Vlakem se cestující po železniční trati, vedoucí ze Slavonic do rakouského Waidhofenu, podle všeho nedostanou. Rakouská vláda chce místo ní cyklostezku. Česká strana je proti a dál podporuje dostavbu a modernizaci mezinárodní železniční tepny.
Po uspořádání vůbec prvního přeshraničního projektu to byl po Dolnorakouské výstavě další smělý plán. S blížícím se koncem roku už ale začíná být zřejmé, že téměř dvacet let trvající snahy o propojení železniční tratě, vedoucí ze Slavonic do Rakouska, skončí fiaskem.
Egon Schmidt z rakouského sdružení Neue Thayatalbahn, které se snaží o propojení železnice, v tom má jasno. Podle něj chce rakouská vláda definitivně železnici zničit a namísto ní vystavět cyklistickou stezku. „Ačkoli vláda navenek prezentuje, že chce trať zachovat budoucím generacím, ve skutečnosti tento krok znamená definitivní konec této mezinárodní spojnice,“ myslí si.
Na dostavbu tratě na české straně a modernizaci na té rakouské by bylo potřeba už podle dříve zveřejněných informací kolem 700 milionů korun. Kvůli chybějícím stovkám milionů korun, nutných na investici do tratě, může dojít k paradoxní situaci. „Na české straně bude končit zmodernizovaná železnice a z Rakouska se zase široká silnice s obchvaty obcí na hranicích napojí na okresní komunikaci ve Slavonicích,“ nabízí možnost dopadu starosta Telče Roman Fabeš.
Myšlenka propojení mezinárodní železnice se přitom zamlouvá i rakouským podnikatelům. „Několik zdejších velkých pilařských závodů učinilo před několika dny prohlášení, aby dovoz dřeva z Čech byl naložen na koleje,“ vyzdvihuje Schmidt.
Jako předseda rakouského sdružení Neue Thayatalbahn odstartoval za zachování železnice petiční akci adresovanou dolnorakouskému ministerskému předsedovi zemské vlády Erwinu Pröllovi. Na soupisce prvních podepsaných lidí figuruje vícero prominentních osobností, a to nejen z oblasti kultury a vědy obou zemí. Do této chvíle už petici podepsalo přes tisíc lidí. „Nevzdáme to,“ ujišťuje závěrem.
Diskuze k článku
Ono by to chtělo
úplně jednoduché věci. Jednak zploplatnit mýtem silnice nižších tříd. No a dále trochu "zpříjemnit" pravidelnými silničními kontrolami převoz dřeva do Rakouska. A pokud řidič dostane při každé cestě pokutu za cokoliv, rakouští podnikatelé začnou tlačit na vládu intenzivněji. No a jinak vidíme, co nám bolševici po sobě zanechali.
No jo, Standíčku
Tady je vidět, jak to ti bolševici v tom Rakousku všechno zřídili. Teď tam kvůli nim nemají peníze na dostavbu trati. To v Pardubicích jsou jiní borci, že?
...a jak dlouho,myslíte,že ten převoz dřeva od nás bude? Za chvíli tu budou jen "šumět"pařezy.Něco jiného by bylo,kdyby po té železnici přepravovali v zimním období kamiony...ale to by zas bylo v marketech to šmejdmáslo o dva dny později -a to by byla mezi důchodci revoluce....
A co třeba zpoplatnit chodníky? No a lidi nám budou chodit po silnici. Co myslíte tím zpříjemnit kontrolami?
"Soukromníčci"
Mezi špeditéry soukromníky je řada velmi šikovných zlodějíčků-vycucovačů nafty z nádrží bouraných vozidel, která převážejí a rovněž těch co vozí klády a sem tam si pomůžou u těch lesních mašin. To se jim to potom jezdí ve svých autíčkách, div ne na WC. Ale tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu...
Co nám bolševik zanechal???
třeba právě ty LESY:-))) aono by se našlo víc věcí:-)))
Kolik lesů dneska vidíte v rakousku??? proč myslíte, že nám tady ty lesy plundrujou??? protože u nich už to není :-))
a tady to taky tak brzo dopadne, že budem bez lesů :-( a to je víc věcí, který bolševika přežily a tuhle dobu nepřežily a nebo nepřežijí! :-))
Máš v jednom pravdu jseš guma.Rakušáci plundrují naše lesy?
pro Já
Guma seš ty. Proč by nám je měli plundrovat? My to pro ně uděláme sami. a ještě rádi.
yes
přesně tak, dkonce rádi jim to am za prachy i porazíme a dovezem... ani nemusej hnout prstem a za chvá´íli to tady bdue jedna velká pustima... jestlipak výsadba se rovná těžbě??? :-P a eště když vidím všechny ty machinace a pěnězovody na českejch lesích tak mi z tohotaky nejni nelíp :-(
Tak jsem to myslel asi jsem to špatně pochopil,omlouvám se.
Já to chápu taky tak. Máte pravdu, pánové.
Proč by kupovali draho?
Rakušáci mají lesů dost, stačí zajet dál než do Vídně, ale u nás je to přijde levněji. A taky si své chrání.
Toscana | 2011-01-04 15:54:59 |
ReagovatPouze nostalgické důvody
V době kdy se u nás ruší trať za tratí obnovovat přeshraniční lokálku? Ještě že alespoň Rakušáci mají rozum a nehodlají se v tomto předem prodělečném podniku angažovat.
Zdeněk,, | 2010-12-29 22:58:32 |
ReagovatVůbec se nedivím,že se Rakušákům do toho propojení nechce.Jsou si dobře vědomi,jakej povl by si k sobě dotáhli.
soudruh Kokotěnko | 2010-12-30 00:55:59 |
ReagovatJa,ja-das ganze tschechische volk ist eine simulanten bande!Dříve za časů společného mocnářství možná platilo-co Čech,to muzikant nebo zlaté české ručičky,v současnosti spíše platí-co Čech,to vyčuranej vykuk a podrazník.Je třeba se podívat pravdě do očí,i když je dost drsná-a hlavně s tím začít něco dělat!
MUDr.Grunstein | 2010-12-30 02:27:59 |
ReagovatNajít sílu
Když už ta trať na českém území jednou je, myslím, že by nebylo vůbec od věci, zkusit tento přeshraniční projekt realizovat a koleje propojit. Vůbec si nemyslím, že by to byl ztrátový projekt. Vezměte do úvahy, že nedávnou Dolnorakouskou zemskou výstavu také lidé odsuzovali a nakonec úspěšná byla. Jde jen o to nebát se a najít peníze. Jděme do toho.
oponent | 2010-12-30 10:53:38 |
ReagovatDalší z neprůhlednýh projektů?
Na českém území se jedná o pár set metrů kolejí, ale v Rakousku chybí jak koleje tak řada železničních mostů, to nikdo ze srandy a touhy po slávě obnovovat nebude...
Zdeněk,, | 2010-12-30 12:34:01 |
ReagovatV Rakousku tolik kilometrů chybějících kolejí? A potom se bude ukazovat na naše sběrače kovů.
:-))
a nebo na toho bolšana jak dělal ty železný opony a stavěl bariéry...a nakoenc rásně je vidět, že onito vytrhali celý :-D a s nadšením :-))