Reklama
Dnes je úterý 16.04.2024     svátek má Irena

Bude dopravní terminál? Do roku 2020 snad ano

MÍSTO u městského vlakového nádraží by se mělo do tří let změnit v dopravní terminál. Foto: archiv JL
MÍSTO u městského vlakového nádraží by se mělo do tří let změnit v dopravní terminál. Foto: archiv JL

3.1.2017 Aktuality/Komentáře (27), autor:
Pavel Bajer

 

Jihlava nyní opět řeší otázku dopravního terminálu. Ten by měl vzniknout u městského nádraží. Dlouhé roky vybudování místa, kde bude možné „suchou nohou“ přestoupit například z vlaku na linkový autobus, či na MHD, bránil převod majetku Českých drah na stát. Konkrétně na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). V současné době je převod vyřešen.

 

Nyní se město zabývá otázkou samotné výstavby. O její realizaci podepsalo v uplynulých dnech memorandum o spolupráci s Krajem a se SŽDC.

 

Více v tištěném vydání JL s datem 3.1.

Diskuze k článku

Nový komentář

Bingo
No konečně budou prašule od investora dalšího nákupního centra za prostor stávajícího autobusáku na ideálním místě.... Z,,
Zdenek,, | 2017-01-03 12:25:32 | Reagovat
Naprosto souhlasím. Tato hurá akce s budováním dopravního terminálu v Jihlavě neprospěje nikomu jinému než firmě ICOM, která tak zbavením se autobusového nádraží získá ze současného velkého autobusového nádraží hodně lukrativní lokalitu v centru Jihlavy. Je směšné zrušit toto velké autobusové nádraží s 32 zastávkami a myslet si, že ho dokážeme smrštit na 6 zastávek u Městského vlakového nádraží. Budujeme dopravní terminál, ale z autobusového nádraží hodného krajského města zde nově vytvoříme pár zastáveček hodné větší vesnice. Ziskuchtivost a tupost zdejších politiků nemá obdoby !!!
Pavlík | 2017-01-03 12:42:05 | Reagovat
ziskuchtivost a tupost politiků....s tím nemohu souhlasit, nedávno nějaký pán-patrně ještě nevystřízlivěl z 89- vykládal, že ta demokracie pustí k moci jen ty nejlepší z nejlepší.....
km | 2017-01-03 18:30:18 | Reagovat
Z.G. dohlédněte na tu studii ať něco nezmrvěj !
blade | 2017-01-03 16:56:56 | Reagovat
Ten už určitě navrhl, aby se to jmenovalo Dopravní terminál neposkvrněného početí Václava Havla.
čtenář | 2017-01-03 17:41:57 | Reagovat
Trapné
Dětinské a trapné. 
LF | 2017-01-03 20:41:29 | Reagovat
Jen Ti co klesli na úplné dno kopou do mrtvol.
Daňový Soumar | 2017-01-03 22:22:35 | Reagovat
Zajisté, že je to dětinské a trapné.
Ale není to nic nového. Kdo tady neustále navrhuje, aby se břeh nějaké strouhy jmenoval Nábřeží Václava Havla? To ten terminál, jak doufám, bude vypadat důstojněji. 
A pro pana LF: Ještě máte všechny diskutující za pana doktora Herzána nebo už jste dostal nějaká psychofarmaka ?
čtenář | 2017-01-03 22:26:41 | Reagovat
A propos -
letiště Ruzyně, se také jmenuje Letiště Václava Havla, ale jinak se mu neřekne, než Chrchlák. A to je ještě trapnější, protože je to ostuda mezinárodní. Jihlava je provinciální město, tak nemá letiště, ale aspoň bude mít terminál. S trapností některých pojmenování se laskavě obraťte na pana Fera Feniče.
čtenář | 2017-01-03 22:32:27 | Reagovat
Bože čtenáři ty seš nepoučitelnej. Téma je terminál ne architekt a vyjímečně psal k věci. Nepodsouvej něco co nebylo vyřčeno ani napsáno. By mně fakt zajímalo co hulíš za matroš. Zase to admin za chvíli típne do prdele...
Staník | 2017-01-03 22:42:55 | Reagovat
Zdravím, Staníku.
Promiň, ale poněkud ses spletl. Architekt sem dosud nenapsal ani slovo. Zdenek je někdo jiný než architekt a rozdíl mezi nimi je ten, že ten Zdenek, co sem napsal, píše skutečně k věci a má můj plný souhlas.
A s panem LF lze souhlasit v tom, že je dětinské a trapné pojmenovávat kdeco po nějakém momentálně uctívaném politikovi. Viz např. Gottwaldov, Havlovo letiště, Staliňák, Havlova lavička, VŽKG atd. Dopravní terminál Václava Havla je doveden ad absurdum, ale ona to zase taková nadsázka není. Vždyť co je jiného letiště, než dopravní terminál. 
čtenář | 2017-01-04 08:56:20 | Reagovat
Jo, určitě tak jsem to myslel. Mimochodem, fakt je to tak nezvyklé, pojmenovat nádraží po někom?  Ale hlavně......byl to váš trapný komentář na základě ničeho. 
LF | 2017-01-04 15:57:50 | Reagovat
To víme, že jste to tak myslel. Už to neokecáte.
Takže s tím Terminálem Václava Havla zřejmě souhlasíte.
čtenář | 2017-01-04 16:51:56 | Reagovat
Jenže pojmenovávat po někom například nádraží, či ulice má zásadní vadu na kráse.
Uplyne něco málo let a ona prostora se bude opět a opět přejmenovávat. Ledaže by se jednalo o někoho, koho léty prověřil čas. Rozhodně by lépe znělo Mezinárodní letiště Julia Caesara než nějakého kulisáka.
 
čtenář | 2017-01-04 17:23:05 | Reagovat
Trefné
Myslím, že jste ho vystihl naprosto přesně. 
LF | 2017-01-04 15:54:20 | Reagovat
Pochybuji, že chtěl chudáčkovi foukat na bebíčko.
Nemusíte mu trapně přicmrndovat. My se se Staníkem z diskuzí známe už docela dobře a nějaké šmudlíky k tomu nepotřebujeme.
čtenář | 2017-01-04 16:50:11 | Reagovat
Komu to prospěje ?
Tak nesvéprávný majitel ICOMU vydělá balík prodejem pozemku po bývalém autobusovém nádraží, daňový poplatník zaplatí nádraží nové  a za odměnu se mu dostane té vymoženosti, že může od autobusu do nemocnice a na Dům zdraví šlapat do kopce kolem parku cca o kilometr více. Pohyb je přece zdravý. 
LF | 2017-01-03 14:51:49 | Reagovat
Trapas velkoměsta
Trapný Čtenář s Havlem a terminál 21. století v kopřivách. Napřed by se snad měl řešit komplex připojení na trať směr Brno a napojení rychlostní rychlodráhy.
Zahradník | 2017-01-03 23:01:57 | Reagovat
Ano, s tím lze jen souhlasit.
Jenže takové polovičaté řešení není jen problémem Jihlavy. Celá politika tohoto státu je takový zatuchlý rybníček. Zatímco v roce 2017 bude pokračovat geometrickou řadou islamizace Evropy, u nás se bude řešit kouření v hospodách, EET nebo čí strejda si zase přijede pro pytel medailí.
A kdo má zájem na tak pochybné akci, jakou je terminálek v Jihlavě? Už to bylo na této diskuzi řečeno.
čtenář | 2017-01-04 09:04:14 | Reagovat
Podle nedávno provedeného průzkumu nedochází k přestupům mezi autobusy meziměstské dopravy a MHD. Z praxe však vím, že k těmto přestupům dochází a to v zastávkách Brněnský kopec, Poliklinika, Znojemská-Brtnická. Zde lidé přestoupí přímo na MHD, aniž by museli někam chodit kus pěšky a dostanou se do centra, do obchodních částí města, nemocnice atd. Pokud dojde k vybudování tohoto terminálu, lidé zde sice přestoupí na MHD, ale dostanou se do centra a zde budou muset opět přestupovat. Raději bych vybudoval pořádné přestupní zastávky v místech, kde k těmto přestupům dochází a vejde se do nich více než jedno vozidlo. Před obchodním centrem Citypark bych vybudoval přestupní bod, spoustu lidí sem jde po práci na nákupy a pak musí trolejbusem o dvě zastávky dál, aby přestoupili na linky mimo město. Prostor by zde na to byl, vybudovat zvlašť zastávku pro MHD a o kousek vedle zastávka pro meziměstské linky, udělat zde přístřešek pro cestující a zásobování směřovat pouze do zadní části obchodního centra. To samé udělat udělat v protisměru, zde by lidé vystoupili a mohou jít na MHD, pěšky do centra města, nebo za nákupy. Prostorové možnosti zde na to jsou a na Hradební bych nebudoval žádné zastávky, lidé zde stejně nikam nepřestoupí a do centra města je to dál, než od Cityparku. Něco podobného pak vybudovat  na Znojemské/Brtnické a u Polikliniky, kde navíc lidé mohou přestoupit na expresní spoje do průmyslové zóny, linka do Horního Kosova a Dolinu. Myslím, že celá tato úprava těchto tří přestupních uzlů by stála méně, než dopravní terminál, který komfort pro cestující nepřinese, ani neušetří čas.
 Marek Řezáč
Marek | 2017-01-04 11:18:06 | Reagovat
to zní logicky, jen jestli se namá ještě počkat na dobudování vize našich lokálních politiků- Mezinárodního letiště Henčov, jestli by nebylo nejvhodnější vybudovat dopravní terminál tam....?
km | 2017-01-04 16:09:44 | Reagovat
Mezinárodní letiště
No tak tam snad povede podzemka s konečnou k Městského nádraží, tedy terminálu.
Zahradník | 2017-01-04 19:23:49 | Reagovat
Termit
Jsem řidič Icomu a nám bylo řečeno že autobusák bude tam kde ted je ještě minimálně pět let tak nevím co řešíte.
veboš | 2017-01-05 20:00:41 | Reagovat
další pětiletku drožkaři ;-)
blade | 2017-01-06 08:12:36 | Reagovat
Já Vám tedy nechci mluvit

do Vašich iluzí o tom, že ICOM někomu něco prodá. Ale pokud u městského nádraží bude terminál, tak tam budou tak akorát místa na zastavení autobusů a vystoupení a nastoupení cestujících jak meziměstských linek, tak případně MHD. Ovšem odstavná plocha pro autobusy, které mají přestávku nebo v sobotu a v neděli nejedou ? Případně odstavná plocha pro autobusy jiných dopravců s povinnou 8 hodinovou přestávkou ? Já to tipuju na to, že z autobusáku ta odstavná plocha ještě chvíli bude, on zase není tak velký na nějaký hyoer nebo supermarket a parkování k tomu.
chroustik | 2017-01-06 11:58:27 | Reagovat
URBANISMUS = PŘED - VÍDÁNÍ, nikoli PO - VÍDÁNÍ, a už vůbec ne Po - MLOUVÁNÍ.
OK  i nadále miluji Chroustíka. Doprava = krevní oběh města, řešená v rámci širších urbanistických vztahů. 
Opravdu, jak shora uvedeno je potřeba vzít v úvahu odstávku a čekání autobusů, není to jednoduché. Gynekologie se studovala 6 let, dopraváři tehdy studovali myslím 5 let. Subjektivně s omezenými znalostmi bych ponechal stávající stav,  třeba s nějakým průjezdem a zastávkou MHD, která byla zády k Fritzové. Bočně  krytá zastávka se stánkem  na noviny a automat na kafe.
Dopraváři,  který bude řešit dopravní pruhy vjezdu a výjezdu pomáhej pánbíček.
Nostalgický drb, vzpomínka na dopraváře Březinek Profesora Vladimíra Veselého.  Nejenom že chtěl segregovat dopravu, ale už se zcela zapomnělo, že pěší zóna od areálu škol do podchodu měla umožnit objet náměstíčko a pokračovat na předmostí lávky do centra, kde měla být sezónní kavárnička. Zde jsme skončili naši v JL publikovanou cyklo-projížďku Březinek. Lávka byla navržena také pro sanitku, která by v nenadále příhodě umožnila expresní jízdu, už od školního areálu do nemocnice. Nízké obrubníky a nástupní plochy pro záchranný sbor byly řešeny s kpt. Kejvalem. Plány nástupních ploch,  o které jsem se nedávno zajímal /upravené jako trávníky/,  mají v hasičárně.  Z hlediska hygieny mysli a snadnosti úsudku na cokoli, je fakt subjektivní emoce lepší, než znalosti související problematiky.
Zdeněk | 2017-01-06 13:06:08 | Reagovat
Cui bono
V současnosti je přestup z MHD na vlak a naopak stejně jako z MHD na linkové autobusy a naopak celkem vyhovující ne-li ideální. Stejně jako poloha autobusáku pro přístup pěšky z centra.  A pro těch pár jedinců co přestupují z vlaku na linkovou autobusovou dopravu a naopak by se vyplatilo z hlediska nákladů spíš taxi zdarma  (nebo již existující autobus zdarma) mezi autobusákem a nádražím než terminál.
Poměr těch, kterým terminál pomůže a kterým uškodí je celkem jasný v neprospěch terminálu.  Z,,
Zdenek,, | 2017-01-06 14:04:12 | Reagovat
Reklama
12.04.2024 AktualityTuristé zahájí jarní sezónu 

Oficiální Zahájení jarní turistické sezóny, které se každoročně koná v jiném místě Vysočiny, se letos odehraje v Havlíčkově Brodu. Tamní odbor Klubu českých turistů ho pořádá ...

Komentáře (0)
12.04.2024 AktualityVčelař přišel o včely. Někdo mu je ze zahrady odvezl i s maringotkou

Policisté se obracejí na občany s žádostí o spolupráci při prověřování krádeže dvou maringotek, ke které došlo u Třeště. K činu podle policejní komisařky Jany Kroutilové došlo někdy ...

Komentáře (0)
11.04.2024 AktualityMístostarostka: Nejsi člověk, který by měl být ve vedení obce

Ještě minimálně měsíc bude mít starosta Větrného Jeníkova Tomáš Helar k ruce jen místostarostku Darinu Sochorovou. Helar pro JL přiznal, že po odvolání místostarosty Pavla Koníře v ...

Komentáře (0)
12.04.2024 AktualityVe Staroměstském rybníku byla nalezena žena bez života

Žena, kterou nalezli v úterý odpoledne ve Staroměstském rybníku v Telči bez známek života, nezemřela násilnou smrtí. Potvrdila to policejní komisařka Jana Kroutilová. Policisté ale dál ...

Komentáře (0)
11.04.2024 AktualityJihlava protáhne cyklostezku ke Stříteži, další stezka se tam chystá od Polné

Jihlavská radnice se chystá protáhnout cyklostezku z Pávova k obci Střítež. Na stavbu přibližně za 50 milionů korun bez DPH dokončuje výběrové řízení na dodavatele. Staveniště by mohl ...

Komentáře (0)
10.04.2024 AktualityPrvní seč by měla proběhnout na konci dubna

Jihlava na dva roky vyřešila sekání trávy Jihlava má na dva roky dopředu smluvené dodavatele na sekání trávy na všechny veřejné plochy. První seč se dle množství srážek uskuteční ...

Komentáře (0)
10.04.2024 AktualityOdhadované náklady na nové parkoviště u jihlavské nemocnice jsou 36 mil. Kč

Kraj Vysočina vypíše veřejnou zakázku na dodavatele stavby parkoviště u jihlavské nemocnice. Odhadované náklady na plochu asi pro 200 aut jsou 36 milionů korun. Parkoviště musí být vybudované ...

Komentáře (0)
11.04.2024 AktualityVýměna armatury zasáhne průmyslovou zónu

Původně ve čtvrtek 18. dubna měl být opraven vodovodní řad, ze kterého berou vodu i firmy v jihlavské průmyslové zóně v Hruškových Dvorech. Dle informací JL si některé společnosti ...

Komentáře (0)
11.04.2024 AktualityBřezen byl mimořádně teplý

V březnu brněnská pobočka Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ) v Hruškových Dvorech v Jihlavě naměřila průměrnou teplotu vzduchu 6,1°C. Nejteplejším dnem byla poslední ...

Komentáře (0)
10.04.2024 AktualityStarosta Brzkova: Požár hrabanky hlásili hasičům sportovní letci přímo z letadla

Profesionální a dobrovolní hasiči se o prvním dubnovém víkendu nezastavili. Napříč Vysočinou museli likvidovat několik požárů. V Brzkově na Polensku se rozhořel v sobotu odpoledne kvůli ...

Komentáře (0)
10.04.2024 AktualityJihlavská zoo má s nástupem jara čtyřčata u emu hnědých a hus kuřích

Poprvé v historii se v Zoo Jihlava vylíhla mláďata australských běžců emu hnědých. V zoo mají s nástupem jara několikery čtyřčata. Jedna z nich jsou právě u emu. „Loni jsme od našeho ...

Komentáře (0)
10.04.2024 AktualityZe synka už je táta, na pomlázku chodí stále

Ve víkendové rubrice Jak jsme žili před 30 lety jsme 28. března otiskli fotografii Vojty Emmera s otcem Štěpánem, které jsme zachytili při velikonoční pomlázce v jihlavském Horním Kosově. ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net