PODLE tohoto schématu budou jezdit trolejbusové linky jihlavské MHD od letošního podzimu. Zdroj: Město Jihlava
Nové trasování trolejbusových linek, noční spoje nebo plánované zavedení expresních spojů z velkých sídlišť do průmyslových zón. To bylo hlavními tématy středeční besedy v DIODu.
Více než šedesáti osobám z řad veřejnosti i komunálních politiků zde radnice presentovala změny, které plánuje udělat letos v jihlavské MHD.
Spojení s Domem zdraví, dopravní obslužnost Telečské ulice, návaznost spojů nebo plánované obnovení dopravy pro MHD v Benešově ulici.
Především k těmto tématům směřovaly otázky z publika. Jeden z občanů se též ptal, zda bylo 800 tisíc korun potřeba vynakládat na dopravní průzkum. „Jsou to efektivně vynaložené peníze? Já to tak úplně necítím,“ zpochybnil tuto investici Roman Štork. Poukázal, že zjištěné údaje byly známé již v roce 2014. Jasné odpovědi se ale nedočkal.
Lidem také vadila špatná návaznost spojů u DKO například v ranních hodinách, kdy chvátají do práce. „To se od 1. dubna změní zavedením dvanáctiminutových intervalů mezi spoji,“ sdělil Karel Trojan z odboru dopravy magistrátu.
Anna Žilková chtěla vědět, co má dělat, když ztratila Jihlavskou kartu. Řekla, že úřednice v kanceláři dopravního podniku jí tvrdila, že běžně potvrzení o ztrátě nevydávají. Měla ji upozornit, že v případě, že potvrzení vystaví, bude stejně záležet na revizorovi, jestli ho uzná. „Vždyť si můžete podle záznamů zjistit, kdo si jízdné koupil,“ doplnila.
Podle ředitele dopravního podniku Josefa Vilíma se v takovém případě na dobu tří až pět dnů má vystavovat náhradní jízdní doklad, než se zjistí, jestli nebyla karta zneužita. Poté se vystavuje nová Jihlavská karta. Žilková ho však upozornila, že proces v kanceláři dopravního podniku tímto způsobem neproběhl. „Prošetříme to a vyvodíme z toho důsledky,“ slíbil Vilím.
První změny budou již od dubna
Prvním změny v jihlavské MHD chystají od 1. dubna. V přibližných časech od 5 do 18 hodin dojde nově ke zkrácení časového intervalu na 12 minut u trolejbusových linek A, BI a B. U linky C zůstane i nadále v přibližně v tomto časovém rozmezí devítiminutový interval. Dále se chystá zavedení nočního spoje, který by jezdil od půlnoci každou hodinu.
K dalším změnám v jihlavské MHD má dojít na podzim. Zruší se polookružní linky B a BI, které nahradí nové linky B a D. Linka D by měla, podle návrhu, spojovat hlavní nádraží přes DKO s Domem zdraví.
Linka B by nově spojovala hlavní nádraží přes Březinky s Domem zdraví a Horním Kosovem. Konečnou by měla Na Dolech u železničního přejezdu. Aby však linka B mohla být uvedena v této podobě do provozu, má na podzim dojít k zasíťovaní trolejbusovým vedením celé ulice Vrchlického až na Horní Kosov.
Diskuze k článku
800 000 za dopravní průzkum, když údaje byly známé již v roce 2014- jasné odpovědi se ale nedočkal---- je bolí jen peíze za referendum o spalovně, tam skučí a naříkají jak to jsou "vyhozené" prostředky, člověk pořád žasne jaké zástupce je demokracie schopná vyprodukovat
Komunální volby
jsou už za dva roky, můžete kandidovat, oslovit občany a uvidíme!
patriot | 2016-03-02 22:35:55 |
Reagovat:-))) , taky jsem rád poslouchal ty bajky, jak všichni stojíme na stejné startovní čáře a každý má možnost.........já myslím, že už i vy jste pochopil, že tzv. demokracie není pro každého. V každém případě si obrovsky vážím každého, kdo ještě dokáže "bojovat" za vlastní názor a prosazemí vůle občanů jako v Jihlavě tým kolem referenda............
Dopravní průzkum za 800tis nic převratného neřekl. Jediné, co přinesl, jsou přibližná čísla, přesná úplně nejsou a navíc, některé informace nejsou zcela pravdivé. Nejvíce mě zarazilo tvrzení, že z modrých autobusů nepřestupují lidé na MHD, což je naprostý nesmysl. Přestupy se dějí v zastávce Poliklinika, Brněnský kopec, Brtnická ulice, Znojemská. Zde lidé přestupují jak z meziměstských spojů, tak sem jezdí MHD, aby zde přestoupili zase zpět. Je škoda, že se na to při rekonstrukci zastávek nemyslelo a zastávky jsou malé.
Expresní spoje nejsou také nic převratného, tyto linky jsem několikrát navrhoval jak na veřejných debatách, tak přímo osobně u vedení DPMJ, tak i u náměstka pro dopravu, to tam byl ještě pan Kodet. Realizovány budou až nyní, po několika letech. K jejich vedení odkud kam jsem předložil několik připomínek. Je to správná cesta urychlit cestování do práce. Lidé nechtějí cestovat po městě přes půl hodiny, to raději využijí automobil a spolujízdu více lidí. Tyto expresní spoje by mohli konkurovat tomuto stylu přepravy a ulehčit tak přeplněné průmyslové zóně od aut v době střídání směn. Navíc tyto přímé linky umožní snížení počtu spojů jedoucích z Masarykova náměstí a tím dojde k menšímu provozu, na který si někteří občané stěžovali.
BUS pruhy jsem také navrhoval v několika možných místech, ale od křižovatky u vjezdu do City parku ke křižovatce Hradební-Znojemská bych raději udělal dva jízdní pruhy, ne jen pro MHD, urychlilo by to celkový provoz, kolikrát je toto místo ucpané jen proto, že kolona vozidel odbočující vlevo směrem na Třebíč blokuje přímý směr. Díky druhému pruhu by toto odpadlo a průjezd by byl plynulý ne jen pro MHD, ale i pro ostatní a na Brněnském mostě by se pak netvořili tak dlouhé kolony.
Marek Řezáč