Reklama
Dnes je pondělí 24.02.2025     svátek má Matěj

Stavba terminálu začne na podzim


20.6.2012 Aktuality/Komentáře (13), autor:
David Kratochvíl

 

 Výstavba první části dopravního terminálu v Jihlavě se blíží. Stavební práce u městského vlakového nádraží za víc než 50 milionů korun mají začít na podzim.

 

 Realizace dopravního terminálu v Jihlavě je zase o něco blíž realitě. Město získalo příslib dotace z Evropské unie ve výši 24 milionů korun na realizaci první etapy projektu. Ta bude stát celkem více než 50 milionů korun.

 

 „Ještě v červnu začneme pracovat na výběrovém řízení, kdy do října chceme znát jeho vítěze. Od listopadu by pak začaly samotné stavební práce. Dílo by mělo být hotovo nejpozději v prosinci příštího roku a následně zprovozněno v lednu 2014,“ nastínil časovou osu úvodního projektu primátor Jihlavy Jaroslav Vymazal.

 

 V prostoru před městským vlakovým nádražím půjde v rámci této úvodní etapy hlavně o úpravy v jeho bezprostředním okolí. Vybuduje se ale také takzvaný přestupní terminál. „Zajistí se tím ale také přestup mezi vlakovou dopravou a MHD ve městě. V další etapě by se posléze měl terminál dobudovat jako komplex, který by zahrnoval i autobusové nádrží,“ doplňuje pro úplnost primátor.

 

 Celý projekt je připravován jako bezbariérový. V rámci úvodní etapy má proběhnout také rekonstrukce ulice Legionářů, včetně kanalizace, vodovodů, chodníků a komunikace a veřejného osvětlení. Počítá se také s realizací 64 parkovacích míst. „Realizuje se světelná křižovatka ulic třída Legionářů – Fritzova. Vyřešíme i parkové úpravy a zeleň,“ slibuje primátor.

 

 Minulý čtvrtek také proběhla valná hromada Dopravního podniku města Jihlavy. Podle přijatého usnesení má za úkol do doby realizace I. etapy vytvořit nové směrování linek.

 

 „Bude zavedena autobusová kyvadlová linka mezi dopravním terminálem a Masarykovým náměstím, tak, aby byly možné přípoje na všechny ostatní autobusové a trolejbusové linky,“ sdělil ředitel dopravního podniku Josef Vilím s tím, že pro konečné řešení je připraveno zavedení některých z trolejbusových linek. V roce 2014 by mělo město dokončit trolejová vedení na ulici Vrchlického a S. K. Neumanna.

 

 V dohledné době se má dočkat rekonstrukce i budova městského vlakového nádraží. S investicí počítá vedení Českých drah (ČD), které ji vlastní.

 

 „Připravena je projektová dokumentace. Nyní, když město začne s budováním dopravního terminálu, bude se jednat o zařazení rekonstrukce do investičního plánu,“ uvedla pro JL mluvčí ČD Radka Pistoriusová. Podle ní by bylo po dokončené rekonstrukci vhodné zřídit na místě mezinárodní pokladnu.

Diskuze k článku

Nový komentář

Další zbytečný projekt.
Je třeba si dobře zapamatovat kdo tuto zbytečnou stavbu prosazuje, kdo se jen naivně veze a kdo tedy bude zodpovědný až se provalí o co při stavbě terminálu vlastně jde.
Zdenek,, | 2012-06-20 12:45:26 | Reagovat
Kdyby taky se stejným elánem investovali
do zlepšení MHD v Jihlavě, do nových linek a častějších intervalů mezi jednotlivými spoji. Nechápu, proč se tam Vilím drží tak dlouho, léta doprava v krajském městě stagnuje, mizí spoje... Město se přitom stále rozrůstá a do mnoha míst MHD ani nedojede. Taky mi chybí noční spoj, který by jezdil třeba -x za hodinu okružní cestu po Jihlavě, třeba po trase Horní Kosov, Dolina, přes centrum na Slunce, Březinky, Ádol, zpátky přes Králák, Staré Hory a druhý spoj by jel naopak. Proč zmizely "kloubáky"? V době největší spičky se kolikrát do spoje ani nedostanete. Nad tímhle by se měli páni radní, co jsme si zvolili, zamyslet.
Bobby | 2012-06-20 19:37:28 | Reagovat
opileckej rozvoz
Jasně noční spoje pro ožralé kikány atp. Nejlépe trolejbusem či autobusem za několik milionů....
KHP | 2012-06-20 22:35:12 | Reagovat
všude číhaj agenti
Ale prdlajs. Nevidíte náhodou všude agenty? Vaše konspirační teorie jsou k smíchu. V každém normálním evropském městě je provázán přestup mezi několika druhy přepravy. Tohle už mělo být dávno. Nádraží jsou vždy vstupní branou do města. A Jihlava je prostě šmudl město plná hloupých lidí včetně vás.
KHP | 2012-06-20 22:33:08 | Reagovat
Hlavně uvalit těch pár set melounů...
Že na Jihlavě město jsou koleje z ní ještě nedělá nádraží. Je to zastávka na lokální trati, pro kterou veškeré služby dělá hlavní nádraží. Bez přímé propojovací koleje na Brno je celý terminál k smíchu. Navíc i celá železniční obslužnost jde do háje tak na co si chcete hrát v (evropském velkoměstě) Dálkové vlaky (Znojmo, Ostrava, Pardubice, Liberec vše je zrušeno. I Do Prahy jezdí 1 slovy jeden přímý vlak za den. Ale meldujte si svoje o výhodnosti terminálu a neopomeňte se zeptat lidí jak jsou s ním spokojení třeba v Brodě a Chotěboři...
Zdenek,, | 2012-06-21 06:51:30 | Reagovat
Nezlobte se, ale posuzovat význam terminálu podle množství rychlíků do jiných krajských měst není zrovna to pravé. Pokud do Jihlavy dojíždí hodně lidí z okolních měst a obcí za prací vlakem nebo autobusem, tak i pro ně to má význam. Jasně, přímé napojení na trať od Brna by bylo fajn, ale ruku na srdce. Vyjde skoro na stejno, jestli vystoupíte na Hlavním nádraží, čekáte 5 minut na trolejbus a pak jedete 7 minut do centra nebo jestli počkáte 10 minut na přepřah lokomotivy a vystoupíte na Městském nádraží. Já spojení autobusáku, vlakového nádraží a MHD rozhodně fandím.
Pepa | 2012-06-21 17:17:38 | Reagovat
Prostě terminál bude a basta.
Zastánci terminálu operují jako jediným přínosem pro cestující snadností přestupu přímo z vlaku na autobus a naopak. Vše ostatní bude na nově vytvořeném hybridu plné kompromisů a problémů. (stísněnost, horší pěší dosažitelnost z centra, nutnost překopat koncepci MHD, problém se zakomponováním propojovací silnice od Rozkvětu k Feroně, Kolik myslíte, že v dnešní době přestupuje lidí z vlaku přímo na autobus nebo naopak? Je jich alespoň 10 denně? Jste přesvědčen, že to vůbec někdo zjišťoval? Nebo se prostě stavět musí za každou cenu....
Zdenek,, | 2012-06-22 06:54:43 | Reagovat
IDS
Jeť se kouknout do Jihomoravského kraje hlupáčku, kolik lidí používá třeba terminál v Zastávce (tahle prdel obsluží víc lidí děnně než všechny nádraží včetně autobusáku v Jihlavě) a dalších městech... To musí být ale doprovázeno koncepcí IDS. Lidi na Vysočině jezdí VHD nejméně z celé republiky. No proč asi, když se nikam nedostanou, přestupní vazby existují bídně leda tak u železnice a terminálů je pár. A stísněný prostor? Byl jste vůbec někdy u městského nádraží? No asi ne, protože jinak byste toto vůbec neřekl. A změna vedení linek MHD v Jihlavcě je potřeba jako sůl (snad vyjma C). No prostě pohled vykastrovaného Jihlaváka, který určitě byl pro likvidaci kreclu, synagogy a teď by nejradši zboural dům na rohu Znojemské ulice u Cityparku. Jihlava prostě nemá mentálně na to, aby byla krajským městem.
KHP | 2012-06-22 11:40:09 | Reagovat
Nechápu, proč se takhle shazujete. Na jednu stranu máte dobré argumenty, proč budovat terminál, na druhou stranu používáte dementní urážky obyvatel města. Já celkem dost cestuju po republice i vlakem a autobusem a vždycky uvítám, pokud je na jednom místě MHD, vlak a autobus. Jasně, je to spojené s ekonomicky nenávratnou investicí, ale právě tohle jsou přece ty typy staveb, které mají smysl, zvlášť z dotací EU. Rozvoj infrastruktury, dopravy, kvality života. A věřte tomu, že kvalitní IDS vyžaduje kvalitní navazující infrastrukturu, takže to má svou logiku. A že se bude překopávat koncepce MHD? No a co, třeba je současná koncepce už přežitá. Když před několika desítkami let přestal jezdit trolejbus Benešovou ulicí, tak si taky mnozí mysleli, že je konec kvalitní MHD.
Pepa | 2012-06-22 13:09:51 | Reagovat
no nemyslim si, ze Jihlava ma takovy potencial a spadovost jako treba obce v okoli Brna, aby byl terminal efektivni. Ze mestska doprava je v Jihlave katastrofa, vi kazdy, nova koncepce je vic nez nutna. S vlaky to taky tak slavne neni. Dalkova doprava je nesmysl a aby vsechny vlaky koncili na mestskem, to se neda kapacitne zvladnout. Nutnosti by yblo propojeni trati z Budejovic s trati na Brno mimo hlavni nadrazi. CD by se mely zamerit spise na mestskou dopravu jako konkurence k MHD. Vlak sice nezastavi na kazdem rohu, ale zase je rychlejsi, protoze nemusi stavet na kazde krizovatce ve meste. Idealni by byla podle meho nazoru linka ze Starych Hor do Striteze, do Maleho Beranova a zpatky do Starych Hor. Myslim, ze by nebyla od veci ani zastavka v Helenine. Konecne zastavky jsou okrajovymi castmi mesta a pokud by se nekde mela delat navazna autobusova doprava, byly by to idelani mista. Tohle je smysl integrovaneho systemu a ne udelat jeden mega terminal uprostred mesta.
igel | 2012-06-22 14:08:17 | Reagovat
Jde o prodej pozemků pro nové obchodní centrum. Kdepak asi bude stát ? Zkuste si tipnout.
Daňový Soumar | 2012-06-22 15:01:49 | Reagovat
Šídlo z pytle ven.
Tady je jádro pudla a sebranka na radnici tomu jen nahrává.
Zdenek,, | 2012-06-23 22:54:25 | Reagovat
pozemky v centru
přesně tak, 13880m2 v centru města je zbytečně nevyužito autobusovým nádražím, pokud město-kraj postaví autobusák jinde, pan Kratochvíl rád tento pozemek poskytne za tržní cenu nějakému obchodnímu řetězci.
Martas | 2012-06-28 10:16:29 | Reagovat
ReklamaReklama
Reklama
19.02.2025 AktualityRozhledna se bude jmenovat Honzík

Dnes, v úterý 18. února, budou jihlavští zastupitelé rozhodovat o obnovení rozhledny na vrchu Rudný (Šacberk). Primátor města Petr Ryška (ODS) novinářům oznámil, že se našel soukromý ...

Komentáře (0)
18.02.2025 AktualityChřipka vrcholí - nejvíce nemocných hlásí Žďársko

Krajská hygienická stanice kraje Vysočina (KHSV) eviduje v regionu za 7. týden letošního roku 2 598 nově hlášených případů akutních respiračních infekcí na 100 tis. obyvatel. Oproti předchozímu ...

Komentáře (0)
18.02.2025 AktualityPrůjezd náměstím řeší město i policie

Ze Znojemské ulice do Křížové a zpět. Masarykovo náměstí bylo od pondělí zprůjezdněno pro dopravu. Jak dlouho, se zatím neví. Město tvrdí, že průjezd povolila Policie ČR, naopak vysočinská ...

Komentáře (5)
18.02.2025 AktualityDůchodce z Třeště: Vraždu jsem neplánoval. Na synovce střílel v afektu

Píše se středa 12. února krátce po poledni. Na tísňovou linku 112 volá spolumajitel (66) řadového domku v Roštýnské ulici v Třešti, že v nemovitosti hoří plyn. V té době ještě nikdo ...

Komentáře (0)
18.02.2025 AktualityDoležal: Chci pomoci lidem. Držím se toho jak nosorožec

Ještě na vysoké škole Ondřej Doležal z Jihlavy založil společnost Students for People a radil lidem s energetikou. Poté založil Sforp a lidem zprostředkovával energie. Od počátku poukazoval ...

Komentáře (0)
17.02.2025 AktualityCelníci na Vysočině zabavili stovky litrů alkoholu z Moldavska

Celníci z Vysočiny našli na dálnici D1 při čtvrteční kontrole moldavského autobusu 630 litrů vína a 118 litrů lihovin. Nezdaněný alkohol zabavili. Autobus s 19 cestujícími mířil do Francie. ...

Komentáře (0)
13.02.2025 AktualitySláva u zeber. Mají první letošní miminko

V úterý po obědě se v zoo narodilo první letošní mládě zebry Burchellovy. Malý přírůstek se má čile k světu a jeho máma pečlivě hlídá první kroky. „Zbytek stáda zvědavě zkoumal ...

Komentáře (0)
17.02.2025 AktualityDo náměstí se město pustí už příští rok

Revitalizace Masarykova náměstí v Jihlavě bude zahájena v příštím roce. Na tiskové konferenci to novinářům oznámil primátor města Petr Ryška (ODS). Podle nejvyššího představitele ...

Komentáře (0)
17.02.2025 AktualityChtěl bych namalovat masku pro mistrovství světa nebo olympiádu

O tom, že české hokejistky triumfovaly na lednové univerziádě, slyšelo mnoho sportovních fanoušků. Málokdo ale tuší, že část podílu na úspěchu má i Lukáš Hezina z Krahulčí. Čtyřiatřicetiletý ...

Komentáře (0)
16.02.2025 AktualityZ městského nádraží je staveniště. Vlaky se na něj vrátí možná už v září

Na obnovení provozu na bývalém městském nádraží v Jihlavě možná nebudeme muset čekat až do prosince. Vyplynulo to z tiskové konference města. Na místě vniká nový Centrální dopravní ...

Komentáře (0)
14.02.2025 AktualityOmezení „u sila“ 

Od pondělí 17. února do konce dubna bude částečně omezen provoz na kruháči ulic Havlíčkova a Pražská. Uzavřen má být tzv. bypass Havlíčkovy ulice ve směru od Fritzovy na Okružní ...

Komentáře (0)
16.02.2025 AktualityPaní hostinská ze Světnova vařívala myslivcům svíčkovou

Ve středu 29. ledna oslavila stovku paní Marie Stejskalová, uživatelka domova ve Ždírci. Narodila se v roce 1925 v rodině drobného zemědělce ve Světnově, obci severovýchodně od Žďáru ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net