Hokejová Dukla dostane přes 20 milionů
Ilustrační foto archiv JL
Více než 23 milionovou částku odklepli městští zastupitelé hokejové Dukle Jihlava. Skoro 10 milionů korun z této částky poputuje Dukle Jihlava - mládež. Peníze na letošní rok získal historicky neúspěšnější klub v naší hokejové historii především na provoz obou ledových ploch.
„HC Dukla Jihlava zde poprvé nedostává ani korunu dotace na provoz společnosti,“ připomněl primátor města Rudolf Chloupek (ČSSD).
Schválení předcházela diskuze zastupitelů. Jednalo se o skoro sedmimilionovou částku, kterou mládež Dukly získala na pronájem ledových ploch, kterou zaplatí seniorské Dukle.
„Mládež zaplatí 6,7 milionů korun Dukle Jihlava, což je zisk. Je strategie, jak bude Dukla nakládat s těmito financemi?“ otázal se zastupitel za KSČM Stanislav Doležal.
Podle primátora Chloupka se však nejedná o zisk, ale o příjem za služby, které Dukla s.r.o. poskytuje. Dle Chloupka je na zvážení jejího managementu, jak s těmito finančními prostředky naloží. Poukázal, že roční náklady na provoz Horáckého zimního stadionu se pohybují někde mezi 12 až 13 miliony korun.
Znamená to, že Dukla Jihlava-mládež zaplatí HC Dukle Jihlava 6,7 milionů korun za využi-tí obou ledových ploch a jejich zázemí. HC Dukla tak bude mít v rozpočtu skoro 20 milionovou částku.
Zbylé asi tři miliony Dukla Jihlava - mládež využije na své provozní náklady (výstroj, doprava na zápasy, platy rozhodčích a některých trenérů...).
Součástí tohoto bodu jednání byla také šestimilionová dotace pro FC Vysočinu Jihlava, určená především na výchovu mládeže, a skoro pět a půl milionu pro Služby města Jihlavy na provoz bazénu Evžena Rošického.
V následném hlasování zvedlo ruku pro udělení dotací 27 zastupitelů z řad koalice i KSČM. Daniel Mayer avizoval za zastupitelský klub ANO, že se jeho členové zřejmě hlasování zdrží, protože nemají u těchto společností zastoupení v kontrolních orgánech a nemají tak účinnou možnost dohledu na finance.
Přesto pro dotace hlasovali i dva zastupitelé z hnutí ANO. Lucie Vichrová a Radek Popelka. „Měli jsme volné hlasování. Sport se bez těchto dotací neobejde, protože vypadnou peníze z hazardu, které na jeho podporu dříve šly,“ vysvětlil Popelka. Se stanoviskem Mayera se však ztotožňuje.
Proti nehlasoval nikdo a hlasování se zdrželo osm zastupitelů, z nichž šest příslušelo k hnutí ANO.
Diskuze k článku
Nový komentářVšude jsou sbírky víček od PET lahví na hendikepované děti, za kilo víček (a to jich msí být pořádná krabice) dostanou tři koruny. A tady dostává několik zdravých jedinců, co na sebe oblečou dres Dukly jen tak 20 milionů korun. A to ani ne na rok. Lidská spravedlnost je slepá a lidská blbost nekonečná.
....naprostý souhlas....lidská blbost je nekonečná.....to že lidová zábava jménem Dulička udělala naposledy před někdy 25 lety nějakej titul asi znamená, že každý občan Jihlavy ze své práce, na úkor svého důchodu, atd., díky zastupitelstvu musí posla jen na její živení cca 500 Kč ročně. Doufejme, že tahle situace nebude trvat ještě x set let a díky nějakému dalšímu osvícenějšímu zastupitelstvu v budoucnosti dojde k privatizaci klubu nebo ho pošlou do propadliště dějin.
No tak ty zrovna ze svých daní nic na Duklu nedáváš, pokud vím stojíš s nataženou rukou na sociálce měsíc co měsíc a přešlapuješ na pracáku každý týden a úspěšně se vyhýbáš práci. Co tam máš dál ?
Vy se znáte? Odkud?
Z toho pracáku? Zřejmě.
Ano, máte pravdu. Akorát že já sedím na druhý straně toho stolku ☺
Takže zaměstnanec Pracovního úřadu.
A rovněž současný nebo spíše bývalý člen KSČ , případně dnešní KSČM. Usuzuji tak podle tykání, které patřilo k tehdejším komunistickým zvyklostem a kterému jste se dodnes neodnaučil. No nic, šťastný Nový rok !.
Omyl, já vykám jenom tomu koho si vážím a nebo je starší. Netáhlům zásadně tykám. Tak se měj hezky a šťastný nový rok.
Díky. Také ti přeji všechno nejlepší do nového roku. Ahoj zase někdy na nějaké diskuzi.
Dukla
Zklamalo by mě, kdyby tady nebyly nenávistné komentáře zrovna od vás dvou.
Článek pojednává o tom, že Město Jihlava dává peníze na provoz ledových ploch a na Duklu- mládež. Co vám na tom vadí? Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.
Přijde mi, že tady jenom čekáte na nějaký článek o Dukle, abyste mohli plivat své jedovaté sliny.
Je moc dobře, že Město Jihlava podporuje provoz zimáku a mládež, ale i třeba ZOO nebo divadlo. Ať si každý vybere, co ho baví.
Kasli na ne
Tihle budou kritizovat, i kdyby Dukla vyhrala titul. Oni nerozlisujou A tym a mladez. A znas to, vzdycky se najdou rejpalove, kteri vi vsechno nejlip. Podle nich vzdycky budou na neco penize chybet a do neceho jineho by je investovali lip. Takovi jsou v kazde diskusi. Za chvili zacnou ohledne zimaku, kolik je to vlastne bude stat a ze by se ty penize radsi mely dat do oprav chodniku. Takhle bych mohl pokracovat hodne dlouho, ale tihle rejpalove mi za muj cas nestoji.
Tiziano | 2016-01-01 18:49:04 |
ReagovatČerveno-žluté brýle
Máte v tom trochu zmatek, podpora provozu zimního stadionu tak jako ZOO nebo divadla je naprosto vpořádku, ale podpora profesinálního hokejového týmu který samostanou společností (i když je vlastníkem město) není v souladu např. s evropskou směrnicí o veřejné podpoře profesionálního sportu (de minimis), to že Dukla-mládež je pro HC Dukla s.r.o. pouze zdrojem příjmů bez jakýchkoliv investic což odporuje např. mezinárodním účetním standardům (lidově se tomu říká tunel) jsou fakta které zanícený Duklák vidět nechce sundejte si červeno-žluté brýle a podívejte se jakým způsobem je Dukla přisátá na městský rozpočet možná pochopíte proč se to některým občanům nelíbí.
Dodo.01 | 2016-01-02 09:57:06 |
ReagovatPřesně popsáno, ač jsem fanoušek Dukly (bez růžových brýlí), nedá se nic jiného, než souhlasit.
Francik | 2016-01-02 13:12:54 |
ReagovatVy jste pan Kotrba, Buzek nebo Brož?
Jméno?
Nejsem, žádný z jmenovaných - zajímavé je že víc než po argumentech které by mohli oponovat pátráte po jméně.
Dodo.01 | 2016-01-03 01:38:35 |
ReagovatCo je na tom štvě? No přesně to, že ty prachy dává přece město ne?! A já , jako Duklák, jim rozumím. Ono je to dokonce i zavádějící...
Francik | 2016-01-02 13:15:41 |
Reagovat.....jenom o čem ten férovej, formující mladého člověka, hokej je, nebudu teď psát o oběšenci v hledišti, o tom, že si fanoušci dají ať už na stadioně nebo venku po čuni, nebudu ani psát o tom, že autobus hokejových fanoušků doprovází x aut Policie ČR, x těžkooděnců, dovolím si přenést kousek z "Vyjádření Bedřicha Ščerbana k článku na iDnes".......kde pan B.Š. cituje z emailu, který mu poslal patrně nějaký rodič o stylu práce jistého trenéra........První konflikt s ním jsem měl asi před rokem, kdy při tréninku mlátil mého syna. Vyříkal jsem si to s ním v kabině a informoval jsem o tom i pana C. Od té doby už na mého syna jenom řve, ale nemlátí ho.......celý článek je k nalezení na www.hcdukla.cz..... takže to je atmosféra, která formuje vývoj dětí, sportovního fairplay ducha atd., na toto posílá město ročně cca 25 000 na hlavu, na druhé straně malému sportovci ze Sokola pošla ostudných snad 60,- kč ročně, jak se o tom zmiňovala v nějakých novinách paní ze Sokola... a toto chce někdo srovnávat s divadlem se zoo....tam jsou dotace celkem pochopitelné a pro společnost přínosné....
Vážený pane.
Ten trenér o kterém píšete, byl právě pan Kotrba, který rozpoutal kampaň proti Béďovi Ščerbanovi. Dávno už v Dukle není. Když chcete něco citovat, tak si to musíte přečíst celý.
Jinak jak je vidět, o práci s mládeží v Dukle nevíte vůbec nic,ale špinit umíte.
Je to marný sem něco psát, je to marný, je to marný.
Není to marný
Marné by bylo, kdyby se tyto stránky měly stát výhradní doménou několika notorických kverulantů, negáčů, prudičů, chytrolínů, trollů. Lidí, co asi mají nějaký vnitřní psychický problém, věčných outsiderů, životních ztroskotanců, kteří si své frustrace musejí vybíjet ve verbálních útocích navenek. Nedejte se znechutit!
patriot | 2016-01-02 21:14:33 |
ReagovatJe to od vás sice hezké, vážený pane patriote,
ale takového pana ing. architekta nepředěláte, kdyby čert na koze jezdil. Už jste se sám mohl přesvědčit. Nanejvýše se dostanete na jeho pověstný Seznam, pokud mu ovšem nebudete lichotit. Má těch svých zastánců krutě málo. Jen se podívejte, kolik dokáže sesmolit blogů, na které si v honbě za rekordem v počtu komentářů většinou sám odpovídá. A zdá se mi, že čím ostřejší odpověď, někdy až přesahující hranice slušnosti, tím je spokojenější. Inu, jak praví klasik: Lidé jsou různé !
takže abysme to shrnuli, kdo nechce naříkajícím primadonám- jak je jejich koníček drahý- nedobrovolně přispívat na jejich hraní na hokejisty, je označován za životního ztroskotance a frustrovaného člověka, no dobrý no :-), ale jo, možná máte obhájci nekonečných dotací pravdu, pokud volí obyvatelé do zastupitelstva lidi, kteří tyhle nemravné částky do tzv. profisportu posílají, je dobře, že jsou občané dojné ovce, má to tak být!
Ten, kdo označuje pohrdavě diskutující kolem sebe za primitivy, notorické kverulanty, negáče a podobně,
by se měl nejprve zamyslet sám nad sebou a zpytovat své svědomí, zda je sám na takové výši, aby mohl své b ližní takto povýšeně kádrovat a neměl raději začít sám od sebe.
Po patnácti letech jsem byl na hokeji, Dukla Třebíč. Dal jsem si buřta a upil kamarádovi z piva. Tak krásnou davovou atmosféru jsem nezažil od dob Dukly dřívější. Chci ve městě Duklu i nadále, malí kluci ať mají kde hrát a ať hrají i ti, jejichž fotři na to nemají. Potom mi penízu poplatníka líto nebude.
Doby, kdy byl pod ledem pávovský a brodské rybníky, k Českému a k Borovince se tahala z domu "půjčená" hrabla, z opatrnosti nečekejme.
Po patnácti letech jsem byl na hokeji, Dukla Třebíč. Dal jsem si buřta a upil kamarádovi z piva. Tak krásnou davovou atmosféru jsem nezažil od dob Dukly dřívější. Chci ve městě Duklu i nadále, malí kluci ať mají kde hrát a ať hrají i ti, jejichž fotři na to nemají. Potom mi penízu poplatníka líto nebude.
Doby, kdy byl pod ledem pávovský a brodské rybníky, k Českému a k Borovince se tahala z domu "půjčená" hrabla, z opatrnosti nečekejme.
nevím, proč jsem dvojitej, když jsem nic dvakrát nezmáčknul.
Pro všechny chytrolíny
Ano, souhlasím s Vámi zarazíme všechny dotace do sportu, sportovat budou pouze ty děti, jejichž majetní rodiče na to budou mít. Ty ostatní se budou flákat po sídlištích a ulicích a z nudy Vám cvičně občas dají přes ústa nebo rozbijí okno. Co budete psát potom ?
chroustik | 2016-01-05 09:05:22 |
ReagovatDostupnost sportu
Nikdo tady nepíše, že by se neměla dotovat mládež, peníze ale musí v mládeži zůstat, pokud mládež někoho vychová pro profesionální sport měly by peníze za práva zůstat ve spolku a ne tak jak je to teď kdy rodiče, město pokrývají investice a zisky inkasuje. HC Dukla s.r.o. která dle účetnictví neinvestuje do HC Dukla - Mládež ani korunu přesto však na základě hodně prapodivné smlouvy jí patří veškerá hráčská práva. Kdyby HC Dukla - Mládež nebyla dojnou krávou pro profesionální tým, mohli by rodiče platit ročně ne 10 ale třeba 8 nebo 5 tis. Kč a sport by byl dostupnější právě pro ty ostatní.
Dodo.01 | 2016-01-05 14:32:07 |
Reagovatne jednom z posledních zastupitelstvu se na tyto toky peněz ptal jeden ze zastupitelů a pan primátor opáčil, že tyto teorie jsou na žalobu, takže to určitě nebude pravda :-), samozřejmě by bylo zajímavé kolik věnuje na výchovu hráče město, rodiče a sama Duklička, když pořadují x tisíové přestupové částky za hráče, ketré udajně věnovala do jeho výchovy.........
Zastupitel
To byla prosím moje maličkost. Pohádky pana primátora na téma Dukla nemá smysl komentovat. A co se týče investic: město cca 25 tis na hráče formou dotace na ledovou plochu.
Rodiče 10 tis. členství + výstroj, doprava, startovné, pojištění, soustředění cca. 20 tis. (liší se individuálně i podle ročníků) a někteří si ještě platí individuální tréninky. HC Dukla s.r.o. 0,- Kč. Tato společnost nemá mládež ve své struktuře vedenou jako účetní jednotku, proto do ní nemůže legálně investovat ani 1,- Kč, přesto však ve výroční zprávě uvádí zisk z hráčských práv mládeže, jakým způsobem je získala však uvedeno není. Smlouva a její doplnění o získání hráčských práv je po právní stránce slátanina a po morální nehoráznost (mírně řečeno). Všechna moje tvrzení mohu doložit, takže v případě zájmu se nebráním osobnímu setkání.
Dodo.01 | 2016-01-05 18:03:11 |
Reagovatděkuji za vysvětlení, je potěšující zjistit, že existuje v zastupitelstvu někdo, kdo má zájem dopátrat se faktů, někdy mi přujde, že tam sedí cvičené opičky, které ani pořádně neví o čem hlasují.....