Start rekonstrukce nejstarší české dálnice se posunula až na podzim. Silničáři již ale mají jasno, jak bude nově vypadat. Zveřejnili její vizualizaci.
Ani v létě nezačne slibovaná oprava nejdůležitější a nejstarší dálnice v Česku. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) totiž znovu posunulo termín na podání nabídek na zhotovitele, a to až do 16. července. Rekonstrukce popraskané a hrbolaté D1 tak podle všeho začne nejdříve na podzim.
Změny si vynutil audit tzv. kvalifikačních předpokladů. Ty byly nově upraveny tak, aby se mohlo do výběrového řízení přihlásit větší počet stavebních firem. Původní podmínky pro uchazeče byly totiž podle některých firem diskriminační.
Modernizace dálnice D1 je největší silniční stavbou za poslední dobu v Česku. Na opravu vybraných úseků má ŘSD tento rok k dispozici 1,5 miliardy korun. Ministerstvo dopravy považuje opravu D1 za jeden z prioritních projektů od loňského června, kdy praskl celý pruh dálnice a na vozovce se vytvořil zhruba deseticentimetrový schod.
Aktuálně zveřejnilo ŘSD na stránkách www.novad1.cz vizualizaci, jak bude rekonstrukce a následná podoba hlavního silničního tahu v Česku vypadat.
Součástí opravy dálnice bude rozšíření na každé straně o tři čtvrtě metru, položení nového povrchu a úprava středového dělicího pásu.
Tyto kroky umožní její budoucí rozšíření na tři pruhy v každém směru.
Během stavebních prací by měl být zajištěný provoz ve dvou pruzích v obou směrech. Rychlost bude snížená na 80 kilometrů v hodině.
„I přes maximální snahu zajistit plynulý provoz po celou dobu modernizace čekáme problémy. Právě pro lepší orientaci o průběhu modernizace má sloužit i tato internetová prezentace, na které budeme průběžně aktualizovat data o modernizaci dálnice a poskytovat potřebné informace o dalším vývoji,“ uvedl ředitel RŠD David Čermák.
Jako první se bude rekonstruovat 160kilometrová část Mirošovice-Kývalka, která je rozdělena na 21 úseků v délce od tří do 14 kilometrů. Rekonstrukce této části potrvá až do roku 2018. Jeden úsek by měl stát jednu až dvě miliardy korun.
Dálnice D1 je nejvytíženější komunikací v České republice. Každý den po ní projede kolem 100 tisíc vozidel.
Komentáře ke článkům mohou vkládat pouze registrovaní čtenáři.
Registrace nového uživatele
Pravidla pro diskuse na www.jihlavske-listy.cz:
Nelze zveřejňovat příspěvky, které porušují zákony ČR.
Jsou zakázány příspěvky urážlivé, pomlouvačné, vulgární. Nepřijatelná je i neúcta vůči zemřelým a jejich rodinám.
Nesmí se vyhrožovat komukoli násilím či podněcovat k nenávisti k jednotlivcům, skupinám (národnostní, rasová, náboženská příslušnost).
Zakazuje se zveřejňovat další údaje o identitě ostatních diskutujících (např. telefon, adresa…). Musí být respektováno soukromí ostatních.
Diskutující se nesmí vydávat za někoho jiného.
V diskusních příspěvcích nesmí být šířena reklama, spamy, odkazy na stránky s nelegálním obsahem, příspěvky či odkazy nesouvisející s tématem článku.
!!! Uživatelé, kteří budou pravidla porušovat, musí počítat s tím, že jim budou příspěvky administrátorem smazány. Rovněž si Jihlavské listy vyhrazují právo diskusní příspěvky dle vlastního uvážení odstraňovat či diskusi kdykoli uzavřít !!!