Reklama
Dnes je neděle 29.09.2024     svátek má Michal

Jídelní lístek je vstupní brána k hostovi


21.8.2011 Pro ženy/Komentáře (0), autor:
Ladislava Brabencová

 

 Jak se pozná dobrá restaurace? I na to jsme se zeptali mladého třebíčského kuchaře Radka Kühwega, absolventa tamní hotelové školy. Ze své patnáctileté praxe zná nejen české pohostinství a českou kuchyni, ale má za sebou i působení v zahraničních restauracích.  

 

 Hned v úvodu navážeme na počáteční otázku. Jak se podle vás pozná dobrá restaurace a jaké služby by měla nabízet?

 

 Jídelní lístek je vstupní brána k hostovi, někdy bývá umístěn již u vchodu restaurace a hned zde se můžeme s její nabídkou seznámit.

 

 Profesionální a ochotná obsluha je pilířem vaší spokojenosti. A pokud se na vašem talíři nachází právě to, co jste si objednali, pokrm je chutný a vy se cítíte „jako v peřince“, je vše v pořádku.

 

 Za dobu vašeho působení v oboru můžete jistě srovnávat. Jaké jsou stravovací návyky nás, Čechů – upřednostňujeme kvalitu před kvantitou?

 

 Nároky na kvalitu se rapidně zvýšily, což je pro dobrého restauratéra, který ctí zásady slušné gastronomie, přínosem.

 

 Rozšiřují se i řady strávníků, vyhledávajících degustační menu, u kterých objeví vícero chuťových kombinací a jídlo se stává zábavou a poznáním.

 

 Co se týče kvantity, je samozřejmě pochopitelné, že fyzicky pracující člověk vyhledává více kaloricky hodnotnější pokrmy.

 

 Restaurace by tak měly nabízet výživově různorodé menu.

 

 Jaká práva má host v české restauraci? Může například objednané jídlo odmítnout?

 

 O tom, že objednávka neodpovídá vašim představám a názvu v jídelním lístku, se přesvědčíte velice rychle. Je proto důležité na to obsluhu upozornit včas a vyžadovat za ni patřičnou náhradu.

 

 Slabým článkem v našem stravování je tedy rozhodně i nízká asertivita zákazníků, která je v zahraničí běžná, a svým způsobem zvyšuje úroveň poskytovaných služeb.

 

 Když si host restaurace vybírá menu, podle čeho by se měl řídit. Je opravdu nejdražší jídlo to nejlepší?

 

 Vysoce kvalitním a čerstvým surovinám odpovídá i cena menu. Ideál je někde uprostřed, host by si měl uvědomit, že heslo: „nejlevněji znamená nejlépe“ je dávno přežité.

 

 Měli by v restauracích číšníci umět doporučit pití, které by se hodilo k jídlu?

 

 Určitě ano, obsluha by měla být seznámena s aktuálním nápojovým lístkem a disponovat alespoň minimální znalostí tzv. snoubení chutí vín s různě připravenými druhy pokrmů.

 

 Česká kuchyně – jak si stojí na žebříčku ostatních zahraničních kuchyní. Myslíte si, že má své jméno?

 

 Kuchařky z předválečného období jsou důkazem, že se v našich krajích vařilo pestře a gastronomie tu byla na patřičné úrovni.

 

 V posledních letech se vracíme k tomuto odkazu a mnohým restauracím se úspěšně podařilo protknout tradici a modernu.

 

 Je třeba si uvědomit, že v každém oboru zajišťuje kvalitní služby renomovaný a profesionální personál.

 

 Pro gastronomii by toto mělo platit dvojnásob a vedoucí kuchyně či majitel podniku by měl být do tajů kuchyně zasvěcen a pravidelně svůj tým školit a bedlivě kontrolovat kvalitu.

 

 Na závěr – které jídlo si doma s chutí rád uvaříte?

 

 Jakékoli jídlo, jež má čas několik hodin pobublávat a v závěru je sdílené s nejbližšími se sklenkou pěkného vína.

Diskuze k článku

Nový komentář


Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net