JIHLAVA (hm) - Chvílemi vypjatá debata provázela jednání zastupitelů o navýšení jmění klubu FC Vysočina. Nakonec byl tento záměr drtivou většinou schválen s tím, že smlouva se doladí do listopadu.
Některým politikům vadilo "utajení" nového akcionáře a nejisté záruky plánovaného kroku. Primátor Jaroslav Vymazal vysvětlil, že nový strategický partner Limar Capital (LC) vzniká jedině za účelem vstupu do fotbalového klubu, a proto zatím není registrován.
Pochybnosti rozptyloval i generální ředitel dalšího klíčového akcionáře - PSJ - František Vaculík. "Další tři partneři jsou navázáni na aktivity PSJ nebo mé osobní. Tito finančníci sice nemají nic společného s Vysočinou, stojí za to jim pro fotbal v Jihlavě něco dělat," ujistil Vaculík a zdůraznil, že klub má propad šest milionů korun a pokud nepostoupí do první ligy, je to jen "černá díra".
David Hrazdíra za LC řekl, že subjekt hodlá do klubu vkládat ročně deset milionů korun a po třech letech se uvidí. Podle Vaculíka by spolu s PSJ mohlo jít celkem o 100 milionů za šest let.
PSJ zahrozila odchodem
Zastupitelé Tomáš Sedlák (KDU-ČSL) a Josef Augusta (NOJ) měli výhrady: Proč město i nadále má dávat do FC Vysočina miliony, proč není vše průhlednější a proč nebylo výběrové řízení, když město kvůli navýšení kapitálu v klubu ztratí 36 % akcií (z 50 na 14,8 %).
Vaculíka pobouřilo Sedlákovo připomenutí miliardáře Szabóa, s nímž město o vstupu do FC jednalo předtím a u kterého hrozilo, že by mohl "vyšachovat" právě PSJ. Zřejmě proto podotkl, že s některými představiteli města má špatné zkušenosti. Zdůraznil, že přesvědčování finančníků ke vstupu ho stálo hodně sil, ale pokud chybí důvěra, může PSJ své akcie prodat městu za korunu a z fotbalu zcela odejít.
Důvěru, ne "maloměstskost"
Primátor uvedl, že do výběrového řízení by se těžko někdo hlásil. Stejně jako další zastupitelé zdůrazňoval, že nyní jde o velkou šanci. Podle Vladislava Jirouška (NOJ) mají akcie beztak zápornou hodnotu, takže je dobře, že se jich město zbavuje.
Návrh navýšení měl širokou podporu. Podle zastupitelů je třeba nastolit důvěru (komunista Pavel Šlechtický), v odmítání podané ruky PSJ se "projevuje maloměstskost" (Zdeněk Jaroš za ČSSD) a že v tomto případě ani nelze žádat běžné obchodní záruky (Jaroslav Vaněk z NOJ).
Navýšením jmění ze strany LC ze dvou na sedm milionů zároveň výrazně klesne podíl Pivovaru Jihlava, který z fotbalu "couvá" a síly napíná do hokeje. Z jednání zastupitelstva byly staženy personální změny zástupců města v orgánech klubu.
Diskuze k článku
Skvělá zpráva
V situaci, kdy na Vysočině nechce dát žádná velká firma ani korunu do špičkového sportu (tím myslím miliony a fotbal či hokej) a vše dotuje město, je to skvělá zpráva. Ostatně PSJ bylo a stále bohužel i je jedinou firmou, která miliony do sportu dává. A fotbal z toho těží. A komu jinému důvěřovat, než firmě, která fotbal už nějakých 15 let sanuje, tedy podporuje:c)) To, že 3 ze čtyř akcionářů nechtějí prezentovat své jméno není v Česku nijak překvapivé. Vůbec se jim nedivím. Zvlášť, když s Jihlavou nemají nic společného a nemůže jim to zde k ničemu přispět. Klobouk dolů před Vaculíkem, který teď vlastně nese všechna rizika a případný neúspěch tohoto projektu by pro něj osobně znamenal velký problém vůči městu, kraji apod. Díky mu za to! Ať žije fotbal a FCV!
Svatá pravda. FCV dotoho!
ach
jak jen někdo může něco takového napsat vše jsou jen lži a je mi na zvracení z té šlehačky co tady melete!!
tepelen | 2008-09-26 23:04:58 |
ReagovatVše jsou lži? Uveďte aspoň dvě!
Si to plať ze vstupenek, když ten fotbal tak zbožňuješ.
Jihlavák | 2008-09-27 07:54:25 |
ReagovatPrávě proto je skvělý, že se najdou blázni, kteří do toho firemní či dokonce své peníze cpou!
jihlavák.....
Ty jseš pěknej vůl!
Není nad kvalitní argumenty:c))
pro fanda....Od člověka, kterej vyřvává na tribuně na fotbale bych ani jinej argument nečekal.Jdi trochu do sebe! Zdravím Jihlavák
Jihlavák | 2008-09-27 19:21:13 |
ReagovatMyslím že je zajímavé si poslechnout záznam ze zastupitelstva! Stopa: 03:46 http://www.vysocina.public-i.tv/site/player/pl_compact.php?a=18426&t=0&m=wm&l=cs_CZ#the_data_area
Můj názor, i komentář! Už se těším jak mě budete nenávidět. Jde o ukázku jak se dá připravit FCV do byznysu, čili do rukou jednoho člověka. I když přeji p.Vaculíkovi aby mu to vyšlo, ovšem nesouhlasím s tím, aby naše město i nadále dávalo 6 mega do fotbalu!! Jsou tu i jiné sporty které ŽIVOŘÍ! Zbabělost naších zastupitelů mě fascinuje? Kromě pánů Sedláka, Augusty a taky Bílka, kteří chtěli znát logicky pravdu a podrobnosti a byli zesměšňovány. Dokonce, když se p. Vaculík dozvěděl pravdu, tak zbaběle UTEKL, tím i dokázal jak pohrdá zastupitelstev našeho města. Také se zmínil o CPJ!! Jestli takto dopadne i FCV, tak bůh s námi a vše zlé pryč. Buditeli chtít více mích poznatků, tak hurá domě.
Jiří Simon | 2008-09-27 20:42:49 |
ReagovatPan Vaculík, systematicky zahlcuje naše město údajnými úspěchy!! A naší zastupitelé, včetně vedení se těžko orientují?? Ve skutečnosti je nepřiměřeně, jeho společnost tj. PSJ předlužená!! Jihlava jim poskytuje záchranný „PADÁK“ !! Upomeňte si na kauzu SABÓ!!! A za jakou cenu chtělo PSJ prodat své akcie. Městu nabízí za symbolickou KORUNU, když nebude souhlasit…… Pozorně naslouchejte!
Jiří Simon | 2008-09-28 00:10:56 |
ReagovatPane Simone, na téma City Park už s vámi nikdo nediskutuje, poněvadž vyvracet vaše nesmysly nemá smysl. Největší neštěstí však je to, že jste začal fušovat i do oborů, kterým vůbec nerozumíte. Neznáte podrobnosti o fungování špičkového fotbalového klubu, nevíte nic o chodu FC Vysočina, neznáte jeho ekonomické problémy a už vůbec netušíte, jak vděčný musí být fotbal PSJ Vaculíkovi, který klub dlouhá léta ekonomicky drží. To, co se nyní stalo, je skutečně to nejlepší, co se FCV mohlo přihodit. Pomineme-li tedy vstup Abramoviče...
Velké díky určitě náleží i městu, bez kterého by fotbal též nemohl mít současné ambice. Určitě je dobře, že město FCV podporuje i finančně, vždyť jen náklady na mládež, stadión a areály činí 13 mega. Bez toho by tady špičkový sport prostě nebyl. Problém vidím spíše v hokeji, do kterého dává město mnohem více. Kéž by i tam byl nějaký Vaculík...
Mimochodem, smích vůči Augustovi a Sedlákovi byl skutečně na místě, poněvadž skutečně plácali...
A víte proč Vaculík odešel? Co vím, tak měl být už 15 minut někde jinde a zastupitelům to sdělil. Ostatně, co by jim tam dokola vyprávěl. Jeho slova zapůsobila dostatečně, všichni byli pro a zdržel se jen Augusta. Pokud by tak neučinili, tak by jim (nám) šel výborně rozjetý fotbal do prde_e.
A vaše šílené konstrukce o PSJ a padáku jsou skutečně úlet. Jste magor a blázen, což jsem vám na tomto fóru ostatně už několikrát psal.
Mysle te si omě co chcete!!
Obávám se že pan Szabó, tento scénář předpovídal!! Toto vzkázal pan Szabó : http://www.jihlavske-listy.cz/clanek1752-myslel-jsem-to-poctive-trva-na-svem-j-szabo.html Pozorně jsem sledoval záznam ze zastupitelstva, bojíte se znát pravdu a nemáte ani odvahu se pana Vaculíka zeptat na lidi kteří jsou v pozadí. Dokonce, odešel aniž by počkal než se ukončí diskuze, jestli se ovšem dalo o diskuzi vůbec mluvit. Nevím na co je zastupitelstvo když je dopředu rozhodnuto!! A nechá sebou pohrdat.
Jiří Simon | 2008-09-28 21:24:31 |
ReagovatKdyby šlo o vyhlášku na buzerování lidí! To jsou zastupitele kádři, že? Ale ohlídat městský majetek to né!! Já to p. Vaculíkovi přeji, dokonce jsem přesvědčen že to za cca 3 roky prodá, cenu již dnes znal pan Szabó. Nevidím sebe menší důvod, aby nemohlo město pomáhat i dalším!!!!!!!!
Jiří Simon | 2008-09-28 21:32:58 |
ReagovatPodle mě, město nic nevyřešilo? To že dalo akcie zadarmo, budiž!! Ovšem i nadále bude povinně financovat! Tak že řešení pro pana Vaculíka, já jsem předpokládal když to pan Vaculík dostane zadarmo že městu odlehčí!! K tomu CPJ, tam již není o čem diskutovat, pouze konstatovat! Pan Vaculík v záznamu tvrdí že vše dotáhnou do konce. Každý kdo se podívá co slíbili, či předložili a co tu dnes stojí tak pochopí že šlo o podvod.
Jiří Simon | 2008-09-28 22:02:28 |
ReagovatMěstu bude nesporně odlehčeno tím, že bude vytvořena cesta ke zhodnocení městské investice do stadiónu a klubu vůbec. A tím je etablování v nejvyšší soutěži a tím zajištění vrcholového sportu pro občany města a kraje a stejně tak vytvoření vzorů pro sportující mládež. Mimochodem, momentálně v našem kraji nikdo v ničem (významném) nejvyšší soutěž nehraje.
Bez dalších financí, které odjinud nepřijdou (a už vůbec ne ze strany vámi obhajovaného trestaného a znovuodsouzeného Szaba) se klubu těchto cílů dosáhnout nepodaří. Nemá je ani PSJ a ani město. Vaculík z kruhů blízkých své osobě finace nalezl. Pokud jeho plán krachne, tak to bude on, kdo ponese následky. A rozhodně na tom nic nevydělá... To už jsme však zase u toho, že nevidíte do chodu fotbalového klubu a fotbalu vůbec. Pouze plácáte své tradiční kraviny.
Zato vy jste chytrý, že? Ale tak sám pro sebe!! Já se Szabó nezastávám natož ho obhajovat!! Já jen tvrdím to co on nabízel, bylo průhlednější z jistotou na sedm let. Podobným způsobem to proběhlo kdysi dávno v Teplicích, a podívejte kde dnes jsou a město do nich nedává ani korunu. Povíme si to za tři roky.
Jiří Simon | 2008-09-28 22:48:47 |
ReagovatJen bych rád upřesnil Pavlovy ne úplně přesné argumenty. Fotbal v Jihlavě drží hlavně město. Od roku 2001 dalo město do fotbalu 272 milionů korun, což je s příspěvkem ostatních partnerů nesrovnatelné. Je to i daleko více, než dalo město v těchto letech do hokeje.
Vovsík Radek | 2008-09-28 21:27:11 |
ReagovatRole města je určitě významná a spoluklíčová, ovšem s 6 mil. Kč ročně a investicí do stadiónu by se zde hrála max. MSFL na krásném stadiónu a mládež byla průměrná. V hokeji je podpora ze strany města přeci jen trochu jinde.
Vaše argumentace, Pavle, je irelevantví. S deseti miliony bez stadionu by se tu rovněž nehrálo nic.
Radek Vovsík | 2008-09-29 08:13:54 |
ReagovatNemám pocit, že je současný rozpočet FCV 16 mil. Kč. Zcela hypoteticky - i bez podpory města na pronajatém stadiónu s minimálními úpravami původního stavu by se zde dal hrát spodek II. ligy. To by však byl strop. Klub město k dalšímu rozvoji nepochybně potřebuje (dotace na mládež a stadión).
A opět zcela hypoteticky - pokud by finanční podporu města ztratila Dukla. Byla by tu alespoň současná II. liga? Mám pocit, že asi ne. A právě v absenci výrazného partnera u hokeje vidím ten rozdíl.
Pavel si evidentně plete podporu sportu a povinnosti města!! Dále si plete podnikání v byznysu s podnikáním mafiánských praktik stavební společnosti PSJ.
Jiří Simon | 2008-09-29 11:18:07 |
Reagovat:c)) Howgh
Nad výsledky budou plakat především fanoušci. V této branži se musí v začátku sezony investovat cca 40 mega a dokonce sezona se musí zdvojnásobit. To těžko muže zajistit stavební firma? Takže FCV bude nadále živořit, alespoň do té doby než to pan Vaculík prodá do byznysu kam to patří.
Jiří Simon | 2008-09-29 11:38:10 |
ReagovatUž jsem nechtěl nic více komentovat, ovšem vaše poslední perla mne k tomu skutečně nutí:c)) V "byznysu" o jihlavský fotbal či hokej není zájem. To už jsme se snad přesvědčili. Naštěstí je zde byznysmen Vaculík, kterému fotbal leží na srdci. Vaše teze o navyšování a milionech jsou zcela zcetné a velmi úsměvné. Zkuste si něco zjistit o rozpočtech klubů, platech hráčů, podmínkách působení v nejvyšší soutěži apod. Liga se v jihlavských podmínkách dá důstojně hrát za cca 45 mil. Kč a k tomu FCV nemá daleko.
„byznysmen Vaculík“
Cha, cha, chaaa….. Myslím že, je to vidět v Jihlavě na každém kroku. Hlavně jeho sídlo, vlastněný kapitál, taky schopnosti a kvalita staveb co zde prosazuje. Opět se mýlíte, to bude nejspíš tou oddaností k p. Vaculíkovy. Já mám jiné poznání, a představy jek by měl vypadat „byznysmen Vaculík“.
Jiří Simon | 2008-09-29 13:34:38 |
ReagovatJeště jednou se podívejte na záznam ze ZMJ, na tu aroganci co tam předvedl!! Mohu Vás ujistit že takhle se „byznysmen“ nechová!! Pouze nafoukaný frajer, jistě víte že každý balónek při nepřiměřeným nafukovaní praskne.
Jiří Simon | 2008-09-29 13:46:06 |
ReagovatTo co předvedl pan Vaculík na zastupitelstvu?? Bylo obyčejné VYDÍRÁNÍ !!!!!!!!!!
Jiří Simon | 2008-09-29 13:58:51 |
ReagovatPane Vovsíku, je rozumné, aby 50 000 město takovýma sumama sponzorovalo hokej a fotbal? Nebylo by lepší podporovat jen jeden vrcholový sport, ať si jej občané Jihlavy vyberou třeba v referendu a za ušetřené peníze opravit nebo pořídit něco rozumného pro obyvatele?
Jihlavák | 2008-09-29 13:47:39 |
ReagovatOsobně si myslím, že by město nemělo podporovat finančně žádný profesionální sport a postupně bychom měli "vycouvat" z obou klubů. Povinností města ale je vytvořit infrastrukturu pro tyto sporty a podporovat finančně mládež opět v obou sportech (a nejen v těchto dvou masových, ale i v těch ostatních, které sice nejsou doprovázeny takovým diváckým zájmem, ale z hlediska výchovy našich dětí zde plní nezanedbatelnou pozitivní roli).
Radek Vovsík | 2008-09-29 17:25:49 |
Reagovat..referendum
Ty jsi nějaký tajný agent Dukly ne? Zamysli se nad těma kydama,vezmi pana Simona za ruku a běžte si léčit své mindráky někam do hospody...
A ty jsi z hospody přišel, ne?
Jiří Simon | 2008-09-30 09:36:34 |
ReagovatPro, pna Vaculíka.
I pan Vaculík!! By měl, znát skutečné potřeby našeho města!!! Já mu to nezazlívám, vím že má jiné zájmy, tak mu jen připomenu!! Co si, dle statistik myslí v anketě na stránkách CPJ, občasné co se těší? Anketa: co vám osobně připadá na CPJ nejatraktivnější?
Pohodlný nákup blízko centra 11,3%, Multikino 32,9% Velký obchod s elektronikou 2,8% Sport a sportovní móda 4,6%, Značková móda 48,5%. Celkem hlasovalo 918 návštěvníků, ke dni, 15,října, 2008. Ptám se? Jde o zájem Jihlavy, či o zájem stavební společnosti za každou cenu si vydělat?
Jiří Simon | 2008-10-05 16:29:12 |
Reagovat???
Simone, už tě i prosím, neopruzuj tady,začíná mi z tebe bejt blbě.PŘEČTI SI NÁZEV ČLÁNKU než začneš zase tu svojí štvavou kampaň. Není mi známo, že by CPJ chtěl sponzorovat fotbal, nebo, že by měl zájem o akcie FCV, nebo jinak souvisel s článkem. Proto nechápu ty tvoje výpady. Až bude někoho zajímat CPJ určitě vyhledá tu správnou webovou stránku. ALE NEBAVÍ MNĚ, KDYŽ SE CHCI VYJÁDŘIT K NĚJAKÝMU TÉMATU, ČÍST NEUSTÁLE STEJNÉ SLINTY UKŘIVDĚNÝHO SIMONA.A všimni si, že tady nemáš žádnýho kamaráda a díky těm tvejm úsměvnejm blábolům tady spíš vytvoříš fanclub CPJ. Pochop, že ten City Park kvůli tobě už nikdo bourat nebude a už nezlob.Nevím sice proč na tebe reaguju,ale už mně fakt nebavíš.Měli by ti místo kanalizace překopnout kabely k internetu.
satan, tvůj názor bych rád RESPEKTOVAL!! Přečti si co jsi napsal. Jdu li ti, na nervy? Tak nečti mé příspěvky!!
Jiří Simon | 2008-10-05 17:50:03 |
ReagovatA všimni si, že tady nemáš žádného kamaráda??
A ty máš kolik kamarádu, kdo to napsal? No přece vševědoucí SATAN !
Simon a jeho nerozlučný kamarád Vševěd! Haha, jak symbolické ;-)
Karkulka | 2008-10-08 07:12:52 |
ReagovatKamarádi, tvého typu se umě neuchytí!!!!! A jsem, za tu vlastnost vděčný.
Jiří Simon | 2008-10-09 17:38:53 |
Reagovat