Placení kartou MHD až na jaře
JIHLAVA (hm) - Přechod na elektronické platby v jihlavské MHD je zatím jen částečný. Placení jednotlivého jízdného pomocí karty se mělo spustit 1. prosince, ale odkládá se asi na začátek února nebo března.
Důvodem jsou podle ředitele Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ) Josefa Vilíma technické problémy. "Je to nejmodernější zařízení v Česku a chceme ho sami před spuštěním otestovat, abychom měli jistotu, že odečítá správné položky," uvedl ředitel.
Podle něj za zpoždění ponese dodavatel systému sankce. "Řešíme to formou dodatku ke smlouvě. Firma má zaplatit 750 tisíc korun, přičemž to ale musí schválit rada v rámci Regionálního programu Jihovýchod," popsal Vilím. Ta zasedá každé tři měsíce. Šéf DPMJ doplnil, že pokud ke schválení dodatku nedojde a město tak přijde o celou výši dotace, uhradí ji dodavatelská firma v rámci složené garance. Celé zařízení vyjde na 21,5 milionu korun, 14,5 miliony dopravnímu podniku přispěje EU. Do doby jeho spuštění lze kartou platit jen časové kupony. Podle ředitele Vilíma už kartu využívá 11 tisíc zákazníků. V budoucnu by s tzv. Jihlavskou kartou mělo jít platit i parkovné, vstupné do ZOO či bazénu nebo rezervovat vstupenky.
Diskuze k článku
Nový komentářPlacení kartou MHD
Již delší dobu nevěřícně kroutím hlavou nad hospodařením MHD v Jihlavě.Nesmyslné počítání zastávek,které má být zavedeno může vymyslet jen ten,kdo MHD nevyužívá,což je jistě většina představenstva v našem městě včetně DP.Už tady bylo skoro vše řečeno včetně připojení ul.Vrchlického,které je asi v nedohlednu a nebo jsou jistě objektivní příčiny proč na to nejsou peníze.Co se takhle podívat třeba do Havířova /které má jednou tolik obyvatel než Jihlava/jezdím tam pravidelně a žádné problémy jsem nezaznamenala.Všichni cestující nastupují jen u řidiče a buď přiloží čipovou kartu ke strojku a nebo si koupí u řidiče jízdenku za 10kč a jedou.Žádné počítání zastávek a odkodování karet při výstupu.Mimo jiné nezůstávají cestující stát mezi dveřmi,čímž brání daším cestujícím v nástupu i výstupu.Chce to jen používat hlavu a selský rozum.
- Ta karta bude bohužel něco navíc. Předplatný bude furt stejný (jen jiná kartička). Lístky taky zůstanou (bohužel nehorázně podraží). A peněženka je to navíc, kde si jako občan Jihlavy můžete jet za zvýhodněnou cenu. Ovšem na druhou stranu, systém peněženky naprosto diskriminuje trolejbusovou EKOLOGICKOU (paní Wágnerová, SZ) dopravu. Protože úsek Žižkova - náměstí, náměstí - Brněnský kopec, náměstí - Horní Kosov výjde autobusem levněji! Počítání zastávek je pro Jihlavu absolutní nesmysl. Ano v jiných městech to mají, ale nemají vzdálenost mezi zastávkami tak malou. (př. U Tesly - DKO - Kino Sokol, Masarykovo nám. celé, Kaufland - Romana Havelky, atp.) Statisticky má Jihlava nejhustší síť zastávek. Takže karta by byla dobrá, ale s časovým nastavením (dle jízdního řádu), ne se zastávkovým.
Dodatek k předplatnému. Jiná kartička byla myšlena ta Jihalvská karta, oproti té modré minulé.
Iglau oder Wien_
Petr Novotný | 2009-11-22 22:54:05 |
ReagovatIglau oder Wien
Přijede Jihlavák do Vídně a klidně si koupí celodenní jizdenku za pár EUR a nemusí se starat vo ňáký tarify, pásma a čipový karty. V tramvajích ani v metru nic takovýho ani není. Trolejbusy tam nemaj. Když přijede Vídeňák do Jihlavy, napřed lístek ani nekoupí, páč ho na nádraží nemaj, pak ani v automatu, páč nefungujou, a pak zjistí, že na divokým východě existujou ňáký čipový karty, v kterejch by se ani blbec nevyznal a který ani nefungujou. Příště do schone Iglau už nepřijede. Kdyby chtěl přijet autem, tak nemá ani kde zaparkovat. Obežeňte schone Iglau ostnatejm drátem a vyhlašte heslo turistům vstup zakázán. A udělejte z ní Východní Berlín, kde bude všechno kontrolovat Orwellův Velkej Bratr. A víc takovejch pitomostí jako čipovky! Ale ať to platěj politici ze svejch gáží! Vždyť každej nápad městský rady je snad trestnej čin! Ať jde raděj na dovolenou a do voleb nic nedělá, tím nadělá nejmenší škodu! A přeju nám všem Jihlavákům, ať nemáme v Praze, Brně, Olomouci, Českejch Budějicích, Ostravě nebo v Pardubkách kde zaparkovat a přitom díky čipovkám a díky pásmům v městský dopravě si nemoct kde koupit lístek, páč by tam měli zavést takovej systém, aby se v tom ani přemoudřelej Jihlavák nevyznal. Vyhlašuju soutěž o Evropský město nenávidějící turisty! Jihlavu nominuju na první místo!!!
Petr Novotný | 2009-11-22 23:13:01 |
ReagovatTak znova. Papírová jízdenka pořád bude existovat! I ta celodenní. Když nic nefunguje, máte možnost koupit u řidiče, což Vídeňáka nevytrhne. Že není kde zaparkovat? Nechte auto na okraji a jeďte do centra městskou. Tohle je přeci západní styl. Viz třeba Londýn.
re:
Myslíš třeba někde u Rančířova na poli nebo aby byl příměr z Vídní dokonalý tak někde u Stonařova a pak jít pěšky:o))
Je pravdou že staré automaty na lístky na náměstí sloužily jen k obohacování naší "utiskované menšiny" která si pak peníze vybírala a kupovala si za utržené peníze dobroty u Mc Donalds. A to všechno s tichou potporou městské policie. Bohužel osobní zkušenost a věřte mi, že mě dostal ten strážník co řekl, no mi o tom víme:o)) Tak proč když o tom ví, proč s tím něco neudělají. nebo máme celý kamerový systém jen pro legraci o městských už to vím po zápase s Bohemkou!
Na co papír
Papírová jízdenka? Na tři zastávky? Na sedm, na patnáct? To aby se v tom prase vyznalo. V každým rozumným městě je aspoň na ňákou časovou dobu a ne na počet zastávek. Ale Jihlava kráčí cestou k náhodnejm návštěvníkům města: "táhněte do háje, nikdo vás sem nezval". Móc se mi líbí, když někdo kejve hlavou jako pejsek ke všemu co "moudrý hlavy" vymyslej. Jako ten pejsek v Nohavicový píésničcce: "ano, ano!"
Petr Novotný | 2009-11-23 09:26:45 |
ReagovatZa vše může krize!!!
Jo a kdyby vás náhodou zajímalo, proč najednou začne ubývat cestujících v MHD, tak to vůbec není proto, že se jízdenky zdraží, nebo vám někdo začne počítat jízdy, nebo proto, že se zdvojnásobí doba výstupu a nástupu na zastávkách, protože si každý bude muset nástup a výstup cvaknout...ale může za to krize...ta v mozcích ve vedení Dopravního podniku!
Leon-pard | 2009-11-23 22:09:35 |
ReagovatOpen card
Všichni zastánci elektronických jízdenek, doufám,že jste se dívali v pondělí na ČT 1 na FAKTA o zavádění systému OPEN CARD (elektronická jízdenka použitelná v různých městských službách)v Praze! Tam už zjistili, že je to jen černá díra, kam už nasypali dvě miliardy!!! Tak sakra chlapi, vždyť Jihlava není žádný béčko...však my je dotáhneme, nebo ještě překonáme, nějaký Pražáky....a taky se napakujeme?!!!
Leon-pard | 2009-11-23 22:00:07 |
ReagovatLeon-pard
Nevím, proč se rozčiluješ, Tebe se to netýká, nesvéprávní jezdí zdarma.
sisdpmj | 2009-11-23 22:31:30 |
ReagovatKolik sis ulil
Kámo, kolik sis ulil, že tě ten kšeft století v Jihlavě tak rajcuje? Vono kmotrů v týhle zemi je, že by se za každej blbej nápad mělo trestat doživotím. Pak by byl konečně v týhle zemi klid!
Petr Novotný | 2009-11-23 22:54:38 |
ReagovatNovotný
Karta je pro ty, kdo ji chtějí, ostatní mohou "cvakat" jízdenky jako doposud a Ty, jak jsem už psal, můžeš jezdit zadarmo, pokud budeš mít doprovod.
sisdpmj | 2009-11-23 23:03:28 |
ReagovatJo budem spolu
V tom případě už takhle jezdíš leta, že se v tom tak vyznáš, chytrolíne! A nauč se číst, říkám, že je blbost papírová jízdenka na tři zastávky a ne na stanovenou dobu, ale chápu, že Ti to u toho internetu Na kopečku hůř zapaluje, ale za to asi nemůžeš...
Petr Novotný | 2009-11-24 12:38:07 |
ReagovatPetr Novotný
Dobrý!! Teď jsi možná dostal chudáčka, co už se třepe, jakej balík mu nový systém přinese...jo, myslím toho, co se schovává za sidpmj!
Leon-pard | 2009-11-24 12:59:42 |
Reagovatre
www.novinky.cz/domaci/185175-opencard-je-prodelecny-stal-temer-miliardu-a-nevydelal-nic.html
A už je to tady
Tak doufám ,že se do toho nalejou prachy jak v Praze ,ale zase bude ticho po pěšině hurááá.Jihlava je lepší než Praha.Tady máme přeci rozumný lidi na radnici a mají v hlavě :) :) ,ale co ?
Klid
Vydržet v klidu.
Až bude systém v provozu, bude to rozhodně krok ke kulturnějšímu cestování. Současnou pražskou kampaň proti kartám tlačí jiná lobistická skupina, která si připravuje tunel v podobě obnovy turniketů v metru.
Zdeněk,, | 2009-11-25 22:36:38 |
ReagovatKulturnější?
Promiň, ale nerozumím slovu kulturnější. To jako, čím víc elektronicky a složitěji znamená i kulturněji? Dovolím si nesouhlasit.
Leon-pard | 2009-11-26 18:47:53 |
ReagovatLeonpard
Co je složitější? Strkat za jízdy užmoulaný lístek 2 min. do označovače, nebo na 2s přiložit kartu k označovači.
Prober se!
sisdpmj | 2009-11-27 17:17:12 |
Reagovatsisdpmj
Složitější a nesmyslný je systém počítání zastávek. Někteří cestující si rozmyslí, jestli pojedou o zastávku víc nebo ne. Hodně lidí si taky spočítá, že takhle už se jim vyplatí jet raději autem. Kouzlo MHD je právě v tom, že se nemusí počítat zastávky! Navíc ty nesmyslný peníze, co to zařízení přijde! 22miliónů mi přijde dost a určitě to ještě není konečná částka. Za tu částku se raději mohly posílit spoje, nebo jinak vylepšit cestování.
Leon-pard | 2009-11-27 20:25:22 |
Reagovatre:
Takže jsi to vlastně vystihnul přesně, jedné lobistické skupině jde o to vyhnat konkurenci a dostat se na její místo, aby případné dotace vřádů desitek či stovek milionů dostala ona. zájem obyčejného občana je tedy těmto lobistům víte kde asi. Jinak je zajímavé, že to nefunguje v Praze, v Brně( tam už to vzdali) dále v Liberci Plzni atd. Vlastně já zapomněl my jsme také krajské město, takže musíme mít také vlastní tunel a proč neukázat, že ho umí Jihlava udělat ještě lepší:o(
Všechno nové nemusí být špatné
Mimo ujetýho nápadu s počítáním stanic (který je zřejmě Jihlavské unikum) je přiložení bezkontaktní karty celkem přínos. Podle toho co je už teď vidět na terminálech to vypadá, že bude možné i platit za děcka, za psy a zavazadla bez shánění jízdenek různých hodnot po všech čertech. Teoreticky by se taky nemusely všude po zemi válet použité jízdenky.
Zdeněk,, | 2009-11-28 20:23:05 |
ReagovatProč já, když jedu 2 zastávky, bych měl dotovat ty, co jezdí kolem celé Jihlavy?
sisdpmj | 2009-11-29 00:37:56 |
Reagovatre:
podle tvé logiky, proč dotovat jízdu dětem, když žádné nemám, proč dotovat důchodce, když jim ještě nejsem. Tak já ti na to říkám nač dotovat MHD, když s ním stejně nikdo nebude jezdit, kromě zaměstnanců MHD!!!
K odbavovacímu systému: Investice DP je cca 7,5 mil Kč, navíc je na DP další zaměstnanec cca. 450 tis ročně na zaměstnance. A přínos tohoto způsobu odbavení? nějak mě nic nenapadá. Udělat v Jihlavě zastávkový tarif je nesmysl, síť zastávek je velmi hustá a nerovnoměrná. Ze zastávky Brněnský kopec dojedu linkou 12 až ke Kauflanu za 8 Kč, trolejbusem pouze na Masarykovo náměstí horní a takových případů je víc. Není to vůbec spravedlivé, jak je prezentováno. Navíc papírová jízdenka je nepřestupní, to znamená, pokud maminka jednou za čas poveze dítě třeba do školky MHD, vyjde ji to nesmyslně draho. Hromadu cestujících to od MHD odláká a raději pojedou autem. A prezentace nového odbavování pro cestující nebyla ani zahájena, dávno měl DP prezentovat a řádně cestujícím vysvětlit, jak bude systém fungovat. Nic takového se neděje. Nikdo nic neví a to je velmi špatná politika a přístup k zákazníkům. Myslím si, že lidé si více přáli zprůjezdnění Vrchlického ulicí, lepší spojení bez přestupů do zaměstnání a preference MHD před individuální dopravou. Nic z toho se neděje a zavede se tento systém. Stačí se podívat na názory občanů na diskuzích na internetu, to by mělo být pro DP směrodatné.
Marek Řezáč | 2009-11-29 12:33:47 |
ReagovatK přepravní kontrole: Nyní se prováděla při výstupu cestujících, ale s novým systémem to již nebude tak možné a kontrola se bude muset provádět během jízdy mezi zastávky. Tak to bylo prezentováno na školení, kde jsem byl. To znamená, kontrolor nastoupí, musí počkat, až si cestující napípají nástup, pak teprve mohou kontrolovat. V Jihlavě je každý zná, to znamená, pokud je uvidím nastupovat, nenastoupím, nebo si cvaknu připravenou jízdenku. Pro černého pasažéra je tento systém ideální. Dejme tomu, že pojedu Z H. Kosova na náměstí. U Kina Sokol nastoupí kontrolor, já je uvidím a v klidu si cvaknu lístek za 8 Kč a v klidu dojedu až na dolní náměstí. Proto tento systém odsuzuji, nové odbavení cestujících je zbytečná investice v době, kdy DP počítá kažkou korunu. Oněch 7 mil, co DP platí ze svého, se dali použít úplně jinak a efektivněji.
Marek Řezáč | 2009-11-29 12:34:47 |
ReagovatK přepravní kontrole:
U Kina Sokol nastoupí kontrolor, já je uvidím a v klidu si cvaknu lístek za 8 Kč a v klidu dojedu až na dolní náměstí" abys nebyl překvapen: na označovači se objeví panáček s čepicí s nápisem REVIZE a už si nic neoznačíš ani neodmávneš.
sisdpmj | 2009-11-29 22:57:15 |
ReagovatTak znovu, jedu trolejbusem a u Kina Sokol uvidím kontrolu, nejprve vystupují cestující, mezi tím mám celkem dost času na to, abych si označil lístek, který pro jistotu mám u sebe, pak nastoupí cestující a kontrolor, řidič zavře dveře, kontrola musí počkat, až se cestující odbaví a až tehdy se smí kontrola provést, naprosto snadné.
Marek Řezáč | 2009-12-01 21:56:25 |
ReagovatK linká..jedná se zejména o linky v časech, kdy jedou lidi do práce. Z Březinek musí na náměstí, tam přesednout na 36 či 12. To znamená např.: Bydlím 5 minut od zastávky Hotel Jihlava, cesta na náměstí 7minut, přestup a jízda k Bosch Diesel dalších 18 minut. To je celkem 30 minut z domu do práce. Autem tam jsem o polovinu rychleji. Přitom ráno by klidně mohl jet spoj podobně, jako jezdí přes Březinky linka č.4 a jede plná. Mohla přes Březinky, Kaufland, Bosch Diesel a dále do Červeného Kříže či tak nějak podobně. Lidem by to ušetřilo jak čas, nemusí přestupovat, to samé z Horního Kosova, S.K. Neumanna a po přivaděči do průmyslové zóny, rychlé cestování. Jako např. v Hradci Králové, kde mají rychlé spoje. Bylo by to efektivnější. A je toho víc, co se dávno mohlo změnit, před krizí, kdy v Jihlavě průmysl začal stoupat velmi rychle.
Marek Řezáč | 2009-11-29 12:35:24 |
ReagovatCelá ta akce na zavedení nového odbavovacího systému v jihlavské MHD je jedna velká špína. Tento projekt by se měl co nejdříve zastavit.
přízemní
Přízemní hlupáček co? Tak ono už to skoro frčí a ty bys to utnul? No to by se fakt vyplatilo....
Jenomže ono to právě nefrčí, víš? A dlouho nepofrčí, protože to není domyšlený.
Katastrofa na druhou!
Takový šílený prachy za takovou hloupost! Spousta lidí kvůli téhle hlouposti přestane využívat MHD, ale pár lidí si díky tomu namastí kapsu!!
Leon-pard | 2009-11-20 22:21:34 |
ReagovatJihlaváci a DP
Proboha vzpamatujte se. Jaktože třeba v Pardubicích, Hradci a jinde to chodí. Tak pošlete někoho z DP tam, ať se podívá, proč v Pardubicích můžu mít na kartě nahranou časovou jízdenku a mít tam hotovost a je všechno v pohodě. Koho si to zase DP vybral ? Nebo to chcete ještě padesát let cvakat jízdenky ?
A proč ne?
Klidně budu cvakat ještě dalších padesát let, pokud dožiju. Ve Vídni se taky cvaká a je to nejrychlejší a jednoduchý. Tramvaje tam jezděj rychle a autobusy taky. Systém je tak jednoduchej, že se v něm vyzná každej idiot. Ale Iglau chce bejt na světový úrovni, takže za jízdu shnilejma špinavejma vozama budou náhodný návštěvníci města platit víc, než za metro v New Yorku! A při tý údržbě na tom budou slavný Solárisy stejně, jako starý hranatý kraksny, co jdou do šrotu. A v New Yorku je jedna jízda za Babku. Holt česká vychcanost je nebetyčná!
Petr Novotný | 2009-11-23 09:37:58 |
ReagovatA proč ne?
2 dolary za jízdenku není u mě Babka.
sisdpmj | 2009-11-29 23:10:18 |
ReagovatOno se stačí podívat na displej přístroje a je jasný, že když se tento systém začne používat, tak jen nastoupení a vystoupení z trolejbusu bude trvat 3x déle a to v případě, že dotyčný bude umět ovládat daný přístroj. Jinak to bude na půl dne. Prostě tento systém někdo vyzvyhnul, zřejmě dostal i dobře finanční ohodnocení od dodavatele aby prošel a zájem cestujících je až někde na posledním místě.
Nebo se možná dozvíme na jaře, že zavedení se opět odkládá třeba na léto, podzim atd až se stane, že se budeme divit na co ty velký žlutý kraksny v tom trolejbuse jsou, když jsou jen na označování lístků.
......
V hlavním městě Slovinska Lublani se stále nastupuje pouze předními dveřmi. A žádné extra zdržení tam nemají. Takže je to hloupost... Jakej časovej rozdíl je mezi přiložením karty a zasunutím papírové jízdenky? Si zcela mimo, nebo o tom víš h....
úprava komentáře
možná o tom vím h.... narozdíl od tebe, ale stačí jeden detail v tvé Ljubljani se nastupuje pouze předními dveřmi, kdežto zde jsi v čechách a zde se nastupuje všemi dveřmi a ve špičce je problém jen vystoupit!!! takže nejlepší bude až to tu zavedou a bude kolabovat doprava to už se asi neozveš. Viď! Ono totiž stačí pár důchodců co budou chtít jed ve špičce a máš na problém zaděláno.
ocenil
Také bych ocenil, aby šlo platit kartami ve vlaku, třeba v rámci vznikajícího IDS (teda jestli bude)
Nemělo to náhodou fungovat už od září???
No nic, já jsem rád. Já bych to zrušil. Čipovek mám už teď plnou peněženku, a jen se mi pletou a pletou se i zařízení když tam přiložím celou peněženku. Takže jí musím stejně furt hledat a vytahovat. A teď to bude zmáčknout nástup, označit dřív než stihne trolejbus vyjet, pak zas označit výstup a vyskočit :-)) Moc se těším.
Navíc nestojím o to aby mě někdo šmíroval kolikrát a kam jezdím, kdy jsem byl v kině kdy v zoo a jestli už jsem vrátil všechny knížky v knihovně.
Ať žijou lístky!!!
re
Orwell by měl z jihlavské MHD radost, neb velký bratr tě sleduje:o(
V Praze dokonce po protestech ochránců lidských práv proti podobně odporné čipové kartě (OPENCARD) v MHD tuto kartu nejdřív změnili na anonymní a pak ji zrušili pro její neschopnost úplně. Je pravda, že Jihlavská karta je úplně stejné svinstvo, jsou na ní Vaše osobní údaje a tak si vyvolení lehce zjistí, kdy jste kam jel. To není normální, to je horší šmírování jak za STB. To je taky důvod, proč jsem se rozhodl v MHD už nejezdit a vím, že spusta lidí co znám jde na to stejně.
Za tohle snad už někdo musí jít sedět!
Před rokem se dělal šílenej průzkum, aby se zjistily nedostatky v MHD a co cestujícím chybí a co chtějí změnit. Moc by mě zajímalo, jaký to mělo výsledek. Jestli jste někdo napsal do toho průzkumu, že chcete do autobusů a trolejbusů tenhle nesmysl a ještě zdražit jízdu, tak se prosím ozvěte, moc rád bych vás poznal...
Vždycky jsem si myslel, že principem MHD je její maximální využívání a ne že mi někdo bude počítat zastávky! Jestli bych měl jet pouze do tří zastávek (o čemž vedení MHD tvrdí, že tito lidé ušetří), tak to přeci dojdu pěšky, natož s těmi intervaly, to na místě budu třikrát!
Je to ostuda!
Leon-pard | 2009-11-20 22:40:58 |
ReagovatKredit
zdravím.
jak zjistím kolik mám ještě kreditu na té kartě ?