Reklama
Dnes je úterý 26.11.2024     svátek má Artur

Automobil šlape, soupeři se bojí

ZÁVODNÍK Martin Prokop absolvoval před letošním Dakarem nejkvalitnější přípravu v kariéře. V rámci Světového poháru cross-country skončil na stříbrné příčce. Foto: Facebook Martin Prokop Official
ZÁVODNÍK Martin Prokop absolvoval před letošním Dakarem nejkvalitnější přípravu v kariéře. V rámci Světového poháru cross-country skončil na stříbrné příčce. Foto: Facebook Martin Prokop Official

Pomýšlí vysoko. Zatímco v České republice mají napadnout haldy sněhu, jeho čeká pekelná výheň. Jihlavský automobilový závodník Martin Prokop vyjede toto pondělí na trať 41. ročníku slavné Rallye Dakar, která se koná v Peru.

„Poprvé jsem byl trochu vyklepaný. Nyní už vím, do čeho jdu. Věřím, že uděláme solidní výsledek,“ řekl šestatřicetiletý juniorský mistr světa z doby před devíti lety.

 

Ambice

Pomýšlí vysoko. Aby ne. Loni dojel na Dakaru sedmý a vyrovnal tak historicky nejlepší český výsledek v kategorii automobilů. A nebýt technických problémů na trati, kdo ví, zda by Prokop neskončil ještě výše.

„Ambice pro letošní rok? Když vidím, jaká je na startu konkurence, tak cílem je umístění v elitní desítce. I to je pořád těžko dosažitelná meta…,“ domnívá se.

Prokopův nový týmový kolega Tomáš Ouředníček je přesvědčen o opaku. „Má-li někdo z českých jezdců na to, vyhrát Dakar, je to právě Martin. Je neuvěřitelně dobrý v dunách, což se v Peru určitě hodí.“

V hlavě si Prokop tajně pohrává s myšlenkou být ještě lepší než minulý rok. Nahlas to ale neventiluje. „Ještě nemám koule říci, že pojedu na první pětku, nebo stupně vítězů. Jsme schopni zajet dílčí výsledky na menších závodech, ovšem na velké rallye nám ještě pořád něco chybí,“ podotkl.

 

Automobil

Dakar 2019 pojede Martin Prokop s vylepšeným speciálem Ford Raptor. Při jeho úpravách mechanici vycházeli ze zkušeností z předchozích závodů. Vylepšili rozložení váhy, pozvedli výkon motoru a instalovali novou elektroniku.

„Kluci říkali, že nyní auto vypadá spíše jako speciál DTM, než jako gazík, se kterým jsme doposud jezdili,“ usmívá se Prokop, a prozradil další vychytávky. „Posunutí těžiště vozu o několik milimetrů níže představuje lepší stabilitu ve vysokých rychlostech a při extrémních náklonech. Podařilo se také zlepšit aerodynamiku a chlazení převodovky.“

Z celkového výsledku má Prokop podle svých slov dobrý pocit. „Auto šlape jako hodinky. Funguje-li všechno jak má, naháníme hrůzu. Soupeři to vědí a bojí se…“

 

Nový člen

Jak bylo výše uvedeno, Martina Prokopa doplní na Dakaru Tomáš Ouředníček. „Martin je velice dobrý a zkušený jezdec, který poskládal opravdu špičkový tým. Máme výborná auta,“ chválil nový člen MP-Sports týmu, jenž se dočasně vyvázal z kontraktu s mateřskou stájí South Racing. „Bylo to choulostivé jednání, ale dohodli jsme se korektně,“ dodal pilot.

Byl to právě Ouředníček, kdo loni pomohl Prokopovi dokončit slavný závod, když jej v porouchaném voze dotáhl na laně do cíle jedné z etap. „Porouchal se nám alternátor, a Tomáš u nás jako jediný zastavil. Nebýt jeho pomoci, trčíme tam ještě teď…,“ vzpomínal Prokop, jemuž nyní Ouředníček bude krýt záda oficiálně.

„Pochopitelně se mi pojede lépe, jelikož musíme riskovat. Abychom mohli přidat plyn a jet agresivněji, potřebovali jsme druhého do týmu. Neznamená to ale, že by Tomáš měl jet pomalu. Naopak. Má úkol vyždímat z auta co nejvíce,“ uvedl Martin Prokop.

Diskuze k článku

  Přihlaste se prosím do diskuze JL

email / login:

heslo:

Komentáře ke článkům mohou vkládat pouze registrovaní čtenáři

Registrace nového uživatele

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net