Reklama
Dnes je pondělí 25.11.2024     svátek má Kateřina

Kraj Vysočina zatím od obcí nemá stížnosti kvůli rozšíření mýta

Ilustrační foto: archiv JL
Ilustrační foto: archiv JL

13.1.2020 Pro motoristy/Komentáře (0), autor:
-čtk-

Kraj Vysočina nedostal do čtvrtka od obcí žádnou stížnost na to, že by kamiony ze silnic I. třídy, kde se od 1. ledna platí mýto, sjížděly jinam. Zpoplatnění pro vozidla těžší než 3,5 tuny se v kraji začalo týkat hlavních tahů směřujících z jižních a středních Čech.

Starostové okolních obcí se vesměs shodovali v tom, že je na hodnocení dopadů zavedení mýta na regionální silnice ještě moc brzo.

Vedení kraje Vysočina je podle hejtmana Jiřího Běhounka (za ČSSD) připravené stav monitorovat prostřednictvím svých silničářů. "Nevylučujeme, že po vyhodnocení aktuální situace v konkrétních úsecích a po konzultaci s obcí osadíme některé krajské komunikace omezujícím značením, ale zatím k tomu není důvod," sdělil. Pokud kraj k nějakým krokům přistoupí, bude o nich podle hejtmana včas informovat.

Mýtný systém se v Česku od ledna rozšířil na více než 860 kilometrů silnic I. třídy. Dopravci na nich platí stejné poplatky jako na dálnicích. Na Vysočině se podle údajů na webu mýto týká tahů I/19 mezi Táborem a Pelhřimovem, I/34 z Jarošova nad Nežárkou přes Pelhřimov do Havlíčkova Brodu a I/38 z Poděbrad přes Havlíčkův Brod do Jihlavy.

Starosta Božejova na Pelhřimovsku Miroslav Tříska zvýšení počtu kamionů v městysi kvůli mýtu na sousední I/34 nezaznamenal. "Nepředpokládám, že by si to přes nás někdo zkracoval," řekl.

Na to, že by přibyly problémy s kamiony, si zatím nestěžují ani starostové obcí poblíž tahu I/19 mezi Táborem a Pelhřimovem, které oslovila ČTK. Podle některých to může být i tím, že v zimě nechtějí řidiči těžkých aut riskovat jízdu po nesolených vedlejších silnicích Vysočiny.

Cesta přes Hořepník by podle starosty obce Vladimíra Kotýnka pro řidiče kamionů neměla dávat smysl. "Protože tady je ta komunikace v terénu docela kopcovitém, jsou tu zatáčky, je to poměrně úzké. Kdykoliv je vedená přes Hořepník objížďka, je to pro kamiony docela komplikované," uvedl. Záležet podle něj ale může i na tom, jakou cestu třeba cizím řidičům ukáže navigace.

Nákladních aut zatím nebylo viditelně víc ani na průjezdu Novou Cerekví. "Ta komunikace mi vede přímo pod kanceláří. Zatím jsme nezaznamenali žádné zvýšení," řekl starosta Zdeněk Rajdlík.

Vilémovem na Havlíčkobrodsku, který leží asi pět kilometrů od zpoplatněného tahu I/38, jezdilo podle starostky Lenky Homolkové po silnici II. třídy směrem na Chotěboř dost kamionů i předtím. Jestli provoz zhoustl za tu krátkou dobu od zavedení mýta na hlavním tahu, se podle ní ale zatím nedá posoudit.

Diskuze k článku

Nový komentář


Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net