Reklama
Dnes je čtvrtek 21.11.2024     svátek má Albert

Budínka: Ostatky už šesti osob potvrzují masový hrob


18.8.2010 Aktuality/Komentáře (114), autor:
admin

 

 Jáma na louce Budínka, kde po válce v květnu 1945 mělo dojít k ubití 15 německých občanů, odhalila kosterní ostatky již šesti osob. Od úterního večera zde stojí i třímetrový dřevěný kříž. Vztyčili jej zde pravděpodobně místní občané z nedalekého Dobronína.

 

 Na místo nálezu se přijela za doprovodu německých médií ve středu podívat též spisovatelka Herma Kennel s manželem, která vraždu Němců popisuje v německy vydané knize BergersDorf. To je název obce Kamenná ležící nedaleko odtud. "Ráda bych, aby kniha vyšla i v češtině. Počítám s tím, že by nově zjištěné skutečnosti měly být v knize doplněny," řekla Kennel.

 

 Podle vyšetřovatele Michala Lašky je předpoklad, že do konce týdne budou práce na louce ukončeny. Pokud opustí jámu, v níž nalezli kosterní ostatky, oblečení, ale také například zrezivělou lopatu, mohou zaručit, že v jámě již nebude nic dalšího k nalezení.  

 

 Jediný možný žijící svědek žije v Jihlavě. Jak řekl MFDnes, o události nic neví. „Každopádně počítám s tím, že až to tu skončí, budu ho vyslýchat ještě jednou," sdělil Vyšetřovatel Laška.

Diskuze k článku

Nový komentář

Je na tom kříži alespoň napsáno WIR DANKEN UNSERM FÜHRER?
Konrad Henlein,gauleiter des Sudetengau | 2010-08-18 16:05:29 | Reagovat
Ne, akorát se to stane novým místem nacistických pochodů.
míček | 2010-08-18 18:31:54 | Reagovat
...neonacistických... abych to upřesnil.
míček | 2010-08-18 18:32:37 | Reagovat
Jen v samotné Osvětimi bylo zavražděno více než milión mužů, žen a dětí. Kdyby se těmto vraždám mělo věnovat tolik místa, co se věnuje 15, byť rovněž zřejmě nevinně zavražděným Němcům, nemuselo by se už nikdy psát o ničem jiném.
VLK | 2010-08-18 19:14:14 | Reagovat
V tomto si dovolím nesouhlasit. O těchto zvěrstvech, které se tady děly, totiž nikdo 40 let nepsal a ani se o nich nemluvilo. Proto teď mají takovou publicitu. To je přeci logické. Zatímco po válce se jedny zvěrstva popsaly, tak druhé nikolivěk. Tím samozřejmě neříkám nic o velikosti těchto zvěrstev. Ty jsou neporovnatelné.
Daňový soumar | 2010-08-18 19:44:07 | Reagovat
pro daňového soumara
Vcelku máte pravdu. Ale proč se tato smutná událost teď tak samoúčelně nafukuje? Jen proto, aby byla využita a zneužita propagandou. Někomu za našimi hranicemi se to totiž právě teď moc hodí do krámu.
VLK | 2010-08-18 20:25:01 | Reagovat
:)). Vsadím boty že 99% těch co jsou za hranicemi to nijak moc nevzrušuje. To téma je citlivé jen u nás a v našich myslích.
Daňový soumar | 2010-08-18 21:58:06 | Reagovat
Ano, ale to jedno procento umí nádherně řvát.
VLK | 2010-08-19 12:50:41 | Reagovat
Propagandu z toho dělají hlavně český media. Třeba ten kříž, někdo prostě přišel a lidsky postavil na místě kříž a oni hned začnou mudrovat, kdo to byl, proč se postavil, zjišťujou značky aut, rozumuje o tom policejní mluvčí, někdo na diskuzi míní, že to byli snad neonacisti.....
jihlavak | 2010-08-19 06:04:41 | Reagovat
Ale kvůli těmto "revolučním" činům p národní socialisti protlačili v roce 1945 amnestační zákon, takže se o tom vědělo.A mimochodem před pár lety jsem na internetu stahoval fotoreportáž příslušníků SS z Kyjeva a Babího Jaru a mít po ruce nějakýho Germána tak jsem ho taky vzal přes držku.Doporučuji.Celkem se divím Rusům , že v Evropě někoho nechali mluvit německy.
jj | 2010-08-19 09:12:42 | Reagovat
Nedivím se, že v době těsně po válce si někdo svoji nenávist k Němcům vyřídil takto. Pokud mu zabili půlku příbuzenstva, tak se nedivím vůbec. Tím neříkám, že to schvaluju, ale každý ať se vžije do té doby.
Theo | 2010-08-18 20:33:06 | Reagovat
Ano, přesně tak...
Mirus | 2010-08-19 10:38:56 | Reagovat
Prosím...
...všechny rozumbrady a rádobyvlastence,aby si o tomto případu něco málo přečetli.
Kajazz | 2010-08-18 21:11:31 | Reagovat
Proč bychom si měli něco číst, když zde mezi sebou máme pana Kajazz, který je odborník na všechno a vše nám zasvěceně vyloží.
VLK | 2010-08-18 21:51:00 | Reagovat
Sdělení nejen pro vyšetřovatele,
který se patrně snaží najít viníky této tragedie. Všichni ti němečtí spisovatelé a německá media, kteří se tak rádi účastní podobných akcí, by měli neustále připomínat, že PŘÍMÍ VINÍCI těchto válečných tragedií (a toto válečná tragedie je, i když se to možná stalo až po konci války) jsou právě ONI NĚMCI. A to nejen proto, že oni válku vyvolali ale také proto, že krutě vraždili nevinné lidi i v poslední dny války i když jim muselo být jasné co asi postihne jejich německé spoluobčany, které tady nechali na pospas pomstě. Místo toho aby se postarali o jejich odsun ještě před koncem války prostě jen vraždili a vraždili .... Připadá mi to jako by to byl jejich záměr.
miro maso | 2010-08-18 22:51:04 | Reagovat
Naprostý souhlas.Jen bych chtěl dodat,že když ta Gertruda na obrázku má potřebu do těchto věcí tak ráda šťourat,tak může taky obcházet britské a americké úřady za ty desetitisíce civilních obětí z Hamburku,Drážďan,atd.Jenže to by těžko uspěla a ještě by se jí vysmáli.Rozkaz zněl totiž jasně-nesmějí přežít za žádnou cenu!
dr.Mundy | 2010-08-19 00:10:40 | Reagovat
Tahle teta s tím naším přicmrndávačem jsou za deset let schopný obžalovat US Army , že v koncentráku Bergen-Belsenu,nebo kde to bylo , předhodila dozorce SS vězňům ,kteří je umlátili dřevákama.A neporovnávám ,to píšu pro ty ,co by mi chtěli napsat,že tohle byli pokojní spoluobčané,kteří se dopustili jenom "velezrady".Vyjadřuju se k tý tetě z Ostmark.
jj | 2010-08-19 09:22:08 | Reagovat
To je síla
Jak tě tak sleduji, tobě chybí už jen rýč v prackách...tebe asi neměli doma rádi...
Petr | 2010-08-19 16:44:29 | Reagovat
a japak si k tomu dospěl mudrlante ? Že popisuju co se tehdy stalo ? Přečti si co hlásá Nečasův poradce pro lidská práva Joch a nebudeš se diviti,že budeme čím dál zvlčilejší.
jj | 2010-08-20 08:59:03 | Reagovat
Za tyto zločiny se netrestalo tenkrát a ani dnes. Jůesej je totiž všemocné.
Venca | 2010-08-19 11:58:20 | Reagovat
Bědo tomu, od koho pohoršení přichází. - Citát.
VLK | 2010-08-19 12:54:54 | Reagovat
Zajímavé info
Český Rakušan Robert Kautzinger zavraždil české Němce (xxx IP:[85.207.11.*], 18.08.2010 22:42) | nahlásit příspěvek Skupina Roberta Kautzingera a jeho synů, která zavraždila u Dobronína 15 českých Němců ze vsi Kamenné (Bergersdorf), jednala na popud svého vůdce, který byl členem NSDAP. Důvodem byla zřejmě likvidace jiných členů NSDAP, kterými byly obyvatelé Bergersdorfu. Nejednalo se o ledajakou obec. Byla to vesnice většinově německá, která měla před válkou 250 obyvatel. Její obyvatelé byli z příchodu Němců v roce 1939 tak nadšení, že jich celých 47 vstoupilo do jednotek SS-Waffen. Podle celkového počtu obyvatel lze usuzovat, že z každé sedlácké rodiny vstoupil do této organizace, která byla po válce vyhlášena mezinárodním společenstvím jako zločinecká, jeden synek. V roce 1943 udělil Obergruppenführer SS Gottlieb Berger za zásluhy této obci titul "vzorná vesnice SS". Hrála kapela a taťkové - členové NSDAP byli na své synky pyšní. Ti bojovali v SS divizi Leibstandarte Adolf Hitler, která se za války dopustila mnoha válečných zločinů. Koncem války se NSDAP začalo rozdělovat na dvě křídla - na ty hodné, co měli po válce kolaborovat s novým režimem, a na ty špatné, co se drželi své nacistické ideologie a mýtu Tisícileté říše. No a tak se začaly vyřizovat účty
maru | 2010-08-19 18:24:06 | Reagovat
A podívejme! Copak na to ta teta na fotce? Nezačíná jí už rašit pod nosem Ádův knír? Nějaká rodinná podoba by tu byla,
VLK | 2010-08-19 18:42:01 | Reagovat
Vy budete pane taky pěkný ubožák. Nic originálnějšího nevymyslíte ?
Milan | 2010-08-20 07:40:34 | Reagovat
pro Milana
Tak vymyslete něco originálnějšího. Třeba o tom, jak jste si ten zločin natáčel na video, a proto všechno víte.
VLK | 2010-08-20 08:06:32 | Reagovat
Maru, tleskám. Příspěvek jako víno. Díky!!!!!!!
abcdefgh | 2010-08-19 18:44:32 | Reagovat
A to je jako důvod vraždit bezbranné lidi ? Takže si to vlastně zasloužili a ti naši češi, kteří je umlátili jsou hrdinové, jo ? Proboha ! To měl někdo v lednu 1990 třeba zavraždit vašeho strejčka proto, že nadšeně mával v prvomájovém průvodu ? Proberte se - kdo schvaluje vraždu, jako by sám vraždil.
Kubrt | 2010-08-20 04:19:29 | Reagovat
Postřeh
Obávám se, že místní ,,obhájci,, tohoto zločinu dávají najevo, že by ve vypjaté atmosféře doby byli schopni něčeho podobného.
Petr | 2010-08-20 07:49:28 | Reagovat
pro Kubrta
Pane Kubrte, přečtěte si pořádně ono Zajímavé info. Oni byli nějací Češi členy NSDAP? Z toho zajímavého infa vyplývá, že vraždu provedla právě frakce NSDAP.
VLK | 2010-08-20 08:04:47 | Reagovat
Vy si přečtěte něco o celém případu. Například výpovědi svědků a pamětníků - m.j. třeba pana Brtnického z Dobronína, který zná i některá jména zúčastněných. Prostě byli to češi, hrdinní revolucionáři - ať se nám to líbí nebo ne. Byla to prasárna a je jen dobře, že to někdo chce po letech vyšetřit.
Kubrt | 2010-08-20 08:29:53 | Reagovat
No to by se mělo.Aby se vědělo , kdo to udělal.Třeba se Topolánek vrátí a bude chtít zase udělovat nějaký medaile že,hrdinným Čechům že ?
jj | 2010-08-20 09:11:52 | Reagovat
No to by se mělo.Aby se vědělo , kdo to udělal.Třeba se Topolánek vrátí a bude chtít zase udělovat nějaký medaile že,hrdinným Čechům že ?
jj | 2010-08-20 09:11:52 | Reagovat
pro pana Kubrta
A teď si představte, pane Kubrte, že roku 1306 někdo zavraždil v Olomouci mladého krále Václava III. Dodnes se nezjistilo, kdo to byl. To byla teprve prasárna, protože tím vymřel starý vládnoucí rod Přemyslovců - chlouba českého národa. neměl by se tento případ rovněž otevřít? A abychom nechodili tak daleko do historie, co ti Mašínové - hrdinové odboje, ti nikoho nezavraždili? A ti jsou zatím ještě živi.
VLK | 2010-08-20 10:56:07 | Reagovat
Jste zdatný propagandista - jako byste v tom snad měl praxi z minulých dob, kdy se veškerá obrana řešila útokem ("Ale vy zase lynčujete černochy") ? Proč mluvíte o něčem čeho se tato kauza netýká ? Pokud se v Olomouci najednou objeví nějaké nové důkazy, které pomohou objasnit historii, tak proč nezačít vyšetřovat i po 700 letech ? Nebo snad to co se stalo v Dobroníně schvalujete ?
Kubrt | 2010-08-20 11:45:21 | Reagovat
pro pana Kubrta
Událostmi v Olomouci roku 1306 se obšírně zabýval již zesnulý spisovatel Miroslav Ivanov. A na uvedený příklad: a la Vy zase lynčujete černochy: Na Váš dotaz: Vy schvalujete, co se stalo v Dobroníně? lze odpovědět rovněž otázkou: A Vy schvalujete, co se stalo v Lidicích? Samozřejmě, že je to demagogie, ale na úrovni té o lynčování černochů.
VLK | 2010-08-20 11:58:40 | Reagovat
Přečtěte si ještě jednou co jste napsal - trošičku jste se do toho zamotal, ne ? Prosím o jednoznačnou odpověď bez uhýbání a bez protiotázek. Schvalujete to, co se stalo v Dobroníně ?
Kubrt | 2010-08-20 12:12:41 | Reagovat
pro pana Kubrta
Jednoznačná odpověď: NE. Rovněž tak jednoznačná otázka pro Vás: Schvalujete, co se stalo v Lidicích ? A ještě jedna otázka, na kterou vyžaduji jednoznačnou odpověď: Víte jedmoznačně, že za onen masakr 6 až 15 lidí jsou zodpovědni Češi a ne, jak uvádí pan Kautzinger, frakce NSDAP ?
VLK | 2010-08-20 12:18:20 | Reagovat
Nechápu proč jste sem zatáhl Lidice ??? Na to snad nemá cenu vůbec odpovídat. Existuje snad nějaký soudný člověk, který by to, co se tam stalo schvaloval ??? K Vaší druhé otázce - ANO, jsem si stoprocentně jistý. Nechápu jak rozumný člověk, kterým jistě jste, může vůbec brát vážně takový neskutečný blábol. I když pominu to, že si mnozí lidé zjevně pletou organizace NSDAP a Národní Souručenství (k němuž patřilo tolik horlivých "čechů", až byste se divil), tak by mě zajímalo, kde se tady asi tak DEVATENÁCTÉHO KVĚTNA 1945 vzala horda nácků, která ubila své soukmenovce. Všichni, kteří tady byli a včas neutekli, tak byli drženi v internaci. Nebo si vážně myslíte, že nějací skrývající se fašouni náhle v noci vtrhli do Dobronína, vytahali z baráků svoje spoluobčany, odvedli je někam do přírody a tam ubili lopatama ? A nikdy by se o takové události nemluvilo a příkladně komunistická propaganda by toho nikdy nevyužila, že ? Tak naivní jistě nejste. Jenom si nechcete připustit, že i naši dědové, strýcové, bratranci, známí či já nevím kdo ještě mohli být takové svině.
Kubrt | 2010-08-20 13:08:59 | Reagovat
pro pana Kubrta
Ale pane Kubrte, soudný člověk právě tak nemůže souhlasit s masakrem 15 lidí v Dobroníně jako s vyhlazením Lidic. Ty dvě otázky Vaše a moje mají stejnou úroveň. A odkud tak bezpečně víte, že to bylo ausgerechnet DEVATENÁCTÉHO KVĚTNA 1945. Co když to bylo třeba 29. dubna téhož roku. Vy jste u toho byl a zaškrtl jste si toto datum v kalendáři? Pokud jste u toho osobně nebyl, jde pořád o tzv. svědectví z druhé ruky. Nezlobte se na mne.
VLK | 2010-08-20 13:44:28 | Reagovat
No tak to už snad ne... Zpochybňovat datum kdy se TO stalo, to si zatím nedovolili ani ti největší odpůrci. Prostě datum je svědecky stoprocentně doložené. Promiňte, ale vy opravdu (jak jste již i v několika jiných článcích dokázal) nejste partner pro konstruktivní diskusi. Ať máte tedy klidné spaní, udělal to sám Hitler. V předvečer své vlastní sebevraždy si zajel do Dobronína vyřídit staré účty. A tím to prosím ukončeme.
Kubrt | 2010-08-20 13:52:00 | Reagovat
Aha takže Die Presse lže , když píše ,že jsou přímí svědci všichni mrtví ?
jj | 2010-08-20 13:59:46 | Reagovat
pro pana Kubrta
A to se mýlíte, pane Kubrte. Žádný Hitler, byl to Paroubek. Herr Furbacher zápis o tom opatruje ve svém deníčku, který zdědil po sestřenici švagra svého nevlastního dědečka. Děkuji za diskuzi a někdy na nějaké jiné diskuzi mi bude ctí, zkřížit s Vámi opět své zbraně.
VLK | 2010-08-20 14:12:45 | Reagovat
Tak to jste mě rozesmál Kubrte.Fakt si myslíte,že nějaký Germán si o sobě či svojí familii myslí či myslel,že byli svině ? Ty co znám určitě ne.A ti z Ostmark už vůbec ne.Taková Linda Heydrich to byla sebereflexe k popukání.Nebo si myslíte ,že se Poláci považují za svině, když vystěhovávali slezské Němce takovým způsobem, že ti utíkali k nám , kde se zachránili ? Zkuste jim to v Polsku navrhnout.U nás ve famílii naštěstí takový borce 5po12 nemáme a jestli Vy jo , tak si je považujte za co chcete.Ale kdyby můj dědek umlátil ty Němce sám a bylo jich 20,tak bych se mu po tom , co u nás v rodině bylo za heydrichiády vůbec nedivil.
jj | 2010-08-20 13:51:14 | Reagovat
Vážený jj, máte prostě jiný žebříček hodnot, na to máte právo. Můj děda kupodivu byl za války čtyři měsíce v koncentráku (sice jak on říkal jenom ve "fešáckým", žádný vyhlazovací) a v padesátých letech pracoval na projektech jaderné energetiky (neboli byl tři roky na uranu). Ale nikdy by na žádného němce ani na žádného komunistu nevztáhl ruku. Právě on mě učil, že některé věci se prostě NEDĚLAJÍ a tak já se toho snažím držet. Vražda je pro mě vraždou, ať už je spáchaná ve jménu čehokoliv a kohokoliv (ano, narážím i na ty zmíněné Mašíny) a nikdy se s ní neztotožním. Natož vražda ze msty. Zajímavé, že ukamenování íránské nevěrnice vás nadzvedává ze židle jako neskutečná krutost (mě taky), ale ubití patnácti neškodných germánů ožralými revolucionáři vám přijde jako ospravedlnitelné. Jak říkám, máme jenom jiný žebříček hodnot.
Kubrt | 2010-08-20 14:58:45 | Reagovat
Kubrte jak jste přišel na to , že mi to připadá ospravedlnitelné ? Jestli se to stalo tak jak se to stalo ? A jaký můj současný žebříček hodnot do toho motáte ? Žebříček se vám velmi změní třeba ve válce že ? Já osobně bych na ty Němce šáhl : kdybych mezi nimi poznal udavače-čku,který mě připravil o někoho blízkého,zřejmě na eses taky a měl bych problém,kdybych viděl ten den koncentrák.Ale jinak si myslím,že bych je akorát nakopal Heims in Reich.Ale netroufnu si posoudit JEJICH situaci TEHDY.Stejně tak nebudu odsuzovat že se celá Třešť šla dívat jak lynčujou Hertu Kašparovou.Tu bych klidně umlátil sám.
jj | 2010-08-20 15:25:01 | Reagovat
No a to je právě ten odlišný žebříček hodnot. Já bych ani Kašparovou neumlátil, ani bych se nešel dívat na její popravu. Když to řeknu dnešními slovy, byla to zjevně zakomplexovaná pomstychtivá rasistická kráva, která bylo něco málo přes dvacet. Poslala zřejmě na smrt 11 lidí (je úplně jedno, že kdyby je neoznačila, označil by je, nebo jiné někdo další). Neexistuje pro to ospravedlnění a omluva. A přesto bych nebyl jejím katem. Snížil bych se tak totiž na její úroveň. Mimochodem - měli podle vás z zhlediska onoho zprofanovaného vyššího principu mravního právo ji soudit a odsoudit ti, kteří slavně vyhlásili pět dnů před koncem války v Třešti "revoluci" a pak se utíkali schovat do lesa ?
Kubrt | 2010-08-20 20:56:44 | Reagovat
Napsal jste to přesně - když to řeknu dnešními slovy..... O obergruppenführerovi Heydrichovi,řekl jiný obergruppenführer SS Sepp Dietrich (což byl mimochodem člověk velmi blízký Hitlerovi) "Konečně je ta svině mrtvá".Ani Heydricha byste neumlátil? Kubiš a ostatní byli vrazi ? A nepište mi že byla válka a byla to akce vojenská.Ten atentát byl akce čistě záškodnická. Jo a ty blbečky z Ptákovy skupiny, kterým se dneska pokoušeli stavět pomníky a uvádějí je jako oběti komunistů, ty co zastřelili Kvášovou , ty bych popravil klidně taky.A vůbec mě netankuje jestli je to dnes pro nějakého "demokrata" 5po12 odbojová skupina.
jj | 2010-08-21 15:46:50 | Reagovat
Souhlas
Velmi pekne vyjadrene a stoprocetni sounhlas. Je tezke o tom diskutovat protoze hodne lidi sedi v peliskach po nemcich a neciti se dobre o tom mluvit,protoze si mysli ze toto je prni krok a ze by to eventuelne mohlo vest k prolomeni Benesovych dekretu a mozna je to placnout pres kapsu.Takze je jistejsi to nechat spat.Proto ty nesmyslne vitriolove reakce od vlk a spol.
Libor Furbacher | 2010-08-20 14:02:20 | Reagovat
Upresneni
Ten souhlas byl s panem Kubertem ,nez jsem to poslal vyskocily tam dalsi komentare.
Libor Furbacher | 2010-08-20 14:07:20 | Reagovat
PODLE SEBE SOUDÍM TEVE co Furbacher.No co ty jsi za chudáka, plíst do toho baráky. Nebo to máš přímo od SudetensrandeManschaft ?
jj | 2010-08-20 14:15:07 | Reagovat
pro Lybara
Lybare, to jsi napsal před a nebo po požití onoho Vitriolu? Nezapomeň ho vypít až do dna, abychom měli jistotu, že už tu nebudeš opruzovat.
VLK | 2010-08-20 14:15:37 | Reagovat
pro jj
Herr Furbacherovi to nadiktoval sám Posselt (Hitler po výkrmu, jak to kdysi trefně glosoval Miloš Zeman).
VLK | 2010-08-20 14:18:09 | Reagovat
pozor Posselt je borec.Na to že se narodil nejpozději v roce 1945 vypadá báječně.No jinak by to přece nebyl Sudeťák a nemohl by dělat fuhrera tý Sudetensrandebande ne ?
jj | 2010-08-20 14:36:59 | Reagovat
pro jj
Malé děti chodí v noci strašit strašidlo Barbucha, Herr Furbachera chodí strašit Beneš. Vždy ráno se probouzí zbrocený potem a mumlá si: Ty dekrety, ty dekrety, jak je prolomit? Já chci ty baráky, ty baráky. Jawohl, Herr Furbacher?
VLK | 2010-08-20 15:06:04 | Reagovat
Farizejská morálka pana Furbachera
Jsem přesvědčen, že pan Furbacher bude stejně usilovně bojovat za odhalení a potrestání každého zavraždění a mučení ze strany občanů Spojených Států v jiných, z imperiálně hospodářských zájmů Spojených Států okupovaných a znásilňovaných zemí. I když možná že taky ne, protože to je přeci v zájmu americké demokracie a v tom případě je vše v pořádku.
Svatopluk Beran | 2010-08-24 11:30:49 | Reagovat
Pro pana Berana o Americanech
Je zajimave ze divoke odsuny nemcu a ta nase revolucni spravedlnost se dely jenom v sovetske zone.Do americke zony to prislo az po stazeni americanu do nemecka .Najdete si o tom clanky.
Libor Furbacher | 2010-09-01 13:23:12 | Reagovat
Teorie Furbacherovy jediné správné demokracie a to posledních 60 let vraždící americké.
Vlku domnívám se, že pan Furbacher se domnívá že to co ty tu předestíráš se neděje v dostatečně demokratické zemi, jelikož podle jeho názoru ze dne 28.10.2009 je jedinou zárukou té pravé demokracie na celém světě je vyrytá stopa amerického vojáka. Libor Furbacher říká - 28. 10. 2009 v 14:26 Z výčtu “společenských” organizací, kterými se organizátoři petice Ne základnám zaštiťují je zřejmé, že i když se navenek tváří jako hlas široké veřejnosti, opak je pravdou. Jde o spolky vesměs vytvořené účelově, podle stejné šablony, stejnými lidmi a zrodily se ve stejné líhni. Demokracii se vždy pokoušely zničit politické strany a skupiny, které se snažily svět svázat rudou nebo hnědou diktaturou. Ve všech státech, kde po druhé světové válce byla dislokovaná americká vojska, zůstala demokracie zachována. Proto se komunisté a jejich spojenci tak obávají možného vzniku americké vojenské základny na území České republiky. Stačí občas pozorně naslouchat výrokům některých “politiků” a soudnému člověku je jasné, že bitva o konečné zakotvení demokracie v ČR není zdaleka vyhrána. Přítomnost americké armády by ale Česko k demokratické definitivě výrazně posunula.
Svatopluk Beran | 2010-08-24 11:13:02 | Reagovat
Pane Berane, vážím si Vás jako čestného člověka, děkuji. Vaše příspěvky rád čtu.
VLK Akéla, dříve VLK | 2010-08-24 11:44:47 | Reagovat
ohavní demokrati, že hlasovali pro amnestační zákon v Národním shromáždění.A nebyla mezi národníma socialistama ,který ho tlačili nejvíc, nějaká doktor Horáková ? Pročpak to asi tenkrát dělali ?
jj | 2010-08-20 08:56:26 | Reagovat
Nevím,
co je na tom špatně, když potomci zavražděných chtějí důstojně na hřbitově a ne na nějakém poli pohřbít své předky. Stejně se nic nevyšetří, protože každý případný svědek si svoje tajemství vezme raději do hrobu.
Standa | 2010-08-20 13:21:55 | Reagovat
Tak s tímto plně souhlasím. Na tom skutečně není nic špatného. Špatný je 1) ten mediální humbuk a 2) zatěžování naší policie, která má důležitějších věcí k vyřizování až dost, nevyšetřitelnými záležitostmi událostí před 65 lety.
VLK | 2010-08-20 13:49:34 | Reagovat
Na tom...
...mediálním humbuku máte VLKu nemalý podíl. Díky mj.takovým, jako jste vy (plus třeba vám dosti podobný a na ruku jdoucí „jj“ ) je ten humbuk živen. Díky lidem, kteří zpochybňují nutnost takové zvěrstvo vyšetřit pod záminkou promlčenosti, nevůle, zaneprázdněnosti policie (mimochodem, jaký máte mandát říkat,co má nebo nemá mít PčR na práci...?), pod záminkou toho, že si to ti Němci zasloužili a že to byli Němci, kdo byl vlastně agresor, a že to byla možná vlastně NSDAP, co ten masakr provedla, a že přeci byly Lidice… atd.atp. Jo, a není to v tomto případě od vás také to vaše oblíbené "svědectví z druhé ruky" (např. váš porod - nebylo to také svědectví z druhé ruky)? To jsou vzpomínané Lidice taky, ne? Jak můžete srovnávat „věnování se milionům zavražděných obětí z koncentračních táborů vs rovněž zřejmě 15 zavražděných Němců“? Miliony obětí všech válek jsou nám vzpomínány snad již od MŠ, nikdy nezapomeneme. Ale to jako teď podle vás má stát nechat plavat nevyřešený masakr 15 civilistů (ať to byli Němci nebo Eskymáci), ergo v našem regionu? Dokazujete leda jedno, a to, že s vámi opravdu není možné diskutovat. Ne snad pro vaši výřečnost a erudici, ale naopak: pro demagogii a negativismus, které nejen v tomto případě šíříte. Tím, že si berete do úst neněmecké oběti válek, se snažíte ospravedlnit vraždu 15 lidí? A dále: jak se třeba můžete srovnávat s některými diskutéry (Kubrt) stylem "bude mi ctí, zkřížit s vámi opět své zbraně" apod?, když o pár sloupků jinde napíšete takovou stupiditu, cituji: „A podívejme! Copak na to ta teta na fotce? Nezačíná jí už rašit pod nosem Ádův knír? Nějaká rodinná podoba by tu byla,…“. Snad jen „jj - Tu bych klidně umlátil sám“ se vám vyrovná. Ano, takoví jako vy by tento případ nejraději smetli se stolu tvrzením, že je to samoúčelné a hodící se do krámu někoho jiného. Naštěstí svou rádobypolemikou a pseudohypotézami se přičiňujete k vyšetření celého případu a jeho zmedializování, ač byste asi rádi pravý opak. Jste jenom malí zakomplexovaní pisálci vybíjející si své mindráky. Smutné na tom všem je to, že takových názorů jako vy má stále dost lidí a také stále dost lidí si myslí, že jednoduchý názor většiny je pravda. Jenže ta je / byla zakopaná pár centimetrů pod zemí.
Kajazz | 2010-08-20 23:14:15 | Reagovat
pro Kajazz
Vážený Kajazzi, děkuji za zajímavý příspěvek do diskuze. Zvláštní, příspěvky pana jj (o mých raději cudně pomlčím) Vás bezmezně iritují, zatímco výplody Herr Furbachera, který blouzní o prolomení Benešových dekretů v každé diskuzi, Vás evidentně nechávají zcela chladným. Jestliže mne chcete obviňovat z grafománie, Váš příspěvek není zrovna krátký, a je vidět, že rád píšete. Dám Vám proto tip: Dokud tady máme tu tetu z Ostmarku, mohl byste ji vzít na židovský hřbitov do Polné k hrobu babičky Adolfa Hitlera. Že to není pravda a nebyla to jeho babička? Nevadí, co na tom? Teta o tom napíše nejméně 600 stránkový román a Vy byste ho mohl přeložit do češtiny. Slušný džob, ne? Na závěr si neodpustím cynickou poznámku. V naší rodinné hrobce je pohřbeno nejméně 10 lidí. Ode dneška tomu říkám masový hrob. Zdraví Vás Zlý VLK.
VLK | 2010-08-21 11:19:22 | Reagovat
Jde o to ktery vlk to pise, je jich tady nejak moc - nebo zeby schizofrenie ? Jednomu vadi voda v kosove, druhemu zas jipocar, tretimu nemci...
Karkulka | 2010-08-21 11:56:44 | Reagovat
pro Karkulku
Milá Karkulko, nejste sama, kdo si toho všiml. Vyrojilo se tu více kojotů a šakalů, kteří si hrají na vlky, ale věřte mi, pravý VLK je tu jen jeden a je mi úplně jedno, jestli mají v Kosově vodu, nebo co se děje v Jipocaru. To nejsou moje příspěvky. A nebojte se mne. Kajazzovi sice píšu, že jsem vlk zlý, ale vás nesežeru. To spíše jsou nebezpeční ti kojoti a šakalové, to je cháska zlá. Zdraví Vás pravý VLK.
VLK | 2010-08-21 12:52:59 | Reagovat
Rovněž...
...vážený VLKu,teta z Ostmarku mě je osobně putna.Stejně jako to,jestli ví o Hitlerově babičce apod.Jinak předpokládám při vší úctě k vašim předkům v hrobě,že nebyli umláceni lopatami.A o to tady jde-přiznat si zde,že i Kleine Böhmen Mensch byl schopen něčeho takového.V ponurém světle dobových okolností se snad dají tyto pohnutky "pomsty" pochopit nebo vysvětlit.K pochopení toho všeho by mělo vésti právě vyšetření celého případu.
Kajazz | 2010-08-21 12:03:57 | Reagovat
pro Kajazz
Vážený Kajazzi, já také doufám, že moji předkové nebyli umláceni lopatami, ale co můžeme nakonec vědět, že? Podívejte, takový Kajínek. Nakonec se díky bystrozraku pana Johna ukáže, že ani nikoho nezavraždil. A to se jedná o události podstatně mladšího data. Jak říká klasik: Vím, že nic nevím. A jak to ve skutečnosti bylo, to ví jen Bůh a svatý Václav, jak říkal můj oblíbený kapitán Exner, kterého tak skvěle zahrál Jiří Kodet. Zdravím.
VLK | 2010-08-21 12:57:58 | Reagovat
Pane Kajazz
Nebylo by vhodnější nejdříve řádně vyšetřit a potrestat viníky, kteří povraždili tisíce a miliony lidí ve stejné době?
Kozel | 2010-08-21 21:12:42 | Reagovat
Myslíte...
...třeba Norimberský proces?
Kajazz | 2010-08-22 19:40:09 | Reagovat
Tam skončila možná tisícina viníků
Většina utekla do jižní ameriky a žili (žijí) si spokojeně až do smrti :-(
Kozel | 2010-08-23 15:06:51 | Reagovat
tuším,že i někteří nevinní
Venca | 2010-08-24 17:33:15 | Reagovat
Dík
To Kajaz: Velice trefně popsané...díky..
Petr | 2010-08-23 15:30:26 | Reagovat
Že jo? Chacha, ale sežral jste to i s navijákem.
Kajazz | 2010-08-23 15:52:10 | Reagovat
Pro ADMINA:
NEŠLO BY UDĚLAT NĚCO S AUTENTIFIKACÍ?TO PŘEDTÍM NEJSEM OPRAVDU JÁ:-)A NEJSEM V TOM SÁM.NĚKDO SE TÍM TADY ASI BAVÍ...DÍKY.
Kajazz | 2010-08-27 14:23:58 | Reagovat
No vidíte a on ten Furbacher měl nakonec pravdu.I když trochu jinak než zamýšlel.Opravdu jde o dekrety prezidenta Beneše.Ovšem ne nám malým ubohým čecháčkům,třesoucím se o boudy po übermenschen,ale ministerpräsidentovi freiestaat Bayern tomu Stupidnaglovi nebo jak se jmenuje. Prý přijede do Prahy jenom když budou na stole i dekrety k jednání. No není to taky ubožák ? Schválně jestli z huby vypustí Bergersdorf.
jj | 2010-08-21 15:56:53 | Reagovat
No jasně a ještě budou chtít, aby se naše vláda za Dobronín oficiálně omluvila, ne ? Ještě že už není prezidentem Havel, ten by to určitě udělal i bez přemlouvání.
VLK | 2010-08-21 17:35:23 | Reagovat
To jsem nepsal já, to byl kolega ze smečky. Ale s tím Havlem, to má pravdu.
VLK pravý | 2010-08-21 20:27:56 | Reagovat
Psal jsem to já.
VLK | 2010-08-22 13:10:09 | Reagovat
A napsal jsi to dobře, kolego.
VLK pravý | 2010-08-22 16:47:16 | Reagovat
Si dej za VLKa Akélu a je to.
jj | 2010-08-22 19:24:56 | Reagovat
pro jj
Dobrý nápad, díky. To byl nějaký starý vlk z Knihy džunglí. Tak jo a běda tomu kdo mi to bude krást.
Akéla | 2010-08-22 20:01:43 | Reagovat
Je třeba nastavit zrcadlo
on totiž ten český národ za války jako celek byl docela slušný ksindl.1.skupina-občané loajální k říši,kteří ale dělali jen nutně to co potřebovali k přežití ale neangažovali se nějak ani ke kolaboraci ani k odboji,těch byla procentuelně drtivá většina.Potom zde máme dvě mení skupiny-2.skupina-kolaboranti,buď z donucení,nebo z přesvědčení,či z vlastního prospěchu,a nakonec nejmenší3.skupina-protinacistický odboj,do této skupiny nepočítám tzv. odbojáře z cca posledního měsíce války,kteří se vyrojili jako houby po dešti ale byli to osoby z drtivé většiny patřící do prvních dvou skupin.Tohoto nepříliš lichotivého hodnocení českého národa si byla už během války dobře vědoma čs.exilová vláda v Londýně,tak potřebovala něco vyvolat,aby nás okolní svět začal brát vážně,jinak bychom po válce taky nemuseli být samostatný stát.To něco byla taková maličkost-atentát na Heydricha.
cep | 2010-08-22 00:43:50 | Reagovat
Milý cepe, a co byste dělal v takových dobách Vy? Postavil byste se ke kašně a křičel Hitler je vrah? A nebo v době poměrně nedávné byste křičel u téže kašny, že Husák je vůl? Po bitvě je každý generálem.
VLK pravý | 2010-08-22 07:56:50 | Reagovat
A taky na ten stupidní nápad někdo pěkně doplatil a běh války to vůbec neovlivnilo
Venca | 2010-08-22 12:05:09 | Reagovat
To možná neovlivnilo. Běh války. Ale díky této věci (a dalším - třeba naši letci v anglii a v rusku) bylo po válce obnoveno samostatné československo a nebylo na ně pohlíženo jako na součást třetí říše.
VLK pravý | 2010-08-22 14:30:04 | Reagovat
Máš pravdu, kolego. Naši letci v zahraničí udělali pro naši vlast opravdu moc. Ale izolovaný čin, např. křičet u kašny by nedokázal nic. \nodívej se na zoufalý čin Jana Palacha? Na našem osudu nic neulehčil, spíše naopak. Že se celý systém nakonec zhroutil, to už nemělo s palacgem vůbec nic společného.
VLK pravý pravý | 2010-08-22 15:59:52 | Reagovat
pardon s Palachem
VLK pravý pravý | 2010-08-22 16:45:15 | Reagovat
No já bejt cepem , okamžitě se tady odhlásím a přihlásím se jinde.třeba u gentlemanů v Británii.No jo ,ale jak se vyrovnat s Amritsarem 1931,kde tihle gentlemani rozstříleli kulometama pár set ženskejch a dětí ? A že Stalin byl proti tomuhle výkvětu vlastně břídil.Nebo se stát Francouzem ? No ale ti zas pobíjeli svý občany po tisících ještě v 50.letech.Tak teda nevím ,kam by ten cep mohl pojít.Nebo k Polákům ? Ale to byly na Němce svině větší než my a ještě navíc na židy.Tak kudy tudy do Bavorova....babo raď.
jj | 2010-08-22 19:37:54 | Reagovat
K eskymákům ?
VLK | 2010-08-23 09:59:51 | Reagovat
pro VLKa pravého pravého
K eskymákům ne, ti žerou hnusný lůj. K vlkům - těch je tady celá smečka a navíc jsou chráněný druh.
VLK Akéla | 2010-08-23 12:02:29 | Reagovat
V Norimberku byla zároveň s organizací SS uznána jako zločinecká i strana NSDAP.Bylo psáno,že zabití v Dobroníně byli všichni členy této strany.Takže shrnuto,nebyli to žádní andílci.Konečně vždyť velká věršina němců vykřikovala :jedn vůdce,jeden národ,jedna říše.Cynicky řečeno,tito následovali svého Vůdce.Pravda,trochu nestandartně a nedobrovolně.
Jirka | 2010-08-24 08:38:50 | Reagovat
Takže když vy jste v průvodu vykřikoval "Ať žije první máj" a tleskal projevu starýho Fruhaufa, tak taky nejste žádný andílek a zasloužíte umlátit ? V každé diktatuře kolaboruje celý národ.
VLK | 2010-08-24 15:24:09 | Reagovat
pro kolegu VLKa
Tak třeba já jsem vykřikoval: "Vy blbci pitomí", jenže protože to nikdo neposlouchal, tak mi to prošlo. Měl jsem kliku, že jste tenkrát nestál poblíž.
VLK Akéla | 2010-08-24 17:34:55 | Reagovat
Mě nutili do pionýra
Ale nemohl jsem, nechtěl jsem.
Leon-pard | 2010-08-24 19:29:47 | Reagovat
Podlej skaute!!!! :o)))
Venca | 2010-08-24 19:39:38 | Reagovat
Poslední skaut...
...až navěky.
Leon-pard | 2010-08-24 19:50:13 | Reagovat
Jako Bruce Willis nevypadám
Jsem hezčí :-D
 | 2010-08-24 19:53:00 | Reagovat
budínka
Teda maru, máte to v tý hlavě pěkně zamotaný.Kautzinger byl komunista už od mládí a jeho dva synové a vnuk byli po válce u stb. Když Hitler obsadil Čechy a Moravu bylo logické,že se Němci radovali,byli to přece Němci.Kdyby to bylo naopak, radoval by se někdo jiný. A už jste zapomněli na 1948 ,kdy davy lidí stáli pod Gottwaldem,který přišel z Hradu a freneticky mávali a křičeli??? A pionýři chodili s rudými šátky a vítali hlavní představitele vlády a strany????s kyticemi a chlebem a solí???? Vstupovalo se do KSČ ,tak jako vstupovali Němci do NSDAP a do wehrmachtu / nakonec byla válka a byla to povinnost,tak jako v každém jiném státě – jinak se to bralo za zběhnutí a trestalo se smrtí/ . Válka byla hrozná,to je bez diskuse,ale k těmto akcím Rudých gard,které se staly v Budínce a i jinde po republice ,dal svými zákony podnět Beneš ,který prohlásil,že Němec je mín,než pes a už od roku 1938 ,pěkně v teple v Londýně ,plánoval odsuny Němců a Madarů za účelem „čisté rasy“. Docela mi to něco připomíná…. Lidice – strašná věc – když nevinní lidé přijdou o život,kvůli politice a zviditelnění určitých lidí – opět Beneš a jiní.Schovaná vláda musela vědět,že se Němci hrozně pomstí…. A když se teda vrátím k Budínce,vyšetřit by se to mělo,aby se to už uzavřelo
pipi | 2010-08-24 10:34:05 | Reagovat
pro pipi
Teda milá pipi, ten Váš nick -no comment.
VLK Akéla | 2010-08-24 11:37:16 | Reagovat
Pipi
Jestli jsem to dobře pochopil, tak válku vlastně nezačali němci svojí rozpínavostí a agresivitou, ale češi...?
Kozel | 2010-08-24 12:29:05 | Reagovat
kozel
ale kozlíku,tam přece není nic takovýho psáno.....:-)
pipi | 2010-08-24 13:05:23 | Reagovat
Pipi máš to zmotaný totálně jak se nás snažíš ufňukat že to udělali komunisti.RG nebyly Rudý gardy ,ale Revoluční a největší zastánce měli u národních socialistů a ne komunistů.Drtina Horáková atd.
jj | 2010-08-24 13:38:54 | Reagovat
Jo a na odsun si stěžuj u Spojenecké komise pro Německo a ne na Beneše.Největší sviňárny vůči Germánům plánovali Churchill a Morgenthau a odsun projednal s Benešem Churchill jako první(1942).A byl zakotven v mírové smlouvě s Německem.A majetek Sudetenschwanzen nám připadl na konto reparací.
jj | 2010-08-24 13:42:24 | Reagovat
jj
a majetek českých sedláků - nebo jak byste je pojmenoval Vy - po roce 1948 se taky ukradl...je vidět že češi v tom umí chodit.
pipi | 2010-08-24 15:09:02 | Reagovat
jj o voze, pipi o koze. Inu pipi.
VLK Akéla | 2010-08-24 15:21:51 | Reagovat
Umíte něco jiného, než urážet ostatní ?
Milan | 2010-08-24 15:26:26 | Reagovat
Zajisté, kousat po míst, kde záda ztrácejí svou dobrou pověst milý milánku Milánku.
VLK Akéla | 2010-08-24 15:42:17 | Reagovat
Jo, mě se to líbí, protože trochu něco i víš!
Ale běda, jak se pokusíš kousnout mě. Já si brousím růžky...
Kozel | 2010-08-24 19:47:40 | Reagovat
pro Kozla
Ba ne Kozle, růžky si na mne brousit nemusíš. Čítám Tvoje příspěvky a ještě se nestalo, že bych s tebou nesouhlasil. Nikdy nevíme, co se může stát, ale myslím, že jsme na jedné lodi. Buď zdráv!
VLK Akéla | 2010-08-24 20:50:19 | Reagovat
Majetek českých sedláků,vznikl po r. 1918 z "okradení" šlechty a církve.Taky se to bude vracet? A o restitucích v tomhle demokratickým bordelu ,mě nic neříkejte,já restituuju pozemky dodnes a to,že mi to demokradi neukradli znova je jenom díky Unii ,která šlape tomuhle státu na krk.A jak to bylo s pozemkovou reformou po roce 1945 si zjistěte sama,dost vás to pobaví.
jj | 2010-08-24 17:06:45 | Reagovat
pro pipi
Milá Pipi, když jsem se podivoval nad vaším nickem, myslel jsem samozřejmě roztomilou Pipi punčochatou - znáte to, že? - a Váš nick se mi moc líbil. Jak tak ale koukám, diskutující Milan měl na mysli něco jiného, dosti dehonestujícího, takže podle mého mínění by se Vám měl omluvit.
VLK Akéla | 2010-08-24 17:30:52 | Reagovat
Jestlipak pánové víte,jaký je rozdíl mezi osobou rodu ženského a slépkou,čili pipinou?Takřka žádný,akorát baba má v hlavě o kolečko navíc,aby nekálela na zápraží.
cep | 2010-08-25 23:07:30 | Reagovat
Bergersdorf
Takže Frau Kanaal und der Sprung Herr Maresch nám jaksi opoměli sděliti , co vlastně bylo za obec tenhleten Bergersdor.Že to byla jediná ve Velkoněmecké říši obec s čestným titulem "vzorná obec SS",který ji na Hitlerovi vymohl jeho dlouholetý "kampfgenosse" Gottlieb Berger,takto obergruppenführer SS,že všichni obyvatelé byli členy NSDAP a 20 % obyvatel bylo příslušníky SS.Ale proč o tom psát,když SS byl vlastně jenom takový okrašlovací spolek že ? Proč psát o tom kolik lidí nechali poslat do koncentráků a o jejich nájezdech do okolních českých vesnic hned po 15.3.1939? A blábolit něco o vyrovnání s minulostí by chtěli "přátelé" z Ostmark a jejich sprungen ? Jakpak dopadl ten příznivec místních Němců pan Berger ,generál SS ? Odseděl si za prokázané masové vraždy a zločiny 6!let a DOSTAL GENERÁLSKOU PENZI. Tak si milí čeští spoluobčané nezapomeňte zase pokálet hlavy.Frau und Der Sprung si z Vás stejně jenom utahujou.Už to že ta teta napíše ,že 19.5.1945 někdo pokojně čekal na odsun.Ha ha ha .....
jj | 2010-08-26 14:01:39 | Reagovat
A jestlipak teta z Ostmarku kromě Bergsdorfu vzpomněla též na Stonařov a jeho proslulého rodáka Arthura Seyss-Inquarta, velkého organizátora anšlusu, válečného zločince, odsouzeného Norimberským procesem k trestu smrti. Také o to vydá knihu?
Vlk Akéla | 2010-08-26 16:33:45 | Reagovat
ReklamaReklama
Reklama
18.11.2024 AktualityNa Vysočině mohou lidé bez domova v mrazu na židli do tepla, noclehárny jsou dvě

Na Vysočině jsou noclehárny pro lidi bez domova v krajské Jihlavě a ve Žďáru nad Sázavou. V Třebíči a v Havlíčkově Brodě mohou zájemci přečkat noc v teple na židli, pokud je venku hodně ...

Komentáře (2)
18.11.2024 AktualityMinistr dostal kvůli jadernému úložišti otevřený dopis

Časová linka pro určení finální a záložní lokality pro vybudování úložiště vyhořelého jaderného paliva nabírá čím dál většího zpoždění. Ministerstvo životního prostředí ...

Komentáře (0)
18.11.2024 AktualitySbírka diakonie

V sobotu 23. listopadu se uskuteční v Jihlavě sběr nepotřebných věcí, který zajišťuje Diakonie Broumov. Oznámilo to město v tiskové zprávě. Nákladní vůz má stát od 9 do 17 hodin ...

Komentáře (0)
17.11.2024 AktualityParking pacientům od pondělí zdraží

Vedení jihlavské nemocnice chce ze svých parkovišť označených jako P1 (vjezdy z ulic Rantířovská a U Cvičiště) vyhnat motoristy, kteří si tam auto odstaví klidně na celý den, ale zdravotnickému ...

Komentáře (0)
17.11.2024 Aktuality17. listopad očima mladých: symbolická událost, nebo jen den volna?

Každá generace může 17. listopad vnímat trochu jinak, ale jaký mají pohled dnešní vysokoškoláci, kteří ani jednu z událostí neprožili? Jihlavské listy se proto zeptaly některých studentů, ...

Komentáře (0)
16.11.2024 AktualityPlameny v Telči pohltily přístavek, město rodinám nabídlo ubytování

Plameny v pondělí odpoledne zasáhly přístavek u rodinného domu v Beringerově ulici v Telči. Mluvčí krajských hasičů Petra Musilová sdělila, že hlášení o požáru na tísňové lince ...

Komentáře (0)
16.11.2024 AktualityViróz a nachlazení přibylo

Nemocnost akutními respiračními onemocněními (ARI) na Vysočině roste. Vyplývá to z tiskové zprávy Krajské hygienické stanice v Jihlavě (KHSV). Z dat KHSV vyplývá, že za minulý týden ...

Komentáře (0)
16.11.2024 AktualityHubertská mše zazněla také ve Vyskytné nad Jihlavou

Neděle 10. listopadu patřila v Jihlavě Hubertské mši. Nejdříve v krajském městě v chrámu sv. Ignáce a poté ve Vyskytné nad Jihlavou v kostele sv. Vavřince. Jak ve Vyskytné poznamenal kaplan ...

Komentáře (0)
15.11.2024 AktualityStarosta Telče o tragické nehodě zubařky: Těžko hledám slova. Je to strašné neštěstí

Tragická dopravní nehoda se stala ve středu po půl šesté ráno na silnici II/602 u Henčova na Jihlavsku. Na frekventované komunikaci spojující Jihlavu s Velkým Beranovem se podle mluvčí policistů ...

Komentáře (0)
15.11.2024 AktualityNěkdo poškodil Šmudlu a Stydlína. Slamáky nadšenci opravili

Slamáci na okraji Jakubova u Moravských Budějovic u silnice mezi Jihlavou a Znojmem se stali každoroční atrakcí. Letos se u nich fotily desítky lidí, kteří neváhali a u výtvoru tamních nadšenců ...

Komentáře (0)
15.11.2024 AktualityStolní tenis se musí stěhovat, město čeká na dotaci na halu

Vedení radnice v Třešti finalizuje jízdní řád hospodaření na příští rok. Rozpočet by zastupitelé měli schvalovat jako loni na prosincovém jednání. Jednou z nejvýznamnějších investičních ...

Komentáře (0)
15.11.2024 AktualityListopadové výročí: před 35 lety byla sametová revoluce

Nedělní státní svátek 17. listopadu s sebou přinese hned dvě půlkulatá výročí. Uplyne 35 let od Listopadu 1989 a 85. výročí studentských protestů, při nichž němečtí nacisti zavraždili ...

Komentáře (11)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net