Linka D v Jihlavě? Já nejásám…
Když jsem zahlédla na první straně úterních JL nadpis MHD Jihlava: vrátí se trolejbusová linka D?, zajásala jsem. Že by snad DPMJ šel do sebe a konečně udělal něco pro obyvatele spodní části Březinek? Starší obyvatelé pamatují, že trolejbusová linka D kdysi jezdila od Tesly směrem ke spodní části Březinek. Takže lidé ze spodní části Březinek, kteří se chtěli dostat na Březinky ze zastávky Chlumova (u Tesly) nemuseli jet trolejbusem na náměstí a z náměstí dalším trolejbusem přes celé Březinky, ale jeli právě linkou D.
S radostí jsem se začetla do článku… a vystřízlivěla. Linka D se možná vrátí, ale sloužit bude lidem ze sídliště na Slunci. Takže jestli tomu rozumím správně, člověk, který se chce z náměstí přesunout na Slunce (jedná se o dvě zastávky) bude mít kromě linek A, E, 5 další linku – D.
Člověk, který se bude chtít dostat z náměstí na dolní část Březinek, bude mít k dispozici jenom linku B, která má většinou interval ne 13 minut, ale 15 a více. Zkuste někdy jet trolejbusem z náměstí na spodní část Březinek v době mezi 14:15 a 15:00.
Jede vám 14:15, 14:28, 14:41 a 14:54. A pak v té samé době zkuste jet z náměstí na Slunce. Jede vám 14:13 (Áčko) 14:18 (5), 14:25 (Áčko ve dnech školních prázdnin), 14:26, 14:35, 14:39, 14:48, 14:52. Dále se dost často stává, že linka B přijede od vlakového nádraží na zastávku „Na Helenínské“ o několik minut dřív. Nabere lidi a odjede.
Lidem, kterým ujede, nezbývá nic jiného než čekat 13 minut na další. Řidič mezitím přijede na zastávku „Březinova“ tam zjistí, že má pár minut k dobru a čeká, aby to vyrovnal.
Diskuze k článku
Nový komentářPřijede maximálně o minutu dříve...proto chodím na zastávku o 3 minuty dřív..navíc, ne každému jdou hodinky přesně...
Nebo se mi kolikrát stalo, že jsem přijížděl na horní náměstí třeba autobusem, před námi tam přijížděl trolujbus a než jsem se stačil vysoukat z autobusu trolejbus odjel. Nechápu to. Když vidí řidič ve zpětným zrcátku, že za ním jede a nebo v zastávce stojí druhý vůz proč nepočká až si lidi stihnou přestoupit. Vím že musí dodržovat harmonogram co možná nejpřesněji, ale ta minuta se vždycky dá někde nabrat.
BobBeesheq | 2013-06-06 00:06:12 |
ReagovatNesouhlas
Jestli Vám nestačí 14:15, 14:28, 14:41 a 14:54, pak už nevím, co by bylo potřeba udělat. Jihlava má 50tis obyv. Že na Slunce jezdí víc spojů bude nejspíš tím, že je tam dopravní podnik, ne? Skoro to vypadá, že by autorka byla spokojená, kdyby každý druh spoj Slunce projel rovnou na DPMJ.
Dále se dost často stává, že linka B přijede od vlakového nádraží na zastávku „Na Helenínské“ o několik minut dřív.
No - myslím, že paní nechápe, že trolejbus nejede o pár minut dřív, ale spíš ve špičce o několik minut později, pak to vypadá, ale opravdu jen vypadá, že je na zastávce dřív :-) Ale ten spoj co má jet, má bohužel také sekeru.
Ale souhlasím s autorkou v tom, že na Slunce by bylo dost spojů.
Na druhou stranu DPMJ oznámil, že linka D zatím nemá danou trasu, že uvítá poznatky od lidí, tak uvidíme.
Jaroušek | 2013-06-07 12:07:28 |
ReagovatDovoluji si oponovat.
Autorka neuvádí reálné informace, ale vybírá si jen, co se jí hodí.
Linka A má v pd většinu dne interval 13 minut
Linka E má v prac. den v úseku Masarykovo nám.->DP za celý den 11 spojů, které jsou vesměs školní/dělnické, případně nutné k zatažení vozu do DP a kromě rána v nejhustším intervalu 45 minut...
Linka 5 jede na slunce 1x za hodinu, ve špičce 2x za hod, ale sídliště víceméně míjí.
Lidé ze Slunce mají na a-5 podobně daleko jako cestující z Helenínské na zastávku U Modety, případně Hotel Jihlava.
Časy autorkou vybrané jako referenční jsou (mimo trolejbusu po 3 min) vozy ZATAHUJÍCÍ ze "školně-dělnických" výpomocných spojů. Slunce "těží" z toho, že je tam umístěn areál DP. Kdyby bylo možno rozšířit původní vozovnu ED na ulici Havlíčkova, tak by částečně těžily Březinky, viz zastávka U Modety.
To, že chybí spodní propojení Březinek s širším centem beru. Bohužel, dokud radnice nepovolí provoz v ulici Benešova, aby stávající linky B a BI mohly mít zpět svou smysluplnou trasu, tak se těžko něco vymyslí, bez větších investic.
Co beru jako urážku většiny řidičů je, že autorka uvádí tzv. podjíždění j.ř. ze zastávky Na Helenínské. Je pravda, u Hotelu Jihlava se dorovnává čas, ale nění to více jak 1,15min. Vůz, který vyjede ze zast. Okružní přesně na čas, reálně odjíždí ze zast. Na Helenínské za 60 sec. a za dalších cca 60 sec.(skutečně stopováno) je reálné se dostat na z. Hotel Jihlava. Tyto zdánlivě dlouhé jízdní doby jsou vhodné zvláště ve špičce, kdy na ulici Havlíčkova před kruhovým objezdem u SMJ vznikají dlouhé kolony.
Řidič je povinnen se řídit časem, který má centrálně řízený a je zobrazován ve všech vozech DPmJ stejně.
Nebo je to jak píše jiný přispěvatel, vůz je opožděn- stalo se kolegovi v Praze: "Pane řidiči, víte o tom, že jedete o 8 minut napřed?" odpověď:" Paní, víte, že já jedu 40 minut pozdě?"
Benešova bez trolejbusů
Pokud by se do Benešovy vrátily trolejbusy, byl by to ten nejhorší možný krok ze starny DP. Jednou se z této ulice udělala pěší zona a tak by to mělo taky zůstat. Abych seděl v létě někde na zahrádce v této ulici a za zády mi co chvíli hučel trolejbus, to bych si ten oběd nebo kafe v klidu opravdu nevychutnal. Nehledě k tomu, že v trase je Mahlerův pseudopark a ten nikdo rušit nebude. Na odjezdu z náměstí by se muselo výrazně omezit parkoviště. Vrácní trolejbusové linky do těchto míst se doufám nikdy nezrealizuje. Možná alternativa je zadrátovat Hradební a Žižkovu a tudy vést spoje. Chybí přímé spojení Slunce a Nemocnice a Slunce a Březinek. Centrum je dostatečně zatížené a zatěžovat ho provozem přes Benešovu nemá smysl.
tak to je dobrej nápad
"zadrátovat" Hradební a Žižkovu :-)
a klidně bych přidal dráty až někam na Bedřichov jak někdo už tady navrhoval.
Jaroušek | 2013-06-12 14:24:38 |
ReagovatBeneška
Parkoviště by mohlo zůstat, protože zastávka by mohla být až v úrovni Palackého- lidi se mají dostat přímo do centra, ne na okraj. Ve vyspělých městech je v pěší zóně vedená MHD, např. Münster v D má pěší zónu, ne tu ulici, která se za PZ v Jihlavě vydává a taky tam jezdí standardní bus. A nezlobte se na mne, nyní je v Benešce dost silný provoz aut, provoz 1 tr linky by to už moc nezhoršil. Pseudopark taky ničemu nevadí. Omezení provozu tr linky by mohlo být takové, že ve stejnou chvíli tudy pojede jen jeden vůz jedním směrem, až projede, tak může najet ten protijedoucí.A jen tak na okraj, v Benešce byla trolej celých 45 let...
zásobování vs. trolejbus
V Benešce provoz osobních aut a zásobování beru. Pořád je to menší zátěž než tam úpustit trolejbus. Dost podstatný rozdíl je ale v tom, že auta mají vjezd ohraničen nějakým časem, což by se určitě netýkalo trolejbusů. Prostě vracet je do Benešky je pitomost. Centrum je dostatečně obsluhováno. Co by vyřešila jedna zastávka navíc v této ulici?! Pro dpstupnost horní části centra by to byl vpodstatě nulový přínos, pokud je jedna zastávka nohoře na náměstí, další u DKO a třetí u Sokola. Kvůli pár metrům vést linku obchodní tepnou centra nemá perspektivu.
Ale pro celkovou koncepci MHD je to chybějící spojnice. B a B1 by pak zase dostaly smysl- rychle spojit nádraží - Březinky - náměstí - Dům Zdraví - nádraží. Celá tato okružní linka neměla pro cestujícího smysl jako celek, ale smysl měla její dílčí spojení, která se velice špatně nahrazují samostatnou linkou. Vytížené je to je z nádraží, na DZ, z DZ na náměstí, ale proč mám z nádraží objíždět Seifertovu atd., když to jezdilo krásně přímo. Nehledě na to, že i cestování z DZ do centra by se trochu zrychlilo.
V Austrálii dokonce projíždí tramvaj obchodním domem těsně kolem stolků na "zahrádkách". Tady se jedná o ulici.