Autor Březinek volá po opravě střediska
JIHLAVA (hm) - Architekt jihlavských Březinek chce zastavit chátrání obchodního centra, komunisty hrdě nazývaného "první úplné náměstí na československém sídlišti". Zástupci města se s ním sešli, ale pomoci mohou jen zčásti.
Architektu Zdeňku Grycovi vadí, že středisko má rozbitý povrch a obnaženou armaturu panelů v loubí a že prostor ovládly herny. Kritizuje porušování zákazu vjezdu aut do areálu a o výjimce ze zákazu od 22 hodin večer do 6 ráno tvrdí, že je šita na míru gamblerům v taxících. Prý nejsou navíc dodržené bezpečnostní předpisy tím, že při přezdění teras nebylo postaveno únikové schodiště.
"Vadí mi nepořádek, v létě se tu občas po ránu válejí střepy, takže sem nemůžu pustit děti. Jinak jsem spokojená, že tu je hlavně Albert," říká paní Kalábová. Zejména starším obyvatelům sídliště také vadí, že už tu nejsou např. domácí potřeby a bývalé provozovny vystřídaly herny, sázkové kanceláře a asijští obchodníci.
"Mohli by tu udělat nějaký parčík se zelení, aby lidé nemuseli posedávat na obrubnících na přímém slunci. Ale je otázka, jestli by parčík neničili opilci. Divím se také, že sem vjíždějí auta," dodává Marie Šárková.
Změní se dopravní režim
Postoj města vysvětluje iniciátor schůzky, náměstek primátora Radek Vovsík (ODS). "Chceme na jaře opravit havarijní stav náměstíčka tak, aby po něm mohli lidé bezpečně chodit. Dále jsem apeloval na zvýšení četnosti kontrol městské policie. Víc dělat nemůžeme," tvrdí Vovsík.
Podle Gryce ale rekonstrukce nerovné dlažby nemá smysl bez opravy teras a schodišť. Jenže tu město neovlivní, protože ty patří dvěma soukromým vlastníkům: pražské společnosti Manhattan Development (od r. 2007) a Jiřímu Škamradovi z Modřic u Brna (od r. 2000).
Právě kvůli složitým majetkovým vztahům nemohou obchodníci zásobovat své provozovny rampami zvenčí, jak žádá Gryc. A důvod noční výjimky pro vjezd vysvětluje město tak, že předtím taxíky čekaly venku u pošty a vandalové kolem nich ničili koše. "Domluvili jsme se, že výjimku co nejdříve zrušíme a po úpravě povrchu navíc zavedeme dopravní režim, aby měla auta jasně vyhrazený pohyb," říká vedoucí odboru dopravy Ján Tinka.
Na úpravu povrchu má město v rozpočtu 800 tisíc. Do této částky by se ale nevešly malé žulové kostky, které navrhuje architekt Gryc. Vedení města se po konzultaci s ním domluvilo, že zachová původní šachovnicový tvar dlažby a položí nový asfalt. Gryc také apeloval na opravu bazénku a soklu plastiky matky s dítětem.
Zprovoznění bazénku by uvítal i náměstek Radek Vovsík: "Odbor správy realit prověří, zda je zprovoznění technicky možné. Jen v případě, že by náklady na opravu a zprovoznění bazénku byly příliš vysoké, připadlo by v úvahu bazének zrušit. Rozhodně po opravě náměstí nezůstane uprostřed torzo bazénu, které ho už léta hyzdí".
Diskuze k článku
Nový komentářTo už se mělo opravit dávno,
je pravda,že po revoluci od r.1989,se zde v centru Březinek neopravilo vůbec nic,snad mšsto jenom nainstalovalo kameru,která je stejně k ničemu,protože v letních horkých měsících se na celém sídlišti rozléhá opilecký řev a nedá se v noci otevřít okno a denně přibývají nové a nové střepy od rozbitých lahví,takže je asi kamera ve spolupráci s městskou policií k ničemu!Ale oprava městečka a potažmo bazénku je více než nutná už jenom proto,že na zmiňovaném sídlišti žije nejvíc obyvatel z celé Jihlavy,kteří si zaslouží hezčí a příjemnější obchodní centrum!
Doprava
Hlavně je potřeba změnit dopravní režim.Stalo se mě ,že podnikatelka s autem na nás s dětmi ječela ,abych jí uhnul ,když jede s autem.V zimě tam zapadli s autem cikáni ,když jeli do herny.Kamera se asi dívala jinam a večer ,když lítají skleničky od FINU,tak asi taky.Navrhuji pěší zonu,výsuvný sloup,rychlost max 15km/hod.Taxi v době od 22.00 do 5.00 ,aby lidi co jdou do práce na šestou,nemuseli uskakovat před autama.Policie zavést pravidelné kontroly v areálu a bude vše v pohodě.
reakce
Již nyní jsme zrušili vjezd taxi do areálu v nočních hodinách - dopravní značka povolující vjezd byla odstraněna a městská policie bude zákaz vjezdu kontrolovat.
Radek Vovsík | 2010-02-16 18:59:20 |
ReagovatNavrhoval bych,
aby město uvolnilo nějakou částku a namísto pronájmu v areálu budovy pro děti ZšsJ Březinova 31,zajistilo pobočku městské policie s nepřetržitým provozem alespoň dvou strážníku ve zmiňovaném centru Březinek,kde je přehršel hospod a nočních podniků-stahujících rušitele nočního klidu na našem sídlišti!
Tak konečně. Byl to pěknej nesmysl a ty lívance oleje, od vozů Taxi, nevypadaly taky nejlépe. Do areálu snů, si k muzice zajdu rád a nohy mi neupadnou, když tam půjdu z parkoviště.
Trucker-Fucker | 2010-02-20 08:42:57 |
Reagovatauta
Nevadí mě zásobování,nechci nikomu omezovat podnikání,ale dáma co si postaví auto před poštu ,vyhodí z tip sportu zásuvku a začne ho vysávat,to už je fakt síla.
???
Hnusnej areál zbourat nebo alespoň smysluplně předělat.
Jihlavák. | 2010-02-16 15:52:45 |
Reagovatúprava komentáře
Příspěvek byl pro urážlivé výroky smazán! Administrátor
nejihlavák | 2010-02-18 08:55:45 |
ReagovatNaprostý souhlas, tak nebuďte lidi primitivy a ty lumpenproletáře z ODS NEVOLTE!!!
občané města Jihlavy | 2010-02-18 08:45:15 |
ReagovatPrimitiv je ten kdo stále zadlužuje,asi jseš občánku taky takovej.
Třeba předposlední vláda co vysekla největší sekeru v dějinách kromě sanace bank a Klausovy pirátizace myslíš ?
Demo Krad | 2010-02-18 16:15:26 |
Reagovathehe
A já myslel, že i ti úplně nejzabedněnější už pochopili, že je to jedno, že ODS kradla hodně, socaialisti kradou ještě o hodně víc a a´t tam přijde kdokoli, bude to stejný..
A k Březinkám.. a kvůli komu myslíte, že tam ty herny vznikly?? A proč tam nejsou domácí potřeby?
OC Březinky
Páni radní.Proč jste nechali udělat z vnitřního prostoru mezi obchody parkoviště pro auta t.zv. podnikatelů.Mnozí z nich svou bezholednou ohrožují chodce.
Prostý občan | 2010-02-20 14:17:23 |
ReagovatZábavní centrum Březinky
Dobré poledne,
absolutně nechápu kdo mohl povolit udělat z areálu uprostřed nejlidnatějšího sídliště v Jihlavě neoficiální noční zábavní centrum. Jak je možné, že v této hustě obydlené lokalitě je každý druhý výklad ve zmíněném centru hernou či nonstopem, o existenci 2 NEODHLUČNĚNÝCH diskoték a bowlingu ani nemluvě. Jak je možné, že je v dnešní době nemyslitelné si v letní noci otevřít okno, často je nemyslitelný i spánek? Jak je možné, že s tímto stavem nikdo nic nedělá a že není možné s ním nic dělat. V Brně znám min. 2 hospody, které mají nařízenou zavírací dobu od 22 hod., proč toto nelze udělat u nás? proč byla služebna MP z této lokality kdysi odstraněna, pánové se nevyspali?
Vládne neviditelná ruka trhu. Centrum občanské vybavenosti vynáší méně než 10 hospod. Pláčete tedy na špatném hrobě. pomůže vám když vhodíte klíče, kterými jste zvonil do kanálu :-)
Škoda, že u obchodního centra na sídlišti Březinky nebydlí právě ti spořádaní politikové, kteří by mohli a chtěli udávat příjemnější tón rozvoje. Bohužel tam velí alkoholici, otrapové a všelijací asociálové.
Jihlavák | 2010-02-23 18:41:08 |
Reagovatale vždyť tam přece bydlí Vovsík,tak ať pořád nemlží a něco s tím udělá,už několikrát ukázal tento buldog z radnice,že když chce,tak umí pěkně zatlačit na pilu.
březí vlk | 2010-02-23 23:33:53 |
ReagovatBohužel tam velí alkoholici, otrapové a všelijací asociálové a s nimi ten buldok vyje (kdo chce s vlky žíti, musí s nimi výti). Nebo je to obráceně? Nepřízpusobivá individua vyjí s buldokem?
pozorovatel | 2010-02-24 07:53:24 |
Reagovatreakce
Musím upozornit, že pravomoce města nejsou všemocné a město nemůže zasahovat do toho, jak kdo nakládá se svým soukromým majetkem. Nejsme tedy schopni ovlivnit skladbu obchodů a provozoven v nákupním centru, které nepatří městu, nýbrž soukromým firmám (obdoba např. Prioru). Co jsme schopni ovlivnit je úprava náměstíčka uvnitř areálu - neboť to je v majetku města. Toto náměstíčko se chystáme upravit již letos na jaře. Dále jsme schopni ovlivnit provoz na tomto náměstí. Proto jsme například zakázali vjezd taxíků (na přání občanů a k nelibosti taxikářských firem). Není pravdou tvrzení pana architekta Grice, že všechny provozovny lze zásobovat rampami z vnější části areálu. V prostorách nákupního centra došlo k tolika stavebním úpravám, že řada provozoven dnes již nemá ze zásobovacích ramp přístup a tudíž je nelze zásobovat jinak, než z náměstí.
Radek Vovsík | 2010-02-24 20:22:38 |
Reagovatreakce
Pravidelně nejsou pravdou tvrzení politika Vovsíka.
Jihlavák | 2010-02-25 08:47:09 |
ReagovatVovsíkovi
Tak dobře ,když to jinak nejde,ale po rekonstrukci tam chci vidět značku,že chodci mají přednost před auty.Jinak to celé předělání nemělo smysl.Zatím díky za ty taxíky a udělujte co nejmín vyjímek k vjezdu ,je to tam pro chodce fakt hrozný.
A zajistěte tam
pobočku městské policie,jak to bylo kdysi,ať je tam v nočních a brzkých ranních hodinách klid a pořádek!!!
Přeci nechcete po buldokovi, aby si nasadil vši do kožichu? To on moc dobře ví, že by byl pod kontrolou, proto tam policii nepřemístí. Šance bude po volbách, až tahle parta půjde od válu...
zásobování ?
já také nepoužívám sousedův pozemek a když podmínky použití diktuje majitel
Tak to je dobrý to o tom nepoužívání cizího pozemku."Úspěšně" restituuji pozemky několik pětiletek a mohl bych vyprávět jak si podnikatelská sebranka dělá co chce na cizím pozemku,staví si cesty na mém, trafačka a ještě drze posílají papíry abych jim to jen tak podepsal,že to mohli udělat.Halt sponzoři ODS.Celkem na ně začínám mít názor jako Josif Vissarionovič.
Demo Krad | 2010-03-02 10:11:56 |
Reagovatreakce
Bohužel máte pravdu a pak malému českému člověku otravuje život závist, že máte restituce, které by on ani nechtěl, ale bude dělat všechno proto, aby je neměl soused! A když má ještě velký voči lumpenproletariát ODS, to už je smrtelná kombinace.
Březinky
Nepochopím, proč je do míst mezi obchody povolen vjezd a parkování osobních vozidel. K hluku a nepořádku:
proč sem nedochází městská policie,ta si
raději sedí v autě v klidu před radnicí,
kde může vybírat.
obyvatel Březinek | 2010-03-03 09:38:11 |
ReagovatMěsto nic nezmůže a tak se snaží...
"Musím upozornit, že pravomoce města nejsou všemocné a město nemůže zasahovat do toho, jak kdo nakládá se svým soukromým majetkem. Nejsme tedy schopni ovlivnit skladbu obchodů a provozoven v nákupním centru, které nepatří městu, nýbrž soukromým firmám"
Jaké jsou,pane Vovsíku, pravomoce města k zajištění dodržování nočního klidu? Většině lidí je naprosto jedno "jak kdo nakládá se svým soukromým majetkem", chtějí si třeba pouze ve svém soukromém bytě otevřít okno, nebo tam spát i v době od 22 do 6 hodin, což je v současné době téměř nemožné.
Tedy - měření hladiny hluku v delším čas. intervalu a zajištění aby limity nebyly překračovány? Zesílit, a to velmi výrazně, pohyb hlídek MP i PČR v této lokalitě, popř. zřídit služebnu MP přímo v areálu - pokud by tak bylo učiněno, nikdo nemusí mít strach, že by policisté něměli v noci co dělat!?
Předpokládám, že ze strany měšsta nebude realizováno v tomto směru naprosto nic, v tom případě, mohlo by město alespoň zajistit včasný úklid každodenní dávky střepů, zvratků, moči a výkalů!
Nic z toho není v pravomoci města?
A ještě poslední otázka: nepatřil tento areál kdysi městu? Kdo měl vliv na výběr soukromých firem a záměrů, pro které byl areaál převeden do soukromého vlastnitví? Ani zde nemělo město naprosto žádné pravomoce?