ICOM chce přesunout nádraží
Na cestující hromadnou dopravou čekají v Jihlavě radikální změny: autobusové nádraží má přejít k vlakovému.
Plánovaná miliardová investice do městského vlakového nádraží v Jihlavě dostává nový rozměr. Dominantní autobusový dopravce v kraji, ICOM transport, k němu chce přesunout své nádraží.
„Znamenalo by to mj. jednu halu pro všechny cestující, ať už přijedou autobusy nebo vlaky. I v Jihlavě tím chceme podpořit logický trend integrace vlakové a autobusové dopravy," uvedla předsedkyně představenstva ICOMu Kateřina Kratochvílová. Podle ní se jedná o dlouhodobou záležitost, takže je zároveň předčasné hovořit o využití dosavadního autobusového nádraží na rohu ulic Fritzova a Jiráskova. O tento pozemek už projevily v minulosti zájem některé řetězce supermarketů.
Jihlavští zastupitelé měli ve středu rozhodnout, zda se město bude čtyřmi miliony - zbytek do 50 milionů zaplatí EU - podílet na úpravě přednádražního prostoru. V úvahu přicházela i spolupráce na opravě nádražní budovy s Českými drahami. Studie zahrnovala vybudování semaforů na křižovatce Fritzova, třída Legionářů, točnu a vedení pro trolejbusy a parkoviště pro auta. Na základě vyjádření ICOMu se ale vše stahuje a město musí začít uvažovat o mnohem větších rozměrech.
„Už dávno se uvažovalo o rozvoji prostoru podél městského nádraží směrem k Feroně, který byl kdysi částečně blokován požadavky armády. Projektem přesunu nádraží by celá lokalita mohla ožít," uvedl náměstek jihlavského primátora Petr Pospíchal (ČSSD).
Vysvětlil, že autobusy např. na Prahu a Pelhřimov by pak z nově přesunutého nádraží vyjížděly u Ferony na Jiráskově ulici, tím by neblokovaly přetíženou Fritzovu ulici. A druhým směrem by se zase vybudovala spojnice z nádraží ke kruhovému objezdu na Havlíčkově ulici u viaduktu, takže by dopravní zácpou netrpěla křižovatka u bývalé Tesly.
Diskuze k článku
Nový komentářVize Icom: nové pozemky za nízké ceny ve veřejném zájmu, staré nádraží
prodat za maximální ceny. Asi to
moc nechápou ...
jojio
nějaktak, ale věc je jasná, Brod má dopravní terminál, Telč má dopravní terminál -> akorát nevím, KAM tam dají 10 zaparkovaných autobusů... na starý nádraží se vešly, to samý v JI, tam parkuje pořád minimálně takových 20-30 vozů...
ICOM
Je jasný, že ICOM už má kupce na lukrativní pozemek autobusového nádraží v centru Jihlavy, ale ještě to dokáže podat jako kdyby to dělali pro rozvoj Jihlavy! Tato společnost už všem ukázala, jakou charitu to tady dělá. Ještě pár dalších tunelů, a už přestane chápat soudní systém a důsledky svých činů i paní Kateřina. To zase pan psychiatr skačány bude mít práci vysvětlit, že je to vlastně dědičné?
Leon-pard | 2010-04-16 12:04:03 |
Reagovatasi
asi jo, pan Kratochvíl nato jak je "těžce duševně nemocný" tak už je v čele společnsoti zpátky že?
jojo, vláda ODS za poslední 4 roky a Klaus na Hradě, poděkujme sami sobě že sme si to zvolili...
Dobrý nápad
to podle mě rozhodně je.
Udělat nové kvalitní autobusové nádraží na tak omezených plochách u Městského nádraží v Jihlavě je naprosto nemožné, leda by se udělalo na úkor zdejšího parku, což by byla další z technokratických tragédiíí, kterých tady i po revoluci zažíváme neúměrně mnoho. Jinak by bylo fajn zkultivovat městské nádraží, zdemolovat ty okolní boudy a dovést sem opět trolejbus... ikdyž po zavedení nového šíleného odbavovacího systému v Jihlavské MHD budou trolejbusem jezdit asi jen dopravní inženýři a pracovníci v oblasti výpočetní techniky. PhDr. Martin Herzán
PhDr. Martin´Herzán | 2010-04-16 19:00:25 |
ReagovatZ principu bych s Vámi chtěl nesouhlasit...
Ale váš názor mě oslovil.
Leon-pard | 2010-04-16 19:21:17 |
ReagovatOni jsou v Jihlavě nějací dopravní inženýři? O žádném na radnici nevím. Potom to taky bohužel v Jihlavě vypadá.. Nic proti, ale už byste tam mohli nějakého studované ho s praxí dát a ne jen zemědělce..:(
Vy snad jste dopravní inženýr? Pokud ne, tak je váš názor nanic.
irena wagnerová | 2010-04-18 21:13:45 |
ReagovatTak zrovna od vás to sedí....
Wagnerová-to je zkrátka kapacita naprosto na cokoliv,už jí chybí jenom titul ředitelka zeměkoule.
kpt. Ošmera | 2010-04-20 23:19:54 |
ReagovatRozhodně přesun autobusového nádraží a rozvoj městského nádráží nebude na úkor parku. Vzhledem k tomu, že pan Herzán nemá žádné aktuální informace k tomuto projektu, považuji jeho komentáře za neadekvátní!
irena wagnerová | 2010-04-18 21:12:10 |
ReagovatMyslel jsem, že jména osob se píší na začátku s velkými písmeny. Tedy takto nás učili podepisovat už na základní škole.
Irena Wagnerová, ICOM, podivnej jeho pan majitel, přesun nádraží,podivný neprůhledný projekty, podivný propojení politiků a podnikatelů, přitom omezování trolejbusový dopravy, kandiduje vůbec paní Wagnerová za Zelený? Na co prachy jsou a nejsou? Kdo si chce nahrabat body před volbama? Kdo stojí za podivnejma plánama? Kam jdou prachy daňovejch poplatníků? Kdo se kouká na to, co si myslej? Je to všecko dost podivný! Dostavte prodloužení Vrchlickýho, natáhněte tam ty dráty a spusťte tam tu trolejbusovou dopravu a pak slibujte podobný podivnosti. A z Jihlavy Města udělají hlavní nádraží Český dráhy? Kdy? A za co? Páni voliči,musíme hodně myslet! Před volbama uslyšíme ještě hodně keců! Nikdo nám nedá to, co páni politici můžou slíbit! Po volbách pro ně budeme jenom absolutní nuly!
Petr Novotný | 2010-04-19 23:52:21 |
Reagovatasi
jo to je sranda, já chci vidět, jak budou lidi odklikávat výstup v narvaným trolejáku ve špičce....
pan kratochvíl přes těžkou duševní nemoc už zase v čele Icomu (aspoń to bylo v psoledních JL) nojo:-)
jak jinak než na úkor parku? jinak se to tam nevejde.-)
Ale ještě vidím třetí rozměr -> zajeďte se prosím všichni podívat na autobusové nádraží v Českých Budějovicích, že to na malých prostorech jde. co kdyby AN měla Jihlava na střeše City parku? Nebo ještě jeden CityPark u vlakáče?:-)jen mě v tých ČB nakrkli, že propojili obchodní censtrum s tím podchodem přes tu ulici, ale už na druhý straně to neprokopali do vlakovýho takže v dešti musíte vylézt ven a jít do vlakáče, integrace?:-D
Praha vlastně taky společnej terminál nemá, ač je to co by kamenem dohodil od sebe, ale spojuje to metro.
ale tam je taky zajímavá nová odbavovací hala, jedna AMS přepážka, jedna SA, sice lepší WC než na starý budouvě (smrad, dzarma)tady 10 kč, a hezký:-) ale v metru to maj taky pěkný a za 5 kč:-)halvně že sou tam dva bufetíky... ale pořádná čekárna, dkyž všichni víme, ajk tam cvypadá stará karlínská nádražní hala...
A něco pro cestující taky uděláte,Kateřino?
Ale jo, udělá...
Ovládne další dopravní společnost :-))
Leon-pard | 2010-04-16 19:25:32 |
ReagovatNa druhou stranu bude Jihlava mít asi nejdelší autobusové nádraží v Evropě a ještě s napojením na lokální vlakové expresy. Co na tom,že zase bez restaurace.
Restaurace tam sice nebude, ale místo toho zase super-vietnamská tržnice. A když si s sebou dovedeš Bobiku...tak jsou ti človíčci hodně podnikaví. Třeba se i najíš :-)
Leon-pard | 2010-04-16 20:12:07 |
ReagovatNic o tom nevíte, s restaurací se počítalo ještě před tímto velkým projektem, takže není důvod, aby větší projekt restauraci zase zrušil.
Nevím jestli znáš souvislosti.
ICOM zrušil restauraci/bufet na stávajícím autobusovém nádraží a místo ní udělal vietnamskou tržnici. Tak proto ty obavy. Takže jestli bude moct ICOM mluvit i do tohoto projektu, tak se místo restaurace dočkáme třeba veřejného domu - když zaplatí víc.
Leon-pard | 2010-04-19 11:28:18 |
ReagovatNádraží
Nápad to je jistě dobrý spojit to dohromady včetně zavedení MHD, ale ten autobusák bude pěkná nudle, pokud to nedají do patra. A na městském nádraží byla restaurace, naproti nádraží, kde se dnes bydlí, ještě je tam poznat nápis.
Děda Teda | 2010-04-19 12:58:05 |
ReagovatZase ty otazníky
S rozvahou přemýšlejme,hlavně vy,páni konšelé:-)Nevím,proč se vlastně nedávno a určitě ne zadarmo rekonstruovala budova Hlavního nádraží.Výsledek:nic moc,tedy spíše nic,než moc.O přilehlém,zanedbaném parku před budovou nemluvě.Nápad centralizovat dopravu je v podstatě asi správný a logický,ale jestliže patří pozemky pod autobusovým nádražím ICOMu,kdo zaručí,co tam pak vyroste?Další "potřebný"supermarket?Bude mít vůbec město do toho co mluvit?A dále:kdo je vastně šéfem ICOMu?V MF Dnes,tuším ze čtvrtka se uvádí:"Podobnou centralizaci děláme i v jiných městech,“ uvedl včera Zdeněk Kratochvíl, generální ředitel ICOM transport.",zde zase citují JL paní předsedkyni představenstva Kateřinu Kratochvílovou.Kdo tomu tedy "tady velí" ?:-)Obávám se,že hlavně peníze...Ale vždyť je TA KRIZE-což mi hlava taky nebere.A ještě jedna otázka:odkdy jde ICOMu o cestující?Nádraží je již několikátý rok takové holonádraží,zmizely bufety(to jak stánky,tak i starý známý v hale místo kterého je praktický supérmarket),prodejní okénko s prodejní dobou,myslím,do 16,00 je naprosto nedostačující.Poslední spoj ale rozhodně neodjíždí/nepřijíždí do 16,00 hod.A neargumentujte mi tady tím,že to odradilo bezdomovce...stačí se podívat do vstupní haly-je jejich domovem.A dále:ne každý chodí či odchází z nádraží pěšky,proč nemůžu přijet pro dceru až na nádraží(stačilo by k nádraží)a pomoci jí naložit bagáže do auta?Proč musím zaparkovat v Karolíně Světlé a hrát ruskou ruletu při přecházení Fritzovy ulice?Byl by to takový problém zpřístupnit k těmto účelům poslední stání?Stejně tam vlastně všichni jezdí a to i přes zákaz.Kde je ohled na pohodlí a spokojenost cestujících?Takže že by prozření a humánní úmysly ICOMu?Nebuďme naivní.
asi
Kratochvíl to vede spolu s Kateřinou jak jinak:-) vždy´t je přece tak těžce duševně nemocný, až potřebuje už "pracovat" a taky anpravit si pošramocenej rozpočet:-)
asi
a Hlavní nádraží ČD?
No stále enchápu ty nástupiště II. a III. s tím se mělo taky něco udělat, Brod má podchody, ať si mimo nádraží stojí ty nákalďáky:-)
a tam se udělá nástupiště pro všechno:-)
a co cestující
kdyby ICOM radši investoval do kvalitních autobusů, které v zimě topí (i pro cestující nejen u řičů), a cestující dopraví bez karambolu do cílové stanice.
Dano,ty autobusy topí.Mercedes sice hůř než karosa,ale topí,Bohužel někteří řidiči v obavě o prémie toto topení nepoužívají.Na druhou stranu,když autobus zastavuje každých pár minut a otvírá dveře,těžko ho vytopíte.
Já nechápu jednu věc. Nikdo ještě neviděl jak má projekt společného nádraží vypadat, jaký je záměr spojení MHD, vlaku a autobusů a už se tu jen tvrdí, jak to bude stát za houby. A co mě víc zaráží, tak že i pan zastupitel Herzán, zřejmě v duchu předvolební kampaně, odvážně líčí problémy ktré to přinese, už prorokuje likvidaci parku a krach těchto snah o integraci dopravy do jednoho uzlu.
Myslím si, že pokud ICOM nazná, že je pro něj a cestující výhodné přesunout autobusové nádraží do jiného prostoru, tak ať to udělá. Pokud chce prodat své pozemky na Fritzově ulici jinému subjektu, má na to právo. Nebo bychom snad radši jejich pozemky a majetek znárodnili a dali je vyvolenému subjektu, jak to bylo za komunistů? Děkuju, nechci.
Znárodnit? Ne, ale zabavit.
A to zabavit veškerý majetek, který ICOM získal podvodným způsobem. To vlastně znamená všechen majetek. Já si myslím že je to obvyklé, když policie zabaví věci, které někdo ukradne, nebo nabyde nepoctivým způsobem. Kdyby to nastalo v tomto případě, tak jde rodina Kratochvílova po žebrotě!
Leon-pard | 2010-04-19 11:22:30 |
Reagovathmmm
vezměte si prosím v úvahu rozměry jihlavského AN a řekněte, KAM to tam dáte:-)
ale dje to na daleko neněším prostoru, třeba DT Telč, AN České Budějovice na střeše OC:-)
vemte si ale taky, že min. 20-30 vozů na jihlavským nádraží průběžně parkuje! kam to dáte, dkyž uděláte jen nádraží?
v telči udělali DT, jsem zvědav, jak tam zaparkujou těch občas i 10 parkujících vozů:-)
v ČB jezděj parkovat jinam:-)
v praze na Florenci paorkujou vedle, tam vůbec je to sand nejmenší AN v republice, jihalva i brno sou větší o hoodně:-)
Novodobí kapitalisté
začínají hýbat děním v Jihlavě a okolí (Kratochvílovci, Fialovci, Prokopovci a s nimi kývači politici a samozřejmě náš anální krajský a celostátní tisk a ostatní média.
Děda Teda | 2010-04-19 13:09:29 |
ReagovatNevím proč by to měla být nudle? v Irském Limericku. Město má 52 tisíc obyvatel. je nádraží spojený s vlakovým. je tam hala velká asi jako nahoře na ICOMu. Venku 8 - 9 zastávek kousek od sebe a celé i s tím vlakovým nádražím. Jako že krytou halou pro vlak to není větší než jihlavskej autobusák. Navíc by Kráťa mohl parkovat busy u sebe na parkovišti a zadem tam vjíždět. myslím že to není takovej problém. No a uvnitř jedno okýnko na prodej lístků na bus i vlak a je to ne? :-) No a ze starého autobusíku udělat parkoviště až bude dukla zase v E-lize a bude na ní chodit 7 000 lidí ;-)
tam ten | 2010-04-19 14:32:01 |
ReagovatTerminály?
věc je jasná, Brod má dopravní terminál, Telč má dopravní terminál -> akorát nevím, KAM tam dají 10 zaparkovaných autobusů... na starý nádraží se vešly, to samý v JI, tam parkuje pořád minimálně takových 20-30 vozů...
nakonec ještě v třešti bude místo toho Supermarketu kam už ROK chodíme nakupovat (mimochodem mohl tam bejt hezkej domov důchodců, když si vezmem, že min. 150 lůžek jen tady od Jihlavy po Telč chybí)mna vlakovou to tam taky není daleko... v Dačicích (jiný kraj ale poblíž) je de facto taky skoro terminál). jen nevim co chudáci v kostelci, snad aby zbourali masnu...
Terminály ?
Skutečně - Gumma !
icom
s Icomem bych byl opatrný,na co sáhly to zkurvily.Na příklad hotel jihlava,zlatá hvězda,sklípek či jak jednali s objektem kde je dnes tesco. Autob.nadraží taky oněčem vypovídá.zkrátka pro veřejnost toho moc udělat nchtějí,jde jen o vlastní prospěch.
Petr Duba | 2010-04-23 16:00:48 |
ReagovatProdají autobusák hypermarketu
za milióny a dostanou vlakové nádraží a okolí od magistrátu za korunu.
Toscana | 2010-04-26 16:57:30 |
ReagovatTo se opravdu může stát, budovu autobusového nádraží v Pelhřimově nedávno kompletně přestavěli na supermarket a naproti postavili budovu nádraží novou, ale poloviční. Z Pelhřimovského autobusáku se stává vesnická zastávka.