Za přestupní jízdenku jenom 16 Kč? Zastupitelé opět dlouze řešili MHD
Jihlavští komunisté si našli silné opoziční téma: kritiku MHD. Ale ani podruhé jim návrh úprav jízdného neprošel, koalice byla jednotně proti.
Návrh znovu spočíval ve zlevnění jízdenek a prodloužení úseků placených Jihlavskou kartou. Zatímco vedení města uvažuje o návratu 20korunové přestupní papírové jízdenky s hodinovou platností, zastupitel Josef Daněk (KSČM) chce dnešní 16korunovou nepřestupní změnit na přestupní s platností hodinu a půl.
„Ke snížení tržeb by ani nemuselo dojít, protože by se zvýšil zájem cestujících o přepravu MHD,“ tvrdí Daněk. Komunisté dále chtěli například snížit rozdíl mezi nákupem jízdenky v automatu a u řidiče. Také argumentovali tím, že z Helenína vyjde laciněji jet linkovým autobusem než MHD nebo že jízda s ICOMem z Brtnice je levnější než MHD z Pávova.
Návrhy ale důrazně odmítl náměstek pro dopravu Josef Kodet (KDU-ČSL): „Náš návrh 20korunové přestupní jízdenky by znamenal doplatit dopravnímu podniku od 1,75 do 2,3 milionu korun. Ale návrhy KSČM by vyšly na téměř 11 milionů. Uvědomme si, že tři čtvrtiny lidí jezdí na kartu s cenami stejnými nebo levnějšími než před dvěma lety.“
Ředitel dopravního podniku Josef Vilím zmínil, že loni nedošlo ke snížení počtu cestujících a že Jihlava má průměrné ceny. „Například stejně velký Chomutov má nepřestupní jízdenku za 20 Kč, Karlovy Vary nepřestupní za 18 Kč,“ uvedl. Komunisté oponovali zase jinými městy, např. Českými Budějovicemi, kde hodinové jízdné vyjde na 16 Kč.
Proti návrhu i kritice dopravního podniku za strnulost se vymezil i primátor Jaroslav Vymazal (ODS), který zmínil nákup „plynových“ autobusů, trolejbusů i bezbariérové zastávky. „Jsem ale pro, aby stát nově přispíval městům s MHD, stejně jako přispívá krajům na dopravní obslužnost,“ podotkl závěrem primátor. Vedením navrženou úpravou tarifů se má zabývat příští zastupitelstvo.
Diskuze k článku
Nový komentářTo co předvádí pan Kodet
to se nedá pojmenovat jinak než CHUCPE.
Choďte raději pěšky, protože je to zdravější.
MHD zrušit,stejně je k ničemu a za 20 Kč i když přestupních, žádný nával ve vozech nebude
Pane Vymazale, Kodet, copak jste ve volebním programu neměli podporu MHD?? Co takhle ji začít trochu více rozvíjet a přizpůsobit potřebám obyvatel, např. těmi spoji do průmyslových zón tak, aby lidé nemuseli přestupovat a z velkých sídlišť měli rychlé spojení, které nejede přes celé město. Co si trochu nechat poradit, naslouchat, to vám vůbec nějak nejde, pořád si melete tu svou a přitom občané žádají patrnou změnu. Jsou to Vaši voliči a měli byste je naslouchat, jste tu pro nás, tak jako DP pro lidi. Možná, kdyby bylo cestování rychlejší, udělala se preference MHD, jízdní pruhy pro MHD tak, aby nemuseli stát v kolonách, lidé by to přivítali. K ceně jízdného, není to sice moc levné, ale 20 Kč je asi dobrý kompromis mezi doplácením pro DP. Ale bylo by třeba dobré na toto téma udělat něco jako diskuzní sešlost, kde by se sešli obyvatelé, vedení společnosti a zástupci radnice a mohlo se o tom diskutovat a dát najevo tak vlastní názor. MHD je ožehavé téma a mělo by se o tom diskutovat. Je spousta možností, jak lidem ulehčit, přiblížit a zrychlit cestování MHD. Jen je potřeba chtít.
Marek Řezáč | 2011-02-23 09:27:54 |
ReagovatVy ještě věříte na volby ?
Ještě nedávno se jezdilo na hodinovou přestupní jízdenku za 10 Kč a vše fungovalo, peníze na provoz MHD byly a dnes to najednou nejde a hroutí se svět? Najednou chcete dvakrát tolik? Děláte si z nás lidí srandu?
Raději zrušte pány Vilíma a Kodeta.
Ještě nedávno stála nafta 20Kč.
A hlupáci nepsali hlouposti
pro j
Tak proč je píšete?
Včetně Tebe a jdi už do hajzlu.
Ty taky jdi.
Teda, to bude tlačenice a toho smradu.
No jestli si Vilím nevšiml , že ubyli cestující tak je asi po methanolu.A že chce primeriátor příspěvek od státu , to už je to tak zlý , že chce nabourávat vládu rozpočtové zodpovědnosti ?
Nelíbí se mi
účelové předkládání, že jinde je ještě hůř. Citované Karlovy Vary - základní jízdné 18,-- Kč /spíše pro lázeňské hosty/ je vyvážené nízkou cenou MHD pro místní. ROČNÍ časová jízdenka pro děti od 6-ti do 15-ti let je 200,--Kč! V Jihlavě se zaplatí 2 340,-- /195,-- za měsíc/. Měsíční časová 330,-- /Jihlava 390,--/. Není vhodné strašit a vymlouvat se, ale hledat cestu.
dobrý den, omlouvám se za muj příspěvek... Pane Vílime neděkujeme vypadněte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nevím, co tady máte pořád něco proti Vilímovi, Kodetovi atd. O jízdném v MHD rozhoduje všech 38 zastupitelů, které jste si zvolili. Příznivců KSČM je málo na to, aby se v Jihlavě jezdilo za korunu ve starých herkách a nevyhovujících zastávkách, navíc někteří jihlaváci ani neví, jak vypadá trolejbus uvnitř, proč by tedy dotovali MHD, když jim je milejší tenisový kurt, cyklostezka atd. Proto máme demokracii.
Protože tihle dva to celé upekli. Kdyby nerozhodovali tihle dva pitomci, tak by DPMJ tolik neprodělávala. Možná by bylo nejlepší DP zprivatizovat s jasně danejma podmínkama a bylo by to vyřešený. Soukromník - vzhledem k tomu, že by chtěl co největší výtěžnost by třeba snížil jízdné a snažil by se od města (v rámci soutěže, aby to získal) co nejnižší dotaci. Kdyby to vyhrál Jančura, tak bych s ním jezdil s radostí.
Jsi ůplně mimo, nevíš o čem mluvíš.
No, to je argument Hlupáka. Já bych taky raději jezdil pod někým jiným, než hlupákem Vilímem.
Vilím tvrdí, že cestujících neubylo. Jaké má asi pro takové tvrzení podklady, když neudělali před a po zavedení žádný průzkum? Vilíme, ty jsi se ještě z toho bolševickýho myšlení asi nedostal, že?
Jak jsi přišel na to, že cestující se počítají průzkumem, to jsi viděl ve filmu?
Není potřeba se dívat na film. Stačí podívat se na okolo projíždějící trolejbus, kolik je v něm cestujících. Spočítá je i předškolní dítě.
A na ten letmej pohled do trolejbusu by si dával peníze města?
A jak by chytrák jako ty zjistil jestli jezdí míň lidí? Podle tržeb těžko, protože Vilím tam započítává donucený jednorázový nákup čipovek. Myslíš, že má nějaké oficiální údaje? Že je ještě nepředložil?
Stačí trochu courat po internetu a ne po hospodách, zjistíš, že v r.2009 se přepravilo 14mil. cest. a v roce 2010 ten samý počet, tržba se o nějaké procento zvedla(o 10% dražší časové kupony). To si asi někdo vycucá z prstu a město to sežere?
No, když to bereš takhle..., tak přeprava cestujících rostla rok od roku a v roce 2010 stagnovala. Ale od kdy nový systém funguje? Od začátku roku 2010 ne. Tržba sice mírně vzrostla, ale je do ní právě započítaný jednorázový poplatek za nechtěné čipovky. Není zde ale žádná okamžitá zpětná vazba na zavedení čipovek a systému! To by bylo jedině, kdyby to bylo zavedeno od 1.1., ale to se nestalo. To zjistíme jedině v porovnání s rokem 2011, ale tohle by si žádný rozumně hospodařící podnik nemohl dovolit. Tohle je možné jedině v dotovaném monopolu, kterému nezáleží na zákaznících. Proto tvrdím, že Jihlavský DP řídí naprostí amatéři, kteří tam nemají co dělat. Takový způsob řízení mohl projít v době před dvaceti lety, ale ne dnes.
Oni ti amatéři jsou totiž stále ti samí jako před těmi 20 lety, vychovaní tehdejším režimem. Jak říkám, starého psa, novým kouskům nenaučíš.
Aha, tak přeprava rok od roku rostla. Tak to tedy prd pamatuješ. V 70 letech se přepravovalo 21mil. cest. V posledních letech 14mil.
Čím to asi je? Kolik jezdilo aut tenkrát a kolik jich jezdí dnes. Lidi si kupujou auta, protože se MHD zdražuje? Navíc, pokud se rapidně sníží cena jízdného tak nechají auta hnít a budou jezdit MHD? Probuďte se.
No, tak teď už tomu rozumím. Zlatá sedmdesátá léta :-D Ty, ani pan Vilím jste se ještě neprobudili...
Přestal jsem jezdit MHD, protože mi přijde nedůstojné jezdit společně se zarostlejma, smrdícíma a neplatícíma bezdomovcema, zatímco já ještě musím dát za tu "kvalitu dopravního prostředí" 16 Kč. Jak už tady někdo psal, chodím maximálně pěšky a je to zdravé.
jihlavak | 2011-02-24 05:41:27 |
ReagovatPřesně tak. Taky nevidím důvod, proč podporovat gaunery z dopravního podniku, když o to evidentně nestojí.
Hlupákovi
Věř tomu, že kdyby se jízdné rapidně snížilo, tak ano. Spousta lidí by jízdu autem oželela a jeli by raději MHD.
SOUHLASÍM! NA 100%
Co to je "spousta lidí" ?
Spousta lidí rovná se Jihlaváci minus Hlupák, Vilím a Kodet.
.
Stačila by i přestupní hodinová jízdenka za 16 Kč, už by to mělo lepší ohlas ve společnosti. Ty jízdenky podle počtu ujetých zastávek bych zrušil úplně, protože takovej nesmysl se mohl zrodit jenom v Jihlavě. Když chce DP vyjít vstříc občanům tak ať zavede časový jízdenky na čtvrt, půl, třičtvrtě
a celou hodinu. Pokud vím, že mi cesta trvá 20 minut tak bych si koupil jízdenku na půl hodiny, než na celou hodinu. Funguje to v Praze i v Brně, tak by to fungovalo i v Jihlavě, ale je to o lidech ( představenstvo DPMJ a radnice ). Jel jsem i se soukromýma autobusovýma dopravcema a řeklo by se, že ty ceny a služby jsou dál, než v Jihlavě.
Když dáš přestupní hodinovou za 16Kč, tak musíš zlevnit peněženku. Kde na to chceš vzít peníze? I když se dá přestupní za 20Kč na hodinu, tak je to obrovská sleva (dnes 32Kč). Jak k tomu přijdou cestující s časovým kuponem, všem se to zlevní a jim ne? Pokud ano(já nevím, možná 70% tržby), kde na to vzít?
.
Dobrá, dejme tomu, že bude hodinová přestupní jízdenka stát 20 Kč a budu brát v úvahu, že jedu pouze do práce a z práce od Po do PÁ . Za 5 dní to dělá. 200 Kč a plnocennej měsíční kupón stojí 390 Kč a jezdíš si po Jihlavě během dne kolikrát chceš a hlavně celej měsíc neomezeně. El. peněženka je nedořešená záležitost, která byla ušitá horkou jehlou a teď jí doprovází řada komplikací. Peněženka by se měla zatím dát k ledu a popřemýšlet o jejím efektivnějším využití, v tuhle dobu je naprosto bezcenná alespoň pro mě.
U časovýho kupónu není důvod zlevňovat jeho hodnotu, si schválně zkuš po zavedení přestupní jízdenky jezdit na ní celej měsíc a pak mi dej vědět, co je dražší jestli měsíční kupón nebo papírová přestupní jízdenka.
Osobně jsem pro zavedení přestupní hodinový jízdenky, protože když musím přesedat, tak co přesednutí to 16 Kč a o tom to dneska je. Jinak může DP získat peníze ze zájezdový dopravy nebo reklamy uvnitř i z venku vozu a na tyhle věci radnice nepřispívá ani korunu, ty prachy si vydělá do kasy DP sám.
Důchodcům nad 70 let bych klidně zvedl jízdný ze 120 Kč na 200 Kč/rok a ještě bych provedl zrušení málo vytížených spojů, aby se nemuselo tolik doplácet z městskýho rozpočtu a mohl bych pokračovat dál a dál.
A velkej rozdíl je, jestli radnice ročně doplácí DP třeba 1,5 milionu Kč nebo 8 milionů, znova dodávám že to je jen o lidech jak hospodaří, o nikom jiným.
Tak za prvé, jen blázen by jezdil do práce od Po do Pá na přestupní jízdenku, to už si koupí tu měsíční přeci. Papírová přestupní bude dražší a cestování na el. peněženku tak draho nevychází zase a kde jsi vzal, že každé přesednutí je za 16 Kč. Pokud máš el. peněženku, tak jsi úplně mimo. A zájezdovou dopravu, reklamy, provoz mičky, to vše Dp má a vydělává na tom, ale provoz ti to nikdy nezaplatí. Důchodcům bych to zvedl na 1000Kč na rok, pořád je to v poměru co jezdí minimum. Co to je podle tebe málo vytížený spoj. To by jsi pak ve večerních hodinách mohl zrušit skoro vše a jelo by to jednou za půl hodiny a to je nesmysl. S číslami jsi úplně mimo a jak je vidět, nemáš moc potuchu, jak vypadá hospodaření DP a dotování jeho provozu.
Marek Řezáč | 2011-02-24 15:02:45 |
Reagovat.
To říkáš ty, že by jezdil jen blázen do práce na přestupní jízdenku, ale když platily přestupní jízdenky za 12 Kč tak si pamatuju min. na 43 případů. Jo a k tý el. peněžence, před nedávnem mi říkal známej, že ho cesta s peněženkou vyšla z MOKOVu na náměstí 78 Kč. O týden dýl jsem s nim jel, protože jsem mu nevěřil a skutečně mu to vzalo 78 kaček, to je potom motivace, viď.
To je mi vcelku jasný, že to zájezdová doprava, reklamy, myčka..... nevytrhnou, ale nějakej obnos to taky hodí a co je doma to se počítá. Pokud by důchodce dal 1000 Kč za rok tak proč nenavýšit roční jízdný, to by taky byly nějaký háky navíc ve prospěch DP. S tou vytížeností spojů to beru všeobecně, tyhle věci musí řešit někdo z podniku a ne já, chybama se člověk učí. K těm číslům, žádný konkrétní částky jsem neuváděl, pouze příkladně jsem to napsal. Hospodaření DP je mi tak nějak známý a ještě je zázrak, že jste tam neudělali demonstraci, mám svojí firmu, která mi zatím šlape a pokud chci výsledky tak se musím sakra snažit.
Nic, nebudu tu mlátit prázdnou slámu a vracím se zase ke svým povinnostem, z těch mám aspoň přínos.
Stačí trochu počítat (5 třída ZŠ na to stačí). Z Helenínské na náměstí linkou B, přestup na 36 Bosch Diesel 20krát tam a zpět. Na peněženku 676Kč, na přestupní jízdenku Tebou navrhovanou za 16Kč/hod.= 640Kč. Kde je výhoda el.peněženky.
Jinak, že DP může snížit náklady, třeba bude jezdit jen linku C a to ještě jen ve špičce, v tom případě nepotřebuje žádné dotace a možná ani žádné dotace na investice, ale to potom není MHD.
Roční dotace jsou 55mil.Kč, t.j. asi polovina nákladů.
Ale proč je to na peněženku výhodnější? Protože je to tak nastavené. Stejně tak by to mohlo být i naopak. Za ten komfort nemuset nosit papírové jízdenky by to mohlo být dražší...?
Aby to bylo naopak, může vymyslet jen ženská. Kartou se snižují náklady dopravce. Tisk, distribuce, prodej jízdenek něco stojí, označování jízdenek ve vozech taky není zadarmo. Tiskárny jsou nejvíce poruchové součáti OS.
A takhle idiotsky žvanit může jen opravdový hlupák.
A ten váš nový systém s GPS, čipovkama atd je asi zadarmo, že?
Jo a navíc teď jedou oba systémy najednou (papírové lístky a čipovky), tak mi vyprávějte, že teď je provoz levnější...
To je pravda hlupáku, jak vysvětlíš tohle? Je levnější nabízet současně oba způsoby jízdenek? Kolik se mohlo ušetřit, kdyby nějaký hňup nepřišel s tou vaší elektronickou peněženkou?
Nesmysl s počítáním zastávek se musel zrodit v choré hlavě. A ten někdo by měl skončit v rukou Chocholouška.
Myslím že celá tahle disuze je zbytečná
Prostě přijměte fakt že cestující jsou jen ovce v rukou radních a pana Vilíma - ovce které prostě budou jedit na čípky když se pro to vrchnost rozhodne, ale nějaké vycházení vstříc lidem? Ste upadli ne? O to nikdo v DPMJ zájem nemá. Udělat nějaké "jako" změny pro lidi a dál si vesele jedete ve starým nenáročným stylu...
Ty neumíš číst? Psal jsem, že o cenách rozhoduje radnice. Proč tady meleš ty blbý kecy z hospody.
O dotacích
V Jihlavě je navyšování dotací MHD /možnost snížení ceny/ důrazně odmítáno, proto alespoň k posouzení kousek z článku V. Barocha /Fakulta dopravní ČVUT Praha/: "Pro rozvoj středních a větších měst jsou pravidelné investice do jejich MHD zcela zásadní. Je však třeba varovat před jejich zanedbáním, stejně jako před případnou ukvapenou technologickou modernizací, není-li projekt dobře promyšlen z hlediska nákladů. Předčasné nasazení některých technologií se pro město může stát osudovou chybou.
Jestliže rada města a zastupitelstvo o takovém modernizačním projektu rozhodují, určitě by měly mít na zřeteli, že s rostoucí velikostí a technologickou vyspělostí městské hromadné dopravy zpravidla bude sílit i tlak na vyšší dotace od města."
Mě osobně zavádění nových technologií nijak zásadně nevadí - pokud je dobrovolné. Ale to co předvedl dopravní podnik je hodné arogantního monopolisty. Čipová karta měla být něco navíc pro ty, kteří ji chtějí využívat a hlavně měly být stejné podmínky pro ty kteří ji využívat nechtějí. Peníze na kartě, nebo v hotovosti mají také v obchodě stejnou hodnotu, tak nerozumím tomu, co předvádějí s tím rozdílným účtováním. Vedení DP se ohání, že bylo třeba zvednout cenu jízdného, ale proč to muselo být tak složitě? Proč jednoduše nezvedli cenu přestupní papírové jízdenky z 12,- na 16,- a stejnou cenu u elektronické peněženky za 16/hod. Pro toho kdo nechce nosit papírové jízdenky by bylo výhodou ji mít a pro ostatní by se změnila jen cena. Napadá mě. Nebyl jediným důvodem zavedení tak převratné změny, že by si čipové karty nikdo nepořídil? Protiotázka: tak proč jste je zaváděli?
Poplatník | 2011-02-24 18:37:58 |
ReagovatJednoduše proto, že ti, kteří jedou jen 5 minut pár zastávek už nechtěli platit 16Kč, jako ti co jedou 30 minut 20 zastávek.
Dovolím si trochu ironie
Takže spravedlnost byla zjednaná :-). Ti, co mohli před rokem třeba během hodiny ujet 3x 4 zastávky za 12,-- Kč, ti to dnes zvládnou za 48,--. Nedivte se, že se diví. Ale , co si dovolují nějak kombinovat, když nejlevnější je to na čipovku ujet 3 zastávky. No prostě některým to trochu trvá, než pochopí, jak "mají šlapat".
Co oblbuješ, ten co chce jet 3x 4 zast. může jet na peněženku za 19.20Kč. Základem je dostat se z jedné zastávky na jinou a na 98% na to stačí j e d e n přestup.
Asi Vaše přezdívka má svůj důvod, když nechápete, že právě peněženka je to, o co někteří nestojí. Za kolik se dostanete z bodu A do bodu B bez té vaší elektronické karty?
Poplatník | 2011-02-24 20:55:38 |
ReagovatPro Hlupáka (Standu, Vilíma)
Prosím,nesnaž se nám tady plkat nesmysly o užitečnosti tvojí karty. Buď tak laskav!
Tak prosím, nebrečte, že to máte drahý.
Navíc, já jsem se svoji kartou velice spokojen, že Vy jezdíte za drahý lístky je mně a většině lidí úplně u (víte kde).
A právě o tohle jde. Kartu nikdo nechtěl, proto musela být cenově zvýhodněna proti papírovým lístkům, jinak by si ji nikdo nepořídil. Jaký byl ale skutečný důvod jejího zavedení? Možnost sledovat pohyb jednotlivých osob? Zdražit nepozorovaně a kdykoliv si to nějaké vedení zamane? Proč ji tak vehementně protlačují?
Těší mě, že máme stejný názor na papírový lístky - že jsou drahý.
Chápu
Ale chce to ještě trochu doladit. Co když přijedu poprvé a ještě k tomu v neděli.
No, když přijedu poprvé do Prahy v neděli a chci třeba do ZOO, tak už na nějakou korunu, kterou utratím za tramvaj nekoukám.
Stando, že jsi hlupák v žoldu pana Vilíma, víme dávno. To nám svou značkou nemusíš oznamovat. Víš ty co? Natluč si ten tvůj čípek pětikilem kamsi!
Hlupák si vyloženě odporuje. Nejdřív jásá, jak ušetří s čípovkou a naproti tomu v Praze na nějakou tu korunu za tramvaj nehledí. To je schíza, jako když Vilím vysvětloval, že jezdí málo lidí busem, protože je levný benzín, ale jízdenky se musí zdražit, protože benzín je moc drahý :-D
pro Kozla
Přesně tak. Do slova a do písmene. Ale co čekáš od hlupáka?
Kozle, ty jsi buď redaktor Blesku nebo absolovent pomocné (zvláštní) školy. Přečti si mé příspěvky několikrát a přemýšlej o nich. Pokud to neumíš, tak někoho požádej ať Ti pomůže.
Číst hlupákovy příspěvky je těžší než luštit klínové písmo. A jeho myšlenkové pochody jsou ještě složitější a vedou většinou přes Budapešť.
Tak, aby to pochopil i ten největší blb, v Jihlavě jezdím na el.peněženku, jelikož mě jedna cesta do práce i s přestupem vyjde na 10.40Kč (lístky by mě stály 20Kč). Když přijedu do jiného města, tak samozřejmě většinou nemám možnost použít nejlevnější jízdné (většinou nějaká karta), tak si koupím dražší jízdenku a nebrečím, že je to drahé, vždyť tam jedu 3-4x do roka.
Jde to i levněji
Pokud jedeš i z práce, tak proč nejedeš na časový kupon za 9,28 /21 prac. dní/.
Protože občas jedu autem, je to pohodlnější, ale logicky dražší.
Sci-fi
To ti nemusím věřit :-). Ale DP to sleduje, chvíli tě nechá a pak tě donutí jezdit i z práce. Systém přece nebyl zadarmo a na dotace nejsou peníze.
A ktré myslíš? Ty co píšeš jako pan ředitel Vilím, nebo jako hlupák? No ono obojí odpovídá spíš tomu druhému.
A co takhle navýšit počet cestujících? Je jasný, že když si cestující spočítá, že cesta autem vyjde levněji, tak městskou dopravou nepojede. Ještě navíc, když je nucený pořizovat si nějakou pochybnou kartu. Je to na
Jak jsi přišel na to, že jízda autem je levnější než autobusem?
Tou nejobyčejnější matematikou pro obecnou školu.
Bohužel, v tomto případě počty 1+1 nestačí, musíš přidat trochu logiky, aby se to dalo použít pro MHD v Jihlavě.
MHD v Jihlavě a logika? Cha, cha - vtip sezóny.
Vtip sezony je to, že si myslíš, že jízda autem je levnější než MHD. Toto může napsat jen někdo hloupější než já.
Druhej takovej by se nenašel.
No to je argument, zkus dokázat, že cesta autem je levnější než MHD.
Moje auto žere 5 litrů na 100km. Ve městě kolem 6. Čipovou kartu na jméno si z různých důvodů pořizovat nebudu a nechci. Stačí???
Tak buď rád, že Ti autíčko žere v zimě ve městě 6 litrů a já nevím, co tím básník chtěl říci.
Básník tím chtěl říci, že máš pravdu. Jsi skutečně hlupák.
Pan asi neumí počítat, tak nemá argument :-) Hlupáku, na to stačí pátá třída, jak jsi někde psal, tak počítej, nebo si zopakuj základku!
Ty jezdíš třeba do Bosche autem za 5Kč? Prosím, co to máš za auto, já si ho koupím!!!
Proč bys měl hlupáku kupovat auto? Máš přece supervýhodný čípek. Natluč si ho někam a poletíš jako vítr.
Pokud umíš číst (i když ty jsi vlastně hlupák), tak jsem psal, že elektronickou peněženku kupovat nechci a nebudu! Takže za 16,-Kč na nepřestupní jízdenku se dopravím levněji i z toho Bosche. A s autem nemusím přemýšlet, kolik mě bude stát další přestup a jak daleko půjdu od zastávky pěšky. Blbe, pardon hlupáku, to tě nenapadlo?
Blb jsi Ty, neboť většina lidí jezdí do Bosche za 5Kč. Že zrovna Ty jezdíš za 16Kč je většině lidi u prdele.
Pro admina
Admine! Hlupákovi odcházejí nervy. To není vaše věc, psychiatr mu pomůže, ale hlupákovo vyjadřování začíná překračovat hranice slušnosti. Tož, co vy na to?
Hlupák tady furt píše, jak je kartička výhodná, jak lze na ní jezdit levněji, ale vůbec nevysvětlil nějaký její význam. Teď je na ní možná jízda levnější, pak zase bude dražší, ale proč to muselo stát tolik peněz a pak tak složitě uváděná do provozu? Podle toho co si tu čtu, tak asi jedině hlupák může být spokojený, když je bandou tupců dotlačen k jejímu pořízení a jedině hlupák si to ještě bude pochvalovat.
No a co bys čekal/la od hlupáka :-)
Někde mu říkají Pepku Vyskoč...
Tady se podepisuje obvykle Standa a poučuje nás, jací jsou v Pardubicích géniové.
Toto snad pochopí i ženská: Do práce jezdím za 10,40Kč, pokud by nebyla karta, tak bych jezdil za 14Kč.
Asi jste opravdu hlupák, když nechápete, že za to nemůže nějaká vymyšlená karta, ale cena jízdenky. A za tu cenu byste mohl jezdit i bez karty, jen by musela být jinak nastavena cena. Tak karta není spása, ale naopak. No, ale ať už ta karta existuje, když ji pan Vilím prosadil, ale normálně na čas, stejně jako papírové jízdenky.
To byl účel hry. Věc o kterou nikdo nestál pasovat do role nezbytného. To už skoro připomíná ruské vojáky v 68.
Kozle, co my můžeme vědět. Kdo už dneska pamatuje, jak Kodet s Vilímem ovládali kazačok raz dva tri.
To je tak těžký pochopit, že kdyby nebyla karta, tak se dnes jezdí asi za 14Kč s hodinovým přestupem. A ten co jede třeba 3 zast. tak taky zaplatí 14Kč? Jaký je rozdíl mezi časovými jízdenkami a zastávkovými? Časové složitější pro cestujícího, jednodušší pro dopravce a obráceně. Cestující by si musel hlídat čas a při překročení času by musel označovat další jízdenku i kdyby měl spoj zpoždění z provozních důvodů. Klidně by se dalo jezdit třeba za 5Kč, ale kde vzít 80mil. ročně.
Stando hlupáku, nechtěl by ses konečně uklidnit? Nech si něco předepsat.
Komunistická demagogie: z Helenína vyjde laciněji jet linkovým autobusem než MHD nebo že jízda s ICOMem z Brtnice je levnější než MHD z Pávova.
Ale ono to opravdu tak je, není to žádná demagogie.
Ono to tak opravdu není.
Ve skutečnosti jsi opravdu, ale opravdu hlupák.
Jo, kdyby nebyly karticky, ale přestupní jízdenky za 14,- , tak to mohlo bejt v pohodě. Jenže Vy jste holt museli bejt unikátní.
Jó, to by bylo na jihlavu móc jednoduchý. A kdyby k tomu ještě přibyly jízdenky za polovic na 15min, tak by tomu každej rozuměl a to dopravní podnik ani naši konšelé nechtěli.
Jo, jenže výroba, distribuce, prodej jízdenek taky něco stojí. Proto se většina DP snaží jízdenky co nejvíce omezit.
A kolik asi tak stojí údržba a hlavně zavedení čipovky? Myslím, že její nezavedení by vydělalo jen nesnížením počtu cestujících a to nebude tak málo.
V pohodě by to nebylo, pro mě a většinu lidí by to bylo drahý.
No počkej Hlupáku, ty jezdíš 3 zastávky? Pokud jsi zdravý člověk do středních let a nemáš časovou (měsíční, půlroční, roční)jízdenku, tak tomu nerozumím.
Jedu 2 zast. a přestoupím na 3 zast. Jízda i s přestupem 10-11 minut (na peněženku 10.40Kč). Pěšky 2,5km 30minut.
No vidíš, nakonec i pro tebe by bylo jednodušší jet na časovou jízdenku. Stačila by ta za polovic na 20min. a ještě bys jel levněji :-)
To snad není možný, kdyby byly časové jízdenky tak 8Kč 10 minut, 12Kč 20minut 16Kč 40minut.
A proč tak složitě?
Stačily by dva druhy. Původní přestupní podražit na kolik by bylo třeba (já nevím 14,-, nebo 16,-) a druhá na 20min. za polovičku. Proč furt musíte vymýšlet takový složitosti?
Ale no tak...:-) Proč by to mělo být jednoduché? V jednoduchosti je moc velká síla a za jednoduché by se nemohlo zaplatit tolik peněz (navíc i z fondů EU) jako za současnou elektronickou peněženku. A co by z toho měl pán Vilím? Nižší úplatek, protože by právě neprosadil tento unikátní systém, který jiná firma nedokáže. No řekněte, každá zastávka má jinou délku, ale účtuje se vám stejně :-) to je přece lepší, než vědět, kolik času vám ještě zbývá.
Ty jsi chytrej jak vopice, kdybys to tak udělal, tak Ti bude chybět 30% tržeb. Řekni někomu, kdo chodil déle do školy, ať Ti to spočítá.
Stando hlupáku, přestaň už konečně opruzovat - brepto.
No, tak ty asi budeš inteligent Hlupáku, tak si přečti něco v ekonomice o substitutech a marketingu služeb. Nebo běž na chvíli do obchodu a zkuž si něco zdražit a pak koukat, jak se neprodává. Pak zjistíš i něco o spokojenosti zákazníka a o věrnosti zákazníka.
Hodinovou přestupní jízdenkou také ztrácí DP část tržeb (na jednu jízdenku jedou občas nebo často dva i tři cestující).
No tak už dost Stando hlupáku, my víme že jsi hlupák, tak nám to neustále nezdůrazňuj. Vilím ti už víc nepřidá.
Já jsem hlupák, ale pokud je někdo hloupější než já, tak musí být blb. Zatím jsi argumentoval hůř než já. Nenapsal jsi žádné klady papírové jízdenky, vlastně ano, tu zvládne každý blb.
Proč bych měl nějak zdůvodňovat výhody papírové jízdenky? Já tvrdím, že nejvíce se ušetří, když se chodí po svých. Ovšem když se budeš takhle rozčilovat, praskne ti žilka, budeš tahat nohu a nic jiného než Vilímova čipodoprava ti nezbude. Myslím to s tebou dobře, tak se uklidni.
Hlupákovi
No a co, že jelo víc lidí. V tom je právě to kouzlo, že proto ti lidi jeli, protože si zpočítali, že se jim to vyplatí. Jinak by třeba ani nejeli, ale DP to zvedlo výtěžnost. To vás nenapadlo?
Koukám že se to tu dócela rozfrčélo! :-))
Já osobně nemám potřebu městskou dopravou nějak jezdit, ale od kámošů a kámošek jsem na toto téma slišela dóst komentářů - možná i víc než je pisáno tady :-D Všichni nadávají, že to co Jihlava s jízdným vyvedla je katastrofa a nazývají to apokalipsou měsstské dopravy v Ji. Pánové a dámy, kteří to máte na starosti, zamyslete se nad tím, komu MHD vlastně slouží. Vám, vedoucím pracovníkům, nebo lidem, ktří jí jezdí? Když si to uvědomíte, tak možná nebudete vymýšlet hlouposti, jako jízdné podle počtu zastávek a já nebudu muset poslouchat komenty známých, jak to stojí za h....!
A co takto: Na kartu 15min.8Kč, 30min.12Kč, 60min.16Kč.
Jízdenky 15min.10Kč, 30min.14Kč, 60min.18Kč. To by se mi moc líbilo.
hloupost | 2011-03-03 21:12:17 |
ReagovatAle všechny přestupní.
No jasně. Když je časová. Akorát, když se trochu někde zdrží, tak si označím další jízdenku.
hloupost | 2011-03-03 22:21:56 |
ReagovatAnebo, když vynechá jeden spoj, tak se mi to trochu prodraží, ale to není tak často. A v sobotu, neděli jsou delší intervaly, tak taky možná se to trochu prodraží s přestupy. Jinak by to bylo docela dobrý.
hloupost | 2011-03-03 22:29:17 |
ReagovatKdyž se chce...
To řeší DP Olomouc - jízdenka za 12 Kč platí v prac. dny 40 min., v nepracovní 60 min. V Brně zase funguje jednodenní jízdenka v nepracovních dnech za 80 Kč, která platí pro dvě osoby starší 15 let a tři děti do 15 let.
Autobusem to bude trochu levnější, ten jezdí rychleji. Ještě blbější to bude, když mi před nosem ujede přestup. To bych za těch 8 nebo 10Kč moc nedojel. No, ale i tak by to bylo lepší než teď.
hloupost | 2011-03-03 22:36:19 |
Reagovat