Reklama
Dnes je středa 27.11.2024     svátek má Xenie

Klaus vyměnil Superb za Audi


 

 Prezident Václav Klaus nacestuje ročně po Česku tisíce kilometrů. Při nejrůznějších služebních návštěvách se proto dbá na to, aby hlava státu měla během cesty maximální možnost pohodlí. Vypátrali jsme, čím nejvyšší představitel ČR brázdí silnice. 

 

 Ve svém prvním funkčním období prezident využíval Škodu Superb, a to celé tři roky. Dnes ale černá škodovka už tři roky stojí jako exponát v Národním technickém muzeu v Praze. A to po najetých 49 227 kilometrech. Prezident se poté vozil znovu superbem s označením Elegance.  Oba prezidentské vozy, starý i tehdy nový, byly nejluxusnější variantou superbu.

 

 Měly šestiválcový motor V6 2.8 30V s výkonem 142 kW, pětistupňovou automatickou převodovkou a kůži na sedadlech i polstrování. Jediné, co novému vozu chybělo oproti starému, bylo střešní okénko.

 

 Už hezkou řádku měsíců ale prezidenta ve škodovce při cestách nepotkáte. Nyní se vozí v nejluxusnější možné verzi Audi A8L 4.2 s cenou pohybující se kolem 2,5 milionu korun. Pochází z pražského zastoupení německé automobilky na Smíchově. Mezi nejzajímavější prvky ve výbavě patří třeba systém pro snížení následků možné nehody.

 

V závislosti provedení např. napíná přední bezpečnostní pásy, zavírá okna, aktivuje plné brzdění.Jen pro zajímavost dodejme, že vozy všech hlav československého, respektive českého státu, mají dávat signál  o tom, jak se v té které době zemi vedlo. Například prvním vozem prezidenta T. G. Masaryka byl faeton Laurin a Klement - dnes bychom řekli lehký, motorem vybavený kočár se sklápěcí střechou. V jeho službách zůstal jen pár měsíců. Krátce nato jej vystřídal čtyřválcový otevřený vůz Praga Grand. 

Diskuze k článku

Nový komentář


Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net