Reklama
Dnes je pátek 22.11.2024     svátek má Cecílie

Nádraží pojme ICOM i trolejbusy


9.6.2010 Aktuality/Komentáře (17), autor:
admin

Studie prokázala, že propojení městského vlakového nádraží s autobusovým je v krajském městě možné. Znamená to ale úpravy i peníze navíc. 

 Oživení městského vlakového nádraží v Jihlavě vyžaduje další změny. Kvůli snaze přesunout sem i terminál dominantního autobusového dopravce ICOM transport se náklady navyšují o desítky milionů. V případě dobré koordinace by na tom ale město prý nemělo tratit.

 Studie firmy Profi Jihlava podle jejího architekta Jana Sedláka už prokázala, že točna trolejbusů MHD i 12 autobusových zastávek a 20 odstavných stanovišť se do prostoru mezi kolejemi a opěrnou stěnou vejde. „Bude se ale muset navíc provádět např. úprava kolejiště, přeložky sítí a veřejného osvětlení," uvedl náměstek primátora Petr Pospíchal (ČSSD).

 Podle něj jde asi o 40 milionů korun, ale příští týden jede s primátorem jednat o zkoordinování těchto prací se Správou železniční a dopravní cesty (SŽDC), která ve své režii plánuje 850milionovou přestavbu kolejiště. Náměstek Pospíchal říká, že pokud by se obojí práce prováděly v jednom okamžiku, došlo by sice možná k posunu doby realizace projektu až za původně plánovaný rok 2012, ale zároveň k úspoře zmíněné částky.

 Jihlava by se pak mohla podílet pouze asi pěti miliony na 50milionové dotované úpravě přednádražního prostoru. Dalších 60 milionů by stála oprava budovy, ale tu by platily České dráhy. V přízemí by podle architekta Sedláka byl společný odbavovací prostor a čekárna pro obojí cestující, v prvním patře pak odpočinkové místo pro řidiče. 

 Záměr mají 23. června projednat jihlavští zastupitelé. Ne všichni jsou jím ale nadšení, skepsi projevuje např. náměstek Radek Vovsík (ODS). Vadí mu navyšování částky, smluvně komplikované vztahy s partnery města i složité pozemkové záležitosti. 

 Obává se, že město by muselo bez dotací zaplatit skoro 50 milionů, a uvítal by návrat k redukované verzi: tedy jen přivedení trolejbusu a úpravu přednádražního prostoru.      

Diskuze k článku

Nový komentář

Trolejbusy
Nevím, zda-li bude stačit pouhá točna trolejbusů. Chce to určitě napojení na kruháč u Rozkvětu. Zavést k němu linky A, B, BI, dále autobusy MHD 12, 36, 5..
Petr | 2010-06-09 11:31:36 | Reagovat
???
Není to chyba?Nespletl se někdo o řád:"Jihlava by se pak mohla podílet pouze asi pěti miliony na 50milionové(!!!) dotované úpravě přednádražního prostoru. Dalších 60 milionů(!!!) by stála oprava budovy, ale tu by platily České dráhy".Tak to je síla...nebo že by tunel?
Kajazz | 2010-06-09 19:58:54 | Reagovat
Jestli ta garda na radnici dovolí přesunout autobusové nádraží ze současné ideální lokality do nevhodné lokality u Městského nádraží, tak Kocourkov bude slabé slovo. Tady už někomu opravdu pořádně hrabe !!!
ICOM | 2010-06-09 20:17:07 | Reagovat
Proč?
Já. | 2010-06-10 07:59:37 | Reagovat
Proč bychom měli rušit fungující, dostupné a prostorné nádraží s napojením na hlavní tahy a dělat z něj méně dostupné a katastrofálně neprostorné... Trolejbus přece vede i k současnému autobusáku, stačí vyjít před nádražní budovu. Do centra je to kousek. Leda by se u městského nádraží udělali jen dvě zastávky a na nich se po půlminutách střídali autobusy do celé ČR, pak by ale nástupiště pro tyto koncentrované cestující muselo mít rozlohu jako půlka fotbalového hřiště. Desítky aut by parkovaly asi v kolejišti? Nebo mezi stromy v parku? A parkující sutobusy věšely za stromy? A kde se mají ty desítky autobusů za hodinu otáčet? To aby měli vepředu radlici a prohrnovali si cestu davy autobusových cestujících a těch, co se vyhrnou z vlaku. A ještě tam do toho motejte trolejbusy proboha a celé to tam zadrátujte. Jediný rozumný nápad je nechat autobusák, kde teď je, opravit městské nádraží a napojit na trolejbus (což ale bude taky brzy blbost, protože ty Vilímovy neekologické požírače elektřiny nahradí ekologickéé autobusy na plyn, které nepotřebují nad sebou zadrátované nebe).
ICOM | 2010-06-10 23:38:42 | Reagovat
haha
Hlupáku, vždyť za plotem má ICOM autopark. Ty autobusy by stály v autoparku. Navíc autobusy mají jezdit a ne trčet půl dne na autobusáku.
xyz | 2010-06-11 11:41:31 | Reagovat
Nepil jsi něco? Autopark? Za plotem?
emo | 2010-06-11 15:21:27 | Reagovat
xyz
Máš na mysli parkování v tom smyslu,jako to je s příjezdem autobusů jisté žluté společnosti na stávající nádraží?Kdo Kratochvíly zná,ví,že o cestující jde až...no teď sám nevím v kolikáté řadě.
Venca | 2010-06-11 21:47:44 | Reagovat
???
Čím je lokalita u městského nádraží nevhodná? Nejsi náhodou líný udělat pár kroků navíc? Buď si lenošnej vesan nebo línej Jihlavák... Samozřejmě bude to přínosem pro všechny. Zvýší se alespoň konkurenceschopnost veřejné dopravy
xyz | 2010-06-10 11:26:19 | Reagovat
Poky | 2010-06-10 17:06:15 | Reagovat
myslím,že by nebylo špatný udělat autobus.nádraží jak v Českých Budějovicích v patře na střeše a je zase víc místa...????
poky | 2010-06-10 17:10:29 | Reagovat
Každopádně to ale chce přivést MHD k novému autobusáku. Zatím je stále jen ve hře konečná linky E. Takže pokud se to nanapojí na Rozkvět, tak to bude na houby.
Petr | 2010-06-10 17:34:30 | Reagovat
Jestli nejsi spíše ty líný udělat nyní pár kroků z vlakáče na autobusák a opačně. Tady přeci nejde o to, jestli někomu čvachtají špeky u zadku o pět kroků dál nebo ne, ale o to, že ICOM chce vykšeftovat pozemek pod touto veřejně prospěšnou stavbou autobusového nádraží a nasardinkovat ji do totálně dopravně nekoncepčního prostoru u městského vlakového nádraží. Že by ředitel ICOMu Kratochvíl dostal ten papír na hlavu od psychiatra Skačániho oprávněně?
ICOM | 2010-06-10 23:51:54 | Reagovat
Jihlava
Ty seš taky dopravně nekoncepční. Terminály se dělají ve všech městech, jen v dutohlavové Jihlavě by to asi nešlo ne?
xyz | 2010-06-11 11:43:22 | Reagovat
Ty ynženíre, uvědom si, že to nejde udělat vždy a všude. V Jihlavě je to prostě nemožné. Chybí vhodná lokalita.
ouha | 2010-06-11 15:23:01 | Reagovat
Já tedy nevím,
na autobusáku v Jihlavě už jsem dlouho nebyl, ale podle útlumu veřejné dopravy soudím, že časy, kdy ve všední den okolo 15. hodiny tam nebylo k hnutí, jsou ty tam. Pokud se nepletu, bývalo tam 31 stanovišť, kolik jich je teď ? Ve všední dny býval plný bufet, co je místo něj teď ? Mám pocit, že na současnou frekvenci bude u městského nádraží místa tak akorát. A nikde není psáno, že z nového nádraží musí být odstavná plocha, na tu je snad místo jinde !
Standa | 2010-06-11 13:02:40 | Reagovat
Vovsík asi začíná tušit , že po zavedení jihlavské oprckarty mu na přivedení trolejbusů kamkoliv bude stačit už jen pískoviště.....
Kryten | 2010-06-15 13:20:59 | Reagovat
ReklamaReklama
Reklama
19.11.2024 AktualityTragická nehoda zavřela silnici u Kostelce

Krátce po páté hodině ráno došlo v úterý na silnici II/406 mezi Kostelcem a Jihlavou ve stoupání za Kostelcem k dopravní nehodě mezi dvěma osobními vozidly. Následky střetu jsou ...

Komentáře (1)
18.11.2024 AktualityNa Vysočině mohou lidé bez domova v mrazu na židli do tepla, noclehárny jsou dvě

Na Vysočině jsou noclehárny pro lidi bez domova v krajské Jihlavě a ve Žďáru nad Sázavou. V Třebíči a v Havlíčkově Brodě mohou zájemci přečkat noc v teple na židli, pokud je venku hodně ...

Komentáře (2)
18.11.2024 AktualityMinistr dostal kvůli jadernému úložišti otevřený dopis

Časová linka pro určení finální a záložní lokality pro vybudování úložiště vyhořelého jaderného paliva nabírá čím dál většího zpoždění. Ministerstvo životního prostředí ...

Komentáře (0)
18.11.2024 AktualitySbírka diakonie

V sobotu 23. listopadu se uskuteční v Jihlavě sběr nepotřebných věcí, který zajišťuje Diakonie Broumov. Oznámilo to město v tiskové zprávě. Nákladní vůz má stát od 9 do 17 hodin ...

Komentáře (0)
17.11.2024 AktualityParking pacientům od pondělí zdraží

Vedení jihlavské nemocnice chce ze svých parkovišť označených jako P1 (vjezdy z ulic Rantířovská a U Cvičiště) vyhnat motoristy, kteří si tam auto odstaví klidně na celý den, ale zdravotnickému ...

Komentáře (0)
17.11.2024 Aktuality17. listopad očima mladých: symbolická událost, nebo jen den volna?

Každá generace může 17. listopad vnímat trochu jinak, ale jaký mají pohled dnešní vysokoškoláci, kteří ani jednu z událostí neprožili? Jihlavské listy se proto zeptaly některých studentů, ...

Komentáře (0)
16.11.2024 AktualityPlameny v Telči pohltily přístavek, město rodinám nabídlo ubytování

Plameny v pondělí odpoledne zasáhly přístavek u rodinného domu v Beringerově ulici v Telči. Mluvčí krajských hasičů Petra Musilová sdělila, že hlášení o požáru na tísňové lince ...

Komentáře (0)
16.11.2024 AktualityViróz a nachlazení přibylo

Nemocnost akutními respiračními onemocněními (ARI) na Vysočině roste. Vyplývá to z tiskové zprávy Krajské hygienické stanice v Jihlavě (KHSV). Z dat KHSV vyplývá, že za minulý týden ...

Komentáře (0)
16.11.2024 AktualityHubertská mše zazněla také ve Vyskytné nad Jihlavou

Neděle 10. listopadu patřila v Jihlavě Hubertské mši. Nejdříve v krajském městě v chrámu sv. Ignáce a poté ve Vyskytné nad Jihlavou v kostele sv. Vavřince. Jak ve Vyskytné poznamenal kaplan ...

Komentáře (0)
15.11.2024 AktualityStarosta Telče o tragické nehodě zubařky: Těžko hledám slova. Je to strašné neštěstí

Tragická dopravní nehoda se stala ve středu po půl šesté ráno na silnici II/602 u Henčova na Jihlavsku. Na frekventované komunikaci spojující Jihlavu s Velkým Beranovem se podle mluvčí policistů ...

Komentáře (0)
15.11.2024 AktualityNěkdo poškodil Šmudlu a Stydlína. Slamáky nadšenci opravili

Slamáci na okraji Jakubova u Moravských Budějovic u silnice mezi Jihlavou a Znojmem se stali každoroční atrakcí. Letos se u nich fotily desítky lidí, kteří neváhali a u výtvoru tamních nadšenců ...

Komentáře (0)
15.11.2024 AktualityStolní tenis se musí stěhovat, město čeká na dotaci na halu

Vedení radnice v Třešti finalizuje jízdní řád hospodaření na příští rok. Rozpočet by zastupitelé měli schvalovat jako loni na prosincovém jednání. Jednou z nejvýznamnějších investičních ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net