Reklama
Dnes je středa 25.12.2024     svátek má 1.svátek vánoční

MHD bude jezdit méně, ale daleko lépe navazovat


11.2.2010 Rozhovory/Komentáře (105), autor:
admin

JIHLAVA - Loni využilo jihlavskou MHD o 9 % cestujících méně než předloni. Radnice dává Dopravnímu podniku města Jihlavy (DPMJ) stejnou dotaci jako loni. Jak hodlá podnik situaci řešit a v jaké etapě je přechod na elektronické jízdné, na to odpovídá ředitel DPMJ Josef Vilím.

 

 Jak se intervaly změní?

 Přistoupili jsme k rakousko­německému modelu, kdy intervaly u trolejbusů budou v pracovní dny stejné od 5 hodin ráno až do 20 večer. Dosud jezdí vozy většinou ve špičkách po 10 a mimo špičky po 12 až 15 minutách, nově budou všechny linky v pracovní dny jezdit asi po 13 a o víkendech a svátcích asi po 17 minutách (viz tabulka). Pouze linka C bude mít vzhledem k zalidnění Horního Kosova ve špičkách kratší intervaly.

 Řidičům odpadnou tzv. "směny trhačky" ve špičkách, pro cestující bude doprava přehlednější a navíc se každé kolo sjedou na náměstí linky A, B, BI a C bude půlit interval mezi Březinkami a náměstím. Skončí to, co nám někteří vyčítali, že z Březinek dlouho nic nejelo a pak jely trolejbusy C a BI za sebou. Výhodou bude propojení autobusů i trolejbusů večer, kdy se vždy setkají na náměstí. Delší intervaly ovšem znamenají i snížení počtu vozidel o 4 až 5 méně, což může vyvolat propouštění řidičů.

 

 Kdy budou nové řády platit? Kryje se se začátkem další etapy zavádění elektronické Jihlavské karty?

 Karty, které si koupilo už přes 14 tisíc zákazníků, lze zatím využít pro časové jízdné, ale od dubna už budou použitelné i pro jednotlivé jízdné. Změna řádů má po schválení radními nastat asi od poloviny března. Na zastávce budou barevně (viz ilustrační obr.) značena pásma, ve kterých bude spravedlivěji rozlišeno jednotlivé jízdné.

   Jan MAZANEC

 Více se dočtete v tištěných Jihlavských listech. 

Diskuze k článku

Nový komentář

Prosím, nestálo by za to, dát o víkendech jednotný interval 20 minut. Z hlediska zapamatovatelnosti by to myslím udělalo stjnou službu. Lidé si to snadneji zapamatujou, ze jim to jede každou hodinu z té jedné zastávky v 10 30 50 než 10 27 44 | 01 18 35 52. Navíc z Březinek by se krásně mohl půlit.
Petr | 2010-02-11 20:08:10 | Reagovat
Dotaz k funkci terminálu.
Modelová situace: Mám měsíční předplatné a současně na kartě pár korun. Nastoupím do trolejbusu s děckem. Bude možné zaplatit kartou za toto dítě tak, aby systém uznal můj paušál a vzal si prachy jenom za dítě?
Zdeněk,, | 2010-02-12 07:53:16 | Reagovat
Samozřejmě.
sisdpmj | 2010-02-19 18:50:37 | Reagovat
Nestálo by za to, propojit Dolinu s Domem zdraví????
Ilona | 2010-02-12 08:10:17 | Reagovat
Stálo, ale magistrát města Jihlavy si to nemyslí.
Petr | 2010-02-12 12:28:32 | Reagovat
ale jo
Ale jo, na Vrchlickeho jsou už i zastávky. Problémem prý jsou peníze na vybudování trolejbusové trasy. A autobusy nechtějí (už jsem zapomněl důvod).
Radek | 2010-02-12 20:52:56 | Reagovat
Zastávky ?
To myslíte ty zálivy, které se budou zase předělávat kvůli dodatečnému přilepování cyklostezky?
Zdeněk,, | 2010-02-13 08:37:54 | Reagovat
MHD
A co takhle změnit nastupování předními dveřmi, jinde to funguje velmi dobře, nebylo by černých pasažérů, lidé by se stavěli do fronty, nemuselo by být tolik strojků,časově by to nevadilo, když se bude jezdit méně. Chce to trochu"myslet", páni radní. Jde jenom o zvyk.
Frígo | 2010-02-12 09:51:04 | Reagovat
To je pravda, že nastupování do autobusu předníma dveřma je lepší a přehlednější, ale našim radním je to asi jedno.
Marek | 2010-02-12 10:00:54 | Reagovat
Nastupování předem, by byl krok zpět.
Petr | 2010-02-12 12:25:24 | Reagovat
Reaguje na Petra
A v čem by to byl krok zpět, že by lidi nastupovali jak lidi a ne jako dobytek co se rve dovnitř. A časově se to dá lehce stihnout, navíc, když budou delší intervaly. Ušetří se na revizorech, menší počet strojků, kontrola nad ožralci atd(pokud budou řidiči důslední) a černých pasažérů by také silně ubylo. Jenom chtít něco udělat.
Frígo | 2010-02-12 15:32:17 | Reagovat
Nelogické myšlení, čím budou intervaly delší, tím více by se nástup předními dveřmi prodlužoval, chápeš? A černých pasažerů by moc neubylo, neboť dnes má téměř každý řidič nějakého dobrého známého a v případě nástupu předními dveřmi a kontrolou řidiče by jich měl každý najednou 10x více.
sisdpmj | 2010-02-19 19:08:05 | Reagovat
S Vaším tvrzením nemůžu souhlasit, protože když třeba jezdím s autobusy integrovaně dopravy (IDS), tak se všude nastupuje předníma dveřma a řidiči v pohodě stíhají odbavovat cestující. Když si porovnám, že DPMJ musí investovat hromadu peněz do přístrojů na označovaní jízdenek i samotných revizorů, tak se vyplatí nastupovat v autobuse předníma dveřma. Je to jen o zvyku a o lidech, minimum černých pasažérů i nižší náklady za nákup elektronických přístrojů do autobusů.
Marek | 2010-02-12 23:36:17 | Reagovat
Nástup předem, je krok zpět. Nesrovnávej linkovou dopravu, i tam mnohdy tvrdneš dlouho, když se na zastáve sejde 10 lidí. Nástup předem si umím představit mimo špičku a o víkendech, ale ve špičce ani náhodou. To by vozidlo jedoucí teď z konečné na konečnou jelo minimálně o 4 minuty déle. A v přepravě jde o čas především.
Petr | 2010-02-13 13:27:25 | Reagovat
Myslím že by to nebylo tak hrozný, navíc by DP ušetřil za revizory a černí pasažeři nejsou žádní. To se raději vymyslí blbosti s kartama za co někdo dostane pořádnou kytičku ale efekt nulovej
Lufa | 2010-02-15 23:00:51 | Reagovat
Jak jsi přišel na to, že když bude kontrolovat řidič, že nebudou černí pasažéři?
sisdpmj | 2010-02-19 19:10:17 | Reagovat
Přední dveře
Nastupování předními dveřmi je blbost, to vám každý rozumný (a kdo to zažil)člověk řekne.
sis | 2010-02-13 12:45:04 | Reagovat
Přední dveře
Nevím kde jsi jezdil MHD, ale já mám zkušenosti úplně opačné. A že by byly takové návaly v Jihlavě ve špičce na MHD se mi nezdá.Slušní lidé nastupují v klídku.
Franciš | 2010-02-13 21:17:58 | Reagovat
Vše jde upravit jízdním řádem a když se budou měnit intervaly, tak není o čem mluvit.
Franciš | 2010-02-13 21:20:51 | Reagovat
Tě trochu nechápu. Intervaly se měnit budou, ale ne doba jízdy z konečné na konečnou. Ano předem se dá nastupovat, už jsme to tu i měli, ale odbavení na zastávce se ti prodlouží v průměru o 15 sekund. A ve špičce nápor je.
Petr | 2010-02-14 03:32:16 | Reagovat
Při nastupování předními dveřmi se do vozu vejde méně cestujících, věřte mi, vím to jako řidič i cestující.
sisdpmj | 2010-02-19 19:13:48 | Reagovat
Přední dveře
Záleží na řidičovi a cestujících jak jsou naučeni nastupovat, v ničem jiném to není.
Franciš | 2010-02-22 15:27:27 | Reagovat
Nastupování předními dveřmi je blbost, to může vymyslet jen ten, kdo to nezažil.
sisdpmj | 2010-02-19 18:56:41 | Reagovat
Jízdné
To nové jízdné je šité pro nás, Jihlaváky, ale ten kdo přijede na hlavní vlakáč a pojede na Dům Zdraví, tak si zaplatí 18Kč, protože to bude dál než 8stanic. A jestli se také prodlouží doba jízdenky z jedné hodiny, při posledním zdražování se s tím nehnulo!!!
Jihlavačka | 2010-02-12 09:56:17 | Reagovat
V tom je ten vtip, že je to pro nás jihlaváky výhodnější, neb zde platíme daně, tak můžeme mít výhodnější dopravu oproti přespolním. Časové jízdné, již od nového tarifu nebude (myslím papírové jízdenky).
Petr | 2010-02-12 12:27:18 | Reagovat
Výhodnější bude jet autem...
i pro některé Jihlaváky.
Leon-pard | 2010-02-12 13:33:03 | Reagovat
Tak to budou lidi raději jezdit na DZ auty, nebo vlakem na město, než platit takové jízdné.
Jihlavačka | 2010-02-12 15:44:49 | Reagovat
Milej jmenovče, s takovým myšlením ti přeju, abys když přijedeš do Práglu nebo do Štatlu, zacvakal například za tři stanice metra 56 kaček, nebo ve Štatlu za cestu vod báhnhofu šalinou na Kénig 48 Káčé, páč jseš přespolní! Však to platěj Pražáci nebo Brňáci ze svejch daní, tak co jim tam do těch metropolí lezeš? Seď doma a nadávej na přespolní. A na ty trolejbusy platitli vinaři ze Španělska, horníci ze Švédska a rybáří z Itálie ze svejch daní! Byly placený z evropskejch fondů!!! Tak ať je Jihlava vrátí a ať kandiduje na titul Evcropský město nepřátelský turistům 2010!!! Vosumnáct kaček vod nádraží k Domu zdraví, to je zu moc.
Petr Novotný | 2010-02-12 16:07:15 | Reagovat
.....vinaři ze Španělska nebo rybáři z Itálie těžko něco platili, když sami jezdí do Bruselu škemrat pro vyšší a vyšší dotace........
Pozn. | 2010-02-13 06:50:00 | Reagovat
Já si to nevymyslel. Podívej se všude tam, kde funguje nějaká karta, ta tomu tak je, že držitel karty je zvýhodněn.
Petr | 2010-02-13 13:19:57 | Reagovat
Asi bude muset zeštíhlet.Je ta kríze.Myslím DP.
Demo Krad | 2010-02-12 15:28:14 | Reagovat
Vždyť se propouští na dílnách už skoro nikdo nezbyl a řidiči nemaj nic jistý
xxx | 2010-02-12 17:38:57 | Reagovat
Je tedy zajímavé že za uplynulý měsíc se zaučovali minimálně tři noví řidiči.
xx | 2010-02-13 09:56:43 | Reagovat
Nevím jak řidiči ale z dílen byli propuštění min. 2 ldi možná víc. Což při tak malým počtu lidi jakej tam byl předtím je velké propuštění.
xxx | 2010-02-14 20:06:22 | Reagovat
Jen tak dál...
Johnny | 2010-02-12 18:21:05 | Reagovat
Jen tak dál pane Vilíme a za chvíli bude ještě víc lidí jezdit auty (horší případ) a chodit pěšky (lepší případ)...
Johnny | 2010-02-12 18:24:18 | Reagovat
Pan Vilím je v tomto nevině. Tleskej RADNICI!
Petr | 2010-02-13 13:21:07 | Reagovat
Pan Vilím je člověk, který na svém místě sedí ještě od totáče. Měl by uvolnit místo a nedělat takovy koniny s kartama, jejichž existenci už nikdo neovlivní, protože pokud máme dotaci z EU , tak karta bude i kdyby jízné mělo stát 100Kč a jezdila jenom třetina lidí.
Kuna | 2010-02-15 19:48:13 | Reagovat
Proč konina, kdo ji nechce, může cvakat lístky, karty má téměř každé město.
sisdpmj | 2010-02-19 19:01:36 | Reagovat
Jo můžeme pořád cvakat lístky, ale o dost dražší a bez přestupu. No když chcete mít platy, jako v DP v jiném krajském městě, tak se cestující musí snažit a platit, platit a platit.
Kuna | 2010-02-27 15:21:50 | Reagovat
No platy jako nic moc..si nemysli..a zvedat se nebudou..
xx | 2010-02-28 09:11:42 | Reagovat
Už se těším...
Až se nový elektronický systém konečně spustí a pak se zjistí že (samozřejmě kvůli krizi)ubude o 30% zákazníků. Pak by se mohl udělat nový průzkum a zjistilo by se, že 90% cestujících si přeje návrat zpět k papírovým jízdenkám...ale co si to maluju, vždyť tady nikoho nezajímá, co by chtěli cestující...
Leon-pard | 2010-02-12 19:08:18 | Reagovat
Nesmysl
Nic se nezmění, co pořád máte, že se bude jezdit méně, protože bude nový OS. Vždyť to bude pořád stejný jako dnes, jen přibude nová možnost, platit EP. Tu si může pořídit, kdo bude chtít, DP nebude nikoho nutit si ji kupovat. Trochu se to v průměru zdraží, ale to by se zdražilo i kdyby nebyl nový OS.
sisdpmj | 2010-02-12 23:57:26 | Reagovat
Potom mi tedy vysvětlete, na základě jakého výzkumu se k zavádění elektronických karet přistoupilo? Jaké procento lidí si přálo, aby se jezdilo na čipové karty? Také mi prosím naznačte, jak se přišlo na tento ještě nikde nepoužitý a nevyzkoušený systém? Bylo už v zadání výběrového řízení na dodavatele systému požadavek nevyzkoušené technologie? Skoro mi to připadá, jako by podmínky na dodání navrhla sama (nakonec výtězná) dodavatelská firma. Nemohu se ubránit dojmu veliké podobnosti mezi pražskou OPENCARD a naším elektronickým jízdným (podmínkami výběru a nakonec důsledky v podobě černé díry polykající miliony). Proč je zvykem do výběrových řízení na státní, nebo obecní zakázky zadávat podmínky ušité pouze na jednoho dodavatele? Není žádoucí pravý opak, aby se mohl vybrat ten s nejnižší cenou?V opačném případě může mít kdokoliv podezření na korupci.
Leon-pard | 2010-02-13 09:35:42 | Reagovat
Navíc (jestli se nepletu) po stížnosti na úřad na ochranu dat, u Opencard už zrušili "šmírácký" peněženky na jméno s adresou, a zavedli anonymní.
arthur | 2010-02-13 09:48:25 | Reagovat
Na druhou stranu můžeme být rádi, že to zacvaká EU. A myslím, že to Jihlavu výjde výhodně, neb si myslím, že po 10 měsíčním zpoždění je penále hodně vysoké.
Petr | 2010-02-13 13:33:15 | Reagovat
Pořád dokola
K omezení dopravy: Kolikrát jsme navrhovali udělat pár změn tak, by se nemusela doprava nějak moc omezovat a navíc ji přiblížit občanům.2mil Kč radnice nemá, ale na hokej se zadluší desítkami miliónů na x let. Nejvíce MHD využívají důchodci, kteří platí 120 Kč na rok, navrhoval jsem zvýšení této položky na min. 300 Kč, což by DP přineslo nějakých 1,2mil Kč. Dotovat jízdné důchodcům jde ve větších městech, kde jezdí více lidí a ne zde, kde v dopoledních hodinách jezdí většinou důchodci a navíc si myslím, platit 300 Kč ročně je opravdu stále výhodné. Dále přiblížit MHD více lidem, aby pro ně začala být zajímavější, než individuální doprava. Autobusy z velkých sídlišť, které by přímo jezdily do průmyslových zón, tak aby pro cestující byla cesta do práce rychlejší a s minimálním přestupem, dávno se měla zatrolejovat ulice Vrchlického, ale na to město bohužel taky nemá. A čipovými kartami se opravdu MHD lidem nepřiblíží. A než dát 8 Kč z Brtnické na náměstí, to raději půjdu pěšky, je to kousíček. Byl dopravní průzkum, kde jasně lidi dali najevo, co by si přáli za změny, nikde ale nechtěli čipové karty. Každý podnikatel poslouchá to, co chce zákazník, aby jim mohl produkt lépe prodat, DP se to nějak nedaří naslouchat. Kolik změn pro zlepšení se navrhovalo, ani nás neposlouchají, natož cestující, to je nesmírná škoda dle mého. Pokud takto radnice spolu s DP budou postupovat, tak MHD půjde do kytek. No jo, raději radnice bude podporovat individuální dopravu, kde auta lidi zaparkují na náměstí a tam má město z parkování penízky, ale z MHD nemá nic. I na linku E jsem jim vypracoval nový jízdní řád, s menším omezením, ale ne, tato linka se dle nich měnit nebude, ač tam jede pár lidí. Tento postu vedení je nepochopitelní. A výhodnost nového tarifu proti stávajícímu je taky diskutabilní. Stávající systém mi přišel lepší a výhodnější. I kdyby se teda zdražilo, tak z 12 na 14 Kč a mohla se udělat jízdenka např. na 30 minum za 8 Kč nebo 10Kč. A pro lidi, kteří přijedou do Jihlavy na výlet bude MHD drahá.
Marek Řezáč | 2010-02-13 10:50:26 | Reagovat
8 Kč
Než dát 8 Kč z Brtnické na náměstí raději půjdu pěšky - nechápu, dnes 12 Kč.
sisdpmj | 2010-02-13 11:36:21 | Reagovat
Taky kolik lidí chodí pěšky z Brtnické na náměstí. Myslíte, že 8 Kč to nějak zachrání? Já myslím, že asi ne. Na naše město je zastávkový tarif moc malé, časový byl lepší. Navíc je to stejně nespravedlivé. Viz autobus z Brněnského kopce nebo trolejbus. Není to dobré. Maminka veze dítě do školy, jede z Horního Kosova na zast. Hradební, odvede dítě do školy a dalším spojem na město, nakoupí a jede domů, vše za 12 Kč. Nyní? 6 zastávek na Hradební a jsme tam, kde jsme byly.
Marek Řezáč | 2010-02-13 11:42:29 | Reagovat
V podstatě máš pravdu. Co by cestující to také tak cítím. Jen si myslím, že DP se alespoň trochu snaží. Jenže objednatel dopravy je MĚSTO. Ale tam mají jiné priority, bohužel mnohdy neprioritní. Je fajn, že budu mít pěkný park, pěkné jiné věci, ale nadruhou stranu si rozbiju držku o chodník, na zastávce MHD na mě vyroste lišejník, než to přijede. Ale fajn, furt můžu bejt rád, že žiju.
Petr | 2010-02-13 13:31:15 | Reagovat
Tak jsem nějak nepochopil ten příklad výpočtu tarifu z březinek do centra a zpět co předvedl pan vilím v rozhovoru. Když nasednu na konečné do Céčka tak se až na 5tou zastávku dostanu k poště či spořitelny. Když pak vyřídím co mám a budu chtít jet zpět tak to mám dokonce 6 zastávek. Myslím že to nevyjde na těch 10kč co vykalkuloval Pan nejvyšší dopravák. Stejně tak na jedný straně argumentuje že lidí ubylo kvůli zlevněmí benzínu, a že zdražit se musí kvůli zvýšení ceny nafty... No prostě takhle se skutečně mhd řítí do propasti a bude vozit jenom ty kteří si koupí předplatnou kartu ale moc nových asi nepřibyde. Jediný pozitivum je 1. krok ke sladění intervalů.
arthur | 2010-02-13 16:07:03 | Reagovat
Nevím jak chce při intervalu 13 minut něco sladit a půlit interval B/C.. Ovšem chci vidět, teda možná nechci vidět, Céčko ve špičce 9 minut. Nebo se snad koupili kloubové vozy?
Petr | 2010-02-13 17:35:22 | Reagovat
Já bych nad tím sladěním intervalů zas až tak nejásala dokud to neuvidím protože je úplně jasné že jízdní řády se dělají od zeleného stolu,ona teorie a praxe jsou dva dost rozdílné pojmy.
xx | 2010-02-13 18:43:43 | Reagovat
Já bych nad tím sladěním intervalů zas až tak nejásala dokud to neuvidím protože je úplně jasné že jízdní řády se dělají od zeleného stolu,ona teorie a praxe jsou dva dost rozdílné pojmy.
xx | 2010-02-13 18:44:08 | Reagovat
Dotaz.
Třeba jsem hloupá,to už papírový jízdenky nebudou?To by byla pěkná blbost.
Monča. | 2010-02-13 16:46:15 | Reagovat
Budou, ale dražší a jen na jednu jízdu čili nepřestupní
arthur | 2010-02-13 17:49:08 | Reagovat
Chování řidičů
Když se bude omezovat provoz, tak zřejmě dojde k propouštění nadbytečných řidičů. Doufám, že budou vyhozeni hlavně ti bezohlední. Nedávno jsem čekal na trolejbus linky C u Domu kultury ve směru na Horní Kosov. Na zastávce čekalo asi 10 lidí, trolejbus přijíždí, jedna paní mává, aby zastavil, přesto řidič jede bez zastavení dál. A to rozhodně nebylo poprvé, co takto řidič cestujícím bezohledně ujel. Pokud bude DP takové chování svých zaměstnanců tolerovat jen těžko může čekat, že mu budou přibývat cestující.
Jarda | 2010-02-13 23:51:57 | Reagovat
A bylo dodrženo známé - dej včas znamení řidiči? Ono zabrzdit několika tunový kolos a ještě s pasanty, není zrovna hračka.
Petr | 2010-02-14 03:39:14 | Reagovat
Tohle není poprvé
Petře, nechytej ho za slovo. Pokud jsi z Ji a jezdíš MHD tak sám dobře víš jak se zaměstnanci MHD chovají. Několikrát jsem byl svědkem toho, že starý člověk dobíhá spoj, řidič zavře, důchodce buší na dveře aby řidič otevřel a ten stejně s velkou parádou odjíždí. A ještě má ve tváři výraz "Co si mě ta verbež dovoluje otravovat, já jsem tady přece někdo! " Tohle je dnes a denně, někdy mám pocit, že to snad řidičům dělá dobře. Copak těch 10 vteřin, co otevřou a zavřou, je nějak zdrží? Většinou se stejně couraj, kdyby na to šlápli ztrátu doženou. Jihlavští řidiči (ne všichni) jsou zkrátka bezohlední, v jiných městech jsem se s tímto jednáním nesetkal. A to jsou města mnohem větší než 50 tis. JIHLAVA. A Vilím si je hejčká, postihy a náprava žádná.
Danny | 2010-02-14 13:35:45 | Reagovat
Řidiči
Řidiči MHD nejsou nic zvláštního, je to malinký vzorek celého národa. Pokud chceme, aby dodržovali to co mají, tak se musí stejně chovat i cestující, t.j. nedobíhájí ale stojí na zastávce. Pak jsou stížnosti: "Já jsem dobíhal(a), on mi před nosem zavřel a řidič se bavil za jízdy" atd. Řidič není povinnen čekat na cestujícího pokud jede podle JŘ, vyjímka je přestup. Pokud počká je to jeho a DP plus.
sisdpmj | 2010-02-14 15:13:34 | Reagovat
To máš pravdu
Ale na druhou stranu to tomu řidiči něco udělá? Když se takto chová většina řidíčů, tak se nediv, že jihlavská MHD má pověst jakou má. A Vilím sedí, kouká na to a nic nedělá.
Danny | 2010-02-14 15:30:05 | Reagovat
Chytnu za slovo, protože, leč nejsem řidič, tak to chce taky vidět z té druhé strany. Neudělá mu to nic počkat, ale takhle by to vozidlo mohlo prakticky stát celou dobu v zastávce, pač furt bude někdo chodit. Pokud cestující běží ze zadu, tak ho mnohdy řidič ani nevidí. Po zavření dveří již kouká do silnice aby vyjel a nekouká, co mu buší do dveří na druhé straně. Jihlavští řidiči jsou naprosto stejní jako všude. A tohle klišé si nechte od cesty. Napříč městy čtu, že právě oni mají ty nejhorší řidiče.
Petr | 2010-02-14 18:49:09 | Reagovat
Bacha - nepaušalizovat. Já naopak často vídám jak řidič trpělivě čeká až dobíhající nastoupí. Na druhé straně mám i negativní zkušenosti. Když jsem se pokusila stěžovat si, pan Vilím vymyslel odpověď, ve které zpochybnil úplně vše a v podstatě mě ubezpečil, že nemám věřit tomu co vidím a všechno bylo zaručeně v pořádku. Takže já mám dojem, že vedení DP nechce nic slyšet, páč stejně nikdy neuzná, že cestující má pravdu.
bláhová Dajána | 2010-02-15 10:58:36 | Reagovat
To můžete být ráda že Vám vůbec odpověděl mně připadá že webová stránka info@dpmj.cz nereaguje pouze se mi potvrdilo přečtení.
xx | 2010-02-15 11:10:34 | Reagovat
A oč vám vlastně jde? Prakticky, když někdo dobíhá, tak v 85% případu ten vůz už má odjezd ze stanice. Takže lidé mohou být nas*aní akorát tak na sebe, že tam nestáli včas, to že si to potom vybíjejí na okolí, protože oni jsou ti bezchybní je jejich ventilace EGA.
Petr | 2010-02-15 13:12:48 | Reagovat
Petře, já konkrétně jsem s DP vůbec neřešila dobíhání, ale jiný nešvar.
bláhová Dajána | 2010-02-15 14:21:48 | Reagovat
No, on mohl těžko neodpovědět, když jsem to poslala zároveň do JL, že? :-) Tak holt musel rychle vymyslet jak ze mě udělat blbce a z řidičů DP neomylné jedince se silně vyvinutým citem pro situaci. A když už nechal odpověď vyjít v JL, tak mi teda přihodil i do mailu. :-) Jinak by se možná též neobtěžoval, ale to fakt nemohu posoudit.
bláhová Dajána | 2010-02-15 14:31:07 | Reagovat
Nic si z toho nedělejte,ze mně udělal blba který nerozpozná autobus od odpadkového koše dispečer,tak Vás může těšit že jste to měla na vyšší úrovni.
xx | 2010-02-16 11:03:24 | Reagovat
koryta
nejlepší bude chodit pěšky a vykašlat se na celou slavnou MHD,kdo jen trochu může,tak ať chodí pěšky,placením takového drahého jízdného akorát podporuje ty krmníky na radnici,kterým se pěkně sype do koryt.
jeník chodec | 2010-02-14 01:50:34 | Reagovat
Jsem zvědav...
...jestli si to někdo z pomazaných(radnice,DPMJ...)přečte.
Kajazz | 2010-02-15 17:15:30 | Reagovat
doporučuji k přečtení ... trolejbusy ve Vancouveru ..... http://zoh.ct24.cz/article.asp?id=393
arthur | 2010-02-15 20:41:08 | Reagovat
Ale stejně mi neleze do halvy matematika. DP žádal po městu, aby mohl zachovat provoz, 2 miliony navíc, jestli se nepletu... Mi něříkejte, že kvůli 2 mega se musí propustit 4 udržbáci, 4 - 5 trolejbusů stáhnout z provozu a propustit ještě nějakého řidiče. Ať počítám, jak počítám vůbec mi to nevychází.
Petr | 2010-02-16 14:07:53 | Reagovat
Matematika
Nejde mi do hlavy, jak jsi to mohl počítat, já pokud nebudu mít všechny podklady tak nic nespočítám a to je matematika a logické myšlení můj koníček.
sisdpmj | 2010-02-16 14:41:39 | Reagovat
Jenže podklady nikdo neukáže. Došel jsem k tomu selským rozumem. Už jen 4 lidi, to je cca milion za rok na mzdách..
Petr | 2010-02-16 16:05:05 | Reagovat
No i selským rozumem 4 zam. (zatím 2)= 1 mil. a co ten druhý mil., jak to spočítáš?
sisdpmj | 2010-02-16 19:14:33 | Reagovat
Jeden vůz navíc na linku dejme tomu na 7 hodin denně by stál jen 250 000 za rok? To mě příjde jako málo.
Petr | 2010-02-16 20:53:51 | Reagovat
Ono když se na to podíváš logicky, tak to i tak může vycházet, že tyto 4 linky (vozy) mají nejmenší ztráty (náklady-zisk),dělené směny jsou nejvíce zatíženy, ale zas na druhou stranu není jednoduché zrušit nejvíce ztrátové linky, aby se ušetřilo více.
sisdpmj | 2010-02-16 21:51:25 | Reagovat
No třeba se někde zveřejní tabulka, jak se k tomu dopracovali. Pakliže jde jen o ty dva miliony, druhá stránka je, že Jihlava dotuje MHD v průměru na velikost našeho města podprůměrně. Být tu asi soukromník (čti ICOM), tak by si diktoval jiné ceny. Protože za tuhle almužnu tu nikdo jezdit nebude, pakliže nezvedne cenu lístku. Stejně se to podfinancování krásně ukazuje na údržbě vozidel, ikdyž věřím, že opraváři dělaj, co umí.
Petr | 2010-02-16 22:17:12 | Reagovat
Za co zvedat cenu lístku, za to že Vám řidič ujede, když chcete přestoupit z linky C na linku E a řidič s pobaveným výrazem sleduje lidi jak se ženou ke dveřím a stejně je zavře a odjede!!!! Nejde o dobíhání, jde o přestup, který by se měl stihnout, kdyby přijelo C včas a E neodjelo dřív.
ili | 2010-02-17 08:21:22 | Reagovat
Pokud vím, že jedu na nějaký spoj, jedu raději o spoj dřív, zrovna linka C, která jezdí ve špičce asi po 8 minutách. Raději 8 minut počkám na zastávce, než aby mi ujelo. Pravidelně na dolním náměstí přestupují asi dvě ženy, které přijedou trolejbusem, který má být na náměstí v 5.51 a přestupují na spoj, který má odjezd v 5.50 a když jim ujede moc se diví a stěžují si. Když jedu na nějaký spoj, jedu dřív, na vlak taky nechodím na poslední chvíli a navíc, nikde není psáno, že jde o přestupní stanici. Navíc teď, když jsou zastávky většinou pročištěny pro jeden bus. Něco jiného to je ve večerních hodinách, kdy to jezdí zřídka, ale jak říkám, nikde není psán přestup.
Marek Řezáč | 2010-02-17 10:13:42 | Reagovat
Pane Řezáč dost často s Vašimi názory souhlasím na sto procent s tím že by se měla zvednout cena jízdného pro důchodce protože ti uživí DP tak vytížeností hlavně ve špičkách kdy mají napilno aby jim někde něco nevyprodali,ale těžko mohu odejít z práce dřív a dost často mi přípoj na Slunce ujede i když má odjezd 22.35 a jsme s linkou 12 na náměstí 22.32-3
xx | 2010-02-17 11:11:03 | Reagovat
Ano, v tomto případě zase s Vámi naprosto souhlasím. Nedávno jsem měl linku BI a čekal jsem jako jediný na všechny spoje, ještě že tak, poslední autobus přijel 22.34 a všechny trolejbusové spoje už odjely. Tam je to i špatně řešené a je pravdou, že povinností řidiče je čekat na přestup. V těchto hodinách je to sprosté ujet lidem z práce. Klidně by linka BI mohla jet až ve 22.37, bylo by to jistější a to samé platí o autobusu, který jede do vozovny. Já jsem prvně myslel přestupy v době, kdy linky jezdí často. V těchto hodinách s Vámi naprosto souhlasí. Sám jsem dělal dřív u Bosche a vím, jaké to je, když z práce pak člověk musí jít pěšky nebo 25 minut čekat v zimě na další spoj.
Marek Řezáč | 2010-02-17 11:41:45 | Reagovat
Je to dost hustá debata. Lidi, koho budete volit do radnice? Zapamatujte si ty papaláše, co tam seděj, a chtějte něco jinýho... Tahle radnice se totiž už fakt nechová normálně! Kolik stály světla na stadion druholigovejch čutálistů? A na Vrchlickýho dráty furt nejsou. Co strana zelenejch, proč nebojuje vo MHD jako lev? Páč je jim to jedno, voni chtěj jen koryta. Propustí se lidi z údržby. Za chvíli budou jezdit vozy tak shnilý, že se bude větrat přes díry v plechu. A řidičové jsou prej arogantní...nevím, to je těžký, ale kdyby si někdo bral v Brně kámošku do kabinky na pokec, jak je v Jihlavě běžný, tak by letěl na hodinu. A tarif. Nevím vo městě, kde by byl blbější, než novej v Jihlavě. Asi jde MHD v Jihlavě do záhuby. Jsem moc zvědavej, jak to v březnu bude vypadat. Ale s klukama se domlouváme, že budem jezdit do rachoty raděj autem. Čau MHD!
Petr Novotný | 2010-02-17 11:57:26 | Reagovat
Naprosto s Vámi souhlasím, doufám, že u voleb se lidi zamyslí a budou volit ty, co dělají pro lidi, ne jen pro fotbal a hokej. A vůbec se vám nedivím, než do práce jet 30 minut MHD tak raději jedete 10 minut autem. A lidi z Březinek mají cestování i delší. Ale koho to zajímá že, z radnice a podniku. Přeci se na náměstí přestoupí, ale to, že by se dal lidem udělat spoj tak, aby byla jízda kratší, to nechtějí, to je prý zbytečné. A jak by věděli, jak MHD funguje, když každý radní jede autem, že. Sami to přiznaly.
Marek Řezáč | 2010-02-18 09:10:32 | Reagovat
STRANA ZELENÝCH a MHD
Na jednáních rady města, dozorčí rady a představenstva DP i zastupitelstva města Jihlavy jsme vždy hájili zájem MHD jako služby pro veřejnost a prosazovali jeho dostatečnou podporu. Jako odpověď pro pana Petra Novotného i ostatní diskutující, kteří o našem názoru pochybují, uvádím odkaz na jednání zastupitelstva, které se dne 16.12.2009 zabývalo dotací pro MHD. Zde si můžete ověřit postoj zastupitelů k této problematice. Diskuse probíhala cca v čase 32.30 až 1.20 (čas je uveden vpravo dole) Upravený návrh Strany zelených na navýšení dotace pro DP, který nebyl schválen najdete v čase 1.16.36. Odkaz: http://tv.kr-vysocina.cz/?sekce=1&idw=16&article=/vysilani/kraj-vysocina/mesto-jihlava.html. Vít Prchal, radní za Stranu zelených.
Vít Prchal | 2010-02-17 14:43:22 | Reagovat
Alespoň omluvu by to chtělo.
sisdpmj | 2010-02-17 22:12:35 | Reagovat
Jsem rád, že alespoň někdo z radnice si to tu přečte. Mrzí mě, že město sice nemá peníze, podniku nedá nic a teď to dopadá jak to dopadá. Dával jsem vedení podniku několik návrhu, jak lze něco ušetřit, ale je to asi z mé hlavy a tak to neakceptuje nikdo. Radnice raději investuje do fotbalu a hokeje, který přitom nemá výsledky nic moc. A chování fanoušků? Při každém zápase mnoho policistů, kolik to stojí vše? Teď si město vezme úvěr na novou halu, tak je toto normální? V jiných městech radnice jednala jak s vedením podniku, tak i s odbory. Zde nás postaví vedení před hotovou věc a hotovo. A když jsem začal rýpat do nového odbavovacího systému, ředitel mi řekl, jak do toho budu rýpat, bude to ještě horší. Takovéto vyhrožování je nemístné, když člověk přijde s nějakým návrhem. Sám říká, doba komunismu je pryč, ale bavit se s nikým taky nic. Tak co je to za jednání? Škoda, že radnice s námi nejedná taky s odbory. Ale děkuji za Vaši snahu, že si to tu alespoň přečtete.
Marek Řezáč | 2010-02-18 09:33:38 | Reagovat
To je strašný, já tu adresu už nedám, jsem už starej a dycky se ňák překlepnu. Dobrý, asi máte pravdu, je mi symaptický, že jako jedinej vobhajujete politiku partaje a její hlasování na radnici. Vostatní na voliče kašlou. Ale proč nám tady Vaše předsedkyně Irenka Wagnerová něco pindala vo MHD v Madridu? To tam byla na dovolený za svý nebo za prachy voličů? A nebyla to ta schůze, jak Wagnerová vykládala, že už ji bolej vlasy, tak je třeba končit? Proč to vysvětlujete Vy a noviny vám prostor nedaj, zatímco Wagnerová byla v Jihlavskej listech skoro v každým vydání? Udělejte si v tý vaší partaji pořádek, jinak za pár roků nebudete... Vás osobně v Jihlavě skoro není vidět, ale Wagnerová Vám udělala takovou reklamu, že kam šlápla, tam sto roků tráva neporoste... Tak to teď máme. Prázdný sloupy na Vrchlickýcho a Wagnerový park Gustava Mahlera, třikrát předělávanej. Doufám, že tam bude aspoň něco zelenýho...
Petr Novotný | 2010-02-19 22:54:36 | Reagovat
zelení a MHD
Pan Prchal má pravdu, je to přesně tak, jak popisuje. MHD a mnoha dalším oblastem života ve městě asi nejvíce škodí lumpenproletariáti z ODS.
Jihlavák | 2010-02-26 23:04:22 | Reagovat
Jihlavská mhd na hov...?
Nechápu jihlavskou mhd a to již několik let. Naprosto souhlasím s panem Řezáčem. Lidé, kteří dojíždějí do Bosche např. z Horního Kosova, musí linkou 36 cca 50 minut přes celé město, místo toho, aby byl vypraven jeden, nebo dva přímé spoje, případně přes Starou Hůru. A to stejné platí o lidech z Březinek. Samozřejmě, že je auto podstatně lepší a hlavně, což je důležité podstatně rychlejší. A nový odbavovací systém je k smíchu, respektive k pláči. Jízdenky podle zastávek?Tak na to musel přijít opravdový a nefalšovaný idiot. Časová jízdenka na 60min. přestupní, např za 15 a nepřestupní na 10 min. např za 10 my přijde rozumnější, tak jako třeba Brně. No co, já půjdu raději pěšky, nebo autem. At si to strčí někam, jen je mi líto těch, kterří mhd musí.
Lukáš | 2010-02-18 20:24:34 | Reagovat
Taky se může jezdit celý den za korunu, to je ještě lepší, ne? Ale kdo to zaplatí? A proč má platit cestující, který jede 3 zast. stejně jako cestující, který jezdí hodinu po celé Jihlavě, to zase nemůžu pochopit já.
sisdpmj | 2010-02-19 19:24:13 | Reagovat
Ale jistě, klidně plaťme od zastávky, jen by mě zajímalo, kde to tak mají a když je to tak, dle Vás, natolik revoluční? Proč jsou tedy všude spíš pásma? Což mě osobně přijde spravedlivější.
Lukáš | 2010-02-20 20:36:22 | Reagovat
Třeba zase přibyde zastávek
Cedule ZASTÁVKA by mohly být rozesety po deseti metrech a každá zastávka se vám načte - to bude žůžo! Trolejbusem už bude ale jezdit jen řidič s revizory.
Leon-pard | 2010-02-21 08:31:50 | Reagovat
To byla chyba tohle tady ventilovat.Vovsík už prej zapichuje vlaječky do plánu,kde všude přibudou nové zastávky.
Demo Krad | 2010-02-22 11:52:03 | Reagovat
reakce
Vovsík může píchat co chce a jak chce, stejně je to naposledy.
Jos. | 2010-02-26 23:00:09 | Reagovat
linky MHD
Je to opravdu děs, denně chodím pěšky z Březinek ke Kauflandu. Za každého počasí.Je to pro mě rychlejší, jsem tam za 15 minut. Lepší než čekat na trolejbus, dojet na náměstí a ještě čekat na spoj ke Kauflandu. Vyšlo by to určitě na 30 minut. Spojem z Březinek ke Kauflandu, by se mohl vyřešit i spoj k Motorpalu, jak si lidé stěžují nebo i dál. Nebo jenom prodloužit trasu C ke Kauflandu, to by ponohlo hodně lidem a tolik by to nestálo.
Hana | 2011-02-12 23:40:57 | Reagovat
AD: Nástup předními dveřmi, souhlasím s nástupem předem, ale ve večerních hodinách cca od 20hod do 4hod ráno, co se týká intervalů, víkendových 17 minut je prasečina, raději 20 minut a celodenně zapamatovatelných, přes týden by šlo vykrátit nesmyslyných 13minut na zapamatovatelných 12minut!!!
LuTep | 2010-02-19 10:55:14 | Reagovat
Nástup všema dveřma
Nevím, proč by se nemohlo nastupovat a vystupovat všema dveřma !! Jen předními nastupovat je blbost, lidi nepostoupí dál do vozu, to už jsme zažili. Ale proč by nemohly být k dispozici i první dveře /lístek si kupuje málokdo u řidiče/, vše by se zrychlilo. Jízdné na tři zastávky je málo, chtělo by to tak 4-5, protože jsou velmi hustě. Platit by měly hodinu, tak jako dosud.
Zacman | 2010-02-22 22:29:38 | Reagovat
Víš proč???
Víš proč ne časová jízdenka, ale podle počtu zastávek? Protože jsme v JIHLAVĚ (rozuměj v Kocourkově)!!! Tady musí být vše jinak. Časová jízdenka byla moc jednoduchá a každý tomu rozuměl - a to není nikdy dobrý. Takže si pár lidí sedlo a přemýšlelo a přemýšlelo...až vymysleli něco, čemu se smějí i za hranicemi našeho státu. Jen se divím, že na každou kartu nepřidělali satelitní sledování a mohlo to být zase složitější a dražší.
Leon-pard | 2010-02-26 09:29:43 | Reagovat
Proto že,
máme v Jihlavě ve vedení města opravdové myslitele a k tomu ještě učitele.
Jo. | 2010-03-03 11:29:51 | Reagovat
Kterej blb vymyslel to, že když jedu autobusem do Prahy, platím víc než ten co jede jen do H.Brodu, vždyť stejně do tý Prahy musí jet i kdyby jel prázdnej.Proč neplatí všichni stejně, třeba 100Kč, krásně by se to počítalo a bylo by to jednoduchý.
sisdpmj | 2010-03-11 22:25:21 | Reagovat
Někdo chce zlikvidovat MHD v Jihlavě
A někdo si myslí, že nejlepším způsobem jak městskou dopravu v Jihlavě zničit je, aby jí jezdilo co nejmíň lidí = zastávkový systém OPEN-CARD. Už se hooodně lidí dohodlo, že až se "kartičky" spustí, přestanou jezdit MHD v Jihlavě úplně. Asi to nepomůže, ale za pokus to stojí!!!
Leon-pard | 2010-03-12 23:09:00 | Reagovat
Jo a někdo možná nepochopil, že MHD slouží co nejširší veřejnosti, proto je žádoucí, aby s ní jezdilo co nejvíce lidí! Zastávkový systém = TAXI! Ale hodně zvrhlé taxi, protože místo metrů a času počítá patníky u silnice!
Leon-pard | 2010-03-12 23:18:41 | Reagovat
Nejlepší rozčlenění mají v Táboře. Prostě lidi nejčastěji jezdí 4, 8, 18, 60 minut a tak mají také jízdenky. Ono nejlepší by byla doprava zadarmo, to by se ušetřilo za vše, krom vozů, dopravní cesty a řidičů. A to že by se nastupovalo předem nic neznamená, jen by to prodloužilo cestovní dobu a štalo cestující. Revizor by byl pořád potřeba. Na linkové se taky chodí kolem řidiče a na dotovaných linkách je dokonce revizor požadován zákonem...
zdenek | 2010-02-26 22:57:51 | Reagovat
V Praze už na to vlítla kriminálka!
Kdy na ty vykuky, co si vycucali z prstu Jihlavskou OPENCARD taky konečně vlítnou? Vždyť je to jasnej tunel, ale aby to bylo ještě dražší a složitější, tak vymysleli zastávkový počítání. Někdo by to už taky měl prověřit, vždyť si z lidí utahujou!!!
Leon-pard | 2010-03-09 21:15:13 | Reagovat
ReklamaReklamaReklama
Reklama
12.04.2010 RozhovoryUvědomme si, že žijeme ve šťastné době

Ekonomický růst byl po revoluci dobrým tažným koněm, dnes bychom měli hledat jiné priority, tvrdí ekonom Tomáš Sedláček, který besedoval v Jihlavě.   Ve svých přednáškách i v knize ...

Komentáře (17)
09.04.2010 RozhovoryStát pošle do regionu 290 milionů na silniční stavby

Náměstek ministra dopravy Tomáš Kaas zavítal v úterý na Vysočinu a pojmenoval letošní priority státu při podpoře silničních staveb.    Státní i krajské silnice zůstaly po letošní ...

Komentáře (3)
06.04.2010 RozhovoryVelkoberanovský starosta: Obchvat není na pořadu dne!

Ve funkci starosty Velkého Beranova je necelý půlrok.  Přesto Jaroslav Kokejl tvrdí, že po volbách už dál pokračovat nechce.  Měl jste tehdy ještě jako místostarosta vůbec nějakou představu, ...

Komentáře (1)
02.04.2010 RozhovoryZámek se zkusí zaměřit na děti

Také na Státním zámku v Telči začala včera nová sezona. Podle správce zámku Bohumila Norka objekt letošní dlouhou zimu přežil dobře.  Jaké škody konkrétně zima způsobila?   Jsou ...

Komentáře (0)
30.03.2010 RozhovoryKrize ovlivnila i projekty Rotary

  Nejvyšším představitelem Rotary klubů v Česku a na Slovensku bude od července Martin Timr z Českých Budějovic. O víkendu navštívil Jihlavu.   Každý rotariánský guvernér přichází ...

Komentáře (20)
26.03.2010 RozhovoryKubánská velvyslankyně: Nevzdáme to

  Socialismus jsme si vybrali svobodně a nenecháme si ho vzít, řekla mj. v Jihlavě kubánská velvyslankyně B. E. M. Álvarezová.  Do jihlavského sídla KSČM si velvyslankyni Kuby přišlo ve ...

Komentáře (4)
23.03.2010 RozhovoryStarosta Nechvátal: Méně peněz dostali všichni!

Třešťská radnice odmítá financovat seniorský fotbal, podpory mládeže se nezříká.  Obce na Vysočině musí kvůli přetrvávající krizi v ekonomice šetřit. Při sestavování svých rozpočtů ...

Komentáře (0)
19.03.2010 RozhovoryZima divokou zvěř letos vysílila

Letošní průběh zimy dává  zabrat i divoce žijící zvěři. Myslivci se jí proto snaží  život usnadnit  přikrmováním.  Podle slov MVDr. Karla Křena,  člena okresní myslivecké rady ...

Komentáře (0)
16.03.2010 RozhovoryKrátký: Obec se kvůli čistírně zadluží na desítky let

Do roku 2015 by každá obec v ČR měla mít dokončenou čistírnu odpadních vod.   Hodně skepticky přijal rozhodnutí státu realizovat do roku 2015 čistírny odpadních vod (ČOV) i v malých ...

Komentáře (2)
12.03.2010 RozhovoryCukrovka je hlavní příčinou selhání funkce ledvin

Desetina obyvatel v Česku má nějaký typ chronického onemocnění ledvin.   Prevencí a hlavně včasnou diagnostikou mohou lidé podle primáře interního oddělení jihlavské nemocnice MUDr. ...

Komentáře (0)
09.03.2010 RozhovoryChudíková pověsí lyže na hřebík

Vítězkou ankety Sportovec Jihlavska 2009 se stala orientační běžkyně na lyžích Barbora Chudíková.   Na pódiu jste ohlásila ukončení lyžařské kariéry. Neodvoláte ho? Neodvolám. ...

Komentáře (0)
08.03.2010 RozhovoryDražby: Chceme, aby na ně lidé chodili

Reportáž z dražby na jihlavském soudu vzbudila otázky řady čtenářů JL. Přinášíme nyní odpovědi.  Jak se lze o dražbách z exekucí dozvědět, jaká jsou při nich pravidla a řadu dalších ...

Komentáře (7)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net