I o Vánocích vám po nehodě odtáhnou vůz zdarma
Odbornice z odtahové služby radí, jak postupovat v případě dopravní nehody či poruchy na vozidle.
Ani o Vánocích se motoristé nemusejí bát, že by v případě dopravní nehody či poruchy na vozidle zůstali „trčet“ na silnici. Odtahové služby jsou jim k dispozici čtyřiadvacet hodin denně.
„Fungujeme non stop, a to platí rovněž pro asistenční službu či autoservis. Stačí zavolat,“ informovala Pavla Šnoblová z jihlavské odtahové firmy. Podle jejích slov, ač to nemusí znít logicky, má firma více práce v létě než v zimním období.
„V zimě evidujeme větší poměr nehod oproti poruchám,“ dodala.
A propos nehody. Pavla Šnoblová radí řidičům, jak se v případě bouračky (nebo poruchy vozidla) zachovat. „Málokdo ví, že má při takových situacích v rámcích povinného ručení zdarma nárok na asistenční službu nebo odtah, a to i přesto, že nemá havarijní pojištění.“
Trh nabízí množství variant pojistek vozidel a pojistné krytí může být značně odlišné. „Při poruše existuje mnoho variant, ale v případě nehody máte vždy nárok na odtah zdarma, ať jste poškození, nebo viníci,“ upřesnila Šnoblová.
Kam přesně má řidič zavolat? Na zelené kartě vpravo dole je číslo na asistenční službu vaší pojišťovny, jež vyšle na místo svého nejbližšího partnera. „Díky tomu se vyhnete situaci, že čekáte na frekventované komunikaci na odtah známého, který jede z druhé strany republiky. Smluvní partneři pojišťoven mají podepsané i smluvní ceníky a morální kodexy, takže nehrozí, že byste si „naběhli“,“ vylíčila Šnoblová.
Odtahová služba je koncesní. Ne každý, kdo má na zahradě vlek, je odtahář. Proto je lepší svézt se s někým, kdo má kromě odpovídající techniky rovněž potřebné pojištění nákladu.
Tím zaručuje, že v případě nehody s vaším vozidlem pojišťovna proplatí vzniklou škodu.
Pokud máte v plánu uzavření pojistné smlouvy, odborníci doporučují, abyste si připojistili asistenční služby. „Makléři většinou tato připojištění klientům vymlouvají, nebo je vůbec neznají, ale ona se určitě vyplatí. Ročně vyjdou cca na tři sta korun, což není velká investice,“ vypočítala Šnoblová.
Při cestě do zahraničí je vhodné připlatit si násobek asistenčních služeb, které při nehodách či poruchách garantují „návrat domů“ zdarma. A je jedno, jestli se nacházíte v Bratislavě, nebo v Monaku.
„Pokud například na dálnici prorazíte kolo a nemáte odvahu vystoupit z vozidla, natož kolo osobně vyměnit, jednoduše zavoláte na číslo ze zelené karty a asistenční služba vám pošle buď výjezdního mechanika, nebo odtahovou službu. Kolo vám vymění na nejbližším parkovišti. V případě, že máte připojištěny asistenční služby, proběhne výměna zdarma,“ dodala Pavla Šnoblová.
Zajímají-li vás limity pro případ nehody či poruchy, obraťte se na asistenční službu své pojišťovny. Telefonní „help linky“ jsou v provozu čtyřiadvacet hodin denně.
Komentáře ke článkům mohou vkládat pouze registrovaní čtenáři.
Registrace nového uživatele
Pravidla pro diskuse na www.jihlavske-listy.cz:
Nelze zveřejňovat příspěvky, které porušují zákony ČR.
Jsou zakázány příspěvky urážlivé, pomlouvačné, vulgární. Nepřijatelná je i neúcta vůči zemřelým a jejich rodinám.
Nesmí se vyhrožovat komukoli násilím či podněcovat k nenávisti k jednotlivcům, skupinám (národnostní, rasová, náboženská příslušnost).
Zakazuje se zveřejňovat další údaje o identitě ostatních diskutujících (např. telefon, adresa…). Musí být respektováno soukromí ostatních.
Diskutující se nesmí vydávat za někoho jiného.
V diskusních příspěvcích nesmí být šířena reklama, spamy, odkazy na stránky s nelegálním obsahem, příspěvky či odkazy nesouvisející s tématem článku.
!!! Uživatelé, kteří budou pravidla porušovat, musí počítat s tím, že jim budou příspěvky administrátorem smazány. Rovněž si Jihlavské listy vyhrazují právo diskusní příspěvky dle vlastního uvážení odstraňovat či diskusi kdykoli uzavřít !!!