Reklama
Dnes je pondělí 08.07.2024     svátek má Nora

Senioři dnešní doby

Ilustrační foto archiv JL
Ilustrační foto archiv JL

29.5.2015 Čtenáři píší/Komentáře (53), autor:
Aleš Urban, student SVOŠS Jihlava

 

  Nevím, proč mladá generace narozená v demokracii neustále nadává a stěžuje si na generaci starší. Senioři jsou součástí naší společnosti, to nezměníme a nepochybuji o tom, že velká část seniorů je díky vysokým cenám a nízkým důchodům velmi vzdálená průměrným příjmům, nevidím tedy argument, že senior tráví svůj čas jenom nakupováním za pádný. Vedle těchto skupin ,, klasických" seniorů se nám v posledních letech rozrostla skupina relativně mladých seniorů, kteří se čím dál více vymykají tradičnímu pojetí seniora jako roztomilé stařenky nebo stařečka, kteří žijí ve svém světě vzpomínek.

 

 Tito senioři žijí naší dobou, ne minulou. Zajímají se o dění, o politiku a mají své názory. Často se opírají o svou zkušenost. Chtějí patřit do dnešní doby. Jejich vzdělaní, kultura i zájmy značně přesahují nabídku dnešního televizního nebo rozhlasového vysílání, úroveň našich médií. Bohužel jejich nízký příjem jim nedovoluje aktivněji se účastnit kulturního života. V muzeích a na výstavách tvoří většinu návštěvníků. Není to generace odchovaná dechovkou. Jsou odchováni Beatles, rockovou hudbou, studentskými revoltami šedesátých let. Ti starší jazzem a zejména swingem. Dobrou literaturou. Kdykoliv město pořádá pro seniory kulturní akci jako divadelní představení, koncert nebo výstavu, vždycky je plno. Od běžného publika se senioři liší jenom tím, že jsou elegantnější, zdvořilejší. Byli zvyklí pohybovat se v kulturním prostředí. Chtějí žít kulturně. Pomozme jim v tom. Pomáhejme jim udržovat jejich mladost. To není soucit. To je vypočítavost. Protože jak se my budeme chovat k nim, tak se budou ti příští chovat k nám!

Diskuze k článku

Nový komentář

STUDENT = SNAŽIVEC
Urban = měšťan.
Je výborný, dík za článek.
ZG
Zdeněk | 2015-05-29 19:23:57 | Reagovat
Hezké slohové cvičení.
Nic proti tomu.
čtenář | 2015-05-30 08:21:58 | Reagovat
Ale přesto
je třeba respektovat fyzikální zákonitosti života, které plně postihuje gaussova rovnice. Zkrátka, lidé se v bolestech narodí, procházejí životním cyklem za různých podmínek a všichni do jednoho končí smrtí. Jak vzpomínající dědeček či babička, tak i aktivní senioři. V převážné míře by si zasloužili když ne obdiv, tak alespoň elementární úctu za to, že se postarali o výchovu svých dětí, podíleli se na budování statků, které slouží budoucím generacím. Nejtěžší pro většinu z nich je, být nuceni žít "svůj život" bez toho, že by o ně někdo stál. Je opravdu tristní slyšet posměch na adresu  "hrabivých" důchodců, kteří obíhají obchody ve snaze získat slevu. Většinou ne pro sebe, ale pro svoje potomky, kterým chtějí být alespoň trochu platní.
VladimírV | 2015-05-30 20:23:33 | Reagovat
Víte, pane Vladimíre,
to všechno je bohužel symptomem dnešní doby. Jak často jsme po  "plyšáku" slyšeli, že každý se musí starat sám o sebe, stát není zaopatřovací ústav, sociální jistoty padly, všechno zařídí neviditelná ruka trhu, více takových Kožených, už nikdy nevstoupíme do nějakého vojenského seskupení a podobné pravdoláskařské kecy a jak to dopadlo.  Lidé ztratili úctu a sounáležitost jedni s druhými, nůžky mezi skupinami lidí se neustále rozevírají, každý hamouní jen pro sebe, jediné, na co lidé slyší jsou peníze a hledání fíglů, jak je bezpracně a podvodem získat. Vzpomínám na scénku Šimka a Grossmanna o exekutorech - tehdy nám to připadalo jako scifi z jiného světa a kdo by věřil, že se to jednou stane horkou skutečností, stejně jako nezaměstnanost, kterou nám kdysi vyhrožovali. 
A to podněcování jedněch proti druhým - mladých proti důchodcům, pracujících proti matkám na mateřské, momentálně zdravých proti invalidům, zaměstnanců proti zaměstnavatelům atd., to je zcela úmyslné. Jak zní stará moudrost - rozhádaný národ se vždy snadněji ukočíruje, než takový, který dokáže táhnout za jeden provaz. Divide et impera ! Nikdo se nemůže divit, že vládne "blbá nálada" a jedinou radostí jsou takové zprávy, jako že ODS během jediného měsíce přišla o 3 000 členů nebo že vůdce nacistů Posselt a s ním jeho kumpán šišlavý "Kde tómof muj, fóda chučí pó skalínách" nesmí do Ruska. Je to jen docela malé povzbuzení, ale nemusí pršet, jen když kape. 
čtenář | 2015-05-30 20:47:07 | Reagovat
Ano,
VladimírV | 2015-05-30 21:31:20 | Reagovat
...pokračuji.
Vážený čtenáři. Každá takováto kapka vysloveného dobra může být předzvěstí deště, který smyje stigma naší doby. Byl bych velmi rád, kdyby to šlo hladce, ale věk a zkušenosti mi napovídají, že se lidé dokážou dát do latě pouze v době, když jim opravdu teče do bot nebo když dostanou opravdový strach. Nicméně, jsem až naivní optimista, asi soudím podle sebe, a tak věřím, že dojde k pozitivní změně.☺
VladimírV | 2015-05-30 21:39:28 | Reagovat
Mluvíte mi z duše, pane Vladimíre.
Můj názor je přesně stejný. Měl bych ještě takovou připomínku ad rem k článku pana Urbana. Slohová cvičení mívají obvykle jepičí život. Končívají jako jednička v kantorově notýsku a sešit se na konci školního roku vyhodí. Proto je chvályhodné, troufne-li si student publikovat svou práci v tisku, protože je zde šance, že práce vzbudí svou tématikou zájem veřejnosti. Nezaslouží si proto ironizování výrazy jako "snaživec", či "měšťan", zvláště od někoho, jehož literární úroveň je nevalná.
čtenář | 2015-05-31 07:16:49 | Reagovat
Jo, pan architekt...
Ono už to, když někdo s oblibou píše verzálkami svědčí obvykle buď o tom, že má problémy se zrakem...a nebo že má poněkud zbytnělé ego :-)
Nitropan | 2015-06-02 22:51:22 | Reagovat
Přístup...
čtenář, Nitropan:
Nepřijde Vám poněkud hloupé hledat za každou cenu v textech pana Gryce něco špatného? Co trochu dobré vůle bez presumpce viny...?
Při malé trošce úvahy tam lehce najdete něco pozitního, nebo minimálně ne negativního.
Joe | 2015-06-02 23:09:52 | Reagovat
Já nevím.
Největší antikomunista, který radostně stavěl komunistům okresní výbory ? Mě osobně spíš tohle přijde hloupé :-)
Nitropan | 2015-06-02 23:54:10 | Reagovat
Vážený Joe.
Je mi líto, ale výraz "snaživec" nelze vykládat jinak, než ironicky. Je to vlastně synonymum slova "šprt". Pochybuji, že by pan Urban byl příliš nadšen, kdyby mu kolegové studenti říkali "snaživče".
A pan architekt se nedávno pochlubil, že se přičinil o rozkvět Ulánbátaru (v překladu Rudého bohatýra). Jestliže mu to bylo povoleno, musel být opravdu "kovanej", protože této cti se dostalo málokomu. Nezapomínejme, že tehdy bylo Mongolsko zemí s ortodoxním komunistickým režimem v čele s koryfejem Jumdžaginem Cedenbalerm, prvním tajemníkem Mongolské lid. rev. strany a předsedy rady ministrů Mongolské lid. republiky. Už proto každé slovo pana architekta působí jemně řečeno poněkud svérázně. 
čtenář | 2015-06-03 09:41:00 | Reagovat
Pan architekt byl zkrátka SNAŽIVEC.
Nitropan | 2015-06-03 12:56:43 | Reagovat
ZAJÍMAVÁ IN-VERZE
COKOLI ŘEKNETE MŮŽE BÝT POUŽITO PROTI VÁM.
Se uvádí ve starých anglických detektivkách při zatýkání pachatele.
Cokoli napíšete může být vytrženo z kontextu a obráceno naruby "post-kom-snaživcem-čtenář-em". . .
Vážený Joe.
Je mi líto, ale výraz "snaživec" nelze vykládat jinak, než ironicky. Je to vlastně synonymum slova "šprt". Pochybuji, že by pan Urban byl příliš nadšen, kdyby mu kolegové studenti říkali "snaživče".
A pan architekt se nedávno pochlubil, že se přičinil o rozkvět Ulánbátaru (v překladu Rudého bohatýra). Jestliže mu to bylo povoleno, musel být opravdu "kovanej", protože této cti se dostalo málokomu. Nezapomínejme, že tehdy bylo Mongolsko zemí s ortodoxním komunistickým režimem v čele s koryfejem Jumdžaginem Cedenbalerm, prvním tajemníkem Mongolské lid. rev. strany a předsedy rady ministrů Mongolské lid. republiky. Už proto každé slovo pana architekta působí jemně řečeno poněkud svérázně.
čtenář | 2015-06-03 09:41:00 | Reagovat
-------------------------------------
Realizace nemocnice v UlánBatráru je věcí humanismu. Snížení kojenecké a dětské úmrtnosti v Mongolsku, je dílo, na které může být socialismus hrdý.
Export projektu, stavebního dozoru a technologického zařízení Chiranou je něco, na co může být Stavoprojekt a naše republika hrdá.
Je škoda, že Putin věnoval obrovské částky na vývoj tanku, který právě presentoval na přehlídce v Moskvě. Možná, že ruské ženy by více těšily nějaké investice do  ruských porodnic. Na cestu do Lausanne v jejíž porodnici se nedávno narodilo Putinovo dítě asi nemají, že?
Zdeněk Gryc
 
Zdeněk | 2015-06-10 12:10:30 | Reagovat
Pan Gryc tam doslova napsal "Je výborný, dík za článek." Je v tom snad prvoplánová ironie, něco špatného?
Jeho osobní minulost v tento moment nechci diskutovat, musel bych ji více prostudovat.
 
Joe | 2015-06-03 12:59:10 | Reagovat
V souvislosti s tím "snaživcem" je to tak zvaná ironie na druhou.
Ještě zesílená.
čtenář | 2015-06-03 15:34:34 | Reagovat
Pro pana Joea.
Vážený pane, ušetřím vám práci se studováním. Stačí, vyhledáte-li si v JL v archivu článek "Z prevence si lidé hlavu nedělají" a přečtete si v komentářích tuto repliku, kterou vám zde zkopíruji:
Jsem jedním z autorů nemocnice v Ulanbátaru.
Tam byla  obrovská dětská úmrtnost. Tato nemocnice, prokazatelně ovlivnila jejich přežití. Je o tom odborná literatura a očitý svědek, který se tam léta vrací - architekt Toman. Loni mne navštívil s mými výkresy a dotazy na další spolupracovníky na tomto areálu, jehož dokumentace je pečlivě uložena v archivu v Brně.
Jako připomínku a vděk k příteli,  uvádím, že na něm v počáteční fázi,  pracoval také architekt Jiří Jirmus, jehož souborné dílo malíře je vystaveno v OGV.
Zdeněk Gryc vpv (sic!). 
Hezký den ! 
čtenář | 2015-06-03 16:13:58 | Reagovat
Vážení diskutující,
s prominutím. Hledejme v článcích jejich podstatu. Zde je nepochybné, že se pan Urban vyjádřil tónem, který není v této věkové kateorii až tak obvyklý. Ukázal, že to není pouze kritičnost vůči starší generaci, která cloumá jeho vrstevníky. Děkuji.
 Pokud jde o pana ZG, ponechme mu prosím jeho svobodu vyjadřování.A nemlaťme ho za to, že projevil svůj talent i za minulého režimu. To, že nezapalovat stohy, nepáchal násilí na představitelích režimu, znamená, že se choval jako 99,9% lidí této země. I "komunisté" věděli, že gynekologa nemůže dělat automechanik tak jako, že projektantem nemůže být ošetřovatel skotu. To věděl už i Lenin. Jiná věc je, že se privilegia projektovat jihlavský Kreml nedostalo druhým. Ovšem i pan ZG měl sakra pevně určeny mantinely, ve kterých mohl "svobodně" rozvíjet svoje schopnosti.
Přeji všem hezký den.☺
VladimírV | 2015-06-04 07:40:09 | Reagovat
Dobrý den, pane Vladimíre.
Pan Urban se skutečně projevil velmi záslužným způsobem. Kdyby nic jiného, zaujal čtenářskou veřejnost, což se projevilo i na této diskuzi. Že to pan ZG shodil velice nevhodným způsobem, ať už to myslel ironicky nebo pouze neobratným vyjádřením, není vina pana Urbana.
A pan ZG si za své literární neúspěchy může jedině sám. Pro jeho nabubřelost, s níž si neustále hladí,jak trefně poznamenal jeden diskutující "zbytnělé ego", neustále vynáší svou ukřivděnost, hrabe se v dávno zpráchnivělých bolístkách (kdo neměl pro své schopnosti pevně určené mantinely a přesto nefňuká) a v neposlední řadě se ohání primitivním antikomunismem se nemůže divit, že pro svou stařeckou ješitnost se stává vítaným cílem sarkastických poznámek diskutujících.
čtenář | 2015-06-04 08:58:18 | Reagovat
Vážený pane čtenáři,
Pocit osamělosti (nezájmu druhých) je něco, co nepostihuje jen starší generaci. I dítě si za cenu zlobení vymiňuje pozornost. I když třeba ví, že dostane za vyučenou.  I tvrdá reakce na příspěvek je projevem zájmu. Neměla by však  "provokatéra" dostat do situace, kdy se s tím následně nedokáže intelektuálně srovnat. Souhlasit s názorem nemusíme, ale hledejme prosím v každém především to dobré, co v něm je. To přece není nic složitého, pokud nám osobně dotyčný nechce přímo škodit.
VladimírV | 2015-06-04 10:11:45 | Reagovat
Lze jen souhlasit.
Osamělost musí být velice skličující a není divu, snaží-li se někdo, většinou je to z takových příspěvků přímo cítit, upoutat pozornost. A jak správně píšete, i ten zoufalec musí počítat s tím, že dostane za vyučenou. A ne začít okamžitě vyskakovat jako čertík z krabičky, případně Balkánská řeznice Madléna, když před ní někdo pronese něco o ukradeném Kosovu, ječet na blogu něco o fašistech, otravovat lidi svou zneuznaností a 70 let starými vykopávkami. Vím, že staří lidé jsou ješitní, nedůtkliví a svou pravdu považují za jedinou, klanějí se modlám bez ohledu na to, že se jednalo o lidi naprosto bezcharakterní (viz ostuda národa známá jako Venca Lahev). Je skutečně třeba brát na takové staříky ohled, jenže každá tolerance má své meze. Hezký den.
čtenář | 2015-06-04 12:10:49 | Reagovat
TGM + V.HAVEL = osvoboditelé
VELKÝ zcela  in-operativní  ŽLUČOVÝ KÁMEN
"ČTENÁŘE" = VÁCLAV HAVEL
 
Zdeněk | 2015-06-10 15:14:25 | Reagovat
Málem bych si nevšiml, že dědoušek zase zakvičel.
Dědo, není vám ani trochu stydno, srovnávat Prezidenta Osvoboditele TGM s takovou špínou, jakou byl Venca Lahev? Jen stáří vás omlouvá. Tak se uklidněte, váš milovaný Bělobrádek vám dá v prosinci šest stovek, to se budete mít. Tak ať vám slouží ! 
čtenář | 2015-06-10 17:15:47 | Reagovat
CO LENIN, ANI VLADIMÍR NEVĚDĚLI
VladimírV | 2015-06-04 07:40:09 | Reagovat
"To věděl už i Lenin. Jiná věc je, že se privilegia projektovat jihlavský Kreml nedostalo druhým."
Pan Vladimír pochopitelně nezná tuto story. Návrhem byl jako první "bona fide" pověřen Jan Sedlák, který byl stejně jako můj Profesor Rozehnal, jak se také zde zmiňuji žalářován komunisty. Sedlák byl rafinovaně zatčen STB v noci před obhajobou. Smyslem zatčení bylo nejen ho persekvovat, ale znemožnit mu odbornou erudici diplom Ing. arch.
Vedoucí atelieru Ing. Arch. Řídký, věřící člověk se pokusil komunistickou křivdu nějak obejít a zadal projekt OV KSČ Jihlava Janu Sedlákovi. 
Tento projekt uplatil Sedlák jako svou státnici a byl mu udělen diplom Ing. arch.
Ve schvalovacím řízení na Odboru výstavby a v útvaru Hlavního architekta, však návrh po delším jednání neuspěl a arch. Řídký narychlo pověřil jiného architekta ze svého ateliéru.
----------------------------------------------
"To věděl už i Lenin. Jiná věc je, že se privilegia projektovat jihlavský Kreml nedostalo druhým."
-------------------------------------------
Věřím, že pan Vladimír pochopÍ svůj omyl. Pro úplnost kopíruji svůj článek, kde jsem se o tomto faktu zmínil v souvislosti s  funkci Hlavního architekta:
-----------------------------------------
Městský architekt, který by určoval tvář města. O zřízení právě této funkce uvažují některá vysočinská  města. Mezi nimi i Jihlava. Tuto instituci měla z regionálních měst do roku 2014 pouze Třebíč. Městským architektem byl Lubor Herzán, který se výrazně zasloužil o to, že Třebíč byla zapsána na seznam památek UNESCO.
------------------------------------------------
Mým kolegou byl jeho otec, Ing. Arch. Jiří Herzán, sokol, vodák a především patriot města Třebíče. Jako syn třebíčského stavitele to neměl ve Stavoprojektu jednoduché. Z kádrových důvodů mu byl nejenom znemožněn služební postup. Ředitel mne osobně požádal, aby ho hlídal a neumožnil mu autorské dozory v rozsahu, který Herzán považoval za nutné.
Geny jsou geny a patriotismus patriotismem. Jiří na to měl takový "lišácký"slogan, že určité věci ho zajímají v souvislosti se vzdáleností od Třebíče.
Nedávno jsem se snažil v JL v souvislosti s 95 narozeninami doktora Hoffmanna upozornit na to, jak byla po 68 roce ovlivněna architektura Jihlavy, třeba jenom Grecl - Prior.
Předtím, ještě v roce 1968 měla Jihlava Hlavního architekta Ing. arch. Musila, který tam byl jako "nesympatický" řediteli přemístěn ze Stavoprojektu. Možná, že působil trochu zkostnatěle a konservativně, ale je fakt, že se snažil poctivě prosazovat svůj odborný názor. Stalo se tak třeba ve story původního návrhu na budovu OV KSČ, který ke značné nelibosti autora a Stavoprojektu zamítl.
Dokázal si ale vytvořit nezávislý názor a ten prosazoval. Byla to tehdy dost chyba, jak se později ukázalo.
Pevně však věřím, že spousta nešvarů v Jihlavě jsou následky konsenzu nějakých politických dohod, viz anketa na Březinkách o likvidaci bezbariérová segregace chodců.
Tak tedy na závěr:
Měl by to být člověk, který má nějakou praxi, charakter a je místní. V mé skupině ve Stavoprojektu pracoval arch. Kyncl. S otcem arch. Laštovičky jsem nastupoval v roce 1968 do Agroprojektu.
Zdeněk Gryc
 
Zdeněk | 2015-06-10 10:28:59 | Reagovat
ŽIVOTNÍ VZOR STUDENTA, OTEC, DĚDA, NEBO KANTOR?

"Od běžného publika se senioři liší jenom tím, že jsou elegantnější, zdvořilejší. Byli zvyklí pohybovat se v kulturním prostředí. Chtějí žít kulturně. Pomozme jim v tom. Pomáhejme jim udržovat jejich mladost. To není soucit. To je vypočítavost. Protože jak se my budeme chovat k nim, tak se budou ti příští chovat k nám!"
-------------------------------
JSOU ELEGANTNĚJŠÍ A ZDVOŘILEJŠÍ,
Což se zajisté netýká "čtenáře", Nitropana, atd. neznající ani slušnost občanského podpisu.
Moje generace, počínajíc sekundou, kdy už vysvědčení bylo jedno-jazyčné, měla bibli, tedy "Študáci a kantoři"
od Jaroslava Žáka, knihy laskavě napsané, která mne, možná až trochu troufale vedla k reminiscenci na jeho texty. Ta slovíčka tam najdete, včetně "kolektivu", odvozeného od slovíčka coligo sbírati. Žák tam píše, že tedy kolektiv = sebranka, kam nepochybně "čtenář",
dobře, v rámci komuistické  ideologie zapadá.
Je odporné v mém příspěvku, ve kterém vidím noblesu současné inteligence najít, tedy "nejlépe jak-koli",
odrazový můstek pro rudou slinu.

Abych se trochu pomstil, tak se sem pokusím vložit vzpomínku studenta, napsanou Mojmírem Čevelou, spolužákem Menšíka na JAMU ze str. 25,
na kantora, který svým dílem, noblesou a vystupováním natolik podráždil režim, že ho žalářovali.
Ukázkou jeho práce v Jihlavě je pavilon ředitelství v areálu Psych. Léčebny, kam nepochybně podle "čtenáře", stejně jako i jiní v regionu post SSSR patřím:

"Rozehnalův atelier byl v prvním patře. Pan profesor byl skutečně takový prvorepublikánský elegán, který měl pro tu dobu až provokativní image. Vždy nosil bílou košili, kterou prý vyměňoval až několikrát denně s černou vázankou a černým uměleckým halalákem na krátkých prošedivělých vlasech. V oblibě měl šedí pepitvé obleky, nebo kombinace světle šedých kalhot s výrazným kostkovaným sakem a nosil elegantní šálu - zpravidla bílou - kde chce ležet ten Dostál!
V tomto směru byl idolem celé naší generace a často jsme se snažili po něm opičit. Dlužno říci, že jeho osobnost zastiňovala natolik jeho asistentky, že u vzpomínkového cyklu, jako tento, se jaksi jejich význam vytrácí a musím je vlastně tímto poprosit za prominutí!
I když jakési vzpomínky na podivínského a rázovitého asistenta Gillwama a dost bohatýrského architekta Sirotka mě zbyly!
 Na jednu semestrální konsultaci jsem ale prostě zapomnět nemohl, poněvadž charakterizovala  frickův šarm, komunikační eleganci a laskavost. Dělal jsem projekt obrovitého stadionu s centrálním fotbalovým dvorcem, jakési nové odvážné ocelové konstrukce. Měl jsem to dost vyfachčené a přiznám se, že jsem si na té práci dost zakládal. Při poslední konsultaci se fricek (jak jsme si dovolovali mu důvěrně říkat) s ležérně uvolněnou černou vázankou a bílou košilí, vyhrnutou k loktům probíral výkresy s poznámkami -"no jo, sakra, to je dobrý fór Čevelo. . . , tenhle detail jsem ještě neviděl. . . dobrý". Potom vstal od stolu, upravil si kravatu a mezi zuby prohodil, "ale rozhodně tam nezapomeň udělat schodiště, dost blbě by se tam do třetího podlaží lezlo". Tohle byl ten skutečně nezapomenutelný bonviván a charakter a milovaný profesor, architekt Bedřich Rozehnal."
 
Zdeněk Gryc
PS. můj příspěvek byl veden snahou "poklony" studenta k studentovi. Netušil jsem, že bude ve stylu "post-kom" zneužit.
Přeji autoru článku,  aby našel kantora, který by se stal jeho celoživotním vzorem.
STUDENT = SNAŽIVEC
Urban = měšťan.
Je výborný, dík za článek.
ZG
 
Zdeněk | 2015-06-09 17:19:23 | Reagovat
Mladí snaživci - staří grafomani.
Doufám, že pro pana Urbana bude výstrahou, čeho se má vyvarovat. Že taková grafomanie dokáže být pořádně úporná, je vidět při pohledu na titulní aktuality JL zcela vpravo (blogy, což je zkratka za eldéenku grafomanií postižených gerontů). Naštěstí to nikdo nečte, kdoví jestli to není nakažlivé.
Ale někdy se člověk pobaví. Další perla po tom snaživci je slovo "poklona" (sic!) v uvozovkách. Připomnělo mi to pasáž z Poláčkových Mužů v ofsajdu - cituji:
Paní Načeradcová zašla do obchodu, kde zastihla svého manžela, jenž právě kreslil ozdobně nápis: BÁJEČNÉ - "LEVNÉ" - CENY. Slovo "levné" dal do uvozovek, protože viděl v této značce prostředek k okrášlení své výkladní skříně.
Tolik klasik. Hezký den.
čtenář | 2015-06-10 07:57:45 | Reagovat
DEHONESTACE VÁCLAVA HAVLA
TO JE MERITUS CELÉHO PSANÍ 
PUTINOVA HOCHA "ČTENÁŘE"...

...celé ostatní žvejkání je pouze záminka, jak pro  
pomluvu Václava Havla, tak pro  kritiku západní demokracie...
tato technika je  závážná a podivuhodně rozšířená.

O práci těchto "čtenářů" hovořil včera podrobně náš EU poslanec v Bruselu, ve večerních zprávách na ČT 1.
Pro-Putinovská propaganda je masivní, dobře na úrovni reklamních agentur propracovaná  a zejména skvěle dotovaná.
Podle jeho slov je to proplém,který neumí EU řešit!
Veřejnost by se o tento fenomén měla zajímat.
----------------
zde nejde o slovíčko, či uvozovky,chyby,gramatiku,nebo kritiku stáří... 
Z celého povídání je vidět, že "čtenáři" nejde o senilního architekta, ale o symbol anti-komunismu Havla,
"čtenář" sice píše,že "to nikdo nečte",ale sám pečlivě studuje co napíši a ihned podrážděně pod různými záminkami reaguje..
Je to, jak vidno, z celé diskuze od "čtenáře-snaživce",
velká práce monitorovat JL s "VELIKÝM ŽLUČNÍKOVÝM KAMENEM  HAVLEMV ŽALUDKU".
Jde o to ne-nechat "čtenáři" široký prostor vymývat pod různýmí záminkami a "okolo-stojíčnostmi" hlavičky čtenářů JL, kteří dlohodoběji nesledují jeho praktiky. 
TATO TECNIKA NENÍ  OJEDINĚLÁ, na internetu lze najít nějakou novou KSČ tuším 21. 
Zdeněk Gryc
PS. 100 krát opakovaná lež = PUTINOVA PRAVDA
Zdeněk | 2015-06-11 12:29:50 | Reagovat
Vážení diskutující !
V duchu vidím váš káravě zdvižený prst, že je ošklivé dráždit popudlivého seniora, který má už dost problémů s tím, že ho nějaký ruský Půťa straší i ve snu. Je to pravda, je to tuze ošklivé, kaju se, měl bych udělat nějakou tu pouť do Canossy, zapráskat si nad hlavou bičem a nazvat to třeba Pochod smíření. Ale když on si náš senior vždycky tak nádherně naběhne. A bylo by věru škoda, kdyby bez povšimnutí zapadly některé jeho termíny a slovní obraty, jako třeba snaživec, měšťan či "poklona" v uvozovkách. Ovšem zcela bezkonkurenční je slovní spojení Venca Havel Osvoboditel. To je tedy gól, to by nevymyslel snad ani ten nejzarytější havloidní pravdoláskař, snad dokonce ani Fero Fenič. A mohl by to být i název nějaké povídky, třeba něco na způsob motivů soudničky Františka Němce -  Krejčí Šajtle Dobrodruh. Bravo  ! 
čtenář | 2015-06-11 13:06:04 | Reagovat
PROSTOTA a SP-ROSTOTA
Zdeněk | 2015-06-11 14:44:00 | Reagovat
Vážený pane Gryci.
Je mi to líto, ale jak pozoruji Vaši akceleraci hrdinství VH, vychází mi, že si stále více nabíháte na vidle. Ani on se nepovažoval za toho, co v něm vidíte. Spasitelem tohoto národa rozhodně nebyl. Spousta jeho proklamací se potkala s pravým opakem. Ke zklamání lidí, kteří mu věřili. Shrnuto, byl spíše slušným, svobodomyslným člověkem, neškodou figurkou v rukou porevolučních zlojedů. A to je hodně daleko k božství.
VladimírV | 2015-06-11 13:28:35 | Reagovat
bude omluva?
Vážený pane Vladimíre,
myslím,že jsem dost vysvětlil,jak jsem se dostal k autorství budovy OV KSČ.
Myslím, by to bylo vhodné.
Zdeněk Gryc
Zdeněk | 2015-06-11 13:44:53 | Reagovat
Tak tedy omluva
Vážený pane Gryci,
pokud jste neměl nic společného s projektováním jihlavského Kremlu, omlouvám se Vám. Zřejmě jsem čerpal ze špatných zdrojů.
 
VladimírV | 2015-06-11 14:11:46 | Reagovat
Nejsem jako pan Ovčáček.
Vážený pane Gryci,
psal jsem o tom, co jsem si přečetl. Viz magisterská dipl. práce J. Laubové "Architektura Jihlavy od r. 1900 - 2009", stavby v období r. 1960 - 1970".
Budova sekterariátu OV KSČ, Tolského ul. Ji, Zdeněk Gryc - Stavoprojekt Jihlava. Pokud to není pravda, zpochybněte prosím text její diplomky.
 
VladimírV | 2015-06-11 14:43:28 | Reagovat
NEZPOCHYBNÍM, není důvod
Jiná věc je, že se privilegia projektovat jihlavský Kreml nedostalo druhým. Ovšem i pan ZG měl sakra pevně určeny mantinely, ve kterých mohl "svobodně" rozvíjet svoje schopnosti.
Přeji všem hezký den.☺
VladimírV | 2015-06-04 07:40:09 | Reagovat

 
Vážený pane Vladimíre,
Měl jsem dojem,že nepíšete podpásově z pozice :
„cokoli učiníte může být použito proti Vám“.
 Ve svém příspěvku jsem pochválil studenta za jeho přístup k stáří a kam to vedlo?
Chápu „čtenáře“,který hledá každou příležitost jak hanobit Havla.
Trochu mne udivilo,že jste se zapojil:
„Jiná věc je, že se privilegia projektovat jihlavský Kreml nedostalo druhým. Ovšem i pan ZG měl sakra pevně určeny mantinely, ve kterých mohl "svobodně" rozvíjet svoje schopnosti.“
Tak jsem se Vám pokusil vysvětlit,že privilegium dostal Sedlák,který návrh zpracoval,ale jeho pojetí v souvislosti se stávajícím štítem,který nechal asi z třetiny vyčnívat,pojatý jako stavitelskou proluku s odvětráním spižíren a asi i WC štolou,která vyčnívala na zbytku štítu. Tak asi po 3měsících jeho zneuznané práce jsem dostal příkaz od šéfa atelelieru,abych stavbu navrhl. 12 mil.stop limit.Krajský hosp. KSČ soudruh Drábek: „jinak tě přibijeme za uši na vrata,nemysli si,že žertujeme“,slyším ho jako dneska.
Jsem opravdu autor budovy,prosím,ale té původní,nikoli přistavěného „Domu politické výchovy“. Dost jsem se snažil o distanc od Fuchsovy sokolovny.
Z takových těch zajímavostí uvedu dvě. Nepovedenou a povedenou:
1/Povedlo se mi přesvědčit Ak.mal.Bulanta,aby realisoval v patře sgrafito „holubičky“. Ten se sakra cukal. Chtěl jsem,aby mohl volně tvořit jako malíř. Předtím musel jezdit denně do Brna učit na pedagogický institut,jinak by byl postižen jako „příživník“.Cesta ho nejenom vyčerpávala,ale ztrácel ve vlaku spoustu cenného času nadaného malíře.
2/Ne-povedlo se mi zachovat vzácný strom Gingo-běloba, jehož listy byly legitimace Foglarových Vontů ve Stínadlech. Ochranáři trvali na jeho záchraně,takže jsem to v návrhu respektoval.Nechal jsem ho obalit jutou,obložit prkny a sevřít drátem,stejně jako sochu sv.Jána na mostě v Březinkách a strom před vchodem do restaurace v Jitřence. Soudruhu ved.taj.Fiipovi se strom poblíže budovy nelíbil. Dost jsme o tom diskutovali. Leč tajemník to vyřešil.až jsem odešel tak dal stavbyvedoucímu Pauzarovi rozkaz: „popílit“.Když jsem druhý den přišel na stavbu,tak…
 
Prosím je tedy jasné,že jsem neměl privilegium,ale že Stavoprojekt dostal úkol.
Pochopte prosím,kdybych byl pekař,pekl bych rohlíky.Budovu jsem se snažil udělat co nejlepší.Moc  jsem se těšil až dráty koncentráku padnou,budova bude adninistračkou,jak byla navržena a já pojedu do Alp.
Dneska,když tak čtu „čtenáře“,tak se bojím,aby nás RA tanky neosvobodily po třetí.
Nemohl by je jménem pracujícího lidu pozvat?
ZG
PS jen tak pracovně,ale stačí? je skvělé,že si všímáte:
Viz magisterská dipl. práce J. Laubové "Architektura Jihlavy od r. 1900 - 2009", stavby v období r. 1960 - 1970".
Budova sekterariátu OV KSČ, Tolského ul. Ji, Zdeněk Gryc - Stavoprojekt Jihlava.
himbajs- Ovčáček a Zeman, to je opravdu radost! 
Zdeněk | 2015-06-11 16:04:12 | Reagovat
PROSTOTA a S - PROSTOTA
Ovšem zcela bezkonkurenční je slovní spojení Venca Havel Osvoboditel. To je tedy gól, to by nevymyslel snad ani ten nejzarytější havloidní pravdoláskař, snad dokonce ani Fero Fenič. 
--------------------------
NE-MILÍ „čtenáři“,
Pochopte prosím jako sokol a skaut jsem byl vychován svými rodiči k úctě TGM a demokracii. Za Protektorátu jsme čerpali naději ze zpráv BBC. Stejné to bylo za totáče. BBC nás informovala o Havlově  žalářování. Nyní po 70 letech vzpomínáme na osvobození a naše hrdiny. Ptám se, který neprošel výchovou národovce ve skautu, nebo sokole? To byl důvod nacistické a komunistické zvůle k zrušení?
TGM sokol, Havel skaut…
VÁCLAV HAVEL se stal presidentem z přesně stejného důvodu jako TGM.
Zasloužil se svým perem a četnými publikacemi o osvobození z totality.
Václav Havel je umělec, dramatik a spisovatel. Oporou mu byla jeho žena Olga.
Není ekonom,ani prognostik,je humanista.
OSOBNĚ SE KLANÍM JEHO PAMÁTCE.
KAŽDÉ HANOBENÍ SE MNE DOTÝKÁ.
Nacismus a komunismus,nepřátelé demokracie,opakovaně odstraňovali pomníky. Demokracie si váží jejich památky. Totalita nikoli, navíc Putinova propaganda aktuálně lže o událostech okupace v roce 1968.
Vím,že „čtenáři“ nejde o uvozovky atd.,ale, aby pod jakoukoli záminkou hanobil demokracii, náhodně překopírovávám:

 „A jak správně píšete, i ten zoufalec musí počítat s tím, že dostane za vyučenou.  A ne začít okamžitě vyskakovat jako čertík z krabičky, případně Balkánská řeznice Madléna, když před ní někdo pronese něco o ukradeném Kosovu, ječet na blogu něco o fašistech, otravovat lidi svou zneuznaností a 70 let starými vykopávkami. Vím, že staří lidé jsou ješitní, nedůtkliví a svou pravdu považují za jedinou, klanějí se modlám bez ohledu na to, že se jednalo o lidi naprosto bezcharakterní (viz ostuda národa známá jako Venca Lahev). Je skutečně třeba brát na takové staříky ohled, jenže každá tolerance má své meze. Hezký den.“
Málem bych si nevšiml, že dědoušek zase zakvičel.
Dědo, není vám ani trochu stydno, srovnávat Prezidenta Osvoboditele TGM s takovou špínou, jakou byl Venca Lahev? Jen stáří vás omlouvá. Tak se uklidněte, váš milovaný Bělobrádek vám dá v prosinci šest stovek, to se budete mít. Tak ať vám slouží ! 
čtenář | 2015-06-10 17:15:47 | Reagovat

 
Závěrem:
Ve své poznámce k „čtenáři píší“ jsem si povšiml pěkného a laskavého článku studenta o stáří a dostali jsme se Havlovi. Prosím vážené post-komunisty, ignorujte co píši a „nikdo nečte“. Nestojím o Vaše sprostoty na stáří , na úrovni závisti za šest stovek. Co pak nechápete,že ty Vaše sprostoty inversně znehodnocují Vaši osobnost?
Za těch 40 let jsem jich měl dost.
Předem děkuje: Zdeněk Gryc
Zdeněk | 2015-06-11 14:53:48 | Reagovat
Promiňte pánové, že se vměšuji co Vaší debaty.
Dost dobře nechápu, proč se pan architekt tolik štětí v souvislosti s projektováním tzv. Kremlu. Co na tom? I kdyby. Byla to tenkrát taková doba, těžko mohl počítat s tím, že mu bude nabídnut projekt výstavby katedrály svatého Havla. Jen si vezměte naše populární umělce. Ti dnešní největší havloidi a komunistobijci hráli nadšeně v těch nejuvědomělejších filmech a seriálech. Byla to prostě jejich profese. A jestli se dnes někdo tak vehementně ohrazuje, je to nejen směšné, ale především okaté a nápadné. 
Zde se též projevuje reziduum starého myšlení, přetrvávání zkostnatělých klišé z bývalého režimu. Dnes, stejně jako tehdy, číhá za každým rohem diverzant, rozdíl je jen v tom, že dříve mu strkal do kapsy doláče Strýček Sam s cylindrem a bílým vousem, dnes je to Putin, nastrkující do kapsičky rublíky. 
Tyto staré struktury si totiž nedokážou představit, že si někdo může dovolit vlastní samostatné myšlení bez vymývání mozku jakoukoliv propagandou. 
Jinak zdravím pana Vladimíra a přeji mu hezký den.
čtenář | 2015-06-11 16:20:30 | Reagovat
Jen drobná poznámečka.
Příspěvek o 10 řádcích přečte každý, o 20 jen ten, koho zaujme, ale o 50 řádcích nepřečte nikdo. A před blogem, každý uprchne v hrůze. Také proto to tam vypadá jako hlas volajícího na poušti.
čtenář | 2015-06-11 16:32:10 | Reagovat
BEZ POZNÁMEK
Senioři dnešní doby
pohledem „čtenáře“
 
Málem bych si nevšiml, že dědoušek zase zakvičel.
Dědo, není vám ani trochu stydno, srovnávat Prezidenta Osvoboditele TGM s takovou špínou, jakou byl Venca Lahev? Jen stáří vás omlouvá. Tak se uklidněte, váš milovaný Bělobrádek vám dá v prosinci šest stovek, to se budete mít. Tak ať vám slouží ! 
čtenář | 2015-06-10 17:15:47 | Reagovat
Zdeněk | 2015-06-11 17:58:58 | Reagovat
CTRLC+CTRLV
Díky za zkopírování. Vidíte, jak lze napsat příspěvek na pár řádcích. A potom, že to nejde. Někdy pár slov dokáže víc, než spousta prázdných vět.
čtenář | 2015-06-11 18:19:44 | Reagovat
Smysl mého dřívějšího příspěvku byl v tom,
že i komunisté uznávali odbornost. Proto jsem zmínil Lenina a dodávám, jeho NEP, kdy prostě nebylo k budování Sovětského svazu dostatek odborníků. A tak byli zaměstnáváni i "poražení". Samozřejmě pod dozorem kádrů. I KSČ neměla dostatek svých odborníků. Proč se čertit, když byla vedoucí úloha strany zakotvena v Ústavě. Podnik dostal zakázku, v tomto případě lukrativní, tak jaképak cukání se. Navíc, v době, kdy byla jakákoliv celospolečenská změna v nedohlednu.
VladimírV | 2015-06-11 18:36:21 | Reagovat
ZAJÍMAVÝ NÁZOR
Smysl mého dřívějšího příspěvku byl v tom,
že i komunisté uznávali odbornost.
--------------------------------------------------------------
VE STAVOPROJEKTU JIHLAVA BYLA JEDINÁ ODBORNOST PRO ŘEDITELE = RUDÁ KNÍŽKA
...čím méně schopný,tím ochotný...
Zdeněk | 2015-06-11 19:23:36 | Reagovat
Nyní platí jediná odbornost.
Prachy, konexe, korupce. Podobně jako  při studiu, abychom se obloukem vrátili k počátku diskuze. Dříve mohl být student úplně blbej, ale papínek musel být zvíře ve straně. Nyní může být student úplně blbej, ale papínek musí být zazobaný, mít prachy a synáčkovi diplom koupit.
čtenář | 2015-06-11 19:42:54 | Reagovat
LENIN
Proto jsem zmínil Lenina a dodávám, jeho NEP, kdy prostě nebylo k budování Sovětského svazu dostatek odborníků. A tak byli zaměstnáváni i "poražení".

Je podivu-hodno, jak jsme se dostali od:
Titulku: „Senioři dnešní doby“, na Lenina.

V jeho osobě a Stalinovi vidím osudovost, která donutila v první i druhé světové válce USA, aby přišlo Evropě na pomoc.
V první světové válce, jak už to bývá, byla fronta na západě a východě. Němci měli potíže a tak vymysleli zavřít Lenina ve Švýcarsku do zaplombovaného vagonu a dovézt do Ruska. Kouzlo se povedlo. Rusové uzavřeli na východě mír a Němci mohli vrhnout plnou sílu na západ. Tam to pak začalo být zlé. Ukončit válku pak přijeli přes velkou louži vojáci USA. 
Ve druhé světové válce držel Stalin po přepadení Polska Hitlerovi záda,než  zahnal spojence do moře. USA se do války nechtělo, ale nakonec je Churchill přesvědčil. Takže zase musEli umírat vojáci USA v Evropě na plážích Utah a Nevada. Stalin rozehrál s Hitlerem hroznou věc, na kterou nakonec zaplatili životy ti, kteří umírali se jménem masového vraha.
Vojáci USA osvobodili západní Čechy a ve vší slušnosti odešli. To jen tak v kostce, jak by se to mělo podávat studentům na jihlavském gymnáziu.  
Pozor na Ukrajinu…dávají dneska nejenom Poláci!
My jsme pracovali za totáče, ne pro Lenina, jako spíše pro Stalina jako „poražení“, nebo spíše okupovaní?
áclavu Havlovi vděčíme za svobodu.
Před gymnáziem Jihlava je pomník s nápisem, na něm je lež, nebo pravda?
ZG s omluvou, „přítel“ mi přeprogramoval editor…
Zdeněk | 2015-06-11 20:24:10 | Reagovat
Už jste poslal papeži žádost, aby Vaška Flašku kanonizoval?
Tím myslím prohlásil za svatého, nikoliv vystřelil z kanónu. Tak by se jen rozptýlil, vytvořil smog a škodil dál. Myslím svatého, abyste ho mohl adorovat a nosil  mu obětinky.  
čtenář | 2015-06-11 20:34:42 | Reagovat
Skromný dotaz, pane architekte.
Vy sám jste rudou knížku měl, či neměl? Nabízejí se totiž dvě možnosti. Jestliže jste ji měl, ukazování na jiné soudruhy se mi nezdá příliš vhodně a adekvátní, pokud jste ji neměl, je to důkazem toho, že ta minulá totalita nebyla zase až tak tvrdá, když vám dovolovala uskutečňování tak rozsáhlých a důležitých projektů.
čtenář | 2015-06-11 20:11:31 | Reagovat
Skromný dotaz, pane architekte.
...že i komunisté uznávali odbornost. Proto jsem zmínil Lenina a dodávám, jeho NEP, kdy prostě nebylo k budování Sovětského svazu dostatek odborníků. A tak byli zaměstnáváni i "poražení". /To je můj případ/
Samozřejmě pod dozorem kádrů!!!
I KSČ neměla dostatek svých odborníků
-----------------------------
Málem bych si nevšiml, že dědoušek zase zakvičel.
Dědo, není vám ani trochu stydno, srovnávat Prezidenta Osvoboditele TGM s takovou špínou, jakou byl Venca Lahev? Jen stáří vás omlouvá. Tak se uklidněte, váš milovaný Bělobrádek vám dá v prosinci šest stovek, to se budete mít. Tak ať vám slouží ! 
čtenář | 2015-06-10 17:15:47 | Reagovat
----------------------------------------------

Skromný dotaz, pane architekte.
Málem bych si nevšiml, že dědoušek zase zakvičel.
----------------------------------------------

DŮZAZNĚ ŽÁDÁM, přestaňte se mnou komunikovat,nemáte tolik slušnosti,
aby jste pochopil jaký hnus píšete.
Zdeněk Gryc
 
Zdeněk | 2015-06-11 20:45:58 | Reagovat
Jak je libo.
Ovšem pravděpodobně neznáte přísloví - Na hrubý pytel hrubá záplata. Pokud je mi známo, já vás nikdy nepomlouval na nějakém, pokoutním blogu, neoznačoval vás za fašistu, neběsnil, měl-li jste jiný názor, i když jsem jej považoval za pošetilý a scestný a především jsem se dobře bavil, o čemž ve vašem případě si nejsem zcela jist. Jak napsal slavný William Shakespeare: Splaš divokého tygra v poušti hyrkánské, chtěj vyrvat kořist hladovému lvu - míň riskuješ, než roznítíš-li žár divého fanatismu. Jste skutečně fanatik, je mi líto. Jste schopen líbat zem, na kterou vstoupila noha vaší modly.Ironie je pro vás neznámým pojmem a neuvědomujete si, že se zesměšňujete jedině sám. Myji si nad vámi ruce jako Pilát a žijte si spokojeně dál ve své zatrpklosti a ublíženosti. Ale prosím, neotravujte s tím lidi, kteří mají vlastních problémů až nad hlavu. Mějte se !
čtenář | 2015-06-11 21:26:48 | Reagovat
Pánové, prosím.
tato diskuze nemůže mít vítěze. Jde o pluralitu protichůdných názorů. Každá další exhibice nikterak nezvýší karmu článku pana studenta Aleše Prchala.
Na světě je už tak dost nehezkých věcí a proto bych byl rád, abyste upustili od dalších lingvistických veletočů. Zbytek je opravdu jen na Vás. Vladimír Havlíček☺
VladimírV | 2015-06-11 21:33:55 | Reagovat
Máte pravdu pane Vladimíre.
Sám jste si mohl udělat obrázek, kdo koho obviňoval z fašistických tendencí, kdo o kom tvrdil, že ho platí Putin, že je soudruh, komunista a podobné nehoráznosti. Byl jsem spíše pro zlehčení tématu, ovšem na fanatika si s ironií nepřijdete. A to jsem ty blogy nečetl, protože jsem to považoval za mrhání časem. Stačily mi titulky. Vím, že jste rozumný čřlověk a bude mi ctí, budu-li si moci někdy s Vámi vyměnit někde při nějaké diskuzi názory, myslím si, že budou, ne-li totožné, tak určitě aspoň podobné. Přeji dobrou noc a na shledanou na nějaké hodnotnější diskuzi. 
čtenář | 2015-06-11 21:40:09 | Reagovat
Pane čtenáři, děkuji a přeji rovněž dobrou noc.
VladimírV | 2015-06-11 22:12:10 | Reagovat
Pánové, prosím.
tato diskuze nemůže mít vítěze. Jde o pluralitu protichůdných názorů. Každá další exhibice nikterak nezvýší karmu článku pana studenta Aleše Prchala.
Na světě je už tak dost nehezkých věcí a proto bych byl rád, abyste upustili od dalších lingvistických veletočů. Zbytek je opravdu jen na Vás. Vladimír Havlíček☺
VladimírV | 2015-06-11 21:33:55 | Reagovat
-----------------------------------------------
Každá další exhibice nikterak nezvýší karmu článku pana studenta Aleše Prchala.
--------------------------------------
Ano, když tak přečtete celou diskuzi, tak moje kratičká pochvala článku o stáří, byla pouze záminkou pro kritiku mé osoby, a mé práce architekta.
KE STÁŘÍ ZDE NEBYLO NIKÝM, MIMO AUTORA ČLÁNKU ŘEČENO NIC PĚKNÉHO.
Motivem bylo zejména vstoupit do debaty s cílem hanobit památku Presidenta Václava Havla,  spisovatele a dramatika přítele Vaculíka, který díky své prozaické tvorbě  patřil mezi přední poválečné české spisovatele. Lidé ho však znají spíše pro jeho politické angažmá za komunistického režimu, zejména jako autora legendární výzvy 2000 slov z června 1968, nebo jako vedoucího pozdější samizdatové edice Petlice.Významná byla i jeho účast jako signatáře Charty 77 v 70. a 80. letech.
Vaculík a Havel byli v této práci mnohdy spoluautory. Díky Schwarzemberkovi a edici petlice se mohl národ s jejich tvorbou za totáče seznámit.
Zdeněk Gryc
 
Zdeněk | 2015-06-13 08:28:38 | Reagovat
Ale přesto,
viz moje první reakce na článek.
Přeji Vám hezký den. Vladimír Havlíček
VladimírV | 2015-06-13 11:20:16 | Reagovat
Přidávám se.
O mrtvých jen dobré. i o aktivním členu KSČ v letech 1945-1968 a redaktoru Rudého práva. Ale třeba, že zemřel James Last, člověk který pro světovou kulturu udělal zajisté více než Ludvík Vaculík, o tom jsem nikde málem nezaznamenal ani řádku. Zdravím pana Vladimíra.
čtenář | 2015-06-13 13:36:21 | Reagovat
O mrtvých jen dobré,tedy mimo Havla

"O mrtvých jen dobré. i o aktivním členu KSČ v letech 1945-1968 a redaktoru Rudého práva."
Tedy také o Stalinovi a ostudě národa známé jako Venca Lahev. I mrtvé musíme kádrovat, že?
Převzato:
"60 let rozhlasového vysílání z vysílací stanice Jihlava - Větrník :
Neopomenutelnou událostí je samozřejmě srpen 1968, kdy byl vysílač po více než dvaceti letech znovu obsazen ruskou armádou. Podle informací pamětníků si tam dokonce vykopali zákopy. Atmosféru té doby nejlépe vystihuje věta ze článku o zničení tiskárny Jiskra v Jihlavě z tehdejších novin: "Jakoby nevěděli, že z Jiskry plamen vzejde. Orgány okupačních vojsk se domnívají, že drastickými zásahy mohou umlčet pravdu. Neumlčeli vysílání Čs. rozhlasu v Jihlavě, neumlčí ani náš legální tisk." Podle informací pamětníků to probíhalo tak, že po obsazení vysílače Rusové nutili tamní zaměstnance, aby vypnuli vysílání, oni ho prý vypnuli, ale když to šlo, vždy ho zase nenápadně zapnuli, na což samozřejmě Rusové brzy přišli a zakročili."
-------------------------------------
Nevím,  jestli byl  redaktorem Rudého práva. Jde o Milana Dvořáka redaktora Jiskry, který "bojoval o jihlavský rozhlas proti okupantovi,  k čemuž vyzval i jeho prostřednictvím  občany Jihlavy. Když se k němu připojili, tak je udal STB.

V úterý 25. února 1975. vyšla JISKRA Orgán OV KSČ, nositel řádu práce,  číslo 16.  za   50 haléřů.  Za těchto pouhých padesát haléřů byli na první straně Jiskry občané jihlavského okresu obdařeni fotografií bdělých milicionářů s puškami na ramennou. Druhý zprava vypadá  zvlášť uvědoměle a rozhodně, ti ostatní nikoli.
Pod fotografií je tento nápis: PŘÍSLUŠNÍCI LIDOVÝCH MILICÍ se stali v únorových dnech 1948 pevnou oporou lidové demokratické republiky a pomohli zmařit plány reakčních sil. Pod nimi  je báseň Františka Branislava ÚNOR.
Pod hlavičkou Jiskry jsou uvedena  slova vedoucího tajemníka: „Nemůžeme se spokojit s dosaženým“.
V úvodu článku " Kvartal prověren", píše redaktor Milan Dvořák:
. . . "Připomeneme zejména mladým lidem, poválečné generaci, že vítězství ve Velké vlastenecké válce je neodlučitelně spjato se jménem Stalin".
a vyzývá:
„Zachovejme pokrokové tradice a symboly – Kvartal prověren“.  . . . . . „Chci přispět dalším, jehož by se měli chopit soudruzi na městském národním výboru /finančně?!/ a z Muzea Vysočiny /historicky/“. . . „Historii píše život a je na nás, abychom naši dělnickou, pokrokovou tradici a její symboly lépe ochraňovali a zakládali. Nemohu než sáhnout v této souvislosti pro jiný příklad. Kdysi stál cestou na Kalvárii v Jihlavě starý most a na něm socha sv. Jána.  Starý most ustoupil novému, který se stal vstupem do budoucího moderního sídliště města. Samozřejmě že se nezapomnělo na renovaci sochy sv. Jána nákladem cca 15.000 korun i na příslušné místo na novém mostě, kam by měl být opět umístěn. Nestane se tak a je to moudré. Mnohem víc mu to bude slušet třeba u kostelíčka sv. Jána na Kalvárii, či na jiném místě. Všimněte si však, že vpravo na mostě /směrem od Jánů/ je naň pamatováno příslušným místem. Projektant tu pozorně dbal historie uchování památky, možná dokonce umělecké památky. My bychom teď měli pamatovat na to, aby ono prázdné místo vyplnila třeba socha sportovce, jako symbol mládí obyvatel sídliště, jež by také byla doplňkem stojících a připravovaných sportovišť. . . . Musíme naše inženýry-architekty učit uctívat památku dělnické třídy a komunistické strany. A pokud některým z nich tyto myšlenky nejsou blízké, ukládat jim v tomto smyslu konkrétní požadavky k odbornému ztvárnění. Generace dnešní i příští ocení bezpochyby skutečnost, jako je plánované postavení pomníku prezidentu Gottwaldovi v sídle okresního města na památečním místě z něhož k občanům Jihlavska  promlouval“. . . 
"Musíme naše inženýry-architekty učit uctívat památku dělnické třídy a komunistické strany."
----------------------------------------------
Pokud budou mít Putinovy tanky,  stejný rádius,  jako tanky v roce 1968, bude mít redaktor Milan Dvořák zase pravdu. . .
V úvodu článku " Kvartal prověren", píše:
. . . "Připomeneme zejména mladým lidem, poválečné generaci, že vítězství ve Velké vlastenecké válce je neodlučitelně spjato se jménem Stalin".
Zdeněk | 2015-06-19 10:17:49 | Reagovat
Napište i vy, svůj vlastní článek - formulář ZDE
Reklama
06.06.2024 Čtenáři píšíModerní gymnastika - když elegance potkává sílu

Představte si moderní gymnastiku jako taneční symfonii, kde elegance a síla tvoří harmonický celek. V dnešní době se tento sport neskutečně vyvíjí a přináší s sebou nové techniky a ...

Komentáře (0)
29.05.2024 Čtenáři píšíŠesťáci se svými kamarády z DTS na návštěvě zoo

Čerstvý vítr nám ve čtvrtek 16. 5. místo písku ze Sahary přivál naše kamarády z DTS Jihlava, se kterými již téměř celý školní rok spolupracujeme na různých drobných projektech. Tentokrát ...

Komentáře (0)
26.05.2024 Čtenáři píší„Hrající babičku“ tam žádná rodina neměla…

Život naší rodiny byl z počátku od roku 1936 spojený s návštěvou hudební školy. Dne 17. září 1936 se moje sestra Dagmar začala učit hře na housle u prof. Jana Přibyla a zpěvu u prof. ...

Komentáře (0)
23.05.2024 Čtenáři píšíNaše školní motýlí zahrádka

Ve třídě IV. B máme motýlí zahrádku. Před měsícem nám přicestovalo 5 housenek babočky bodlákové. Hanča s Luckou se nabídly, že budou zapisovat a pozorovat, jak nám housenky rostou. ...

Komentáře (0)
22.05.2024 Čtenáři píšíExkurze jihlavských školáků za poznáním

Během jara vyrazili žáci II. stupně jihlavské školy Nad Plovárnou. V pátek 12. dubna se žáci osmých ročníků vydali do Brna. Nejdříve zavítali na Kraví horu do hvězdárny a planetária, ...

Komentáře (0)
19.05.2024 Čtenáři píšíPozor, vosa! Zůstaňte hlavně v klidu

Kamarád pobíhá kolem, máchá divoce rukama a vykřikuje: „Vosa, vosa!“ Strašně se toho hmyzu bojí. Dělá ale, bohužel, vše pro to, aby ho vosa opravdu bodla. Jak se má zachovat správně? ...

Komentáře (0)
16.05.2024 Čtenáři píšíZa poznáním a kulturou do Prahy a Brna

V sobotu 27. 4. se autobusem vydalo 49 seniorů na první výlet z Humpolce do Prahy za poznáním a kulturou. První zastávkou bylo Hlavní nádraží, a to zrekonstruované prostory historické Fantovy ...

Komentáře (0)
15.05.2024 Čtenáři píšíŽáci na autentickém místě bojů za 2. světové války

U příležitosti oslav osvobození naší země, 5. a 8. května, si žáci MŠ a ZŠ Větrný Jeníkov připomněli v kostele sv. Cyrila a Metoděje v Praze památku sedmi československých parašutistů, ...

Komentáře (0)
13.05.2024 Čtenáři píšíKrásné vzpomínky na LŠU v Třešti

V roce 1963 jsem nastoupila do 1. třídy a současně jsem začala chodit do rytmiky, která byla součástí LŠU. Paní učitelka Kodymová se nás snažila naučit správné držení těla, základní ...

Komentáře (0)
12.05.2024 Čtenáři píšíVítání ptačího zpěvu v Jihlavě přálo počasí

Celkem 53 účastníků, z toho 17 dětí, se v neděli 5. května rozhodlo absolvovat celostátně i celoevropsky organizovanou akci Vítání ptačího zpěvu, kterou pořádala Česká společnost ornitologická ...

Komentáře (0)
09.05.2024 Čtenáři píšíCirkus do škol představil akrobacii

Jako v cirkuse. Tak si připadali třeťáci ze Základní školy Havlíčkova v Jihlavě. Oddíl Akrobat při TJ Sokol Jihlava totiž spustil projekt Cirkus do škol, ve kterém si děti pod vedením ...

Komentáře (0)
08.05.2024 Čtenáři píšíČarodějnický rej v centru

V humpoleckém SeniorCentru bylo během „čarodějnic“ veselo. Personál využil ideálního jarního počasí a připravil pro klienty pestrý program. „Dopoledne prolétly čarodějnice domovem ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net