Reklama
Dnes je úterý 26.11.2024     svátek má Artur

Kratina: Chceme v kraji snížit kamionovou dopravu na polovinu

TAKÉ problematikou kamionové dopravy na Vysočině se minulý týden zabýval seminář Udržitelná mobilita. Foto: Pavel Bajer
TAKÉ problematikou kamionové dopravy na Vysočině se minulý týden zabýval seminář Udržitelná mobilita. Foto: Pavel Bajer

27.9.2017 Pro motoristy/Komentáře (0), autor:
Pavel Bajer

 

Dostavět síť silnic a dálnic, postavit obchvaty měst, obnovit železniční vlečky i zřídit na Vysočině překladiště nákladu na železnici.

To jsou návrhy, jak řešit kamionovou dopravu na Vysočině, předsedy občanského sdružení Regio 2020 a vedoucího třebíčského odboru dopravy Aleše Kratiny.

Kratina prezentoval své myšlenky minulý týden v Jihlavě na semináři k udržitelné mobilitě, kterého se zúčastnili nejen dopravní odborníci.

„Kamionová doprava roste, zatěžuje centra větších i menších měst, často si klademe otázku, co s tím,“ sdělil.

Kratina by chtěl docílit snížení intenzity kamionové dopravy na Vysočině přibližně o polovinu. Jako modelový příklad ve své přednášce uvedl Nádražní ulici v Okříškách, kterou za 24 hodin projede více než 400 kamionů směřujících do místních firem.

Ke svým závěrům došel také na základě výzkumu, který prováděl ve firmě přibližně s 500 zaměstnanci v Okříškách. Do ní denně přijede 16 – 30 kamionů.

Přibližně 30 % importu a exportu firmy tvoří výrobky směřující z a do zámoří v kontejnerech. „To je ten potenciál, který by mohl jezdit po železnici,“ doplnil Kratina.

Jenže daná firma nemá železniční vlečku, a jediné v ČR využívané překladiště je v České Třebové.

Kratina pro obdobné případy navrhuje zřídit překladiště na Vysočině. Konkrétně na nádraží v Krahulově na Třebíčsku.  

„Je velmi výhodně položené mezi silnicí I. třídy a silnicemi II. třídy, i ve směru na dálnici D1,“ vysvětlil Kratina. Doplnil, že nákladová překladiště nebo terminály by mohly vzniknout také na jiných místech Vysočiny.

Jako další cestu vidí dotování ze strany státu nákladních vleček ve firmách a zřízení záchytných parkovišť v obcích.

Vlakovou dopravu preferovali také jiní účastníci semináře Udržitelná mobilita.  

„Podporuje se typ dopravy, který s sebou nese všechny negativní důsledky,“ posteskl si na zvýhodňování silniční dopravy ze strany státu například Miroslav Vyka ze Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Diskuze k článku

  Přihlaste se prosím do diskuze JL

email / login:

heslo:

Komentáře ke článkům mohou vkládat pouze registrovaní čtenáři

Registrace nového uživatele

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net