Reklama
Dnes je neděle 07.07.2024     svátek má Bohuslava

Další omezování svobody, na řadě je internet

Ilustrační foto archiv JL
Ilustrační foto archiv JL

20.1.2016 Čtenáři píší/Komentáře (89), autor:
Josef Fejinka

 

 Pan ministr vnitra už chce omezit i další svobodu - a to projevu. Chce omezit internet a hlavně inkognito pisatelů. To má zatím Čína a on se v tom asi také zhlédnul (byl tam snad také na návštěvě?).  Jemu nestačí, že jsme už policejní stát co týče počtu policistů na počet obyvatel a stále je mu to málo. Jenom by mne zajímalo, kde jsou tito policisté „zašití" (asi poctivě trénují v Praze na Jarově..., ale na koho). Venku je nevidět. Dělají asi ochranku našim politikům a jim podobným v civilu. Je to pomalu horší než za minulého režimu. Kdyby naši politici dělali pro národ, tak je budou všude vítat jako dříve lidé vítali panovníky a žádné ochranky nebude potřeba a různých ochranných „boud" z neprůstřelného skla. Po 26 letech budování demokracie velké zklamání plebsu.

Diskuze k článku

Nový komentář

Kam se hrabou komunisti.
Ale věřím, že někteří bonzáci a kolaboranti se už na to omezení svobody projevu jen tetelí. Takoví, co rádi odhalují, rozkrývají, zjišťují, zajišťují - vzpomínáte na pověstný takzvaný "Grycův seznam"? To byla síla ! On tomu říkal "Sedm statečných", ale hanbit by se za to nemusel ani nebožtík Brettschneider. 
čtenář | 2016-01-20 11:30:14 | Reagovat
7 STATEČNÝCH je TERMINUS TECHNICUS, svépomocně a hrdině nazvanÉ akce nejenom aktivisty Václava Dvořáka, ale fakt,jak přišli na název anti USA z filmu USA?
Po jednostranném vyhlášení nezávislosti Kosova se zúčastnil Foldyna série menších demonstrací proti uznání nezávislosti této jihosrbské provincie, organizovaných petičním výborem
-------------------------------------
"sedm statečných".
-------------------------------------
Demonstrace podpořili někteří další politici, například Jan Kavan, Daniel Solis ze Strany zelených[7] nebo Václav Dvořák (autor filmu Uloupené Kosovo), prof. Rajko Doleček a další. Jaroslav Foldyna je po matce Srb.
---------------------------------------
je "čtenář" přímo jeden ze 7,nebo jenom s nimi jezdí na demonstrace do Prahy?
Jo, podepsat se pod text, snad současný stav demokracie umožňuje,ne? Anonymní a osobní, neosobně psané sprosťárny se však píší s lehčí rukou,bez zodpovědnosti,
o to přeci jde. Něco jak  "starci chodili po školách a vykládali prvňáčku,že TGM nechal střílet do dělníků."
Sakra to podepsat za totáče nebyl problém. Dneska,tedy zatím snad ano,že?
Zdeněk | 2016-01-22 15:04:31 | Reagovat
A co především našim pohlavárům vadí, to je možnost dozvědět se ledacos z nezávislých zdrojů.
Nebýt omezen na goebbelsovskou propagandu z  České televize a dalšího mainstreamu, takže se jedná o snahu o něco podobného, jako za komoušů rušičky Svobodné Evropy či Hlasu Ameriky. Tehdy to měli potentáti jednodušší, internet ještě nebyl.
čtenář | 2016-01-20 12:01:21 | Reagovat
10 nezávilých zdrojů na celé země-kouli, tedy konkrétně, račte uvést!
Zdeněk | 2016-01-22 15:08:35 | Reagovat
JO, BBC BYCH TAM RADĚJI NEUVÁDĚL ŽE?
BBC: Vraždu Litviněnka si objednalo Rusko — ČT24 …
Londýn/Moskva - Britská televizní stanice BBC znovu oživila případ vraždy Alexandra Litviněnka, bývalého ruského agenta, který byl před dvěma lety otráven radioaktivním poloniem. Ve
ceskatelevize.cz/ct24/svet/1448880-bbc-vrazdu-litvinenka-si-objednalo-rusko
Londýn/Moskva - Britská televizní stanice BBC znovu oživila případ vraždy Alexandra Litviněnka, bývalého ruského agenta, který byl před dvěma lety otráven radioaktivním poloniem. Ve včerejším večerním pořaduNewsnight citovala nejmenované britské bezpečnostní zdroje, které tvrdí, že vraždu si objednal ruský stát a že do Litviněnkovy smrti jsou zapleteny tajné služby. "Existují silné náznaky, že šlo o státní akci," řekl BBC představitel britské tajné služby.
 
Zdeněk | 2016-01-22 15:31:13 | Reagovat
Pro příklad stačí uvést například "proruský server" YouTube,jasně to je "ončo",jak jinak že?
Zdeněk | 2016-01-22 20:10:48 | Reagovat
Doporučuji vyzkoušet, i když vám něco vykládat a házet na stěnu hrách vyjde nastejno.
čtenář | 2016-01-22 20:12:22 | Reagovat
Tak to nevím, co patří mezi NEZAVILÉ zdroje, ale znám jeden ZAVILÝ.
A to je pan ing. architekt. Ale pokud se jedná o zdroje NEZÁVISLÉ, ty si bez podpůrné berličky, na kterou je zvyklý od  expertů za ručičku vodících, jako jsou třeba pehe, mitrofanov, slonková (malá písmena nejsou překlep!) nedokáže sám najít pouze naprostý technický analfabet. Pro příklad stačí uvést například "proruský server" YouTube.

Ale jinak jsem se minul povoláním. Měl jsem se stát věštcem. Prorokoval jsem na závěr jiné diskuze, že potrefená husa začne dupat nožičkami. Neměl jsem pravdu? Už dupe. Ale já opravdu nemohu za to, že vám soudruh učitel Rozehnal vyprávěl, že TGM střílel do dělníků a na vás to udělalo takový dojem a doživotní trauma, že to meldujete v každém svém traktátu.
čtenář | 2016-01-22 19:51:58 | Reagovat
FAKT, JAK JINAK, ŽE?
Zdeněk | 2016-01-22 20:05:55 | Reagovat
Jasnačka !
čtenář | 2016-01-22 20:11:10 | Reagovat
DOTAZ NA AUTORA ČLÁNKU
Vážený pane Josefe Féjinko,
Vy napíšete článek: "Další omezování svobody, na řadě je internet."
Nevím kdy vyšel.  V 11:30 se na něj nalepí komentář:
Kam se hrabou komunisti.
Ale věřím, že někteří bonzáci a kolaboranti se už na to omezení svobody projevu jen tetelí. Takoví, co rádi odhalují, rozkrývají, zjišťují, zajišťují -
vzpomínáte na pověstný takzvaný "Grycův seznam"?
To byla síla ! On tomu říkal "Sedm statečných", ale hanbit by se za to nemusel ani nebožtík Brettschneider.
čtenář | 2016-01-20 11:30:14 | Reagovat
---------------------------------------
Prosím pěkně,  vy jste s "čtenářem" nějak synchronizováni telefonem, nebo mailem s ohledem na jeho využití?
Vážím si, stejně jako většina čtenářů JL, když je článek autorisován.
Dokázal by snad Petr Klukan, nebo pan Vladimír Havlíček,   napsat něco do JL anonymně?
Je  snad cílem Vašeho článku poskytnout  promyšlený "oslí můstek" - "čtenáři" kteroužto techniku  v JL popsal pan Vladimír Havlíček.
Nebo je to čistě jeho soukromá iniciativa " oslí příležitost",  jak vzíti do huby moje jméno. 
Vy i pan Havlíček se podepisujete, což dává Vašemu názoru váhu. Vícekrát jsem se pokusil oslovit "anonymního blba" s cílem, aby pochopil triviální základ slušnosti nejlépe jakého-koli pisatele.
V  CIVILIZACI A DEMOKRACII,  NEMOHU ANONYMNĚ,  ADRESNĚ A JMENOVITĚ POMLOUVAT,  JEDNOZNAČNÝM ZPŮSOBEM,  URČITOU OSOBU. /Mohu se tak vyjádřit k určité věci, zejména, když si nejsem jist svým názorem, nebo se bojím odezvy/.
POKUD TAK "čtenář" činí, tak se automaticky vyřazuje. Rádo-by důvody, které uvádí jsou blbiny chorého mozku. Mnohokrát jsem ho žádal, aby si mne nevšímal.
Blbouna, který to nechápe nelze urazit. Ani Pánbíček zřejmě nepomůže, aby to ta hlásná trouba pomluv a jízlivostí pochopila.
Zbývá mu pořád to samé, rotace jeho prefabrikovaných pomluv a nadávek, že?
Jiného "otloukánka" bude těžko hledati!
Na obdobné napadení mé osoby redaktorem Milanem Dvořákem u příležitosti "Vítězného Února v roce 1975", jsem jenom zíral. Orgán OV KSČ Jihlava nezveřejňoval oponentní názor.
Ing. arch. Zdeněk Gryc,
si váží současné svobody projevu. Viz nedávný blog s 135 komentáři k článku “HAVLOVA DEMOKRACIE UMOŽŇILA KYBERN-ŠIKANU, BUMERNG, KTERÝ MŮŽE DEMOKRACII PROGRAMOVĚ NIČIT.”
 
Zdeněk | 2016-01-22 20:07:49 | Reagovat
Tedy pane architekte, vy tak nádherně pěníte,
že by vás měli v nějaké hospůdce zaměstnat na pěniče piva.
A ten váš vybraný slovník, to je lahůdka. To vás taky učil soudruh učitel Rozehnal? A je hezké, když mne nabádáte, abych si vás nevšímal a přitom, když něco napíšu já, hned reagujete a to tak, že mám obavy, aby vás nevzala Josefa. Takže se všímáním začněte laskavě od sebe, ukončete vyjadřování, které jste pochytil od dlaždičů a pamatujte, že někdo může považovat za "BLBINY CHORÉHO MOZKU" vaše ctěné výplody. Ono je totiž všechno na světě relativní.
čtenář | 2016-01-22 20:19:45 | Reagovat
THE HAPPY END...
Ne-milý bl-boune,
Soustavně útočícího anonyma,  na něčí jméno a povolání,  nelze z povahy faktu anonymity urazit.
Stejně i ta díra, aby měla identitu  musí být reálně v něčem.
Jasně to uvádí Marx-leninysmus,
"díra je totální negace relativního jsoucna".
O anonymu se Marx nezmiňuje.  
Čau, šáteček,  na Zdeňka Gryce zapomeň-mež, 
včetně viz zde, jak jinak,
než jako vždy - PRVNÍ KOMENTÁŘ!
Tlamu si račte otírat za  jiným  anonymním plotem. Kapišto?

 
Zdeněk | 2016-01-22 20:46:39 | Reagovat
Já dobře věděl, že pilné studium marxismu-leninismu ve vás zanechalo nesmazatelný dojem.
Ale ruku na srdce, zavinil jste si to sám. Pan Fejinka napsal článek, já k němu napsal svůj názor a nikdo se vás neprosil, abyste na něj reagoval slovníkem, za který by se styděla i představitelka Pussy Riot, či s prominutím hajzlbába. Jestli jste se v tom, o čem byla v článku a v mém názoru řeč poznal, je to jen a jen váš problém. Ve vulgaritách se vyznáte, o to čest, ale budiž pro vás poučením, že  byste příště na mé příspěvky raději neměl reagovat. On totiž ten, kdo někam strká nos, kde o jeho flašinetové bláboly není zájerm, se nemůže divit, když přes něj dostane. Poroučím se.  
čtenář | 2016-01-22 21:14:22 | Reagovat
On totiž ten, kdo někam strká nos, kde o jeho flašinetové bláboly není zájerm, se nemůže divit, když přes něj dostane.
Zdeněk | 2016-01-23 10:28:43 | Reagovat
Tak si to zapamatujte až zase začnete sepisovat své traktáty plné vulgarit
a snažte se těmto svým faux pas vyvarovat. A nevymýšlejte si je přes noc, není to zdravé a soudruh učitel Rozehnal by vás za to určitě též pokáral.
čtenář | 2016-01-23 11:36:52 | Reagovat
Nesmím zapomenout !
Všechno nejlepší k svátku našemu milému otloukánkovi panu ing. architektovi, hodně zdraví, aby se přestal hloupě a zbytečně rozčilovat, zapomněl na ústrky, jimž byl vystaven soudruhy Dvořákem či Rozehnalem, naopak se těšil v plném zdraví zaslouženému důchodu. Jak říká pan Chroustík, se kterým jsem občas na kordy, ale pokud má pravdu, tak ji uznávám, jako v případu Babice, o kterém víme opravdu oba dva kulové a případ dodnes není spolehlivě vyřešen, měli bychom raději mlčet.
A tudíž na závěr mého přáníčka dovolte, abych citoval svého oblíbeného spisovatele Jerome Klapku Jerome:
Cituji: " 1 libra bifteku s 1 pintou piva - každých šest hodin, 1 desetimílová procházka každé ráno, 1 postel přesně v 11 hodin každou noc A NEPŘECPÁVEJ SI HLAVU VĚCMI, KTERÝM NEROZUMÍŚ." (sic!)
Aby nedošlo k nedorozumění - to tykání je citát, já bych si to nikdy nedovolil, podobně ani já nepoužívám výrazy jako "vůl, blboun, kolaborant" atd., pouze mazlivé "dědoušek, Zdeněček atd." Ani toho otloukánka jsem si nevymyslel já.
Takže si hezky užijte svátek, přestaňte chrlit oheň a síru, naopak si jej hezky užijte, vždyť ztracený je den, kdy jsme se nezasmáli (nebo nezakleli) - opět citát. Tak do třetice: CARPE DIEM ! 
čtenář | 2016-01-23 12:00:11 | Reagovat
KOLABORANTI...už zde bylo,že?
Kam se hrabou komunisti.
Ale věřím, že někteří bonzáci a
kolaboranti
se už na to omezení svobody projevu jen tetelí. Takoví, co rádi odhalují, rozkrývají, zjišťují, zajišťují - vzpomínáte na pověstný takzvaný "Grycův seznam"? To byla síla ! On tomu říkal "Sedm statečných", ale hanbit by se za to nemusel ani nebožtík Brettschneider.
Zdeněk | 2016-01-23 12:40:53 | Reagovat
Tak to je novinka,že? Existují obsáhlé podklady k blahoslavení! Prosím ne-kecat!
... jako v případu Babice, o kterém víme opravdu oba dva kulové a případ dodnes není spolehlivě vyřešen,

Proč lhát a mluvit v plurálu?
Zdeněk | 2016-01-23 13:09:06 | Reagovat
Arbiter JL : "kdo má dostat přes nos"
Název článku je:
"Další omezování svobody"

Hle, blba,  jako prvního,  hned napadne iniciativně, napsat:

Kam se hrabou komunisti.
Ale věřím, že někteří bonzáci a kolaboranti se už na to omezení svobody projevu jen tetelí. Takoví, co rádi odhalují, rozkrývají, zjišťují, zajišťují - vzpomínáte na pověstný takzvaný "Grycův seznam"? To byla síla ! On tomu říkal "Sedm statečných", ale hanbit by se za to nemusel ani nebožtík Brettschneider.
čtenář | 2016-01-20 11:30:14 | Reagovat
-------------------------------------------------
On totiž ten, kdo někam strká nos, kde o jeho flašinetové bláboly není zájerm, se nemůže divit, když přes něj dostane. Poroučím se. 
čtenář | 2016-01-22 21:14:22 | Reagovat
-----------------------------------------------
Tak si to zapamatujte až zase začnete sepisovat své traktáty plné vulgarit
a snažte se těmto svým faux pas vyvarovat. A nevymýšlejte si je přes noc, není to zdravé a soudruh učitel Rozehnal by vás za to určitě též pokáral.
čtenář | 2016-01-23 11:36:52 | Reagovat
------------------------------------------------------
Článek je "o omezování svobody".

Problém je,  aby "čtenář" propagující, ten správný "světonázor",v intencích Putinovy "demokracie" úplně nezblbl,takže nechápe,
ŽE ON JE PRVNÍ KDO OMEZUJE SVOBODU PROJEVU
To by tak ani nevadilo, horší by bylo, kdyby tomu někdo uvěřil. Už to, svědčí o nad-řazenosti, když o napadeném napíše:

"nedokáže sám najít pouze naprostý technický analfabet. Pro příklad stačí uvést například "proruský server" YouTube."
čtenář | 2016-01-22 19:51:58 | Reagovat
---------------------------------------------
Slonková v nedávném článku redaktora Petra Klukana upozornila,  na masivní tu-zemsky šířenou pro-ruskou Propagandu.
Ctitelem a šiřitelem této propagandy  je, jak zde vidno,  "objektivní" politolog "čtenář".
 "Pro příklad stačí uvést co zde píše,  s odkazem na "proruský server" YouTube."

Myslím, že osobně není dotován, pouze je otázka jestli jde o lásku k stávajícím ruským pořádkům, nebo pitomost.
Kam plynou miliardy na tuto pro-Putinovskou a proruskou masáž Evropy a CZ, se těžko dozvíme.
 
Zdeněk | 2016-01-23 13:01:16 | Reagovat
Vidím, že oslavujete hned po ránu.
Nevím, co pijete, ale už máte dost !
čtenář | 2016-01-23 13:27:27 | Reagovat
Pane architekte,
kdybych nevěděl, že vás zdobí vaše šediny, zeptal bych se vás, co hulíte za matroš, ale takhle věřím, že zůstáváte u alkoholu. Jen pozor, aby se nejednalo o metylák a nepřepískněte to. Už z toho, co jste tady sesmolil je znát, že už máte dost. Tak pozor, aby soudruh učitel Rozehnal vám varovně nepohrozil prstíkem. 
čtenář | 2016-01-23 13:51:43 | Reagovat
Soudruhu, přes chlast je tu pan prezident, nad lebkou sv.Václava
nehostil Vás nedávno jako svoji klaku a roztleskávačku na Hradě? Moc bych se nedivi.
Zdeněk | 2016-01-23 14:24:35 | Reagovat
AŤ SLOUŹÍ !
A připijme si i na pana prezidenta Václava, který byl přes chlast skutečně liga, že na něj nestačil ani Kalousek. Jste hodný, že jste si na něj vzpomněl. Ať je mu peklo lehké. 
čtenář | 2016-01-23 16:14:32 | Reagovat
BLBOUNE STATEČNÝ A PŘENÁDHERNÝ, LEČ POŘÁD ANO-NYMNÍ
Pan Josef Fejinka napsal článek do JL článek:

"Další omezování svobody, na řadě je internet"

Tys na něj nalepil, bez souvislosti s jeho obsahem, adresnou  kybeh-šikanu - komentář:
----------------------------------
Kam se hrabou komunisti.
Ale věřím, že někteří bonzáci a kolaboranti se už na to omezení svobody projevu jen tetelí. Takoví, co rádi odhalují, rozkrývají, zjišťují, zajišťují - vzpomínáte na pověstný takzvaný "Grycův seznam"? To byla síla ! On tomu říkal "Sedm statečných", ale hanbit by se za to nemusel ani nebožtík Brettschneider.
čtenář | 2016-01-20 11:30:14 | Reagovat
-----------------------------------
slyšel jsi prosím někdy o hovnu, které se lepí na košili, nebo  na červené trenky?
Je nepříjemné, smrdí, ale existuje, není anonymní jako "čtenář",
135 komentářů k článku “HAVLOVA DEMOKRACIE UMOŽŇILA KYBERN-ŠIKANU, BUMERNG, KTERÝ MŮŽE DEMOKRACII PROGRAMOVĚ NIČIT.”
je dokladem toho v podstatě kriminálního pronásledování občana.

Jak slyšíš ty,  nebo Semelová,
Václav Havel, tak to vyjde nastejno.
Zdeněk Gryc


 
Zdeněk | 2016-01-23 16:56:05 | Reagovat
Já to říkal, že už máte dost.,
Když napíšete, že Havel a Semelová vyjde nastejno, to už musíte být pod obraz Boží. Ale já paní Semelovou neznám, a proto nevím, jestli mezi ní a Havlem není přece jen určitý rozdíl. Nevěřím, že by Semelová chlastala tak jako Havel, který na kouření a chlast doplatil tak, že mu odešel pajšl a stačilo aby zakašlal a už stála celá nemocnice v pozoru a hned volali pro Bodnera a dalajlámu. Ale člověk nikdy neví., možná to opravdu vyjde nastejno.
A trochu se mýlíte. Lebku toho vašeho vámi prohlašovaného za svatého  Václava nemohli nikde nosit, protože, jak je známo, uložili ho do třech uren.
A ještě jste nám neprozradil, co pijete. Hlavně to nemíchejte, nebo se vám popletou zkratky CTRL+C a CTRL+V. 
čtenář | 2016-01-23 17:50:48 | Reagovat
A že každému na potkání tykáte, je jen další důkaz, že už nevidíte na klábosnici.
Pozor, abyste nezačal svému psovi říkat soudruhu Jirmusi !
čtenář | 2016-01-23 17:52:49 | Reagovat
A abyste dokázal, že h....o není anonymní,
budete muset ke každému svému ctěnému exkrementu připíchnout cedulku "made by ing. arch." Jinak pochybuji, že by někdo poznal, čí je, čímž byste byl usvědčen z nepravdivého tvrzení. Tak hop a zazděte dalšího tajtrdlíka.
čtenář | 2016-01-23 17:56:01 | Reagovat
SVOBODA PROJEVU ZAVAZUJE K JEHO SLUŠNOSTI
Vážený pan Féjinka,
Navazuji na Vaši větu:
"Pan ministr vnitra už chce omezit i další svobodu - a to projevu. Chce omezit internet a hlavně inkognito přispěvatelů."
První věta prvního příspěvu je:
"Ale věřím, že někteří bonzáci a kolaboranti se už na to omezení svobody projevu jen tetelí".
 Není to logické,  autogram na udání za totáče byl podkladem pro persekuci a přebíral osobní odpovědnost za udání.
Byl  podkladem pro gestapo nebo STB.
Když probíráme dějiny Protektorátu a nedávné totality,  vidíme kolik lidí bylo zatčeno zradou, která pod pláštíkem anonymity je vyvazovala udavače ze zodpovědnosti.
Vezměme jenom Heydrichiádu.
Spousta lidí za nacismu a komunismu byla takto anonymně obviněna.
Případ, který se mne osobně dotýká uvedu až pod PS.

Pokud někdo ví o nějakém nešvaru a není si jist, tak by se se svým podáním měl obrátit, třeba anonymně,  na policii. Učinit tak zde zde znamená pouze šířit špínu.
Bránit se slovem proti zlému slovu,  nejenom v JL,  je pouze relativní záležitost, spočívající na sympatii nebo na nenávisti k udavači a jeho oběti.
VĚŘÍM, ŽE NAŠE SOUČASNOST JE NATOLIK DEMOKRATICKÁ, ŽE JE MOŽNO SVOBODNĚ A VOLNĚ VYSLOVIT -  AUTORSKY NÁZOR.
VĚŘÍM. ŽE AUTOGRAM ODDĚLÍ v KOMENTÁŘíCH  AUTOMATICKY:
 "ZRNO OD PLEV", /tedy alespoň většinou/.
VELICE SE TEDY PŘIMLOUVÁM ZA AUTORISOVÁNÍ  PŘÍSPĚVKU, JAK JSEM ZDE JIŽ  MNOHOKRÁT NAPSAL, 
NEJEN K PODSTATNÝM VĚCEM, ALE ZEJMÉNA K OSOBÁM.
Pokud má někdo připomínku k nějaké příhodě a věci není si zcela jistý, nebo se stydí, nebo se bojí oponentury, dobře. Pokud jde ale o permanentní přispěvatele,  tak podpis dodá autoritu integritu jejich názoru, podobně jako u renomovaného publicisty. Sprostoty a opakované osobní anonymní urážka vedou k  zhrubnutí a ztrátě trpělivosti, kdy postižený se nakonwc  brání podle známého:
"jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá".
To vede k emocím  a sprostotě.  
JSEM TEDY ZCELA ZÁSADNĚ PRO, ABY KOMENTÁŘ V SOUVISLOSTI SE SHORA UVEDENÝM DŮVODEM BYL AUTORISOVÁN. 
OPAK VEDE KE ZMATKU ŠPÍNĚ A ROZKLADU SPOLEČNOSTI,
NACISMUS I KOMUNISMUS JE NÁM VÝSTRAHOU.
/ bohatství těchto " zákeřných posudků", na osobu a rodinu měl každý uloženou na kádrovém odd. na pracovišti, okresní voj. Správě a STB./ 
Pokud je tento můj názor nepřijatelný, tak navrhuji,
tedy pouze u autorů Blogu a "příspěvku čtenářů, aby zde byla možná výhrada autora, pod podpisem textu:
"zdvořile, ale důrazně žádám, aby zde vložené komentáře byly autorisovány". 
-------------------------------------
Ing. Arch. Zdeněk Gryc
PS. Setkávám se často,  s většinou anonymní výtkou, že mám v ústech jméno Profesora Rozehnala. Je pravdou, že se k němu stále vracím,  jako žák ve svému životnímu vzoru slušnosti a umění. Jeho zatčení bylo provedeno na anonymní udání. Je paradoxní, že i jeho spis se na soudě,  den před jeho odsouzením záhadně ztratil. Než někdo uvede jeho jméno, prosím, nechť ví co činí a předem podívá na:
Bedřich Rozehnal – Wikipedie  text je stručný, podobně jako text, který publikuje  osud a tvorbu Adolfa Liebschera (11. března 1857 Praha – 11. června 1919 Potštejn) byl český malíř-figuralista, příslušník generace Národního divadla, jeden z nejpopulárnějších umělců 80. a 90. let 19. století. Bratr malíře Karla Liebschera. Otec architekta a malíře Adolfa Liebschera mladšího.
 Profesor. Dr. Ing. arch. Adolf Liebscher, byl velký přítel Profesora Rozehnala, věnoval mu k Vánocům 1951 svůj malířský jeho deník ze studijní cesty z roku 1907. Ten  jsem právě v souvislosti s obsahem Rozehnalovy knihovny digitalizoval.
* 3.5.1887 Praha – † 27.9.1965 architekt, řádný profesor České vysoké školy technické v Brně
státní příslušnost
Rakousko-Uhersko, ČSR
zajímavé okolnosti
-------------------------------------------------------
v roce 1945 obviněn z kolaborantství s Němci
 a přeložen na trvalý odpočinek (1949), teprve v roce 1969 posmrtně rehabilitován rehabilitační komisí FAST VUT v Brně.
------------------------------------------------------
Umřít jako "kolaborant" není pro český národ, pro něj a jeho rodinu příjemné.
Pokud někdo neví, co znamená  monumentální dílo Adolfa  Liebschera pro dějiny českého národa, tak je tu Wikipedie. V době kdy nebyla fotografie, film a televize zůstává jeho dílo národním pokladem.
Do hezké části historie patří i zítřejší aktualita - architekt Vaněk
Dům umění města Brna
Archiv města Brna
Muzeum města Brna
Vážená paní / Vážený pane,
přijměte  srdečné pozvání na setkání u příležitosti křtu publikace
Moderní žena. Osa Praha – Brno / Modern Woman. The Prague – Brno Axis
Dům umění města Brna, 25. ledna 2016 v 17.00 hodin
Večer plný slova, hudby
 i nečekané návštěvy - Přijde i První dáma?
Klavírní improvizace Jan Šimíček
 
Zdeněk | 2016-01-24 12:25:43 | Reagovat
Zdravím ! Tak jak je po svátku? Kocovina?
To bude dobré. Nějaké to kafčo a budete zase jako rybička. A vidíte, trocha té sváteční lepší nálady neuškodí. Včera už jste nebyl takový suchar jako jindy dokonce jste se blýskl trochou humoru. To přirovnání Havla k Semelové nemělo chybu, pobyvil jste mne.
Vůbec jsme si pěkně zachatovali, už proto, že jsme si našli příspěvek do rubriky, který už je staršího data, byli jsme zde sami a nikdo nám neskákal do našeho chatu.
Vy totiž děláte jednu velikou chybu. S každou s prominutí duchapitomostí hned letíte na blog, kde si toho každý všimne, zvláště když jako titulek použijete - promiňte - takovou hovězinu, jako "proruský server YouTube". Každý si pomyslí buď něco o vašem duševním zdraví nebo, že něco takového nemůžete myslet vážně, uděláte ze sebe kašpárka, dočkáte se velice nelichotivých replik a zbytečně se vztekáte. Nedivte se potom 135 komentářům, mezi nimi není ani jeden můj, já totiž blogy považuji za pouhou ztrátu času, zabývat se tím, co sesmolí nějací grafomani.  Na tom blogu nesete svou kůži na trh a děláte-li to neobratně, jste vystaven posměchu a považujete se potom za otloukánka, při čemž si za to můžete jedině sám.
A na závěr: Včera to tykání bylo způsobeno pouze vaší povznesenou náladou? Já už přemýšlel vám to navrhnout, ale netroufl jsem si. Jak je to psáno ve Švejkovi, že úplně jinak zní - "Švejku, jste dobytek" než "Švejku, jsi dobytek."
Ale to pouze cituji. Nevztahujte to, prosím, nějak osobně!
Takže to nechávám na vás a přeji rychlé zbavení se té kocoviny.
čtenář | 2016-01-24 13:51:59 | Reagovat
Zdravím ! Tak jak je po svátku? Kocovina?
Zdravím ! Tak jak je po svátku? Kocovina?
čtenář | 2016-01-24 13:51:59 | Reagovat
-------------------------------------
takže to je pořád dokola, stejně jako u článku:
Architekti ocenili dílo autorky „odboráku“ Věry Machoninové:
První komentář:
článku marně hledám jméno našeho "otloukánka".
Co to, co to ?
čtenář | 2016-01-06 11:32:10 | Reagovat
čtenáři neser!!!!
nebo se ho nezbavíme, jak popadne dech
XXXXX | 2016-01-06 19:03:29 | Reagovat
Příteli, to je stejně marné.
Ten je Merkelová v kalhotech.
čtenář | 2016-01-06 19:46:08 | Reagovat
-------------------------------------
Jsme v Haškově domovině.
Dá se tedy mluvit o precedens:
"Hovno kdykoli a kamkoli lepiti budeš".
 Zrovna zde, mne to jako autora a znatele mého návrhu na náměstí, proti kulturáku, které zde mělo vzniknout, vadilo.
Chápe prosím pan Féjinko můj dopolední příspěvek. Kdy jsem nechal "čtenáře" přes noc odpočinout? Koukejte na
Ne "trestem, ale chválou", že? ale jak na alkoholismus:
Václava Havla a Zdeňka Gryce?
------------------------------------------------
Takže pohoda, zejtra jedu na inauguraci knihy, kterou zviditelní "první dáma" manželka pana presidenta. Hrad správně odhadl tuto příležitost, která stojí
"první dámě" za Prahu, Alicí Masarykovou za účast.
"Druhou dámou" za Brno bude dcera paní Morávkové-Kacnýřové Mudr. Iva Morávkovou, která ráno přijela z Bernu. Obě presentují pojem:
Moderní žena. Osa Praha – Brno / Modern Woman. The Prague – Brno Axis
O této události jsem zde již napsal pod článkem:
"Zločin v Polné půjde třikrát, začaly rezervace"
TGM - SOKOL, EMANCIPOVAL ŽENU, staral se o ARCHITEKTURU HRADU.
Do protižidovské kampaně, zvané hilsneriáda, se vložil jako zastánce práva a odpůrce národní hysterie T. G. Masaryk.  Pozdější tatíček národa a milovaný prezident se tak stal na určitý čas doslova národním nepřítelem.
-----------------------------------------------------------
Nebylo tomu všude.
Valaši sledovali dění ve státě a národě.
Obdivovali Masarykovu statečnost a odhodlanost…
"Zároveň se ovšem Masaryk zabýval i sociálními otázkami, podporoval osmihodinovou pracovní dobu a všeobecné volební právo. Roku 1899 vystoupil s požadavkem na revizi procesu s Hilsnerem (tzv. hilsneriáda) a proti antisemitským pověrám.
Roku 1900 založil Českou stranu pokrokovou, za niž byl roku 1907 a 1911 znovu zvolen (jejím jediným) říšským poslancem.
Na základě dlouhodobého studia a četných návštěv v Rusku vydával od roku 1913 v němčině své nejrozsáhlejší a ve světě nejslavnější dílo „Rusko a Evropa“,
„Rusko a Evropa“ a „Nová Evropa“. Jsou díla, která prokazují dobré znalosti tamních poměrů, což se zajisté "tamním" nelíbilo.
Zpráva o revoluci v Praze a vzniku Československa dne 28. října 1918 zastihla Masaryka ještě v Americe,
stejně jako zpráva o jeho zvolení prezidentem.
Cestou domů navštívil už jako prezident Anglii, Francii a Itálii i české legionáře.
21. prosince 1918 byl triumfálně uvítán v Praze.
Byli to rožnovští národovci a sokolové, kteří jako první pochopili charakter a znalosti TGM.  Zajeli do Prahy požádat "bratra Masaryka"o svolení, aby ho mohli volit jako poslance za Valašsko.
TGM při návratu do vlasti vyzdvihl jejich podíl na jeho zvolení poslancem.
Požadoval, aby jeho voliči ho uvítali jako zcela první
21. prosince 1918 po vystoupení z vlaku na Wilsonově nádraží (hlavní uvítací projev přednesl Alois Jirásek).
TGM byl a zůstal Sokolem, který navštěvoval sokolovnu nejenom v Praze.Wikipedia:
"Rok 1920, byl rovněž rokem VII. Všesokolského sletu a pan prezident, jenž byl členem Sokola již od třinácti let,
přijel na letenský stadion na koni Hektorovi. . .
. . . TGM roce 1926 také dohlížel na dostavbu nového velkého Sokolského stadionu v Praze na Strahově,
kam přijížděl z Pražského hradu na svém oblíbeném koni Hektorovi. . .
. . . V roce 1926 a 1932 přijel na koni Hektorovi na VIII. a IX. Všesokolský slet na Strahově a
15. výročí republiky 28. října 1933 oslavil poslední projížďkou na novém koni Prahou v čele přehlídkového jízdního vojska od Muzea na Václavském náměstí až po Rudolfinum na dnešním náměstí Jana Palacha, kde sídlilo Národní shromáždění a byla zbudována slavnostní tribuna. . .
 . . . Po nemoci však již nemohl jezdit na koni, ani „sokolovat“ a úřadovat, tak jak byl zvyklý (ochromená pravá ruka), 14. prosince 1935 abdikoval ze zdravotních důvodů a pobýval na zámku v Lánech. . .
. . . Teprve při třetí volbě v roce 1934, kterou ústava presidentu Osvoboditeli dovolovala a která proběhla jako manifestace pro demokracii, získal 73 % hlasů.
Komunisté a slovenští nacionalisté pro Masaryka nikdy nehlasovali.
Koncem roku 1935 Masaryk ze zdravotních důvodů abdikoval a 14. září 1937 zemřel. Jeho pohřeb byl velkou národní manifestací za svobodu a demokracii."
---------------------------------------------------------------------
Těsně na konici minulého roku, 30. prosince, vyšla kniha:
MODERNÍ ŽENA OSA PRAHA - BRNO.
Tato zajímavá publikace propojuje snahu TGM povznést architekturu pražského Hradu a emancipaci ženy. V knize je to presentováno osobností dcery TGM Alice Masarykové, která byla výkonným a styčným důstojníkem při spolupráci s architektem Plečnikem.
Motto této knihy je dáno citátem TGM:
". . . dnešní žena musí býti aktivní, musí vystupovat veřejně, a k tomu je třeba. Aby přestala býti zakřiknuta starosvětskými muži a ženami. . . Netřeba si zakrývat skutečnost, že názory té ženy dnešní jsou kacířstvím, bojem proti předsudkům a bludům, a předsudky a bludy se musí ubíjet. "
Úvodní text na str. 25:
"Přeměně pražského hradu, uskutečněné ve druhém desetiletí 20. Století,  byla koncem minulého století věnována značná pozornost. V osmdesátých a devadesátých létech se uskutečnilo několik mezinárodních výstav, jež představily slovinského architekta Jana Plečnika, jeho vztah k nově se rodící demokracii i k rodině TGM. . . Nemálo pozornosti bylo věnováno také přínosu a činnosti Masarykovy dcery Alice… Nejpodstatnější však je rozsáhlá monografie Alice Garigue Masaryková. "Život ve stínu otce"
V dostupné literatuře bývá také právem zdůrazňována její úloha v rámci rekonstrukčních prací na Pražském hradě. . .
Zbytek textu si raději přečtěte v uvedené knize. Jsou tam dobové fotografie interiérů, ve kterých TGM žil."
Její biografie začíná na str. 43 a končí na str. 47. Epilogem:
1967-1989 Památka AGM, této významné české humanistky je v komunistickém Československu odsouzena k mlčení a postupnému zapomnění.
1989 17. listopad - "sametová revoluce" do země přináší i svobodu slova, a tak zamlčované stránky československých dějin 20. století začaly být svobodně traktovány.
1994 14. září byly pozemské pozůstatky Alice G. Masarykové převezeny z Českého národního hřbitova u Chicaga a tam v den úmrtí TGM uloženy vedle jeho pozůstatků, pozůstatků matky Charlotty a bratra Jana.
/Jeho osud je úzce spojen s osudem národa, je dobře,
že v poslední době se k němu publicisté vracejí ve snaze dopídit se pravdy o jeho smrti. /
 
V městském museu Polná je ojedinělá expozice školní třídy.Kabinet učebních pomůcek, černá kuchyně, byt učitele.
Nevím jak je tomu dneska, ale kdysi jsme ho chápali i jako regionální museum nejenom školní knihy.
Po totáči tam bylo pátráno, po alespoň jednom výtisku čítanky z první republiky, která vyšla naposledy v roce 1946. Myslím, že si někdo ze zaměstnanců vzpomene. Našly jsme a ofotili spoustu exemplářů CK čítanek, ale tu prvorepublikovou, ani po velké snaze nikoli.
Na jedné stránce této čítanky jsou dva symbolické články:
Rud. Pernický: "Dr, Tomáš G. Masaryk"
Aug. Lux. "Po cestách našeho osvobození"
Možnosti nahlédnout do této čítanky,
  v nějakém dochovaném exempláři,
třeba prostřednictvím redakce JL, by  velice ocenil
Ing. arch. Zdeněk Gryc 
Zdeněk | 2016-01-14 12:33:11 | Reagovat
------------------------
BYSTROČKO, KTERÉ NIKDY NESPÍ A BLÁBOLY, KTERÉ NIKOHO NEZAJÍMAJÍ,   UŽ PREVENTIVNĚ NAPSALO KE KNIZE KOMENTÁŘ:
Na vašem místě, pane architekte,
bych byl poněkud opatrnější. Oháníte se tady emancipací žen, to se našim sluníčkářům - obdivovatelům mu-slimáků a jejich práva šária  - líbit nebude. Tak aby si na vás nějaký ten Hassan Alí nedošlápnul, je to určitě reálnější než Putin v tanku.
A k těm Valachům - to je o nich známé, že sledovali dění, o čemž svědčí i píseň Pásli ovce Valaši, pri betlémském salaši. Hajdum, hajdum, tydlindum, hajdum, hajdum tydlindum.
Ale stejně si myslím, vážený pane ing. architekte, že nejste žákem ctihodného pana Rozehnala, nýbrž "brusiče jazyka" Jakuba Hrona Metánovského. Vždyť vy jste obohatil češtinu náhernými výrazy, jako "BUMERNG", "KMENTÁŘ" a podobně, ale nejkrásnější je váš výraz "CHÁMOVÁ LOĎ". Jako synonymum pro člun plný nadržených migrantů to nemá chybu. Zdravím.
čtenář | 2016-01-14 13:28:36 | Reagovat
--------------------------------------------
Na závěr je nutno dodat, je velký i malý, má zajímavé lokality:
Masarykův onkologický ústav v Brně je pojem.
Jeho autor je Profesor Rozehnal.
Šéfem jeho laboratoře byl Profesor Vladimír Morávek.
Na str. 78 knihy, kterou zítra inauguruje paní presidentová stojí:
1930 14. Srpna uzavřela v Brně  sňatek s RNDr. Vladimírem Morávkem, profesorem přírodovědecké fakulty Masarykovy university.  V létech 1938-1948 /všimněte si 1948/ byl Morávek prvním přednostou badatelského oddělení a vedoucím laboratoří brněnského Masarykova onkologického ústavu. 
Celoživotní profesionální přátelství mezi Profesorem Morávkem
a jejich dcerami Ivou a Evou je asi ten nejhezčí vztah dvou rodin, co životě poznal:
žák pana Profesora Rozehnala.
PS. Trocha nostalgie nikoho nezabije, snad ani separátní blog v JL. Když tak koukám, tak  jako komentář k článku pana Fejinky, jako ilustrace, že "alkoholické bystročko" - vsjegdá gatóv je na místě. Pro to blog vynechám.
Zítřejší aktivita "první dámy" v souvislosti s  Alicí Masarykovou je už dnes aktuální.
Ing. arch. Zdeněk Gryc
Dům umění města Brna
Archiv města Brna
Muzeum města Brna
Vážená paní / Vážený pane,
přijmětě srdečné pozvání na setkání u příležitosti křtu publikace
Moderní žena. Osa Praha – Brno / Modern Woman. The Prague – Brno Axis
Dům umění města Brna, 25. ledna 2016 v 17.00 hodin
Večer plný slova, hudby i nečekané návštěvy - Přijde i První dáma?
Klavírní improvizace Jan Šimíček
 
Zdeněk | 2016-01-24 16:32:59 | Reagovat
Nepropadejte zoufalství, pane architekte.
I kocovina přejde a budete se zase radostně dívat na svět.
A na pana učitele Rozehnala i s jeho vyprávěním, jak TGM střílel do dělníků taky zapomeňte. Když přestanete na chvíli blábolit a podíváte se z okna, uvidíte, že ten svět je přece jen někdy hezký, Takže s úsměvem jde všechno líp. Já vím, že jste alkoholické bystroočko, zapamatoval jste si z nadšeného studia ruského jazyka i dvě slova , byl jste student=snaživec, tak se držte, zase vám bude lépe. Už jste si dal to kafčo?
čtenář | 2016-01-24 17:54:33 | Reagovat
Rád bych vás ale upozornil,
že tato diskuze už nepatří mezi aktuální a kromě mne, který vaše ctěné slátaniny jen v rychlosti okem přelétne sem sotva někdo zavítá a kdyby tomu náhoodou došlo, nejspíš se zachová jako já. Proto bych vám doporučoval, abyste se svými ódami na soudruha Rozehnala přešel na aktuálnější diskuzi, třeba na článek "Radnici došly sáčky na psí exkrementy." Tady plýtváte energií. 
Ale nechci vás tím odrazovat od dalšího pilného smolení vašich traktátů a apologií. Není nic horšího, než když člověk v důchodu ztratí zájem o vše kolem sebe, jen sedí a čeká na tu s kosou. Někdo proto luští křížovky, jiný pěstuje ředkvičku, jiný sbírá pivní tácky a vy zase holdujete grafománii, celý den spisujete, tapetujete, opakujete, je to dobře, našel jste smysl života. A nepovažujte mne za třídního nepřítele, já vás v tom podporuji, nevadí, že to nečtu, ale prostě vás svým hecováním stimuluji. tak klidně pokračujte. A jestli ty vaše slátaniny někdo čte nebo ne, je jen jeho problém. Tak se nenechte odradit. Držím vám palečky.
čtenář | 2016-01-24 18:43:20 | Reagovat
NEVADÍ ŽE TO NEČTU...
. . . nevadí, že to nečtu, ale prostě vás svým hecováním stimuluji. tak klidně pokračujte. A jestli ty vaše slátaniny někdo čte nebo ne, je jen jeho problém. Tak se nenechte odradit. Držím vám palečky.
čtenář | 2016-01-24 18:43:20 | Reagovat
-----------------------------------
OK - AKTUÁLNĚ.
 Bylo by nezdvořilé nechat tak obsáhlou korespondenci bez odpovědi, včetně:
"A na závěr: Včera to tykání bylo způsobeno pouze vaší povznesenou náladou?"
No vzpomněl jsem si, že mi jeden lékař říkal, když to nejde po drobném, tak trocha kveruladství neškodí. Ale jak vidím,  moje sprosťárny nezabraly. Podívejte se na můj nový blog. Nyní nemám čas, ale po návratu, tedy  třeba,  napíší jak elegantně byla oblečená a  jak ocenila "první dáma: knihu mého přítele a archiváře Rozehnalova odkazu Jindřicha Chatrného:
----------------------------------------------------
Moderní žena. Osa Praha – Brno / Modern Woman. The Prague – Brno Axis
---------------------------------------------------
Jo,  s tím alkoholismem, . . . Havel, který na kouření a chlast doplatil to už jste mnohokrát napsal. V soutěži  brát "jméno Václa Havla nadarmo" jste absolutní primář JL. Napsat to o mně,  to je dobrej nápad, toho se držte.
Připít si s Václavem Havlem,  by pro Zdeňka Gryce byla stejná čest, jako pro mého přítele,  sochaře Romana Podrázského. Ilustrační foto z jejich jsem vložil do JL.
Havel poznal co je to inspirace v kumštu, měl jako jediný český president vkus.
Zdeněk Gryc
PS.  "nevadí, že to nečtu". . .
Fakt, ale "do-prdele", jak to absorbujete, snad ne "per rektum"?
Napište o tom,  i jiný čtenář,  byť i bez uvozovek, si toho bude považovat!
 
 
Zdeněk | 2016-01-24 19:27:12 | Reagovat
Lituji, ale já zase nemám čas na vaše blogy.
Ale když jsme u těch socháčů. Určitě nikdo jiný si tak nelibuje časté změny režimů jako oni. Už je určitě nebaví stále sochat truchlící holoubky a jiné funerální plastiky na pomníčky, a proto vítají český národní folklór - bourání a stavění pomníků při každé změne režimu. Takže napřed vysochají Masaryka, pak ho nacisti rozboří, po válce ho znova nainstalují, pak ho rozboří komouši a místo Masaryka stojí Gottwald. Při dalším převratu se tam vypíná Havel a co tam bude příště? Možná Alí Hassan.
A socháči typu soudruha Rozehnala budou mít zase co sochat.
To je ten koloběh života.. 
A mimochodem, taky by byla pro vás čest, připít si vkusně s Venoušem Havlůj pod stolem jako když se tam seznamoval mezi trnožemi s jistým Sašenkou? Ale vám by možná i ty francouzáky blahorodily.
čtenář | 2016-01-24 19:59:07 | Reagovat
NENÁVIST k VÁCLAVU HAVLOVI je rakovina,která ohrožuje český národ
Slavnostní galavečer k 125. výročí založení Akademie věd
24. 1. 2016, 20:20 - ČT art
55 min, Premiéra
 
Režie: L. Vinická
Popřát do Fóra Karlín v Praze přišli Dan Bárta & Illustratosphere, jazzový klavírista Emil Viklický s triem, Martin Chodúr a orchestr Top Band Jana Smolíka. Uvádí Marek Eben.

Za sponzora PPF tam bylo vysloveno poděkování panu Vladimíru Mlynáří, který (* 15. ledna 1966 Praha) je bývalý novinář a politik, v letech 1994-1997 šéfredaktor časopisuRespekt, na přelomu 20. a 21. století poslanec Poslanecké sněmovny za Unii svobody, roku 1998 ministr bez portfeje ve vládě Josefa Tošovského a v letech 2002-2005 ministr informatiky ve vládě Vladimíra Špidly a vládě Stanislava Grosse. V současnosti ředitel komunikace investiční skupiny PPF.
------------------------------
Je synem profesorky ekonomie na pražské VŠE Rity Klímové (v letech 1990-1991 československé velvyslankyně vUSA) a bývalého reformního komunisty (později disidenta) Zdeňka Mlynáře. Má starší sestru Milenu. Jeho dědečekStanislav Budín byl českým novinářem a v šedesátých letech šéfredaktorem časopisu Reportér. Kvůli svému původu nebyl Vladimír Mlynář za normalizace přijat na vysokou školu,[3] podepsal Chartu 77,[3] a živil se jako sanitář ve Všeobecné fakultní nemocnici na Strahově. V srpnu 1989 začal pracovat jako kotelník motolské nemocnice.[3][1]
V osmdesátých letech byl aktivním členem protikomunistické opozice. Byl spoluzakladatelem samizdatovýchLidových novin, po roce 1989 redaktorem Lidových novin, z jejichž redakce odešel v říjnu 1990. V roce 1991absolvoval studijní pobyt v USA. Od roku 1991 působil jako redaktor a později šéfredaktor 1994-1997 časopisuRespekt a moderátor televizního diskusního pořadu Respektování. V roce 1997 mu byla udělena Cena Ferdinanda Peroutky, Který nejenom leží  v žaloudku presidenta, ale neumožní jeho mluvčímu Ovčáčkovi nejen shánět ovečky, ale ani rekreaci.  
--------------------------
Rita Klímová (10. prosince 1931, Rumunsko – 30. prosince 1993, Praha) byla česká ekonomka, disidentka zakomunistického režimu a diplomatka. Byla dcerou levicového novináře Stanislava Budína, druhou světovou válku strávila v emigraci v USA, roku 1946 se vrátila do Prahy. Zde vystudovala ekonomii, kterou později také přednášela. Se svým manželem, reformním komunistickým politikem Zdeňkem Mlynářem, měla syna Vladimíra, rovněž politika, a dceru Milenu. Krátce po narození syna Vladimíra se Mlynářovi[zdroj?] rozvedli.
Po sovětské invazi roku 1968 byla zbavena možnosti učit a roku 1970 vyloučena z KSČ. Účastnila se poté disentu. Po 17. listopadu 1989 působila jako mluvčí Občanského fóra,
--------------------------------------------------
organizovala tiskové konference prezidenta Václava Havla.
----------------------------------------------------- 
Po sametové revoluci vstoupila do diplomatických služeb. V letech 1990–1991 byla československou velvyslankyní v USA.Zemřela na leukémii.

jako aktualitu na dnešní ČT Art, ložil s prosbou o přemýšlení a udržení paměti
Zdeněk Gryc
 
Zdeněk | 2016-01-24 23:37:26 | Reagovat
Přečetl jsem si pouze poslední řádek a naplnil mne údivem.
Výraz "ložil" nabízí až fantastický výklad. Já myslel že se dá ložit pouze vagon, či jste to psal na loži? Jen jestli nelažírujte. V každém případě jste utvořil nový český výraz, který se může směle řadit k takovým, jako je BUMERNG, či nedostižná "CHÁMOVÁ LOĎ". 
A k tomu ČT Art.? To ještě existuje? Já myslel, že tam čte dětem pan Donutil multikulti pohádky.
čtenář | 2016-01-25 09:38:41 | Reagovat
Divím se, že na ty dlouhé kecy Zdendy tak reagujete. Smotá páté přes deváté. Já snad to čtu přes řádek. Dostalo se mi do pošty několi e-mailů a jeden z nich popisuje naše celebrity jakou jsou třídou v požívání alkoholu. A tam figuruje mezi politiky V.H. jako špička  společně s Kalouskem. V.H. Měl štěstí, že ta jeho první žena ho držela co mohla od chlastu, nevím jak to bylo s tou druhou. Hromadné sdělovací prostředky držely bobříka mlčení. Dnes můžete na Zemana nadávat  jako ve IV. třídě restauračního zařízení a co chcete ruku v ruce  s tiskem a ČT. Je to hanba.
Druhý e-mail, který mi přišel (už druhý na toto téma) byl o Peroutkovi, který byl nalezen v Čapkově vile. Bylo to z novin. Tak nevím, ten první byl asi hoax, ale ten druhý vypadal hodnověrně.
A je tam v JL nový článeček od p. Fejinky ohledně kotlíkových dotací. Něco z jiného soudku.
Strejček Nimra | 2016-01-26 17:23:09 | Reagovat
Víte Strejčku, na rozdíl od Zdendy, který zuří a dupe nožičkama, já se tím někdy bavím.
Ale budu to muset skutečně omezit. On nemá nejmenší smysl pro humor, ironii nebo nadsázku. A on se snad domnívá, že o ty jeho pindy má někdo zájem. Jestli že vy čtete jeho bachořiny přes řádek, já to jen přelétnu očima, vynechám tradiční ódy na Havla a Rozehnala a všimnu si pouze jeho vzteklého dštění síry a ohně za doprovodu vulgarit. Pak ho trochu pošťouchnu a on má celou noc co smolit a sepisovat.
Ale on je celkem neškodný. Jsou daleko horší případy a týká se to horké současnosti - sluníčkáři. Vezměte si takového Martina, zvaného Otík Lunochod (tyto temíny si vymyslel sám). To je totální magor, což u sluníčkáře nepřekvapuje. Potvrzuje známé rčení, že kde blb, tam nebezpečno. On je sice absolutní nula, přestože okázale tvrdí, že je špičkový manažer, ale průšvih je v tom, že jiní jemu podobní jsou u vesla a škodí národu. Jména není třeba uvádět, ale měli bychom vstávaje lehaje děkovat Bohu, že naším prezidentem je pan Zeman, který musí tyto škodlivce ukrutně štvát.
A k tomu Peroutkovi: Já viděl na snímku originál toho článku a nezdál se mi jako hoax. Je pravda, že určitě se nemohl zachovat pouze jediný exemplář onoho tisku, ve kterém byl onen Peroutkův článek otištěn, takže se určitě nezachoval pouze v Čapkově vile, jenže pokud se ještě někde jinde zachoval, určitě se o něm mlčí. Cenzura pracuje daleko důkladněji než za komunistů. 
Článek pana Fejinky si rád přečtu, podobně jako články pana Havlíčka (Vladimíra V) jsou zajímavé a odborně fundované - prostě k věci - na rozdíl od stařeckého mlácení prázdné slámy pana architekta nebo dokonce bláboly dementního sluníčkáře Martina-Otíka.
čtenář | 2016-01-26 18:05:09 | Reagovat
Očima Saši Mitrofanova: Ten zpropadený Sobotka a další. . .

Dnes 11:10
Nejcitovanějšími slovy J. V. Stalina v Česku jsou po listopadu 1989 tato: „Kadry rešajut vsjo. Kádry rozhodují o všem.“ O citovanost se zasloužil Miloš Zeman.
Tady je věta z interview pro Právo začátkem roku 2014, v níž se tuto zálibu snaží zlehčit: „S poněkud ironickým podtextem jsem rád citoval Josefa Vissarionoviče Stalina a jeho slavný výrok ,kadry rešajut vsjo'.“ Prostě ironik. Ale věta pokračuje: „On mimochodem většinu těch kádrů nechal postřílet, což je druhý příběh.“
AK-47 byl zařazen do výzbroje Sovětské armády v roce 1949. Stalin umřel v roce 1953.
Diktátorovi se také všeobecně připisuje další výrok: „Je-li člověk, je problém. Není-li člověk, není problém.“ Anatolij Rybakov ale tuto poučku podle svých slov během práce na své slavné trilogii Děti Arbatu fabuloval. Přesto se trefil do diktátorova myšlení tak přesně, že se výrok začal hojně používat, ač není původní.
Shrňme: Kadry rešajut vsjo. Nevyhovuje-li kádr, je třeba ho odstranit (kalašnikov už byl na světě). A je-li nebezpečný kádr sprovozen ze světa, mizí s ním jeho problém.
Teď se podívejme, pro koho představuje nebezpečí Bohuslav Sobotka. Pomůže nám v tom ta hodná paní, která svým dotazem vyvolala odpověď prezidenta republiky, že se premiéra lze zbavit kromě způsobu demokratického, ve volbách, také nedemokraticky, kalašnikovem. Tato žena řekla: „Jak víme, pan Sobotka určitě nestojí za českým národem, ale proti němu.“
Stejně pokřikovali lidé, kteří přišli Sobotkovi vyhrožovat přímo k domu, v němž bydlí. Prezident se často odvolává na to, co mu říkají tajné služby. Že by mu tuto věc zatajily, je málo pravděpodobné. A tak se to všichni tito dobří lidé dozvěděli s takovou jistotou, že ona paní už jen říká „jak víme“?
Dozvěděli se to ze spolehlivého zdroje. Z národa vyloučil Sobotku Jiří Ovčáček. Ale nikoli jako nějaký Ovčáček, ale jako mluvčí prezidenta republiky. Jsme sice v Česku za prezidentování Miloše Zemana, ale ani u nás neztratilo platnost pravidlo, že mluvčí hlavy státu nemluví za sebe, nýbrž za šéfa. Navíc žádné dementi nenásledovalo. Naopak: Zeman označil premiéra za bezpečnostní riziko pro český stát.
Není třeba být Einstein, aby jeden pochopil, jaký český stát měl Zeman na mysli. Takový, jehož podhoubí i věrchuška jsou propojeny s Kremlem přinejmenším tak, jak to okatě demonstruje on sám. Takový, který jde cestou Orbána a Kaczyńského a pracuje na tom, aby přestal být součástí EU nejdříve fakticky, pak formálně. Takový, v němž vládne tandem oligarchy a monarchy.
Ten zpropadený Sobotka tomu stojí v cestě.
 
Zdeněk | 2016-01-27 15:48:36 | Reagovat
Strejček Nimra má pravdu.
Na stařecké bláboly Šášova poskoka nemá smysl odpovídat,. natož je snad dokonce číst.
čtenář | 2016-01-27 16:54:01 | Reagovat
ZAJÍMAVÉ, K ČEMU TEDY TĚCH MÁLEM 20 co-ment, so-udruha ano-nyma vulgo "čtenář"? brát na-darmo a tolikrát? safra...to chce BBC " dobrou noc a pevnou naději".
Zdeněk | 2016-01-27 19:14:54 | Reagovat
zase ukázka rektální aktivity, mezi 2 kusy Gluteus Maximus,nebo si to špatně pamatuju?
Zdeněk | 2016-01-27 18:58:00 | Reagovat
Jo soudruzi,číst přes řádek,nebo jenom poslední řádek a napsat tak obrovské literární dílo - viz zde Vaše komentáře, to chce fištróna, že?
Zdeněk | 2016-01-27 18:53:35 | Reagovat
kecy Zdendy... Já to "snad" čtu přes řádek
Vážený Strejčku,
Bohužel. . .  se mi "nedostalo"  do pošty několik e-mailů,  které bych mohl použít jako "oslí můstky" k alkoholismu našich celebrit.
Pouze jsem kdysi četl v rakouském tisku,  jak snadno opít, pak nesnadno se rozloučit a vložit do automobilu ne-jmenovanou celebritu. Věřím, že by se to dalo snadněji dohledat, než:
"Druhý e-mail, který mi přišel (už druhý na toto téma) byl o Peroutkovi, který byl nalezen v Čapkově vile. Bylo to z novin. Tak nevím, ten první byl asi hoax, ale ten druhý vypadal hodnověrně."
----------------------------------------
Co k tomu "Čtenář"-přitakávač:
"A k tomu Peroutkovi: Já viděl na snímku originál toho článku a nezdál se mi jako hoax. Je pravda, že určitě se nemohl zachovat pouze jediný exemplář onoho tisku, ve kterém byl onen Peroutkův článek otištěn, takže se určitě nezachoval pouze v Čapkově vile, jenže pokud se ještě někde jinde zachoval, určitě se o něm mlčí. Cenzura pracuje daleko důkladněji než za komunistů.
Článek pana Fejinky si rád přečtu, podobně jako články pana Havlíčka (Vladimíra V) jsou zajímavé a odborně fundované - prostě k věci - na rozdíl od stařeckého mlácení prázdné slámy pana architekta. . .
. . . měli bychom vstávaje lehaje děkovat Bohu, že naším prezidentem je pan Zeman. . . "
---------------------------------------------------------
"V.H. Měl štěstí, že ta jeho první žena ho držela co mohla od chlastu, nevím jak to bylo s tou druhou."

Když to nevíte, tak o tom nepište.
Stačí nekrology "čtenáře" o alkoholu VH.
Podívejte se shora na jeho "novinku", jak se zabývá alkoholismem ZG.
Jihlava je malá, jak se v JL píše v souvislosti s diplomem, který visel ZG za totáče na stěně v atelieru.
Ale válet opilého ZG v příkopě snad zatím nikdo neviděl. Tedy na rozdíl od VH, jak přehojně a nejlépe kdykoli a kamkoli vkládá komentátor-pozorovatel "čtenář".

Objev  "čtení přes-řádek"
Vám srdečně závidí Zdeněk Gryc.

Jak tak čte  Váš předmětný komentář,
tak mu připadá, ale fakt. . .
že "Strejček Nimra" je "alter-ego" "čtenáře".
Je tam obdoba, jak nic nečte, jenom přelítne očima a všechno ví.
 Zajímavé je jak se raduje ze svého bohatého seznamu chyb ZG.
Je opravdu vyloučeno, že "čtenář" není zároveň "Strejček Nimra"?
Tedy jedno tělo, nejlépe bez duše, jak se na současné pneu a  aktivistu s tím správným světovým názorem sluší.

Na  místopřísežnou a nevytáčivou odpověď se těší:
"ne-jeden" čtenář JL.


 
Zdeněk | 2016-01-28 08:16:27 | Reagovat
R.I.P.
čtenář | 2016-01-27 19:28:54 | Reagovat
ANO-NYMNÍ PRDELKA
Článek pana Fejinky si rád přečtu, podobně jako články pana Havlíčka (Vladimíra V) jsou zajímavé a odborně fundované - prostě k věci - na rozdíl od stařeckého mlácení prázdné slámy pana architekta nebo dokonce bláboly dementního sluníčkáře Martina-Otíka.
čtenář | 2016-01-26 18:05:09 | Reagovat
-----------------------------------------------
Zase ukázka rektální aktivity, mezi 2 kusy Gluteus Maximus, nebo si to špatně pamatuju  z anatomky?
Zdeněk | 2016-01-27 18:58:00 | Reagovat
------------------------------------------------
V 45 komentářích se už ztrácejí souvislosti
encyklo-prdického díla o X komentářích "čtenáře"
zde  primáře - blbouna Pře-nádherného,viz 1 komentář,
který si dovoluje brát do své nevymáchané tlamy  jméno Profesora Rozehnala.   Blb neví o kom  mluví - s-prosťáček neví co je to osobnost, která je laskavá a umí a navíc to dokáže i naučit študáky…
"čtenář" zná jenom narušovat meritus článků a produkovat žluč anonymní po-mluvy. Asi nikoho, něco jako osobnost a životní vzor ve své pouti kanálama anonymity nepotkal
 Zdeněk Gryc
SAFRA, PROČ SE HAVLÍČEK + FEJINKA PODEPSATI MŮŽE
A VLEZ-DO-PRDELKA NIKOLI...
NÁMĚT PRO STÁTNICE STUDENTŮ PROFESORA PUTNY!
ZG
 
Zdeněk | 2016-01-27 20:39:22 | Reagovat
Requiescat in pace,
jakož i soudruh učitel Rozehnal a jeho vyprávění, jak TGM střílel do dělníků.. Amen !
čtenář | 2016-01-28 11:32:10 | Reagovat
Vážený soudruhu, chytni se za rypák, než něco jako první vložíš, bez souvislosti, jako první k článku redaktora Klukana...jak TGM střílel do dělníků KAPIŠTO!
Nihil novi sub sole !
Nic nového pod sluncem. V padesátých letech minulého století obdobně chodili starci pod rádoby důvěryhodnou značkou Osvětová beseda po školách a
---------------------------------------------
 vykládali prvňáčkům, jak Masaryk střílel do dělníků.
---------------------------------------------
čtenář | 2015-06-19 16:23:47 | Reagovat
Zdeněk | 2016-01-28 11:51:46 | Reagovat
Už si zase tykáme, Zdeněčku, sláva.
No vždyť to přece říkám., že z toho máš doživotní trauma a když ti to soudruh učitel Rozehnal vyprávěl, měl jsi z toho špatné sny. za každým rohem na tebe vykukoval Masaryk s kolty zavěšenými proklatě nízko. A ty jsi byl tehdy prvňáček? Kolikrát jsi opakoval? Ostatně ti to zůstalo, vážený podržtaško soudruhů dodnes, to opakování, kopírování, tapetování a bonzování.
čtenář | 2016-01-28 12:03:21 | Reagovat
JE TEDY "Strejček Nimra" - "alter-ego" "čtenáře" ?
Zdeněk | 2016-01-28 12:27:25 | Reagovat
Co si to dovoluješ ty Blboune k Profesoru jmenovanému presidentem Benešem,vězněnému komunisty!
Funkce a styl
/ je článek s pamětní mísou Liverpoolské univerzity jak uznání díla Profesora Rozehnala/
 
 „Liverpool university exhibition 1968 Bedřich Rozehnal“ - nápis na pamětní kameninové míse, na počest českého Funkcionalismu v Universitě Liverpool. Profesor Rozehnal je autorem Hospodářského pavilonu v areálu Psychiatrické léčebny Jihlava.

Nectěný blboune, právě opak toho cos napsal je pravda.
Taky je jisté že své podlosti, včetně prvního příspěvku k předmětnému článku nedokážeš podepsat.
VĚDOMNĚ NELŽI !
Krysy žijou kanálech.
DOKÁŽEŠ VŮBEC POCHOPIT KDO JE TO PROFESOR, SOUČASNÝ ARISTOKRAT NEJENOM V MEDICÍNĚ, ČESKÉ SPOLEČNOSTI,
KTERÁ SE SNAŽÍ ZACHOVAT STALETOU AKADEMICKOU TRADICI A POZDĚJŠÍ ÚSTAVNOST JMENOVÁNÍ
VYSOKOŠKOLSKÝM PROFESOREM
/nezapomeň napsal,že dupu nožičkama, při hanlivé nadávce "soudruh" u Profesora Rozehnalova jména máš pravdu./
ZG

 
Zdeněk | 2016-01-28 12:18:39 | Reagovat
Tak už se Zdeňo přestaň rozčilovat, dobře víš, že to škodí zdraví.
Uvědom si, že to  "Nihil novi sub sole" platilo nejen nyní, ale i zpětně. Soudruh učitel Rozehnal - teď nevím, jestli se jedná o architekta nebo lékaře, z tvého ctěného příspěvku to jednoznačně nevyplývá, může nebo mohl být docela slušný člověk, byť soudruh, ono to dříve jinak ani nešlo, a proto musel plout, jak se říká s proudem. Co si myslel o tom střílení do dělníků, Bůh suď. 
Právě tak, jako se lže dětem nyní, třeba o hodňoučkých a integrovatelných muslimácích, stejně tak se muselo lhát za komoušů, že prý TGM střílel do dělníků. Myslíš, že dnes učitelé rádi vykládají předepsané lži? A za soudruha učitele Rozehnala to nebylo jiné. Tak už se chlape vzpamatuj !
čtenář | 2016-01-28 12:32:21 | Reagovat
NEVĚŘÍM, ŽE BY "čtenář"-anonym byl tak blbej, jak se tváří...
Tak už se Zdeňo přestaň rozčilovat, dobře víš, že to škodí zdraví.
 "Soudruh učitel Rozehnal - teď nevím, jestli se jedná o architekta nebo lékaře, z tvého ctěného příspěvku to jednoznačně nevyplývá". . .

nevěřím, že račte být jako "čtenář" JL tak blbý, aby jste nevěděl o koho se jedná…
------------------------------------------------------
ANONYME
Až sám poznáš, nebo Tvoje rodina co je to rakovina a bude to opravdu zlé,  tak navštívíš první velké nemocniční zařízení,  které již za první republiky navrhl a léta se mu věnoval Prof. Dr. Ing. arch. Bedřich Rozehnal:

Masarykův onkologický ústav (MOÚ) v Brně.
 Je to specializovaným onkologickým centrem s nadregionální působností, který má certifikát kvality Spojené akreditační komise ČR (SAK ČR).
V ústavu jsou soustředěny všechny nezbytné medicínské obory pro zajištění komplexní onkologické péče, která zahrnuje prevenci, epidemiologii, diagnostiku, jednotlivé modality protinádorové léčby, rehabilitaci.
Ústav se zaměřuje na vědecko - výzkumnou činnost včetně základního výzkumu. Je to pracoviště s pre- i postgraduální výukou lékařů a zdravotníků a s osvětovou činností zaměřenou na širokou veřejnost.
Ročně je v ústavu hospitalizováno téměř 10 000 pacientů a v ambulancích ošetřeno na 200 000 lidí.
V současné době jsou v MOÚ uplatňovány nejnovější postupy v internistické (cytostatické, hormonální a biologické) léčbě, ústav je zařazen do evropských i světových klinických studií, při kterých se klinicky ověřují účinky nových léků nebo nové kombinace chemoradioterapie.
Na Žlutém kopci se také uplatňují nejmodernější přístupy v chirurgické léčbě nádorových nemocí ve Wernerově pavilonu i v ozařování – radioterapii.
 
Dlouhodobě ústav patří k nejlépe hodnoceným zdravotnickým zařízením v České republice jak z hlediska odborníků tak pacientů.
Jeho vysokou úroveň laboratoří, kde se musí napřed udělat diagnóza, než se přistoupí k therapii založil a vedl
---------------------
Až sám poznáš, nebo Tvoje rodina,  co je to nemoc dítěte, nebo vnoučátka a bude to opravdu zlé,  tak navštívíš stěžejní dílo Prof. Dr. Ing. arch. Bedřicha Rozehnala, hodnocené jako naši nejlepší poválečnou architekturu:

Dětská nemocnice, Černopolní 9
Kořeny Pracoviště dětské medicíny sahají do roku 1899. Dne 1. ledna toho roku zahájila v Černých Polích provoz nová dětská nemocnice Františka Josefa I., která navazovala na činnost Nemocnice sv. Cyrila a Metoděje. V 6ti pavilonech bylo 150 lůžek a přijímáni sem byli kojenci a děti do 14ti let. V roce 1905 byl rozšířen infekční pavilon, zvýšen počet lůžek, operační sály odděleny od části lůžkové a přistaven nový operační sál s horním osvětlením.
Po II. světové válce rozhodl Zemský národní výbor o její rekonstrukci a dostavbě. Architektonicky návrh zpracoval prof. Ing. arch. Rozehnal. I. etapa dostavby skončila v roce 1953. V nové budově bylo umístěno chirurgické oddělení, ortopedie, krční, oční, kožní, rentgenologické oddělení a biochemie. Ve starých budovách zahájilo práci oddělení interní, neurologie, gynekologie a infekční ambulance. V roce 1957 se z dětské nemocnice stává Fakultní dětská nemocnice.
V roce 1993 byla zahájena rekonstrukce a modernizace dětské   nemocnice, byly vybudovány nové centrální operační sály a   zrekonstruovaly se objekty, vybudované do roku 1953. V roce 1 996 byla zahájena II. etapa rekonstrukce tohoto pracoviště, která umožnila, aby pracoviště umístěné mimo areál DN   se mohly včlenit do areálu. Šlo o Kliniku dětské neurologie, Dětské kožní oddělení, o Oddělení dětské rehabilitace a Oddělení lékařské genetiky. Ve stejném roce došlo k integraci dětských oborů v Brně. I. dětská klinika s 56ti lůžky, která se specializovala na onkologicky nemocné, se přestěhovala z Fakultní nemocnice u svaté Anny v Brně do objektu dětské nemocnice. V roce 1998 bylo nově zřízeno Oddělení dětské onkologie (dnes již Klinika dětské onkologie), které se specializuje na léčbu solidních nádorů dětí z  celé Moravy. Od roku 2000 je působí v Dětské nemocnici jedno ze dvou vysoce specializovaných dětských traumacenter v ČR. V roce 2006 byla pro Kliniku dětské onkologie nově vybudována jednotka intenzivní péče - transplantační jednotka. V roce 2009 pak byla při Klinice dětské chirurgie, ortopedie a traumatologie otevřena první a doposud jediná Laboratoř chůze u nás.

O modernizaci nemocnice v Rozehnalově architektonického pojetí se stará šéfky katedry pediatrie Profesorka Hana Hrstková, která dojíždí do Jihlavy přednášet na polytechniku.

O Rozehnalovi jsem toho do JL mnoho napsal. Můj článek o Rozehnalovi, autoru hospodářského pavilonu je  uveřejněn na str. 021 publikace vydané k 111 let  Psychiatrické nemocnice Jihlava.

Nevěřím, že by náš výtečný-anonym, zde se tvářící jako "prosťáček" tyto souvislosti neznal.  

Věřím ale,  že neví,
  že v monografii BEDŘICH ROZEHNAL je na str. 31 je krásná fotografie Presidenta Beneše, který mu udělil titul Profesora a paní Hany Benešové a Rozehnala v nemocnici v Kyjově.
Věřím, že neví,
že v publikaci OTAKAR TEYSCHEL universitní profesor + lékař + sběratel + mecenáš je na str. 26. fotografie 27 na které je návštěva indické ministryně.
Věřím, že neví,
že v této publikaci na str. 37. Jsou dva dokumenty s razítkem KNV Brno, kádr. Odd.
Je mc zajímavé jak tento laskavý Profesor je tam kádrově diagnostikován.
Věřím, že neví,
že se tehdy jednalo, aby Profesor Teyschel zakladatel moderní dětské pediatrie, již v Indii byl a studoval indické zdravotnictví.
Bylo plánováno, že jejich funkcionalistickou architekturu navrhne a bude se podílet Profesor Rozehnal. Modernizace Indického zdravotnictví dohodnutá s jejich ministryní se nekonala.
Teyschel byl v nemilosti a Rozehnala zavřeli.

Moje žena,  pediatrička,  má ve svém indexu,  nejen u státnice z pediatrie,  podpis pana Profesora Teyschla,
tak jako má podpisy Profesora Rozehnala v indexu
Zdeněk Gryc.
 
PS.  v souvislosti s pondělní vernisáží knihy
Moderní žena. Osa Praha – Brno / Modern Woman. The Prague – Brno Axis
je v  JL blog. Na závěr je tam uvedeno:

Anna Morávková-Kacnýřová se stala soukromou vydavatelkou Práce ženy a majitelkou stejnojmenného nakladatelství. 14. srpna 1930 uzavřela v Brně sňatek s RNDr. Vladimírem Morávkem, profesorem přírodovědecké fakulty Masarykovy university. V létech 1938-1948 /všimněte si 1948/ byl Morávek prvním přednostou badatelského oddělení a vedoucím laboratoří brněnského Masarykova onkologického ústavu.

Celoživotní profesionální přátelství Profesora Morávka s Profesorem Rozehnalem a jejich dcerami Ivou a Evou, je ojediněle krásnou ukázkou vztahu dvou generací.
Iva je emigrantka v Bernu. Eva jako dcera žalářovaného otce, vyhnaná z Brna, si užila v Jihlavě za totality po roce 1960, své.
Nás, žáky jejího tatínka, to naopak velice obohatilo.
S úctou : Ing. arch. Zdeněk Gryc Jihlava 24. 1. 2016.
 
Zdeněk | 2016-01-28 17:01:23 | Reagovat
Zdendo, člověče nešťastná, to víš že vím, kdo byl pleno titulo Bedřich Rozehnal.
Ty tady vyskakuješ jako čertík z krabičky, sprostě nadáváš, ale především mlžíš. Jestliže chceš někoho glorifikovat, nesmíš nic zamlčovat. Na tom, že byl někdo učitelem na obecných školách ve Voděradech a ve Svitávce u Brna v letech 1922-1924, není přece nic špatného. A rovněž je jasné, že jestliže soudruh Rozehnal byl dekorován Řádem práce, jakožto oblíbenec tehdejšího prezidenta Antonína Novotného, není tom nic zlého, právě naopak. A to víš, že nějaký disident by se těžko mohl takovýmto řádem honosit. Za člověka mluví jeho práce a dílo, ne jeho politická přislušnost. Tak zklidni hormon a nenadávej jako dlaždič. Jako člověk s akademickými tituly by ses mohl trochu krotit.
čtenář | 2016-01-28 17:37:32 | Reagovat
ZLÝ A LŽIVÝ BLBOUNE ZA NOVOTNÉHO BYL V BASE
V roce 1945 byl jmenován profesorem na odboru architektury a pozemního stavitelství VUT v Brně. Mezi jeho žáky patřil například Viktor Rudiš. V roce 1947 absolvoval studijní cestu do Finska.
Ve svém bytě pořádal koncerty komorní hudby, mezi jeho hosty a přátele patřili dirigenti Rafael Kubelík a Bohumír Liška, pianista Josef Páleníček, houslista Alexandr Plocek a violoncellista Miloš Sádlo.
Pro Kubelkovu inscenaci Mozartovy Kouzelné flétny v brněnském Národním divadle vytvořil scénografii.

V roce 1950 vysoko ocenil Rozehnalovo dílo (knihu Cesta k řešení nemocniční otázky města Brna) slavný francouzský architekt Le Corbusier.

V roce 1955 obdržel cenu Antonína Procházky. V roce 1956 mu byla udělena vědecká hodnost doktor technických věd a řád Za zásluhy o výstavbu.

V roce 1960 je ve vykonstruovaném procesu (spolu s Ing. Alexandrem Grimmem, Ing. Karlem Weingartem a Ing. Milošem Kočím) odsouzen ke čtyřem letům odnětí svobody za údajné rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví (honorářové a daňové nesrovnalosti). Během pobytu ve vězení v Praze na Pankráci pracuje v tzv. „Basaprojektu“. Dva projekty z tohoto období byly realizovány.
-----------------------------------------
V roce 1962 se podařilo Rozehnalovým přátelům – mj. hudebníkům Josefu Páleníčkovi a Miloši Sádlovi – prosadit, že byl na základě dekretu prezidenta republiky Antonína Novotného propuštěn z vězení.

V roce 1968 byl rehabilitován a v roce 1970 Nejvyšší soud zrušil původní soudní proces z roku 1960 jako nezákonný.

BL - BOUNE, KDYŽ JSI ZLEJ,TAK ASPOŇ NELŽI
Zdeněk Gryc 
Zdeněk | 2016-01-28 17:49:41 | Reagovat
Asociace myšlenek.
Zdeňo, to o té kameninové míse někde v Liverpoolu mi připomnělo Alaricha a jeho Medicinu v županu.
Dovolím si ocitovat:
Starý Rohon nedovedl udržeti mezi posluchači náležitou kázeň. Nemálo ho to hněvalo.
"Kdo si myslíte, že je starý Rohon? Nula? Mýlíte se ! Jděte do Ruska, jděte do kterého musea chcete, kde jaký mastodont, kde jaký rhinoceros, vždycky je pod ním cedulka: Rohon !"

Zdroj: Alarich, Medicina v županu,  Praha 1931, str. 76.
čtenář | 2016-01-28 12:49:30 | Reagovat
Zdeňo, to o té kameninové míse někde v Liverpoolu mi připomnělo
BLBÝ ŠAŠKU,

TA KAMENINOVÁ MÍSA S DATEM A NÁPISEM JE DOKLADEM,
CO JE TO ANGLO-AMERICKÁ CIVILIZACE,
KTERÁ SI VÁŽÍ CELOŽIVOTNÍHO DÍLA ČLOVĚKA,
 JEHO SNAHY  LÉČIT,
ZMÍRNIT LIDSKÉ UTRPENÍ -
FUNKČNÍM, NIKOLI SOCIALISTICKÝM,
ALE SOCIÁLNÍM ZDRAVOTNICTVÍM.

JE TO ODEZVA ZÁPADNÍ UNIVERSITY
POMNÍK BESTIALITY - TOTALITY

PUTIN ŠETŘÍ NA VŠEM, VČETNĚ ZDRAVOTNICTCÍ,
na tancích ani rubl....


 
Zdeněk | 2016-01-28 17:41:05 | Reagovat
Co má společného Putin s Rozehnalem?
Oni se znali? Kámoši? A ať si Putin šetří na tancích, co je nám do toho? U nás mělo Star Dance slušnou odezvu, oni si klidně můžou třeba tančit kozáčka. A šetřit na něm.
čtenář | 2016-01-28 19:08:49 | Reagovat
Tak je v Bratislavě hlavní přestávka, a vrtá mi, Zdeňo, hlavou,
odkud bereš informace, že Putin šetří tak, že na tance nedá ani rubl. Uvidíme, až budou na programu volné tance. jestli Rusáci neodvezou z Bratislavy žádnou medaili, bude se Putin drbat na hlavě, že na těch tancích neměl tolik šetřit a na ty tance nějaký ten rublík pustit. Tak čágo  aneb Putin nebo Obama, všechno jedna rodina !
čtenář | 2016-01-28 19:44:51 | Reagovat
JE TEDY "Strejček Nimra" - "alter-ego" "čtenáře" ?
Zdeněk | 2016-01-28 17:54:46 | Reagovat
JE TEDY "Strejček Nimra" - "alter-ego" "čtenáře" ?
Zdeněk | 2016-01-28 17:57:37 | Reagovat
JE TEDY "Strejček Nimra" - "alter-ego" "čtenáře" ?
Zdeněk | 2016-01-28 17:58:04 | Reagovat
Tak vidíš Zdendo, sám to uznáváš:
" na základě dekretu prezidenta republiky Antonína Novotného propuštěn z vězení." A k tomu ten Řád práce.
Kdybych byl sprostý (a bral si z tebe mustr), napsal bych, že mohl jinak velice neoblíbenému Toníkovi líbat pozadí. Já vím, že ti ten Řád práce nejde pod nosánek (ty bys to napsal jinak), ale co s tím naděláš.
Víš ty co? Nechme toho, Strejček Nimra už určitě hrozí prstíkem, pojď, najdeme si nějaké aktuálnější téma, kdo si dnes kromě tebe ještě vzpomene na nějaké bývalé soudruhy, oba už jsou dávno na pravdě Boží. Podíváme se raději na krasokorčulování z Bratislavy. 
A neutrhávej se jako  bernardýn od boudy. Měj se a čus, divochu !
čtenář | 2016-01-28 19:05:01 | Reagovat
JE TEDY "Strejček Nimra" - "alter-ego" "čtenáře" ?
Zdeněk | 2016-01-28 19:59:43 | Reagovat
JE TEDY "Strejček Nimra" - "alter-ego" "čtenáře" ?
Zdeněk | 2016-01-28 20:00:20 | Reagovat
JE TEDY "Strejček Nimra" - "alter-ego" "čtenáře" ?
E TEDY "Strejček Nimra" - "alter-ego" "čtenáře" ?
Zdeněk | 2016-01-28 17:58:04 | Reagovat
TAK CO SRANDISTO, PÍŠEŠ POD DVĚMA ANO-NYM
CUDNĚ MLČÍŠ,
KECÁŠ MIMO,
TAKŽE TVOJE VÝ-HYBKA TO JE ODPOVĚĎ? 
POKUS NAROVNAT RAMENA JENOM 1X
 
Zdeněk | 2016-01-28 20:03:50 | Reagovat
SAKRA,TEN "čtenář" -červ se vytrvale kroutí,což tak se vyjádřit ?
Zdeněk | 2016-01-28 20:28:37 | Reagovat
MO-NOLOG NEBO DI-ALOG SCHIZOFRENIKA?
Je to systémové řešení?
Tady si menší část společnosti (většinou ti, kteří nejsou žádnými "ekology" a topí co mají po ruce, nebo ti co nemají finanční obnos na obnovu starého kotle , nebo ti co si řeknou, když stát dává, tak proč nebrat a pořídit si něco nejnovějšího-moderního) polepší na úkor těch pořádných, ti to ze svých daní pomůžou zaplatit. Asi to moc spravedlivé není, ale budiž. Tak příště by měli přijít na řadu ti, co mají starší plynové kotle, aby to bylo fifty-fifty.
Pořád mi ale chybí, jak to bude s těmi největšími znečišťovateli, jako jsou podniky-u nás Kronospan, nebo velké firmy s desítkami starších kamionů (Jipocar), autobusů (ICOM), stará osobní auta a především letecké společnosti, o kterých se u nás vůbec nemluví a  z jejich letadel se na nás sypou tisíce tun exhalací, především těžkých kovů (to není jenom vodní pára z jejich stop). A to je zatím tabu.
Strejček Nimra | 2016-01-26 16:46:53 | Reagovat
------------------------------------------------------------------
Naprosto přesně řečeno.
A díky panu Fejinkovi, jehož články a komentáře vždy odborně fundované a k věci, podobně jako články pana Havlíčka. Díky.
A pro Strejčka Nimru. Moji odpověď najdete na příslušné diskuzi. Hezký večer !
----------------------------------------
čtenář | 2016-01-26 18:17:58 | Reagovat
TAK JE TO PRDEL, NEBO NE ?
----------------------------------------
A pro Strejčka Nimru. Moji odpověď najdete na příslušné diskuzi. Hezký večer !
čtenář | 2016-01-26 18:17:58 | Reagovat
-------------------------------------------------------
TAKŽE PŘELOŽENO DO ČEŠTINY:
ANONYM ČTENÁŘ NAPÍŠE ODPOVĚĎ SÁM SOBĚ,  NA PŘÍSLUŠNÉ DISKUZI -
TEDY STREJČKU NIMROVI

 A SÁM SOBĚ SI POPŘEJE:
Hezký večer !
čtenář | 2016-01-26 18:17:58 | Reagovat
--------------------------------------------------------
TA CO, JE TO TAK, NEBO TO MÁM JEŠTĚ  XXX XX
NEJLÉPE VŠUDE OPAKOVAT ???
 
Zdeněk | 2016-01-28 20:19:38 | Reagovat
PÍŠEŠ POD OBĚMA ANO - NYMY....STAČÍ ANO nebo Ne !
Zdeněk | 2016-01-28 20:33:15 | Reagovat
Zdendo, mám takový dojem, že jsi vnukem strážmistra Flanderky z Putimi.
Znáš to, že? Víš, jak se Flanderka vyptával Švejka, jestli je ruský špion. Přečti si onu pasáž (důkladně) a dostaneš odpověď. Tak čus, Šerloku !
čtenář | 2016-01-28 21:41:10 | Reagovat
Další omezování svobody, na řadě je internet
TAK TO VYPADÁ NE NA INTERNET, ale na psychinu pro schizofrenika...
A KONEC  podvodně hraných komentářů na tomto Blogu.
Jak říká Slonková, ruská propaganda je nejen vynalézavá,ale i daleko v předu,
že soudruhu "čtenář", alias "Strýček Nimra" nebo i velikost XXL, případně XXX XX?

ZDE-n-da

Jako důkaz trefy do černého, prosím o nějakou vyhýbavou sprostotu.
Ing.arch. Zdeněk Gryc
Zdeněk | 2016-01-28 22:06:14 | Reagovat
JO TY PODLÁ KRYSO DVOJHLAVÁ OTÍRAT SI TLAMU O PROFESORA JMENOVANÉHO PANEM PRESIDENTEM BENEŠEM BYLA ASI CHYBA...71 KOMENTÁŘŮ
Zdeněk | 2016-01-28 21:53:08 | Reagovat
Vzal sis prášek, Šerloku?
A tu pasáž o tom Flanderkovi z Putimi si fakt přečti ! A nezapomeň připsat na toto téma 72. komentář, včetně vybraných sprostot, hodných člověka s akademickým titulem !
čtenář | 2016-01-28 21:58:17 | Reagovat
7 statečných + 1 zbabělec ve 2 osobách!!
7 STATEČNÝCH je TERMINUS TECHNICUS, svépomocně a hrdině nazvanÉ akce nejenom aktivisty Václava Dvořáka, ale fakt,jak přišli na název anti USA z filmu USA?
Po jednostranném vyhlášení nezávislosti Kosova se zúčastnil Foldyna série menších demonstrací proti uznání nezávislosti této jihosrbské provincie, organizovaných petičním výborem
 -------------------------------------
 "sedm statečných".
 -------------------------------------
 Demonstrace podpořili někteří další politici, například Jan Kavan, Daniel Solis ze Strany zelených[7] nebo Václav Dvořák (autor filmu Uloupené Kosovo), prof. Rajko Doleček a další. Jaroslav Foldyna je po matce Srb.
 ---------------------------------------
 je "čtenář" přímo jeden ze 7,nebo jenom s nimi jezdí na demonstrace do Prahy?
 Jo, podepsat se pod text, snad současný stav demokracie umožňuje,ne? Anonymní a osobní, neosobně psané sprosťárny se však píší s lehčí rukou,bez zodpovědnosti,
 o to přeci jde. Něco jak  "starci chodili po školách a vykládali prvňáčku,že TGM nechal střílet do dělníků."
Sakra to podepsat za totáče nebyl problém. Dneska,tedy zatím snad ano,že?
Zdeněk | 2016-01-22 15:04:31 | Reagovat
Zdeněk | 2016-01-28 22:09:41 | Reagovat
Zdendo, ještě jsi rudej, bílej, nebo už jsi zmodral?
Hele, nech toho, ty jsi sice rapl, ale na svědomí tě mít opravdu nechci. U každé srandy je třeba v nejlepším přestat. Tak už fakticky dobrou noc ! Zítra je taky den.
čtenář | 2016-01-28 22:15:16 | Reagovat
ty blboune,nyní je jasné,že máš 2 ANO-NYMY...možná víc...s jídlem roste chuť,že?
Zdeněk | 2016-01-28 22:13:05 | Reagovat
Vážně už ti to hrabe, tak čus.
čtenář | 2016-01-28 22:16:10 | Reagovat
ty jsi fakt trapnej vůl, proto ta ANONYMITA, na to ne založena tvá existence po-dvojného komoušského aktivisty. Je mi líto,že jsem kdy bral v potaz tvá svinstva na Havla...
Zdeněk | 2016-01-28 22:42:35 | Reagovat
vozdobo 7 statečných nevím jestli svou schyzogrenií nezhodíš soudruha Foldynu,nebo renomé aktivisty Václava Dvořáka...bejt Havlíčkem...tak bych moc nestál o přitakávačky pod-vodníka
Zdeněk | 2016-01-28 22:48:22 | Reagovat
korekce překlepů a chyb je programovaná pro radost
Zdeněk | 2016-01-28 22:49:30 | Reagovat
Ahoj Zdendo, kamaráde, ty jsi včera vyváděl.
Řádil jsi víc, než Zuřivý Roland, klel víc než papoušek Johna Silvera a útočil jako Březina na medaili. A proč to všechno? Vlastně jen proto, že prof. etc. Rozehnal učil na obecných školách ve Voděradech a Svitávce u Brna. A do toho tradičně jsi zamotal Putina a osočil ho, že nechce pustit ani rubl na tancování.
Zdeňku, každý musel nějak začínat, třeba i v té Svitávce. A v době, kdy obdržel státní vyznamenání kdejaký komunistický pazour, ten Řád práce, který s. Rozehnal získal, když byl rehabilitován po uznání, že byl soudní proces s ním vykonstruován a navíc obdržel Řád práce, svědčí o tom, že byl uznávaný za dobrého profesionála.
Jenže tobě tak něco vykládat, že? Buď rád, že tvé občasné škemrání o cenzuru příspěvků nepadlo na úrodnou půdu, protože kvůli svým vulgárnostem by sis už ani neškrtl a to by pro tebe znamenalo úplnou katastrofu.
A jdi trochu do sebe: Kdyby ty tvoje pindy po tobě někdo četl, co by si o tobě pomyslel? Při nejmenším, že jsi úplně mimo kameninovou mísu. Tak ahoj a čauík.
čtenář | 2016-01-29 09:55:37 | Reagovat
"čtenář" a "Strejček Nimra",je jedno,leč dvojhlavý tele. Má tele ještě více hlav?
Zdeněk | 2016-01-29 10:10:17 | Reagovat
Má. Ta třetí hlava, největší, se jmenuje Zdeněk.
Vážně, milí zlatí, jste ještě nepoznali, že alter ego našeho milého Zdeněčka se jmenuje Mitrofanov? Tak se přiznej Zdeňo, já vím, že na Novinkách ti to hází víc.
čtenář | 2016-01-29 10:30:24 | Reagovat
PAMATUJTE ČTENÁŘI, ŽE "čtenář" a "Strýček Nimra" je dvojhlavé tele,které si dopisuje samo ze sebou
Je to systémové řešení?
Tady si menší část společnosti (většinou ti, kteří nejsou žádnými "ekology" a topí co mají po ruce, nebo ti co nemají finanční obnos na obnovu starého kotle , nebo ti co si řeknou, když stát dává, tak proč nebrat a pořídit si něco nejnovějšího-moderního) polepší na úkor těch pořádných, ti to ze svých daní pomůžou zaplatit. Asi to moc spravedlivé není, ale budiž. Tak příště by měli přijít na řadu ti, co mají starší plynové kotle, aby to bylo fifty-fifty.
 Pořád mi ale chybí, jak to bude s těmi největšími znečišťovateli, jako jsou podniky-u nás Kronospan, nebo velké firmy s desítkami starších kamionů (Jipocar), autobusů (ICOM), stará osobní auta a především letecké společnosti, o kterých se u nás vůbec nemluví a  z jejich letadel se na nás sypou tisíce tun exhalací, především těžkých kovů (to není jenom vodní pára z jejich stop). A to je zatím tabu.
Strejček Nimra | 2016-01-26 16:46:53 | Reagovat
------------------------------------------------------
Naprosto přesně řečeno.
A díky panu Fejinkovi, jehož články a komentáře vždy odborně fundované a k věci, podobně jako články pana Havlíčka. Díky.
 A pro Strejčka Nimru. Moji odpověď najdete na příslušné diskuzi. Hezký večer !
čtenář | 2016-01-26 18:17:58 | Reagovat
Zdeněk | 2016-01-29 11:14:24 | Reagovat
Zdeňo, já vím, že jsi celou noc nespal a jsi pěkně nabuzený.
Ale já na tebe dnes nemám čas, tak promiň. Tak zatím sesmol nějaké ty traktáty, třeba zase něco o nositeli Řádu práce s. Rozehnalovi a jeho kameninové míse nebo se cvič v používání klávesových zkratek CTRL+C,  CTRL+V a brzy zase ahoj , ty Mitrofanove. Carpe diem !
čtenář | 2016-01-29 11:34:20 | Reagovat
tak se ukaž, jak si odpovíš, POD ČLÁNKEM PANA FÉJINKY "KOZLÍKOVÉ DOTACE" nejsem sám koho to zajímá
Další omezování svobody, na řadě je internet
Takže k tomu už zde nebude nic.
POUZE POZNADEK, ŽE JEDNO TELE, CHOROBNĚ  NENÁVIDÍCÍ VÁCLAVA HAVLA, DOKÁŽE VYPADAT JAKO NÁZOR VÍCE OSOB ....NA TO SAKRA POZOR !!!
------------------------------------------------------------------------
Přejdeme tedy na "kotlíkové dotace" a budeme se tešit
Co napíše jedna telecí hlava druhé, dle tohoto slibu:
--------------------------------------------------------------------------
Naprosto přesně řečeno.
A díky panu Fejinkovi, jehož články a komentáře vždy odborně fundované a k věci, podobně jako články pana Havlíčka. Díky.
 A pro Strejčka Nimru. Moji odpověď najdete na příslušné diskuzi. Hezký večer !
čtenář | 2016-01-26 18:17:58 | Reagovat
----------------------------------------------------------------
Třetí telecí hlava je neznámá.
Identifikace té druhé byla fakt fuška.
Nechci urážet,
ale podobnou mentalitu bych hledal u XXX XX
S jeho návrhem na sebevraždu ZG
 
Zdeněk | 2016-01-29 12:33:25 | Reagovat
KOZLÍKU - KOTLÍKU - 1 ZE 7 STATEČNÝCH?
Zdeněk | 2016-01-29 12:36:05 | Reagovat
Tebe, Zdendo, stačí nechat chvíli bez dozoru a provedeš nějakou nepředloženost.
Upozorňoval jsem tě, že nebudu nějakou dobu na internetu. Přesto jsem si byl jistý, že tady budeš z nedostatku užitečnější činnosti zlobně poštěkávat. V tom jsem se nezklamal. Ale podíval jsem se, jestli někde probíhají nějaké zajímavé diskuze a přímo jsem se zděsil. Co jsi to, prosím tě, blábolil za nesmysly na živé tématické diskuzi o kotlích? Tímto extempore ses tak dokonale znemožnil a zesměšnil, že tě teď už nikdo nebude brát vážně. Zcela podle rčení: "nechte ho, on se umlátí sám." Co si o tobě museli všichni pomyslet vyjádřil za všechny diskutující XXXXX. Ty jsi přece matěj, to se hned tak nevidí. 
čtenář | 2016-01-30 08:54:18 | Reagovat
Napište i vy, svůj vlastní článek - formulář ZDE
Reklama
06.06.2024 Čtenáři píšíModerní gymnastika - když elegance potkává sílu

Představte si moderní gymnastiku jako taneční symfonii, kde elegance a síla tvoří harmonický celek. V dnešní době se tento sport neskutečně vyvíjí a přináší s sebou nové techniky a ...

Komentáře (0)
29.05.2024 Čtenáři píšíŠesťáci se svými kamarády z DTS na návštěvě zoo

Čerstvý vítr nám ve čtvrtek 16. 5. místo písku ze Sahary přivál naše kamarády z DTS Jihlava, se kterými již téměř celý školní rok spolupracujeme na různých drobných projektech. Tentokrát ...

Komentáře (0)
26.05.2024 Čtenáři píší„Hrající babičku“ tam žádná rodina neměla…

Život naší rodiny byl z počátku od roku 1936 spojený s návštěvou hudební školy. Dne 17. září 1936 se moje sestra Dagmar začala učit hře na housle u prof. Jana Přibyla a zpěvu u prof. ...

Komentáře (0)
23.05.2024 Čtenáři píšíNaše školní motýlí zahrádka

Ve třídě IV. B máme motýlí zahrádku. Před měsícem nám přicestovalo 5 housenek babočky bodlákové. Hanča s Luckou se nabídly, že budou zapisovat a pozorovat, jak nám housenky rostou. ...

Komentáře (0)
22.05.2024 Čtenáři píšíExkurze jihlavských školáků za poznáním

Během jara vyrazili žáci II. stupně jihlavské školy Nad Plovárnou. V pátek 12. dubna se žáci osmých ročníků vydali do Brna. Nejdříve zavítali na Kraví horu do hvězdárny a planetária, ...

Komentáře (0)
19.05.2024 Čtenáři píšíPozor, vosa! Zůstaňte hlavně v klidu

Kamarád pobíhá kolem, máchá divoce rukama a vykřikuje: „Vosa, vosa!“ Strašně se toho hmyzu bojí. Dělá ale, bohužel, vše pro to, aby ho vosa opravdu bodla. Jak se má zachovat správně? ...

Komentáře (0)
16.05.2024 Čtenáři píšíZa poznáním a kulturou do Prahy a Brna

V sobotu 27. 4. se autobusem vydalo 49 seniorů na první výlet z Humpolce do Prahy za poznáním a kulturou. První zastávkou bylo Hlavní nádraží, a to zrekonstruované prostory historické Fantovy ...

Komentáře (0)
15.05.2024 Čtenáři píšíŽáci na autentickém místě bojů za 2. světové války

U příležitosti oslav osvobození naší země, 5. a 8. května, si žáci MŠ a ZŠ Větrný Jeníkov připomněli v kostele sv. Cyrila a Metoděje v Praze památku sedmi československých parašutistů, ...

Komentáře (0)
13.05.2024 Čtenáři píšíKrásné vzpomínky na LŠU v Třešti

V roce 1963 jsem nastoupila do 1. třídy a současně jsem začala chodit do rytmiky, která byla součástí LŠU. Paní učitelka Kodymová se nás snažila naučit správné držení těla, základní ...

Komentáře (0)
12.05.2024 Čtenáři píšíVítání ptačího zpěvu v Jihlavě přálo počasí

Celkem 53 účastníků, z toho 17 dětí, se v neděli 5. května rozhodlo absolvovat celostátně i celoevropsky organizovanou akci Vítání ptačího zpěvu, kterou pořádala Česká společnost ornitologická ...

Komentáře (0)
09.05.2024 Čtenáři píšíCirkus do škol představil akrobacii

Jako v cirkuse. Tak si připadali třeťáci ze Základní školy Havlíčkova v Jihlavě. Oddíl Akrobat při TJ Sokol Jihlava totiž spustil projekt Cirkus do škol, ve kterém si děti pod vedením ...

Komentáře (0)
08.05.2024 Čtenáři píšíČarodějnický rej v centru

V humpoleckém SeniorCentru bylo během „čarodějnic“ veselo. Personál využil ideálního jarního počasí a připravil pro klienty pestrý program. „Dopoledne prolétly čarodějnice domovem ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net