouží velkému počtu občanů........
Aby mohlo být provedeno toto vedení linek, znamenalo by to navýšení ceny cca o 6-8 miliónu korun, dále je potřeba především udržet stávající řidiče a vůbec zaměstnance DP, kde jsou mzdy nízké-od dispečerů po mzdovou účetní, automechanici, kde jsou mzdy hluboko pod celostátním průměrem. Pokud mzdy radikálně neporostou, bude úbytek zaměstnanců pokračovat a těžko se podaří nalákat nové.
Je samozřejmé, že se do navyšování mezd nechce, protože to nejsou nízké sumy za celý DP, ale je to způsobeno dlouholetou podhodnocenou cenou práce, uvidíme, co s tím město bude dále dělat, když ČSSD, ODS hlásají, jak skončí levná pracovní síla. Přitom za rok 2016 byl zisk DP 8 miliónu korun. Ale je to vše politika a nastavení priorit města.
ty platy jsou opravdu nízký, vůbec ještě, když řidič musí "vyloučit z přepravy" třeba 4 malý cikány, co neplatí a ještě se v plném trolejbusu chvají jako cikáni- zážitek z ut, nermytí bezďáci to je kapitola sama pro sebe...........to by si měl vyzkoušet Jarda Vymazal, který snad doporučoval druhé zaměstnání, když jste upozorňovali na podhodnocení vaší práce, se to radí z luxusních kanceláří a autíček..........