Reklama
Dnes je čtvrtek 21.11.2024     svátek má Albert

Zastávku vlaku Helenín nechce


3.12.2012 Aktuality/Komentáře (29), autor:
33

 

 V jihlavské čtvrti Helenín měla vzniknout nová vlaková zastávka. Její vybudování se zadrhlo na jednání mezi městem a krajem. Panuje obava, že by lidé zastávku nevyužívali.

 

 Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chtěla na žádost kraje vybudovat vlakovou zastávku v jihlavské čtvrti Helenín. Město Jihlava však nevidí její vznik jako smysluplný.

 

 „Nápad na zřízení nové zastávky vzešel z plánů kraje na vytvoření nového průmyslového centra a soustředění škol do jedné lokality v Heleníně,“ uvedl tiskový mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

 

 „V současné době výstavba nové zastávky závisí na jednání s vlastníky pozemků, zejména městem Jihlava. To ale se zástupci Kraje Vysočina zatím nenašlo kompromis vhodný pro obě strany,“ vysvětlil mluvčí důvody, proč k realizaci zastávky nedošlo.

 

 SŽDC byla připravena zastávku v celkové délce přibližně sto metrů vybudovat na vlastní náklady. Ty by se podle jejího odhadu pohybovaly mezi 5 a 6 miliony korun.

 

 „Postavili bychom jednoduchý přístřešek a osvětlení zastávky. Samozřejmostí by bylo nástupiště vhodné pro bezbariérový přístup do vlaku,“ dodal Ptačinský.

 

 Podle náměstka hejtmana pro dopravu Libora Joukla by nová zastávka měla smysl.

 

 „V Heleníně vzniká relativně velký satelit města Jihlavy, mohla by tam být krásná příměstská doprava,“ prohlásil Joukl.

 

 Více v tištěném vydání JL s datem 30. 11.

Diskuze k článku

Nový komentář

Občané Helnína by raději uvítali, kdyby byla propojena část Helenína se sídlištěm Sluneční vrch cyklostezkou nebo stezkou pro pěší. Navečer totiž chodí po frekventované státní silnici pěšky a to je dost nebezbečné. Taky by uvítali, kdyby byla na křižovatce do Helenína snížena rychlost na 60 km/h. Než tam někdo vletí 90-tkou do zastávky plné dětí. To vše by občané Helenína uvítali. Pan Joukl, který je pupeční šňůrou spojený s ČD, to ovšem nechce slyšet. Pro něj je smysluplnější utrácet peníze za "své" projekty ze kterých "kape". Takže se bude dělat jen to co chce on.
Daňový Soumar | 2012-12-03 09:24:58 | Reagovat
proc cyklostezka, stezka pro pesi?
Je to spis o lenosti. Myslim, ze neni zas takovy problem sejit dolu k rece a do Jihlavy dojit po stavajici cyklostezce od textilky. A v okrajovych castech mesta je mozne dojet do centra MHD. Navic do Helenina jezdi autobus kazdou chvili, takze mi prijde riskovani s vlastnim zivotem, chodit do mesta po tak frekventovane silnici. a pan Joukl ma pravdu, do Helenina by se dala krasne provozovat primestska vlakova doprava, ktery by koncila v Malem Beranove. ale tam je zastavka taky velmi malo vyuzivana, protoze lidi jsou lini chodit pesky. A je jasne, ze mesto nevidi vybudovani zastavyk v Helenine jako smysluplne, pokud vlastni a provozuje Dopravni podnik. Pokud by v Jihlave vznikla alternativni vlakova primestska doprava, mesto by prislo o cast zisku z MHD.
igel | 2012-12-03 12:41:36 | Reagovat
Pro Igel:
Taky názor. Helenín potřebuje chodník pro cestu z Březinek, s tím nemá železniční stanice nic společného. Navíc, vybudování zastávky pro těch pár spojů, nikoliv rychlíků, které by v Heleníně zastavovaly, by MHD rozhodně nekonkurovalo. Celý ten nápad zavání opravdu něčím jiným než objektivní potřebou.
VladimírV | 2012-12-03 13:52:35 | Reagovat
HÁ-DANKA
Pro Igel: Taky názor. Helenín potřebuje chodník pro cestu z Březinek. . . . . Dost vítám, po letech, snahu dořešit tuto pěší a cyklistickou trasu: Helenín, Březinky Jihlava. Dne 17. května 2010. Jsem odeslal následující dopis: K rukám: primátora Ing. Jaroslava Vymazala Ved. odboru výstavby ing. arch. Lakomého Věc : přiložené fotografie krajiny, kudy by mohla procházet cyklostezka z areálu škol na Březinkách k lávce přes řeku v Heleníně ----- V neděli 25. dubna 2010 měli CYKLISTÉ NAPROSTOU PRIORITU! BYLO ZAJÍMAVÉ VIDĚT KOLIK HEZKÝCH A DOBŘE NALADĚNÝCH POLICISTŮ TO UMOŽNILO. Akce byla výborná, ukázala nejenom zájem o cyklostezky, ale také, jak velká je v Jihlavě cyklistická populace. Věřím, že je argumentem pro další rozšiřování cyklostezek. Jak jsme trasou projížděli, tak bylo vidno, jakým způsobem se dá dostat do krásného přírodního prostředí údolí řeky Jihlavy. Myslím, že by tato trasa mohla mít alternativu, která vyloučí střet s motorovou dopravou a průjezd ulicemi. V blogu se nemohu graficky vyjádřit, proto odkazuji na web: brezinky.atlasweb.cz Na obrázku 24 je uvedeno: Návrh Březinovy sady z „LESA DO LESA“, PĚŠKY NERUŠENĚ A BEZPEČNĚ. Na výkresu je cyklostezka vyznačena žlutými tečkami. Vyjděme z dnešní reality - lávka není - a směřujme cyklostezku jako čtvrtou trasu do křižovatky cyklostezek k ZOO a historickému Brněnskému mostu. Na druhé straně pak přes hráz rybníčka ve školním areálu ve směru stávajícího dlážděného chodníka, který končí v lese poblíže Helenínské skály. Na základní mapě - při menším zvětšení a turistické mapě Jihlavy na MAPY.CZ lze sledovat tuto možnou trasu, která by vedla od Helenínské skály k lávce do Helenína. Přes ni by se dostala na stávající cyklostezku. Nutno zopakovat, že překonání rokle s Ústavským potůčkem by vyžadovalo lávku a terénní úpravy. Trasa by zde byla nákladná, ale zajímavá. Chtělo by vypracovat studii a posoudit možnosti. Napsal jsem o tom také v blogu JL : CO BY SE VLASTNĚ MĚLO UDĚLAT a v blogu CYKLOSTEZKY pondělí, 17. května 2010 Zdeněk Gryc Na závěr dávám váženým Blogerům otázku? Myslíte že mi někdo s adresátů za moji snahu či návrh poděkoval, nebo alespoň potvrdil příjem, zkuste uhádnout! S pozdravem: Zdeněk Gryc
Zdeněk | 2012-12-09 17:52:44 | Reagovat
Velevážený pane pustil byste tudy po setmění svou ženu nebo dítě ? Celý úsek od mostu v Heleníně až po ulici Helenínskou v Jihlavě není osvětlený a vede docel dost hustým podrostem. Když chcete o něčem psát napřed si to projděte. A k těm autobusům. Právě proto, že přes den jezdí docela často, je ta zastávka naprosto nesmyslná. Špatné je to , že poslední autobus jede v 22.30 a pak už musíte pouze taxíkem nebo pěšky. To žádná vlaková zastávka nevyřeší. Pojede z města na hlavní nádraží trolejbusem a odsud pak vlakem do Helenína ? No to byste asi musel upadnout naznak. Ani do Malého Beranova tak nikdo nejezdí. Pan Joukl kouká jen na to, jak by z něčeho něco vytloukl. Jeho vazby na ČD jsou známé.
Daňový Soumar | 2012-12-03 14:00:08 | Reagovat
A pustit zenu a dite po frenkventovane silnici po setmeni bezpecne je? A vlaky nejezdi snad jen z hlavniho nadrazi. Pokud by mela existovat primestska vlakova doprava, bylo by rozumne vest ze Starych Hor na Pavov a zpet pres hlavni do Maleho Beranova. On by posledni primestsky vlak nejel urcite v pul 11 jako MHD. A pokud SZDC nabidne mestu, ze zastavku vybuduje na svoje naklady, je vedeni mesta na palici, ze takovou nabidku odmitne. Za usetrene penize by se dalo udelat treba to osvetleni od mostu k Heleninske. A pro rejpaly, ten usek znam, takze vim, ze je to tam na dve veci, ale urcite vas tam zase nesejme kamion.
igel | 2012-12-03 15:18:25 | Reagovat
Vy nechápete vůbec nic, že ? Nechceme žádnou zastávku,nechceme chodit po státní silnici. Chceme stezku pro pěší nebo cyklostezku. Nevnucujte nám neustále nějakou zastávku, kterou by nikdo nevyužíval. Existuje nějaký výzkum, který by říkal kolik obyvatel Helenína a jak často by takovou formu dopravy využíval ? Určitě ne ! Pokud se to relizuje, tak jsem zvědav, jestli někdo vyhodnotí, jak je tato varianta dopravy využívána. Pokud nebude mít využití jste potom ochoten spolu s p. Jouklem zaplatit náklady na její vybudování a provoz ?
Daňový Soumar | 2012-12-03 15:37:36 | Reagovat
Souhlasím s Daňovým soumarem, že Joukl dělá vše, aby mu něco káplo z ČD. Vzpomeňte na to, jak spěchal, aby podepsal smlouvu bez výběrového řízení s ČD, jen aby zabránil možné konkurenci v podání lepší nabídky, nižší ceny a zlidštění podmínek cestování pro Kraj Vysočina. Jinak Daňový Soumare, nedělejte si iluze, že někdo bude poslouchat názory lidí v tom co chtějí. Stačí si vzpomenout na čipovou kartičku v MHD a na počítání zastávek a je mi z toho zle!
pastor | 2012-12-03 17:59:51 | Reagovat
No to máte pravdu, že Vaše uvažování opravdu nechápu, pokud uvažuje takhle většina obyvatel Helenína, je něco špatně. Kudy si myslíte, že tu cyklostezku jistě kombinovanou se stezkou pro pěší povedou? Nejkratší cestou podél státní silnice, jenže je tam pár problémů, které by se poměrně obtížně řešily. Pokud by se měla vést stezka po pravé straně silnice, kudy ji povedete v oblasti nové zástavby,kde není místo? Pokud se natáhne přes zástavbu,určitě všichni budou líbat Vymazalovi ruce. A vést ji po levé straně? Jak? Udělat podjezd nebo nadjezd u silnice? U Tesca jsou zahrádky, zahrádkáři by to jistě taky ocenili. Ve finále by byla celá stezka stejně delší než si to namašírovat po státce. A celá osvětlená by určitě nebyla, pokud ano nechci ani vidět náklady na realizaci. Nebo se ubere cast vozovky pro pruh pro pěší a cyklisty ze státní silnice, který se označí červěně, jak je tomu po Jihlavě a bude vyřešeno. Pokud většině obyvatel Helenína tyto náklady na vybudování dalšího Vymazalova pomniku nevadí, pak je všechno asi v pořádku. Opravdu nedovedu pochopit, proč by měl být takový problém sejít dolů k řece na vlak. Nehledě k tomu, že vlaková příměstská doprava by byla rychlejší než celá slavná MHD. a pokud má být na městském nádraží terminál, není pak napojení na MHD problém a do centra je to pár kroků.Kraj železnici evidentně nepodporuje, jinde příměstká doprava funguje bez problému, jen Jihlava je maloměsto a podle toho to taky vypadá. A závěrem, nikomu zastávku nevnucuji, je to jen můj názor.
igel | 2012-12-03 20:25:21 | Reagovat
Musím konstatovat, že vaše myšlení opravdu nedokážu pochopit. Za prvé podívejte se do katastrálních map a zjistěte si kudy vedla do Helenína státní silnice. Tento pozemek je doposud ve vlastnictví města. Za druhé naprosto nechápu vaši omezenost. Myslíte si, že děti pojedou např. na základní školu Otokara Březiny tak, že dojdou dolů na trať. Poté nasednou do vlaku, následně přestoupí na trolejbus a za hodinu budou tam, kde mohli být za 10 min. zdravou procházkou pěšky, nebo za 5 minou volnou jízdou na kole ? Matky s kočárky takto budou jezdit nakupovat do Tesca ? Jste PR manažer ČSSD nebo příbuzný pana Jouka ?
Daňový Soumar | 2012-12-03 21:56:18 | Reagovat
Opravdu nejsem ani jedno
jde o princip, město může dostat něco zadarmo, ale okamžitě to smete ze stolu a narve miliony jinam. Uz vidím jak se bude nějaká stezka udržovat v zimě. Jediné, za čím si stojím, je že jsem zastáncem vlakové dopravy. Že je v Jihlavě MHD zprasená a Jihlava jakojediné krajské město není schopná zavést jednu trolejbusovou a jednu autobusovou noční linku, které by objely celé město a předměstské části,je na pováženou. Zastávka by nebyla samozřejmě výhodná pro všechyn, ale pokud by vznikla příměstská linka, určitě by se vyplatila lidem směřujícím z Helenína na Pávov, do oblasti hlavního nádraží, do centra a na Staré Hory. Ale jde hlavně o lenost, udělat párkroků navíc, to samé v Malém Beranově, tam by se zastávku musela ovšem přesunout blíže ke středu obce.
igel | 2012-12-03 22:36:26 | Reagovat
Aha takže zaměstnanec Bosche :). Problém je ten že skoro všechny vlaky jedoucí směr Jihlava končí na hlavním nádraží. Dál většinou pokračují jen rychlíky. A ty by v Heleníně asi nezastavovali. Taky bych vám chtěl sdělit jedno tajemství, že nic není zadarmo. Leda tak vzduch, který dýcháme. A ten nám brzy EU v rámci toho, aby bylo na věci "zadarmo", brzy zdaní. Navíc je celá ulice Arbesova, kudy by byl asi přístup k zastávce, neosvětlená a je v dezolátním stavu. Jedná se zhruba asi 800 m k ulici Hálkova. Z nových částí Helenína a ze spodní části Helenína k této "geniálně vymyšlené" zastávce stejně daleko jako je to daleko do Jihlavy (v případě spodní části je to zhruba stejně daleko jako na hlavní nádraží). Vaše slavná příměstská doprava je stejné zaklínadlo a černá díra na peníze jako zelené energie.
Daňový Soumar | 2012-12-04 05:42:31 | Reagovat
kdepak Bosch
a ja tady jakoukoliv diskuzi koncim, nema to smysl.
igel | 2012-12-04 07:13:53 | Reagovat
S tou leností máte naprostou pravdu. Někteří lidé nejsou líní vymýšlet, jak co nejvíce a pro ně i nejúčelněji, tahat peníze z kapes daňových poplatníků.
Daňový Soumar | 2012-12-04 11:24:00 | Reagovat
Pro Igel, za 2.
Primárně jde o efekt vybudování želeniční zastávky v Heleníně. Tento není prokazatelně žádný. Kontrovat možným vybudováním další cyklostezky není na místě. Ovšem potřeba vybudování chodníku v tělese bývalé silnice do Jihlavy, která by vedla z horní části Helenína do místa Slunečního vrchu, je daleko vyšší prioritou a je městem takto chápána. Pozemek bývalé silnice je v majetku města, takže je jen otázkou času, aby byl záměr realizován. A to nebude, na rozdíl od fantasmagorických nápadů vybudování železniční zastávky, nejen špatné, ale zejména pro veřejnost přínosné.
VladimírV | 2012-12-03 22:06:53 | Reagovat
Tak tam jde spíš o ty školy dole u řeky ne? To už je od MHD dost daleko (podle mapy.cz přes 800 - 900 metrů). Jestli se tam budou navyšovat počty studentů, tak by jim tam měl přinejmenším Vilím natáhnout alespoň některé spoje linky 12. A ohledně chodníku a cyklostezky, to si mělo město pohlídat, aby si každý developer nestavěl svou osadu přístupnou jen po silnici, a přinutit je postavit propojení s tím vydrholcem nahoře nad Demlovou.
Bohumil | 2012-12-03 17:49:56 | Reagovat
zastavka
Nechapu, proc se tady tak vehementne broji proti zastavce a proti nazorum Igela, ktere jsou podle mne dobre. Jsem z Maleho Beranova a pracuji v prumyslove zone na Cerveném Krizi. Vlakovou dopravu vyuzivam, protoze je mnohem rychlejsi (musite ovsem znat system slev) a i levnejsi, nez jet vyderacskou MHD minimalne pul hodiny. Nedej Boze pokud je dopravni spicka nebo snehova kalamita. Vlakem jsem v praci za 10 minut i s prestupem na hlavnim. Primestska vlakova linka by smysl opravdu mela. Jedna vetev z Maleho Beranova az do Striteze a druha z hlavniho na Stare Hory. pricemz prestupni stanici by mohlo byt prave hlavni nadrazi. V Helenine vidim zastavku minimalne pro studenty textilky jako vyhodu, nez litat az na zastavku nahoru na statku. A kdyz jsem uz nucen pouzit autobus, volim radsi Icom, porad je levnejsi nez MHD. Vlak ma tu vyhodu, ze nemusi cekat na kazde krizovatce. A aby zastavovaly v Helenine rychliky je zbytecnost. Staci prestoupit na hlavnim, nebo ve smeru na Brno v Okriskach. staci se podivat za hranice, tam chapou vyhody vlakove primestske dopravy a tento druh dopravy se rozmaha uz i u nas, jen Jihlava, ktera si hraje na krajske mesto, tyto vyhody nevidi a t´radsi se budou cpat penize do nesmyslnych cyklostezek na ukor chodcu a ridicu.
frw | 2012-12-04 07:30:05 | Reagovat
pro frw:
Tady přece nejde o zastávku v Malém Beranově. Ale o fakt, že by se budovala další v Heleníně, a to zejména pro potřeby pár studentů ze školy. Opravdu pro pár, protože i ti, kteří jedou do Jihlavy vlakem, používají z části rychlíky. Ke všemu hloupá politika ČD a jejich drahé jízdné. Tudíž investice do onoho přepychu je v současné době v rovině fantasmagorie, resp. dalším pokusem SŽDC a o pumpování peněz z rozpočtu.
VladimírV | 2012-12-04 08:37:32 | Reagovat
ALE NO TAK !!!
Vážení autoři komentářů, nejste vůbec přející a hodní na náměstka Joukla. Ten už má jistě slíbené nějaké prebendy od ČD, na které má stále silné vazby. Jenom Joukl vidí v zastávce ČD v Heleníně SMYSL. Všichni ostatní si myslí, že je to NESMYSL.
1111 | 2012-12-05 13:42:34 | Reagovat
Vlakové zastávky, cyklostezky a chodníky
Já tedy nevím, ale když mi někdo chce postavit vlakovou zastávku zadarmo, tak proč se tomu bránit? Časem si třeba najde své cestující. Horší je to tam, kde chcete a potřebujete chodník či cyklostezku a ti, kteří to slibují a mají za úkol postavit se k tomu stavějí zadní částí těla. Tak je tomu ve zmiňované průmyslové zóně mezi Č.Křížem a Stříteží. Chodník od Č.Kříže končí před Bohmem (asi se čeká jak to dopadne s křižovatkou "smrti") a od křižovatky na Střítež musíte jít buď škarpou, nebo po silnici, kde je velký provoz. U pivařské haly je už asi 3roky něco připravené pro minichodníček a to je vše. Zaměstnanci zóny a děti ze školy jdoucí do Stříteže se pletou mezi auty do vesnice a na vlak. Tady by měl být také někdo potrestán za tuto situaci, buď majitelé průmyslové zóny, nebo představitelé obce Střítež, když už si tam nechali postavit to, co by jinde asi nechtěli.
Strejček Nimra | 2012-12-06 16:33:15 | Reagovat
Chodníky a křižovatka "smrti"
Ještě k té křižovatce a neexistujícím chodníkům do Stříteže. Tady teď stále více a více stoupá provoz kamionů jedoucích přes Střítež, to tu také nebylo a to ohrožení chodců, především dětí, je veliké. Kamiony se vyhýbají mýtu a už si našly "svoje cesty" přes silnice nižších tříd (a co celníci na přetížené kamiony) a hlavně stále se rozrůstající panství Jipocaru, které začalo stavět další halu. Takže nápor na silnici III.tř.na Střítež bude ještě větší a to nemluvím o známé křižovatce. Kdykoliv tudy jedu a sleduji ty obludné haly Jipocaru, tak si říkám, jaký tady mohl být "satelit" rodinných domků Stříteže. Kousek do Bosche (zaměstnání), nedaleko MHD,vlak,ideální spojení do města po přivaděči. Po parcelách by se jenom zaprášilo, když vidím ta čísla starších zaparkovaných aut z vedlejších okresů v Pávově v průmyslové zóně, nemluvě o domácích z Jihlavska. Tady se asi moc nemyslelo dopředu v obci. A potom to takto vypadá s dopravou, chodníky atd...
Strejček Nimra | 2012-12-07 09:28:39 | Reagovat
Tedy mně rozum nebere
pouze několik faktů, nevím, proč sem furt a pořád pletete ČD, když zastávku chtěla stavět a hlavně FINANCOVAT SŽDC, což je zcela jiná organizace. Ono se totiž ne nadarmo říká, blbej kdo dává, blbější kdo nebere. No a kdyby ta zastávka byla na znamení, tak vlak, když tam nikdo nebude prostě nezastaví. Ale jihlaváci raději všude jezdí MHD nejlépe autobusy, aby měli lepší životní prostředí.
chroustik | 2012-12-07 09:18:17 | Reagovat
Zadarmo není nic. Koukám že SŽDC by musela být charitativní organizace. Ona ale není. Vydělává hodně. A jak ? No přece na předražených zakázkách a údržbě. A kdo to platí? Samozřejmě stát nebo kraje z veřejných rozpočtů. A kde se berou peníze ve veřejných rozpočtech? No přece z daní. Na západ od našich hranic stojí výstavba kilometru železnic či silnic řádově x krát méně než u nás. Tak proč si do budoucna nezajistit důvod proč dostávat tučné dotace od státu potažmo kraje že? Vždyť zajišťujeme veřejnou dopravu a podívejte se, kolik máme kilometrů a co máma zastávek. To, že mají malou vytíženost nikoho nezajímá. Takže hlavně, že je to ZADARMO !!! Stát už soukromé dopravce na koleje pustil. Co to mělo a má za následek vidíme všichni. Najednou se dějí v ČD nevídané věci. A proč je kraj nevpustil soukromé dopravce na dráhu? No protože se tady buduje celkem slušný penězovod. A dá to práci všem vysvětlit, že je to „ZADARMO“ a ve veřejném zájmu. „ZADARMO“se pak staví vily v hodnotě 20 mil.. atd. atd..
Daňový Soumar | 2012-12-07 12:30:51 | Reagovat
ČD, SŽDC, ČD CARGO a konkurence
Současný stav pro dráhy, jako takové není příznivý, automobilová lobby má znatelně navrch a podle toho to tak vypadá s železnicí.Myslím za Řebíčka, nebo ještě dříve, se dráhy začaly dělit na osobní a nákladní a tím to začalo jít ještě více s kopce dolů, lukrativní nákladní doprava se ještě rozrostla o uhelné soukromé dopravce a vesele se "pakovalo". A co zůstalo státu? Osobní doprava, ještě se pustili soukromí dopravci na lukrativní tratě s osobní dopravou a je vymalováno. Díky této konkurenci se zdražuje jízdné na všech tratích, vyjma těch, kde je konkurence. Hlavně na těch krátkých úsecích je jízdné hrozně vysoké při porovnání třeba s autobusy, či vytíženým autem s více než jedním cestujícím. Je to spravedlivé, potom ta osobní doprava je na tom bita. Nyní se už zase mluví o tom, že se to spojí, bodejť ne, když už je "vybráno".
Strejček Nimra | 2012-12-07 14:51:53 | Reagovat
A že by šel "Leoš nebo Jančura" jezdit na okrajové tratě? To by musel být zázrak. Na Slovensku Jančura silně omezil svoje aktivity(počty spojů), protože mu to neneslo.
Strejček Nimra | 2012-12-07 14:58:40 | Reagovat
Aha a Studentagency nechtěla provozovat dopravu na regionálních tratích ? A kdo jí to zatípl ? Joukl ? No ano, je to tak. S ČD je totiž svázán pupeční penězovodní šňůrou.
Daňový Soumar | 2012-12-07 16:35:08 | Reagovat
Neblbněte, člověče, ten by si zase vybral jenom to, co by bylo aspoň rentabilní a neříkejte, že má tak velký vozový park. Takový žádný kapitalista-lidumil v Česku neexistuje, právě naopak. To jedině v románech a filmech.
Strejček Nimra | 2012-12-07 17:02:22 | Reagovat
Kolikpak lokálek v kraji Vysočina jezdí ? 10-20 ? Jančurá samozřejmě nabídl to samé co ČD. Jenomže ČD mají v malíku politiky . Respektive někteří politici dostávají od ČD,ČD Cargo a SŽDC "provize".
Daňový Soumar | 2012-12-07 18:02:29 | Reagovat
Stačí si dnes na idnes přečíst článek o IDS v kraji Vysočina versus IDS kraje Jihomoravského. A hned vám bude jasné proč se v kraji Vysočina nezavádí. ČD by v něm totiž neměly páteřní roli. A tak to Joukl smete ze stolu.
Daňový Soumar | 2012-12-10 13:00:28 | Reagovat
ReklamaReklama
Reklama
18.11.2024 AktualityNa Vysočině mohou lidé bez domova v mrazu na židli do tepla, noclehárny jsou dvě

Na Vysočině jsou noclehárny pro lidi bez domova v krajské Jihlavě a ve Žďáru nad Sázavou. V Třebíči a v Havlíčkově Brodě mohou zájemci přečkat noc v teple na židli, pokud je venku hodně ...

Komentáře (2)
18.11.2024 AktualityMinistr dostal kvůli jadernému úložišti otevřený dopis

Časová linka pro určení finální a záložní lokality pro vybudování úložiště vyhořelého jaderného paliva nabírá čím dál většího zpoždění. Ministerstvo životního prostředí ...

Komentáře (0)
18.11.2024 AktualitySbírka diakonie

V sobotu 23. listopadu se uskuteční v Jihlavě sběr nepotřebných věcí, který zajišťuje Diakonie Broumov. Oznámilo to město v tiskové zprávě. Nákladní vůz má stát od 9 do 17 hodin ...

Komentáře (0)
17.11.2024 AktualityParking pacientům od pondělí zdraží

Vedení jihlavské nemocnice chce ze svých parkovišť označených jako P1 (vjezdy z ulic Rantířovská a U Cvičiště) vyhnat motoristy, kteří si tam auto odstaví klidně na celý den, ale zdravotnickému ...

Komentáře (0)
17.11.2024 Aktuality17. listopad očima mladých: symbolická událost, nebo jen den volna?

Každá generace může 17. listopad vnímat trochu jinak, ale jaký mají pohled dnešní vysokoškoláci, kteří ani jednu z událostí neprožili? Jihlavské listy se proto zeptaly některých studentů, ...

Komentáře (0)
16.11.2024 AktualityPlameny v Telči pohltily přístavek, město rodinám nabídlo ubytování

Plameny v pondělí odpoledne zasáhly přístavek u rodinného domu v Beringerově ulici v Telči. Mluvčí krajských hasičů Petra Musilová sdělila, že hlášení o požáru na tísňové lince ...

Komentáře (0)
16.11.2024 AktualityViróz a nachlazení přibylo

Nemocnost akutními respiračními onemocněními (ARI) na Vysočině roste. Vyplývá to z tiskové zprávy Krajské hygienické stanice v Jihlavě (KHSV). Z dat KHSV vyplývá, že za minulý týden ...

Komentáře (0)
16.11.2024 AktualityHubertská mše zazněla také ve Vyskytné nad Jihlavou

Neděle 10. listopadu patřila v Jihlavě Hubertské mši. Nejdříve v krajském městě v chrámu sv. Ignáce a poté ve Vyskytné nad Jihlavou v kostele sv. Vavřince. Jak ve Vyskytné poznamenal kaplan ...

Komentáře (0)
15.11.2024 AktualityStarosta Telče o tragické nehodě zubařky: Těžko hledám slova. Je to strašné neštěstí

Tragická dopravní nehoda se stala ve středu po půl šesté ráno na silnici II/602 u Henčova na Jihlavsku. Na frekventované komunikaci spojující Jihlavu s Velkým Beranovem se podle mluvčí policistů ...

Komentáře (0)
15.11.2024 AktualityNěkdo poškodil Šmudlu a Stydlína. Slamáky nadšenci opravili

Slamáci na okraji Jakubova u Moravských Budějovic u silnice mezi Jihlavou a Znojmem se stali každoroční atrakcí. Letos se u nich fotily desítky lidí, kteří neváhali a u výtvoru tamních nadšenců ...

Komentáře (0)
15.11.2024 AktualityStolní tenis se musí stěhovat, město čeká na dotaci na halu

Vedení radnice v Třešti finalizuje jízdní řád hospodaření na příští rok. Rozpočet by zastupitelé měli schvalovat jako loni na prosincovém jednání. Jednou z nejvýznamnějších investičních ...

Komentáře (0)
15.11.2024 AktualityListopadové výročí: před 35 lety byla sametová revoluce

Nedělní státní svátek 17. listopadu s sebou přinese hned dvě půlkulatá výročí. Uplyne 35 let od Listopadu 1989 a 85. výročí studentských protestů, při nichž němečtí nacisti zavraždili ...

Komentáře (11)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net