Pod billboardy s hejtmanem Běhounkem a radní Fialovou zvoucí na minifestival řemesel, které se velmi nápadně podobají předvolební velkoplošné reklamě ČSSD (viz JL 9. 9.), je „podepsána“ Krajská hospodářská komora Kraje Vysočina, jež plakáty platila. Jejím předsedou je architekt Jaroslav Huňáček.
Bylo záměrem komory pomoci jedné politické straně ve volbách?
Samozřejmě, že ne. Mojí chybou bylo, že jsem nechtěl důsledně vidět, jak budou výsledné plakáty vypadat. Nechtěli jsme to ale nikdy, a vždycky to bylo bez problémů. Tentokrát došlo k tomu, že to prostě morálně zneužili.
Ať už je na vině reklamka, která ty billboardy navrhla, nebo někdo z vedení Kraje, kdo je odsouhlasil, výsledkem je, že se předmětné plakáty až nápadně podobají těm, které sociální demokracie používá v předvolební kampani.
Zásadní problém je v tom, že jsme důvěřovali, že to bude jako vždy „suché“ propagování dané věci, v tomto případě minifestivalu řemesel. To, že tam budou shodnou okolností jednička a dvojka sociálních demokratů do krajských voleb, to nás opravdu nenapadlo. To je pro nás to morální zneužití naší spolupráce, tedy Krajské hospodářské komory a Kraje Vysočina. Udělali si prostě z propagace dobré akce politickou agitaci, co víc k tomu dodat.
Ale ČSSD se od billboardů distancovala slovy bývalého radního Krčála…
Těžko se mohou od této akce distancovat, když jsou na předmětných billboardech vrcholní představitelé sociální demokracie v Kraji Vysočina. Bez jejich osobního souhlasu by si to jistě žádná reklamní společnost nedovolila vytisknout.
Plakáty na billboardy platila Krajská hospodářská komora. Billboardů má být 30 a mají stát celkově 240 tisíc korun.
Ano, to je pravda, ale netušili jsme, že k předmětným plakátům použijí stejný vizuál jako na volby. Plakáty zvoucí na festival řemesel mají stejný charakter jako předvolební billboardy sociální demokracie. Tedy, jinak řečeno: vizuál obou typů billboardu je pro běžného pozorovatele identický, a pro mě osobně tímto přístupem stávajícího vedení Kraje Vysočina došlo ke zneužití naší dlouhodobé spolupráce.
Kdy jste se dozvěděli, jak budou billboardy vypadat?
Kontrola z naší strany nastala až ex post, a to už bylo pozdě, plakáty byly vytištěné a některé i nalepené. Bohužel se tedy stalo, že dobrá myšlenka se vytratila a stala se z toho prachsprostá agitace politické strany.
Jaké si z toho vezmete ponaučení?
Po této pro nás velmi nepříjemné zkušenosti už budeme mít příště pod stoprocentní kontrolou, jak budou výsledné plakáty, tedy ten tzv. vizuál, vypadat.
Plakáty jste objednali od reklamní agentury Yashica. Obrátíte se příště na jinou agenturu?
Možné to je, protože pro nás v tomto Yashica, jako renomovaná reklamní agentura, selhala. Protože pokud se do toho nechala vmanipulovat - a natolik jsou jako reklamka schopní pochopit, že stejný vizuál na minifestival řemesel a politický plakát není úplně košer věc, a to ještě v období vrcholící kampaně krajských voleb - tak je to asi opravdu důvod obrátit se příště na někoho jiného.
Více v tištěném vydání JL s datem 20. 9.
Diskuze k článku
Nerovná rovina
S těmi volebními materiály, plakáty, bildbordy to je pěkný bordel. Kdyby v tomto státě byla nějaká spravedlnost, tak všechny strany a hnutí musejí mít stejnou možnost se prezentovat na veřejnosti a bez peněz, které musejí platit různým agenturám (Renglům, novinám, majitelům pronajatých plakátovacích ploch apod.) Je to obyčejný doják na peníze a kdo je má, tak se předvádí. Vždyť i v JL najdete jenom reklamy na ODS (jestlipak oni platí majitelce). Nejlepší to ještě je na malých vesnicích, kde ta plakátovací plocha patří všem. Tady v tomto mizerném režimu je vše jenom o penězích a ne o skutečné práci a rovnosti.
Strejček Nimra | 2016-09-20 21:45:21 |
ReagovatPřesně řečeno.
Schválně se podívejte do JL, kolikrát tam na vás shlíží hlava nějakého pohlavára ODS? Pomalu na každé stránce. Pravděpodobně proto, abychom si nemysleli, že ač je to s podivem, ODS dosud nenásledovala ODA, VV, LIDEM a podobné excentriky.
Potom se nedivte, že JL se říká "Hlásná trouba ODS " !
Pane Nimra.
Hraci rovina je rovna .Ale je rozdil mezi stranami.Kazda strana ma svuj program a svoje cleny ,kteri plati prispevky.Cim pritazlivejsi program tim vice clenu a navic jeste darcu a tim vice penez.Tim si mohou dovolit vice propagace.Kdyz to daji na nevkusne plakaty ,to je jejich vec a ztraci oni.Nechtel by jste stim vasim rovnostarstvim dat hned vsem stranam stejny pocet mandatu?Democracie nejni bez chyb ,ale nazyvat ji mizernym rezimem?Zil jste nekdy v lepsim?
Libor Furbacher | 2016-09-20 23:26:00 |
ReagovatPane Fürbachere,
nic ve zlém. Ale pan Strýček Nimra naopak poukazuje na nerovnostářství. To není placená inzerce, za kterou si každý zaplatí podle jejího rozsahu. To je novinami podaná ruka, a zadarmo, určitým politikům, kteří se prezentují před voliči. Souhlasím s Vámi, režim sám o sobě není mizerný, nikdo nic lepšího a fungujícího pro rozsáhlou komunitu lidí zatím nevymyslel. Ale mizerní jsou často jeho protagonisté.
VladimírV | 2016-09-21 00:40:00 |
ReagovatMedia.
Pane Vladimire,pan Nimra kritizuje placenou reklamu
,prectete si to jeste jednou.O nadrzovani politickym stranam v tisku tam nejni zminka.
Samozrejme ze v tom nadrzovani medii mate pravdu,liberalni tisk je tim povestny.Pamatujete si jakou coverage dostaval Reagan,Bush v porovnani se svatym Obamou a Hillary?
Libor Furbacher | 2016-09-22 19:48:56 |
ReagovatPane Fürbachere.
Vy byste udělal nejlépe, abyste si tam u vás hleděl toho, abyste zvolili Trumpa a ne Hitlery, jinak spláčete nad výdělkem nejen vy, ale celý svět s vámi. Do voleb u nás se laskavě nepleťte, kdyby vám na nich tolik záleželo, mohl jste sedět na zadku a ne zbaběle prchat tam, kde vám holubi do úst sami určitě nevlétli a kde už navždycky zůstanete tím, čemu Němci říkají "Untermensch".
Vec vyberu.
Pane ctenari,ja jsem risknul bejt mozna untermensh ve svobodnem svete[jak nas komousi strasily ] nez bejt podclovek komunistum ve vlastni zemi a chrabre jim slouzit.
Vzdyt to znate.
Libor Furbacher | 2016-09-22 19:34:24 |
ReagovatVšechno na světě je relativní, pane Fürbachere.
A pojem "Svobodný svět"? Ten váš vám skutečně není co závidět. Ale máte celkem pravdu, to co se nyní u nás děje, o tom skutečně tam v dáli nemáte ani šajna. Takže možná se opravdu máte relativně lépe, než byste se měl tady a ještě byste si říkal: zlatí komouši ! Jak se říká - z deště pod okap.
Když už jsme u těch rovin a společenských řádů, tak podle mne byl nejspravedlnější asi ten první - pospolný, kdy se všichni dělili o toho zabitého mamuta, nebo jiné zvíře a vzájemně si pomáhali, aby přežili. A ta současná demokracie má ke spravedlnosti hodně daleko, tady je to spíše kapitalistická demokracie, kde rozhoduje především moc a peníze + další záporné vlasti lidí. Nějaká vláda lidu, jak zní překlad, je k smíchu, to je jenom vějička na lidi. Skutečnost je úplně jiná. Zatím jsme opravdu nic lepšího nevymysleli.
Strejček Nimra | 2016-09-21 09:01:55 |
ReagovatStrejčku Nimro, to co je u nás, má ke skutečné demokracii velice daleko.
Je to jen obyčejná totalita, pouze převlečená. A každá totalita se vždy halasně vyhlašovala za demokracii, třeba měla ke skutečné vládě lidu, to jest k jeho potřebám a spokojenosti hodně daleko. A to, co panuje v současné době u nás, to není nějaký rozdíl mezi smýšlením lidí a oné kamarily, která se říká vláda, ale přímo propast.
"ČEST PRÁCI" ANONYMŮM V JL
DUO
"Strejček Nimra"+"čtenář"=
MANUFAKTURA,
která pre-fabrikuje ano-nymně nejlépe osobní in-vektivy,
na vytváření "blbé nálady" v JL,
...nejenom před volbami
Zdeněk Gryc
Jakápak blbá nálada?
Naopak, Zdeňo, já se snažím rozptýlit chmury na tvém čelíčku například vtipy o tvém miláčkovi Humanitárním Vencovi Bombarďákovi. Ale přiznávám, že jserm tě podcenil, co se týče veselosti. Napsat o Havlových kumpánech Bakalových, že jsou to filantropové, to vyžaduje slušnou dávku černého humoru.