Zastávky MHD čeká zřejmě změna
Revizi nedávno zavedeného elektronického systému v jihlavské MHD chtějí jihlavští radní. Vedení města zaúkolovalo dopravní podnik, aby provedl analýzu případných změn.
Radní původně chtěli doběhnout systém do konce roku a pak ho vyhodnotit, ale podle primátora Jaroslava Vymazala (ODS) lze některé podněty řešit už teď. „Jde například o změnu příliš vysoké ceny jízdného s papírovou jízdenkou při přestupech. Máme také opakované negativní ohlasy na rychlost, resp. pomalost dobíjecích automatů,“ uvádí primátor.
To, že na změně nejkritizovanějších věcí je v radě shoda, potvrdil i náměstek primátora František Zelníček (ČSSD). „Jde nám o určité zlidštění. Například je zde velký nepoměr mezi tím, když tři zastávky jede někdo s kartou a jiný s papírovou jízdenkou,“ řekl.
Ředitel Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ) Josef Vilím a náměstek pro dopravu Josef Kodet mají připravit obměny systému, stejně tak odbor informatiky má zkoumat možné další využití Jihlavské karty v dalších městských společnostech (knihovna, Vodní ráj, zoo, atd.).
„Zavedení karty celkově hodnotím spíše pozitivně, asi 25 tisíc uživatelů je solidní číslo, ale město musí zajistit její další využití, aby systém nabyl smyslu,“ dodává primátor.
Ředitel Vilím nedávno upozornil, že navzdory kritice systému roste počet cestujících využívajících elektronickou kartu. „Počet přepravených osob na elektronickou peněženku vzrostl z 6 % v květnu na 10 % v říjnu, naopak na papírovou jízdenku klesl z 20 % na 14 %. Předpokládáme, že podíl uživatelů elektronické peněženky překročí podíl uživatelů papírových jízdenek,“ uvedl ředitel Vilím s tím, že dopravní podnik eviduje nárůst zájmů o slevy při nákupu nového kupónu – ze 7 % v květnu na 25 % v říjnu.
Počet držitelů Jihlavské karty byl koncem října celkem 23.483, podle bydliště bylo 84 % z nich z Jihlavy. Tržba pomocí automatů dosáhla za šest měsíců od května do října 1.652.658 Kč.
-hm-
Diskuze k článku
Nový komentářPánové Vilíme a Kodete, o kolik procent se zvýšil počet občanů, bojkotujících městskou dopravu? To raději neuvádějte!
Vilíme! To je super že počet karet roste! Aby nerostl, když lidem nedáš cenou papírových jízdenek jinou možnost! Chci slyšet kolik lidí ubylo, ne nesmyslný obhajoby! pokud počet karet do týhle doby není vyšší než papíru, je to jednoznačný neúspěch! Kašpare.
Až budou radní opravovat zmršený systém MHD, přimlouval bych se, aby celou tu blbou čipovou kartu zrušili a zavedli staré dobré papírové jízdenky. V Brně už čipové karty zrušili dávno a jezdí zase na papírové jízdenky a jak to tam super šlape.
Rušit čipovou kartu je nesmysl
protože sama o sobě celkem vyhovuje, nemusíš se starat o jízdenky. Jiná věc je výše jízdného a systém stanic, což je to, co vadí, a dále možnost bezplatného přestupu během jedné hodiny.
No fajn, ale kolik lidí by ji využívalo, kdyby jízdné bylo stejné pro kartu i papírovou jízdenku? Já jsem si ji nepořídila a ani nepořídím. Raději už nepoužívám MHD, nebo jen minimálně a takových lidí je víc. Jinak s Vámi souhlasím, ale kartu jen pro ty co ji chtějí, aby to měli třeba jednodušší. A počítání zastávek je už zhovadilost :-(
Zruste ten nesmysl s cipovou kartou!
Přesně tak. A opravdu takhle je to i správně napsáno. Žádná čipová karta, ale cipová, protože ji můžou chválit a používat jedině cipové.
Čipovou kartu zrušte samozřejmě také, je to pěkné svinstvo. A myslím to vážně. Jinak už do těch Vilímových saní nesednu.
No, tak tohle jsou opravdu inteligenti
Jestli pak pánové odečetli počet uživatelů, kteří byli automaticky převedeni na kartu, protože měli časové jízdenky jako měsíční atd? Jakou ti měli možnost, když ji nechtěli a aby přitom mohli dál jezdit výhodněji?
Ani náhodou. Potřebovali se bít do prsou, jak karta funguje, takže je počítaný každý nový uživatel karty (i ti kteří museli). Je to stejné, jako když se mění bankovky za nové a čnb by se chlubila, jak se nové= ujaly.
Promiňte, ale nedá mi, abych nereagoval. Jak je například možný, že třeba v Praze bylo nutný aby existovaly i anonimní oupen kard vedle karet na jméno a v Jihlavě ne? Navíc musí být i za stejnou cenu!
Dezertér | 2010-12-02 19:15:47 |
ReagovatCha cha cha.
Tak jestli je Vilím na svém místě, když ho nezajímá spokojenost cestujících, tak já sem brambora! Čéče Vilíme, představ si, že se za poslední rok o 10% zvýšila spotřeba benzínu a nafty! Ono to asi bude tím, že lidi jsou spokojenější s vyšší cenou :-D
úprava jízdních řádů
Doufám, že při této jistě velké a zásadní "změně" zastávek MHD se upraví také jízdní řády. Proč musí jezdit dva prázdné trolejbusy za sebou a pak minimálně půl hodiny nejede nic? Změna systému je určitě nutná. Zrušte ten nesmysl počítaní zastávek (na 3 zastávky stejně nikam nedojedu). Dejte cenu jedna jízda/ 10,- Kč s možností přestupu 1 hodinu zdarma a pak se můžete přijít chlubit nárůstem počtu cestujících.
Tedy už to sem píšu asi popáté
To jste v Jihlavě opravdu takoví vidláci, že furt budete mít nejradši ty papírový nesmysly ? Je zajímavý, že jinde to funguje úplně v pohodě, jenom Jihlaváci prostě jako za bolševika. Nechcete náhodou ještě vrátit kasičky k řidičovi a házet tam koruny ? Vezměte si mustr z Pardubic, tam se jezdí na 3 pásma, za 6, 11 a 13, přestup do půl hodiny je za polovic. V sobotu a v neděli je první jízda za plný a všechny další celý den za polovic. Časový jízdenky nahraný úplně v pohodě a elektronická peněženka se už dá dobíjet přes internet. Vážení, to je 21. století a ne nějaký papírky !
Hele, Staníčku, raději pomlč o kasičkách u řidiče a nástup předními dveřmi, to bych měl po ježdění načerno, takhle je to v poho.
Černej pasažér | 2010-12-03 11:33:03 |
ReagovatPřesně tak, jinak budeme mít po adrealinu, drž hubu nebo to zavedou zpět a to bude průser.
Študáci a cikánci | 2010-12-03 11:52:13 |
ReagovatVšechno co je moderní( třeba 21.stol.), nemusí být zrovna to in. Mnohé věci vyzkoušené praxí jsou lepší, než ty nejnovější, jen je potřeba se z toho poučit a myslet u toho. Někomu vyhovuje to, jinému ono. Hlavně aby to nebyl paskvil jako je JIHLAVSKÁ OPENCARD s těmi danými nesmysly.
Strejda | 2010-12-03 11:47:07 |
ReagovatCelou dobu tady čekám,
kdy se objeví Vilímův snaživý učedník Standíček a začne nás poučovat, jak to dělají v Pardubicích. Už jsi vyčistil mistrovi Vilímovi boty, Standíčku, aby si je neumazal od sněhu?
I když popáté
pořád jsi v ů l.
Hlavně se Stando nenech ani v tom 21.století naklonovat, protože na tebe, ani na Vilíma nepůsobí ani repelent!
Ten systém je když to napíšu slušně: hodně špatnej. Zřejmě to vymyslel chlap, který nejezdí v trolejbuse za jednu ruku s dítětem či s těhotenským bříškem. Obojí jsem s touto kartou zažila. Jelikož když jsem na mateřské, tak tolik nejezdím, aby se mi vyplatila průkazka, tak mi nic jiného nezbývalo, teda pokud jsem nechtěla zaplatit předražené jízdenky u řidiče. No a ještě ke všemu v těch nových trolejbusech jsou hrozně úzké uličky, takže asi chápete, jak je to šílené za jízdy zavčas se tlačit,aby jste si stačili odcvaknout. Jelikož když to zastaví, to nestihnete, tak rychlý to neni. Nehledě na to že to kolikrát hlásí přiložte kartu znovu. No je to hodně nepříjemné pro maminky hodně nepříjemné.
No, tohle opravdu není to pravé pro maminky, ani pro nikoho jiného. manželku radši vozím autem, nebo ji veze sousedka, protože tohle je pro blázny. V dopravním podniku by měli dostat pár přez držku.
Stanislav | 2010-12-03 19:40:34 |
Reagovatjizdní řády jsou šílený,nechápu proč musí např. z březinek vyjíždět ve stejný čas jak Béčko tak i Céčko,nebylo by lepší aby třeba céčko jelo až o pět minut déle?
Pane Vilíme (vím že to tady určtitě čtete) mužete mi říct kdy konečně začnou fungovat ty vaše automaty. už mně to nebaví každý měsíc chodit na předprodej lístku s päragonem aby mi to opravily!!!
P.S. kdy jste jel naposledy MHD?!!!
dobíjení
Vadí mi, že si musím jezdit dobíjet čipovou kartu do města. Stojí mě to 12Kč. Kdybych si mohla dobíjet přes internet banking, bylo by to super. Jinak mi karta celkem nevadí.
A čemu se divíte?
Co jsme dokázali při volbách? Nic. Dinosauři Vilím a Kodet kralují vesele dál a jen Standíček se před nimi hrbí a služebníčkuje.
Bohužel... Banda buranů...
Jako že burani jsou ti, co řídí DP, protože si myslí že čím složitější systém, tím jsou oni za větší inteligenty...
Je pravda, že horší a dražší to v jiných městech není. Parkovný na náměstí je dražší, než v hlavním městě a to ani nejde jen tak někde zaparkovat. Měšťáci jsou jedni z nejaktivnějších botičkářů a městský autobusy jsou nejdražší v celé evropě na ujetý metr :-( Je mi vás líto, protože já za chvíli naštěstí vypadnu :-)
Ne z Jihlavy | 2010-12-03 20:40:48 |
ReagovatVyhoďte Vilíma, nebo někoho, kdo za tu hrůzu nese odpovědnost. Neznám jedinýho člověka ve svým okolí, kdo by byl se změnou oproti dřívějšku spokojený.
To já jednoho znám. Je v žoldu pana Vilíma, jmenuje se Standíček a neustále nás poučuje, jak jsou v Pardubicích chytří a úspěšní. Kdyby aspoň rozdával na každé zastávce perník a Vilímovy autogramy.
To je sám pan Vilím.
Pan Vilím si umí udělat reklamu. Nejméně třikrát denně na Radiu Region Vilím peče housky a očička má ouzký.
Posluchač Regionu | 2010-12-05 11:50:25 |
ReagovatZa zhovadilost považuji, aby si čipovali držitelé měsíčních jízdenek. Jsou prý k tomu nuceni nějakou slevou v řádu pár procent. Rodiče jsou v důchodovém věku a je pro ně značně obtěžující si čipovat jak při nástupu tak výstupu. Ale to patrně Vymazala a jeho nohsledy nezajímá, se vyváží ve služebácích, někteří i na svoji dovolenou a ještě při tom překračujou rychlost.
Pozorovatel | 2010-12-04 16:36:36 |
ReagovatNo,on by totiž NIKDO!!! kdo jezdí městskou dopravou by takovou kravinu nevymyslel.
Tak to vidím já | 2010-12-04 17:45:28 |
ReagovatBohuzel, jel jsem taky kolikrat za 14 i pri mensim poctu zastavek a to jenom kvuli tomu, ze prede mnou 5 lidi odcvakavalo nesmyslnou "kuponovou transakci" na h...o a ja uz jsem si pred vystupem odcvaknout nestihl... Genialni system!!!
Chápe někdo systém zastávek?
Na náměstí by se vešlo ještě tak 10 zastávek, ale musely by být tak 5 metrů od sebe a pan ředitel by měl lepší prémie.
myslím že tohle si psát neměl,jelikož blbeček vilím(k) si to přečte a do roka a dodne to tam opravdu bude,prostě vilím je vypatlanej debil!!!!
Bohužel, tento system je pro normální lidi, ne pro vypatlance s IQ 42.
Já myslel, že doprava je pro běžné lidi a ne pro tak geniální lidi jako jsi ty.
Zdeno, nech amatera. On má IQ 44, proto nám to musel hrdě oznámit. On s nadšením sobě vlastním využívá geniálního systému pana vilíma.
system je pro amatery, pro nikoho jinyho :-D
Mám takovej pocit, že celý systém vznikl jenom pro to, aby byl co nejsložitější a zodpovědní se mohli plácat do ramenou, že něco podobného ve světě není. Jenže ono to naopak ukazuje českou malost a nekompetentnost těch, co za to zodpovídají. Kdyby to bylo z jejich peněz, tak vyberou nejjednodušší a nejlacinější systém. Ale co, z cizího krev neteče.
No, právě že z cizího krev neteče. Musel se najít systém, který zvládla pouze jedna firma (chcete-li, bylo to pro ni ušito na míru). Možná v tom nebyla korupce, ale takové výběrové řízení vždy přináší důvod k pochybnostem. Další věcí je to "lámání" cestujících k přechodu naprostým znevýhodněním. To už ale může být důsledkem zakrývání stop (když to používá tolik lidí, tak to vlastně chtěli). A takovým odporem veřejnosti (cestujících) ale asi nikdo nepočítal.
V jednotě je síla.
Ano, pánové Vilím, Kodet a spol. se těžce přepočítali. Jestliže si mysleli, že nás to přejde, trochu si zaremcáme a zvykneme si, to se ovšem krutě zklamali. Od nás mít pokoj nebudou a nebudou! Je už opravdu na čase neschopné lidi z jejich funkcí, to jest trafik, poslat tam kam patří: do důchodu nebo aspoň tam, kde nemohou škodit.
Já myslím, že se oba mýlíte. Ty pánové sou spokojený, protože svoje mají jistý. Je to nepálí. Peněz maj dost a nějaký nesouhlas je neroshází.
Ano, Tony. Máte pravdu. Ty dinosaury nerozhází nic a svoje mají jistý. Ale článek naznačuje, že se snad přece něco děje.
Nevíte někdo, jestli se už něco projenává, projednalo, nebo kdy se bude projednávat?