Reklama
Dnes je čtvrtek 26.12.2024     svátek má Štěpán / 2.svátek vánoční

Automaty MHD v Jihlavě už mají fungovat


12.5.2010 Aktuality/Komentáře (186), autor:
admin

JIHLAVA (hm) - Dosud nefunkční dobíjecí automaty na elektronické Jihlavské karty mají být už spraveny. Potvrdil to ředitel Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ) Josef Vilím.

 „Nechtěli jsme systém spustit dříve než v úterý, kdy je předávací den, abychom opravdu vyladili všechny funkce," uvedl Vilím. V těchto automatech si držitelé Jihlavské karty budou moci hotovostí či platební kartou dobít jak časový kupón, tak peníze na jednotlivé jízdné. 

 Dopravní podnik tyto tzv. samoobslužné zóny přebíral od dodavatele už několikrát, ale pokaždé s takovými chybami, že nešlo spustit ostrý provoz. Kvůli tomu musí lidé s kartou na jednotlivé jízdy kupovat nové 16korunové lístky. Ty vydávají žluté automaty, z nichž některé ale před týdnem také více než den nefungovaly - teď už jsou funkční.

 Nové „široké" lístky za staré 12korunové si zájemci mohou měnit až do konce srpna, a to v předprodeji na Masarykově náměstí (7.15 až 17.00 hodin) a v sídle Dopravního podniku (6 až 14 hodin). Za staré dostanou stejný počet nových a rozdíl doplatí.

Diskuze k článku

Nový komentář

Tak jaký budou odměny Vovsíku co ? Za zavedení nesmyslu nad nějž v republice není.Zas přijedu do Prahy a pražáčci budou mít radost ,že nejblbější je zase Jihlava.
Pěšák | 2010-05-12 16:24:00 | Reagovat
Pešáku, jak víš, že to nikde v ČR není? Taky někdy vylez z tý Tvý chalupy.
sisdpmj | 2010-05-13 11:19:06 | Reagovat
Pro sisdpmj
Ale to víš, že oslové se najdou všude.
Občan Jihlavy | 2010-05-13 12:14:07 | Reagovat
Tahle zastávková blbost ? Prosim tě kde chytrolíne-jmenuj.
Pěšák | 2010-05-13 13:41:55 | Reagovat
Pro Pěšáka
Příkladně v Praze pan primátor Opencard. Ale v Jihlavě - máš stoprocentní pravdu, jenže ty jihlavské jmenovat nemůžu, admin by mne zablokoval za urážlivé výroky vůči nabobům na radnici.
Občan Jihlavy | 2010-05-13 14:21:42 | Reagovat
Ještě pro Pěšáka
Jen pro upřesnění, svým příspěvkem jsem chtěl jen utěšit pana sisdpmj, že není jediný osel na světě. Jen v parlamentu a senátu se to jimi přímo hemží.
Občan Jihlavy | 2010-05-13 14:33:17 | Reagovat
Aha,ale on za to třeba nemůže,třeba to dostal jako pracovní úkol.
Pěšák | 2010-05-14 09:17:06 | Reagovat
Názor
Ale může. Je to prostě k.... . (Nechci být zablokován).
Občan Jihlavy | 2010-05-14 11:51:46 | Reagovat
A teď se z něho stal Pavel z Brna. Prostě chudák.
. | 2010-05-16 13:59:14 | Reagovat
Aleďytybrepto.
Pěšák | 2010-05-13 13:42:38 | Reagovat
No, ale zastávkovej tarif byl zatím jen ve dvou městech, dalece větší část jede na časovej systém a to i v zahraničí směrem na západ...
Petr | 2010-05-13 16:01:31 | Reagovat
Aby mi tahle vovsíkovina nevadila, musely by být zastávky od sebe stejně daleko.Zřejmě se chystá generální plán v němž budou zastávky od sebe 20 metrů a basta.
Pěšák | 2010-05-14 09:18:38 | Reagovat
20 metrů?
Chtěl bych vidět bafuňáře z radnice, který by ušel 20 metrů pěšky. Jich se to samozřejmě netýká, limuzína je odveze i na záchod.
VLK | 2010-05-14 11:56:30 | Reagovat
Jihlava - tunelářů ráj!
A pan SISDPMJ by o tom jistě mohl hodně co vyprávět! Kdyby tamnímu vedení někdo nabídl adekvátní úplatek, tak se rozhodnou posílat lidi balónem. Jakákoliv pitomost je schůdná, když za důsledky nikdo nenese zodpovědnost. Lidi z dopravního podniku, už se s tím Kráťou dejte dohromady, protože zatím jedete v malým!
Kozel | 2010-05-13 21:20:41 | Reagovat
Nechci vás pane sisdpmj nějak napadat, ale já už teď radši na té chalupě zůstanu. U Vás v DPMJ bych totiž nevydržel. Já jsem ještě ze staré školy a vy jste moc drsní hoši. Já si vždy vážil zákazníka a byl vždycky pro mě to první. Když se někomu něco nelíbilo, tak jsem se to snažil co nejvíc přispůsobit jeho představám. Nikdy bych zákazníka neprodal za úplatek někoho jiného, kdo by se chtěl obohatit. Zkrátka vy jste dnes jiní a já raději budu sedět na té své chalupě.
Koumák | 2010-05-13 22:21:22 | Reagovat
Zlatá slova pane. Dnes už je málo podnikatelů, kterým jde o zákazníka. Škoda, že se toto obchodní kouzlo první republiky někam vypařilo..
Petr | 2010-05-13 22:30:44 | Reagovat
ČIPOVÝ JÍZDENKY
JSOU V PARDUBICÍCH, Plzni, u některých autobusových dopravcu ( ZDAR, BDS...) ,u ČD ( tady to mají nedotažené, k jízdence na inkartě pořád potřebujete na pokladně vytištěnou papírovou jízdenku) zatím v omezeném provozu v Praze(zatím pouze jako šalinkarta, jednotlivé jízdenky se připravují. Elektronické odbavování se připravuje v Brně, Budějovicích,Olomouci ,Ostravě... Na západ od našich hranic již celkem běžná věc. V Londýně si Oyster Cart koupíte i jako turista, protože papírové jízdenky jsou více než dvakrát dražší. Čip je na odbavení rychlejší, nic nikam nestrkáte, jenom tapnete kartou přes snímač, funguje to i s kartou v peněžence.Pokud pracujete tak jako já v v jiném městě a do Jihlavy přijedete jen každý druhý víkend,nemusíte shánět jízdenky,nosit je v peněžence s těma brněnskýma.. jenom si čas od času na nádraží nabijete kreditkou kartu. Akorát by karta mohla jít nabíjet online přes internet a bylo by to dokonalé. Do budoucna by bylo fajn mít jen jednu universální čipovou kartu, na níž by se dali nahrát aplikace, které potřebujete ( Inkarta, Jihlavská karta, kreditka SA, průkaz do knihovny v Brně, brněnská šalinkarta, parkovací karta, etc....)Jeden nosič informací na všechno ( ke každé vrstvě by potom měl přístup, jen ten, kdo ji nahrál, tedy DPMB by na kartě neviděl Jihlavskou kartu a naopak
Pavel | 2010-05-15 11:16:14 | Reagovat
Čip
Čip možná nikam nestrkáš, ale čípek si někam strč.
Jihlavák | 2010-05-15 12:44:31 | Reagovat
Všechno se dá zneužít
Kdyby opravdu takový karty "na všechno" existovaly, tak se do toho stačí nabourat a máte obrovskou moc a spoustu informací o každém kroku.
Maniaccomp | 2010-05-15 12:45:35 | Reagovat
Oni budou existovat :o). Dávám tomu 10 let.Pokud by informace z nich měl někdo zpracovávat online (jako že nevím proč) musí to dělat počítač, nikoli člověk. A počítač po vyhodnocení informací prostě zapomene.Narozdíl od člověka. Konkrétně u Jihlavské karty si dojedu představil shromaždování dat o pohybu cestujících, tedy odkud, kam a kdy jezdí kolik lidí. Což je dobré pro zjištění nejvytíženějších přepravních směrů, vytíženosti vozů, vhodnosti intervalů atd..To nejsou data, jenž je třeba spojovat s konkrétní osobou, ale čistě statistika. Mám dojem, že čtečky v trolejbusech ani neumí kartu personifikovat, protože to pro danou aplikaci není potřeba. Fotka je spíš pro revizora a jméno pro případné další aplikace do budoucna. podobných karet každým rokem přibývá, spojit je do jednoho nosiče dat je logický krok.někde vám stačí jen plast a čárový kód ( knihovna, bazén), jinde RDIF čip. Že mám na kartě 150kč, průkazku do knihovny a měsíční kupón na MHD fakt není informace kvůli které se někdo nabourá do systému.Abych věděl, kudy chodíte,nato mi stačí sledovat pohyb vašeho mobilu, k tomu nepotřebuju JK.Ve městě si vás můžou předávat desítky kamer,na to hackovat JK také netřeba. Důležitější informace na kartě ( pokud by se snad někdy integrovala do OP) je možno chránit potřebou aktivity ze strany majitele- zadáním hesla na čtečce a šifrovanou komunikací.128 bitové šifrování jen tak v reálném čase nepromomíte...
Pavel | 2010-05-15 22:01:56 | Reagovat
No tedy...
Pavle, ty jsi zakopaná hřivna. Takový "odborný" výklad. Ty by ses uplatnil jako redaktor Krkavčích šlehů. Co marníš svůj drahocenný čas na této diskusi? Podívej, pánové Klukan a Mazanec se po přečtení tvých moudrostí tetelí hrůzou, že přijdou o místo. Utěšit je může snad jen naděje, že počet čtenářů JL by klesl tak, jako počet cestujících v socce.
Pro Pavla | 2010-05-16 09:05:15 | Reagovat
Nabíjení přes internet
už jde v Pardubicích.
Standa | 2010-05-18 17:53:02 | Reagovat
úprava komentáře
příspěvek byl pro urážlivé výroky SMAZÁN!!! admin
VLK | 2010-05-13 09:48:15 | Reagovat
Smazán
Přesto ale do toho Pelhřimova pospíchejte. Guiness čeká.
VLK | 2010-05-13 12:09:51 | Reagovat
Tak dneska u nádraží třeba opět nešel. Ale předčili mé očekávání, tipoval jsem spuštění až za měsíc.
Petr | 2010-05-12 21:32:36 | Reagovat
Kdyby blbost nadnášela, obstarávala by městskou dopravu v Jihlavě vznášedla.
primář Sova | 2010-05-13 08:06:29 | Reagovat
A víte že to není špatný nápad. To jsem se dočetl na jednom odborném serveru.. http://www.novinky.cz/veda-skoly/199938-obri-vzducholod-by-se-na-obloze-mohla-objevit-v-roce-2030.html
Dr. Cvach | 2010-05-14 12:58:09 | Reagovat
dr. Cvachovi
Milý kolego, v takové obří vzducholodi byste musel platit dvojnásobné vovsíkovné, protože délka té vzducholodi by byla od vstupu k východu určitě delší než vzdálenost tří zastávek od sebe v Jihlavě.
primář Sova | 2010-05-14 14:39:22 | Reagovat
S tím pane primáři počítám, osobně se domnívám, že bych zrušil dosvadní nastavení do tří zastávek a také do osmi. Ponechal bych jenom nad devět zastávek - ovšem nepřestupní. Kdo by chtěl přestoupit, musel by si aktivovat službu padák, což by bylo se značnou přírážkou.
Dr. Cvach | 2010-05-14 14:47:26 | Reagovat
Pane kolego, to nebude zase takový problém. O padáky se postará Kalousek, připočítá vám to k těm na složence účtovaným 121 tisícům - no a když náhodou padák nebude fungovat, ušetří za Váš důchod. Inu, je to koumák.
primář Sova | 2010-05-14 14:56:32 | Reagovat
Ano to je vkutku zajimavé řešení. Teď mě prosím omluvte, jdu dělat jednu totální endoprotézu.
Dr. Cvach | 2010-05-14 15:32:23 | Reagovat
pro dr. Cvacha
Také přeji hezký den, pane kolego. U nás máme taky fofr, nestačí nám sem vozit důchodce s infarkty z Kalouskových složenek, které vzali vážně. Někdy na shledanou.
primář Sova | 2010-05-14 16:06:42 | Reagovat
of topic
Pokud je někdo pane kolego tak blbý, že vezme vážně složenku, z níž je evidentní, že není skutečná - a navíc je u ní půl stranky povídání a logo TOP09 - tak by potom neměl mít volební právo.Ale zase si alespon pár lidí uvědomí, že tyto peníze opravdu dluží - i když je budou splácet spíše jejich děti. nojo voni důchodci čekali složenku se 13. důchodem a přišla jim složenka na statni dluh...
Pavel | 2010-05-15 11:40:57 | Reagovat
Pro Pavla
Když je někdo tak blbý, že uvidí TOP 09 a hned si neodplivne, doporučuji mu pobyt v našem oddělení psychiatrie, pro tebe Pavlíku máme připraveno speciální apartmá na detenčním oddělení.
primář Sova | 2010-05-15 12:54:05 | Reagovat
No já mám poslední tři roky velmi silnou alergii na oranžovou a rudou.Co byste mi předepsal pane primáři? Mimochodem nebavíme se tu o alergiích na barvy, ale o přirozené inteligenci rozeznat reklamní leták od složenky. Tu složenku jsem měl v ruce, pod ní je asi 5cm velké logo TOP09 a důležité údaje na samotné složence (číslo účtu, příjemce) jsou naprosto nesmyslné.Pokud jste někdy v životě nějakou složenku viděl (a že jich dostávám dost,i když je platím převodem) a prolezl jste alespoň základku,splést si ji se skutečnou opravdu nejde (i font písma je jiný). natož, když se o o tom píše všude v novinách (Mimochodem Brně nedávno v rámci reklamní kampaně na kreditní karty jedna menší banka rozeslala lidem fiktivní výpis z kartového účtu - na termín zaplacení se chodili ptát i lidé, jenž v životě jejich kreditku neměli a doted nevěděli, že taková banky existuje. Co na to říct...)
Pavel | 2010-05-15 22:14:00 | Reagovat
re:
milý Pavle já mám alergii na lidi, co kabátí a kabátí za každou cenu, hlavně aby byli u korita a když se začne jejich kocábka potápět, hned se zase překabátí jinam. takový pan kalousek je toho opravdu zdárným příkladem a proto říkám TOP 09 nikdy. A kdo není hloupý, tak ví, že pan kalousek seděl pomalu v každé polistopadové vládě a zapříčinil docela dost průserů ať jsou to nekvalitní padáky a nebo jako ministr financí sám rozhodoval o státních penězích a svým způsobem je i on viníkem našeho dluhu!! bohužel na naši politické scéně nevidím, žádnou stranu, která by mě oslovila na 100 procent, tak abych ji s čistým svědomím mohl volit!!!!
xmolly | 2010-05-16 08:33:37 | Reagovat
Pro Pavla
Pavle, jestli jsi ten dluh nasekal ve dvou s Kalouskem, doufám, že ho zaplatíte rukou společnou a nerozdílnou. A jestli jste to už všechno stačili prochlastat, obraťte se na vašeho knížecího maskota, aby vám půjčil. Jestli v tom nejedeš, vyřiď alespoň svému guru Kalouskovi, aby neotravoval lidi, kteří mu nic neudělali na rozdíl od něj, který coby ministr financí nasekal takový příšerný státní dluh.
VLK | 2010-05-15 13:36:34 | Reagovat
Pavle, ty si necháváš posílat důchod na složenku? Nebylo by jednodušší, kdyby ti ho nosila pošťačka nebo sis ho nechal připisovat na účet? Každému tady radíš, a tak ti zase poradím já: Až ti zase přijde (na složenku) důchod, pošli ho obratem (opět na složenku) Kalouskovi, abys mu poněkud pomohl splatit j e h o dluh, který nadělal jako ministr financí. Ten bude rád. Třeba ti za to pošle obrázek knížete.
Občan Jihlavy | 2010-05-15 17:34:53 | Reagovat
Důchod si složenkou opravdu posílat nenechávám.Na to abych dostával ve 33. invalidní jsem málo opálenej "o).Ovšem s mých a bráchových odvodů, společně s tím co mají našetřeno bychom ty naše dva staříky v pohodě uživili.A upřímně řečeno, NIKDO ostatní mně srdečně nezajímá.
Pavel | 2010-05-15 22:20:57 | Reagovat
Pro Pavla
Pavle, ty ani nikdy důchod brát nebudeš, protože ministři financí typu Kalouska se o to postarají. Padneš do přistavené rakve a tvoje poslední slova budou díkuvzdání za to, že neumíráš jako nezaměstnaný bezdomovec pod mostem. A jestli budeš modrý od přírody nebo jen přebarvený, to už tě skutečně zajímat nebude a jakým písmem a s jakou perforací bude jaká která složenka, to už vůbec ne.
Občan Jihlavy| | 2010-05-16 09:00:11 | Reagovat
Vážený kolego, velkou část toho dluhu má na triku ekonomický guru, nejlepší ekonom planety a přilehlých galaxií soudruh Bohuš "Dluhoslav" Sobotka zvaný Ozubená Pleš s jeho oranžovorudými kumpány. Že máme deficit 160 miliard v době globální hospodářské recese je pochopitlné. Že jsme měli deficit 200 miliard při 6% růstu pochopitelné není
Pavel | 2010-05-15 22:28:46 | Reagovat
A budeme se trumfovat. Ona i vláda slavného ekologa se nechovala hospodárně. Chtěl bych věřit, že se něco změní, ale náš chytrý volební systém bohužel nic nezmění, opět vznikne slabá vláda na reformy.
Petr | 2010-05-15 23:55:27 | Reagovat
Až do "sarajevského atentátu" v ´97 byly rozpočty víceméně vyrovnané. Pominme těch pár miliard, z dnešního pohledu je 30 Mld, sranda... ještě za Tošenovskýho to bylo O.K., i za Zemana to nebylo se zadlužením taková tragédie. potom přišel křištálový Standa, žabák a bradavice...
Pavel | 2010-05-16 00:24:54 | Reagovat
Jo kdyby byl místo Topola Tošenovskej, hned by to byla jiná úroveň. Ale já pamatuji vládu Tošovského (chápu překlep). Jo koaliční vlády v letech 2002-2009 hold nebyly to pravé ořechové. Dokud se nezmění volební systém bude to pořád stejné. Nepřítel- větší nepřítel-koaliční partner.
Petr | 2010-05-16 00:36:31 | Reagovat
A v Jihlavě nastoupil zubící se kolista, ochlasta a kolotočářka
Jihlavák | 2010-05-16 10:11:45 | Reagovat
Ano , rozpočty byly vyrovnané,protože Tunelpapá Claus hned vykradl 20 miliard Kčs z důchodového fondu po bolševikovi (což je dnešních cca 150-200mld)řka : Na důchody v rozpočtu vždy bude ! Proč vám to tak vadí u Paroubka teď , nevím . A rozpočty byly vyrovnané protože pitomosti z kupónovky se házely na KA a vyvést a začít je platit museli až socani. Dále se součástí rozpočtu za pravičáků staly fondy důchodového a zdravotního pojištění,takže se vybrané přebytky vesele "přerozdělovaly" (státnmí zakázky a nákupy různých volovin ,jako optika T72 od Kalouska atd.)No a pak se musely zasanovat špatné "podnikatelské záměry" našich bank že ? Takže Sobotkovi můžete přišít tak 100 miliard.Jestli socanům teda nechcete vyčítat zadlužení v souvislosti s povodněmi. No a OB Kalousek to dotáhl za pár měsíců na miliardu eur poslanou do Řecka jaksi bokem , že a dokradením miliard z kapitoly sociálního a důchodového pojištění. Tohle ubučený bechyňský .....o by sobě tak akorát mělo poslat pár facek a ne něco kdákat.
Jo jo | 2010-05-18 10:21:55 | Reagovat
Víceúčelová karta - ale děte !
Hlavně si nechte řeči o to jak bude karta sloužit ješte tomu či onomu účelu. To by přece nebyl žádný kšeft, mnohom lepší je mít na každou blbost extra kartu a ještě je nachávat expirovat tak maximálně do tří let, občas ji někdo zratí a musí koupit novou, čím je jich víc, tím líp. Peníze se musí točit pánové !
Bendys | 2010-05-13 08:21:04 | Reagovat
Plně souhlasím kolego. Ve městech, kde byla zavedena, se dostanete s kartou pouze do městských zařízení, ale mnohdy ani tam ne. Smělé plány byly městy avizovány, avšak nikde jsem se nesetkal, že by se vyplnily. Třeba bude Jihlava první, která to dokáže. Ale mám dojem, že zatím na radnici nikdo nic neprojektuje - alespoň v rozsahu zoo, smj, stadiony... Ale nechme tomu ještě nějaký ten měsíc, nejdřív se musí zajistit funkčnost v mhd.
Libor Novotný | 2010-05-13 10:39:43 | Reagovat
---
jenom do městských zařízení... pro začátek, proč ne. V Jihlavě by to konkrétně znamenalo knihovnu, koupaliste, bazen, parkovaní, zoo. To je vám málo?
Pavel | 2010-05-15 11:19:41 | Reagovat
Ty jsi zřejmě denně v ZOO. Asi nový přírůstek prasete bradavičného.
Pro Pavla | 2010-05-15 12:57:28 | Reagovat
Od té doby, co je prase bradavičnaté k vidění v novinách a televizi do zoo moc nechodím.Ovšem za možnost zaplatit parkovné JK budu městu vděčen a věřím, že se toho v dohledné době dočkám.
Pavel | 2010-05-15 22:32:09 | Reagovat
nějak hodně moudra Pavle,
Že Vy budete ze stáje "hopsa dej vovsa"...
pilot | 2010-05-15 22:50:35 | Reagovat
jelikož už přes rok bydlím v Brně a do Jihlavy jezdím dvakrát měsíčně, tak za Voves opravdu nekopu. jakožto pravicový konzervatista volím Karla. V minulých volbách zelené. ODSku jsem naposledy volil ještě za éry Otce Zakladatele, Velkého Klimatologa Václava VI.
Pavel | 2010-05-15 22:55:29 | Reagovat
Bydlíš v Brně a jezdíš dvakrát měsíčně do Jihlavy?
A na to jsi si kupoval JK? Tak to asi moc počítat neumíš :-D V tom případě se ti vynaložená investice do jejího nákupu vrátí někdy za 8 let. Její životnost je ale jen asi 3 roky, takže nevím nevím...
Leon-pard | 2010-05-15 23:08:07 | Reagovat
To je fakt
Celou dobu tady milý Pavel rozhazuje moudra o tom jak strašně ušetří a pak napíše, že do jihlavy skoro nejezdí. Ten hoch je evidentně zmatenej.
Vuml | 2010-05-15 23:14:50 | Reagovat
Vidíte JK se mi vyplatí, i když přijedu jen každých 14 dní na víkend .právě proto , že je na 3 roky, a nemusím řešit, jestli mi nepropadla platnost kreditu. jednou za čas si na nádraží dobiju a nikdy nemusím shánět listky Pro koho jiného by taky měla být? jednodenní turista si ji nekoupí ( ani nebude mít kde)a rezident si pořídí předplacenku pokud jede MHD víc než jednou za den.
pavel | 2010-05-15 23:34:06 | Reagovat
Co to tady plácáš za nesmysly?
Bojuješ tady za čipovku, jako kdyby tě to živilo. Kdybys byl normální, tak seš naštvanej jako všichni ostatní, protože na to aby ses dostal z vlakáče na březinky by ti dřív stačil lístek za 12,-Kč. Teď tě to stojí buď 5hodin fronty na nákup čipovky za stovku a i tak tě to nakonec vyjde dráž(záleží, jestli budeš přestupovat a kde přesně vystoupíš). Nebo tě to bez čipovky vyjde na 16,-, nebo 32,- s přestupem! Buď nejsi normální, nebo jen fanatik do karet.
Kozel | 2010-05-16 12:24:04 | Reagovat
za cestu z vlakáče na březinky dneska dám jen 8 Kč...
Pavel | 2010-05-30 18:12:55 | Reagovat
A JK jsem si pořídil během 15 minut ( ono, když to necháte na poslední chvíli, tak se nedivte, že bude fronta až do City parku.)
Pavel | 2010-05-30 18:16:36 | Reagovat
Kupoval jsem si ji na to, že jsem v Jihlavě 4-5 dnů v měsíci, jezdím MHD a nejčastěji jedu nádraží ČD -Hotel Jihlava,Okružní - Dolní náměstí. jezdím tedy bud za míň než předtím, nebo za stejnou cenu. Oproti papíru šetřím minimálně 4 Kč, tedy kartu mám zaplacenou za 25 jízd.těch 30Kč ročně za kartu mi za pohodlí nemuset shánět lístky stojí. A pokud přijedu s přítelkyní, mohu jí zaplatit jízdu přímo v trolejbusu na čtečce. Osobně nejsem zastáncem rozdávání podobných karet zadarmo, ten systém něco stojí, karta také a člověk s kartou mívá v 99% slevu oproti papírové jízdence ( za iNkartu ČD jsem, teď platl 990Kč, přesto se mi vyplatí, protože bez ní cestu do Brna za 80 nepořídím, nehledě na ostatní výhody, co přináší)
Pavel | 2010-05-15 23:30:01 | Reagovat
Kdyby jste opravdu uměl počítat, tak si pořídíte auto.
Soňa | 2010-05-15 23:41:49 | Reagovat
Právě proto, že počítat umím jsem si auto nepořídil. Rodinu zatím nemám, v Brně do práce jezdím šalinou, když potřebuju odvízt něco většího,půjčím si v práci služební a protože řízení nemám jako koníčka, ale jako nutné zlo, pokud to nejde jinak, nemám pro soukromé auto vlastně využití. Ted jsem si to tak počítal, že ročně ušetřím minimálně 30.000Kč za benzín a za provoz ( s jízdenkama na veřejnou dopravu jsem uvažoval "o)). Za to je pěkná 14 dovolená v létě + v zimě týden v Alpách...A ještě mi zbyde na roční šalinkartu, InKartu ČD a JK...
Pavel | 2010-05-15 23:54:37 | Reagovat
Brno by mělo zase na oplátku zavést brněnskou kartu. Aby se Vám ta cesta tou šalinou trochu zkomplikovala, kémo. A za cestu za zoncnou na prýgl abyste zaplatil třicet káčéků, protože je to hodně zastávek. Tak budete raději chodit pěšky, když bude zoncna rumplovat...
Občan | 2010-05-17 21:57:45 | Reagovat
Na nic jinýho nečekám, od tý doby, co cajzli zavedli opencard. Snad se elektronického systému dočkáme příští rok.kdo má furt schánět jízdenky, když se rozhodnu zajet si do Blanska na koupaliště, nebo do Olympie do kina.
Pavel | 2010-05-30 18:14:55 | Reagovat
dvakrát měsíčne.
ale na víkend. Tedy cca 5-6 dnů v měsíci celkem. V jihlavě jsem totiž 30 let žil a mím tu rodiče... A nemám auto, takže jezdím trojelbusem
Pavel | 2010-05-15 23:47:50 | Reagovat
Životnost karty jsou 4 roky, ne tři, ale to jen tak pro úplnost.
bláhová Dajána | 2010-05-17 12:17:11 | Reagovat
Vol si Karla
Ale zopakuj si Zachovej nám Hospodine, císaře a naši zem a všude vyhlašuj: Pánové, ať žije císař Karel Trautenberk I. Tuhle válku vyhrajem! /Citát/
Švejk | 2010-05-16 09:10:07 | Reagovat
Pavle, ty jsi k vidění v novinách a televizi? Rosteš, chlapče, trosteš.
Občan Jihlavy | 2010-05-16 09:16:22 | Reagovat
...a taky si s tou kartou můžete nakrájet cibuli. Je opravdu moc praktická. Já bych si s ní teď nejraději vytřel pr..., ale v tomto směru je opravdu na ho...!
Vuml | 2010-05-15 13:00:44 | Reagovat
No vidíte na krájení cibule by mohla být dobrá, to zkusím. Aleo obávám se, že na vytření pozadí je moc tvrdá,to fakt nepůjde, na to jsou lepší Halo noviny :o)). jen tak na okraj, on vám ji někdo nutí?? Klidně si kupujte jízdenky za 16,-. Já jen dneska ušetřil na jízdném 4 kč oproti předchozímu tarifu.
Pavel | 2010-05-15 22:35:45 | Reagovat
Čipová karta jsou vyhozený peníze. Ty miliony co stálo její zavedení byl obyčejný tunel za který by měli vyníci nést trestní zodpovědnost. A efekt? Méně cestujících! Proč někdo neudělal před jejím zavedením průzkum? Protože by se zjistilo, že ji nikdo nechce, jenže obálečka už byla předaná, tak to nikdo nechtěl pokoušet.
Loskuták | 2010-05-15 22:57:03 | Reagovat
Pokud bysme se při zavádění každé novinky ptali obyčejných lidí, tak dodneška jezdíme parníma lokomotivama a koňkou, protože "ty moderní vlaky jsou jen vyhozený peníze a určitě se na tom někdo napakuje(to asi "napakuje", bo zadarmo vám nikdo nic nedá -kromě velkého Jirky)" je vzláštní, že všechno to, co je světě už roky funguje ke spokojenosti všech je u nás na všech frontách kritizováno a haněno. Holt česká povaha...
Pavel | 2010-05-15 23:38:31 | Reagovat
Takový přístup (obyčejných lidí se na nic neptat a dělat vše podle sebe), to si může dovolit nějaký monarcha, ale ne společnost nabízející veřejnou službu.
Leon-pard | 2010-05-15 23:48:23 | Reagovat
Však taky vláda osvíceného monarchy je v mnoha ohledech lepší, než "vláda lidu". Demokracie má jednu nevýhodu. I ten nejposlednější somrák má stejná práva, jako já.včetně volebního. Bohužel...
Pavel | 2010-05-15 23:58:34 | Reagovat
Monarcha možná ano
ale poskytovatel veřejné služby se takhle chovat nesmí. Ten si nacpává pupek z našich peněz a pokud se takhle chová, tak by měl jít hodně rychle od válu, než vymyslí další hlouposti o které nikdo nestojí.
Leon-pard | 2010-05-16 11:40:41 | Reagovat
F.L.Věk
A sakra! Až nastoupí na trůn císař Karel Trautenberk I., to abych zase běžel schovat Kralickou bibli na půdu za trám. A možná zavede i inkvizici. Snad abych, na stará kolena, emigroval do Žitavy.
starý Žalman | 2010-05-16 11:40:51 | Reagovat
Pro Pavla
Tak ty 4 káčé pošli Kalouskovi, pomůže mu to.
Občan Jihlavy | 2010-05-16 09:15:17 | Reagovat
tak co chytrolíni z DPMJ, jak se promítl nový bezva systém po zdražení? Kolik lidí přibylo a využívá socku ?
Lufa | 2010-05-13 11:59:03 | Reagovat
Určitě teď vydělávali. Při nefunkčnosti modrých krabic a dlouhým frontám na předprodeji byly lidé nuceni si kupovat 16Kč lístky z automatů. Také se tržbami z těchto automatů honosili v jiných médiích. Zkrátka nebylo kam spěchat se zavedením modrých krabic. Kolik cestujících ubylo se nepozná, nebylo provedeno sčítání před zavedením tohoto systému. Jediný možný úbytek se pozná, až po omezení provozu autobusů od 1.7. Doufám, že omezení bude šetrné. A dotkne se linek, kde jezdí pět lidí (viz 7, 10) bohužel mám dojem, že to odnese 12 a 36. Ale nikoho nenapadne nasadit-koupit na linky 5, 7, 10 méně kapacitní autobusy.
Libor Novotný | 2010-05-13 12:55:44 | Reagovat
Pokud nejezdíte pouze jednu trasu z konečný na konečnou, tak V PRUMERU jednotlivé jízdné nezražilo. Z Březinek (od TESCA) na náměstí zaplatíte o 4 Kč mín než předtím. Kratší cesty jsou levnější, delší o něco dražší.Jihlava je moc malá na hodinový tarif, obzvlášť, když neexistovali jízdenky na kratší dobu. jsme nejmenší město s MHD, kde existovala jízdenka na hodinu. jelikož nebyla volba, nebyl to vlastně žádný časový tarif, ale jedna cesta 12 korun
Pavel | 2010-05-15 22:41:20 | Reagovat
Je malá.. Oni jsou lidi, co za těch 12 Kč si vyřídili něco na městě a ještě se na tu samou jízdenku vrátili. Jo já souhlasím, je trošku benevolence Dp, že nrozdělil 60minut na více jízdenek. Oni by alespoň teď lidé tolik netvářili, kdyby před tím stálo 20 minut 12 Kč, 40 minut 14 Kč a 60 minut 16 Kč.
Petr | 2010-05-16 00:02:13 | Reagovat
Nikdy bych nemyslel ,že se to někomu povede,ale v pitomostech začíná radnice trumfovat MNV.Ten má na triku Prior.Tihle zastupci např. cyklostezku Pístov.No to je vám taková kravina.Asi jako ta Bémova v Praze.
Požíračovsa | 2010-05-13 13:48:03 | Reagovat
Cyklostezky
Zato máme nejdražší cyklostezky na světe. Ta pražská stála víc než stejně dlouhý úsek dálnice. Netroufám si odhadnout kolik stála jihlavská.
VLK | 2010-05-13 14:26:37 | Reagovat
Opravdu? Kilometr dálnice stojí podle náročnosti zemních prací kolem 150 milionu ( bez mostu a tunelu). Inkriminovaný úsek cyklostezky je z velké části veden na estakádě, po břehu řeky, jenž bylo třeba zpevnit a po mostě. Za cenu všech cyklostezek v ČR byste nepostavil ani polovinu tunelu Blanka ( který se staví pro auta, cyklistu a městský bus v něm nikdy neuvidíte)
Pavel | 2010-05-15 22:46:12 | Reagovat
pokud sledujete spol.dění, uznáte, že tunel Blanka má specifický režim financování a náročnosti nákladů
jihlavák | 2010-05-16 10:03:29 | Reagovat
Tak mám dva lístky za 12,-Kč, ale nechci je vyměnit za stejný počet dražších, protože dokud bude existovat stupidní zastávkový systém, nechci používat jihlavskou městskou dopravu! Chci vrátit peníze! Původní lístky jsem kupoval za podmínek časového jízdného. Koupí těchto lístků jsem uzavřel s dopravním podnikem pomyslnou smlouvu. Dopravní podnik podmínky této jakoby smlouvy porušil a změnil. Proto chci od smlouvy odstoupit a vrátit peníze, protože nové podmínky mi nevyhovují. Jak se k tomu postavíte pane Vilíme (hlavní představiteli jihlavské MHD)?
Leon-pard | 2010-05-13 21:37:22 | Reagovat
lístky - taxík
Tak já jsem našel doma lístky 4. Jako pozůstatek cest do centra města za sportem či kulturou. Už jsem je roztrhl a vyhodil. Bohužel příští týden budu mít jeden den auto v servisu a tak nevím jak pojedu do práce. Dát 2x16 za cestu tam a 2x16 za cestu zpět, protože musím přesedat se mi fakt nechce. Asi pojedu tágem. Aspoň budu mít pocit že dostávám službu za kterou platím. Ne že někdo vymyslí systém tras dopravy po městě založený na přestupech a pak mi přestupování na jednu jízdenku neumožní.
arthur | 2010-05-13 22:16:20 | Reagovat
To je levnější si koupit celodenní :))
Petr | 2010-05-13 22:33:48 | Reagovat
Nejlevnější je jít pěšky, nebo na kole. Hlavně nepodporovat vyžírky z dopravního podniku!
Leon-pard | 2010-05-13 22:43:30 | Reagovat
Souhlasím
Souhlasím jít pěšky DPMJ to docela vyhrotili stím jizdným a nepřestupní jízdenky to nemá nikdo jen mi jak dementi
anonym | 2010-05-15 11:56:38 | Reagovat
kecáte
pokud potřebujete přesedat, a označíte nástup 30 minut od výstupu nebude vás to stát 16 Kč, ale tuším 2,7 za ZU. A pokud nejedete přes celý město a nejste línej si označit výstup, nestojí vás cesta 16 kč. včera jsem jel z nádraží k hotelu Jihlava a bylo to za 12 kč, na náměstí by to bylo za 14, teprve s přestupem na "a" na Slunce těch 16. A pokud jezdíte častěji pořidte si měsíční kupon, stojí stejně jako ten papírový
Pavel | 2010-05-15 11:01:58 | Reagovat
Už jsi viděl papírový lístek? O tom mluvil.
Petr | 2010-05-15 12:28:14 | Reagovat
papírový lístek
jsem opravdu neviděl ( ten nový ) . Do Jihlavy jezdím celkem často, takže jsem si pořídil kartu, nebot již tenkrát bylo oznámeno, že po zpuštění systému bude papír dražší.Pokud jako Jihlavák jezdíte na papírové jízdenky, vaše věc. je to stejné blbost, jako jet s ČD do Brna za 110Kč, když to jde za 80.-. Pokud jezdíte na lístky kvůli paranoie, že vás sledují, tak paranoia se už prý dá léčit "o))
Pavel | 2010-05-15 23:01:15 | Reagovat
:-) :-) :-)
Do Jihlavy prej jezdím docela často...TAK DVAKRÁT DO MĚSÍCE!!! Tak teď už tomu opravdu rozumím :-)
Leon-pard | 2010-05-15 23:18:43 | Reagovat
Dvakrát měsíčně na víkend já osobně považuju za dost často, vzhledem k tomu, že už dva roky mám trvalé bydliště v Brně. Pochybuju, že vy jezdíte třeba do Blanska častěji "0))).¨ Když vy pojedete na výlet na víkend do Brna, asi si také nebudete kupovat šalinkartu na měsíc... Pokaždé jedu minimálně 3krát trolejbusem.Takže si bu´d koupím štos lístků za 16,- v pátek budu pamatovat na to, abych si je vzal do peněženky a při přestupu spotřebuju dva, nebo investuju stovku,pořídím si JK a jednou za dva měsice na ni během dvou minut nabiju peníze. Varianta DVĚ mi přijde logictější.
Pavel | 2010-05-15 23:46:25 | Reagovat
Logičtější by bylo celý nesmysl na naštvání lidí vůbec nezavádět!!
Leon-pard | 2010-05-15 23:51:32 | Reagovat
Pro Pavla
Máš dobré informace, Pavlíku. Proto ti opět nabízím pobyt na našem oddělení. Ale upozorňuji předem, že budeš asi vážný případ.
primář Sova | 2010-05-16 09:31:56 | Reagovat
Pro Pavlíka
Ty jsi chytrej jako rádio ty ZAZO. Označ si raději svou hlavu, aby tě všichni poznali při přesedání.
Jihlavák | 2010-05-15 12:50:11 | Reagovat
Pavlíku
To je moc dobře, že jsi tak nadšenej. Ale bohužel jsi asi jen jeden z tisíce. A ostatní jsou opravdu na nový systém nepřestupních jízd nas....! Před tím to normálně fungovalo a lidi byli v rámci možností spokojení. Nikdo se nezeptal, jestli chtějí lidi takovouhle změnu. Určující bylo, že z toho někomu něco kápne. Cestující nikoho nezajímají.
Dezertér | 2010-05-15 12:54:44 | Reagovat
O šmírovací čipovou kartu na jméno nestojím !!! Myslel jsem jízdu na lístky. Konec čipových karet bude až ve chvíli až si lidé přečtou v novinách že nejmenovaný politik nebyl na zasedání města protože jel MHD na vodní ráj, a po té byl v knihovně vrátit několik lechtivých časopisů, pro které už byl třikrát upomínán... Jsem rád že existuje celodenní jízdenka aspoň že tak o ní jsem nevěděl.
arthur | 2010-05-15 19:34:31 | Reagovat
Ona si čtečka v trolejbusu umí
přečíst vaše jméno?? Asi ne, protože ten systém vaše jméno k ničemu nepotřebuje. Ten systém v danou chvíli potřebuje vědět, že se karta 123xy nachází v trolejbusu tom a tom, v tom a tom úseku.A potřebuje to vědět revizorská čtečka.Číslo karty a její pohyby se do systému neukládá, za několik týdnů by top ři počtu karet byl soubor o velikosti mnoha desítek GB naprosto zbytečných dat. Pokud budu chtít někoho sledovat, je levnější na něj pověsit očko, nebo sledovat jeho mobil, než se prohrabávat miliardami bitů dat.
Pavel | 2010-05-15 23:08:12 | Reagovat
Pokud nestojíte o šmírovací kartu
, tak předpokládám, že nepoužíváte ani počítač a email, mobil a platební kartu a chodíte s pytlem přes hlavu, aby vás nezachytila na náměstí kamera "o)). Ovšem vzhledem k množství foťáků s vysokým rozlišením na GEO si asi budete muset vykopat tunely... Jo mimochodem už napsáním toohohle příspěvku vás může Velký Bratr šmírovat :o))
Pavel | 2010-05-15 23:12:39 | Reagovat
:(
1. Spojit v jedné databázi číslo karty se jménem není problém. 2. Pokud mě snímá kamera na hokeji nemám na sobě jmenovku nebo dokonce rodné číslo. 3. Platební kartu zatím používám výhradně k výběru hotovosti, žádné placení nákupů zboží či služeb. 4. Mobilní telefon používám s předplacenou kartou (tudíž anonymní) a číslo znají jen přátelé. 5. Na facebooku nemám profil a e-mailových adres mám víc. 6. Pokud mi teď dokážete podle čísla mého počítače říct kdo jsem ... změním operátora. Velký bratře Pavle.
arthur | 2010-05-16 16:32:40 | Reagovat
Jsi přehnaně paranoidní. Proč by tě proboha někdo měl sledovat. Když tě bude chtít sledovat, tak si najme detektivní agenturu a stejně budeš vědět prd. Jako když bude někdo hacker tak se ti přes drát dostane do toho počítače u kterého sedíš a zjistí si adresu, pak už stačí jen dohledat jméno. A ty data, co přenášíš z PC, se dají taky sledovat. Takže s čipovou kartou nepřijdeš výrazně o identitu.
Petr | 2010-05-16 22:46:07 | Reagovat
Mě jednou odposlouchávali telefon.
Nejsem žádná kriminálnice, ale jednou jsem volala na soukromý mobil jednomu podnikateli a hned mě napíchli. Nevěřila jsem, že je to tak jednoduché. Pak jsem sim vyhodila, ale kdybych neměla dobré známé, tak jsem se to ani nedozvěděla. Proč bych to někomu měla usnadnit a nechat se sledovat i v autobusu?
Soňa | 2010-05-17 14:19:41 | Reagovat
Já a paranoidní
http://technet.idnes.cz/kopirka-si-pamatuje-vase-tajemstvi-muze-je-vynest-z-firmy-varuji-experti-1l4-/tec_technika.asp?c=A100520_164646_tec_technika_pka
arthur | 2010-05-24 18:37:33 | Reagovat
ad 2) Už jsi slyšel o softwaru, který dokáže v záznamu z kamery identifikovat člověka podle způsobu chůze, tvaru obličeje atp :o) ). A funkci detekce obličeje má každý lepší digitální foták :o))
Pavel | 2010-05-30 18:24:50 | Reagovat
On ten přestup je možný. přestup do 4 zastávek a 30 minut od výstupu je za 2.7Kč. tedy od Tesca na Slunce ( k pracáku) vás to bude stát 11 korun, tedy mín než ted...). A pokud jedete dlouhu trasu víc než 4 krát během 24 hodin, je lepší jízdenka za padesátku. Hce to zapojit CPU, co máte na krku, trošku přemýšlet a umět počítat do desíti "o))
Pavel | 2010-05-15 22:51:14 | Reagovat
A tu kartu máš asi zadarmo, že? Počtáři.
Dezertér | 2010-05-15 23:02:04 | Reagovat
tak stovka na tři roky, to mne fakt vytrhne.... To je jeden oběd v hodně levný hospodě.
Pavel | 2010-05-15 23:14:22 | Reagovat
Nevytrhne...
Ale zase jsi dnes (jak jsi napsal výše) platbou JK ušetřil cestou na slunce 1,-Kč. BRAVO!!!
Leon-pard | 2010-05-15 23:23:40 | Reagovat
No vidíte ještě 99krát a JK mám zaplacenou :o)). A to se tu psalo o zdražení na 16K.
Pavel | 2010-05-16 00:03:21 | Reagovat
Ale když byl člověk šikovnej, tak stihl za tu hodinu na ten lístek dojet do toho Tesca a zase se vrátit domů.
Petr | 2010-05-15 23:51:51 | Reagovat
Já vím, že hodně lidí už boj proti politickému systému a zlovůli lidí, co onás rozhodují už vzdalo, ale lidi - nenechte se vydírat. Přestaňte používat vyděračskou dopravu. Možná to nebude mít odezvu - u nás určitě ne - ale je dobré se o to alespoň pokusit. Třeba ten co to vymyslel dostane aspoň o něco nižší prémie :-D
Verunka | 2010-05-13 22:34:35 | Reagovat
re:
tak tomu můžeš věřit snad jenom ty:o(. Já jsem nikdy neslyšel o tom, že by někoho za takovéhle průsery potrestali. Pan vilím se raduje, že po 12 dnech od spuštění fungují automaty na jízdenky. To mi přijde jako kdyby se pan doktor po 12 dnech od operace vzpomněl, jak funguje kardiostimulátor.( bohužel ten operovaný už bude dávno pod drnem) Těch příměrů by bylo asi víc. Pak mi příjde hodně podivný systém jízdenekpro prodej, když řeknu prodavačce o 5 jízdenek tak musí rozdělat sešitý balíček, který je po 4 kusech. Všude jinde mají buď po 1 jízdence a nebo po 5 aby se to těm prodavačkám lépe prodávalo. Divím se, že někoho chytrého nenapadlo, třeba balíček po 3 nebo 7 to by bylo úplně bájo. Co jsem tím chtěl říct, že by si pan Vilím měl uvědomit, že celá tato akce je jeden velký prů..ser a m¨ěl by z toho vyvodit osobní zodpovědnost. To samé platí i pro radní, neboť oni museli tento systém požehnat!!!
xmolly | 2010-05-14 06:53:50 | Reagovat
a | 2010-05-14 23:43:12 | Reagovat
Bonus
Upozornění pro uzivatele měsíčních a čtvrtletních jízdenek, kteří počítají s bonusem. Tato sleva se zaznamenává až při ukončení jízdy tedy při výstupu.
EVAN | 2010-05-14 06:50:59 | Reagovat
Ale musíte mít aktivovanou kartu k tomuto účelu...
Petr | 2010-05-14 10:54:02 | Reagovat
Nevím jakou aktivaci máte na mysli. Bonus je využitelný automaticky pro každé měsíční, čtvrtletní či roční předplatné.
EVAN | 2010-05-14 13:06:49 | Reagovat
No ale pokud jste si zakoupil kartu v březnu na půl roku, tak vám neaktivovali možnost slev (nemůžete pípat nástupy a výstupy).
Petr | 2010-05-14 14:29:19 | Reagovat
Vážení chytrolíni z Jihlavy,
až bude v létě hezky, přijeďte se podívat do Pardubic nebo do Hradce Králové, jak zde fungují úplně v pohodě Hradecká a Pardubická karta a to jak pro předplatitelské jízdenky, tak pro tzv. elektronickou peněženku na jednotlivé jízdy. Sám osobně používám to druhé, šetřím minimálně 2 Kč na první jízdu a při přestupu jedu za polovinu. V sobotu a v neděli jedu za plné jízdné pouze první jízdu, ostatní všechny za polovinu. Takže věřte tomu, elektronické karty mají budoucnost a papírové lístky patří do sběru.
Standa | 2010-05-14 10:52:25 | Reagovat
Stando, nám tady jde o zastávkový systém. Ne o čipové karty. Až bude vzdálenost mezi zastávkami tak daleko, jak je v Pardubicích, tak možná budiž... Ale průser je, že v těchto městech neznali před tímto systémem přestupný časový tarif, což mi ano. Už to chápeš?
Petr | 2010-05-14 10:57:30 | Reagovat
oprava *my
Petr | 2010-05-14 12:17:19 | Reagovat
Pro Standu
Zřejmě trávíš v socce většinu svého života. Ale až budeš v důchodu a pojedeš jednou za uherský rok k lékaři s užmoulanou třicetikorunou v kapse, s nějakou kartou si ještě rád utřeš pozadí a budeš rád za lístek, který jsi našel někde ve sběru.
Občan Jihlavy | 2010-05-14 12:03:59 | Reagovat
tak jestli budete takhle žít v důchodu, tak to vás lituju... Inu každý svého štěstí strůjcem. já hodlám jít do důchodu v 58 a hodlám si užívat. Dělat tu spoustu věcí na něž ted nemám čas a v mládí na ně neměl love.
Pavel | 2010-05-16 00:08:02 | Reagovat
re:
ne ne ne jen jak si prosadíš svého kalouska, tak budeš makat v práci do smrti. Jinak Pavle závidím ti tvé znalosti z každého oboru, myslím že jsem o jednom stejném borci četl v knížce pro děti jak on se jenom jmenoval, jo už vím brouk Pytlík!!!
xmolly | 2010-05-16 08:41:28 | Reagovat
Ano, Stando, to má budoucnost. Kup si kartu Jihlavy, Hradce, Pardubic, Olomouce, Prahy, Brna, Plzně, Liberce, Ústí, Českých Budějovic, Mostu, a tak dále. Nebo plať v těchto městech třeba třicet nebo padesát korun za tři zastávky. A bojuj za titul "Jihlava - město nepřátelské turistům" a ostatní města ať všude umístí do svých vozů nápisy "Psům bez náhubku a Jihlavanům vstup zakázán!" Protože nikde není systém plať za tři zastávky. Nebo za osm. To je vynález století. I v Praze mají časové jízdné pořád... A v Pardubicích se platí za tři zastávky?
Občan | 2010-05-14 14:08:35 | Reagovat
V podstatě nechoď daleko. Karta na mhd, na obědy, na vstup do dveří, na Vodní ráj, na stadion. Možná jsem nějakou zapomněl... Teď si zahraju na Libuši, co bude za deset let tímto tempem, (pokud budou karty a nebude vše ovládáno mobilem). Karta na mhd, na obědy, na vstup do dveří, na Vodní ráj, na f. stadion, na h. stadion, na parkování, na Icom, do kina, na každou činnost jiná karta. A jihlavská karta bude multifunkční do Zoo, kde za stejnou cenu budou mít papírové lístky. Pak s ní můžeme zaplatit pokutu strážníkům Městské Policie, ale to jen v tom případě, že s nimi odejdeme na služebnu, ale stejně výše pokuty bude vyšší jak naše aktuální konto na kartě. Tolik stav za deset let. :) A ještě jsem zapomněl ten fakt, že cena papírového lístku bude úplně stejná jako platba kartou, protože EU to bude brát jako diskriminaci.
Petr | 2010-05-14 14:39:04 | Reagovat
Pokud chceme být světoví, tak například je teď trend SMS jízdenka. ;)
Petr | 2010-05-14 14:40:41 | Reagovat
Zapomněl jsi na vstup na veřejné záchodky.Nemáš kartu? Tvůj problém. Prostě budeš mít potíže s textilem.
Občan Jihlavy | 2010-05-14 14:46:12 | Reagovat
pro Standu
To je marný, tady na Vysočině byly vždycky palice dubový.Technicky zaostalý s rozhledem na kraj svýho políčka. Ne nadarmo většina těch, co odešli na školy mimo vysočinu se už natrvalo nevrátili. Místo, aby byly nadšený, že jsou třetí v republice, kde podobný systém funguje, budou hledat důvody, proč je špatný. A to ještě Jihlava není to nejhorší. Zkuste si zajet do Třebíče.Nevím, zda je to gama zářením z Dukovan, nebo přírodní anomálie, ale Třebíčáka poznám na 10 metrů. ne nadarmo se Třebíči přezdívá "Údolí dutých hlav "o))"
Pavel | 2010-05-15 23:21:32 | Reagovat
Možná že jsme palice dubový
Ale DP by se měl chovat jako dobrý obchodník a nabídnout zákazníkovi to co žádá. Vilím se snaží nutit cestujícímu něco, co vůbec nechce. Takhle se chová firma financovaná z městského rozpočtu nabízející veřejnou službu? To je to samé, jako kdyby obchodník zákazníkovi požadujícímu rohlíky místo toho vnutil mrkev, protože je to zdravější!
Leon-pard | 2010-05-15 23:34:39 | Reagovat
On vám nenabízí mrkev místo rohlíku, on vám nabízí rohlík obyčejný, celozrný i grahamový.A protože má s tím obyčejným větší náklady ( tisk jízdenek, distribuce) prodává vám ho za víc. Pokud nechcete rohlík, kupte si chleba ( jezděte autem), ale za pár let za ten chleba ( ježdění autem po městě) zaplatíte přirážku ( mýtné). V případě tak "rozsáhlé " sítě MHD jako v Jihlavě pokládám pásmový tarif za spravedlivější. byť jezdím 4zastávky ze sídliště na náměstí, byl jsem nucen si koupit hodinovou jízdenku, protože kratší nebyla.
Pavel | 2010-05-16 00:14:47 | Reagovat
re:
na to že jsi z" Brna" znáš problematiku MHD v Jihlavě až podezřele dobře!!!! Hochu ty až prozřeš to bude bolestné procitnuití. Nezávidím ti!!! teda pokud nejsi agitátor MHDJ to pak chápu máš to placený.
xmolly | 2010-05-16 08:44:03 | Reagovat
Nejsem nadšený ze zastávkovýho tarifu. Raději uvidím časový tarif. Už jen ta blbost, že ne všechny jsou stejně daleko, v opačném směru třeba nejsou, vůz jede najednou jinou trasou, odpíchávat výstup. V podstatě zast. systém je jen pro DP, že si vypočte kdo kam jede. Ale vaše argumenty jsou celkem rozumné, škoda, že si vás DP nenajal jako propagátora této novinky. Osobně se bojím že tuto novinku lidé nad 40 let nepřijmou. (Do toho Tesca...jsou i borci, co stihli za tu hodinu jet tam a zpátky na jeden lístek za 12 ;) )
Petr | 2010-05-15 23:49:27 | Reagovat
Píchat při výstupu si nemusíte "o)) Akorát to budete mít za plnou palbu ( za 16...) A protože stačí mávnout kartou před strojkem, a většina má časový kupón, výstup se zpomalovat nebude...
Pavel | 2010-05-16 00:31:26 | Reagovat
Takhle bych mávnul jednou a měl přestupní jízdenku na 30minut třeba. A nemusim pak kartu stále vytahovat.
Petr | 2010-05-16 00:38:53 | Reagovat
Já bych dobrej programátor fakt nebyl. Já vím o PC jenom, to, že tam jsou nějací švábi, drátky a kondenzátory a že tady se do toho píše, tuhle tím tlustým kabelem mě šmíruje brácha Google a tady mi to ukazuje co potřebuju "o))))
Pavel | 2010-05-16 00:41:38 | Reagovat
Jsem si myslel, že vidím blbě, ale nejsem sám... Píšu propagátor. Hned vysvětlím pro Vás, co jste tu nebyl. O kartě se mluvilo, že se spustí, ale detaily ne. Pak se měsíc předem objevil velký článek v NJR, jak se karta používá - holý návod. A dva dny před spuštěním se objevil na náměstí autobus, kde se vysvětlovalo k čemu to je. Nu a pak se divme, že to všichni odsuzují, když o tom prakticky nikdo nic neví, jelikož informovanost byla dle mého hodně slabá.
Petr | 2010-05-16 00:44:58 | Reagovat
Teď ses chlapče odhalil. Nejsi ani z Jihlavy ani z Brna, jsi z Třebíče. No počkej, on ti to Donutil spočítá, dutá hlavo!
Pro Pavla | 2010-05-16 09:28:25 | Reagovat
Vážně nikomu z vás nevadí korupce na dopravním pdniku, nebo na radnici? Čtu to furt dokola a nic.
Koumák | 2010-05-14 23:35:46 | Reagovat
Povzdech
Ale to víš, že nám to vadí a moc! Ale upřímně, co s tím chceš ausgerechnet teď dělat. Myslíš, že někdo si jen tak mýrnix dýrnix opustí svoje koryto?
Pro Koumáka | 2010-05-15 09:51:56 | Reagovat
Konkrétně u jízdenek
Do vyhledavače stačí zadat vzor petice /sepsání není náročné/ a jednat. Najde se někdo z nás a dotáhne to do konce?
au | 2010-05-15 12:30:59 | Reagovat
K multifunkční kartě
Mluvíte tu o budoucí funkčnosti karty ve městě Jihlavě, potažmo v podnicích spadající pod město. Spíše mě zaráží jiná věc. Když je společným jmenovatelem město Jihlava, proč jsou tedy rozdílné karty např. knihovna, Horácký stadion, Vodní ráj. Vždyť již město mohlo od začátku nastavit tento systém na jednu jedinou kartu. Ale budiž nestalo se. Bohužel na dotaz, kde se bude moci dále využít tato karta mi bylo odpovězeno, že o tom se zatím konkrétně nejednalo. Ptám se tedy, na co se čeká?
Libor Novotný | 2010-05-15 18:57:41 | Reagovat
Až zahřmí.
Taky čekám | 2010-05-15 19:57:41 | Reagovat
Nemůžu se ubránit dojmu, že řeči o multifunkčnosti karty je jen způsob jak odvrátit pozornost od hloupostí předváděných v MHD. Musí se přece nějak zdůvodnit vyhozené miliony z našich kapes (řeči o dotaci z EU si nechte, protože do unie taky přispíváme a věděla bych o jiných možnostech jak je účelněji využít).
Soňa | 2010-05-15 20:12:05 | Reagovat
cha, cha, to vám teda přeju, že
všechny útraty města za peníze EU má na svědomí nevábný pijan z Děčína.
severočech | 2010-05-15 22:34:54 | Reagovat
Technicky není problém toto na JK časem přidat. Všude, kde mají něco podobného systém nejdříve zprovoznili v MHD ( je to logisticky nejnáročnější a protože je na kartě šalinkarta, máte dost zákazníku i pro ty ostatní služby v budoucnu. To je takzvaná salámová metoda, kdy začnete tím nejsložitějším)
Pavel | 2010-05-16 00:21:01 | Reagovat
Technicky je to jednoduché jak říkáte. Ale politicky je to složitější něž myslíte. Např. Hradec, jak dlouho tam mají kartu a ostatní služby nějak váznou. Plzeň to samé, velké plány ... a už ji tam mají 5 let a zatím ZOO a bazén. Jako zní to krásně mít jednu kartu na vše, ale kdysi jsem také byl důvěřivý, jen těch slibů slýchám moc, ale činy váznou.
Petr | 2010-05-16 00:26:30 | Reagovat
Ale to už není problém systému, ale nevůli lidí se dohodnout na jednoduchých a prospěšných věcech bez ohledu na to, jestli kopu za modré, rudé, nebo zelené.. Toto pozoruju už delší dobu a nejen v máístní politice
Pavel | 2010-05-16 00:37:57 | Reagovat
Ale to oni se umí dohodnout
Na prospěšných věcech se vždy dohodnou. Dříve se jim říkalo prospěcháři. Pro vlastní prospěch prosadí i kartu a systém, který nikdo nechce.
Vuml | 2010-05-16 12:42:59 | Reagovat
V čem je problém?
Vážení, my se tady bavíme o celkem zástupném problému, totiž o kartě. Jestli po ní někdo tak touží jako Pavel, ať si ji pořídí, je to jeho vlastní blbost. Nestydatost je v absurditě světového unikátu - t.j. počítání zastávek a zrušení přestupného tarifu. O to jde, blábolení nějakého pošahaného Pavla, který si myslí, že h...o je jeho strejc a zatím je to jen jeho přítel ignorujte.
VLK | 2010-05-16 09:24:17 | Reagovat
Pane kolego, mírněte slovník, ikdyž jste rozčarován. Ale ztotožnuji se s vámi s názorem o zastávkových úsecích. Pro cestující je to dalece méně přitažlivé a trendy. I pan Pavel jistě ví, že v Brně od plánovaného zastávkového systému upustili. Přeci dalece lépe se dělá integrovaná jízdenka na čas, než na počet zastávek. Už jen rozdíl zastávky příměstské a hromadné dopravy. Pak je tu třetí možnost udělat určitá pásma, což je nejlepší varianta, když je komponována společně s časovou jízdenkou. Viz Praha, Brno. Zastávkový systém není až taková blbost, ale je dalece více složitější a oproti časovému má spíše více nevýhod.
Libor Novotný | 2010-05-16 09:56:08 | Reagovat
Omluva
Pane Novotný, omlouvám se, ale takové individuum, jako je ten Pavel mne dokáže vytočit. S Vámi zcela souhlasím. Hezkou neděli.
Pro pana Novotného. | 2010-05-16 10:00:49 | Reagovat
Bohužel, co se mi v trendech odbavování nelíbí a je to podivný trend je zmíněná diskriminace tzv. přespolních cestujících, chcete-li turistů. Myslím si, že právě tyto typy cestujích by měla zachytit záchytná prakovišťata na okrajích měst a poté je přinutit využít služeb MHD. Nemyslím si, že dražší jízdné oproti domorodcům je nějak přiláká. A další věc. Možná by se v Jihlavě mohl někdo zamyslet nad jízdenkou pro rodiny.
Petr | 2010-05-16 10:14:21 | Reagovat
Je naprosto evidentní, že pokus vyždímat z lidí co nejvíc a zároveň dohodit spřízněné firmě zakázečku se dp nepovedl. Aby to nevypadalo tak blbě, že jsou všichni proti, tak začne "jako" vysvětlovat úžasné výhody "jako" rodilý Jihlavák z Brna. Všem vám tady vysvětlí, že jemu, přestože do Jihlavy skoro nejezdí se vyplatí pořídit si čipovou kartu. Takže ten kdo je z Jihlavy a kartu nemá je vlastně hlupák, protože je to ta nejúžasnější věc! Díky za vysvětlení VILÍMKU :-)))
. | 2010-05-16 11:33:33 | Reagovat
Vážně to vypadá jako promyšlená agitace.
Pavlík má za sebou asi politické školení, protože jinak by nebyl tak nabitý informacemi a nekopal tolik za zájmy MHD (spíš za zájmy určité lobbistické skupiny).
Leon-pard | 2010-05-16 12:12:16 | Reagovat
Lobuje pro trio zubící se kolista, ochlasta a kolotočářka
Jihlavák | 2010-05-16 12:22:50 | Reagovat
Milý Leon-Parde, jestli se nemýlím, má ten Pavlík příjmení Morozov. Myslí si, že jednou bude v povinné školní četbě jako za komárů.
Občan Jihlavy | 2010-05-16 12:24:39 | Reagovat
Složitá mhd
Z některých počtářů zastávek by měli udělat čestné občany města. Obírají je a oni jsou ještě spokojení. Nebo je to jinak?
alda | 2010-05-16 13:42:52 | Reagovat
MÁJ
HYNKU! VILÍME !!! VOVSÍKU !!!!!!!!!!!!!
Karel Hynek Mácha | 2010-05-16 15:57:48 | Reagovat
Irénko, Vilíku, Broučku pytlíku....
... | 2010-05-16 16:43:04 | Reagovat
Hádanka
Víte, proč má Jihlava tolik volebních okrsků? Aby to voliči neměli dál než tři zastávky sockou a jejich nas..nost se neobrazila na výsledcích voleb. Šikovný předvolební tah ODS.
. | 2010-05-16 17:57:26 | Reagovat
Za to nemůže nějaká politická strana, ale hlupáci, kteří přišli k moci.
Kozel | 2010-05-16 18:29:34 | Reagovat
Všichni proti
Lidi musím se smát :-D !!! Před tím tu bylo X lidí proti něčemu co nechtějí (jeden blbeček co souhlasí). Teď tu dalších asi 100 lidí protestuje proti tomu samému (zase jeden chudák souhlas). A vy si opravdu myslíte že něco změníte? Za půl roku vyjde článek, že se s tím lidi vpodstatě smířili a jsou i spokojení. Pak bude žádost o dotaci z mhd o pár milionů od města navíc, protože MHD prodělává. Míň cestujících=míň peněz. Tak na tu p.....u zase víc přispějeme všchni do rozpčtu víc třeba na poplatcích za psy, daň z nemovitosti, nebo něco jiného. Zkrátka šmejdi, co si nahrabali pochybným výběrovým řízením o nic nepřijdou, ale my všichni ano. Holt dobytek si cestu k vodě najde a hlavouni zase cestu k penězům. A lidi jak ovce budou oholeni.
Smích | 2010-05-16 19:54:05 | Reagovat
Bohužel to asi i tak dopadne.
Leon-pard | 2010-05-16 19:56:22 | Reagovat
JL
A to Vám Klukan, Čírtková nebo Mazanec ještě k tomu napíšou článeček, jak jsou lidé se zastávkovým systémem v Jihlavě nadšeni. Jsou to jejich velmi dobří kamarádi jako i jiných podnikatelů v Jihlavě.
Francek | 2010-05-17 08:47:54 | Reagovat
Přísloví
Staré přísloví praví: Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.
primář Sova | 2010-05-17 10:03:54 | Reagovat
Výzva
Pánové Klukane, Mazanče a další! Zvednete hozenou rukavici? Dokážete nám, že nejste hříčkou v rukou všemocné lobby? Jako od správných investigativních novinářů v kladném smyslu tohoto slova očekáváme, že se přidáte k Vašim čtenářům a všem obyvatelům města Jihlavy a podpoříte je v jejich jednoznačném odporu proti gangsterským metodám určitých korporací. Očekáváme Vaše vyjádření, zda jste ochotni nám nějak konkrétně pomoci.
Voliči a čtenáři JL | 2010-05-17 11:12:18 | Reagovat
Ve své podstatě se přidávám. Bylo by zajímavé se podívat pod pokličku v nějakém větším článku a zjistit, co na nový systém cestující, co politici. Myslím, že toto lidi velmi zajímá. Jen dodatek pro předpisatele. Myslím, že je na místě obrátit se na paní Krpálkovou, ta tahá za nitky, co se bude v redakci psát a co ne. Bohužel ona není apolitický člověk, tak to půjde velmi těžce. Škoda.
Libor Novotný | 2010-05-17 11:47:32 | Reagovat
V Sedmičce to asi před třema tejdnama udělali (průzkum na nový systém) a hádejte jak dopadl? :-D Ti co mají měsíční...roční to bylo relativně jedno, ale mohlo to prý klidně zůstat při starém, protože to bude zdržovat. Ostatní nas...í. Jo pánové, takhle to vypadá, když vázne zpětná vazba a kašle se na lidi. Kdyby se takhle chovala soukromá, nedotovaná firma, tak už musí stokrát zkrachovat. Takhle je jim to jedno. Jenom se zažádá o vyšší dotace :-(
Kozel | 2010-05-17 13:17:39 | Reagovat
Taky chci článek. Z ohlasů je vidět, že je to velmi živé téma. Podkladů mají v komentářích dost. A kdyby nepochopili, co nás trápí: zrušení papírových přestupních lístků s časovým tarifem /klidně půl hodiny a hodina/. Na kartičkách ať si počítají co chtějí.
al | 2010-05-17 13:44:28 | Reagovat
Jsem také pro rozsáhlý objektivní článek o odbavovacím systému. Kdo to tu čte z opozice z města, ten by mohl iniciovat nějakou schůzku občanů a zástupců městské dopravy ve městě a rozebrat v diskuzi odbavovací systém. Nějaké vyhodnocení se chystá po měsíci provozu na radnici, tak ať do toho zapojí cestující.
Petr | 2010-05-17 14:57:44 | Reagovat
Tady už si někdo koleduje o smazání!
Taková nehoráznost. Chtít objektivní, kritický článek na tak výbornou věc za tolik miliónů! Co byste ještě chtěli? Příště byste taky mohli chtít, aby se s prostředky vybranými na vašich daních nakládalo hospodárně! Jak říkám, nehorázné požadavky!
Kozel | 2010-05-17 20:50:39 | Reagovat
ad Kozel a Smích
Přesně řečeno. My na to nezapomeneme při volbách.Ne při těchto nechutných parlamentních, ke kterým snad ani nemá smysl chodit, ale při komunálních. Jenže do té doby nás tenhle spolek dokáže pěkně oškubat.
. | 2010-05-17 07:49:40 | Reagovat
Politici na .....
A co zelení? Těm nevadí zvýšený počet aut?
al | 2010-05-17 13:17:12 | Reagovat
Bolševici
Vy všichni diskutéři,jděte radši něco užitečného dělat,jste cháska zakuklených bolševiků a mít vás tak u sebe ve firmě,tak by jste fachčili až by se z vás kouřilo.
džejár | 2010-05-17 18:29:48 | Reagovat
Pro přebarveného bolševika
Ty přestříkanej bolševiku Džejáre, kdybychom měli dělat u tebe, dávno bychom tě někam kopli, takže bys fachčil tak dlouho sám až by ti rudá barva prosvítala a stejně bys zkrachoval - velkopodnikateli z Nemanic
VLK | 2010-05-17 18:56:38 | Reagovat
Jen klid VLKU
Džejár je jen puberťák, co se dostal k PC a mezi koukáním na porno a hraním her si chtěl trošku zvednout sebevědomí tím že někoho naštve. Takový ucho zaměstnává maximálně svou ruku v kapse :-)))
Leon-pard | 2010-05-17 20:34:55 | Reagovat
no jo
Jasně, sichr, už si vzpomínám - džejár firma Hulvát & Holomek a spol. pro výrobu čtverhrannejch kol - dodává pro DP města Jihlavy.
VLK | 2010-05-17 20:53:35 | Reagovat
Přesně tak :-))
Leon-pard | 2010-05-17 22:49:33 | Reagovat
Já to tedy beru šéfe. Už se těším.
al | 2010-05-17 22:19:03 | Reagovat
Pro pana Mazance
Vážený pane Mazanče, nestarejte se, prosím, jak budeme volit a jak kroužkovat. Máme snad demokracii a můžeme si kroužkovat jak chceme! Místo toho stále čekáme na fundovaný a profesionálně pojatý článek o problematice MHD v Jihlavě. Článek - nikoliv nějaký sloupek či glosu.Nebo snad máme pozvat Ondru Vetchého z Místa v životě, či to znamená, že neúplatní a nebojácní novináři se vyskytují pouze v televizních seriálech?
Voliči a čtenáři JL | 2010-05-19 14:13:28 | Reagovat
Já si myslím, že to tady bohužel nečtou.
Petr | 2010-05-19 16:31:42 | Reagovat
Mazanče,to že máte nad sebou v redakci ředitelku,která je v ODS,ještě neznamená,že musíte čtenářům vymývat mozky,většina z nás opravdu nejsme stádo dobytka a snad si můžu dovolit i tvrdit,že budeme volit podle našeho nejčestnějšího svědomí.
nevolič ODS | 2010-05-20 23:11:44 | Reagovat
Tak jsem se začal dívat po trolejbusech a přes den mimo špičku víc jak 2 lidi jsem v tom neviděl.A to hodně prázdných krouží po městečku.Jak to je ve špičce?
Chodec (ne agent) | 2010-05-29 10:42:32 | Reagovat
ReklamaReklamaReklama
Reklama
21.12.2024 AktualitySvátky a odpady: Posílený svoz a zavřené sběrné dvory ve městě

O vánočních svátcích v domácnostech vzniká mnoho odpadu. I kvůli tomu Služby města Jihlavy (SMJ) oznámily prostřednictvím tiskové zprávy posílený svoz plastů a papíru v období svátků. ...

Komentáře (0)
20.12.2024 AktualityNa Čeřínku rozjeli zimní sezonu, ostatní sjezdovky čekají na mráz

Z trojice lyžařských areálů na Jihlavsku se před Vánoci povedlo rozjet novou zimní sezonu jen vlekařům na Čeřínku. Na Šacberku ve Zborné a také v Lukách nad Jihlavou čekají na mrazivé ...

Komentáře (0)
20.12.2024 AktualityVítězné stromečky

Tradiční soutěž pro základní a mateřské školy O nejhezčí vánoční stromeček má vítěze. Vyhlášení výsledků 22. ročníku se konalo předevčírem v jihlavském Divadle Na Kopečku. Kategorii ...

Komentáře (2)
20.12.2024 AktualityLidé se obávají o 100letý Legiodům

V polovině prosince uplynulo 100 let, kdy se první nájemníci nastěhovali do Legiodomu ve Fritzově ulici v Jihlavě. Jednalo se tehdy o bývalé příslušníky československých legií s rodinami. ...

Komentáře (0)
20.12.2024 AktualityBetlémské světlo přivezou skauti v sobotu rychlíkem

JIHLAVA (jv) - Také letos přivezou jihomoravští skauti na Jihlavsko světlo z Betléma, aby si jej každý zájemce mohl ještě před Štědrým dnem připálit a odnést domů. Rychlík Rožmberk ...

Komentáře (0)
18.12.2024 AktualityMěstské vlakové nádraží se v sobotu definitivně uzavřelo

Vlakové nádraží Jihlava – město se v sobotu 14. prosince chvíli před jedenáctou hodinou večer oficiálně uzavřelo nejen cestujícím, ale i veřejnosti. Ze stanice ve 22.41 hodin směrem ...

Komentáře (0)
19.12.2024 AktualityDealer pervitinu: Když jsem potřeboval v Jihlavě drogy, věděl jsem komu mám zavolat...

Po Jihlavě prodával drogy. Soud ho za to letos na konci ledna poslal na rok do věznice s ostrahou. Trest mu ale podmíněně odložil na zkušební dobu tří let. Podmínka mu měla vypršet až ...

Komentáře (0)
18.12.2024 AktualityV Jihlavě bude ŘSD příští rok opravovat obchvat

Na Vysočině bude Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v příštím roce opravovat 4,7 kilometru silnice první třídy v Jihlavě, která slouží jako obchvat města. U Mrákotína na Jihlavsku přestaví ...

Komentáře (0)
18.12.2024 AktualityInvestor chce u Stonařova postavit víc větrníků, zastupitelé rozhodnou o rozšíření ve středu

Poslední letošní zasedání zastupitelstva ve Stonařově nejspíš definitivně vyřeší otázku rozšíření záměru výstavby Větrného parku Vysočina. Zastupitelé se nejen kvůli tomu sejdou ...

Komentáře (3)
17.12.2024 AktualityVysočina hledá dodavatele nemocničních staveb za 1,8 miliardy korun

Kraj Vysočina začne hledat dodavatele stavby nového pavilonu a parkovacího domu v Nemocnici Jihlava, která je zřizovaná krajem. Předpokládané náklady jsou 1,8 miliardy korun (bez DPH). Podle ...

Komentáře (0)
17.12.2024 AktualityHMA příští rok „pozře“ jednu miliardu korun

Jihlava bude příští rok hospodařit s téměř 3,7 miliardy korun. Město ze svých příjmů pokryje přes 2,2 miliardy korun. Více než 860 milionů korun si bude muset půjčit nebo doplatit ze ...

Komentáře (3)
17.12.2024 AktualityAgresivní žebračka u soudu: Pusťte mě z blázince, chci s rodinou trávit Vánoce

Agresivní žebračka (57), která v letech 2014 a 2015 v ulicích Jihlavy děsila veřejnost, se už skoro deset let snaží přesvědčit soudy, aby jí změnily současnou formu léčení v jihlavské ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net