Reklama
Dnes je sobota 04.05.2024     svátek má Květoslav

Plán? Znojemskou zjednosměrnit

BUDE v této části Znojemské ulice jednosměrka, dojde k jejímu uzavření pro osobní automobilovou dopravu, nebo zůstane ve stejném režimu jako nyní? Otázky, kterými se zabývá v současné době vedení města. Foto: Vladimír Šťastný
BUDE v této části Znojemské ulice jednosměrka, dojde k jejímu uzavření pro osobní automobilovou dopravu, nebo zůstane ve stejném režimu jako nyní? Otázky, kterými se zabývá v současné době vedení města. Foto: Vladimír Šťastný

11.1.2017 Aktuality/Komentáře (22), autor:
Pavel Bajer

 

Kolony, zácpy, úzké chodníky, hustý provoz a nepřehlednost. Na to si nejvíce stěžují obyvatelé města v úseku Znojemské ulice ve směru od City Parku na dolní část náměstí.

 

Město se rozhodlo, že se s tímto stavem pokusí něco udělat. A to v rámci nové koncepce dopravy, která bude spojena s novou koncepcí náměstí.

 

Město zvažuje celkem tři alternativy. „Nechat situaci tak, jak je, a tvářit se, že se to vyřeší samo. Další možností je ulici uzavřít pro osobní dopravu, a nechat tímto prostorem projíždět pouze MHD, nebo ulici, s výjimkou pro MHD, zjednosměrnit,“ nastínila tři možnosti náměstkyně primátora Jana Mayerová (ANO 2011). To by znamenalo vedení části dopravy přes Křížovou ulici.

 

Změnu dopravy v části Znojemské ulice si však nedokáže představit dopravní inženýr vysočinského Dopravního inspektorátu Policie ČR Jiří Kučera.
„Osobně jsem pro zachování stávajícího stavu. Hledání jiného dopravního režimu pro tento úsek by bylo obtížné,“ doplnil Kučera.

 

Více v tištěném vydání JL s datem 10. 1.

Diskuze k článku

Nový komentář

Z.G. jistě poradí.
blade | 2017-01-11 15:18:10 | Reagovat
Nejlépe, jak to vyřešili v Ulánbátaru.
A jak by to řešil Brady.
čtenář | 2017-01-11 15:49:58 | Reagovat
vše pro konzum.......částečně došlo na slova kritiků šityparku, kteří mj. upozorňovali na špatnou dostupnost pro pěší z náměstí........, řešení pustit vše do Křížové je rozumné a ohleduplné, je tam několik škol a už dnes tudy projede kolem 7000 aut, tak ať se děti loknou ještě více rakovinotvorného polétavého prachu.........
km | 2017-01-11 17:57:56 | Reagovat
Silnice je dosti široká, z každé strany rozšířit chodník o 50 cm a je vyřešeno. Auta se tam i bez metru krásně vydají a chodci konečně budou moci důstojně a bezpečně procházet po obou stranách. A aby to bylo úplně pojištěno, osadit na začátku a konci silnice dopravní značku s omezenou rychlostí na cca. 30 km/hod. aby si řidiči nestěžovali, že nemohou po užší cestě frčet padesátkou. jen ať v tomhle krátkém úseku hezky jedou pomaleji.
Pavlík | 2017-01-12 08:33:08 | Reagovat
Co to prosím, co že ta silnice je? Široká?
Zkuste se tam někdy zřeba dopoledne podívat. A když už tam budete, počkejte si na situaci, kdy pojede trolejbus, autobus a náklaďák. Samozřejmě proti sobě ve všech třech pruzích a pak se zamyslete nad tím co jste napsal.
Tiziano | 2017-01-12 08:40:08 | Reagovat
Je dostatečně široká pro zodpovědné řidiče a 30 km / hod, navíc spodní část Znojemské je ještě o metr širší než od Čajkovského nahoru.
Pavlík | 2017-01-12 08:42:26 | Reagovat
Klidně by stačilo rozšířit o půl metru jen chodník blíže k cityparku, protože 99 % lidí ze cityparku na náměstí a opačně chodí právě po něm.  Ten druhý využívají jen lidé, co bydlí na té straně ulice a co tam jdou do těch pár obchodů... takže téměř nikdo, protože poté, co loni skončilo železářství ADAMEC, není už důvodů moc tady nakupovat.
Pavlík | 2017-01-12 08:58:36 | Reagovat
Náměstí a přilkehlé ulice nechat pro lidi,ne pro auta. Prostě zákaz s výjimkou mhd,zásobování a  tamních obyvatel. A nebo Znojemskou a Křížovou rozšiřte a udělejte tam magistrálu a vedle postavte sochu nějakýho šulína,ať ji můžou všichni obdivovat. Třeba zezadu.
Venca | 2017-01-12 11:02:15 | Reagovat
Pozor Venco.
Aby se té sochy nějakého šulína někdo nechytil a nezačal s tím opruzovat tak dlouho, až by si úplně vymlátil CTRL+C a CTRL+V.
čtenář | 2017-01-12 15:49:40 | Reagovat
.....většina velkých měst dopravu z center vytlačuje, jen v Jihlavě je pořád snaha natáhnout na náměstí tranzitní dopravu, odůvodnění je oživení města, asi auty.........
km | 2017-01-12 17:49:26 | Reagovat
Tunel
Prosím tunel, žádné polovičaté řešení spočívající v přemalování pruhů a přidání značek. Doprava pod zemí (já vím, ty katakomby, ale pařížané jezdí centrem taky pod zemí a museli pro to něco obětovat) a nahoře úžasná pěší zóna ...
MD | 2017-01-12 14:39:01 | Reagovat
Pro Vencu.
Zdravím. Domnívám se, že ze všeho nejlepší by bylo poslechnout rady pana XXXXX, jehož rovněž zdravím a na slabomyslné bláboly jistého zahnojovače blogů se vystolicovat. Vždyť i ten nejzarytější optimista musí vidět, že onen pán přes své znalosti používání CTRL+C a CTRL+V není při smyslech.
čtenář | 2017-01-13 08:11:57 | Reagovat
poslechnout rady pana XXXXX: „STAČÍ SKOČIT S ŠITYPARKU S LANEM OKOLO KRKU“
CÍLEM A OBROVSKOU PRACÍ ANONYMA JE POD JAKOUKOLI ZÁMINKOU RUŠIT A UMLČET "BEZ LÁSKY PRAVDU", jak je aktuálně publikována v rámci 40 letého výročí Charty 77.
Pro ilustraci kopírováno z blogu DEZINFORMACE:
INFORMACE: „Faktem je , že to nejspíš dlouho nevydržíš. Díky Bohu“
. . . „jak existovat a ne jak prudit s havlem.“
Venca klasik:
„Srovnejte si to jenom se svým svědomím.“
ZG:
„Přestaňte podle a anonymně vymýšlet cancy. Vždyť to přece nikdo nečte, že?
O co kráčí Vám a Vašemu partnerovi XXXXX ?
Je to už dávno jasné, DENUNCOVAT, špinit a umlčet sympatizanta Václava Havla, ne?
Snad čtenář JL bez uvozovek umí pochopit komentáře:
———————————————–
Venca říká:
Čtvrtek, 6. 10. 2016 v 21:18
PIŠTOLY Zděnkovi ! S jedním nábojem.
XXXXX říká:
Čtvrtek, 17. 12. 2015 v 21:27
ani to nečtu a jak jsem řek VŮL.
Hele architekte mel si svou, já už to nebudu dál komentovat.
Meleš, meleš a meleš ale vo hovně. Na tvý úvahy každej sere lidi mají narozdíl od tebe starosti
jak existovat a ne jak prudit s havlem.
„Faktem je , že to nejspíš dlouho nevydržíš. Díky Bohu.
A kdybys to chtěl urychlit stačí skočit z šityparku s lanem kolem krku, jak to před léty předvedl jinej magor tvýho ražení.“
——————————————————
Zdeněk Gryc, fakt končí na tomto blogu:
„STAČÍ SKOČIT S ŠITYPARKU S LANEM OKOLO KRKU“
 
Zdeněk | 2017-01-13 08:52:21 | Reagovat
Už máš tu novou klávesnici?
Abys mohl stále dokola pomocí CTRL+C a CTRL+V bědovat nad těmi avizovanými šesti stovkami, které jsi svého času nedostal?
A jinak díky za potvrzení mého příspěvku. Nenávist skutečně z tebe jen kape, chudák Havel, takhle se své fráze o pravdě a lásce ani v tom pekle nedočká.
čtenář | 2017-01-13 10:34:04 | Reagovat
Ale abys neřekl, že proti tobě pořád něco mám,
musím s tebou v jedné jediné věci souhlasit. Jak se pořád obouváš do toho Dvořáka, v tom máš úplnou pravdu. Dokázal udělat z České televize odpornou žumpu, kterou se snad může zavděčit pouze Cenzurnímu Centru, které si vyhražuje právo na jedinou a samospasitelnou pravdu podle vzoru římskokatolické církve.
čtenář | 2017-01-13 10:42:11 | Reagovat
Jen tak mimochodem

kdysi přes náměstí jezdily linkové autobusy ČSAD, jen to hučelo, protože u Gretzlu když tam nebyl ještě Prior bývala zastávka a na ní davy lidí, takže všechno co jelo na Stonařov a tím směrem po odjezdu z autobusového nádraží, které rovněž ještě nebylo a autobusy stály na ulici, nevím, jak se jmenuje, jezdily přes náměstí z Jihlavy a opačným směrem a lidi si chrochtali, protože nemuseli chodit z náměstí daleko, jó to byly časy, kdy každý druhý autobus měl ještě vlek a byly odpoledne plné.
chroustik | 2017-01-13 09:02:53 | Reagovat
Provoz z dolní části Masarykova náměstí do Znojemské ulice je často ucpaný, ale když se to opravdu srovná s většími městy, je zde zdržení minimální a většinou max do 5 minut. Více kritická situace je zde opravdu pro chodce, zejména potom pro maminky s kočárkem, kdy je chodník opravdu úzký a pokud jde někdo proti, musí lidé vkročit do vozovky.
​ Většina měst se snaží individuální dopravu v historických částech co nejvíce omezit a v Jihlavě, když se podíváme na spodní část náměstí, je vlastně jedno velké parkoviště. To samé je v ulici Palackého, zde by úprava prostor byla velice potřebná, tato část nevypadá moc historicky.
​ Možná by stálo v úvahu udělat náměstí zcela průjezdné a provoz usměrnit pomocí jednosměrek. V celé historické části bych rychlost stanovil na 30km/hod. V úzkých uličkách i na 20km/hod.
​ V samotné Znojemské ulici dopravu často komplikují odstavená auta zásobování, která zde v dopravní špičce dost brzdí provoz. V této části ulice bych dal Zákaz zastavení a pro zásobování vyhradil pouze určitou hodinu. Pak by bylo možné rozšířit chodník na jedné straně ulice a chodci by měli více prostoru, což by v historické části města mělo být.
Marek | 2017-01-14 11:47:28 | Reagovat
...tak bez aut to v nynější době asi nepůjde, ale pustit dopravu přes náměstí byť jedním směrem znamená přivést tam  x aut navíc, se to počítalo, když bylo průjezdné za Hynka a nárůst byl x set tisíc aut  ročně, číslo si už nepamatuji přesně a otevření bylo jen večer a v noci od 18 00 do 7 00. Nedovedu si představit, jak to bude vypadat, když by bylo otevřené celý den. A stáhnout vše ostatní do Křížové je hovadina hovadim, už dens ve špičce je na hraně průjezdnosti, stačí auto zásobování nebo více aut odbočujících na parkoviště do kasáren a už to popojíždí. Rychlost 30 nebo 20 nikdo dodržovat nebude, se to měřilo v Křížové a někteří střelci tam měli i 80 km/h. Tady chybí celková koncepce s cenově lákavou MHD, jedno řešení patrně na zakázku Shityparku bude jen další průser. Otevření centra znamená nárůst tranzitu, si pamatuji jak to byla jedna TR značka za druhou, když dělali u Bosche 12 a jezdili kolem Prioru do práce.
km | 2017-01-15 18:53:40 | Reagovat
Další věc, co brzdí provoz, jsou přechody na Hradební ulici. Je škoda, že město nebuduje žádné podchody či nadchody, zde by se jedna varianta velice hodila a auta odbočující ze Znojemské v obocu směrech by měla volný průjezd a více aut by projelo.
Marek | 2017-01-14 11:54:19 | Reagovat
Proč k problému došlo? Povolat k zodpovědnosti ty, kdo současný stav zavinili svým souhlasem se stavbou CP v této lokalitě. Řešení dopravního kolapsu (které bez vyříznutí vředu stejně neexistuje) bude znamenat pouze další dojení vemene daňového poplatníka.  A vo tom to je, že jsme vemena.
 
fotrák | 2017-01-14 19:04:55 | Reagovat
Ano, od začátku stavby CPJ jsem nejen já kritizoval neřešenou dopravu a tvrdil, že doprava zde bude komplikovaná jak pro řidiče, tak pro chodce. Řešení dopravní situace kolem obchodního centra měl platit investor od začátku, je zde prostor pro podchody, které by pomohly chodcům i plynulejší dopravě, ubourání rohu baráku tak muselo platit město a pokud se bude doprava řešit, bude to platit město ze svého rozpočtu.
Marek | 2017-01-14 19:50:20 | Reagovat
Celý ShityPark je jen truchlivý pomník své doby.
Jako PRIOR té minulé, tak SHITYPARK té současné.
čtenář | 2017-01-17 09:59:11 | Reagovat
Reklama
01.05.2024 AktualityManifestace na 1. máj nebude

Po mnoho let jako jediná dodržovala tradici prvomájových manifestací v Jihlavě na Masarykově náměstí KSČM. Zítra 1. května však manifestace nebude. „Magistrát nám to nepovolil,“ ...

Komentáře (0)
30.04.2024 AktualityOběti politických procesů připomene v Jihlavě památník navržený školáky

Oběti politických procesů z 50. let minulého století bude v Jihlavě připomínat umělecká instalace navržená žáky místní základní školy. Bude ve dvoře Vysoké školy polytechnické Jihlava ...

Komentáře (4)
30.04.2024 AktualityV Jihlavě budou pokračovat opravy kostela sv. Ignáce, obnovená bude i výmalba

V Jihlavě bude letos pokračovat obnova barokního kostela svatého Ignáce. U jedné z dominant Masarykova náměstí začnou stavbaři na jaře opravovat boční fasádu. V projektu za víc než 45 ...

Komentáře (0)
30.04.2024 AktualityVoda z bazénů E. Rošického prosakuje

Jihlava připravuje na rok 2025 opravy bazénových van za 50 milionů korun. Velká rekonstrukce objektu není možná. Město na stavbu bazénu na zelené louce nemá. Více v tištěném ...

Komentáře (1)
30.04.2024 AktualityČarodějnice dorazí na vatru až naposled

Zatímco v minulém týdnu vzhlíželi k nebi majitelé ovocných sadů, zahradnictví a zahrádkáři, dnes k němu upínají zraky pořadatelé oslavy tzv. čarodějnic. Český hydrometeorologický ...

Komentáře (0)
29.04.2024 AktualityNejvíc je u nás Ukrajinců, Slováků a Vietnamců

Na Vysočině žilo koncem minulého roku 30.065 cizinců. Po předchozím nárůstu jejich počet vloni klesl o 2,4 procenta. Mezi regiony v Česku měla Vysočina třetí nejnižší počet cizinců, ...

Komentáře (0)
29.04.2024 AktualitySíť cyklostezek na Vysočině rozroste

V příštích dvou letech se milovníci jízdy na kole mohou těšit například na první kilometry nové stezky z Brtnice na Rokštejn nebo z Chotěboře do Bílku. Vznikat začne i cyklostezka z Třebíče ...

Komentáře (0)
27.04.2024 AktualityVítězové Řidiče Vysočiny 2024 jsou z Třebíče

26. ročník motoristické soutěže Řidič Vysočiny zná vítěze. Po pětaosmdesáti kilometrech a devíti soutěžních úkolech v kategorii automobilů vystoupali na stupně nejvyšší Jan Morávek ...

Komentáře (0)
29.04.2024 AktualityHorácká aréna má mít vybavení za 200 milionů

Zatímco před očima pomalu rostou objekty nové Horácké multifunkční arény (HMA) v Jihlavě, město již nyní řeší její vnitřní vybavení. Jihlavští zastupitelé na svém úterním jednání ...

Komentáře (2)
29.04.2024 AktualityČarodějnické ohně se poslední dubnové úterý rozhoří ve všech městech na okrese

Horko těžko budete napříč Jihlavskem hledat obec, kde by v úterý 30. dubna nepořádali tradiční akci související s pálením čarodějnic. Z velkých měst v regionu ji chystají všechna. ...

Komentáře (0)
29.04.2024 AktualityLidem zkontrolují znaménka

U příležitosti Mezinárodního dne melanomu budou zájemcům v jihlavské nemocnici vyšetřovat znaménka. Kožní ambulance, kterou pacienti najdou v přízemí interního pavilonu, bude otevřena ...

Komentáře (0)
28.04.2024 AktualityUrčili desítku hlavních problémů

Obyvatelé Telče vybrali desítku hlavních problémů ve městě. Po vedení tamní radnice chtějí, aby se prioritně zabývala nedostatkem lékařů, vyžitím pro mladistvé či řešila otázku ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net