Reklama
Dnes je pondělí 08.07.2024     svátek má Nora

Absurdní drama – život Václava Havla

Foto: archiv autora
Foto: archiv autora

8.4.2015 Čtenáři píší/Komentáře (93), autor:
Zdeněk Gryc

 

 Je tomu 40 let, co dne 8. dubna, napsal budoucí vězeň a president,Václav Havel, minulému vězni a presidentovi, Gustávu Husákovi dopis.

 

 Je v něm, pro současnost zajímavá věta:

 „Odvažuji se tvrdit, že – navzdory všem vnějším líbivým faktům – vnitřně naše společnost nejen vůbec zkonsolidována není, ale upadá naopak do stále hlubší krize, do krize v lecčems nebezpečnější než všechny, jež z naší moderní historie pamatujeme.“

 

 Wikipedie: Dopis Václava Havla tehdejšímu prezidentovi Gustávu Husákovi je řazen mezi nejzásadnější Havlovy texty a základní dokumenty československého disentu, který předznamenal vznik Charty 77. Velmi přesně v něm analyzuje strach, lhostejnost, sobectví, pokrytectví a ponížení lidí v komunistické společnosti. Odpověď z Hradu nikdy nepřišla…

 

 Ilustrační fotografie ukazuje, jak si president Havel vážil osoby a díla Romana Podrázského, autora sousoší Madona - matka, odsunutého z Březinek.

 

*****

 

Dopis Havla Husákovi začíná takto:

 Vážený pane doktore,

 v našich závodech a úřadech se ukázněně pracuje, práce občanů má viditelné výsledky ve zvolna se zvyšující životní úrovni, lidé si staví domy, kupují auta, plodí děti, baví se, žijí.

 

 To všechno by samozřejmě ještě nemuselo – pokud jde o úspěšnost či neúspěšnost vaší politiky – mnoho znamenat: po každém společenském rozruchu se lidé vždycky nakonec vrátí ke každodenní práci, protože prostě chtějí žít, dělají to koneckonců kvůli sobě, a ne kvůli tomu či onomu státnímu vedení.

 

 Lidé ovšem zdaleka nedělají jen to, že chodí do práce, nakupují a žijí si po svém. Dělají víc: vyhlašují četné pracovní závazky, které plní a překračují; jednotně se účastní voleb a jednomyslně volí navržené kandidáty; aktivně pracují v různých politických organizacích; účastní se schůzí a manifestací; vyslovují svou podporu všemu, čemu mají; nikde není možno pozorovat známky nesouhlasu s čímkoliv, co vláda dělá.

 

 Tyto skutečnosti už ovšem nelze tak snadno přejít; zde je třeba se už vážně tázat: nepotvrzuje to všechno, že se vám podařilo úspěšně splnit program, který si Vaše vedení dalo: totiž získat podporu obyvatelstva a konsolidovat poměry v zemi?

 

 Odpověď závisí na tom, co rozumíme pod pojmem konsolidace.

 

 Pokud nám jsou jejím jediným měřítkem čísla z různých statistik a úředních nebo policejních hlášení o politické aktivitě občanů a podobných věcech, pak zajisté můžeme asi stěží o konsolidovanosti u nás pochybovat.

 

 Co ale, když budeme konsolidací rozumět něco víc – totiž skutečný vnitřní stav společnosti? Co když se začneme ptát i po dalších, snad subtilnějších a ne tak lehce spočítatelných věcech, ale nikoli proto méně důležitých, totiž po tom, co se – z hlediska osobní lidské zkušenosti – za těmi všemi čísly opravdu skrývá?

 

 Co když si položíme i takové otázky, jako například, co bylo uděláno pro mravní a duchovní obrodu společnosti, pro rozvoj skutečně lidských dimenzí života, pro povznesení člověka k vyššímu stupni důstojnosti, pro jeho vskutku svobodné a autentické uplatnění ve světě? Co zjistíme, když svou pozornost takto obrátíme od pouhého souboru vnějších jevů k souboru jejich vnitřních příčin a důsledků, jejich vazeb a významů, zkrátka k celé té skrytější rovině skutečnosti, na níž by měly tyto jevy dostávat teprve společný lidský smysl? Můžeme i potom považovat naši společnost za zkonsolidovánu?

 

 Odvažuji se tvrdit, že nikoliv. Odvažuji se tvrdit, že – navzdory všem vnějším líbivým faktům – vnitřně naše společnost nejen vůbec zkonsolidována není, ale upadá naopak do stále hlubší krize, do krize v lecčems nebezpečnější než všechny, jež z naší moderní historie pamatujeme.

 

 *****

 Je určitě vhodné, si to dnes, po 40 letech přečíst. Je to dopis, který nejenom nebyl publikován, ale na který ani oslovený neodpověděl. Nezmínil se o něm ani orgán OV KSČ Jiskra, měl jiné starosti…

 

 Před 40 lety, v rámci oslavy Vítězného února 1975, publikoval článek redaktora Milana Dvořáka, jehož cílem bylo odstranění sochy sv. Jána z mostu na Březinkách. Je to únavné čtení, ale odstraňování soch-památníků, symbolů něčeho je snaha o vymazání paměti, že?

 

 Po 40 letech je vhodno se ohlédnout. Pokud se to neudělá, tak nepomůže „stejně tehdy jako nyní“, aby nějaká renomovaná osobnost napsala dopis presidentu Zemanovi.

Diskuze k článku

Nový komentář

Nepochybně zajímavé.
Ano, pane Gryci. Byl to ve své době opravdu odvážný počin. Nicméně, málo burcující, protože se zkrátka nedostal na světlo boží. Co by Václav  Havel asi psal svým nástupcům v prezidentské sesli. Zřejmě by nepřipomněl svůj rovněž bájný porevoluční projev o jeho představě české prosperující společnosti, kterému mnoho lidí uvěřilo. Mnoho z toho, co časem nastalo, se jeho projevu verlmi vzdálilo. Snad jen s výjimkou nástupu bezbřehé, jím adorované svobody. Na úkor morálky, zločinu a totální devastace základních etických norem v praxi. Ta nastala ne za Husáka, ale od 90. let. Jinak řečeno, při povaze Václava Havla by ho doba jasně definovalo do kategorie "svobodných socialistů".  Lidé s podobným smýšlením a chováním se stali přítěží novžch politických elit.. Někteří, a daleko odvážnější, čelili snaze mocných o jejich upozadění (K. Kryl). Jiní, např. Václav Havel odešli se slávou, která je leckdy až nekriticky živena. Protože to byl on, který mohl velmi silně ovlivnit porevoluční směrování české společnosti. Ale on žil ve svém duchovním světě, užíval si svobody, zatímco jiní kradli a devastovali společnost. Ano, to je rovněž jedna z jeho "zásluh". Tady se mi chce říci: "Pomníky stavíte, prosím vás, komu...?".
VladimírV | 2015-04-08 21:10:21 | Reagovat
VĚZEŇ DRAMATIK PRESIDENT
Vážený pane Vladimíre,
Václav Havel nebyl Kristus, beránek Boží, který by sejmul, nebo narovnal viny v naši republice.
Stejně jako Kristus mohl pouze kázat. Havel psal, viz meritum článku. Pravomoci presidenta nepochybně znáte. Tomu všemu, co píšete, se snažil zajisté čelit ve svých projevech a textech:
 MAFIÁNSKÝ KAPITALISMUS a BLBÁ NÁLADA.

Do JL jsem, myslím v diskusi vložil překopírovaný text v 8 bodech, který přednesl veřejně za přítomnosti šklebícího se Václava Klause. Sklidil značný potlesk. Klaus vyjádřil svůj názor jednak šklebením, jednak nezatleskal.
Havel kdysi také napsal stať MOC BEZMOCNÝCH.

Moc měli v rámci Oposmlouvy a jiných politicko-hospodářských šaškáren Klaus a Zeman.
Vím, že jste součástí kolektivu, který ze všech možných aspektů hanobit Havlův odkaz.
Dovolím si tedy poukázat, jak vážně je brán nikoli v USA, ale ve ŠVÝCARSKU:
" Slova bývalého českého prezidenta Václava Havla o mafiánském kapitalismu v 90. letech v České republice připomněla švýcarská prokurátorka před soudem s bývalými majiteli a manažery Mostecké uhelné společnosti (MUS) ve švýcarském městě Bellinzona."
"Dávali nám lekce z historie a ekonomiky," prohlásila o projevech obhájců hlavní prokurátorka Graziella de Falco Haldemannová. "Nepředstíráme, že jsme znalci historie České republiky," řekla s tím, že bude tedy citovat výroky bývalého prezidenta Havla o postkomunismu.
Mafiánský kapitalismus

Připomněla, že Havel hovořil o mafiánském kapitalismu, který vznikal v přechodném období po pádu totality a který charakterizovala korupce, demoralizace a ztráta smyslu pro mravnost. Souzené skutky se staly v tomto kontextu, řekla prokurátorka.Zdroj:http://byznys.lidovky.cz/mafiansky-kapitalismus-pripomnela-havlova-slova-obzaloba-pred-soudem-kvuli-mus-gf8-/firmy-trhy.aspx?c=A130704_132702_firmy-trhy_sk
-----------------------------
VladímírV: Ale on žil ve svém duchovním světě, užíval si svobody, zatímco jiní kradli a devastovali společnost. Ano, to je rovněž jedna z jeho "zásluh". Tady se mi chce říci: "Pomníky stavíte, prosím vás, komu...?".

Z nezávislého zdroje jsem tedy uvedl jeho snahy čelit devastaci a rozkrádání pod patronací prognostiků Klause a Zemana.
 Co to je… žil v duchovním světě a užíval si svobody. To měl jako Kristus chodit bosky a kázat. Zeman ovládal naši společnost ze "Zemáku". Při volbě použil šovinistický trik a je na Hradě. Spolupracovnice na akci,  paní Livie je na Slovensku. 
Pravomoci mají oba presidenti stejné.
Havel byl především slušný a měl něco jako "Vkus".

Tady se mi chce říci: "Pomníky stavíte, prosím vás, komu...?".
Pokud jste prosím nepochopil vztah a zaměření obou umělců ilustrovaný fotografií,  obsažený v díle sochaře a dramatika, tak je to třeba tím, že je neznáte.

Vážím si vaší kultivované diskuse, když nepoužíváte oponentury s odkazy na gerontologii blbce, šílence, staříka.
Zdeněk Gryc
PS. "Pomníky stavíte, prosím vás, komu...?". Myslím, že čtete nějaké mé příspěvky, prosím podívejte na:
Sochař Šlezinger Rytířem české kultury. Třeba byste mi mohl i pomoci,  dostat dílo umělce na ilustrativním fotu,  na oči jihlavské veřejnosti na důstojném místě
 
Zdeněk | 2015-04-09 09:32:16 | Reagovat
Vážený pane Gryci.
Není mi proti mysli, že hájíte fenomén Václava Havla. Skuteční přátelé si dovedou říci i nepříjemné věci. Jinak řečeno, pokud jste veřejně zmínil pouze +, je dobré se připravit i na reakce typu -. Ne, nesouhlasím s tím, že mafiánský kapitalismus, jak jej Václav nazval, se netýkal přímo jeho. On se měl v tu chvíli zbavit své dřívější role disidenta, kterou nadále hrál, a zavelet národu k revoltě. Ne, v pravém fyzickém slova smyslu, ale k masívnímu odsuzování praktik vládnoucí garnitury. To, že se uchýlil k filosofování, je sice čtivé, ale k nápravě to určitě nepomohlo. Není pravda, že k tomu neměl kompetence. Měl. Měl za sebou národ, tedy jeho drtivou většinu, která by mu pomohla nešváry eliminovat. To neudělal a to je jeho největší mínus.
VladimírV | 2015-04-09 10:35:02 | Reagovat
NE-SYMPATICKÝ HAVEL
Ne, v pravém fyzickém slova smyslu, ale k masívnímu odsuzování praktik vládnoucí garnitury. ...
...kdo to byl Zeman, nebo Klaus?
------------------------------------
PROSÍM právě jsem Vám doložil,že tak činil a byl v tomto směru publikován ve slušném státě - Švýcarsku.
TGM nechal střílet do dělníků.
Na Havla se to zatím neví.
O dělnickém presidentu Gottwaldovi se raději nemluví.
Zajímavá je shoda jakýchsi nenávistí na
PRESIDENTY OSVOBODITELE
Pokoj jejich duším a odkazu, přeje ZG
Zdeněk | 2015-04-09 13:46:36 | Reagovat
HAVLŮV NEJVĚTŠÍ MÍNUS
Vážený pane Vladimíre,
je dobře že jste diagnostikoval "Havlův největší mínus".

"Měl zavelet národu k revoltě". Není pravda, že k tomu neměl kompetence. Měl. Měl za sebou národ, tedy jeho drtivou většinu, která by mu pomohla nešváry eliminovat. To neudělal a to je jeho největší mínus.
--------------------------------------------------------
Vážený pane Vladimíre,  to udělal Gottwald,
měl lidové milice. Jejich poslední velitel ve Žďáru n/S Rudolf Hegenbart mne oslovoval křestním jménem a žádal, abych mu také tykal. Křestním jménem mne oslovoval také ved. tajemník OV KSČ Jihlava soudruh Kožich.
Oba tito soudruzi si dost vážili mé práce architekta a chápali mé argumenty. Kožicha  jsem si  vážil jako slušného člověka. Hegenbartovi vděčím, že nedal povel ke střelbě na Václaváku. To bychom, ale dneska byly politicky jinde. Mírnost  Masakru na Národní třídě ohodnotil Zeman.
V obou sekretariátech bylo v zamřížovaných místnostech dosti zbraní a munice. Dalece více ve Žďáru. 

Jihlavě je také, jak jsem si mu dovolil nedávno říct,  "Šlechetný komunista". Dost si jeho názorů vážím.

Vězeň Havel bojoval za lidské práva a demokracii perem. Byly a jsou svobodné volby,je demokracie.
 Lidu se přece nedá "zavelet k revoltě".
Takže jeho největší mínus jsme si snad vysvětlili.
Nyní jsme tam, kde jsme. Co kdybyste realizoval svůj nápad a poslal v rámci likvidace stávajích nešvarů otevřený dopis presidentu Zemanovi a požádal ho
"zavelet k revoltě". 
Bylo by dost zajímavé, jak by lid revoltu realizoval.
Splnil byste prosbu na závěru mého příspěvku:
Absurdní drama – život Václava Havla, kde jsem napsal:

"Po 40 letech je vhodno se ohlédnout. Pokud se to neudělá, tak nepomůže „stejně tehdy jako nyní“, aby nějaká renomovaná osobnost napsala dopis presidentu Zemanovi."
za slovosled a gramatiku se předem omlouvá: Zdeněk Gryc
 
Zdeněk | 2015-04-09 16:37:24 | Reagovat
Každá doba má svoje podhoubí.
Proto nelze stejnou optikou srovnávat dobu první republiky, dobu poválečnou, dobu normalizace, dobu "porevoluční" a dobu dnešní. Já osobně bych si netroufl komplexně srovnávat Vámi zmíněné prezidenty.
Pokud jde o osobu Miloše Zemana, již dříve jsem zmínil, že z plejády kandidátů na prezidenta byl on opravdu nejvhodnějším. A to i při vší úctě ke KS. Slušela by mu ale spíše funkce premiera. Z dosavadních premierů se ukázal jako nejlepší vůdce. Na Hradě nemá evidentně moc práce, takže si rád vychutnává a provokuje svoje "protivníky". Že to dělá leckdy neomaleným způsobem, je pravda. Jedná stylem "jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá". Že neměl štěstí na spolupracovníky, to uznal i on. Ale faktem zůstává, že se snaží hájit  č e s k é  zájmy. Psát mu dopisy je dnes mimo mísu. On jich dostává spoustu, leckdy daleko odvážnějších, a jsou dokonce i zveřejňovány dříve, než se k němu dostanou. Navíc, MZ je formát, který klidně připouští a dokonce vyhledává veřejnou debatu se  svými protivníky. Samozřejmě se tím baví, ale zároveň dokazuje, že je intelektuálně na takové výši, že by to mělo těm, kteří ho jsou ochotni a schopni vímat, docvaknout, že i kroky, které činí např. v zahraniční politice, činí ve prospěch a  na o c h r a n u  republiky, které je prezidentem. Rusům do zádele neleze, uvažuje pragmaticky, protože dobře ví, čeho jsou schopni a že by se opět nenašel nikdo, kdo by nás v případném konfliktu s nimi ochránil. I v  studené válce, která probíhá a která likviduje náš obchod s Ruskem. To myslím naprosto vážně. I v kontextu s tím, jak se k nám zachovali "spojenci" v roce 1938, jak nás nechal Západ zhamstnout v roce 1968. Logickou prioritou v problémech pro něj není situace na Ukrajině, ale počínání IS. A tam se zcela jasně vyjádřil. S VH bych ho opravdu nerad srovnával. Ten si žil ve svém světě a "myši měly pré". MZ si pozve "revolucionáře" Sobotku na Hrad a hned jsem ve větším klidu. A pak že nemá prezident kompetence. VH se VK bál, proto se děly věci. 
Ještě jedno srovnání s VH. Je to skromnost VH (viz osudy rodiny Havlů) a přirozená skromnost - viz Zemanův život.
VladimírV | 2015-04-09 19:20:38 | Reagovat
VH toho nasliboval a vše bylo nakonec úplně jinak, jakmile mu vrátili majetky (nebylo to čisté, obdobně jako s "knížetem") . Jedině kde nebylo co pokazit bylo kecání o lidských právech a tam se realizoval především pro cizinu a doma zazdil co mohl. Pomalu už nám tady nic nepatří a on stál na začátku tétom tragické cesty. A nakonec z něj udělala pražská kavárna kult osobnosti, viz např. bildbord na Národním muzeum v Praze (konečně ho už sundali). VK tady zkoušel svoje ekonomické experimenty a dopadlo  to jak to dopadlo. Jedině MZ se snaží něco dělat pro stát a pochopitelně se to nelíbí těm, kteří na státu parazitují, nebo případně na svých spoluobčanech. A nikomu ze zahraničí neleze do zadku. A naše spravedlivá média (která jsou v cizích rukách) na něm hledají sebemenší chybičku a kdejaký "chytrák" si na něj dovolí nadávat jak na nějakého blba, přičemž mu nesahá ani po kotníky. 
Strejček Nimra | 2015-04-09 22:22:36 | Reagovat
KRITIKA NEBOŽTÍKA
VH toho nasliboval a vše bylo nakonec úplně jinak.
------------------------------------------------
V 1. novoročním projedu snad ani neslíbil pouze konstatoval, že nechce lhát.
Shora uvedenými odkazy, kdy soud jako důkaz nešvarů v CZ používá jeho diagnostiky mafiánského kapitalismu je zřejmé, že tu-zemské Klausově elitě byly jeho morální apely protivné. Havel byl dramatik a umělec, pro republiku udělal mnoho, počínajíc polidštěním Hradu.

V NAŠICH NOVODOBÝCH DĚJINÁCH JSOU 2 PRESIDENTI TGM a HAVEL.
Oba nenávidění komunisty, "systémem Strejček Nimra".

Havel neměl moc výkonnou, tu měla, přece víte kdo ne?
Myslím, že neštěstím nebyl Havel, ale Klaus. Jaký právní stát s jeho podvodem století, jak označil jeho privatizaci Zeman. I ten konec byl fatálním znehodnocením policejní práce a práva amnestií hospodářských mega-podvodů.
Ve státě se dělalo systémem  Oposmlouvy a hry na opozici. Nakonec při volbě Zemana to bylo zřejmé. 
Moc jsem toho v JL napsal, jak jsme léta koukali na hru vládních a opozičních stran Klaus a Zeman. Snažil jsem se to humorně ukázat na Tom and Jerry. Národ koukal na divadlo, jak si to ti dva kámoši rozdávají.
Jihlava je nějak daleko od Prahy, kde viděli rok 1938, 1945, 1948, 1968, 1989.
Sledovali události přímo, bez nepotřebovali k tomu zprostředkování propagandy.
  Zeman pro jistotu poslal do Jihlavy osobní koresponďák, že?
To co se dělo po roce 1989 ve státě,  se dělo v malém v Jihlavě. Pomník za totáče Prior, nyní Citypark.
Co jsem se nakejahal, třeba v JL o dopravě na Březinkách.
Zásadní nešvary dělali političtí diletanti. Měli jednoduše převzít to, co funguje třeba při výstavbě dálnic v Rakousku, nebo právně v Anglii. Oni řešili psí náhubky.

Zde mluví všichni do všeho, snad gynekologie je výjimkou. Platí:
ČÍM JE KDO BLBĚJŠÍ, TAK JE HLASITĚJŠÍ A SPROTŠÍ.
Viděli jsme při volbě presidenta gentlemana Švejnara. Neměl naději, chtělo to estrádu systém Zeman. 

Do ekonomie a práva se mělo jít za odborníky na vysokých školách. Nejen u nás, ale i v cizině. Profesora, který mi dal nejenom vzdělání, ale i zprostředkoval odborné kontakty pro Jihlavu zavřeli. Na universitě v Liverpoolu mu udělali v roce 1968 velkou výstavu. Angličané presentují volbu krále třeba keramickým šálkem. Rozehnalovi udělala universita v Liverpoolu krásný kameninový pamětní talíř.
Rozehnal udělal pro Jihlavu to, že zprostředkoval kontakty na odborníky, jejichž dílo bylo po roce 1968 nerealizováno a po roce 1989 "přepracováno". K článku o městském architektu v JL jsem napsal:
Tohle je ta nejlepší cesta správným směrem.
Fakulta si nemusí vymýšlet zadání pro státnice. Zadání může dát magistrát, včetně potřebných podkladů. Také je v rámci státnic bez "finančního maziva" vyhodnotí.
Ve Stavoprojektu jsem se obrátil na šéfy kateder.
Prof. Cigánek, Sklípek, katedra rekonstrukcí na jeho učení je založena rekonstrukce historických objektů Jihlavy po roce 1963.
Prof. Rozehnal polikliniky Třešť, Telč a nereal. návrhy pavilonu pro nemocnici Jihlava.
Prof. Lederer v rámci státnic na jeho katedře vypracovány návrhy na ocelovou lávku na Březinkách.
Prof. Zuda v rámci státnic vypracovány návrhy alternativy betonové lávky na Březinkách.
Prof. Vladimír Veselý, Březinky a sídliště Bedřichov, vyžadoval podklady ve 12 exemplářích. Šest posílal kolegovi na katedru do Prahy. Na jejich podkladě vypracoval Ing. Tošer státnici dopravního návrhu na Bedřichov. Pan profesor Veselý šel ještě dál, poslal žáky provést pasportizaci svozu odpadků jako podklad pro Spalovnu odpadků. Záměr byl projednán ONV, KNV, Ministerstvem techniky, Ing. Blažek.  Byla to vázaná bible, formátu A4, tloušťky 5cm. Byla uložena v rámci sídl. Bedřichova do archivu.
Študák Zdeněk Gryc, si vážil svých kantorů, stejně jako žáci Prof. Veselého inženýři Brzák a Šlechtický. Je škoda, že jejich odborné názory, na rekonstrukci dopravního řešení na Březinkách publikované v JL byly opominuty.
To nechce jenom do všeho kecat a kritizovat.
Chce to získat autoritu na základě svého díla.
Rozehnal: " podívejte hoši, když jsem dělal v Brně Dům útěchy, tak jsem řešil dispozici a provoz takto."
Na středu 29. 4. 2015. je svoláno do Jihlavy jednání o urbanismu na úrovni VÚT, bude zajímavé, jestli to něco přinese.
Zdeněk Gryc, s omluvou gramatiky a slohu.
Zdeněk | 2015-04-10 08:43:29 | Reagovat
O kultu osobnosti
Pan redaktor Bajer se v dnešních JL pozastavuje nad kultem osobnosti prezidenta Nazarbajeva. Ovšem proti kultu osobnosti diletanta a tvůrce paskvilů VH, který sám sebe považoval za dramatika, je to pouhý čajíček. Ale možná, že kdesi v dáli existují Nazarbajevovy lavičky, kdo ví?

P.S. Pane architekte, to vaše foukání na 40 let staré bebíčko už je poněkud patologické. nezdá se vám? 
čtenář | 2015-04-10 08:49:12 | Reagovat
NENÁVIST + LÁSKA
Ovšem proti kultu osobnosti diletanta a tvůrce paskvilů VH, který sám sebe považoval za dramatika, je to pouhý čajíček. . .
------------------------------------------------------------------
Podívejte i Hitler byl znalec umění a dokonce udělal velkou výstavu:
"ZVRHLÉ UMĚNÍ"
Co je patologické, ponechte raději patologům.
Jsem věrný odkazu TGM i jako sokol a skaut.
Velice si vážím odkazu VÁCLAVA HAVLA,
nejen jako umělce.
Dá se mi to, snad někdy, odpustit?
Zdeněk Gryc
 
Zdeněk | 2015-04-10 14:19:38 | Reagovat
Starému pánovi se prostě dá odpustit cokoliv.
Snad byste se i vy mohl řídit tímto heslem - ostatně tak to zní i v Otčenáši "a odpusť nám naše viny, jakož i my odpouštíme viníkům našim" a přestat skuhrat nad 40 let starými bolístkami a odpustit nějakému Milanovi Dvořákovi, a nejen jemu, že vám někdo občas přišlápne kuří očko.
čtenář | 2015-04-10 15:04:05 | Reagovat
dotaz
Zdeněk | 2015-04-10 16:57:45 | Reagovat
SOUDRUZI DVOŘÁCI
Takže ten borec, autor článku o absurdním dramatu v knihkupectví s paní MADELENE ALBRIGHTOVOU,  je fakt potomkem komunistického socho-borce Milana Dvořáka?

Autora článku odvážně napsaného v souvislosti s oslavou velkého Února 1975. Sláva, konečně odpověď na mé opakované dotazy. Myslím, že tato forma boje proti imperialismu by neměla zůstat jihlavské veřejnosti lhostejná. Drama s rizikem zavlečení do Haagu,  bych si dovolil jako libreto nabídnou Horáckému divadlu.

Jo časy se mněeeení. . .  viz článek: "Obchodní středisko do finiše" od Milana Dvořáka uveřejněný v Jiskře 18. 3. 1966. 
Vážený "čtenáři" nejste, pěkně prosím,  očitým svědkem,  onoho  v dnešních pohnutých dobách, tak velkého hrdinského činu,  soudruha Dvořáka.
Geny se nezapřou i děti herců jdou v kariéře svých rodičů. Za odpověď předem děkuji.
Zdeněk Gryc
PS. Tím že nechápete smysl dramat Václava Havla, vážený čtenáři  se fakt netrapte. On by tím byl asi spíše potěšen. Nejste osamocen, spousta z nás nechápe vážnej kumšt, třeba v muzice. Lid  musí dostat kumšt "po lopatě", viz Putinovy umělci na posledním kresbě  s borcem Zemanem.
Už nevím, kdo zde napsal, že by se sv. Jan měl na most vrátit.  Soudruh Dvořák by se měl jako první snažit .....
"- ostatně tak to zní i v Otčenáši "a odpusť nám naše viny, jakož i my odpouštíme viníkům našim". Před odpuštěním viníkovy musí být účinná lítost ne?
O weekendu jsem v Brně-Řečkovicích,  viděl také novou sochu patrona u kostela sv. Vavřice. Na druhé straně je  nádherná aedicula sv. Jána,  darmo mluvit. To víte Jihlava je Jihlava, Brno je Brno.  Nejenom na památnících před gymnáziem jsou nápisy. Také na budově Stavoprojektu je nápis. O tom, že Mahler tam bydlel,  to ale není. Soudruh ředitel se po článku Milana Dvořáka dost trápil, jestli mne  má vyhodit hned či nikoli. Docela jsem si to pak užil. Dokumentaci jsem na radu okresního prokurárora předal do archivu Úřadu dokumentace a vyšetřování zločinů komunismu
 
Zdeněk | 2015-04-10 18:14:37 | Reagovat
sorry,zase ta gramatika,že?
Před odpuštěním viníkovy...viny... musí být účinná lítost ne?
PS.taky soudruh předseda senátu Štech, se v souvislosti s mým problémem ve Stavoprojektu, řešeným JM ROH, dost naběhal a dokonce i dlouhodoběji onemocněl. Ale určitě mu to neublížilo, vypadá dnes stejně mladě,
jako v době,kdy jsme spolu  jednali a korespondovali.
Zdeněk | 2015-04-10 19:00:23 | Reagovat
Takže, jak říká okřídlený výrok z jednoho kultovního filmu: Je to marný, je to marný, je to marný ... Soudruh Dvořák zůstane navždy zafixován v paměti jednoho ublíženého starouška.
čtenář | 2015-04-10 19:11:22 | Reagovat
Tajemník a redaktor v paměti jednoho ublíženého starouška
SOUDRUH DVOŘÁK
Ano, máte pravdu. Soudruh ředitel Kavalec byl vyšetřován tajmníkem Dvořákem komisí OV KSČ.Ta byla vedena slušným člověkem, podplukovníkem Kubicou, který pochopil, o co jde. Pokusil se mne soukromně varovat i dát radu. Závěrem dostal Kavalec, terminus technicus etablišmentu:"Stranickou důtku s výstrahou", kterou mu písemně udělil Ing. Dvořák, tajemník pro průmysl OV KSČ Jihlava.  Skončilo to tak, že rekreační chalupa soudruha ředitele Kavalce v Klátovci, byla následně operativně přepsána,  na katastrálním úřadu,  na soudruha tajemníka pro průmysl,  Dvořáka. Záznam je jistě snadno časově dohádatelný. Soudruh ředitel mi pak s vyceněnými zuby oznámil, že má volnou ruku. Měl pravdu. Jak začal řádit,  posílat písemné důtky, soudní jednání v Jihlavě a Brně. Soudruh tajemník Dvořák na moje dopisy odpověděl, že záležitost je vyřešena a OV KSČ už se záležitostí nebude dále zabývat. /Dohadovačky  na ZV ROH jsou podobné,tomu,co probíhá zde/
Poslouchal jsem Svobodnou Evropu, kde hovořili o snaze Havla,  domoci se v republice po  podpisu o lidských právech, jejich uskutečnění.  Pokusil jsem se to tedy jako použít a tvářit se , že to funguje.  Nebylo snadné dostat se přes stráže do budovy ÚV KSČ. Dotyčný referent mne krátce vyslechl, vzal telefon, přede mnou vznesl na OV KSČ dotaz, zda Stavoprojek plní plán. Řekli mu, že ano, tak mne hned vyhodil. Korespondenci s  ÚV KSČ celkem snadno dohledám.  Dokumentaci jsem částečně předal na Úřad zvěrstev komunismu, ale podstatu mám, nevím ovšem jak to publikovat a případ jako ukázku, co se za totáče s lidskými právy dělo. taky jak vidno je potřeba zapomenou!
Poznámka, jde o shodu jmen:
Soudruh Milan Dvořák byl redaktor Jiskry orgánu OV KSČ.
Soudruh Ing. Dvořák byl tajemník pro průmysl OV KSČ Jihlava
LIDSKÁ PRÁVA . . . Od JM ROH, až po ÚV KSČ. . . 
jsme těžce zavázáni Havlovi, za jeho zápas s větrnými  mlýny totality.
Vážně,  nechce to ironizovat a zlehčovat,  GERIATRÍ.
JE TO TOTIŽ,  JAK ŘÍKAL HAVEL,  NE-VKUSNÉ
Za gramatické a stylistycká po-chybování se omlouvá Zdeněk Gryc
PS milý čtenáři, žít znamená stárnout, jinak to nejde.
Tak se za stáří ve vší slušnosti za své stáří omlouvám.
Prosím nepoužívejet ho jako argument diskvalifikujete tak ve slušné společnosti sám a likvidujete preventivně své argumenty,že?
Pevně věřím,že jste si dnes nekazil večer pořadem,
 na ČT2 UNDERGOUND
Když nedovedete pochopit absurditu Havlových dramat...udělal jste dobře.
 
Zdeněk | 2015-04-10 21:25:26 | Reagovat
Ale ale vážený ukřivděný dědoušku.
Neberte se tak vážně. Skutečně je absurdní, že nějaký kulisák - přítel řízného moku - se vyškrábal ne vlastní zásluhou na nejvyšší post státu, ovšem daleko absurdnější je představa, že pan Štěch nemohl spát kvůli nějakému svatému utřinosovi na mostě. To je poněkud více než komické.
A jestliže tady byla řeč o skautech. Ten, který dokáže vaše články přečíst až do konce, měl by získat bobříka trpělivosti..
čtenář | 2015-04-11 10:03:50 | Reagovat
Pro upřesnění
Vážený pane Gryci,
pokud jste uvedl příjmení tajemníka Dvořáka, dovolím si trochu upřesnit. Soudruh K.D. nebyl tajemníkem OV KSČ  pro průmysl, ale politickoorganizačním tajemníkem. Jeho osud po revoluci je opravdu zajímavý. Chtěl zřejmě uplatnit svoje organizační nadání, a tak pracoval jako vedoucí prodejny ve Starých Horách. Zřejmě neměl své dny, a tak skončil s poměrně vysokým mankem. Pokud mne paměť neklame, nezaváhal, zahodil ideály komunismu a ejhle, stal se podnikatelem. Nikoliv malým živnostníkem, ale "továrníkem", kdy využil restitucí manželky a otevřel keramickou dílnu, kde zaměstnával (vykořisťoval) až 7 zaměstnanců.  Obrácení Ferdiše Pištory na Pravdu Boží jak vyšité. A vůbec se za to nestyděl. Zkrátka, bez chleba nelze žít v trochu jiném podání. 
To k  případné Vaší potěše. Život nám utíká a je lepší se upínat k jeho hezčím etapám, než se utápět ve story příkoří.
VladimírV | 2015-04-10 23:18:25 | Reagovat
OBRÁCENÍ FERDYŠE
Vážený pane Vladimíre,
Jen tak stručně, nebyl a nebude sám.
Já si ho pamatuji, že ve zmíněné aféře ve Stavoprojektu ji měl ve svém resortu tajemníka pro průmysl, takže kauza to jeho resortu nějak patřila, leč omyl nevylučuji.
Soudruzi na OV KSČ nějak rotovali. Nejsem si jist, jestli také nevedl průmysl soudruh Karel Prchal. Ten v roce 1968 v mé přítomnosti razil heslo:"Ani chleba, ani vody".
Pak měl problémy, nakonec byl starostou.
PRIOR je jeho pomník, on jako komunista a starosta se snažil realizovat Zápotockého:" po staru se žít nedá".
Jako komunista to myslel poctivě. Zadal mi na základě svého libreta rekonstrukci radnice. Projekt jsem dotáhl do prováděčky včetně interiérů, jenže pak jaksi nevydržel. Se mnou jednal velmi slušně a měli jsme se svým způsobem rádi. Neopomněl mi v těch letech poslat k Novému roku osobní dopis.
Jo, kariéra, Hitler byl tapecír, můj druhý ředitel ve Stavoprojektu Milan taky. Udělal kurs ADK, na FA ho strana podržela. Taky chyba, v roce 1968 nechal holandskou televizi, aby dokumentovala pověstné schody, kde vězni se zavázanýma očima padali. Pak nás vyzval, abychom podepsali neutralitu.
Myslím, že rotoval jako předseda ONV, sekretář pro výstavbu v městě Brně a nakonec se vrátil do Třebíče k svému původnímu povolání. Jako komunista to myslel poctivě, což se o jeho nástupci říct nedá.
Zajisté že Dvořák nebyl sám, dost lidí, pro které byla rudá knížka pracovní a dotáhli to jako milicionáři od primáře až k řediteli OÚNZu, s podobně foneticky znějícím jménem. Dvořák odstranil symbol tmářství z mostu. Tento ex-soudruh má ale na svém hrobu křížek a to dokonce pravoslavný.
Zdeněk Gryc
 
Zdeněk | 2015-04-11 08:01:31 | Reagovat
Tentokrát bod pro vás, pane architekte.
Jak jsem vyrozumněl z předchozích řádků, soudruh Dvořák již nežije. A protože víte, že má na hrobě pravoslavný křížek, je zřejmé, že jste u jeho hrobu byl, zapálit svíčku nebo se aspoň pomodlit za jeho hříšnou duši v očistci, protože Omnia mors aequat. To je od vás hezké.
čtenář | 2015-04-11 14:28:38 | Reagovat
I tohle zaštítil V. Havel a nijak důrazně proti tomuto vývoji nikdy nevystoupil. Naše zem je ekonomicky zotročená a náš údajný blahobyt demonstrují na plných nákupních košících tzv. potravin, které budou patrně brzy obsahovat i piliny, ze supermarketů.
Si nemohu pomoci a opět musím připomenout, zatímco u nás soudruzi stanovili min mzdu na 9200,- Kč a čekají, co to s ekonomikou udělá,aby zase za pět let přidali 2 stovky, tak na idnes se můžete dočíst, že čínský dělník bere už průměrně kolem 14 000,- Kč. Takže přátelé kdy že dle V.Havla doženeme to Rakousko? Začínám věřit, že jsme udržováni v umělé chudobě a nadnárodní korporace si tu uprostřed Evropy z nás udělají levnější číňánky my budeme za chvilku s naší holubiččí povahou makat za polívku a předběhne nás i Bangladéš

pasáž z článku na idnes:

 „Dělníci berou v přepočtu asi 14 tisíc korun, odborníci a ředitelé víc než v Česku,“ upřesňuje a navzdory tomu plánuje další dobývání trhu. Dokonce i české oděvní značky už hledají jiné možnosti, a to v Číně šijí bezmála dvě dekády. Výrobce sportovního a outdoorového oblečení AlpinePro v zemi například vyrábí od roku 1998. „Nyní ale výrobu stále častěji přesouváme jinam. Nejvíce zpět do Česka,“ říká majitel firmy Václav Hrbek.
Důvody? Za posledních deset let se podle Hrbka platy Číňanů zdvojnásobily až ztrojnásobily. Navíc nyní musí zaměstnavatelé odvádět i sociální a zdravotní pojištění, což dříve nebylo obvyklé. Čínská měna kromě toho za deset let posílila k dolaru asi o čtvrtinu a stále více se dbá na ochranu životního prostředí. „To je samozřejmě dobře, ale výrobu - speciálně výrobu materiálů a jejich barvení - to zdražuje,“ vysvětluje Hrbek.
Hrbek zatím žádné čínské kontrakty nezrušil, pouze snižuje jejich objem a k tomu hledá nové dodavatele mimo Čínu. Během vrcholných let v Číně podle Hrbka vznikalo až 90 procent výroby AlpinePro. Nyní je to 65 procent, pětina se vyrábí v Česku a zbytek v Bangladéši. Odchod z Číny totiž nemusí znamenat pouze návrat do Česka. .
km | 2015-04-12 20:16:58 | Reagovat
TGM
Tentokrát bod pro vás, pane architekte.
Jak jsem vyrozumněl z předchozích řádků, soudruh Dvořák již nežije. A protože víte, že má na hrobě pravoslavný křížek, je zřejmé, že jste u jeho hrobu byl, zapálit svíčku nebo se aspoň pomodlit za jeho hříšnou duši v očistci, protože Omnia mors aequat. To je od vás hezké.
--------------------------------------------------------
Vážený "čtenáři"
U těch obrácených soudruhů, jsem uvedl:
. . . dost lidí, pro které byla rudá knížka pracovní a dotáhli to jako milicionáři od primáře až k řediteli OÚNZu, s podobně foneticky znějícím jménem.
 /Dvořák odstranil symbol tmářství z mostu. /
Tento ex-soudruh má ale na svém hrobu křížek a to dokonce pravoslavný…Dvořák nebyl primář ani ředitel OÚNZ…
------------------------------------------------------
Protože tato debata je rozžvýkána a vytrácí meritum věci, vrátím se na začátek:
Absurdní drama – život Václava Havla
Jsem přesvědčen, že veškeré opravy gramatiky a dalších mých nepřesností jsou jenom rozžvekání podstaty toho, že
VÁCLAV HAVEL je symbol boje o lidská práva a demokracii,stejně jako TGM.
Soudruh Dvořák měl svého tatínka. Havel měl dědečka Hugo Vavrečku.
Já měl dědečka Čeňka Janíka a tetu Vlastu Slovákovou, která podala TGM chléb. Jeho syn Čeněk Janík přežil koncentrák a byl hned po osvobození RA eskortován z Rožnova do Olomouce, kde byl zařazen do transportu na Sibiř. Rodina je přesvědčena, že se to stalo v souvislosti otce a syna a pověsti rodiny v Rožnově. Na jiných rožnovských webových stránkách  za použití fotokopíí s jejich rukopisy, ve starých dokumentech o myslivosti líčí jejich národoveckou činnost a charakter
Nemá cenu to zase rozžvejkat, vložím do "dopisů čtenářům" článek profesionála:
Jak věrní Valaši vítali T. G. M. po návratu do vlasti."
Nevím jestli se to ve vložené kopii dá číst, ale je publikován v minulém čísle ROŽNOVSKÝ PROSTOR
 na www.roznovský-prostor.cz DUBEN 2015 str. 13.
Mohu Vás ujistit, že kdo viděl jeho pomník, na čelném místě na náměstí  v R. pochopí vztah poslance TGM s jeho voliči. Vracím se k článku:
Sochař Šlezinger Rytířem české kultury
 "Dílo i osud Jemnického rodáka jihlavská veřejnost zná, pravidelně se u jeho sousoší Zaváté šlépěje na hlavním hřbitově konají akce k připomínce vykonstruovaných komunistických procesů, při kterých v padesátých letech umírali nevinní lidé, nebo se zde připomínají výročí světových válek. V roce 2011 se před jihlavským gymnáziem po 50 letech vrátila socha T. G. M. respektive její replika. Původní sochu vytvořil v roce 1948 právě Jaroslav Šlezinger, o rok později komunisté autora zavřeli a sochu v roce 1961 rozbili."
"čtenář", který má trochu citu a slušnosti, snadno pochopí, že nešlo o legraci, ale o život.
Na závěr článku je tam i o těch pomnících, o kterých v rámci profesionální deformace píši.
Zdeněk Gryc
PS.  k redaktoru Dvořákovi se někdy v dopisech čtenářů v JL vrátím.
 
Zdeněk | 2015-04-13 11:43:18 | Reagovat
PODĚKOVÁNÍ
Vážení pánové,
děkuji Vám na závěr, za zájem  obě osobnosti a názor na jejich dílo. Ti dva se uznávali a měli se rádi. To mohu dosvědčit.
Návrh na pojmenování ulice po Romanu Podrázském v Přibyslavi nebude problém. Pošlu ho hnedle panu starostovi. O výsledku dám vědět.
Jihlava by neměla zaostávat za Prahou, návrhy  na přejmenován ulice, či náměstí posílejte prosím přímo na magistrát. Uveďte tam prosím důvody. Zásluhy Havla uvedené na wikipedii, by se myslím daly postupně doplnit. Nezapomeňte se prosím podepsat plným jménem. Anonym,či značička, co si o tom myslet?
Jak vidíte pan doktor Klukan se podepisuje, že?
Zdeněk Gryc
Zdeněk | 2015-04-13 15:58:26 | Reagovat
To snad ne!
Vážený pane Gryci. Jihlava je poměrně malá na to, aby se musela další ulice nutně pojmenovávat podle VH. Snad jen Hrádeček, který má v péči policie, kde si udajně za války malý Vašík chodil hrát s jejími obyvateli, hitlerjugend. Pokud si to vymýšlím, tak mi to promiňte. Doba, kdy by se ulice měly pojmenovávat podle politků, je pryč. Zažívat neustálé změny, když dojde ke střídání režimu, kdy se mění názvy ulic,bourají sochy, předělávají plány, je zbytečné. 
VladimírV | 2015-04-13 21:33:31 | Reagovat
Oprava nepřesnosti
 Nikoliv Hrádeček, ale Hrádek na Jihlavském Heulosu.☺
VladimírV | 2015-04-13 23:49:56 | Reagovat
Mezi aktuálními články JL je i článek o Febiofestu.
Jeho představitelem je jistý Fero Fenič, takto iniciátor přejmenování Ruzyně na Chrchlák. Věřím tomu, že tento lidový název zůstane mezi lidem zachován i až bude onomu místu vrácen původní název Ruzyně. Některé lidové názvy se dokážou houževnatě držet. I v Jihlavě máme podobné případy. Například přes všechna přejmenování je určité místo známo jedině jako Staliňák. A spontánně vznikají názvy nové. Příkladem může být místo zvané U oběšence nebo U trpaslíka.
čtenář | 2015-04-14 10:40:23 | Reagovat
HA HA HA
HA - vel
HA - joťák
HA - jloval
Vladimír V  :"kde si udajně za války malý Vašík chodil hrát s jejími obyvateli, hitlerjugend."
Je to zaručená zpráva z pramene V. V,  v původním příspěvku, vloženém pod názvem : "To snad ne!"
Zpráva z nebyla ani po opakovanýh dotazech
de-mentována. Autor si vždy své tvrzení, jak vícekrát sdělil  ověřuje z několika nezávislých zdrojů.
BBC atd.
Ha - joťák,  HA - vel,  Ha - jloval. Přece nemohl  zdravit "strýčka Heydricha",  jak o něm podává zprávu pan "čtenář",  "Dobrý den strýčku", že?
Havel,  byl tedy kažen od kolébky. No a v hrobu,jak jistě čtete, to taky nemá sakra lehké.
Co jeho spolužáci, nebo celá škola,  to byla banda prae-emigrantů a teroristů v Poděbradech
(spolu s Milošem Formanem a bratry Mašínovými).
Jiné věci,  jako nadaci Václava Havla a Olgy Havlové,  necháme na jindy.
Dnes dost, dobrou. Zdeněk Gryc vpz
 
Zdeněk | 2015-04-14 19:24:51 | Reagovat
SLEPÁ NENÁVIST
Vážený pane Vladimíre,
Vy jste chorobně zlý a nenávistný člověk. Žádám Vás, jako slušného diskutéra, který je schopen připustit omyl, aby jste obratem odvolal větu, případně se omluvil za:

, "kde si udajně za války malý Vašík chodil hrát s jejími obyvateli, hitlerjugend."

CO JE MOC,TO JE MOC.
To je opravdu hnusné tvrzení. Můj otec se dobře znal s jeho dědečkem Hugem Vavrečkou, měl přístup i do jeho domácnosti. Vavrečka VH silně ovlivnil a poskytl mu jakousi soukromou universitu. Vavrečka měl jako vyslanec v Maďarsku a přítel TGM velké znalosti politické.
Za Protektorátu spolupracovali s Dr. Černohorským na etnografické publikaci " Moravská keramika". Dílo o Vavrečkovi pak zpracovala Dr. Kybalová. Znal se i s Havlovou matkou - Vavrečkovou, která se na těchto pracích účastnila.  Oni prožívali Protektorát stejně děsivě jako naše rodina. Havel byl skautem a měl dost charakteristickou přezdívku"Chrobák".
Václav Havel  se narodil 5 října 1936 Praha, co by tak asi v Hitlerjugend v národovecké rodině Vavrečkově dělal?
Na Vaši "obratnou" omluvu čeká. Pokud tak neučiníte, tak jste pro mne člověk bez cti. 
Zdeněk Gryc
 Wikipedie: Václav Havel se narodil v Praze ve známé pražské podnikatelské a intelektuálské rodině Václava M. Havla (1897–1979) a jeho manželky Boženy, roz. Vavrečkové (1913–1970). Jeho bratrem je vědec Ivan M. Havel. Byl vnukem československého diplomata Huga Vavrečky. Po osvobození Československa v roce 1945 navštěvoval elitní internátní školu v Poděbradech (spolu s Milošem Formanem a bratry Mašínovými). Po ukončení základní školní docházky měl Václav Havel v komunistickém režimu kvůli svému „buržoaznímu“ původu potíže získat umístění na střední škole podle vlastní volby. Proto nastoupil v roce 1951 do učebního oboru jako chemický laborant a na střední škole studoval večerně. Maturitu na gymnáziu ve Štěpánské ulici v Praze složil roku 1954.
Zdeněk | 2015-04-14 07:28:43 | Reagovat
Ale, ale!
Vážený pane Gryci.
Nic z toho, čím jste mne nazval, není pravda. Jsem poměrně mírumilovný člověk, akorát se mi nějak nedaří,  zřejmě z mé vlastní neznalosti, definovat obrovské zásluhy VH o rozvoj před i porevolučního Československa, později Česka. Zkrátka, akce budí reakci. Té adorace vůči VH bylo zkrátka z Vaší strany přespříliš. Oficiální CV VH znám, ale přečetl jsem si např. knihu o osudu barrandovských filmových studií za války, kda byla i dobová fota. Zajímavé.
Přiznám se, že jsem čekal, že mne ukamenujete příměrem, že i minulý papež byl členem Hitlerjugend. Proč ne, někdo si chce zahrát ping pong, jiný si podrží Barrandov i za okupace. Takový je život. Podotýkám, že nečerpám z pamětí spoluvězně VH pana Volfa. 
Mějte hezký den.☺
VladimírV | 2015-04-14 08:13:31 | Reagovat
ÚDAJ a UDÁNÍ
Vážený pane Vladimír,
Rozpatlat můžeme cokoli. Uctivě však Vás prosím odvolejte, a napište, že jste si bezdůvodně vymyslel větičku:
"kde si udajně za války malý Vašík chodil hrát s jejími obyvateli, hitlerjugend."
To slovo "udajně" je děsivé v tom smyslu, že vy napíšete absolutní lež a pak o ní diskutujete. Toho si někdo všimne a odvolá se na Vás jako pramen, jako podklad pro další  tvrzení.
Musíme rozlišovat "udajně" a "udal mně".
UDAL MNĚ redaktor Milan Dvořák na STB.
Stalo se tak v souvislosti s naší společnou snahou o odpor proti okupaci RA v roce 1968.
Absolutním hrdinou je pro mne PhDr.  František Hoffmann s proklamací vědců a umělců, za kterou stojí se svou paní. Ta  události popsala den, ze dne.
Redaktor Milan Dvořák bojoval velice angažovaně proti okupantovi z budovy Jihlavského rozhlasu. Odtud vyzval jihlavskou veřejnost k odporu a žádal, aby jim byly předávány zprávy o pohybech ruského vojska a tanků.
Ty stály pod Pístovem s děly namířenými na Jihlavu. Jako dělostřelec jsem mohl předat do Ji rozhlasu přesné informace,  kde tanky stojí a kam mají namířená děla. Také,  kdy  gaz jede do města k dalšímu jednání.
Paní sousedka pod námi, uváděla kila, která ve strachu při pohledu z okna ztratila. Dokumentární foto je sice čitelné, ale na publikování neostré.
S redaktorem Dvořákem tam bojoval proti sovětským okupantům architekt Seliga.  Říkal, že Dvořák byl velice snaživý a angažovaný. Pak "prekabátil" a vyklopil celou "story v Jihlavském rozhlase" na STB.
Kdo rozhlasu dále  byl a co se tam v průběhu dní dělo by mne zajímalo. Snad to někdo sepsal, rád bych se k tomu dostal.
Seliga pak byl zahrnut do DOKUMENTU:
Seznam osob doporučených do zařazení do jednání centrální evidence představitelů a exponentů pravice v JM KVKSČ, publikovaném   dne 8. 10. 1992 v Lidových novinách.
Já jsem byl JuDr. Chroustovským a kpt. Procházkou předvolán na STB, kde mi moje zpravodajství bylo celkem korektně vytčeno. Horší bylo, že jsem byl požádán
"o spolupráci" jako konfident ve Stavoprojektu.
Zván jsem byl i v souvislostech s emigranty a jihlavskými plavci. Reakcionář Olda Háj a přátelství se Steyrem.
Byl jsem v situaci zloděje, který byl přistižen při krádeži stříbrných lžiček v panském domě. Byla to sakra prekérní situace.
Pokud potřeboval Milan Dvořák pro další zaměstnání redaktora "překabátit" neměl udávat. Při představování na oslavě narozenin MuDr. Chejnovské mi její host z protějšího bytu řekl, že se ani představovat nemusím.
Zná moje materiály z STB, kde s ohledem na mé pitomé výpovědi, jsem veden pod krycím jménem "Žák".
Jednání na STB byly, v rámci doby, možná přímější než ve Stavoprojektu. Protokoly výslechů podepisoval pouze Judr. Ch, který se představil  koretně svým jménem. Po totáči jsem to zjistil. Bylo to v souladu s podpisy poměrně objektivně uvedených záležitostí v  protokolech o mých výsleších. Některé jsem získal z archivu min. vnitra v Kanicích v tajemném objektu v lesích u Brna. 
To tedy jen tak stručně.
STB nás měla skvěle osobně prokouknuté a své "údaje" nefabulovala. Škoda,že se nezachovalo více.
Pan Vladimír mne s tím Havlem v Hitler-jugend dosti nadzvedl. Jinak bych takto autenticky neuváděl jména. Nechci to dál rozžvekat, třeba jindy a jinde.
S pojmy UDAJ - NĚ a ÚDAL - MNĚ se musí přesně zacházet.
Zdeněk Gryc,  s omluvou za gramatiku.
PS. 16. 6. 1966 v článku OBCHODNÍ STŘEDISKO vložil D. do uvozovek bonmot: "Brňák a kabrňák". Dvořák,  si při našich četných rozmluvách, ve  snaze o získání aktuálních informací o výstavbě Jihlavy,  dělal přátelskou legraci z mého přízvuku. Naše telefonistky říkali, že se nemusím představovat. Článků od Dvořáka bylo více. Měl  jsem dojem, že si rozumíme.
Přítel Jirmus,  na jehož výstavu v OGV do na náměstí určitě navštivte,  to taky vystihl a říkal mi "Ty blbéé Brňááku", on totiž studoval v Praze. Třeba se to bude někomu z diskutujících hodit, že?
 
Zdeněk | 2015-04-14 11:00:50 | Reagovat
Morální devastace národa

nenastala v žádném případě v 90. letech po "sametové revoluci", ale okamžitě po Únoru 1948. Zkuste si někdy přečíst něco o charakterech komunistů počínaje jejich největšími zločinci, kteří mají na rukou krev nevinných politických vězňů - Gottwald, Slánský, Zápotocký, Novotný ... O charakteru všech ostatních soudruhů raději nemluvit.
chroustik | 2015-04-14 10:11:41 | Reagovat
Vážený a milý chroustíku.
Neuškodilo by, kdybyste si někdy po sobě přečetl, co jste to vlastně napsal. Copak Gottwald and Company byli nějací političtí vězni? Jedině snad Slánský, ale o jeho nevinnosti by se dalo s úspěchem pochybovat.
čtenář | 2015-04-14 10:32:58 | Reagovat
Náhodou pan Havel byl odvážný člověk.
Říkat říšskému protektorovi strejdo, to si hned tak někdo nedovolil.
čtenář | 2015-04-14 10:42:50 | Reagovat
česky strejdo?
Od toho je zde Mimra.
Heidrich jako mistr v plavání v Německu. Trenoval také a to podotýkám, před válkou na koupalištích u nás, mimo jiné i na Barandově. Byl brilaně bezkonkurenčním mistrem šermu Německa. Výtečným hudebníkem, ale velká i když statečná  svině.
V těchto souvislostech se s leckým setkal. Toho se dá zneužít! Zeman by si měl dát v Moskvě při podávání ruky pozor. dneska má digiťák kde-kdo.
Strejdo...
TOHLE JE JEDNA Z UKÁZEK, JAK PROPADANDA VYTRHNE VĚCI Z KONTEXTU A POUŽÍVÁ PRAVDY NA PREFABRIKACI LŽÍ....systém Vladimír
PS. pánové vy dobře víte co chcete, že?
Zdeněk | 2015-04-14 11:17:16 | Reagovat
omluva za Heydricha
Zdeněk | 2015-04-14 11:51:58 | Reagovat
Vy ho omlouváte?
To jste snad trochu přehnal.
čtenář | 2015-04-14 14:28:08 | Reagovat
OMLUVA
Omluva, je za to gramatická, za to prožluklé i - y, jak sjem předtím napsal.
Paní učitelka mi říkala, milý hochu, máš čas, přemýšlej než napíšeš "i" , až si to dobře, ale opravdu dobře  rozmyslíš, tak tam, pěkně prosím, napiš to obrácené "y".
Už jsem se toho o své demenci,stáří,gramatice v JL dosti dověděl.
Takže budu u podpisu používat omluvu, něco jako v.p.v.
Všechna práva vyhražena.
To znamená "právo na omyl", jestli jste o tom někdy slyšel?
V mém případě se to bude týkat gramatiky,slovosledu, atd.
Domluveno, že?
Jak často končil Havel
Zdeněk Gryc vpv.
 
Zdeněk | 2015-04-14 18:28:31 | Reagovat
Havel ? Naštěstí už opravdu skončil.
čtenář | 2015-04-14 19:27:35 | Reagovat
Ještě k těm prezidentům
Objektivně posouzeno, ne každý prezident byl opravdu echt vlastenec. Nelze to samozřejmě měřit jedním metrem, bylo to v různých dobách. Nicméně vlastenectví nelze upřít T.G.Masarykovi, E.Benešovi, L.Svobodovi, V. Klausovi (s nádechem narcismu a ekonomického sobectví vůči Slovákům) a nakonec i M. Zemanovi. U ostatních jsem toto nějak markantněji nezaznamenal.
VladimírV | 2015-04-14 11:03:31 | Reagovat
OBJEKTIVNÍ INFORMACE
Havel, synovec strejdy Heydricha a Hajoťák,
tedy v JL dost těsně za sebou.
Zde míněný Slovák Seliga měl pro  tvrzení  vaší provenience,takový, tam místní, slogan s kožichem:
Havel je takový divný člověk.
Měl něco s tím  ukradeným  kožichem.
Už nevím,jestli ho ukradl, nebo mu ho ukradli, ale rozhodně je ten chlap  podezdřelej. Je ale jasný,že s tím kožichem něco měl!
Pánové přestaňte do mosaiky Vaší nenávisti dávat falešné kaménky.
Pravdo-láskařství se snad dá snáze odpustit,než umanutá nenávist.
Na korekci HA-joťáka - HAvla stále čeká:
Zdeněk Gryc
 
Zdeněk | 2015-04-14 12:12:38 | Reagovat
Souhlasím s panem Vladimírem.
Byla zde řeč o absurditách. Absurdní například je porovnávat vůbec Prezidenta Osvoboditele TGM s úplnou politickou nulou a bezcharakterním člověkem, jakým byl VH. Ale to víte, stáří s lidmi dělá své a jako staré babičky se modlí ke svatému Antoníčkovi, tak jiný vzhlíží a adoruje modlu - člověka, který za to vůbec nestál a vezl se pouze na vlně kultu osobnosti tak, že by i neblaze proslulý Kim bledl závistí.
čtenář | 2015-04-14 12:31:29 | Reagovat
CHARAKTER
~~Ale to víte, stáří s lidmi dělá své a jako staré babičky se modlí ke svatému Antoníčkovi, tak jiný vzhlíží a adoruje modlu ....OK
přeji Vám elixír života a věčné mládí ...
Přečtěte si to,co jste zrovna v souvislosti se svým charakterem a kultivovaností co jste zrovna napsal,
nebo ten dopis VH,co je meritus článku,šaškárna co?

 
Zdeněk | 2015-04-14 13:53:33 | Reagovat
Šaškárna ?
Ba ne, pouze s odpuštěním příklad vaší grafománie. A vy vážně myslíte, že to někoho zajímá? Budiž.
čtenář | 2015-04-14 14:26:01 | Reagovat
NEVĚDOMOST HŘÍCHU NEČINÍ
týká se to presidenta Háchy,dost na něj myslím.stejně jako na exitus Beneše a Jana Masaryka.
ZG
 
Zdeněk | 2015-04-14 13:45:55 | Reagovat
Je jedno hezké přísloví.
Myslet znamená h.... vědět. Doplňte dle uvážení.
čtenář | 2015-04-14 14:31:46 | Reagovat
VYTESAT NA PORTÁL KARLOVY UNIVERSITY
"MYSLET ZNAMENÁ HOVNO VĚDĚT"
slova klasika...autor:    "čtenář"
Fakt, tesat do kamene, ne pískovce, nebo vračanského vápence,
ALE DO MODRÉ, JÁDROVÉ, MRÁKOTÍNSKÉ ŽULY.
Pravda, myslet kapku nahlas, za nacismu a komunismu to ohrožovalo život, stejně jako poslech BBC.
CUM COGITO SUM,
V jakém omylu žila antika?
Nebo,  když  těžce nemocní lidé, jako byla po 4 léta, kvadruplegik, architektka Vašková.
Tímto sloganem utěšovala nás i sebe.

Z moudra "čtenáře" jde  mráz po zádech.
ZG  v.p,v. 
Zdeněk | 2015-04-14 18:11:34 | Reagovat
Ale ale dědoušku.
Copak se to zase domníváte? Já tím h..... myslel HODNĚ. A vy hned takhle. No totok !
čtenář | 2015-04-14 19:29:41 | Reagovat
A mimochodem
Má to být COGITO, ERGO SUM. (Descartes). Někteří vtipálkové vynechávají ve slově COGITO písmeno G.
čtenář | 2015-04-14 19:34:48 | Reagovat
Prezident Hácha
je opravdu smutnou postavou našich dějin. To, co se mu přisuzuje, jako kolaboranství s Němci, je samozřejmě hrubý výmysl. On byl v roli bezmocného představitele protektorátního státu bez jakékoliv možnosti prosadit práva Čechů. Srovnávat tuto jeho bezmoc s "bezmocí" VH čelit ve svobodném státě ekonomické mafii a morální devastaci společnosti rozhodně nebudu. VH zkrátka žil a užíval svého svobodného světa, "na odiv" zahraničí, které si spokojeně mnulo ruce, jak opanuje naše tradiční průmyslová odvětví. Zvláště pak Slováci mu nikdy neodpustí, jak rychle se "rozloučil" se zbrojím průmyslem, který dával tamnímu obyvatelstvu mnoho pracovních příležitostí. To je jen malý příklad "pozitivního" vlivu VH na vývoj v Československu.
VladimírV | 2015-04-14 18:20:55 | Reagovat
ne - MOC PRESIDENTA
14. 4. 2015 Zeman:  "pozvu je na Hrad a pokusím se je přesvědčit. . . MOJE MOŽNOSTI JSOU VELMI,
VELMI OMEZENÉ"  
Jde  o ruské majitele  léčivý pramenů ve vsi  u Karlových Var.
Ale pohoda, Zeman jede do Moskvy,
vyřeší "prameny u pramene".
Putin to ochotně pro přítele udělá ,
ne?
Myslíte,že Zeman o bez-moci kecá a Havel jako president na tom nebyl stejně?
ZG vpv


 
Zdeněk | 2015-04-14 18:50:29 | Reagovat
Ale ne!


Zášť k MZ, kterou zde pane Gryci prezentujete, je sice Vaším právem, ale poněkud trapná. Ano, osídlení Karlovarska Rusy je problém. Ale ten nezavinil ani VH, ani MZ. To, že si chce zástupce Rusů pozvat na Hrad, není projevem análního alpinismu, ale snahou naznačit jim, aby alespoň trochu respektovali spolužití s Čechy. Díky komu se tam usalašili? A nespojujte to s návštěvou MZ v Rusku, tam jde o něco jiného. MZ a zřejmě i Vy víte, že by bylo pozdě, kdyby se tu Rusové znovu usalašili. Navíc, jako národ "už nejsme, nejsme, jako kdysi...".  Mít silácké řeči proti Rusku je krajně nezodpovědné a navíc nebezpečné. Existuje daleko větší nebezpečí, a to se rekrutuje na jihu. Uurčitě víte, koho zásluhou.

VladimírV | 2015-04-14 21:14:01 | Reagovat
Fašisti, bolševici, demokrati
Tak nevím, kdo je největší ničitel soch, přejmenování různých ulic, staveb atd. Jestli to bylo v době protektorátu, nebo za dob bolševika, čí v době dnešní-demokrata. V přejmenovávání ulic, ničení a odstraňování soch by asi vyhráli demokrati, možná i v přejmenování různých názvů (kolikrát se divím i tomu, komu vadil název třeba v metru stanice Kosmonautů, nebo Palác kultury). Praha v tomto vyniká. Proto jsem zásadně proti názvům ulic a "výrobě" soch po politicích, včetně kontraverzního Havla v Jihlavě. On bohatě stačí Masaryček a je "přemasarykováno". Taky nebyl svatý a o Havlovi je toho známo také už hodně.  Čecháčci si musí vždycky najít nějakou modlu.
V této činnosti asi vynikáme, v jiných naopak jdeme rapidně dolů, např. morálka-jenom namátkou. Jsme nekulturní barbaři, jako když každý nastupující řád zničí vše minulé. Vždyť my si dnes nezadáme s těmi současnými islamisty, co ničí kulturní památky v Iráku, Libyi, či Jemenu. Ano, takoví jsme byli, tak proč to nepřiznat. I ten Stalin na Letné byl určitě lepší, než to dnešní kyvadlo, stačilo mu "přesochat hlavu" a byl to "Neznámý vojín".
Taky mne dnes hrubě uráží jak se chováme k osvobození republiky Rudou armádou (v Jihlavě to byli také Rumuni)  a to divadlo kolem Zemana při účasti, či neúčasti na přehlídce, až budou dělat něco podobného Amíci, tak se naši politici "přerazí" kdo tam pojede. Vždyť válka se nevyhrála kecama, ale zbraněmi. Ta přehlídka k tomu patří.
Strejček Nimra | 2015-04-14 23:08:32 | Reagovat
MERITUS ČLÁNKU HAVEL A PŘEHLÍKA URÁŽEK JEHO OSOBNOSTI
Bez snění o lepší Evropě nikdy lepší Evropu nevybudujeme.
Václav Havel
Štrasburk, květen 1990
Ocenění je od roku 2013 každoročně udělováno Parlamentním shromážděním Rady Evropy ve spolupráci s Knihovnou Václava Havla a Nadací Charty 77. Cílem je vyzdvihnout a odměnit mimořádný počin v oblasti ochrany lidských práv v Evropě i mimo ni.
Nominace na Cenu Václava Havla za lidská práva za rok 2015 je možné podávat od 15. ledna do 30. dubna 2015. Laureát ceny bude slavnostně vyhlášen prezidentem Parlamentního shromáždění Rady Evropy dne 28. září 2015 - na podzimním Valném shromáždění PSRE ve Štrasburku.
„Co chci říci: slovo je úkaz tajemný, mnohoznačný, ambivalentní, zrádný. Může být paprskem světla v říši tmy, jak kdysi nazval Bělinskij Ostrovského Bouři, ale i smrtonosným šípem. A co je nejhorší: může být chvíli tím a chvíli oním, může být dokonce obojím současně!“
Václav Havel:
Slovo o slovu – samizdatová esej, 25. červenec 1989
--------------------------------------------------------
Vážený "strýčku a milý čtenáři", zamyslete se nad "Slovo o slovu":
-----------------------------------------
Je jedno hezké přísloví.
Myslet znamená h.... vědět. Doplňte dle uvážení.
čtenář | 2015-04-14 14:31:46 | Reagovat
----------------------------------------
Vážený "strýčku a milý čtenáři", do dopisů čtenářům jsem vložil aktuální článek z Rožnovských novin. Jak věrní Valaši vítali TGM. V tomto duchu jsem byl v tradici mého dědy Čeňka Janíka vychován a žil mezi Rožnovem a Brnem. Havlův dědeček byl Hugo Vavrečka,  přítel mého otce.
TGM : Myšlení bolí. Proto byl TGM tak odpornej nacistům a komunistům, že? VĚRNOST ZA VĚRNOST
Zdeněk Gryc vpv
 
Zdeněk | 2015-04-15 07:43:53 | Reagovat
Vážený pane ZG, samozřejmě, že společnost je rozdělena (není zkonsolidována) a to už dávno před tím, než byl zvolen Zeman prezidentem, to plácají jenom poskoční novináři a pražská kavárna a není to jenom na ty Zemanovce a pravdoláskaře. Těch skupin je více, hodně lidem je to jedno, ale to je velká chyba a jenom doma, případně někde u piva nadávají a nejhorší je to, že při volbách volí opět stejná individua, která je potřebují jenom pro ten hlas do urny.Dokud se tady neudělá rázný řez (začnout volbami), budeme se plácat ve stejné bryndě a bude to jenom, pro drtivou většinu lidí, stále horší. Minorita se jenom směje a ukazuje majoritě jak jsou hloupí třeba jenom v TV při různých VIP akcích. A Vám se to asi líbí a jste velmi spokojen se současným děním, protože tak zuřivě "kopete" za havlisty, kteří to začali a chcete jim stavět pomníky. Lidé dnes mají možná větší strach než za bolševika, u demokrata je to strach především nepřijít o práci a to je daleko horší a lidé si nechají líbit všechno, jsou jako novodobí otroci za mizerný peníz a kdo může utíká odtud jako dříve za bolševika (záleží na profesi). Pravda je, že dnes je to jednodušší než dříve.V drtivé většině případů ty byly ekonomické důvody, než ty politické, to byla jenom zástěrka. Dnes jsou to jenom ekonomické důvody.
Strejček Nimra | 2015-04-15 09:24:40 | Reagovat
CENA = O - CENĚNÍ
Cena nahrazuje dřívější cenu lidských práv Parlamentního shromáždění RE. Ve výběrové komisi zasedl jeho předseda Jean-Claude Mignon a zástupci Knihovny Václava Havla a Nadace Charty 77. Trojici finalistů vybírali ze 27 nominovaných.
Cenu mohou dostat jak jednotlivci, tak nevládní organizace či jiné instituce usilující o dodržování lidských práv. Ocenění má ambici v evropském měřítku být srovnatelná s nynější Sacharovovou cenou, kterou uděluje Evropský parlament již více než 20 let. Její laureát získá kromě trofeje a diplomu také odměnu ve výši 60.000 eur (asi 1,5 milionu korun).
Zdroj: http://www.denik.cz/ze_sveta/rada-evropy-udeli-prvni-cenu-vaclava-havla-za-lidska-prava-20130930.html
---------------------------------
"čtenář"  a "Čtenáři píší do JL"
Každý podle svého vychování,letory,názoru,
ale slušně,bez geria-posměšků,jak jinak,že?
Zdeněk Gryc vpv
 
Zdeněk | 2015-04-15 09:41:16 | Reagovat
Vážený pane architekte.
Vím, že je neetické nechávat vás nahrávat mi na smeč, resp. skákat na špek (viz např, asonance mezi slovy HODNĚ a HOVNO, ale když vy si to sám přivoláváte svou nedůtklivostí a svárlivostí. A především zoufalou a křečovitou snahou obhajovat neobhajitelné - člověka bez jakékoliv špetky charakteru VH (myslím bez jakéhokoliv dvojsmyslu Václava Havla, nikoliv Velké Hovno, i když by si někdo mohl myslet, že je to totéž).
Oháníte se Prezidentem Osvoboditelem TGM, ale dávat ho do jakéhokoliv kontextu s takovým nýmandem, jakým byl VH, je pro největší osobnost našich dějin přímo urážka. Ale zbavte se iluzí, že vaše tasemnicové články vůbec někoho zajímají. Dnešní člověk - vyjma několika jedinců, mezi které patří pan Vladimír a snad i já, kteří se zajímají o historii národa - takový dnešní člověk má dost starostí s uhájením vlastní existence a v tisku hledá především aktuální zprávy. Při vší úctě, koho dnes zajímá vítání TGM před x lety na Valašsku? Pár historiků.
A ve všem platí fyzikální zákon akce a reakce. Kdysi nám byla vnucována láska k báťuškovi Stalinovi a SSSR, dnes je nám vnucována láska k Havlovi, USA, NATO a plechovému americkému konvoji. Žádná totalita se totiž nedokázala poučit z chyb té předcházející a její propaganda a ideologie probouzí pouze živelný odpor.
A na závěr: Rádobyintelektuálské šplechty pana VH jsou pouze dokladem nadčasovosti Hamletovy odpovědi na Poloniův dotaz, cože to čte: SLOVA, SLOVA, SLOVA ... !
Buďte zdráv ! 
čtenář | 2015-04-15 09:34:14 | Reagovat
Rádobyintelektuálské šplechty pana VH

Evropské dialogy Václava Havla jsou mezinárodním projektem, jenž si klade za cíl otevřít a vést diskusi o tématech určujících směřování současné Evropy s přihlédnutím k evropskému duchovnímu odkazu Václava Havla. Hlavním inspiračním zdrojem tohoto projektu je esej Václava Havla "Moc bezmocných": Evropské dialogy Václava Havla více než jiné projekty obdobného zaměření hodlají nabídnout "bezmocným" prostor k vyjádření a tedy k posílení jejich pozice v rámci Evropy.
Projekt je plánován jako dlouhodobý a zahrne spolupráci s dalšími organizacemi v různých, evropských městech (v tuto chvíli se připravují další Evropské dialogy v Berlíně a Bruggách). Jednotlivá setkání probíhající formou konference jsou určena především středoškolským a vysokoškolským studentům, stejně jako ostatním zájemcům o evropskou problematiku z řad odborné i široké veřejnosti.
----------------------------------------
Vážený "čtenáři", tento dialog ukazuje dialog v Jihlavě.
Pokusím se ho vložit do toho Evropského, bylo by škoda,kdyby zapadl.
Zdeněk Gryc vpv
 
Zdeněk | 2015-04-15 09:47:58 | Reagovat
Jo...pan Vladimír
"Dnešní člověk - vyjma několika jedinců, mezi které patří pan Vladimír a snad i já,"
---------------------------------------------
Zrovna pana Vladimíra, bych mezi HOVNA nezatahoval.
Z jeho textů a intelektuálního podání, plyne, že je to opravdu, ale opravdu, jiná úroveň.

Zdeněk Gryc vzp
 
Zdeněk | 2015-04-15 10:39:50 | Reagovat
Máte pravdu, pane architekte.
Pan Vladimír má skutečně opravdu jinou intelektuální úroveň než jalové tlachy pana VH, jehož pohrobci -  anální alpinisté si na něm budují svou kariéru..
čtenář | 2015-04-15 11:09:19 | Reagovat
POHROBCI
Pan Vladimír má skutečně opravdu jinou intelektuální úroveň než jalové tlachy pana VH, jehož pohrobci -
anální alpinisté si na něm budují svou kariéru…
---------------------------------------------------------------
Nenávist za hrob.
Věřím že je moc špatná:
"neznáme dne ani minuty".
-----------------------------------------------------------
„Standu si vzal Bůh,” sdělila Šárka Grossová, s níž měl dvě dcery.

 
Zdeněk | 2015-04-16 11:22:11 | Reagovat
Pane ZG, Vy vždy místo reagování na konkrétní problémy, tam vkládáte různé texty, které tak možná zajímají Vás a jim podobné, ale lidé mají jiné každodenní starosti jak žít, mnozí jak vůbec přežít a o těch je třeba hovořit a ne o nějakých Havlových cenách, které jsou jim na dvě věci...To si přidělují  ti, kteří na této době dobře parazitují (včetně ciziny), využívajíc velmi dobře r.89 a vzájemně si poklonkují a přihrávají si je, nehledíc na to, jak si stojí obyčejní lidé ve státě. 
Myslím si, že heslo: "Dost bylo Havla" je výstižné.
Strejček Nimra | 2015-04-16 09:23:09 | Reagovat
"Dost bylo Havla"
Milý strejčku,
i já měl strejčka,
pokusím se v rámci vloženého dopisu čtenářů do JL, ozřejmit,  kdo  byli Valaši věrní TGM.
Symbolu svobody a demokracie. Poukázat autenticky na konkrétní osobě, že napřed byli likvidováni masarykovci, pak statue. Stalo se tak v rámci akce:
" Oni byli první".

Stejným symbolem současné demokracie a konce jha komunistické totality je Václav Havel, Kdyby RA osvobodila republiku a zachovala se jako armáda USA, odešla a neprovedla reprízu v roce 1968,

tak Olga by byla biletářkou a Václav kulisák.
Palach by se neupálil
PhDr. Hoffmanna by nevyhnali z Jihlavy.
To vše donutilo statečného Havla k sepsání dopisu Husákovi, který je leitmotivem předmětného článku.
Mezinárodní obdiv k činům VH dokazují:

Evropské dialogy Václava Havla,které  jsou mezinárodním projektem, jenž si klade za cíl otevřít a vést diskusi o tématech určujících směřování současné Evropy s přihlédnutím k evropskému duchovnímu odkazu Václava Havla. Hlavním inspiračním zdrojem tohoto projektu je esej Václava Havla "Moc bezmocných": Evropské dialogy Václava Havla více než jiné projekty obdobného zaměření hodlají nabídnout "bezmocným" prostor k vyjádření a tedy k posílení jejich pozice v rámci Evropy.
Projekt je plánován jako dlouhodobý a zahrne spolupráci s dalšími organizacemi v různých, evropských městech (v tuto chvíli se připravují další Evropské dialogy v Berlíně a Bruggách). Jednotlivá setkání probíhající formou konference jsou určena především středoškolským a vysokoškolským studentům, stejně jako ostatním zájemcům o evropskou problematiku z řad odborné i široké veřejnosti."

Náš dialog zde, ukazuje úroveň  diskuse v Jihlavě. Zapadá,  ne zrovna lichotivě, jako kapka, do toků Evropských dialogů v Berlíně a Bruggách.
Zdeněk Gryc vpv

 
Zdeněk | 2015-04-16 23:14:40 | Reagovat
Parafráze z filmu Konec vodníků z Čechách.
"On je snad nezničitelnej" - platí nejen na doktora Mráčka, ale i na různé grafomany, opruzující záležitostmi, které dávno nikoho nezajímají.
čtenář | 2015-04-17 10:34:33 | Reagovat
Vám poděkování
a lásku Vám, kéž zněly by jak zvony... Takto podobně se vytváří kult osobnosti. V naší společnosti to ovšem nefunguje. Je natolik svobodná, že přílišná adorace VH má stejný účinek jako červený hadr na býka. Proč asi?
VladimírV | 2015-04-17 12:00:12 | Reagovat
Diskutovat s p. ZG, to je jako když "mluvíte" s volem (zvířetem), který má rohy dopředu. Co od něj můžete očekávat, jenom to,že Vás nabere na rohy. A od ZG, že si vede jenom tu "svou", stejnou písničku na téma VH, doplněno různými vloženými texty k jeho oslavě- novodobého kultu osobnosti, jako v případě TGM 
Strejček Nimra | 2015-04-17 20:55:35 | Reagovat
DDISKUSE JE DIALOG SE 2


Diskutovat s p. ZG, to je jako když "mluvíte" s volem.
-------------------------------------------------
Autor s tím má,jak vidno  značné zkušenosti,  jen to slovíčko "jako" je tu zbytečné,že?

1-JE ZÁLEŽITOSTÍ VETERINÁŘE,  ABY POZNAL,  KDO JE KDO.
2. STEJNĚ JAKO U POLITOLOGA, PEHE TO ALE ASI NEBUDE, ŽE ?
Moc bych prosil,kdo je tím správným veterinářem,nebo politologem s erudicí určit VOLA.
O odpověď prosím "obratně",zejtra tu nebudu, o to potění bych nerad přišel.
LENIN.:" S KLESAJÍCÍ  HLADINOU V LÁHVI STOUPÁ ÚROVEŃ DISKUSE".
STALIN: "S POKROČILÝM ČASEM, DISKUZE PRUDCE STOUPÁ"
Takže se těším na vzomínky  "ctenáře"...ů... k událostem v květnu 1945 v Jihlavě a Plzni. 
Zdeněk Gryc,
NA ROZDÍL OD vz-dělaného  "čtenáře" je ZG nevzdělaný  a jím identifikovaný vůl. 
Je to historický přechod od psychiatrie a gerontologie k veterině. Od prvotně pospolnému řádu k socialismu.
Společenský pokrok   nezastavíš!
Doufám,že Vlaimír v akci: VŮL JE VŮL, zatím není zapojen? 
dost bych se bál akce:
VOLOVÉ Z CELÉHO SVĚTA...SPOJTE SE
Zdeněk | 2015-04-17 23:48:48 | Reagovat
Přirovnání s tím volem, to je takové české přísloví, ale sedí. Vladimír s tím nemá co dělat, to je jenom shoda náhod a měl mě k tomu ten "červený hadr". Pehe patří do party stejných "borců" jako jsou Romancev, Fištejn, Štětina, Mitrofanov a řada dalších. To jsou ti dnešní přikyvovači, kteří mají také svoji "pravdu" a veřejně ji hlásají v našich slavných médiích, kde mají dveře stále otevřené. Jeden se nestačí divit, co z nich vypadne. Škoda, že nedostanou více prostoru jejich oponenti, nebo objektivní politologové a komentátoři, aby to bylo, jak se říká, vyrovnané (např. dnes v Právu článek prof. Vlad Sobella z University of New York v Praze a CERGE). A to vůbec nemluvím o panu Petránkovi, nestorovi našich novinářů, vše co řekne, ihned doloží důkazy. 
Strejček Nimra | 2015-04-18 10:16:13 | Reagovat
PETRÁNEK
Jo, Petránek, to je noblesa.
Stručně jasně,výstižně.
Z oponenta Vola,ani náhodou.
ZG
 
Zdeněk | 2015-04-19 13:42:01 | Reagovat
SIGNIFIKANTNÍ
Zdeněk | 2015-04-17 13:16:17 | Reagovat
No jo, dědulko.
My víme, že znáte některá cizí slova, jen je někdy popletete. Např. CUM místo COGITO.
čtenář | 2015-04-17 15:56:00 | Reagovat
SEBEVRAŽDA MÉHO PROFESORA
Náš třídní profesor a češtinář prof. Spurný neprošel na RG Židenice prověrkami,  po roce 1948. Byl nasazen po průmyslu, První brněnské strojírny. Pro něj, nepraktického profesora, to bylo zlé. Vyskočil z okna, ale špatně. Zarazil si nohy do břicha a bolestně 4 dny umíral. Jak to bylo s Janem Masarykem, se myslím dosud jednoznačně neví, nebo ano?
 Mimo snad "čtenáře", že?
jsem oproti Vám...
ne-do-vzdělán.......
--------------------------------------------
může za to můj češtinář středoškolská profesor.
podivného jména Vzpurný, které se nehodí do praxe kolaboranta, po roku 1948. Uvedl jsem to na příspěvku čt.Valaší + TGM

Je to ale vloženo shora, mým problémem je vkládat zde přímo,sorry.
 ZG vpv

 
Zdeněk | 2015-04-17 22:43:24 | Reagovat
Zdroj: Wikipedie
Grafomanie či hypergrafie (z řeckého grafein - psát, mania - touha) je chorobná touha psát. V lékařském smyslu jde o chorobný stav mysli, pro nějž je typické psaní nesmyslných, nesouvislých shluků slov, v obecnějším slova smyslu termín označuje chorobné nutkání psát texty literárního charakteru, většinou bez ohledu na jejich kvalitu, případně slouží jako pejorativní označení pro autora málo kvalitních děl. Tomuto obecnému chápání je bližší odborný termín typomanie, který označuje chorobnou touhu po publikaci vlastního díla.
Tito lidé píší, ale to, co píší, bývá pouze shluk obecně uznávaných nepravd a to proto, že autor většinou ví to, co ví obyčejný čtenář. Pokud grafomani mají o něčem ponětí, tak se obvykle nedovedou řádně vyjádřit. Postižení používají slova k vyrovnání se se slovy a obrazy, které je obklopují. Někteří mohou být nadaní a pak jsou schopni psát i autobiografie a lyrická či epická díla. Postižení píší kdekoliv, po papírech, po stěnách, atd., pokud kolem sebe nic takového nemají, uchýlí se i ke psaní po pažích či po nohách. Jedinec má chorobnou touhu po vyjádření svých fantazií pomocí psaní, ale ona touha je více méně touha po vyjádření vlastní existence. Svoje dílo si většinou velmi považují, ale kvalita je většinou pochybná.
čtenář | 2015-04-18 09:36:52 | Reagovat
SIGNIFIKANTNÍ
Grafomanie či hypergrafie (z řeckého grafein - psát, mania - touha) je chorobná touha psát.
JE TO ZÁKLADNÍ VLASTNOST "čtenáře" !!!
k tematu mimo pomluvy nic konstruktivního nepřinese
ZG vpv
PS.zase se osvědčil,že?
Zdeněk | 2015-04-18 10:31:13 | Reagovat
Pane Grici,jste dnes velký bojovník proti bývalému režimu,ale každý,kdo byli jen mizerný mistr,který měl pod sebou 10 podřízených,musel chtě nechtě,šlapat brázdu a chválit neomylnou stranu.Neumím si představit,že Vy,jako projektant Březinek,jste byl tehdy již tak vyhraněný vůči režimu.Využíval jste všechny možnosti,které Vám byly nabídnuty a  své někdejší živitele dnes pomlouváte kde se dá i nedá.Je to smutné.když člověk pomlouvá něco,co mu pomohlo k pochybné slávě.Neboť přiznejme si,takových sídlišť jako bylo sídliště Zápotockého,stojí v republice tisícovky a nikdo se jimi moc nechlubí.
J.R. | 2015-04-18 14:50:47 | Reagovat
Pan architekt Gryc není žádná zvláštní výjimka.
Je mnoho podobných fňukálků, zejména z řad našich umělců, kteří se za minulého režimu spokojeně vezli s proudem a nyní po zbytek života skuhrají, jak byli ubližováni a šikanováni. Po válce byl pomalu také každý druhý občan partyzánem.
čtenář | 2015-04-18 20:50:38 | Reagovat
HRDINSKÝ ČIN
Vážený Fak,
tedy s trochou legrace bylo dát na náměstí Březinek sochu od Podrázského. Socha Kokrdy akt, je u křižovatky. V Kokrdově komandu přežil Zápotocký. V rámci druhé totality byl Kokrda odsouzen k popravě.
Státue Zápotockého na sidlišti Březinky se jaksi nekonala?
byl  jsem osobně sprdnut na OV KSČ,kde jsem dostal příkaz v souladu školením red.Dvořáka v Jiskře. Bylo mi uloženo,že na mém dalším sídlišti Bedrichov musí být socha Fučíka.Se jménem sídliště.jsem dostal  příkaz,že záměr musí být na OV KSČ presentován a odsohlasem.
dost jsem se namohl.cestou model byl sádrový a těžký.
já sechlubil,dostal v rámci SA JMK  v kraji cenu za první místo.jenomže to bylo ještě za komoušů,než ho vzal do ruky jeho obyvatel Vovsík.
ZG vpv
PS himbajs pokuste se pochopit a čtěte tisk OV KSČ Jiskru.
Vysvětlení  ve v Jiskře v rámci Února 75.
můj učitel Milan Dvořák mne tam veřejně poučil.
Zdeněk | 2015-04-19 14:07:01 | Reagovat
Chudinko ukřivděná, fňuk, fňuk.
Ještě že už můžete svobodně své bývalé kumpány pomluvit. Hřejivá satisfakce, což ?
čtenář | 2015-04-19 16:10:11 | Reagovat
FAŠISTICKO-FANATASTICKÝ KOMUNISMUS
FAŠISTICKO-FANATASTICKÝ KOMUNISMUS
 
Je propagandisticky-agresivní syndrom sekty,  která se odštěpila od slušných komunistů, kteří se snažili dát komunismu lidskou tvář a demokraticky ho odstranit ho z ústavy. Patronem není sv. Ján,  symbol slušnosti, ale Dubček. Členové sekty jsou Putinovy  tlam-pače.
Po roce aktivní činnosti,  na základě seznamu jejich publikací,  je studium ukončeno státnicí na VUML.
Pak mohou užívat akademický titul: fašisticko-fanatického komunisty „Fak“. Před svým jménem.
Sektář,  sice ví, že to co se mu nelíbí je pravda. Nezapadá však do jeho „pokrokového“vidění světa. Nekoriguje ho pravdou. Používá metodiku fašistického zastrašování, třeba soudem, viz. reportéra ČT, očitého svědka na Ukrajině.  Podrobněji je  dokumentovaném v bloku FAŠISMUS.
Členu sekty chybí „lidské srdce“, lidské tváře komunisty, kterou měl Dubček na mysli. Má však slušnou dávku ne-slušnosti. Používá fekální a geriatrickou terminologii. Cílem není logicky oponovat, ale udělat s oponenta, cituji z argumentace „šílenec“, aktuálně „chorobný“.
Případů zavření do blázince je v totalitách více, občas se o nich píše.  V našem případě Fak. tímto způsobem reaguje na FAKta.  uvedená v tomto příspěvku. Úplně stejně, tak činí  ve své grafomanii a politické umanutosti i k druhém„příspěvku čtenáře JL“.
Má několik kolegů, kteří obdobně jsou ochotni v JL uvést svůj názor. Z grafomanie bych je nepodezříval, nebylo by to slušné. Jak psal Vladimír Dr. Klukanovi, je fajn, že dnešní doba umožňuje volně oponovat.
Proč „čtenář“, sám grafoman, neoponuje argumenty k věci. Uvádí pouze a to opakovaně, že to  nikoho nezajímá, atd. viz shora. I gramatika a slovosled se hodí, prostě cokoli.
 
Autentický příběh Valacha věrného TGM v souvislosti s kauzou popsanou Bystrovem:
„Oni byli první“. Dovede si „čtenář“ představit zoufalství jeho sestry mé matky během Protektorátu, když byl v koncentráku? Zoufalství rodiny po jeho odvlečení z Rožnova. V tom druhém případě odvlečeného občana v Praze si rodina najala právníka, intervenovala léta počínajíc presidentem. Teprve po létech jim řekl jeho spoluvězeň, že zbytečně, po 3 měsících umřel.
 
Skutečný příběh našeho třídního profesora Spurného na RG Židenice, který po Únoru 48 byl perzekuován, přesunut strojírny. Náplň práce a prostředí tento klasický filolog nezvládl.
Vyskočil z okna tak nešťastným způsobem, že si zarazil nohy do břicha a drasticky umíral.
 
Dovede si Fak. „čtenář“ přestavit jak to těžce nesli jeho žáci – studenti gymnasia.
Ti totiž už byli ve věku, kdy byli schopni myslet.  Nechtělo to ani moc přemýšlení a dali to  do souvislosti se „sebevraždou“ syna TGM a oblíbeného politika Jana Masaryka. Považovali jsme ji za vraždu,  motivovanou drastickým umlčením jeho politických názorů s možnostmi  tehdejších Fak.  a sov. poradců.  Jan s trochou humoru uměl shrnout situaci. Stalin mu osobně zakázal Marschalův plán na ozdravění hospodářství. Jan Masaryk to glosoval:
Do Moskvy jsem jel jako diplomat, vracím se jako Stalinův pacholek. Ze svobody nám zbylo akorát to jméno generála, jehož letadlem jsem letěl.
 
„čtenář“ bystře  a „obratně“ reaguje. Svoje hanlivá slova  „dubluje“ a doplňuje ještě o „chorobu“.  Neuvědomuje si, že rozsáhlým vkládáním pojmu grafomanie z wikipedie, ji naopak diagnostikuje ve svém PC. Je to dvousečný meč.  Syndrom Fak. aktuálně a jasně ukazuje na předpojatost,  nečeká ani  na re-akci, jak právě udělal v obou příspěvcích.
 
„čtenář“ ve své umanutosti nemůže pochopit, že to co používá je dvousečný meč. Jeho styl a „opakovačky“ potvrzují,  že grafomanie je naopak jeho zbraň a vlastnost. Je nesporným faktem, že u Havla mu nevadí ani tak grafomanie,  s jakou napsal  vložený dopis Husákovi, jako jeho věhlas ve světě, stejně jako Charta 78. Vzdělaný „čtenář“ možná četl i „Listy Olze“. Havlův  spolužák Mašín reagoval jinak, tak jak byl vychován svým otcem, stejně jako Dvořák.
 
Zdeněk Gryc vpv
PS. Vážený „čtenáři“- grafomane:
 
Nejprve vyjmi ze svého oka trám, pak teprv prohlédneš, abys mohl vyjmout třísku z oka svého bratra.
 
Nesuďte, abyste nebyli souzeni. Protože jakým soudem soudíte, takovým budete odsouzeni.

Na webu: Tříska v oku bratrově, Farní sbor ČCE Polička
 
 
 
Zdeněk | 2015-04-19 13:36:44 | Reagovat
Takže nejen grafomanie, ale i echolálie ukřivděného fňukálka ZG
Zdroj Wikipedie - heslo neurolingvistika, kam patří i:
 
  • poruchy řeči jako echolálie (ozvěnovité opakování) nebo perseverace (tvrdošíjné opakování po sobě samém) způsobené duševními nemocemi
čtenář | 2015-04-19 18:51:52 | Reagovat
RU-ŠIČKA RU-ská?
"čtenář" = post-komunistická rušička oponenta

Rušičky fungovaly za Protektorátu i v době, kdy jsme měli vedoucí úlohu KSČ v ústavě.
Petiční výbor "Věrni zůstaneme",
PVVZ, "odboráři" - organizace NE-KOMUSTICKÉHO,
 protifašist. odboje v č. zemích 1939-42; od 1940 jedna ze složek UVOD. Její jádro tvořila skupina levicových intelektuálů a kult. pracovníků, která na jaře 1938 vydala manifest, "Věrni zůstaneme" s cílem mobilizovat čs. veřejnost na obranu rep. před nacist. agresí. PVVZ se opíral zejm. o členstvo býv. soc. dem. a nár.social. strany, reformistických odborů a Děl. akademie. Vyvíjel rozsáhlou zpravodajskou a diverzní činnost, rozšiřoval ilegální tiskoviny a prostřednictvím železničářské sítě zajišťoval přechody odbojářů do zahraničí. Spolupracoval s Obranou národa, která měla v PVVZ své zástupce - gen. J. Čiháka-Znamenáčka a plk. J. Churavého; udržoval též spojení s kom. odbojem a do 1941 i kontakty se sov. konzulátem v Praze. Vedení PVVZ vypracovalo a 1941 ilegálně rozšířilo programový dokument Za svobodu, do nové ČSR - náčrt poválečného uspořádánt ČSR, koncipovaný z pozic reformistického socialismu a předpokládající značné sociálně ekon. reformy. K představitelům PVVZ patřili J. Fischer, V. Jankovec, V. Čížek, J. Fukátko a K. J. Beneš. Na podzim 1941 a během 1942 byla organizace postupně rozbita několika údery gestapa.

Zůstat věrný odkazu TGM,  znamená být věrný odkazu  HAVLA .
Havel byl přítelem Romana Podrázského, jak vidno na ilustrační fotografii.
Zdeněk Gryc, je věrný odkazu obou.
Zdeněk | 2015-04-21 08:39:09 | Reagovat
A ještě tapetář .
Ještě to okopírujte do článku V blešáku jedou kamarádky už dva roky. Tam ta vaše tapeta ještě není.
čtenář | 2015-04-21 08:58:46 | Reagovat
RUDÁ fňuk-na
FŇUKÁNÍ
kdo začal zde FŇUKAT je jasné z chronologie  příspěvků. Obsah a formu diskuse konzultujte  s panem Havlíčkem zvýšíte tím úroveň svého komentáře.
Zdeněk Gryc vpv
Pokuste se něco smysluplného vymyslet.
Štandrle bojovníka Dvořáka paní A, boj za za mír je to  fakt kouzlo.Podobná snaha skandalizovat oponenta.
Ezopovy bajky měly smysl a obsah.
V mentální bezmoci vykřikovat TAPETÁŘ, FŇUKNA etc.
Kam jste ve stylu sého komentáře dospěl,
nemáte na víc?
ZG
PS.podívejte se na předmětný člének red.Dvořáka z února 1975,třeba Vás dneska  něco napadne.
Zdeněk | 2015-04-22 11:06:15 | Reagovat
Sorry.
Články z tisku z roku 1975 si na rozdíl od vás bohužel neschovávám. Proboha, kde to všechno skladujete ?
čtenář | 2015-04-22 13:32:43 | Reagovat
UNIKÁT
TO JE PRVNÍ A POSLEDNÍ ČLÁNEK KTERÝM MNE REDAKTOR DVOŘÁK ŠKOLIL - unikát.
To víte,že ho mám schovanej včetně dalších článků o mé práci architekta.
Jiskra + JL jsou cenným zrcadlem doby.
Dost by  mne bavilo, jestli najde spíš Ovčáček něco na Peroutku, nebo vy podobnou školící perluna nějakého občana  v Jiskře.
Musíme naše architekty učit....uctívat památky děl.třídy.
Himbajs, není anonym "čtenář" vlastně Dvořák.
Používá stejnou filozofii,jenže tehdy by mi nenapadlo oponovat.Vy by jste se snad zmotal napsat oponentní článek. Sv.Jána se jako kulturní člověk, kulturní památky zastal.
NEJDE O JÁNA, ALE PRINCIP TOTÁČE.
Pan primář Čermák nám v plavání říkal:
SOCIALISMUS JE ŠEDIVÝ PROUD,
JAK Z NĚJ VYSTRČÍŠ HLAVU,TAK PO NÍ DOSTANEŠ. 

Dvořákův článek je prostě klasika. trochu jsem se snažil o jeho reprint po 40 letech.
JE ZAJÍMAVÉ, PROČ ZROVNA VY HO STÁLE OŽIVUJETE
Z něj je vidět že:
JABLKO OD STROMU DALEKO NEPADNE
To hrdinství s Madeleine Albright,opakovaně nasírat nóbl dámu, až HRDINOVI něco řekne? Hrdina do Haagu, jak o tom, napsal  libreto aby imponova USA-bijcům.
Přečtě si to znovu je to tady někde.
Byl bych fakt,ale fakt zavázán za reprint.
 Jsem na něj hrdej,kam se hrabou ostatní architekti v Jihlavě.
Aby se vykoupil za boj s okupanty v jihlavském rozhlasu tak mne  mne udal STB. O svých následných výleších na STB ve dvou - kapitán +JuDr si přečtete v minulých komentářích.
PREKABÁTIT u redaktora Jiskry chápu,udávat nikoli.

ČEST PRÁCI "čtenáři",
těším se na další nápad...Na rychlo zbácal ZG
Zdeněk | 2015-04-22 15:58:54 | Reagovat
Na věky amen.
Ale teď jste to trochu přehnal. Považovat balkánskou řeznici za dámu, to je trochu silné i na vás, ne? A neodpověděl jste mi, kde ty salakvardy starých novin skladujete. Ve sklepě, v kůlně nebo kde? A vy se snad považujete za jablko nedaleko od stromu spadlé? Jenže se poněkud změnila doba, takže se musíte koulet na opačnou stranu. A když máte tak rád přísloví, to předešlé jste mylně interpretoval - místo HODNĚ jste hned použil nepěkné slovo taky od H (pozor - to slovo jste použil vy, ne já !!!!). A tak tedy vedle toho jablka je podobné: Kam vítr, tam plášť. A pochválen pan Ježíš Kristus !
čtenář | 2015-04-22 17:37:39 | Reagovat
salakvardy starých novin skladujete, NO v PC
Zdeněk | 2015-04-22 20:15:32 | Reagovat
Tak kde? Na půdě ?
čtenář | 2015-04-22 20:56:05 | Reagovat
Pane architekte, vidím, že jsme si tady z toho udělali pěkný chat.
Rozdíl mezi námi je v tom, že já si dělám ze všeho srandu, zvláště z lidí, kteří se berou příliš vážně, zatímco vy berete všechno vážně přímo smrtelně. Já se snažím rozptýlit vaše chmury a vylepšit vaši - jak píšete jinde - permanentně blbou náladu a vy se hned čertíte. Dívejte se na svět méně důležitě, hoďte všechny ty, kteří vám kdysi ublížili za hlavu, přestaňte uctívat diletanty a dívejte se na svět veseleji a podle hesla Carpe diem !
Gloria in excelsis Deo, et in terra pax hominibus bone voluntatis !
čtenář | 2015-04-22 17:50:54 | Reagovat
NENÁVIST V ANONYMITĚ
ZÁ-KEŘNOST
ZÁ-keřnost není, když někdo za křem čurá, je to spíše slušnost.
Zá -keřnost  je když někdo za křem vykřikuje tapecír, tapecír a není ho vidět.
Zá -keřnost je když někdo za - totáče pomlouvá bezbranného,  veřejnou stranickou kritikou, pod hlavičkou OV KSČ kritizuje práci architekta.
Který se nemůže bránit publikaci orgánu OV KSČ.
V němž si pisatel roztáhne pravověrná ramena, učitele národa, jediného správného názoru slovy:
"připomeňme , zejména, mladým lidem, že vítězství ve Velké vlastenecké válce je spjato se jménem Stalin". To je pravda.
Zá-keřnost je neuvést že Stalin a Hitler jsou masovými vrahy, kteří ruku v ruce zahájili 2. světovou válku přepadením Polska.
Rozdíl mezi nimi je tom, že Hitler své oběti pálil, kdežto Stalin je nechal počínaje Katynem naházet do masových hrobů.  Jestli byl redaktor Dvořák, Stalinovým ministrantem, nebo pacholkem nevím.
Ale, jak vidíte, "čtenáři", něco s ním měl.
Zá - keřnost není, když někdo píše o místním veřejném WC
Zá - keřnost je vést obsáhlo politickou debatu a neumět se podepsat.
Třeba to vyjde na další pokus, naděje umírá poslední.
Zdeněk Gryc
PS. Tohle žvejkání není samoúčelné,je signifikantní pro současný stav. Zlu je třeba oponovat, jak je uvedeno v Podrázského kapli věnované M. Kolbemu. Je to hluboce náboženská inspirace. Něco jako usebrání a obrácení Stanislava Grosse.
Jste schopen žvejkat v článku pod  fotografi Podrázského a vykřikovat "tapecír" za křem anonymity.
Tak zase příště. . .
Zdeněk | 2015-04-22 20:10:26 | Reagovat
Sorry, opakujete se, z jiných diskuzí, což je, nemohu si pomoci - tapetování.
čtenář | 2015-04-22 20:57:27 | Reagovat
Omluva za překlep.
Vypadlo písmenko - má být BONAE. Omlouvám se.
čtenář | 2015-04-22 17:59:18 | Reagovat
Neuposlechl jste mí dobře míněné rady.
Jestliže se hodláte i nadále zesměšňovat svými kolem dokola tapetovanými banalitami, je to vaše volba. Myji si nad vámi ruce jako Pilát Pontský a jdu se zabývat aktuálnějšími a především zajímavějšími a hodnotnějšími tématy. Pa, pa.
čtenář | 2015-04-22 21:35:53 | Reagovat
NE-POSLUŠNOST
"čtenář" : "NEUPOSLECHL JSTE MÉ DOBŘE MÍNĚNÉ RADY".
STEJNÝ TÓN JAKO DVOŘÁK V JISKŘE v únoru 1975
"MUSÍME NAŠE ARCHITEKTY UČIT"
------------------------------------------
Jak věrní Valaši vítali T. G. M. po návratu do vlasti
Že by ?
čtenář | 2015-04-22 20:53:37 | Reagovat
-----------------------------------------------------------
Vážený čtenáři na to vezměte jed!
Podívejte se, co jste celkově napsal. Včera k tomu dodal:
-----------------------------------------------------------
Pane architekte, vidím, že jsme si tady z toho udělali pěkný chat.
Rozdíl mezi námi je v tom, že já si dělám ze všeho srandu, zvláště z lidí, kteří se berou příliš vážně, zatímco vy berete všechno vážně přímo smrtelně.
Neuposlechl jste mí dobře míněné rady.
Jestliže se hodláte i nadále zesměšňovat svými kolem dokola tapetovanými banalitami, je to vaše volba. Myji si nad vámi ruce jako Pilát Pontský a jdu se zabývat aktuálnějšími a především zajímavějšími a hodnotnějšími tématy. Pa, pa.
čtenář | 2015-04-22 21:35:53 | Reagovat

"Rozdíl mezi námi je v tom, že já si dělám ze všeho srandu"
------------------------------------------------------------------------------
Rozdíl mezi námi je, že já nikoli.
Vaše pomluvy Havla i mé maličkosti beru tak jak jsou, napsány. To není sranda, to je sveřepá pomluva s argumentem stáří.
"Myji si nad vámi ruce jako Pilát Pontský a jdu se zabývat aktuálnějšími a především zajímavějšími a hodnotnějšími tématy. Pa, pa"
--------------------------------------
Podrázského socha v Čihošti s ukřižovaným farářem Toufarem je symbolem totáče. Ruce si můžete umejt, ale nerad bych, aby to s námi zase dopadlo jako s Kristem, kterého Podrázský vysochal také jako monument nad hroby kněží na Moravci.
Závěrem této debaty zopakuji a doplním zmínkou o vězni Rozehnalovi.
TGM se zasloužil o vlast. Co s jeho odkazem komouši udělali?
Je to ideově stejné, jako Vaše literární snaha, o hanobení jejich vězně Havla. 
Pražáci vědí z první ruky, co se tam událo od roku 1918, když Valaši uvítali TGM.
Oni poctili nikoli nádraží jako druhdy Masarykem,
ale moderní bránu do města: "LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA".
Co udělali s odkazem TGM náckové a komouši se snad ví, ale jak vidno
"čtenář" + boys zde nedávno velice bojovali za pravdu, že TGM nechal střílet do dělníků, že?
V Jihlavě máme náměstí TGM
V Jihlavě máme gymnázium jeho syna, proto abychom nezapomněli Únor 1948.
V Brně mají Masarykův onkologický ústav:
MOÚ slaví 80 let (1935-2015)
Ústav se zaměřuje na vědecko - výzkumnou činnost včetně základního výzkumu. Je to pracoviště s pre- i postgraduální výukou lékařů a zdravotníků a s osvětovou činností zaměřenou na širokou veřejnost.
Ročně je v ústavu hospitalizováno téměř 10 000 pacientů a v ambulancích ošetřeno na 200 000 lidí.
V současné době jsou v MOÚ uplatňovány nejnovější postupy v internistické (cytostatické, hormonální a biologické) léčbě, ústav je zařazen do evropských i světových klinických studií, při kterých se klinicky ověřují účinky nových léků nebo nové kombinace chemoradioterapie.
Na Žlutém kopci se také uplatňují nejmodernější přístupy v chirurgické léčbě nádorových nemocí ve Wernerově pavilonu i v ozařování – radioterapii.
 
Dlouhodobě ústav patří k nejlépe hodnoceným zdravotnickým zařízením v České republice jak z hlediska odborníků tak pacientů.

Autorem tohoto komplexu je Profesor Rozehnal, kterého komunisté žalářovali. Jeho dceru vyhnali z Brna.
Podívejte se na výstavu Jiřího Jirmuse v OGV.
Dcera pana profesora žila v Jihlavě za mizerných podmínek.  Je na tablu na legrační fotografii nad Jiřího hlavou. Jiří Jirmus byl nejenom malíř, ale také laskavý člověk, který se vyhnankyně ujal. Sympatické jednání s rodinou vězně mu slouží ke cti.
Článek Dvořáka z roku 1975 v Jiskře,  v rámci Února 1948 nikoli.
"čtenář": a jdu se zabývat aktuálnějšími a především zajímavějšími a hodnotnějšími tématy. Pa, pa.
---------------------------------
Za slovo ho bere " NEPO-SLUŠNÝ" Zdeněk Gryc vpv

Který se pokusí vložit do "čtenářů píší JL" známku z koresponďáku nikoli Zemana, ale pana Profesora Rozehnala. Koresponďák poslal věrnému žáku 25. ledna 1984, 3 měsíce před smrtí.
Známka na tomto koresponďáku symbolizuje dobu, na kterou se nesmí, zapomenou, jinak se bude v režiji Putina a místních kolaborantů opakovat.
Prohlédněte si ji prosím bedlivě. Je signifikantní, slov netřeba.
"čtenář: píše,  "že já si dělám ze všeho srandu". ZG nikoli. 
Komouši houby vědí, nebo raději se nehlásí k tomu,  proč byl zmítnut návrh na komplex ústavu Mendel-Morganismu, jako světové centrum financované UNESKO v Brně, který se měl zabývat genetikou. Považovali hlídání cizích vědců a volnou cestu západních myšlenek a trendů do Brna za nebezpečnou.
 
Zdeněk | 2015-04-23 09:30:19 | Reagovat
Napište i vy, svůj vlastní článek - formulář ZDE
Reklama
06.06.2024 Čtenáři píšíModerní gymnastika - když elegance potkává sílu

Představte si moderní gymnastiku jako taneční symfonii, kde elegance a síla tvoří harmonický celek. V dnešní době se tento sport neskutečně vyvíjí a přináší s sebou nové techniky a ...

Komentáře (0)
29.05.2024 Čtenáři píšíŠesťáci se svými kamarády z DTS na návštěvě zoo

Čerstvý vítr nám ve čtvrtek 16. 5. místo písku ze Sahary přivál naše kamarády z DTS Jihlava, se kterými již téměř celý školní rok spolupracujeme na různých drobných projektech. Tentokrát ...

Komentáře (0)
26.05.2024 Čtenáři píší„Hrající babičku“ tam žádná rodina neměla…

Život naší rodiny byl z počátku od roku 1936 spojený s návštěvou hudební školy. Dne 17. září 1936 se moje sestra Dagmar začala učit hře na housle u prof. Jana Přibyla a zpěvu u prof. ...

Komentáře (0)
23.05.2024 Čtenáři píšíNaše školní motýlí zahrádka

Ve třídě IV. B máme motýlí zahrádku. Před měsícem nám přicestovalo 5 housenek babočky bodlákové. Hanča s Luckou se nabídly, že budou zapisovat a pozorovat, jak nám housenky rostou. ...

Komentáře (0)
22.05.2024 Čtenáři píšíExkurze jihlavských školáků za poznáním

Během jara vyrazili žáci II. stupně jihlavské školy Nad Plovárnou. V pátek 12. dubna se žáci osmých ročníků vydali do Brna. Nejdříve zavítali na Kraví horu do hvězdárny a planetária, ...

Komentáře (0)
19.05.2024 Čtenáři píšíPozor, vosa! Zůstaňte hlavně v klidu

Kamarád pobíhá kolem, máchá divoce rukama a vykřikuje: „Vosa, vosa!“ Strašně se toho hmyzu bojí. Dělá ale, bohužel, vše pro to, aby ho vosa opravdu bodla. Jak se má zachovat správně? ...

Komentáře (0)
16.05.2024 Čtenáři píšíZa poznáním a kulturou do Prahy a Brna

V sobotu 27. 4. se autobusem vydalo 49 seniorů na první výlet z Humpolce do Prahy za poznáním a kulturou. První zastávkou bylo Hlavní nádraží, a to zrekonstruované prostory historické Fantovy ...

Komentáře (0)
15.05.2024 Čtenáři píšíŽáci na autentickém místě bojů za 2. světové války

U příležitosti oslav osvobození naší země, 5. a 8. května, si žáci MŠ a ZŠ Větrný Jeníkov připomněli v kostele sv. Cyrila a Metoděje v Praze památku sedmi československých parašutistů, ...

Komentáře (0)
13.05.2024 Čtenáři píšíKrásné vzpomínky na LŠU v Třešti

V roce 1963 jsem nastoupila do 1. třídy a současně jsem začala chodit do rytmiky, která byla součástí LŠU. Paní učitelka Kodymová se nás snažila naučit správné držení těla, základní ...

Komentáře (0)
12.05.2024 Čtenáři píšíVítání ptačího zpěvu v Jihlavě přálo počasí

Celkem 53 účastníků, z toho 17 dětí, se v neděli 5. května rozhodlo absolvovat celostátně i celoevropsky organizovanou akci Vítání ptačího zpěvu, kterou pořádala Česká společnost ornitologická ...

Komentáře (0)
09.05.2024 Čtenáři píšíCirkus do škol představil akrobacii

Jako v cirkuse. Tak si připadali třeťáci ze Základní školy Havlíčkova v Jihlavě. Oddíl Akrobat při TJ Sokol Jihlava totiž spustil projekt Cirkus do škol, ve kterém si děti pod vedením ...

Komentáře (0)
08.05.2024 Čtenáři píšíČarodějnický rej v centru

V humpoleckém SeniorCentru bylo během „čarodějnic“ veselo. Personál využil ideálního jarního počasí a připravil pro klienty pestrý program. „Dopoledne prolétly čarodějnice domovem ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net