Reklama
Dnes je úterý 26.11.2024     svátek má Artur

Jezdím tu už 25 let, ale žádnou hlídku jsem tu nikdy neviděl...

POLICEJNÍ Octavia vybavená moderní radarovou technikou je na první pohled nerozeznatelná od běžné škodovky vyráběné sériově. Řidička Lucie Horáčková je společně s Lenkou Cejnkovou jednou z posádek územního odboru Jihlava, které se služebním vozem vyráží do terénu.  Foto: David Kratochvíl
POLICEJNÍ Octavia vybavená moderní radarovou technikou je na první pohled nerozeznatelná od běžné škodovky vyráběné sériově. Řidička Lucie Horáčková je společně s Lenkou Cejnkovou jednou z posádek územního odboru Jihlava, které se služebním vozem vyráží do terénu. Foto: David Kratochvíl

29.4.2017 Pro motoristy/Komentáře (0), autor:
David Kratochvíl

 

  „Radši se připoutejte hned, kdybychom za někým vyrazili,“ říká mi ve čtvrtek krátce po půl jedenácté policistka Lucie Horáčková, sedící za volantem šedivé Octavie, když se uvelebuji na zadním sedadle.

 

  Stojíme zrovna podél autobusové zastávky v Jezdovicích na Jihlavsku. Z rádia se zrovna line hlas zpěvačky Věry Špinarové, sotva, co moderátor avizuje, že hned po písničce bude následovat dopravní servis.

 

   „Čas od času slyšíme, že nás někdo odhalil,“ usmívá se kolegyně Lenka Cejnková, která obsluhuje právě radarové zařízení. V policejní Octavii jezdí už rok.

 

  „Několikrát se nám stalo, že jsme změřili řidiče, který chvátal do nemocnice. Když jsme ho zastavili, tak nám skoro omdléval,“ vybavuje si nepříjemný zážitek policistka. Během povídání kolem nás projíždí desítka aut. Nejrychleji jede bílá Fabie ve směru na Třešť, a to 55 kilometrů v hodině.

 

  Radarové zařízení ale zůstává v klidu. Technika začne pracovat, pokud šofér dosáhne rychlosti o osm kilometrů vyšší. Po dalších pár minutách měníme stanoviště, ale i v Dolní Cerekvi všichni dodržují povolenou rychlost.

 

  Cejnková popisuje, že od začátku ranní směny jim moc řidičů v radarovém hledáčku neuvízlo. Přesněji řečeno ani jeden. „Byli jsme v Lukách nad Jihlavou, měřili jsme i na silnici ve směru na Pelhřimov, ale zatím nic,“ konstatuje policistka. Během klasické osmihodinové směny podle ní většinou vyřeší kolem 10 přestupků za rychlost.

 

  Přesouváme se do Batelova, kde s vozem parkujeme podél silnice naproti železniční trati. V protisměru se vyřítí rychlostí 79 kilometrů v hodině bílá Fabie. Radarové zařízení ukládá fotku a  šoférka Lucie sešlapuje plynový pedál policejního vozu. Hříšník předjíždí kamion. O tom, že ho pronásleduje policejní hlídka, nemá tušení.

 

  Až když se ozve zvuk policejních majáků, zastavuje poměrně prudce u krajnice. Policistka šoféra, který měl v městysi příliš těžkou nohu na plynu, ještě vyzve, aby zajel na protější odstavné parkoviště.

 

  „Nemáme důvod být nepříjemní. Ještě se nám nestalo, že by na nás nějaký řidič vyloženě nepříjemný byl. Vlastně až na jednoho, který evidentně chvátal na toaletu,“ podotýká s úsměvem policistka Horáčková. Za volantem hříšné Fabie sedí senior. Policistkám vysvětluje, že chvátal pro děti do školy.

 

  „Říkal, že tu jezdí 25 let, ale ještě nikdy tu žádnou hlídku neviděl,“ dodává k tomu policistka Horáčková. Přestupek vyřeší do deseti minut. Řidič vyfasuje pokutu 500 korun a přijde také o dva body. Vše se řeší v blokovém řízení.
Poté už mě policistky odváží zpět do Jezdovic, kde parkuji se svým vozem. Jejich Octavia, která v průměru spotřebuje deset litrů benzínu na 100 kilometrů, to ve sportovním režimu opravdu umí pořádně rozjet.

 

  „ Spoustě šoférů trvá, než zjistí, že jsme za nimi a chceme, aby zastavil,“ dodává k tomu policistka Horáčková závěrem a společně s kolegyní vyráží dál hlídat silnice na Jihlavsku.

Diskuze k článku

Nový komentář


Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net