MHD: nová přestupní jízdenka a prodloužení úseku na kartu
Tradičně emotivní diskusi nabídlo jednání zastupitelů o úpravách cen v MHD. Výsledkem je přestupní jízdenka a prodloužení nejkratšího tarifu o jeden úsek – obojí od 1. července.
Mnohem větší ústupky chtěli hlavně komunisté, kteří už poněkolikáté navrhovali celé posunutí spektra úseků i půlhodinový přestupní lístek za 16 Kč. „U elektronické jízdenky za 12 Kč požadujeme posunutí počtu zastávek z osmi na deset, protože za tuto cenu nejfrekventovanější trasu Březinky – Dům zdraví nepřejedete,“ uvedl zastupitel Pavel Šlechtický (KSČM).
Náměstek primátora pro dopravu Josef Kodet (KDU-ČSL) ale zmínil, že to by podle analýz znamenalo zvýšit dotaci Dopravnímu podniku města Jihlavy (DPMJ) o šest milionů za rok. „A půlhodinová přestupní papírová jízdenka na některé delší trasy nevystačí a docházelo by k nedorozuměním mezi cestujícími a revizory,“ dodal.
Kodet nakonec kromě zavedení přestupní hodinové papírové jízdenky za 20 Kč ustoupil i ve snížení počtu placených úseků ze tří na čtyř – ať už u papírové (10 Kč) nebo elektronické (8 Kč) – což ale znamená navýšení dotací DPMJ o 1,6 milionu ročně.
Návrh schválila většina zastupitelů, ačkoli např. Ladislav Zadražil (KSČM) navrhoval alespoň půl roku zkusit komunistickou variantu, která by podle něj nalákala více lidí do MHD. Radní Martin Málek (ODS) ale oponoval, že zatím ani miliardové investice do komfortu a bezbariérovosti MHD o mnoho víc lidí do veřejné dopravy nepřilákaly.
Komunisté tvrdili, že elektronický systém vše zdražil, ale koaliční zastupitelé oponují, že nejkratší úseky (do 3, nově do 4 zastávek) jsou levnější – a ty podle analýzy DPMJ využívá 34 % cestujících.
Změny od 1. července
přestupní papírová jízdenka 20 Kč (zlevněná 10 Kč) – 60 minut
papírová jízdenka za 10 Kč – místo 3 zastávek max. 4
elektronické jízdné za 8 Kč – místo 3 zastávek max. 4
Diskuze k článku
Nový komentářPan Kodet a 30 minut. Je vidět odborníka na svém místě, v Jihlavě to prostě nejde, protože by docházelo k nedorozuměním. Zajímavé, že v jiných městech nedochází. Asi mají lepší odborníky na svých místech. Vzkaz panu Málkovi - komfort by přilákal, ale nesměl se na druhou stranu zesložitit systém odbavování a osekat jízdní řád! Zeptejte se lidí, co by chtěli s MHD.
Libor Novotný | 2011-04-16 11:34:30 |
ReagovatS MHD v jihlavě jsem už nadobro skončil. Když mají strach, že by snížení ceny zvýšilo dotace, tak jsem zvědavej, jak to bude, když se stejně jako já zachová spousta dalších. To se pak asi úsek základní ceny sníží na jednu zastávku a cena jízdenky na stovku? Logika....
Tarify v MHD Jihlava
Postavení nového systému na počítání zastávek je nespravedlivé /DPMJ hlásá opak/. Nespravedlnost se dala lehce zjistit nad schématem MHD porovnáním vzdáleností 3 zastávek ve směru náměstí - AN, DP, Březinky /nebo kdekoliv na trase/ se směrem náměstí - Horní Kosov /zjevná dvojnásobná vzdálenost za stejnou cenu/. Navíc zdražení části služby ze dne na den z 12 na 32 Kč může vymyslet jen ...... Snaha po spravedlnosti je po roce korunovaná souběhem tarifu zastávkového a časového. Vše je minimálně k zamyšlení nad schopnostmi tvůrců.
Přesně
Tohle je přesně největší problém. Souběh časového a zastávkového tarifu. A rozdílnost cen při jízdě na papírové jízdenky a čipy. Obojí je nespravedlivé a je to vlastně velká Diskriminace. Bohužel, zřejmě v mezích zákona.
Zajímalo by mne kdo bude z radnice vedenej k zodpovědnosti za prošustrovaný peníze za nesmysl s názvem Elektronická jízdenka. Pořád se nikdo nevyjádřil kolik ubylo cestujících po zdražení.
Kdybych stejným způsobem vedl svoji firmu jako pan ředitel DPMJ, tak už dávno zbankrotuju. Ale pan ředitel jenom řekne: museli jsme zavést čipovou kartu a nepřestupní jízdenky, abychom ušetřili. Dejte nám víc peněz, protože jezdí míň lidí...
Chápete tu logiku? Oni zdraží na dvojnásobek, ale kdyby to teď třeba zlevnili na 1,5 násobek původní ceny, tak by museli žádat ještě vyšší dotace než před tím! To stojí tolik peněz údržba té vaší čipovky a nového super-systému? Ať žijí amatéři!
Dinosaurus Kodet přečká jakýkoliv režim.
Největší ostuda jihlavské radnice
Největší ostudou jihlavské radnice je podle mého názoru téměř 22let od "revoluce" fakt, že komouši jako jediní navrhují rozumné řešení.
Nejde ani tak o to že snad komouši by kdy měli rozumný názory, spíš to co je v Jihlavě u koryta je taková pakáž, že i ti komouši se proti nim jeví docela rozumně.
Ing.arch Magor | 2011-04-16 20:37:49 |
ReagovatMagore, kde chceš snížit dotaci o 6 mil.
Takové nedorozumění mezi cestujícími a revizory, to je vážná věc. Na to je jednoduché řešení. Tak, jak to vyřeší naši hlavouni, nebude jezdit MHD vůbec nikdo, revizoři budou jezdit ve vozech sami a k žádnému nedorozumění nebude docházet. A to, co napsal volič, mi nějak kebule nebere. Na to, aby měl člověk vyšší dívčí. Já bych řekl, že podle toho jak to napsal, snižování dotací je snad naopak výhoda a neměl by to být problém. Jo, horší by bylo, kdyby se měly naopak dotace navyšovat. Kde bychom je brali, že?
No, logicky, když DPMJ zvýším dotaci o 6 mil., tak zase logicky, někomu tu dotaci musím snížit o 6 mil. Na to stačí 2 tř. ZŠ.
Ale jo, což o to, ale byl by to skutečně takový problém? Musíme tolik dotovat "vrcholový" sport? Musíme mít vyhřívaný trávník, moderní ledové plochy, přehršle cyklostezek, procovské stavby v ZOO, Hovorkovy festiválky atd, atd? Což těmi penězi raději dotovat MHD, když už se tolik peněz vyhodilo oknem za čipové karty, a ty peníze už se nevrátí? Co by lidé spíše uvítali?
Myslim, ze cestujici linky C jsou radi, kdyz se vice lidi neprilaka...
Obyvatel Horniho Kosova | 2011-04-17 22:57:02 |
Reagovatmá pravdu předseda
obyvatel doliny | 2011-04-18 06:13:32 |
ReagovatTo my se máme lépe
Vám jezdí plná trolej na Kosov? Tak to je fakt smutný, protože tady na Břézu jezděj pro jistotu dvě linky tak těsně za sebou, že když přijede plný C, tak se stačí kouknout, jak je na tom přijíždějící B a vybrat si. Případně si pár minut počkat a dvojitý příjezd se bude opakovat. Řešením je cyklostezka, ale bacha, aby vám ji neudělali z nejfrekventovanějšího chodníku v okolí, jak se podařilo u gymplu a teď i tady na sídlišti.
Deml-offka | 2011-04-18 19:43:59 |
ReagovatJak se tak dívám na tu fotku...
Jak se tak dívám na tu fotku, je to krásný jaký to pěkný krabice máme na tom našem krásném historickém náměstí:-) Jedna krabice Prior, hned vedle něj tyhle dvě kysny a o pár metrů dál super "potřebný" kontejnery na tříděnej bordel - už vidím jak se tam někdo táhne s košema... Vymázlo-sesedni z kola, sundej brusle z pačmáků, vykašli se na čutálisty a pukálisty a řečeno slovy "klasika" : "di do p.dele, Sašo".
Ing.arch Magor | 2011-04-18 20:23:20 |
ReagovatPane Ing. Magore, doufám, že prominete, že se pletu do Vaší diskuze s panem "voličem", ale chtěl bych za Vás odpovědět panu "voliči", že odpověď na otázku, kde vzít oněch zmiňovaných 6 miliónů může najít v článku a diskuzi o tolik potřebném vyhřívaném trávníku pro naše choulostivé fotbalisty.
Hele, ty asdf,
seš magor, nebo co? Na voliče mi nesahej, ten je můj. Ty si běž sednout na ten svůj vyhřívanej trávník a nahřívej si tam vopruzeniny na zadku. Tady akorát prudíš.
Ing.arch Magor | 2011-04-20 22:04:59 |
Reagovatpro ing. Magora
Ty tomu říkáš volič? Já tom říkám jinak. Jak, to sem napsat nemůžu, admin by se zlobil. Ale nikdo ti na něj nesahá. Ostatně, každý by se té velikosti asi smál.
No vida,
že by supergeniální nový systém byl jen zástěrka, jak zdražit jízdenku? Loni za 12, teď za 20 Kč (stejný druh - hodinová přestupní). Má averze vůči MHD se ale nemění.
Karkulín | 2011-04-20 15:42:40 |
ReagovatTak to je přesný. A proč? Protože to řídí mamlasové, kteří by správně neměli řídit ani sami sebe!
jízdenky
Paráda. Cesta do práce a z práce za 40, místo 32. Ty zku.ví na co přijdou. Kdyby nechali i tu nepřestupní za 16Kč. Teď už do MHD nevlezu vůbec.
Odkud jsi, kámo. Ty neumíš číst? Pokud nechápeš, nebo neumíš číst, tak tam pod tím "Změny od 1.července" ten první řádek znamená, že se zavádí nová přestupní papírová jízdenka. Nikde není napsáno, že se ruší jízdenka za 16Kč (nepřestupní) s kterou můžeš jet třeba z V.Beranova do Štoků.
„U elektronické jízdenky za 12 Kč požadujeme posunutí počtu zastávek z osmi na deset, protože za tuto cenu nejfrekventovanější trasu Březinky – Dům zdraví nepřejedete,“ uvedl zastupitel Pavel Šlechtický (KSČM).
Samozřejmě, že se dá jet z Březinek na Dům zdraví za 12Kč, ale je to o 6 minut delší.
Pokud nejede C a BI za sebou :D
Pane Vilíme, co jste si to dal za značku? Sebekritika je sice hezká věc, ale toto?
Nedorozumění s revizory
A s jakými???? Když se v Jihlavě narazím na revizory jednou za půl roku, tak můžu slavit. Kdybych nebyl debil a jezdil načerno, tak na tom ušetřím.