MHD prodlužuje „pětku“
Prodloužení autobusové linky č. 5 do lokality V Ráji je nejvýraznější ze změn, které od 1. srpna provádí jihlavský dopravní podnik.
Jízdní řád autobusu č. 5 se změní pouze u některých spojů ve směru do Zborné o několik minut. Z Ráje bude první autobus ve všední den vyjíždět už v 5.45, poslední naopak směrem k Ráji z Masarykova náměstí ve 22.35.
Prodloužená „pětka" je spolu s připomínkami cestujících také důvodem pro změny na autobusové lince č. 36. Totožný nezůstane ani jízdní řád autobusu č. 7: o sobotách a nedělích bude posunut odjezd z Masarykova náměstí do Popic z původních 12.15 na 11.55 hodin. Dvě drobnější změny zaznamená od srpna i trolejbus A. Pouze dočasná „výluka" čeká od pátku do pondělí včetně trolejbusovou linku C. Kvůli uzavírce konečné zastávky ji během čtyř dnů nahradí autobusy. Dopravní podnik jich ale nemá tolik, takže budou v pátek a v pondělí jezdit podle řádu, který pro „céčko" platí o víkendu.
Diskuze k článku
Nový komentářA co výsledky převratného systému jízdenkového , dozvíme se jak tržby narostly o 3000% a soudruzi z DPMJ splnili pětiletku za 2,5 roku za což si jistě udělí dozorčí rada nemalé odměny ?
Pětku s hvězdičkou dostal DPMJ od Jihlaváků už dávno.
Tak tady čtu, že všechny tyto změny jsou vlastně uskutečněny na přání cestujících. No výborně! Tak už splňte to největší přání téměř všech cestujících (i těch, co kvůli tomu přestali jezdit MHD) a VRAŤTE ZPĚT PŮVODNÍ SYSTÉM A ČIPOVÉ KARTIČKY I S POČÍTÁNÍM ZASTÁVEK SI PROSÍM STRČTE DO ...ztracena!!!
Leon-pard | 2010-07-28 18:27:45 |
ReagovatPřesně tak
Nemám, co bych dodal. Doslova a do písmene.
Dvanáctka
Proč se asi zrušily některé spoje k Jipocaru? Řidiči už nechtěli čekat na vyhlášené křižovatce U Věžiček. Jízdní řád byl na dvě věci... Proč se pořád povolují stavby v její těsné blízkosti (kongresová hala)? Kdo to tam bude řešit. Kteří chytráci o tom rozhodují, vždyť s tím potom nikdo nic neudělá, za chvíli tam nebude žádné místo. Brzy otevře Prokop pivařskou halu a to se ucpe úplně,to bude frkot. Doufám, že už mu nepovolíte další!Dnes už s teréňáky jezdí polní cestou do Ádolu ze Stříteže než tam čekat. Na co čekáte, pánové, co o tom rozhodujete. Štvete akorát řidiče.
Francek | 2010-07-29 15:29:50 |
ReagovatTeď, když všechno pohnojili s kartičkama, tak začnou vymýšlet jak to zachránit a zvýšit počet přepravovaných cestujících!
To musí vidět každej, že od těch slavných změn s novým systémem jezdí míň a míň cestujících. Zůstali ti, co si kupovali měsíční atd. a pro ty se vlastně skoro nic nezměnilo. Ostatní se snaží omezit používání mhd na minimum. Pan Vilím a spol dosáhli svého. Doufám že jste hrdí!
V dnešních JL píše pan Tomáš Vovsík, že někteří Jihlaváci jsou se změnami v systému městské hromadné dopravy spokojeni. Pane Tomáši Vovsíku, vystavte nám, prosím, toho exota na náměstí, ať se na tu raritu můžeme všichni podívat.
Toho bych taky moc rád viděl :-D
Pane Vovsíku,volby se blíží.My nezapomínáme.Ignorace vůči lidem bydlících na Březinkách.Jasně se vyjádřili v anketě,že nechtějí propojení ulic Na Kopci a Okružní,ale Vy jste je nerespektoval a prosadil si svou.Lesopark Heulos se stal pro psí miláčky místem pro jejich vyprázdnění,člověk aby neustále koukal po zemi,zda do něčeho nešlápne. Zimní údržba(neúdržba)chodníků.Cedule "V zimě se neudržuje" je jasnou vizitkou zdejší radnice,jak to myslí se svými občany.Klidně je nechá zmrzačit!Korunu všemu,co pro lidi děláte,je ono zdražení jízdného.To jsou pouze některé připomínky,aby lidi nezapomněli.Pane Vovsíku,zamyslete se a neberte nás voliče na lehkou váhu.Oni vám to spočítají a na vaše sliby,jak je zvykem před každými volbami už neskočíme.Viz volby parlamentní.Nebuďte si tak jisti svými pozicemi.Pokud si myslíte,že jsem volič levého spektra,moc se budete mýlit.Nikdy jsem s bolševickou chátrou neměl nic společného,ale ryba smrdí vždy od hlavy,že pane Vovsíku.
exhibice, nic víc
Máte pravdu, Vovsíkovy "zásluhy" nemůžeme prominout a podivuji se JL, že podporují exhibicionismus jeho potomka.
Jihlavák | 2010-08-01 14:29:02 |
ReagovatMyslím, že o víkendech jen jeden spoj v 6 ráno směrem do Ráje je málo (vzhledem k těm chatařům i těm co bydlí kolem Znojemské ulice)
Mě to přijde tak, že si z lidí snad dělají blázny. Ať udělají nějakou anketu a zeptají se lidí, co chtějí změnit a co zachovat a měli by hned jasno! Vyšlo by jim, že většina lidí je nespokojená s Jihlavskou kartou a nepřestupními tarify. Pak by nemuseli řešit nějaké zástupné problémy, protože kdyby ji zrušili, tak by se ihned projevil zvýšený zájem o MHD a zvýšily by se zároveň tržby!
Co furt melete o nepřestupním tarifu?
Vždyt na JK se přestupovat dá.
Pokud si pípnete nástup do 30 minut od výstupu,je 9 a více úseků za tuším 3.70.
Pokud nejezdíte jen jednu trasu, tak v průměru platíte pořád stejně ( někdy zaplatíte 14, ale někdy jen 8 korun.)
Akjorát to chce občas přemýšlet, jestli se vám nevyplastí těch 200 metrů k další zastávce ujít pěšky a ušetřit 4 koruny.
Pavle
To si snad děláte legraci??? Jít raději k další zastávce, abych ušetřil? Nebo rovnou jít pěšky úplně! A papírové jízdenky jsou, pro vaši informaci, nepřestupní! Kartičky si můžou strčit za klobouk inteligenti co je protlačili do Jihlavské MHD! Zkušte si někdy poslechnout názory běžných cestujících/ne cestujících pane Vilíme!
Leon-pard | 2010-08-08 09:56:44 |
ReagovatPro Pavla
Čipovou kartu si pořizovat nehodlám, protože je za prvé předražená a za druhé je to vynucená a zbytečná hloupost, která nikomu nepomůže. A jízdenky (papírové lístky) jsou opravdu nepřestupní. To že byly přestupní byl důvod, proč jsem začal užívat MHD. Ten pominul a od té doby na Jihlavské busy kašlu. A rozhodně nejsem jediný, kdo přestal jezdit. Kdyby byl v dopravním podniku ředitel na svém místě, tak by to věděl. Měl by alespoň trochu ponětí o tom, kolik lidí přestalo MHD užívat a snažil by se s tím něco udělat a vrátit lidi zpět do autobusů/trolejbusů.
křižovatka u City parku
nedámi to vrátit se již k probírané křižovatce u cityparku. Kdy řidiči trolejbusu jedoucí z města apsolutně nedávají přednost řidičům jedoucím od Znojma a odbočujícím směrem na Brno. Byl jsem svědkem jak německý turista jedoucí přdemnou uplně skoprněl, když se málem srazil z trolejbusem, který mu měl dát přednost. Nedalo mi to a prohlédl jsem si příště celou křižovatku, není zde žádný připojovací pruh, jak řidiči tvrdí, tudíž by měl řidič jedoucí od Znojma mít přednost. takhlwe to čeká jenom na nějaké neštěstí.
Chtěl bych vzkázat trolejbusákům opravdunejste králi silnic v Jihlavě a týká se vás i dávání přednosti a to i když vyjíždíte ze zastávek, stalo se mi už nesčetně krt, že vyhodí blink a jedou aniž by se koukli, zda vedle nich neprojíždí zrovna nějaké auto!!!
Připojovací pruh
Zákon říká .. není-li připojovací pruh zřízen, je řidič povinen dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím v průběžném pruhu /to nezměníme/. U CP by byla vhodná malá investice /trochu barvy/ a připojovací pruh zřídit. Křižovatku by to zpřehlednilo.
re:
No a co když si hned vjedu do průběžného pruhu? Jako, že se to v tomto místě děje běžně!!!
Připojovací a průběžný pruh u CP
Myslím, že takovou situaci už tady někdo popisoval. Při povinnosti jízdy vpravo má řidič od Znojma využít připojovací pruh, který podle zákona nemusí být vyznačen. Při najetí přímo do průběžného pruhu, by zřejmě dostal pokutu za nevyužití průběžného a chyba by byla na straně řidiče odbočujícího vlevo - nedání přednosti /je to laický výklad/. Ideál je, když od města jede řidič, který ví, že naproti je přip. pruh /jak to má poznat, když není vodorovně značen/ a naproti jede řidič, který v tak malém kousku silnice s přechodem pro chodce připojovací pruh pozná. Je to ale připojovací pruh, tvrdí znalci /autoškola, policejní škola/. Usnadněním by bylo vodorovné značení a upozornění svislou značkou. Nebo "vyšrafování" a používání pouze průběžného. Další možností je nastavení semaforů na volné odbočování vlevo /nevím, jestli to jde ve všech směrech doladit/. Je to malý prostor s velkým provozem a je div, že se zatím nic nestalo.
Dle tvrzení autoškol, je tam připojovací pruh, co jiného by asi ten kousek tam znamenal. Je to klasický, ač paskvil, připojovací pruh. Ta křižovatka je momentálně velmi špatně řešená pro směry z náměstí a od Znojemské. Není tam vůbec čas odbočit vlevo. Dnes jsem jel osobákem od Znojemského mostu, stálo nás tam šest. Dostali jsme zelenou, dali přednost chodcům a začali se rozjíždět. A najednou měli zelenou na Hradební ulici oběmi směry. Chudák osobák od náměstí, ten se tam musel natlačit. Ti, co tu křižovatku takhle seřídili, tak jim nedošlo, že tam chodí mraky chodců a byl by pak nějaký čas na to, aby se dalo v klidu dokončit odbočování. Dochází tam opravdu k nebezp. situacím. Možná, až se tam stane nějaká velká nehoda, začne se problém řešit. A jinak k tomu malému připojovacímu pruhu, to že si tam někteří řidiči z toho dělají parkoviště, to je problém policie, kolikrát jedou kolem a auto jm tam nevadí. Ale podle mého názoru je tam připojovací pruh a na školení řidičů nám to tvrdili také. Ale pořád platí, při nehodě by to odnesl řidič trolejbusu, nedal přednost v jízdě a ten druhý by prý dostal pokutu za to, že nepoužil připojovací pruh. Ale máte pravdu, že by měli dát přednost vozidlům jedoucím od Znojma. Ale je to o lidech. A o vyjíždění ze zastávek máte pravdu. Sám jsem si všiml, že jsou mezi námi kolegové, kteří dají blinkr a ihned jedou od zastávky. To je potom opravdu prasárna. Postup by měl být takto. Řidič busu zavře dveře, dá levý blinkr a nechá projet vozidla v těsné blízkosti vedle něj a za ním a poté vyjíždí ze zastávky, které mu má být umožněno spomalením či zastavením jedoucích vozidel. Ne dát blinkr a kolikrát se lepit na auto vedle sebe..
Marek Řezáč | 2010-08-01 20:20:11 |
ReagovatMáte pravdu, je to o lidech
Hlupák se najde jak mezi řidiči profesionály, tak mezi ostatními. Já když vidím trolejbus jak vyjíždí, tak na něj většinou bliknu ať jede a zpomalím. A ohledně křižovatky u Cityparku, tak je tam skutečně připojovací pruh...ale stupidní.
Leon-pard | 2010-08-01 20:32:53 |
Reagovatre:
Kde tam je vyznačenej ten připojovací pruh? Já jsem neviděl žádnou značku upozornňující na připojovací pruh, vodorovné značení tam také není!!!! Takže se tento kus silnice stává obyčejnou silnicí, která se akorát zužuje: No počkáme si na vyjádření policie až se tam stane opravdu nějaká havárka. jaký bude její výklad:o))
Jasně, až tam bude nehoda, bude to jasné. A na křižovatce ulice Hradební-Žižkova, tam je nějaká značka, je tam také připojovací pruh a vodorovné značení u cityparku je přece.
To Xmolly
Sorry, dlouho jsem tam nejel, ale vím, že dřív tam to označení bylo. Sice mě to neomolouvá, ale všichni jsme jen lidi... :-)
Leon-pard | 2010-08-02 19:33:38 |
ReagovatTak dnes jsem si řádně prohlédl křižovatku Hradební-Znojemská. Musím konstatovat, že xmolly má pravdu. Dnes tam není žádná svislá značka a vodorovné značení tam není vidět žádné. To znamená, že řidiči jedoucí od náměstí musí dát přednost v jízdě protijedoucím vozidlům a odbočujícím vpravo. Chodce nevyjímaje samozřejmě. Samozřejmě budu informovat své kolegy na DP, kteří si nevšimli změn a vyvěsím upozornění na nástěnku v budově DP. Doufám, že si to řidiči uvědomí a budou respektovat přednosti na křižovatce. Ale zároveň by chtělo informovat patřičné místa, aby došlo k seřízení semaforu tak, aby se dalo i v klidu dokončit odbočení vlevo ze směru od náměstí, protože než přejdou chodci, dá se přednost protijedoucím vozidlům, zelenou již mají ze směru po Hradební. A to je velká chyba a je to nebezpečné.
Marek Řezáč | 2010-08-02 19:21:16 |
Reagovatre:
děkuji:o))
Jinak u zverimexu je situace trochu odlišná ale stejně nepřehledná pro návštěvníky Jihlavy, neboť kolikrát čekají než padne zelená, ale je to o sledování značek a ne ježdění popaměti!!!!
Určitě, tam je jiná situace, jistě, po paměti se jezdit nedá, já už jsem dva měsíce tam tudy nejel, takže se omlouvám, myslel jsem, že je to tam pořád stejné. Tak jsem se jel včera přesvědčit osobně a musím vám dát za pravdu. Žádný připojovací pruh tam není. Je to jen široká vozovka. Ale je to tam strašně nepřehledné a zmatečné. K tomu hodně chodců, není to moc dobře řešené to odbočování.
Marek Řezáč | 2010-08-03 11:37:15 |
Reagovatre:
když jsme u těch křižovatek, tak by mě zajímalo nastavení semaforů na křižovatce u Tesca, stává se mi běžně, že jedu směrem od Tesca a jedu na Březinky, dostávám zelenou, ale po hlavní silnici projede ještě auto, jako by i ono mělo mít zelenou. kdyby se mi to stalo poprvé, tak si řeknu, někdo projížděl ještě na oranžovou. Ale těchto situací jsem zažil za poslední měsíc několik. Takže buď pořádně seřídit semafory a nebo dát kamery a řidiče co projíždějí na červenou tvrdě trestat!!!
No, v Jihlavě je takových křižovatek víc, kde jsou semafory blbě seřízené. I křižovatka Jiráskova-Tolstého. Tam je situace taky pěkně na prd. Když se odbočuje z Tolstého doleva na Jiráskovu směrem k pivovaru. Já s trolejbusem tam nemohu rychle odbočit jako s osobákem. Já vjedu do křižovatky na zelenou, padne oranžová a ze shora zároveň svítí oranžová před zelenou a už na nás lidi troubí a myslí si, že jedeme na červenou. jenže já tam vjel na zelenou a chvíli trvá, než se tam trolejbus vymotá, máme tam křížení troleje tak to nejde nějak rychle projet. Nevím, proč v Jihlavě jsou semafory tak blbě seřízené. I oranžová před červenou svítí moc krátce. S osobákem se to klidně zašlápne, ale vůz plnej stojících lidí jen tak nemohu zastavit.
Marek Řezáč | 2010-08-04 11:44:48 |
ReagovatSemafory a zastávka
Mně se zase nelíbí seřízení semaforů u Lídla,při odbočení vlevo na Březinovu někdy zelená šipka jen zabliká, změní se barvy jen na okamžik a zas je zelená bez šipky. K MHD - zrušil bych zastávku Kosovská, k sousedním zastávkám je to pár kroků a nač to platit zbytečně !!
To právě ne.
U Kosovský, nebo i jinde ještě zastávky přibydou. Píchnout ceduli do země zas tolik nestojí, ale ty prachy, co za to zaplatí cestující...to je zlatej důl.