Reklama
Dnes je sobota 20.04.2024     svátek má Marcela

Poslanec Koten (SPD): Vystoupit z NATO? To by udělal jen blázen

Poslanec Radek Koten při slavnostním otevření jejich kanceláře v Jihlavě. Foto: Petr Klukan
Poslanec Radek Koten při slavnostním otevření jejich kanceláře v Jihlavě. Foto: Petr Klukan

1.3.2018 Bez kategorie/Komentáře (1), autor:
-pk-

Vaše strana SPD je pro referendum. Co kdyby ale někdo chtěl v referendu zrušit třeba právě vaši stranu?

Jedná se o to, že klasické otázky zaručených práv a svobod by se referend netýkala, ani daňových zákonů.

 

V různých diskuzích se hovoří o tom, že chcete vystoupit z Evropské unie. Jak to tedy je?

Všichni nám říkají, že chceme vystoupit, ale to není pravda. Myšlenka je taková, že chceme EU reformovat na Evropu svobodných národů. Jednotlivé státy by měly zachovanou naprostou suverenitu, i benefity, která EU přináší, by byly zachovány – cestování, volný obchod apod. Chceme ale reformovat.

 

Pokud to reformovat nepůjde?

Budeme se o to snažit, zatím je to založené na tom, že nikým nevolená Evropská komise navrhuje zákony a sám vidíte, že některé zákony jsou proti zdravému rozumu.

 

Jak toho docílíte?

Skrze své zástupce v Evropském parlamentu.

 

Hovoří se i o tom, že chcete vystoupit z NATO.

V současné době ve stavu naší armády, v jakém je, si to nemůžeme dovolit. Je to z toho důvodu, že máme pouze expediční sbor, který jezdí na zahraniční mise, zbytek armády v České republice, by dokázal ochránit jen šest týdnů území velikosti Středočeského kraje. Což je kriticky málo. My máme na to jediný recept. Sám vidíte, že existuje spoustu mladých mužů do třiceti let, kteří žijí u maminky, jsou to „mamánci“. A když si nějaká dívčina chce najít kluka, který by byl samostatný a dokázal se postarat o rodinu, tak nemá šanci.

Dostáváme se do stavu, že ani pro bezpečnostní sbory, pro policii, hasiče, pro armádu, nejsme schopni zajistit kvalitní materiál.

Takže navrhujeme osmitýdenní výcvik. Mladí se za prvé naučí jakémusi režimu, základy vedení, zacházení se zbraní, je jasné, že ne se složitou technikou, ale to je na tom člověku, pokud by chtěl pokračovat ve výcviku.

Takže vystoupit z NATO si z bezpečnostního hlediska nemůžeme dovolit. To by udělal jen blázen.

 

V jednom z rozhovorů jste mluvili o tom, že s obviněným premiérem byste do koalice nešli. Je to stále pravda?

Média nám podsouvají, že chceme být v koalici, ale to není pravda, my v ní být nemusíme. Zvolilo nás 530 tisíc voličů, pokud svůj program nebudeme plnit, jsme tam na nic. Voliči rozdali politické karty a naší povinností je se snažit dohodnout.

Nedokážeme si ale představit koalici s trestně stíhaným člověkem, který by dělal premiéra. Pokud nebude dělat premiéra, tak to není problém.

 

Jak se stavíte ke Zdeňkovi Ondráčkovi, kterého KSČM navrhuje na předsedu komise pro kontrolu Generální inspekce bezpečnostních sborů? (Zdeněk Ondráčka působil v pohotovostním pluku VB, který rozháněl v lednu 1989 demonstranty na akci tzv. Palachova týdne. Po zásahu jako mladý agitátor vystoupil v televizi – pozn. red.)

Víme, jak se za starého režimu náborovali policisté - byl to byl to pohotovostní pluk v Praze. V policejních školách se velí jako na vojně, víceméně člověk, kterému je 18 let, si těžko může postavit hlavu a nesplnit rozkaz. Nebo mohl nesplnit rozkaz a jít do Sabinova, nebo splnit rozkaz a pak si jít stěžovat. Taková byla situace před rokem 1989.

On (Ondráček) byl v ozbrojeném bezpečnostním sboru. Dodělal školu, šel dělat kriminalistu, nebyl v žádné politické straně, protože se to vylučovalo. (Ondráček byl členem KSˇČ v letech 1989-1990, v KSČM je od roku 2012 – pozn. red.)

Postupně se vypracoval na elitního policistu, který v Praze vyšetřoval bezprecedentní kauzy, jako byl Opencard apod., trestnou činnost politiků, tunely…, za to ho spousta lidí z politických stran nenávidí.

Když chtěl vstoupit do politiky, tak KSČM byla jediná strana, kterou nevyšetřoval během svého působení u elitní kriminalistické jednotky. Takže jediná strana, do které mohl vstoupit, byla KSČM.

Je to člověk, který v policii udělal hodně prospěšného, když dělal předsedu kontroly v minulém volebním období, tušímže komise pro BIS.

Mně bylo vyčítáno, že nemám bezpečnostní prověrku, i když to není potřebné. Já si ji nechám udělat, není to problém.

Teď si představte, že proti člověku, který má nejvyšší prověrku PT (Přísně tajné) dělají poslanci hysterii. (Pozn. red. - Dle zjištění serveru aktualne.cz však Ondráček prověrku již nemá. Sám Ondráček to potvrdil - více zde.)

On (Ondráček) má kvalifikaci naprosto perfektní, pro policisty se snažil vyřídit kompletní balistickou ochranu. Za tu dobu, co byl ve volebním období, on se o to zasadil nejvíc. 

Z tohoto důvodu mi to připadlo jako zbytečná hysterie. Bylo mu 18 let, když se „stal mlátičkou“, musel tehdy vystoupit na kameru, protože jej tam jeho nadřízený poslal.

 

Zaznamenal jste, že by se za své chování omluvil?

Ano, on říkal: „Byl jsem mladý kluk, chtěl jsem jít ke kriminální policii, ale bohužel jsem si nemohl vybírat, v jaké budu jednotce a pokud byly Palachovy týdny… Byli jsme tam nahnáni, nebyla jiná možnost.“

 

Litoval toho?

Samozřejmě, na tuto věc není nikdo hrdý. Říkal: „Kdybych tam nemusel jít, tak jsem tam samozřejmě nešel.“ Z mého pohledu je to odborník a lepší ho nemáme.

(Pozn. red. - Ondráček v Poslanecké sněmovně tvrdil, že nikdy neporušil zákon, případná omluva či lítost se nekonala - více zde)

 

A váš postoj k případu „vepřína“ v Letech u Písku?

Byli jsme se tam podívat, ihned jak kauza vznikla. Hned po válce byly ty budovy zbourány, na snímkování z roku 1950 je to dobře vidět, kde ty budovy byly. Nejsem samozřejmě historik, abych mohl potvrdit, zda to bylo tak či onak, ani nemá smysl bavit se o režimu, který tam panoval.

Les, který tam nyní je, je o něco rozšířen. Rybník je na stejném místě. A ten památník je zhruba na místě původní budovy pracovního tábora. Pěkný, vkusný památník, za ním je 30metrový les, ten prasečák není přes les vidět. Příjezdová cesta k památníku je plně jiné strany, než je příjezdová cesta k vepřínu.

Pokud si řekneme, že odhadní cena (za vepřín) je zhruba 150 milionů korun, tak pokud je vykoupen za 450 milionu, tak se ptám, kam jde těch dalších 300 milionů?

Jsou to peníze daňových poplatníků a s těmi penězi měl stát hospodařit s péčí dobrého hospodáře. Nechci napadat rozhodnutí, ale pokud je dělá ministr kultury, který jezdí na sjezdy německého landsmanšaftu a vystupuje s panem Posseltem (Bernd Posselt je mluvčí Sudetoněmeckého krajanského sdružení – pozn. red.), kladu si otázku a spousta lidí se mnou - vykupuje se vepřín za 450 milionů v době, kdy se vepřové maso prodává za 23 korun? To znamená, že ta firma byla jistě ztrátová.

 

Odhad za vepřín byl 150 milionů?

Ano, odhadní částka byla mezi 150-200 milionů, nás překvapilo, že se takto mrhá. Na to se budeme ptát! Chceme, aby se to prošetřilo.

 

 

 

Diskuze k článku

Nový komentář

Radku, souhlas s Tvými slovy. Tady se řeší takové "nicůtky" řečeno s Klausem st. a důležité věci leží někde na dně v zásuvce v PS jako za Němcové. Hlavně černoprdelníci, ti mají máslo na hlavě a  budou prudit. Na současném stavu PS je vidět, kdo je státotvorný a chce něco pro lidi dělat a ne blokovat a hledat všechny možné výmluvy, že to nejde. Kdyby opravdu došlo na to nejhorší - předčasné volby, tak by zaplakali hlavně ti "demokrati" co měli těsně přes 5% (současné průzkumy to říkají) a byl by klid.
K těm slavným Letům - proč se neudělá nějaká pracovní skupina z historiků, pamětníků, politiků a apod. a nevydá se jasné řešení celého problému jak to opravdu bylo. Ono se asi moc nechce, protože by se ukázalo, že to byl opravdu pracovní tábor.
Strejček Nimra | 2018-03-02 14:33:22 | Reagovat
Reklama
15.04.2024 Bez kategorieAdvokátka Eva Decroix se stala novou místopředsedkyní ODS

Volební kongres ODS rozhodl, že místopředsedkyně poslaneckého klubu ODS Eva Decroix se stane také místopředsedkyní strany. Po znovuzvolení Petra Fialy předsedou a Zbyňka Stanjury prvním ...

Komentáře (3)
11.04.2024 Bez kategorieHyský: Ten, kdo mluví silně, má nějakou šanci

Sociální demokracie existuje. V současné době už ta zkratka není ČSSD, ale SOCDEM a SOCDEM je Sociální demokracie, říká vysočinský šéf strany Martin Hyský, který je zároveň krajským ...

Komentáře (0)
18.03.2024 Bez kategoriePoslankyně Decroix (ODS) reagovala na poučování Konečné (KSČM)

V nedělní Partii Terezie Tománkové na CNN Prima News se v diskusi střetly čtyři ženy – Věra Kovářová (STAN), Eva Decroix (ODS), Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) a Kateřina Konečná (KSČM). V ...

Komentáře (10)
13.03.2024 Bez kategorieD. Mészáros (SPD) již není jihlavským zastupitelem

Jihlavské SPD vyměnilo v Jihlavě městského zastupitele. Na mandát rezignoval David Mészáros. Důvod jeho rezignace hnutí blíže nespecifikovalo. Nahradila ho Dagmar Barimová, která složila ...

Komentáře (0)
23.02.2024 Bez kategorieNagyová (ANO) k Čapímu hnízdu: Nikdy se to nemělo dostat před soud

Jihlavská zastupitelka Jana Nagyová (ANO) byla podruhé nepravomocně osvobozena Městským soudem v Praze v kauze možného podvodu při čerpání dotace na Farmu Čapí hnízdo. Kromě Nagyové byl ...

Komentáře (2)
16.02.2024 Bez kategoriePoslanec Koten (SPD) považoval bundy biatlonistů za ukrajinské

Je Nové Město ještě na Moravě nebo na Ukrajině? Tuto otázku na svém facebookovém profilu položil poslanec Radek Koten (SPD). Obul se do organizátorů Mistrovství světa v biatlonu kvůli bundám ...

Komentáře (3)
07.02.2024 Bez kategorieExprimátorka K. Koubová: S výběrem pana Lindovského jsem spokojená

Rada města Jihlavy doporučila na místo jednatele Horácké multifunkční arény v Jihlavě (HMA) 40letého Martina Lindovského z Ostravy. JL oslovily zástupce všech tří opozičních stran v jihlavském ...

Komentáře (0)
02.02.2024 Bez kategorieP. Paul: S nominací M. Lindovského souhlasím

Rada města Jihlavy doporučila na místo jednatele Horácké multifunkční arény v Jihlavě (HMA) 40letého Martina Lindovského z Ostravy. JL oslovily zástupce všech tří opozičních stran v jihlavském ...

Komentáře (1)
02.02.2024 Bez kategorieRadek Hošek: Město neumí a nemá podnikat

Rada města Jihlavy doporučila na místo jednatele Horácké multifunkční arény v Jihlavě (HMA) 40letého Martina Lindovského z Ostravy. JL oslovily zástupce všech tří opozičních stran v jihlavském ...

Komentáře (0)
19.01.2024 Bez kategorieKrajský radní P. Hájek (STAN) už není starostou Těchobuze

Radní Kraje Vysočina Pavel Hájek (STAN) po dlouhých letech skončil ve funkci starosty obce Těchobuz na Pelhřimovsku. Důvody proč rezignoval, vysvětlil na svém Facebooku: „Do funkce starosty ...

Komentáře (0)
16.01.2024 Bez kategoriePrioritou pro mě je obecný prospěch, říká Šoula, nový jihlavský zastupitel za STAN

Vojtěch Šoula se stal novým jihlavským zastupitelem za STAN. V listopadu 2023 nahradil zastupitelku Miroslavu Zápotočnou, která rezignovala. JL mu položily několik otázek. Na jaká témata ...

Komentáře (2)
11.01.2024 Bez kategorieKafková: Příčí se mi upírat dědicům právo na vrácení majetku

JL položily jednu otázku opoziční jihlavské zastupitelce Tereze Kafkové (PiFo): Na posledním prosincovém jednání městského zastupitelstva jste se zdržela hlasování v bodě 45: Návrh ...

Komentáře (1)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net