Jihlavská MHD vyjede od srpna s „pětkou“ do Ráje
JIHLAVA (hm) - Autobus jihlavské MHD s číslem 5 bude jezdit od 1. srpna po Znojemské ulici až k zahrádkářské kolonii V Ráji. Nyní jezdil ze Zborné pouze na Masarykovo náměstí.
Rozsah jízdního řádu je podobný tomu současnému, o víkendu se o jeden zvýší počet spojů na osm, v pracovní dny naopak o dva sníží na 26.
Město tak vychází požadavkům obyvatel této okrajové části města a také zahrádkářům, kteří jezdí do lokality V Ráji. Celkové náklady vybudování točny včetně servisní budky stály čtyři miliony korun.
O oživení myšlenky hornického skansenu v této lokalitě zatím město podle svého primátora Jaroslava Vymazala (ODS) během následujících pěti let neuvažuje, důvodem je nedostatek peněz.
Diskuze k článku
Nový komentářCenzura
Procpak autor maze komentare? V Jihlave to v posledni dobe stoji za ...
Pro cenzora
Cenzore, přidělám ti práci! Opakuji svůj příspěvek. Spíše než do Ráje, pojede jihlavská MHD do pekla. A pětku dostala už dávno. Jinak děkuji za aktualizovanou fotku s prázdným autobusem. A můžeš začít mazat, náklady ti radnice ve spolupráci s Vilímem zaplatí.
Náklady na provoz odbavovacích systémů.
Vážení (ne)zodpovědní zaměstnanci DPMJ. Můžete prosím vyčíslit kolik stál provoz a údržba stávajícího odbavovacího systému a kolik bude stát provoz a údržba toho současného?
Leon-pard | 2010-06-16 18:13:39 |
ReagovatJó, nedostatek peněz...
Ale na nesmyslný odbavovací systém peníze byly? Kdopak o něj stál? Kdo je s ním spokojen? Kdo je za to odpovědný? Jaké tresty padnou za fatální chybu s jeho zavedením? To je to, co zajímá Vaše čtenáře, občany Jihlavy a voliče (nevoliče) lidí (politiků) za to zodpovědných.
Leon-pard | 2010-06-16 18:18:57 |
ReagovatTaky by mw zajímalo, kdo je za ten marast se zastavkovym jizdnym zodpovědny.
Jestlipak se viník přizná?
To co vymysleli s Kartou a počítáním zastávek bez názorů cestujících byl vzor arogance a symbol moci. Jen si chtěli ověřit, co všechno vydržíme a kam až mohou zajít.
Co je na tom špatnýho soudruhu když za míň zastávek zaplatím míň peněz?
pro soudruha Jáju
Pro tebe nic soudruhu Jájo. Když s těma tvejma protézama neujdeš 20 metrů od jedné zastávky ke druhé po svých, budeš ve výhodě.
A kolik-pak asi cestujících jezdí míň než tři zastávky?
Teď už vím že asi Já, ale já ne! Kdyby ti za tohle zodpovědní trochu přemýšleli, mohli místo počítání zastávek udělat tarif na třeba 5 minut, nebo jakkoliv jinak, ale na tři zastávky? Na to musel přijít opravdu chudák (bez nohou, nebo mozku)!
Pro JÁ
Jde o to, že před tímto systémem to docela dost dobře fungovalo a lidi byli víc spokojení. Vlastně byli míň nespokojení. Zkrátka tenhle systém je pro jihlavu nesmysl. Zastávky nejsou kilometr od sebe, ale jen pár metrů.
Verunka | 2010-06-16 20:27:41 |
ReagovatTo co stihly napáchat s čipovkou se rovná 11.září v letecký dopravě, ale s tím rozdílem, že letecká doprava se z toho oklepala.
Karta byla úlet a rozhovory typu Vilím - že se s tím cestující smířili - mi připomíná bezradný kopání kolem sebe. Asi se řídí heslem, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou :-D
Pro Rosťu
Karta jako taková se svými vymoženostmi logistikou, dobíjením v automatech je rozhodně krok vpřed. Úlet je jedině nešťastné počítání zastávek. S odsuzováním pokroku bychom se mohli vrátit k rozbíjení strojů ne?
pro Evana
Neúměrné zdražování - největší pokrok v dějinách lidstva : Hurá !!!
EVAN
Ale jo, budiž. Karta může být...ale ostatní mělo zůstat při starém! Když platím bankovní kartou, tak platím stejnou částku, jako hotově. Proč je to v tomhle případě jinak? Je snad na mém rozhodnutí jakým způsobem budu platit?
ne
Když ty zaplatíš kartou, tak obchodník zaplatí od 3%, takže to nebude pravda..
kdo kartu za 100Kč chce, ten si ji koupí, ostatní mají jízdenky.
....
Neremcejte remcalové! Já si kartu pochvaluji a používám MHD častěji než před tím.
Já jsem před tím jezdil tak třikrát-čtyřikrát do týdne. Kartu jsem si nepořídil a MHD už nepoužívám. Nejsem tak bohatý, abych používal předraženou socku...
Dezertér | 2010-06-17 07:23:37 |
Reagovatpro Krepa
Buďto stárneš a už ti neslouží nohy, nebo jsi rozbil auto. A stav se u Vilíma, nechá tě vyfotografovat do JL s textem: První spokojený uživatel jihlavské karty, důkaz, že si už lidé zvykli.
Krepe
Ty jsi asi smutný případ...
A už začaly padat tresty za jihlavskou Oprcartu.Vovsík bude za trest primerosem teda pardon primátorem a jelikož působení soudruha Dilína,tedy pardon Vilíma, je v čele DPMJ a.s. neúnosné , bude za trest dělat Vovsíkovi náměstka pro dopravu.Aby teda věděli,zač je toho loket.
Je tu někdo z DPMJ a má odvahu napsat o kolik se zvedla nebo snížila přepravnost lidí po zdražení ?
pro Lufu
Býval tady kdysi takový, podepisoval se, myslím sisdpmj, ale Jihlaváci ho hnali takovou rychlostí, že nevím, jestli není zavřený ve Vídni pro potulku.
Tak na to Vám rád odpovím..když se měnil jízdní řád tak jsme se s řidičema báli, že se lidi nevejdou do vozů a budou se mačkat jak sardinky, ale po zavedení kartičky rapidně klesl počet cestujících. Je to patrné ve voze už na první pohled. A na silnice je znatelně víc aut. Asi se vedení DPMJ i města diví a nechápou to, obě strany čekali, že počet cestujících naroste. Ale každý normál. člověk věděl co se stane a když jsem to na DP prezentoval, byl jsem za blbce. Pokusím se u nás na DP zjistit přesná čísla, však klidně by se to mohlo i zveřejnit, pokud je získám, nechám tyto informace zveřejnit. Mě samotného to velice zajímá.
Marek Řezáč | 2010-06-18 13:27:01 |
ReagovatNo tak prošku k námětu pětka do Ráje.Může mi vysvětlit někdo,proč se neustále ruší a zase obnovuje linka č5(byď jen k Aki) a nyní se kolem opětovné trase dělá takový pozdvižení v novinách jako by to byla nějaká sláva a mělo by se tomu chytrákovi co to vymyslel klanět??? Tak by ten chytrák mohl taky konečně vymyslet trasu i na ulici Vrchlického.Mohl by si všimnou, že tam vyrostlo nové sídliště s mladou populací v produktivním věku,chodící denně do práce,mající rodiny a totálně odřízlou od města! Zasávka k NJ je cca 17min tvrdé chůze,a další zástávky na horní kosov nebo SKN cca 5-10min!TO se tam ty matka mají denně tahat s dětmi a nákupy?????Lidi už se tam na radnici zamyslete!Pro koho je třeba budovat??Pro mladou populaci a nebo naše starší spoluobčany užívájící si slunné počasí na svých zahrádkách s lehátky??? Děkuji za pochopení...
No já myslím že pro všechny......
To je přece jednoduchý. Budou volby a těch zahrádkářů je slušnej počet .-)
Myslím si, že je naprosto zbytečné, aby do Ráje zajížděly všechny spoje, tolik lidí tam nejezdí a myslím si, že ráno a odpoledne je zbytečné, aby tam bus jezdil skoro po půl hodině. Tolik lidí tam jezdit nebude a aby tam jezdil pokaždé spoj s dvěmi cestujícími, tak si myslím, že to je škoda a stačilo by to po hodině a dopoledne mezi 8-13 hodinou by stačilo, kdyby tam zajel bus jen 3 krát....
Marek Řezáč | 2010-06-22 11:16:38 |
Reagovatnehledě na to,že tam stále funguje zastávka icom. Nebo už ne?
Lufo,a viděls to sídliště na dolině?Myslím to světlé samosebou,taky je tam dost lidí a rádi půjdou volit :-).
Icom v Ráji nadále jezdí a zastávku tam má
po normálních trasách lidé přestali jezdit tak se to halt DPMJ snaží někde dohnat
Ale to jim je ho..o platný, protože jestli nezruší novej systém, tak s nima nikdo jezdit nebude
No to nevím jestli to doženou důchodci se 120Kč za rok
Tak jsme včera měli příležitost pozorovat trolejbusy cca asi v 17,00 na jedné lince asi hodinu a něco.No řeknu vám 5 trolejbusů a 10 cestujících (střed města,linka na okraj) to je teda kauf.5 řidičů na 10 cestujících to by se asi zamyslel i bolševik.Radnici evidentně nezbyde než vymyslet hodně zákazů vjezdu do města ,aby ty lidi dostali zpátky do MHD.